Als Porsche speciale modellen kan maken met een retro touch dan kunnen wij dat ook moeten ze bij 9ff gedacht hebben. En dus hebben ze een gloednieuwe 911 Turbo grondig verbouwd. En dan heb ik het niet alleen over wat spoilers, bumpers en andere velgen. Ze hebben er een echte speedster van gemaakt.
Dat is allereerst te zien aan de kortere voorruit, maar ook aan het feit dat de achterkant compleet verbouwd is. De plaatst waar normaal het canvas klapdak is opgeborgen heeft 9ff compleet verbouwd. En uiteraard is de motor ook niet met rust gelaten. De zescilinder levert nu 650 pk en 890 Nm, wat voor prestaties dat oplevert zegt 9ff nog niet. De Speed9 zal namelijk pas officieel onthuld worden op de Essen Motorshow die begin december van start gaat. We wachten in spanning af!
Niet verkeerd! maar heeft hij nog een dak of niet?
Ziet er lekker uit! Alleen die uitlaten in het midden vind ik niet echt bij een 911 passen. Ze hebben inderdaad de hele achterkant flink verbouwd, maar of het er mooier op is geworden…
Ik vind ‘m niet zo heel erg goed gelukt. Vooral de achterkant niet. Zonde.
Wat een lelijk ding. Maar de GT-R bumper vind ik wel humor.
hij heeft tiptronic!?
yeah.. een dure 911 kopen, en die dan voor heel veel geld laten tunen;
En dan lijkt je 911 opeens op een getunede porsche boxter.
Nee, doe mij maar een mooie standaard 911
(motorupdate uiteraard wel welkom :d)
Wowzers…snel die Cayman een schop geven. En de lotto erbij winnen.
Dubai-material…
Ik denk niet dat dit de nieuwste Turbo is. Als je naar het interieur kijkt zie je dat deze nog voorzien is van de oude Tiptronic S-bak en het vroegere navigatiesysteem.
Voor de rest wel een originele manier om je 911 te tunen. Hoewel ik de retro-targa bodykit wel kon appreciëren, vind ik dit eerder retro met een overdaad aan tuner-prullaria dat we reeds o-zo vele keren op de 911 hebben gezien.
650pk uit een 6cilinder, petje af 9ff..
in 1 woord… lelijk!
leuk ding, maar gewoon onbruikbaar als enigste auto… ach, daar koop je dit niet voor… doe er mij maar eentje :P
Kijk, nú heeft Porsche het wèl ! Niet qua uiterlijk van deze auto (persé), maar ze hebben eindelijk wat ‘vermogenswinst’ ten opzichte van de concurrent !
Nissan belde net, ze willen hun GT-R-bumper terug…
Mag ik even vragen wat hun doelstelling was? een snelle auto en geen enkel compromis?
want die achterkant is me een partij lelijk ^^
Tja ik kan hier ook niet echt warm van worden doe mij maar een gewone 911 turbo… zonder cabriodak overigens!
JIFF vindt hem wel mooi.
Vooruit korter? Niet veel dan… Mag nog best een paar centimter vanaf…
nie mis ma geef mij toch maar nen carrera gt ze ne
ik bedoel tja tis gewoon vet lelijk
@loldrol:
“nen carrera gt ze ne”? Wat is dat voor een uitvoering dan?
Yuch, wat een afzichtelijke bodykit zeg, afschuwelijk..
Doe mij maar gewoon een GT3 RS 3.8, dan ben ik al tevreden 8)
ik ben niet zo weg van die achterkant dus niet voor mij en ook al niet omdat ze er zo’n japans gtr-bumpertje op hebben geplakt. dat was toch concurentie?
Wat een prachtbak!! :o
En die achterkant is het hé-le-maal! Hebben hebben! Hij doey me onwillekeurig denken aan een Spyder 550 RS. Retro.
@ PCCB:
Het viel mij ook al op dat ze niet de PDK bak hebben gebruikt, misschien deze bak omdat een PDK niet herhaaldelijk die 650 pk en 890 Nm voor zijn kiezen mag of kán krijgen? ;)
Als ik één Porsche mocht, zou dit hem zijn. No doubt.
Wallpaper bitte. ;)
Dat ziet er wel ernstig bruut uit.
Niks om te hebben, maar ernstig bruut om te zien.
Zoals al vaker gezegd, een smurfblauwe Turbo PDK is voldoende.
Persoonlijk vind ik hem mooier dan een gewone 911 cabrio! Zwz vind ik het speedster concept al gewoon heel mooi, het past bij een 911, en het is wat mij betreft mooi uitgevoerd! Nog iets minder overdreven bumpersetje erop en gaan maar..
zoho die is ff snel!!
Ziet er weer super uit! Alleen de voorkant doet me een klein beetje aan een GT-R denken, en dat vind ik wel jammer…
Dit is wel heel gaaf, maaarhhh ik mis wel de speedster heuveltjes achter de stoelen!
van de voorkant ziet hij er wel goed uit maar van de achterkant??? Ik heb maar een vraag: Why?