• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche wil fuseren met Volkswagen

Auteur: ricardo, gepost 6 mei 2009 om 20:40 – 46 Reacties

VoPo

Na weken van onderhandelingen tussen de bobo’s van Porsche en Volkswagen lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten. Eventuele overnames gaan niet door, de aandeelhouders van Porsche willen dat de twee autogiganten gaan integreren in één groot autoconcern.

En die optie is voor Volkswagen niet geheel ondenkbaar. Christian Wulff, minister-president van de deelstaat Nedersaksen, heeft laten weten dat ze bereid zijn om hierover in gesprek te gaan. En voor zo’n grote fusie is wel toestemming nodig van Nedersaksen aangezien zij een minderheidsbelang hebben van 20% in VW.

Wonderboy Wiedeking was ook aanwezig bij de onderhandelingen in de Oosterijkse Alpen. VW drong eerst nog aan op een ontslag van de Porsche-topman, daar is na vandaag nog geen besluit over genomen. Wel staat vast dat bij een eventuele fusie de tien automerken van VW en Porsche blijven bestaan. Tot zover deel 6 uit de VoPo Soap.

Family shareholders are in agreement:

Creation of an integrated car manufacturing group intended

Stuttgart. The members of the management boards of both Volkswagen AG and Porsche Automobil Holding SE have been in intensive talks about the deepening of the cooperation over the past weeks. The family shareholders of Porsche Automobil Holding SE, Suttgart, have discussed the proposals resulting therefrom, with the inclusion of capital measures, this Wednesday and argued for the creation of an integrated car manufacturing group. In the final structure ten brands shall stand below an integrative leading company alongside each other, whereby the independence of al brands and explicitly also of Porsche shall be ensured.

On this basis both companies Volkswagen and Porsche intensify the talks in a joint working group with the relevant involvement of the State of Lower Saxony as largest co-shareholder as well as the employee representatives of both companies. It is the aim to develop a corresponding basis for decision-making on the future structure of the common group within the next four weeks.

Ook interessant!

  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats
  • Volkswagen wil parel Porsche niet uit handen geven
  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, Volkswagen

Vorig bericht: « Audi: koop geen doos, koop een Q5
Volgend bericht: Maserati GranTurismo S aangepakt door Novitec »

Lees Interacties

Reacties

  1. Emile_Benz zegt

    6 mei 2009 om 20:43

    Hoe gaat ’t Concern dan heten…Ferdinand Gmbh…?

    Login om te reageren
  2. SupercarFan zegt

    6 mei 2009 om 20:44

    ehhhh ik raak hier echt in de war van :S

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    6 mei 2009 om 20:48

    Porkswagen.

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    6 mei 2009 om 20:51

    And the plot thickens…

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    6 mei 2009 om 20:56

    “de tien automerken van VW en Porsche blijven bestaan.”

    Euhm… wat een onverwachte wending! Ik dacht dat het merk Porsche zou verdwijnen en dat hun huidige modellen onder Skoda zouden uitgefaseerd worden…

    Login om te reageren
  6. RA999 zegt

    6 mei 2009 om 20:57

    @ Jochem
    De eerste wagen is al klaar ;)

    Zo’n fusie is trouwens al eerder mislukt…

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    6 mei 2009 om 20:57

    Oeps, beetje teveel bold gebruikt. / verkeerd gezet waarschijnlijk. Snorry

    Login om te reageren
  8. FuelMinded zegt

    6 mei 2009 om 20:58

    @ Jochempie

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    6 mei 2009 om 21:01

    VW is de bovenliggende partij dus het lijkt me logischer als het concern gewoon VW AG blijft heten. Misschien dat de Holding iets met de naam Porsche krijgt.

    Login om te reageren
  10. RA999 zegt

    6 mei 2009 om 21:01

    @Esprit_de_Flandre
    Dat ligt niet aan jou volgens mij, die dingen gaan tegenwoordig vaker fout. test Als je het direct weer probeert werkt het wel weer gewoon goed. De fout ligt volgens mij bij AB…

    @ FuelMinded
    Ik was lekker eerder ;)

    Login om te reageren
  11. FuelMinded zegt

    6 mei 2009 om 21:02

    Oops dubbelpost. :roll:

    On topic: Wilt Porsche nou niet aandelen van Volkswagen om de EU regeltjes te omzeilen. Want EU verplicht automobielen fabrikanten toch een bepaalde percentage zuinige auto’s op te nemen in het aanbod om de onzuinige auto’s te compenseren

    Login om te reageren
  12. RA999 zegt

    6 mei 2009 om 21:02

    Oh, toch niet. Laatst had ik een helemaal doorgestreepte reactie terwijl alle dingetjes goed stonden…

    Login om te reageren
  13. WieAndersDasAuto zegt

    6 mei 2009 om 21:03

    Dit lijkt me niet een verkeerd plan. Zolang Porsche zich niet met de sportieve merken van het VAG concern gaat bemoeien kan dit volgens mij prima uitpakken.

    Login om te reageren
  14. Cooper S zegt

    6 mei 2009 om 21:05

    Ik hoop niet dat dit betekent dat Porsches en Golfjes allerlei knoppen en schakelaars gaan delen, zoals Ford dat een tijd deed met Aston Martin (waar knoppen van de Mondeo in zaten…).

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    6 mei 2009 om 21:06

    @VLA ..
    “politics .. the more it change .. the more it stays the same” ..

    is wederom van toepassing ..

    Login om te reageren
  16. Edman zegt

    6 mei 2009 om 21:10

    Als ze nou de 3,8 liter boxer motor, geblazen, in de scirocco gooien…

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    6 mei 2009 om 21:13

    Als ik VW was had ik het niet gedaan.
    Porsche doet dit gewoon puur in eigen belang en heeft verder schijt aan heel vag

    Login om te reageren
  18. sebastianchubasco zegt

    6 mei 2009 om 21:23

    @GOD
    ik denk dat als VW hiermee accoord gaat dat het ook puur uit eigenbelang zal zijn ..

    Login om te reageren
  19. WieAndersDasAuto zegt

    6 mei 2009 om 21:26

    Porsche en Volkswagen besparen enorm veel ontwikkelingskosten als ze 1 auto concern worden. Dat is voor beide merken gunstig.

    Login om te reageren
  20. y.master zegt

    6 mei 2009 om 21:32

    Het zat er al aan te komen!!!!!

    Login om te reageren
  21. DrsDre zegt

    6 mei 2009 om 21:32

    financieel zou het hun goed uitkomen, maar ik vraag me af of het ook op management gebied zal gaan werken.

    Login om te reageren
  22. GOD zegt

    6 mei 2009 om 21:35

    Volkswagen bespaart al genoeg met audi, skoda, seat en noem het maar op.
    ze redden het wel zonder Porsche.

    Login om te reageren
  23. WieAndersDasAuto zegt

    6 mei 2009 om 21:37

    Maar voor modellen als o.a. Touareg en Phaeton is het heel gunstig. Of voor de top modellen van VW. Maar het gaat allemaal veel verder dan alleen het motorische gebied.

    Login om te reageren
  24. sven2 zegt

    6 mei 2009 om 21:42

    waarom niet? hoeveel mensen hebben een VW? Hoeveel mensen dromen van een 911, Cayenne, Boxter of mischien wel de nieuwe Panamera? mischien kan dit ook de Peaton beter laten verkopen in zijn volgende generatie
    I think it can’t be very bad!

    Login om te reageren
  25. AMG Powerrr zegt

    6 mei 2009 om 21:50

    even offtopic.. kan iemand mij uitleggen waarom ik als ik een profiel wil aanmaken een een emailadres en een wachtwoord op geef, de site aangeeft dat het al in gebruik is. Ik heb op autojunk ook al eens een profiel aangemaakt maar die deed het in verloop van de tijd niet meer :( (foto van die Carrera GT en Prius combo van een tijdje geleden) Nu wil ik dus een nieuw profiel maken maar dat doet ie dus niet :S

    ontopic. @sven2,

    ik vind dat je daar een punt heb. Als VW op basis van een Panamera een nieuwe Phaeton kunnen maken, kunnen ze de motoren van de Panamera gebruiken, denk aan een Phaeton R45t. En zo kan Volkwagen een stuk goedkoper een mooie mid-engined sportwagen voor.. het volk maken.

    Login om te reageren
  26. jurgen zegt

    6 mei 2009 om 22:00

    carrera 1.9tdi en transporter turbo ??

    Login om te reageren
  27. RA999 zegt

    6 mei 2009 om 22:04

    @ AMG Powerrr
    Dan ben je op AJ als het goed is ‘CLK’. Weet je zeker dat je daar probeert in te loggen met het goede mailadres? (hummerfreak……)
    Met dat account zou je ook gewoon hier in moeten kunnen loggen…

    Login om te reageren
  28. Arnoud zegt

    6 mei 2009 om 22:05

    Eindelijk. De familie wordt weer herenigd. :mrgreen:

    Ik kan er alleen maar blij mee zijn net als de families Porsche en Piëch. Emoties voeren de boventoon. Porsche die de Volkswagen schiep, Volkswagen die Porsche menigmaal van de dood redde. Ze zijn door èn voor elkaar gemaakt.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    6 mei 2009 om 22:19

    Porsche heeft gewoon gesmeekt om niet overgenomen te worden door VW. :mrgreen:

    @ RA999; LOL @ mislukte fusie! :lol:

    Login om te reageren
  30. freewarefreak zegt

    6 mei 2009 om 22:46

    @ WieAndersDasAuto

    “Maar voor modellen als o.a. Touareg en Phaeton is het heel gunstig. Of voor de top modellen van VW”…

    Da’s 2x hetzelfde… ;)

    OT: Het lijkt mij wel een goed idee. Als het Imago van Porsche af kan stralen op de topmodellen van VW (omdat ze samen ontwikkeld zijn) dan kan de Phaeton in de volgende generatie wel een succes worden.

    Bovendien zullen ze er beiden niet slechter van worden. Daar zijn door de bedrijfseconomen heus wel rekenmodellen op los gelaten. Als ze er slechter van kunnen worden zullen ze het heus niet doen, ben naar niet bang, ze kijken toch uiteindelijk alleen maar naar het resultaat…

    Login om te reageren
  31. Ozan zegt

    6 mei 2009 om 22:57

    Ik zou het graag zien gebeuren.

    Maar ik zou geen Carrera’s met een VW logootje en Golfjes met een Porsche logo willen zien.
    Fuseren is geweldig, maar maak er dan ook iets nieuws van!
    En zoals eerder gezegt, liever geen knopjes van een fox in een Gt3 :)

    Login om te reageren
  32. GT zegt

    6 mei 2009 om 23:21

    Porsche 914 reincarnatie! :D

    Login om te reageren
  33. Benjamin1 zegt

    6 mei 2009 om 23:38

    Krijgt Marchionne dat toch gelijk?

    Login om te reageren
  34. Ferdinand1 zegt

    6 mei 2009 om 23:45

    Fuseren is goed, maar er moet juist niks in de filosofie van de merken veranderen. Geen volkswagens die een Porsche ademen, en geen materialen van een Polo in een 911. Beide merken doen goede zaken, dus als ze samen de kosten kunnen drukken, dan ligt dáár de kracht.

    Login om te reageren
  35. fleop zegt

    6 mei 2009 om 23:58

    @GT, liever niet :P

    Login om te reageren
  36. goeiedag zegt

    7 mei 2009 om 09:31

    ik zou gaan voor de sharan GT3rs… :D

    Login om te reageren
  37. AMGJunk zegt

    7 mei 2009 om 11:47

    Wat???
    Hoor ik een Scirocco met 3.8 liter boxermoter en RWD in productie gaan? :mrgreen:

    Login om te reageren
  38. afdfg zegt

    7 mei 2009 om 12:15

    het is “familie” van elkaar dus. waarom niet

    Login om te reageren
  39. bqwerzaty zegt

    7 mei 2009 om 17:13

    @AMGJunk: straks krijgen we nog een scirocco met de gt3 motor (415pk!) of touareg met cayenne turbo s motor (v8 550pk!) xD

    Login om te reageren
  40. bqwerzaty zegt

    7 mei 2009 om 17:21

    550=450pk

    Login om te reageren
  41. VolvoXCseries zegt

    7 mei 2009 om 17:41

    Eerst willen overnemen en wanneer blijkt dat Porsche een financieel tekort heeft van 9 miljard Euro na de fusie wil men weer fuseren, dit hadden ze zich vantevoren ook wel kunnen bedenken.

    Login om te reageren
  42. AMG Powerrr zegt

    7 mei 2009 om 18:12

    @RA999,

    bedankt voor je reactie! Ik ga het meteen proberen!

    Login om te reageren
  43. AMG Powerrr zegt

    7 mei 2009 om 18:15

    @RA999,

    ik kan alleen mijn emailadres en mijn wachtwoord invullen als ik wil inloggen. Geen gebruikersnaam!?!

    Login om te reageren
  44. VolvoXCseries zegt

    7 mei 2009 om 19:24

    @ AMGJunk:

    Dat zou echt geniaal zijn, het gewicht rond de 1300kg proberen te houden en de boxermotor erin lepelen :P

    Login om te reageren
  45. BananaFlip zegt

    8 mei 2009 om 16:01

    Waarom niet, design is toch bijna hetzelfde :D .

    Login om te reageren
  46. damian zegt

    27 mei 2009 om 10:48

    niet met zon eend ! xD

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North