• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 992 GT3 Touring rijtest

Auteur: RubenPriest, gepost 8 november 2021 om 16:00 – 11 Reacties

Wel de lusten, niet de aandacht? De Porsche 992 GT3 Touring probeert het voor elkaar te krijgen in deze rijtest.

De GT3 Touring is toch wel het lekkerste pakket wat Porsche op dit moment te bieden heeft met de 911 992. Een atmosferische 4.0-liter boxer zescilinder motor die er 510 paarden uitstampt. En dat alles enigszins bescheiden zonder die enorme achtervleugel zoals bij een gewone GT3.

Porsche 992 GT3 Touring rijtest

Anoniem, nee dat zal je voor de kenner niet zijn. Maar een willekeurige voorbijganger zal er vast niet veel meer in zien dan een ‘dikke’ Porsche 911. De grijze kleur helpt daar zeker bij, zoals onze Porsche 992 GT3 Touring voor de rijtest. Wat onze testauto ook had was een handgeschakelde zesversnellingsbak. Dat is inderdaad een andere bak in vergelijking met de Carrera-modellen, die zeven verzetten hebben. Het heeft iets magisch. De PDK automaat is uiteraard ook leverbaar op de GT3 Touring.

Porsche 992 GT3 Touring rijtest

De naald oplaten lopen tot 9.000 toeren per minuut en zelf het verzet in de volgende versnelling rammen. Vervolgens begint de pret weer overnieuw. Helemaal alleen sta je er niet voor. Zo geeft de GT3 Touring met handbak automatisch tussengas met het terugschakelen. Dit kun je overigens uitschakelen, mocht je het gewoon zelf willen doen. In minder dan vier seconden zit de Touring op de 100, met een topsnelheid van 320 km/u.

Porsche 992 GT3 Touring rijtest

Porsche 992 GT3 Touring rijtest prijs

De pret stopt als je naar het prijskaartje kijkt. Die begint bij 238.800 euro. Zoals we van Porsche gewend zijn kun je aardig losgaan in de configurator. Onze testauto was bijvoorbeeld 279.740 euro schoon aan de haak. Heel leuk, maar ook heel prijzig speelgoed. Zo’n GT3 Touring.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video
  • Video: zo verwijder je de spoiler van een Porsche 992 GT3
    Video: zo maak je zelf een Porsche 992 GT3 Touring
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

GT3, Porsche, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Gigantische Kia EV9 debuteert al héel snel!
Volgend bericht: Alfa Romeo wil opnieuw de strijd aangaan met Mini »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportabgasanlage zegt

    8 november 2021 om 16:08

    Dit is voor mij toch wel de ideale auto: atmosferisch blok, geweldig geluid (ondanks de mileurestricties), meer dan prima prestaties, in een keurig maatpak zonder schreeuwerige opsmuk… Al die overbodige opties hoef ik niet. Gewoon de instapper GT3 Touring in een leuk kleurtje is prima.
    Nu nog de loterij winnen.

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      8 november 2021 om 19:28

      @sportabgasanlage: je kunt ook gaan werken…

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        8 november 2021 om 20:50

        Ok

        Login om te reageren
      • p993 zegt

        9 november 2021 om 22:26

        @mwti: heb je vacature?

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    8 november 2021 om 16:13

    Er hoeft geeneens meer een strik omheen. Helemaal af!

    Login om te reageren
  3. etronabt zegt

    8 november 2021 om 17:55

    Is geheel naar Duitse traditie nu de gt3 met spoiler ook goedkoper?

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      8 november 2021 om 19:00

      @etronabt Nee. De Touring is €400 goedkoper: GT3 vanaf €239.200,- versus GT3 Touring vanaf €238.800,-

      Na wat opties aanvinken boeit dat overigens geen reet natuurlijk.

      Login om te reageren
  4. ty5550 zegt

    8 november 2021 om 18:06

    De auto is een allegaartje van alles en hiermee te weinig gefocust op een bepaalde taak. Voor een circuitauto ben je beter af met een Gt3 (RS). Voor een auto voor dagelijks gebruik ben je beter af met een Carrera ,Turbo of zelfs Panamera (4×4, koppel bij lage toeren, minder hardcore). Maar het geluid is echt wel hemels.

    Login om te reageren
  5. iphonistvongates zegt

    8 november 2021 om 20:18

    Als ze toch eens die motor transplanteren in de Carrera4 GTS dan zouden ze er een heleboel meer verkopen. 😎

    Login om te reageren
  6. duderuud zegt

    8 november 2021 om 21:02

    Maya de bij kon ‘m ook waarderen volgens mij.

    Login om te reageren
  7. tinnemans zegt

    8 november 2021 om 21:59

    Ik ben geen Porsche fan, maar deze, dan wel met automaat, zou ik best willen hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North