• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche roept geblazen Panamera’s/Cayennes terug

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 juli 2012 om 17:41 – 17 Reacties

Turbo S-blok in de Porsche Panamera
Wat nu? Een terugroepactie wegens aantrekkingskracht op autosluizen? Vallende koplampen? Chinese taferelen? Nope: een (klein) aantal top of the line Cayennes en Panamera’s mogen even langs de werkplaats, vanwege een mogelijk falend turbinewiel in de turbo.

Wanneer je groeit als autofabrikant, dan neemt ook het risico dat er eens een maandagochtendmodel uit je fabriek rolt toe. Porsche levert inmiddels meer dan 100.000 auto’s per jaar, dus dan komt er zo af en toe eens iets boven drijven.

Geen vuiltje aan de lucht voor 99% van de Porsche-eigenaren in ieder geval, want die rijden allemaal in een schrale diesel, of anders misschien een S-model. Waar het hier om gaat is de crème de la crème der Panamera’s en Cayennes: enkele Turbo (S)-modellen, bouwjaar 2012, die bovendien zijn voorzien van een optionele Powerkit (algemeen verkrijgbaar op een groot deel van het gamma, waaronder de nieuwe 911 Carrera S). In dit specifieke geval houdt dit een verhoging van de turbodruk in, waardoor de Panamera/Cayenne Turbo van 500 naar 540 pk wordt opgekrikt.

Navraag bij Porsche leert ons dat dit in Nederland neerkomt op een whopping 40 exemplaren, waarvan het overgrote deel een Panamera Turbo S met powerkit is. De overige paar auto’s zijn Cayenne Turbo’s/Turbo S-en. In de VS en Canada zijn het er in totaal 270. Porsche Nederland informeert momenteel haar dealers, die de (niet-autobloglezende) eigenaren op de hoogte zal brengen. Hun snelle cruisers worden uiteraard kostenloos van een update voorzien.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, panamera, Porsche, terugroepactie, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Crazy rumours: Mercedes komt met diesel-SLS?
Volgend bericht: Alistair Overeem rijdt Audi Q7 Double S-Line »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tommy2 zegt

    17 juli 2012 om 17:48

    Ligt dit niet meer aan de fabrikant van de turbo dan aan Porsche? Natuurlijk moet Porsche kwaliteitscontrole’s uitvoeren maar een turbowiel is gewoon onderdeel van de turbo.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 juli 2012 om 17:55

      Ook in dat geval: wat zou je dan doen? Je klant naar een leverancier sturen? Natuurlijk niet. Klant koopt auto van Porsche, dus Porsche lost het op. Buiten het oog van de klant om zal de strijd met de leverancier wel aangegaan worden.

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        17 juli 2012 om 19:46

        @sir_smokalot: Ik doelde meer op dat maandagochtendmodel. ;)

        Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    17 juli 2012 om 17:51

    Is dit geen cover up om de remmen te checken?
    Misschien had die chinees toch gelijk.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      17 juli 2012 om 17:54

      @jrk68: hahaha je was me voor.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      17 juli 2012 om 19:06

      @jrk68:

      Heel scherp ;) +1

      Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    17 juli 2012 om 18:25

    Daar sta je dan met je dure uitvoering, terwijl de dieselaars nog gewoon verder tuffen met hun “budget”Porsche.

    Login om te reageren
  4. jordy14 zegt

    17 juli 2012 om 19:20

    Ik blijf het een mooie auto vinden. Ja, zon foutje kan gebeuren, daar heeft elke autofabrikant last van.

    Login om te reageren
  5. C30CDIAMG zegt

    17 juli 2012 om 20:34

    ’t Is alleen altijd zo karig dat je een golfje mee krijgt als dat ding gefixed wordt in de garage……

    Login om te reageren
  6. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    17 juli 2012 om 21:40

    Er staat dat er 9 reacties zijn op dit artikel maar ik tel er toch echt maar 6 (7 met die van mij erbij, maar dat maakt ook 10 reacties in totaal), op een ander artikel had ik zelf gereageerd maar mijn reactie stond er ook niet. Misschien moet Autoblog deze bug maar eens even fixen…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      18 juli 2012 om 09:55

      @mdemooistelettervanhetalfabet: laat me raden, je gebruikt een adblocker?

      Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      18 juli 2012 om 13:27

      @mdemooistelettervanhetalfabet: Nee, want ik had zelf de eerste reactie… Op de ad na dan.

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        19 juli 2012 om 15:49

        @mdemooistelettervanhetalfabet: er is geen ad..

        Login om te reageren
  7. alfamail zegt

    18 juli 2012 om 09:58

    Sorry te makkelijk; echt wat voor die OPGEBLAZEN Porsche types!
    Hahaha ok, had nog sterker gekund, dus DO YOUR WORST!

    Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    18 juli 2012 om 09:59

    Porsche is altijd al zo serieus geweest met terugroepacties. Kan me nog herinneren dat ze een heleboel 993’s terugriepen vanwege een mogelijk probleem met de handremkabel. En toen was de 996 al een hele tijd op de markt.

    Login om te reageren
    • jesso88 zegt

      18 juli 2012 om 10:17

      @Original_Arnoud: is maar beter ook, ieder automerk moet daar serieus mee om gaan. Kijk naar de ford f150, daar word ook nog een recal op gedaan na 10 jaar om de brandstof tank banden te controleren, en te vervangen.

      Login om te reageren
  9. dawwg zegt

    18 juli 2012 om 16:32

    “Kostenloos van een update voorzien…”. Ik vermoed zelfs een geheel nieuwe, glimmende turbo en geen software-update of nieuw Turbine-wiel. Turbo’s reviseren doet een Porsche / VAG dealer niet ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North