• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche wil voortaan dubbel zo veel 911’s verkopen?

Auteur: Alwood, gepost 11 september 2011 om 12:32 – 74 Reacties

Jammie Porsche 991


Porsche lijkt zelfverzekerd over haar nieuwste model. Er gaat al een voorzichtige voorspelling van Porsche uit dat dit de de meest succesvolle Porsche 911 ooit zal zijn. Dat terwijl er voorlopig alleen een 3.4 en 3.8 (Carrera S) boxer achterin ligt.

Misschien zit de sleutel wel in de motor. Al 10 jaar ligt er minimaal een 3,6 boxer achterin Porsche’s icoon, de nieuwe generatie (991) doet qua inhoud weer een stapje terug. Dat zien we maar met mate terug in de nieuwprijs, het scheelt 4k euro met de nu uitgaande 997. Verder kan ook Porsche haar markt natuurlijk nog uitbreiden. Inmiddels voorzien van Lamborghini’s kunnen ze die Chinezen nog best wat Porsches slijten.

De eerste voorspelling deed Porsche CEO Matthias Mueller dit voorjaar. Ze mikten op gemiddeld 30.000 911 verkopen voor de nieuwe generatie. Inmiddels ziet het merk ruimte voor meer. In 2010 verkocht Porsche van de 997 nog ‘maar’ 20.000 exemplaren.

In september beginnen de verkopen officieel. Wij krijgen hem in december in de showroom. Amerika en China moeten tot 2012 wachten. Amerika is nog steeds de grootste markt voor Porsche, verantwoordelijk voor ruim een kwart (25k) van alle verkopen (95k). Een efficiënte PDK, coast-modus en over een tijdje hybride/kers gaan daar natuurlijk als warme broodjes over de toonbank. (bron: autonews.com)

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Porsche komt met iconische 911 Dakar!
    Offroad Porsche 911 heet Dakar!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Porsche

Vorig bericht: « Adam Carolla, car guy, zijn aparte autoverzameling
Volgend bericht: Nissan Leaf slachtoffer van elektro-haat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frissegast zegt

    11 september 2011 om 12:34

    Hoe Porsche er in slaagt om na de mislukking van de 996 opnieuw aan te knopen met een fantastische lijn 911’s (997 / 997 fase 2/ 991)… kan niet wachten om hem in het echt op de weg te zien…

    Login om te reageren
  2. lemster zegt

    11 september 2011 om 12:36

    Tsjah ik moet bekennen dat ie er wel heel erg goed uit ziet op die foto. Terwijl ik op de eerste foto’s het idee had dat hij éxact hetzelfde was als het vorige model ;)

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      11 september 2011 om 12:42

      @lemster: inderdaad! deze foto doet hem goed :)

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    11 september 2011 om 12:39

    Ik irriteer me mateloos aan het rare knipperlichtje aan de voorkant. Maar goed, lelijkheid moet je expres inbouwen tegenwoordig… Dan is er nog wat te winnen bij de facelift.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 september 2011 om 19:13

      @Jochempie: Is dat geen LED-dagrijspul?

      Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    11 september 2011 om 12:44

    ik ben benieuwd of ze het gaan halen, vind hem langzaamaan toch wel heel mooi worden, wat lemster al aangaf.. deze foto staat ie mooi op :)

    zijn die verkoop cijfers alleen van de gewone versie ? of ook de GT3 enz. ?

    Login om te reageren
  5. Burdy zegt

    11 september 2011 om 12:46

    Nou dan wordt het echt de golf onder de snelle jongens. Ow wacht, porsche is vw en andersom :?

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      11 september 2011 om 13:17

      @Burdy:

      Als je perse wat exclusievers wil, dan heeft VAG ook nog Lamborghini en Bugatti, dus voldoende smaakjes in de aanbieding …

      Waarschijnlijk worden de extra aantallen afgezet in landen waar er nog enorm veel marktpotentieel is. In China en Amerika valt het echt niet op als er 10.000 exemplaren extra rondrijden ….

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        11 september 2011 om 15:11

        @rechercheur: Don’t for get Bentley!

        Login om te reageren
      • topless zegt

        11 september 2011 om 18:06

        @rechercheur: “..wil, dan heeft VAG…”

        Waarom zou hij iets exclusiefs van VAG willen?

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          11 september 2011 om 18:13

          @topless: de vraag is niet waarom maar hoe zou je iets van VAG…

          Login om te reageren
      • Burdy zegt

        11 september 2011 om 19:29

        @rechercheur:

        ‘Vroeger’ was porsche, in mijn ogen, nog iets exclusiefs. De naam had/heeft iets. Voor mij stond het in het rijdje met ferrari en lambo, dat is nu niet echt meer zo.

        Het gaat er niet zozeer om dat ik ook een andere auto kan kopen, maar het gaat om de naam porsche.

        Login om te reageren
  6. super zegt

    11 september 2011 om 12:50

    wanneer komt er een 911 tdi?

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      11 september 2011 om 12:54

      @super: Als de Kerstman en de Paashaas op één dag jarig zijn ;)

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        11 september 2011 om 12:56

        @Jesper: als ze het samen vieren, geld dat ook ? :)

        Login om te reageren
      • super zegt

        11 september 2011 om 13:35

        @Jesper:
        een bmw 6 serie kun je ook met diesel kopen, waarom dan een 911 niet

        Login om te reageren
        • Svensson zegt

          11 september 2011 om 13:45

          @super:

          Omdat de 6-serie een grand tourer is en de 911 een sportauto. Simple as that.

          Login om te reageren
          • super zegt

            11 september 2011 om 14:13

            @Svensson:
            de meeste 911s worden niet als sportauto maar grand tourer gebruikt, vergelijkbaar met het terreingebruik van veel suvs. daarom zou een dieselmotor best een aardige keus kunnen zijn.

            Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          11 september 2011 om 17:32

          @super: Een lichte sportwagen vergelijken met een grote luxe GT, goed bezig! (Al zou het me trouwens niet verbazen mocht er een diesel beschikbaar komen in de 911)

          Login om te reageren
      • Megakix zegt

        11 september 2011 om 14:00

        @Jesper: gezamenlijk vieren…komt nooit goed ! :lol:

        http://www.youtube.com/watch?v=VsqrFRNXdfg

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 september 2011 om 19:15

        @Jesper: Haha, maar jongen toch. Denk je echt? Ik voorspel dat we in de volgende generatie 911 diesel krijgen. Niet in deze, dat zeker niet. Eerst gaan ze een kleiner model brengen, samen met VW, en daarin komt een diesel. Daarna de volgende 911…

        Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      11 september 2011 om 13:42

      @super: een 3.0TDI 313pk zou toch nice zijn? miss te zwaar vanachter wel…

      Login om te reageren
    • PCCB zegt

      11 september 2011 om 14:01

      @super: Lijkt me ook vrij onmogelijk omdat VAG geen TDI boxermotor commercialiseert op dit ogenblik. Voor het overige sluit ik me aan bij wat Svensson zegt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 september 2011 om 20:49

        @PCCB: maar waarom zou het een boxer moeten zijn? Gezien het feit dat een boxer motor vanwege de cilinderstand een hoger verbruik geeft zal deze op den duur toch gaan verdwijnen (heilige huisjes doen ze bij Porsche echt niet aan, tradities wel maar dat is wat anders). En kijk eens naar de achterkant van de nieuwe 911, deze is erg hoog daar kan nu al een gewone V6 in. De meeste 911s worden gebruikt als snelweg cruiser, een dikke diesel is dan eigenlijk de optimale motor. En LeMans bewijst dat diesel ook heel sportief kan zijn dus daar ligt het ook al niet aan. CO2 uitstoot wordt steeds belangrijker, de 911 diesel gaat komen, niet in 2011 maar wel voor 2021.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          11 september 2011 om 23:10

          @mashell: Omdat Porsche een paar keer harde billenkoek kreeg van klanten, als er aan het concept van de 911 werd gepeuterd. Vooral sinds de 928, maar ook na de 924, zijn ze heel nerveus geworden. Een paar mantra’s komen ze niet meer los van:
          – boxer
          – achter de achteras (zelfs niet middenmotor zoals Boxster)
          – 6 cilinder
          – ronde koplampen met chroomrand
          – Fuchs-achtige velgen leverbar

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            13 september 2011 om 19:18

            @mout: Het is niet omdat er een niet-boxer diesel zou kunnen komen, dat de gewone boxer daarom verdwijnt hé. Voor elk wat wils.

            En anders kloppen ze maar eens aan bij Subaru…

            Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    11 september 2011 om 12:52

    Waarom zoveel Amerikaanse verkopen? Als Amerikaan dien je in een Corvette te rijden en niet in een 911.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      11 september 2011 om 12:56

      @alcantara: Als Amerikaan dien je te rijden in wat je wilt rijden ;)

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      11 september 2011 om 12:57

      @alcantara: zou niet best zijn als we als Nederlanders allemaal saab zouden rijden..

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        11 september 2011 om 12:58

        @dennisr: Zou voor het bedrijf eigenlijk wel best zijn, denk je niet?

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          11 september 2011 om 13:00

          @Jochempie: jaa als Alcantara het voor het zeggen had zou Saab nooit failliet gaan.. :P

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            11 september 2011 om 13:41

            @dennisr: Het bizarre is dat Porsche momenteel dus veel meer verkoopt dan Saab…

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 september 2011 om 20:52

        @dennisr: waarom Saab? Omdat een Nederlandse bestuurder heeft? Een beursnotering in Nederland? Saab is net zo Nederlands als VW, wat immers ook een Amsterdamse postbus firma is.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 september 2011 om 19:19

          @mashell: “VW, wat immers ook een Amsterdamse postbus firma is.”

          ???

          Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      11 september 2011 om 13:16

      @alcantara: In Amerika is het chique om in een Europese auto te rijden.

      Login om te reageren
  8. Stefje zegt

    11 september 2011 om 13:19

    Eerste 911 die met 20″ geleverd kan worden fabriekaf!

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      11 september 2011 om 13:36

      @Stefje: en met 2.0 TDI. vandaar de verwachte sales

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 september 2011 om 14:26

      @Stefje: Vind ik geen goede vooruitgang. Als ik kijk naar bovenstaande foto, oogt dat voor mij al te groot.

      Zou liever terug af-fabrieks Fuchs velgen zien bv.

      Mijn 406 coupe bv ( zéker geen kleine wagen ), heeft af-fabrieks 15 inch velgen ( later 16 inch geworden ), en dat oogt voor mij zeker niet te klein. Komt natuurlijk omdat er een band opligt van 60 mm hoog ( later 55 mm ).

      Zo’n 20 inch velg van Porsche, met wat voor band komt dat tegenwoordig? 35 mm? Lijkt me leuk als je vol op een borduur rijdt, kan je maandelijks naar de velgenboer om je velg te laten uitdeuken.

      Login om te reageren
  9. agera zegt

    11 september 2011 om 14:05

    Jarenlang ben ik Porsche 911 liefhebber, maar ben ook fan van de Nissan GT-R. Ik zal proberen mijn Porsche gevoel aan de kant te schuiven en een objectieve beeld te schetsen.

    De Porsche 911 (991) is naar mijn mening ook de mooiste 911 ooit. De nieuwe 911 is strakker en sportiever tov zijn voorganger de 997. Vooral bij foto’s van de zijkant zijn de verschillen tussen een Porsche 991 en een 997 goed waar te nemen.

    Of de verkoopaantallen bij Porsche zullen verdubbelen is nog maar de vraag. Kopers kunnen immers kiezen tussen een vernieuwde Porsche 911 en een vernieuwde Nissan GT-R.

    De prijs van de nieuwe Porsche 911 Turbo zal rond de 200.000 liggen en de Nissan GT-R is ongeveer te verkrijgen voor een slordige 120.000. Een behoorlijk prijsverschil en verder nog de GT-R is een ongeloofelijk goed rijdende machine. De GT-R is technisch zeer goed, betrouwbaar, goed afgewerkt en snel. Dus makkelijk wordt het zeker niet voor de Porsche.
    Beiden auto’s hebben zo zijn charmes en zijn beiden succesvol.

    Het wordt wederom een nek aan nek race tussen die 2 en de strijd kan opnieuw gaan beginnen.

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      11 september 2011 om 15:13

      @agera: als ik echt moest kiezen tussen deze twee.. zou ik nooit van me leve kunne kiezen:P

      Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      13 september 2011 om 21:04

      @agera: GT-R is alleen met een Turbo te vergelijken om zijn prestaties. qua uiterlijk en interieur hebben ze het in mijn ogen lang niet bereikt tot een Porsche niveau. GT-R is saai en kil terwijl de Porsche juist luxe afwerking heeft en toch een echte Porsche sfeer heeft in de auto, als een echte sportauto.

      Login om te reageren
  10. d15b2 zegt

    11 september 2011 om 14:10

    Die 3.4 liter motor is in mijn ogen puur marketing strategie, de pre-facelift 996 had ook een 3.4 liter – die na de een facelift een 3.6 werd. Facelift model over paar jaar zal wel ook 3.6-3.8 krijgen.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 september 2011 om 14:19

      @d15b2: Ja, maar deze 3.4 heeft wel dezelfde specificaties als de 3.6, terwijl het verbruik ook weer naar beneden is gegaan.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        11 september 2011 om 23:12

        @SimonMc: Dat was bij de introductie van de 996 ook zo, tov zijn voorganger.

        Login om te reageren
  11. maxx1 zegt

    11 september 2011 om 14:15

    nou, als er 2x zoveel verkocht gaat worden. heb ik totaal geen respect meer voor de 911. lijkt wel een volkswagen golf… ziet ze overal.
    jammerjammer dat ze de exclusiviteit niet willen behouden

    Login om te reageren
    • agera zegt

      11 september 2011 om 14:27

      @maxx1: Het verbaast me niet dat de Porsche meer wil verkopen, want ze willen in de komende jaren nieuwe modellen op de markt brengen. Met onder ander de Cajun (kleiner model van de Cayenne), Pajun (kleiner model van de Panamera) en een heel nieuwe sportauto.
      Er moet geld vrij komen om te kunnen investeren in nieuwe modellen.

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        11 september 2011 om 15:18

        @agera: om ziek van te worden. pajun lijkt qua naam op pajero (mitsubishi)… zeker weer zo’n mooie japanse look. heerlijk :|

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 september 2011 om 19:24

          @maxx1: Nope. Chinese looks. Daar is de toekomst, zeker voor SUV’s…

          Login om te reageren
          • maxx1 zegt

            13 september 2011 om 20:59

            @Esprit_de_Flandre: ik zie het verschil niet tussen japans en chinees? allebei net zo lelijk

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              14 september 2011 om 01:37

              @maxx1: Cultuurbarbaar…

              Login om te reageren
              • maxx1 zegt

                14 september 2011 om 16:50

                @Esprit_de_Flandre: kun jij me de verschillen uitleggen?

              • Esprit_de_Flandre zegt

                14 september 2011 om 19:01

                @maxx1: Simpel. Uit Japan zijn al diverse mooie creaties gekomen. Uit China (nog) niet…

              • maxx1 zegt

                14 september 2011 om 19:47

                @Esprit_de_Flandre: Ssangyong is dus chinees :P

              • Esprit_de_Flandre zegt

                14 september 2011 om 22:41

                @maxx1: Dan is BMW dat ook… :P

  12. NielsGP zegt

    11 september 2011 om 14:23

    Misschien wat meer verschillende versies van de 911?

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      11 september 2011 om 15:19

      @NielsGP: wees maar niet bang:
      4s
      gt3
      gt3 rs
      gt2
      gt2 rs
      turbo
      turbo s
      gts

      dit rijtje kun je sowieso nog verwachten.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        11 september 2011 om 22:27

        @maxx1: je bent zeker de helft nog vergeten !

        Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    11 september 2011 om 14:33

    de enige die verdubbeling waar kunnen maken zijn Saab en Spyker ..

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      11 september 2011 om 15:15

      @lincoln: ja ze hoeven maar 2 auto’s te verkopen en dan is het al viervoudig

      Login om te reageren
  14. bigcar zegt

    11 september 2011 om 15:00

    porsche mag die cijfers op z’n buik schrijven…

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      11 september 2011 om 16:23

      @bigcar: vergeet china niet ….

      @lincoln, eerder als ze em voor 2 euro verkopen?

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        11 september 2011 om 17:32

        @arashrsf: idd, gelijk heb je…

        bij chinezen draait alles om prestige. of er een beetje moter onder ligt of niet, uiterlijk telt voor hun ook niet dus het gaat hun om de prijs, hoe duurder, hoe meer ze zullen verkopen…

        Login om te reageren
        • mout zegt

          11 september 2011 om 23:14

          @bigcar: Ja, en als de motor en het uiterlijk niet telt, dan kom je bij een Porsche 911, nietwaar?
          Vooral vanwege de beenruimte achterin – want die is beslissend daar.

          Login om te reageren
  15. fconderkantlat zegt

    11 september 2011 om 16:27

    911C2, C4, C2S, C4S, Turbo, Turbo S, Targa, Targa S, GT3, GT3RS, GT2, GT2RS, GTS, Sportclassic, Speedster, Sportclassic S? Speedster S?

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      11 september 2011 om 18:34

      @arashrsf: nah geen speedster & sportclassis s. als ze slim zijn bouwen ze in de volgende generaties geen sportclassic’s & speedster meer. zullen de oude later extreem in waarden gaan stijgen

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 september 2011 om 20:57

        @maxx1: op welke wijze is dat goed voor Porsche als firma? Ik vermoed dat er naast het lijstje van arashsf ook nog wel wat nieuwe varianten en klassiekers als RSR kunnen komen.

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          12 september 2011 om 19:52

          @mashell: voor Porsche zelf niet, maar ik denk toch dat ze de rijken klanten te vriend willen houden. als jij een speedster koopt voor een extreem hoog bedrag is het toch fijn om te weten dat hij volgend jaar niet 50 000 waard is door nieuwe modellen.

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 september 2011 om 19:29

          @mashell: Porsche moet ook denken aan z’n exclusiviteit. Velen klagen er al over, door de Cayenne, als ze niet opletten, wordt het een grote fabrikant maar met een veel kleinere naam. En dan wordt de Nissan GT-R pas echt gevaarlijk…

          Login om te reageren
          • maxx1 zegt

            13 september 2011 om 21:01

            @Esprit_de_Flandre: nou, Nissan zal met de GT-R niet het imago van Porsche overtreffen. zeker niet met deze generatie. GT-R is een auto voor een jongentje van 18 met rijke papa… en de look zijn ook de meningen over verschilt. Interieur en uiterlijk halen het nog niet bij Porsche. zal me niets verbazen als in de toekomst de GT-R in alle opzichten beter is als de 911

            Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    11 september 2011 om 16:49

    Ik ben eens benieuwd, z’n heupen zien er leuker uit maar die lengte maakt hem toch een stuk minder leuk overall dan de 997.
    Dat ze hiervan meer gaan verkopen zal toch echt niet aan design of schoonheid liggen maar puur aan prijs en marketing.

    Login om te reageren
    • AlwinH zegt

      12 september 2011 om 12:27

      @Hupke: En misschien aan hoe ie rijdt?
      Ook best belangrijk bij een auto…

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 september 2011 om 13:58

        @AlwinH:

        Het is een porsche, ondanks dat het een 911 is zal die sowieso subliem rijden.

        Login om te reageren
  17. norge zegt

    11 september 2011 om 17:16

    Die aantallen gaan vast wel lukken met een VAG dieseltje achterin.

    Login om te reageren
  18. kimi100 zegt

    11 september 2011 om 22:31

    Er zijn er al zo veel…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North