• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Panamera racer

Auteur: Wouter, gepost 4 juni 2010 om 09:48 – 40 Reacties

Porsche Panamera racer
Ze hebben in Zuffenhausen toch betere auto’s om om te bouwen tot circuitbrenner, maar toch koos N.Technology voor de relatief grote en zware Panamera.

Nu hebben ze de boel wel goed aangepakt. Onder meer dankzij een aluminium spaceframe is het totaalgewicht slechts 1320 kg en dat is toch 500 kg minder dan een reguliere Panamera S. De racer is gebaseerd op de Panamera S en heeft dus een atmosferische 4,8 V8 onder de kap. Met een topvermogen van 450 pk levert die 50 pk meer dan de straat Panamera S, maar nog wel 50 pk minder dan de Panamera Turbo.

De Panamera wordt straks ingezet in de Italiaanse Superstars race serie. Na de eerste tests zal de Panamara debuteren op de Hockenheimring in Duitsland op 13 juni. Achter het stuur zit de 44-jarige Fabrizio Giovanardi. (via Jonsibal.com)

Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

panamera, Porsche, Racing, Superstars

Vorig bericht: « Haagse PVV wil patserpolitie
Volgend bericht: Video: BMW M3 vs Fórmula BMW en el Jarama: serie contra competición »

Lees Interacties

Reacties

  1. PCCB zegt

    4 juni 2010 om 09:50

    Hij lijkt me allesbehalve afgewerkt. Ik ben wel benieuwd om het eindresultaat te zien. Geen evidente keuze voor een racer.

    Login om te reageren
  2. GOD zegt

    4 juni 2010 om 09:50

    Staat nog trots naast de auto ook, dat is het ergste.

    Login om te reageren
  3. Jokkebrok zegt

    4 juni 2010 om 09:53

    Kan je niet een van die vele getunede Panamera’s menemen???

    Login om te reageren
  4. jackyenjacky zegt

    4 juni 2010 om 09:54

    @GOD: en waar staat uw racewagen?
    Ik heb respect voor zulke projectjes, en aangezien ze zoiets al kunnen bouwen zullen ze ook wel met verstand en reden hun keuze voor de panamera gemaakt hebben! Alleen maar steun voor dergelijke bouwsels!

    Login om te reageren
  5. OJSpots zegt

    4 juni 2010 om 09:54

    Hha, deze heb ik 5 minuten geleden ook geschreven :P. Stoere bak wel! De bumper lijkt net op die van de Gemballa Mirage!

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      4 juni 2010 om 10:02

      @OJSpots:

      Login om te reageren
  6. JamesBond007 zegt

    4 juni 2010 om 10:03

    Nog best stoer. Hier heb je gemballa niet meer voor nodig lijkt me

    Login om te reageren
    • florisw zegt

      4 juni 2010 om 10:05

      @JamesBond007:
      Die is toch nergens meer te vinden;) De auto ziet er inderdaad niet ‘af’ uit!

      Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    4 juni 2010 om 10:12

    Hebben ze niet wat meer foto’s dan 2 keer de voorkant en de die trotse pauw met z’n hand op de A stijl. Zo zie je toch nog niks.

    Login om te reageren
  8. John zegt

    4 juni 2010 om 10:13

    Wat een lekker gevoel moet dat geven als je het geld er voor hebt en het nog echt goed weet uit te voeren ook…

    Login om te reageren
  9. tvrspeedsix zegt

    4 juni 2010 om 10:29

    wel weer grappig dat we weer geen fotos zien van die uber lelijke achterkant :P

    Login om te reageren
  10. RICK;D zegt

    4 juni 2010 om 10:36

    Waarom leg je geen dikke v12 in de mega achterbak? achterbank zit er toch niet meer in, plek zat:D

    Login om te reageren
    • rider zegt

      4 juni 2010 om 15:54

      @RICK;D: omdat de serie van oorsprong V8Star heette, daarom.

      Login om te reageren
  11. Mr. V8 zegt

    4 juni 2010 om 10:43

    Gewoon lekker dik! Porsche, misschien tijd voor een Panamera RS? ;) *Wishful thinking..

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    4 juni 2010 om 10:51

    Een standaard Cerrera GT is nog beter!

    Login om te reageren
  13. Ramshoek zegt

    4 juni 2010 om 10:58

    Het Italiaans Superstars kampioenschap is naar mij mening een van de leukste tourwagenkampioenschappen van het moment. De wagens staan dichter bij het standaard product, zijn een stuk zwaarder dan een DTM wagen, hebben niet de aerodynamica of het raceonderstel van de DTM en bewegen dan ook heel anders op het circuit. Belangrijk verschil is niet alleen dat deze wagens een stuk goedkoper zijn, de races zijn ook interressanter. Hier wordt namelijk wel ingehaald !
    De serie is te zien op motorstv (zit in een plus-pakketje op de kabel)…

    Login om te reageren
  14. OJSpots zegt

    4 juni 2010 om 11:11

    @JamesBond007

    Lijkt toch best ;)?

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      4 juni 2010 om 11:15

      @OJSpots:
      zeker! Wel leuk als je een gezin hebt en je geen zin hebt om ze allemaal 1 voor 1 mee te nemen voor een ritje ( Gemballa Mirage ) Kan je makkelijk een panamera kopen die er op lijkt en dan is iedereen gelukkig :p

      Login om te reageren
  15. rikkon zegt

    4 juni 2010 om 11:59

    even op nivo
    Hij zal niet ver komen, hij heb nameluk een lekke motorkap.

    Login om te reageren
  16. Casey zegt

    4 juni 2010 om 12:10

    @ Wouter

    Voor dit kampioenschap is een 4-deurs sedan verplicht geloof ik. Vandaar de keuze van N Technology.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 juni 2010 om 13:30

      @Casey: kijk, jij hebt verstand van zaken ;) De keuze voor de Panamera is dus helemaal niet zo vreemd. Nu alleen nog wachten op iemand die de Rapide gaat gebruiken (wellicht volgend jaar?). Er doen iig genoeg leuke auto’s mee:
      http://www.autoblog.nl/archive/tag/superstars

      Login om te reageren
  17. paulusrx7 zegt

    4 juni 2010 om 12:16

    hij blijft hieroplijken…

    http://pa4.pokemonaaah.net/pokemon/2-fake-cards/12-to-be-a-fake-master/images/psyduck.gif

    Login om te reageren
  18. The360box zegt

    4 juni 2010 om 14:35

    Wrm nemen ze niet de Turbo, ondanks dat hij 50PK meer een 600KG lichter is vind ik hem niet mooi, nee, ik zeg:NIET DOEN!

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      5 juni 2010 om 12:52

      @The360box:

      Een turbo mag niet gebruikt worden in de regelementen. Anders kan je met een restrictor nog vermogens halen waar je u tegen zegt. Gelijkwaardigheid….

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        5 juni 2010 om 22:31

        @Kevski-Style: Oh, rare classe, ik vind de dutch GT4 al 10x niks want volgens mij moeten alle auto’s even veel wegen, wat natuurlijk niet kan! En dan krijgen ze maar 100KG extra mee.

        Login om te reageren
  19. Casey zegt

    4 juni 2010 om 15:04

    @ Robbie
    Een Panamera is toch een 4-deurs sedan…? Het ding heeft in ieder geval 4 deuren. ;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 juni 2010 om 16:32

      @Casey: darom past ie toch ook prima in dat kampioenschap. Ik ben het alleen maar met je eens hoor :D

      Login om te reageren
  20. petervd3 zegt

    4 juni 2010 om 15:12

    Filmpje?

    Login om te reageren
  21. Henk zegt

    4 juni 2010 om 15:33

    had t dan met een a5 sportback gedaan of een aston rapide

    Login om te reageren
  22. lambo4all zegt

    4 juni 2010 om 15:46

    ze hebben wel heel veel gewicht bespaard op de motorkap!

    Login om te reageren
  23. Vinny_93 zegt

    4 juni 2010 om 16:04

    Niks Zuffenhausen, Leipzig! Wikipedia:”Engines are first assembled in Stuttgart, and the car’s body is built and painted at the Volkswagen Group facility in Hannover. The final assembly of the vehicle takes place in Leipzig, Germany, alongside the Cayenne.”

    Maar uiteindelijk gaat het wel naar Zuffenhausen, klopt.

    Login om te reageren
  24. Casey zegt

    4 juni 2010 om 17:14

    @ Robbie
    Dat had ik in de gaten, ik vroeg me alleen ineens af of de Panamera niet zo’n 4 deurs coupe geval is (Mercedes CLS, AM Rapide, VW Passat CC etc) i.p.v. een sedan?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 juni 2010 om 17:28

      @Casey: een echte sedan is het natuurlijk niet, maar het criteria is volgens mij eerder “4 deuren” dan “4-deurs sedan”.

      Login om te reageren
      • BakPouwww zegt

        5 juni 2010 om 00:35

        @robbie: misschien als het echt een grote hype zou gaan worden : 4door sportcars challenge. is eigelijk wel een leuk ideetje. :)

        Login om te reageren
  25. Auto-Nerd zegt

    4 juni 2010 om 20:42

    Casey en bekende van deze raceserie: er rijden ook M3 coupes (2 duren dus) mee, 1 is van Morbidelli (ex-F1).

    Login om te reageren
  26. Dimglor zegt

    4 juni 2010 om 20:42

    Is niet de meest voor de hand liggende keuze, maar Aston Martin heeft ook een “race” versie van de Rapide…. dusja… Is wel niet zo extreem als deze, maar toch ;)

    Login om te reageren
  27. ThomasBol zegt

    4 juni 2010 om 20:48

    Hupakee, xenon erin, alles! :P

    Login om te reageren
  28. NLBUURMAN zegt

    4 juni 2010 om 20:57

    leuk! italiaantjes pesten in een grote 4deurs uit duitsland :P

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 juni 2010 om 22:55

      @NLBUURMAN: in het kampioenschap doen m3’s, m5’s, Rs4’s, de 300c, de XFR, de Quattroporte en nog wat ander spul mee…. allemaal v8 atmosferisch en allemaal 4 deurs “grote lompe hokken”.

      Login om te reageren
  29. Cantago zegt

    5 juni 2010 om 10:44

    Een 4-deurs cruiser ombouwen tot racebak? Okey… Wat jij wil joh!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North