• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche komt met Veyron-killer: GT1 revival?

Auteur: autoblogger, gepost 29 juni 2006 om 23:42 – 37 Reacties

" align=

Is er leven na de Carrera GT? Volgens het Britse Autocar wel! Porsche zou namelijk plannen hebben voor een nieuwe super-sportwagen. Deze zou gebaseerd worden op de vernieuwde Le Mans auto die Porsche aan het ontwikkelen is, maar dan street-legal. Een naam is er ook al: de GT1! Planning is om de wagen in 2009 klaar te hebben.

De nieuwe Porsche GT1 moet zo’n 950pk krijgen en zal een topsnelheid van minimaal 400km/u moeten kunnen halen. Pistonheads schrijft over 254mph, dat is 2mph sneller dan de Bugatti Veyron. Geen mens weet echter wat de stand van zaken is rond 2009, maar op dit moment klinkt het goed! De GT1 zal verder gebaseerd worden op een aangepaste versie van het carbon chassis van de Carrera GT. Wat de krachtbron zal zijn is uiteraard nog niet bekend maar het zou kunnen gaan om een gemodificeerde versie van de V10 of een turbocharged V8.

Porsche GT1 zijkant

Ook interessant!

  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Hypercar
    Gerucht: Porsche komt met nieuwe straatlegale hypercar
  • Porsche komt met eigen supersnelle Superchargers
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

gt1, Porsche, Supercars, veyron

Vorig bericht: « Audi A6 Avant Coupe 2015
Volgend bericht: Hoofdstuk 17: De DSG versnellingsbak »

Lees Interacties

Reacties

  1. tim zegt

    29 juni 2006 om 23:44

    oef, dat ziet er heel goed uit!

    Login om te reageren
  2. Rob zegt

    29 juni 2006 om 23:49

    Dat zou mooi zijn!

    Login om te reageren
  3. Tortelli zegt

    29 juni 2006 om 23:51

    waarom geen turbocharged v10? :D

    Login om te reageren
  4. Stylez zegt

    29 juni 2006 om 23:52

    Kan niet wachten…

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    30 juni 2006 om 00:01

    De Carrera GT valt best nog door te ontwikkelen, een turbo erop en klaar is kees !

    Klikken op de grote foto :

    http://www.gemballa.com/Modelle/Concepts/Mirage/G_Mirage.html

    En je krijgt : 1000 HP, 1150 Nm, en van 0-100 in 3.5 seconden ( vind ik persoonlijk “traag” voor zoveel power ).

    En een top van 403 KM/H.

    Weet alleen niet of dit allemaal theoretisch is, of dat hij ook daadwerkelijk gebouwd is.

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    30 juni 2006 om 00:05

    een V14 die hoge toeren kan halen zou echt mooi zijn :o

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    30 juni 2006 om 00:28

    @SimonMc: volgens mij is dat inderdaad (nog steeds) een concept…

    Login om te reageren
  8. Z-Rider zegt

    30 juni 2006 om 00:46

    Dat gemballa prototyp moet de Veyron op papier aankunnen, de GT1 ziet eruit alsof die naar de man geschoten kan worden…:P

    Login om te reageren
  9. Heyhuub zegt

    30 juni 2006 om 08:53

    Die foto is overigens van de oude GT1 uit 1997 voor de mensen die het niet weten.

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    30 juni 2006 om 10:22

    zijn we deze vergeten?
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/07/29/9ffs_400_kmu_monster

    Login om te reageren
  11. Jappekop zegt

    30 juni 2006 om 11:33

    In amerika ligt een powerboodje met meer pk en groter motortje w24, dus was dit nou weer voor onzin pffffffffffffffffffffffffffffffff?? :P

    Login om te reageren
  12. h2 zegt

    30 juni 2006 om 12:27

    laat maar komen

    Login om te reageren
  13. Porsche Fan zegt

    30 juni 2006 om 13:09

    Laat maar komen. Ik kan nie Wachten
    Porsche is goed bezig
    :D

    Login om te reageren
  14. O.D. zegt

    30 juni 2006 om 16:12

    Persoonlijk denk ik niet dat deze er gaat komen. Of in ieder geval niet zo. Porsche lijkt de laatste jaren een beetje het beeld uit te dragen niet mee te willen doen in de algehele gekte. Nu is de Carrera GT wel een beste bak, maar Porsche heeft niet alles ingezet om de Enzo te verslaan in cijfers. Zo is de topsnelheid gewoon minder een issue voor Porsche….ze gaan meer voor de balans en dat de top dan lager ligt maakt niet zoveel uit. Een topsnelheid die 2 mph boven die van de Veyron ligt impliceert dat Porsche meer kijkt naar de concurrent dan dat ze gewoon een vette bak maken en volgens mij is dat niet hetgene wat Porsche uit wilt dragen.

    Het kan best dat er weer een GT1 gaat komen, maar het zal geen 950 PK worden denk ik. En de top zal ook niet boven de 400 km/h uitkomen denk ik. En al helemaal niet als dat ding een vaste spoiler krijgt zoals in de impressie die W0o0dy postte. Dan ga je de 400+ namelijk gewoon niet halen lijkt me.

    Login om te reageren
  15. KeeZ zegt

    30 juni 2006 om 17:56

    Interessante geruchten… ik denk zelf dat ze bij Porsche zeker wel bezig zijn aan een auto van zo’n kaliber. De concurrentie zal immers ook niet stil zitten en het word ook wel tijd voor een spiritueel opvolger van de GT1. Over de uiteindelijke specs kunnen we nu volgens mij alleen nog maar wilde speculaties doen, Porsche zal dit soort details in zo’n vroeg stadium nog niet vrijwillig prijs willen geven (flat 8? :) ). Zou dit ook, net als de GT1 waarvan er slechts 25 streetlegal versies zijn gebouwd, ook alleen maar een homologatiemodel worden?

    Over Veyronkillers ben ik trouwens wel voorzichtig sceptisch. Als je ziet hoe ontzettend veel tijd en geld er nodig was om daar een betrouwbare “productieauto” van te maken… Ik bedoel, er zijn inmiddels aardig wat moedige tuners en kleine fabrikanten (volgens mij o.a. Saleen toch?) geweesd die een auto met ziekelijke specs op de markt hebben gezet maar hoe reeel zijn die dingen. Van Porsche verwacht ik niet dat er concessies gedaan zullen worden op het gebied van betrouwbaarheid (okay… ik weet niks over de huidige GT1).

    Ik wacht in ieder geval met gepaste spanning…

    Login om te reageren
  16. ard(bmw) zegt

    1 juli 2006 om 20:43

    mag van mij komen :D
    maar of het echt een veyron killer zal worden ben ik benieuwd naar:P
    maar toch vind ik’m wel veeeeeel mooier dan de veyron..

    Login om te reageren
  17. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    1 juli 2006 om 22:58

    Smakelijke auto werkelijk waar, Porsche is niet een streling voor de ogen maar voor alle zintuigen. Super sportcar in hart en nieren! Heb ooit mee mogen rijden in een boxster S is niet de beste porsche ooit gemaakt maar jezus wat een rij eigenschappen hopelijk mag ik ooit nog is een ”echte” porsche ervaren.

    Login om te reageren
  18. Mpower zegt

    1 juli 2006 om 23:05

    Ziet er veel beter uit dan de Veyron!

    Login om te reageren
  19. Mpower zegt

    1 juli 2006 om 23:10

    De GT1 is achterwielaandrijving dacht ik, wat zal deze versie dan worden 950 paarden op de achterwielen loslaten is solliciteren naar overstuur. Maar goed dat Porsche ruime ervaring heeft met AWD.

    Login om te reageren
  20. silasse zegt

    2 juli 2006 om 19:20

    en 400+ zal hij nooit halen met dat spoiler van achter.

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    2 juli 2006 om 19:29

    die foto is toch van de oude gt1?

    Login om te reageren
  22. Turbopaultje zegt

    3 juli 2006 om 08:22

    hoog tijd dat Alois R. zich een beetje gaat uitleven op een Carrera GT……

    Login om te reageren
  23. Rick zegt

    5 juli 2006 om 11:45

    Moeilijk zeg, een wagen in 2009 uitbrengen die in auto uit 2005 verslaat, als de nieuwe Porsche GT1 dit niet zou doen zou dat een regelrechte schande zijn. Dan nog wat, dit is een duidelijk geval van “monkey see monkey do”, Bugatti gaat voor de snelste auto, nu hebben ze die, en dat zag Porche en nu gaan zij dit proberen, nou knap hoor NOTTT kom eens met iets nieuws ‘ofzo’ we rijden nu al een eeuw in auto’s en we rijden nog steeds op asfalt, hoe schraal ga daar eens aan werken in plaats van snelheden die je toch nooit rijdt :S:S:S

    Login om te reageren
  24. KeeZ zegt

    5 juli 2006 om 22:20

    Daar ben ik het inderdaad mee eens Rick, fabrikanten zullen weer iets nieuws moeten verzinnen om tegenover de “magische” 1001Pk 400Km/u te zetten.
    Klanten willen nu eenmaal niet hetzelfde in een ander jasje… maar bedenk je wel dat het maken van “de snelste auto” niet iets nieuws is en er een groot publiek bestaat dat andere dingen belangrijk vindt.

    Afgezien hiervan zijn is volgens mij ook een aantal punten waarom Porsche zoiets wél zou doen: de schaarste/prijs van de Veyron en de gebruiks-voorwaarden (VAG blijft deels eigenaar) lijken mij goeie redenen om nimmer tot het uiterste te gaan met je Veyron. Als je een ziekelijke auto zou willen hebben om te racen kies je geen Veyron denk ik….

    Login om te reageren
  25. Boostman zegt

    16 juli 2006 om 22:18

    En je krijgt : 1000 HP, 1150 Nm, en van 0-100 in 3.5 seconden ( vind ik persoonlijk “traag” voor zoveel power ).
    ====> Dat komt omdat de banden in het begin geen grip vinden LOL

    Login om te reageren
  26. Boostman zegt

    16 juli 2006 om 22:23

    Veyron … laat me niet lachen … heeft dat ding zich ooit bewezen ?!
    Ik heb nog geen enkele Bugatti een race zien winnen
    En dan nog wat is er nu zo speciaal aan 1000 pk ? tuners halen dit zelfs …

    Login om te reageren
  27. SimonMc zegt

    16 juli 2006 om 22:38

    @ Boostman : je hebt waarschijnlijk wel gelijk ivm dat die banden geen grip vinden in het begin, maar 4WD is ook niet alles he ivm met krachtoverbrenging, kijk maar naar de RS4, daar kon je toch ook niet gewoon even de koppeling laten schieten.
    En wat er zo speciaal is aan die 1000 pk?Op zich niets, maar wel wetende dat die auto 1000 pk moet kunnen leveren voor de volgende 20 jaar ofzo, en niet voor een half jaar.
    Als je weet wat voor moeite ze voor de versnellingsbak alleen al moeten doen hebben…Daar zijn ze ook voor naar de mensen gestapt van de formule 1, maar die personen zeiden zelf dat je dat niet kon vergelijken omdat je met een veel zwaardere auto zit, en ook moet bij de formule 1 die versnellingsbak niet zo lang mee gaan…get my point?

    Login om te reageren
  28. Jerro zegt

    24 juli 2006 om 19:04

    wat ze ook proberen, de veyron was de eerste die het idee heeft uitgevoerd en goed ook, ze willen gewoon hun graantje meepikken,… het idee was van bugatti en niemand zal ze, hoe hard ze het ook proberen, evenaren.

    Bugatti forever

    peace

    Login om te reageren
  29. Sjonnie zegt

    27 juli 2006 om 14:55

    hier de specificaties vd “oude” GT1 :
    watergekoelde zescilinder middenmotor
    3164 cc
    544pk @ 7000 tpm
    achterwielaandrijving
    1250 kg
    0-100km/u : 3.7s
    top: 309 km/h

    Login om te reageren
  30. Sjonnie zegt

    27 juli 2006 om 15:07

    ik persoonlijk denk trouwens niet dat porsche 950 pk nodig heeft om een Veyron-killer te ontwikkelen, ik bedoel, die vorige GT1 woog amper 1250kg, heel wat anders dan die 1888 van de Veyron. Oké, hij had een veel kleinere cilinderinhoud dan de toekomstige GT1, maar de Carrera GT met zijn V10 woog slechts evenveel, ook 1250kg. Zelfs met vierwielaandrijving kan die Gt1 toch nooit meer dan 1.5 ton gaan wegen, en dat zou al veel zijn denk ik, als het om een doorontwikkeling vd zelfde V10 zal gaan.

    Login om te reageren
  31. Nick zegt

    24 januari 2007 om 20:31

    Nah, Porsche moet weer terug naar vroegâh.

    Laagtoerige V16 met 4 turbo’s die lang mee gaat, niet al te lawaaierig is, en een hoog koppel heeft die al vroeg begint.

    Login om te reageren
  32. Davidov zegt

    30 maart 2007 om 02:44

    V16 met 4 turbo’s, tering, daar kan je vast wel 2.000 pk uit halen :|
    ik zou ook het liefst een V10 turbo eens willen zien in een auto :o

    Login om te reageren
  33. Apache zegt

    12 mei 2007 om 22:54

    daar heben we ook niet zo veel meer van gehoord…

    – Apache

    Login om te reageren
  34. friso zegt

    27 juni 2007 om 23:32

    Het is al moeilijk genoeg gebleken om een Veyron te ontwikkelen die niet om de 3 km stuk gaat.
    Sommige hier denken ‘gewoon’ even 1 turbo per cilinder te monteren en hopla 2000 pk en klaar is kees…1000 pk uit een zuigermotor halen is echt niet het probleem en 2000 pk ook niet…
    Je moet het vermogen ook nog op de weg weten te brengen zonder dat je onbedoeld een rookgordijn achterlaat. Daarnaast zal er een versnellingsbak ontwikkeld moeten worden die al dit geweld aankan zonder dat die vroegtijdig inelkaar draait.

    Dat zijn de moeilijkste zaken en dus niet het motorvermogen. Kijk maar naar bv Le Mans, blijkt ieder jaar weer dat het verdomd lastig is om een race uit te rijden, laat staan te winnen zonder dat de boel in de soep draait. En dan hebben we het nog maar over 24 uur (5000km).

    Porsche zou eens een boxer 8 moeten ontwikkelen, erg benieuw hoe zoiets zou klinken…

    Login om te reageren
  35. nick zegt

    4 januari 2009 om 20:46

    correctie 254 mph is 1 mijl sneller als de veyron

    Login om te reageren
  36. GeoBem007 zegt

    4 januari 2009 om 20:48

    Haal anders eens oude koeien uit de sloot :-D

    Maar ben wel benieuwd hoe het zit met dit ;)

    Login om te reageren
  37. mclaren zegt

    24 juni 2010 om 10:50

    waarom geen v24 of w18 motor alleen gaat je auto dan wel een erg lange moterkap nodighebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North