Porsche Macan Turbo tijgert de beursvloer op

Auteur: , 25 Reacties

Blijf niet te lang stilstaan, met zijn 400 pk en vierwielaandrijving springt deze Macan in een mum van tijd naar je toe om je met huid en haar te verslinden te vertroetelen in zijn luxueze interieur.

Porsche Macan Turbo

Vanmorgen voerde collega Casper je al alle details over de Macan, Porsches nieuwe SUV-money maker, waarmee Porsches verkoopbalans nu duidelijk in het voordeel van de SUV’s zal tippen.

Op de beursvloer in Tokyo staat de meest potente (en dure, vanafprijs is iets meer dan een ton) Macan, de Turbo, met zijn 3,6 liter V6. Porsche wil per jaar 50.000 Macans maken, grofweg een kwart daarvan gaat naar de VS, een niet onaanzienlijk deel naar China.

Gelijktijdig vond in Los Angeles het debuut van de Macan plaats, en het lijkt dat het Porsche-management een duidelijke keuze voor de VS, en niet voor Japan heeft gemaakt. Alle zwaargewichten, inclusief CEO Matthias Muller, zijn er aanwezig, er staan meer modellen, en er is ook nog eens een hele show omheen gebouwd. Daarom gooien we er ook maar een gallery uit L.A. in.

En doen de persplaten de werkelijkheid een beetje recht aan?





25 reacties

Ligt het nou aan mij of lijkt die macan exact op de Audi Q3?
Moet zeggen dat hij er niet verkeerd uitziet.
Toppertje! En al ben ik niet zo’n SUV-fan, deze zou me best wel kunnen bekoren.
Heeft volgens mij niks meer met passie voor voertuigen te maken. Een sportmerk dat SUV’s bouwt heeft nog maar weinig last van ideologie. Spijtig vind ik dat.
@Pixed:
De ideologie van elke autofabrikant is “zoveel mogelijk winst maken”. En waarom zou Porsche dat niet doen, door in een segment mee te doen, waar dat erg goed mogelijk is? Ik beschouw zowel de Cayenne als deze Macan als de “sportwagens” onder de SUV’s.
@Pixed: Toch is het een slimme zet geweest om in het SUV-segment te stappen. Hierdoor is Porsche weer een financieel zeer gezond bedrijf geworden en kan het nog steeds sportwagens blijven bouwen. Over ideologie gesproken, Porsche biedt tegenwoordig aan meer dan 17.000 mensen een baan.
Hmmm, als ik naar de zijkant kijk en dan voornamelijk vanaf achterdeur naar achterlichten lijkt hij erg qua lijnen op de Infinity fx35…
Die achterkant is echt lelijk
Haha Fiat achterkant xD
Hij ziet er inderdaad best vet uit! Is soort van hoge Panamera aan de achterkant gecombineerd met een lage Cayenne aan de voorkant.. Best geslaagd!
@TimoBac: Zoals jij het net verteld, vind ik hem nog iets lelijker geworden. Bedankt.
@berlinetta: Haha, was misschien geen geweldige uitleg maar ik vind de Cayenne en Panamera ook geen afzichtelijke wagens om eerlijk te zijn. Maar die mening deel ik niet met velen heb ik vaak door ;)
@TimoBac: Nou een Cayenne kan ik ook waarderen, maar het is niet de mooiste SUV. En een Panamera, ik weet het niet. Er zijn ook mooiere alternatieven.
Ik zou gierend hard moeten lachen als iemand me zo’n ding zou komen aanbieden. Wat een idiote verschijning zeg.
Mijn god; een vetgemeste Q5 die vervolgens platgespoten is met botox….
” Man man man man “, zou mijn naamgenoot geoordeeld hebben;-)
Denk dat dit zo’n auto wordt die iedereen verafschuwt in het begin, maar in een later stadium wel zal gaan waarderen. Ben er zelf niet weg van nu. Verreweg wel van dat. De voorkant is een Cayenne, de achterkant is tja.. wat zullen we ervan maken… Misschien de eerste auto die ik ”verlaagd” niet mooi vind. Iets hoger op z’n pootjes staat misschien wat beter. We zullen zien.
SUV’s zijn niet mijn soort auto’s, ik houd nog altijd van laag, breed en snel.
@betonstaal:
Hou die gedachten zo langmogelijk vast, voor je het weet wil moeke een “veilige” SUV om de koters mee naar het kinderdagverblijf te transporteren.
Dan zou ik nog eerder voor een GLA 45AMG opteren dan voor deze opgedirkte Audi, maar ik ben al flink wat jaren van dat gezever af. Ik kies dus nog steeds voor jouw optie.
Modulair!, was waarschijnlijk het uitgangspunt voor deze afschuwelijk lelijke VAG spruit.
ik zie ik zie wat jullie zien en de modellen zijn A3,Q3, Panamera, Cayenne, Beetle, en alle overige VAG modellen. Knap eigenlijk om alle lelijke details in 1 auto te proppen

Waarom niet gewoon een uber dikke 911 (luchtgekoeld het liefst)!!!
Lijkt net iets te veel op een anabolen hatchbackje met te veel kapsones. Ik zou nog steeds de Q5 verkiezen boven z’n duurdere zusje.
In Duitsland vanaf 58.000 euro, in Nederland vanaf 75.000 euro….zit helaas een forse boete op….
Wordt misschien minder duur als de vier cilinders beschikbaar komen
Verleidelijk.. In Duitsland..
ziet er niet verkeerd uit. Toch zou ik er straal voorbij lopen op de beursvloer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).