• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Turbo 2006

Auteur: autoblogger, gepost 12 februari 2006 om 10:13 – 34 Reacties

Porsche 911 Turbo 2006


Autobild mocht in Finland de nieuwe Porsche 911 Turbo (997) uitproberen, wat een rotbaan hebben die gasten. Een aantal soundbites: “a wolf in wolf’s clothing”, “the increase in traveling comfort is particularly pleasing”, “the new Turbo is without a doubt the most complete 911 ever, and the sports car best suited to everyday use, all year round”.

Dat moge duidelijk zijn, de 911 Turbo valt in zeer goede aarde en men noemt het de meest complete 911. De nieuwe vierwiel aangedreven Porsche heeft 480pk en 680Nm afkomstig uit een 3.6 liter flat-6 engine. Vergeleken met de 996 heeft ie 60pk meer en 60Nm meer. Overige specs: de 997 Turbo sprint van 0-100 km/h in 3,9 seconden, de topsnelheid is 310 km/h (respectievelijk 0.3 seconden en 5 km/h vooruitgang geboekt ten opzichte van de 996 Turbo). En misschien noemenswaardig, het gemiddelde brandstofverbruik is lager; 12,8 liter/100 km. Het gehele artikel (in het Duits) is te lezen op autobild.de (via autoblog.it).

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de MC20, dit is de Maserati MCPura
  • Video: Wat is hier het verhaal achter?
  • Dit is de nieuwe Mazda CX-5, met 2,5 liter instapper
  • Mercedes geeft EV’s mínder range bij terugroepactie, wegens brandgevaar
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 996, 997, Porsche

Vorig bericht: « Audi A1 volgens Autobild
Volgend bericht: AMG 250km unlocking »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    12 februari 2006 om 10:49

    Heeel gaaf hoor…

    Login om te reageren
  2. autoliefhebber zegt

    12 februari 2006 om 11:18

    Het briljante van Porsche heb ik altijd gevonden dat ze continu kingsize aandacht weten te generen voor hetzelfde model. En dat al bijna zestig jaar! Wat is er eigenlijk aan de hand? Porsche brengt een nieuwe variant van praktisch dezelfde auto uit, die vijf kilometer harder kan. WERELDNIEUWS!!!!!

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    12 februari 2006 om 11:26

    nou, ik blijf mooi op de 928 wachten ;-)

    Login om te reageren
  4. autoliefhebber zegt

    12 februari 2006 om 11:29

    De 928 heb ik ook altijd veel interessanter gevonden. Het was destijds de bedoeling dat de 924 en de 928 het over zouden nemen van de 911. Uiteindelijk kwam het erop neer dat de 911 Porsche heeft gered toen in de jaren tachtig de Amerikaanse markt instortte.
    Toch vind ik het jammer dat ze toen niet doorgezet hebben en de 911 uit produktie hebben genomen. Dan hadden ze zich helemaal opnieuw op de kaart kunnen zetten.
    911-liefhebbers accepteren namelijk geen enkele verandering, zelfs de koplampen moesten weer rond worden.

    Login om te reageren
  5. tim zegt

    12 februari 2006 om 11:43

    997 koplampen zijn veel mooier dan die van de 996!!! 997 is het mooiste porsche 911 model ooit!

    Login om te reageren
  6. fubar zegt

    12 februari 2006 om 11:55

    moest in het begin erg wennen aan de koplampen van de 997 wou vond de ronde mooier toen maar nu ze weer rond zijn waren die van t 997 model toch mooier

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    12 februari 2006 om 12:16

    ferrari mag zijn F430 houden ik ben porsche fan

    wat zijn de specs van een turbo S?

    Login om te reageren
  8. autoliefhebber zegt

    12 februari 2006 om 12:40

    Porsche ontbeert een supermodel zoals de Lamborghini Murcielago. Heeft me altijd verbaasd dat ze daar niet mee kwamen, kunnen ze hun technisch kunnen helemaal inleggen.
    Van de Le Mans racewagen Porsche 917 zijn een paar straatversies gebouwd, dus de basis hadden ze eigenlijk al.

    Login om te reageren
  9. RSC zegt

    12 februari 2006 om 12:43

    Geen supermodel? Carrera GT?

    Login om te reageren
  10. autoliefhebber zegt

    12 februari 2006 om 13:21

    Qua kracht zal hij niet zo veel verschillen met de 996 maar qua balans zal hij superieur presteren!

    Login om te reageren
  11. autoliefhebber zegt

    12 februari 2006 om 13:28

    @RSC Porsche heeft wel topmodellen gemaakt maar dat zijn toch altijd afgeleiden van de 911, bijvoorbeeld de 959 en ook de Carrea GT. Porsche kan veel meer. Een Mclaren F1 had ook uit hun koker kunnen komen.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    12 februari 2006 om 13:38

    De Carrera GT heeft volgens mij niets met de 911 te maken. Middenmotor layout en een v10 met de versnellingbak achter de motor…. dat is een totaal andere auto dan de 911 met zijn motorblok achter de achteras en de versnellingsbak ervoor……lijkt mij.

    Login om te reageren
  13. autoliefhebber zegt

    12 februari 2006 om 13:44

    @W0o0dy, heb je gelijk in maar uiterlijk is het een variant op de 911 en dit soort auto’s worden vooral vanwege hun uitstraling gekocht en niet voor de performance. Een McLaren F1 of een Murcielago vind ik toch weer wat anders.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    12 februari 2006 om 14:02

    @autoliefhebber vor wat betreft de 959 ben ik het met je eens. Dat is idd net een 911, maar dan wat uitgebouwd.
    En idd een murcielago of een McL F1 is wel wat anders…

    Login om te reageren
  15. Sacha zegt

    12 februari 2006 om 14:04

    “…480pk en 680Nm afkomstig uit een 3.6 liter flat-6…”
    Dat zijn zonder meer klinkende cijfers. Die turbo met variabele geometrie lijkt een aanwinst. Let wel dat de AMG 55-Kompressor motor vrijwel dezelfde specs heeft… Uit een 5,4 liter geblazen V8!!! Nou is dat met vermogen een kwestie van toeren maken, maar dus ook het koppel. Petje af.

    Login om te reageren
  16. autoliefhebber zegt

    12 februari 2006 om 14:08

    @W0o0dy, een echt supermodel dat niet afgeleid is van de 911 zou Porsche dezelfde exclusiviteit kunnen bezorgen als Ferrari en Lambo. Ze hebben de historie, de race-historie en het technisch potentieel om er een te ontwikkelen.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    12 februari 2006 om 14:11

    daar heb je zondermeer gelijk in!

    Login om te reageren
  18. autoliefhebber zegt

    12 februari 2006 om 14:48

    Dank. Dus weg SUV’s, weg vierdeurs, weg VW-6 cilinders.

    Login om te reageren
  19. stiggie zegt

    12 februari 2006 om 15:31

    beterrr!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  20. SamSam zegt

    12 februari 2006 om 19:02

    @ Sacha

    Laat /////AMG der buiten(devil)

    HAhahahah just joking, en trouwens ze hebben uit de CLK DTM AMG 5.4 v8 Kompressor 587 pk der uit gehaald.

    Login om te reageren
  21. sjaak zegt

    12 februari 2006 om 19:45

    clk dtm is ook wel iets hoger geprijs he ;-)

    Login om te reageren
  22. autofan zegt

    12 februari 2006 om 19:46

    dit word de sport auto van het jaar

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    12 februari 2006 om 22:01

    heeft iemand hier walpapers van
    want ik ben nu al verkocht

    Login om te reageren
  24. tijgertje zegt

    12 februari 2006 om 22:58

    me to!ik ben er ook aan verkocht!
    %-)

    Login om te reageren
  25. tom van belgie zegt

    13 februari 2006 om 15:54

    vette wagen echt waar knap van porsche om toch diezelfde lijnen te houden van de vorige maar dan mooi aangepast aan deze generatie. wat ik het grootste nadeel vind is dat telkens die prijw ser de hoogte ingaat! Met maarliefst 5000 euro kan toch niet blijven stijgen :s

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    13 februari 2006 om 16:59

    tjah het leven word duurder

    ik ben dus echt aan het overwegen om 1 te kopen ben al eens bij de dealer geweest en die kon mij nog niet veel zeggen erover behalve hetgene dat we hier al weten

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    13 februari 2006 om 17:17

    @dekster: als er een 911 turbo komt, dan deel je de ervaringen en foto’s vast wel met de lezers op autoblog toch? Leuke auto voor een autoblog review!

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    13 februari 2006 om 18:53

    deal
    maar laten we over één ding duidelijk zijn er is maar één iemand die met die porsche rijdt en da ben ik

    Login om te reageren
  29. sjaak zegt

    13 februari 2006 om 22:34

    de turbo is al bestelt en als men de eerst order kan geven is die van mij dus zal laten weten wanneer hij geleverd word ;-)

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    13 februari 2006 om 22:41

    aha, nou laat maar zien dan als ie er is! http://www.imageshack.us

    Login om te reageren
  31. autoblogger zegt

    13 februari 2006 om 23:45

    @dekster: wallpapers op http://www.porsche.com/all/masterwerk/usa.aspx

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    14 februari 2006 om 19:00

    zeg mensen ik ga geen foruin uitgeven aan een wagen die ik nog niet eens heb testgereden

    Login om te reageren
  33. porsche fan zegt

    16 februari 2006 om 13:58

    porsche zet concurentie weer op een lager niveau
    de 911 turbo is de beste in zijn klasse
    geweldig mooie nieuwe turbo:D:D

    Login om te reageren
  34. autoblogger zegt

    14 april 2006 om 17:17

    De autotelevaag met de 911 Turbo op video: http://video.google.com/videoplay?docid=-7205641340351960940

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North