• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Premium autoverkopen top-3 eerste kwartaal 2010

Auteur: Dennis, gepost 12 april 2010 om 20:29 – 65 Reacties

BMW eats Audi and Mercedes

Het eerste kwartaal van 2010 hebben we er alweer achter de rug. Veel bedrijven hebben hun kwartaalcijfers reeds bekend gemaakt en ook de wereldwijde verkoopaantallen van de premium automerken zijn bekend. Niet geheel onverwacht wordt de top-3 in het premium segment weer gedomineerd door de merken BMW, Audi en Mercedes.

De nummer 1: BMW
In de eerste drie maanden van dit jaar verkocht BMW wereldwijd de meeste auto’s. 265.809 stuks om precies te zijn, een toename van 13,8 procent ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. Vooral de nieuwe BMW X1 en de vernieuwde 7-serie hebben flink bijgedragen aan de toename. Er werden 19.657 X1’s verkocht. De verkoop van de 7-serie steeg met 54,1 procent naar 14.245 exemplaren in de eerste drie maanden.

De nummer 2: Audi (met dikke stip)
Met een achterstand op de nummer 1 van slechts 1.709 exemplaren, volgt Audi met 264.100 verkochte auto’s. Dit is een toename van 25,9 procent ten opzichte van vorig jaar. Het is voor het eerst dat Audi een kwartaal afsluit waarin het wereldwijd meer auto’s verkocht dan Mercedes.

De nummer 3: Mercedes
Door Audi van de tweede plek verdrongen, staat Mercedes nu op de derde plaats. Mercedes verkocht 248.500 auto’s. Altijd nog goed voor een toename van 15 procent ten opzicht van het eerste kwartaal vorig jaar.

BMW mag zich nu dus nog het bestverkochte premiummerk noemen, maar het is de vraag of de autobouwer uit Beieren dit volhoudt met de hete adem van Audi in de nek. In 2009 verkocht Audi immers al de meeste vierwielaangedreven auto’s, terwijl het jaar daarvoor BMW met die eer mocht strijken. Zo’n nek aan nek race zal wel weer garant staan voor leuke bitch-slap-advertenties. (via: automotive-news)

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, BMW, Mercedes, premium

Vorig bericht: « Je kids in de meivakantie aan de slag bij BMW
Volgend bericht: Midlifecrisis? Bouw een Battlestar Galactica auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. AMV8Bart zegt

    12 april 2010 om 20:31

    Niet heel verrassend of wel?

    Login om te reageren
  2. Ikke zegt

    12 april 2010 om 20:35

    En welke merken vallen er dan allemaal in het premium segment? Of zijn dat enkel deze 3

    Login om te reageren
    • RaKiM zegt

      12 april 2010 om 21:37

      @Ikke: om verder te gaan op SR : lexus,infinity,acura…..

      Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    12 april 2010 om 20:39

    Toyota? Maar die draaien op subsidie, niet zo premium idd :-)

    Login om te reageren
  4. Punk zegt

    12 april 2010 om 20:40

    met de komst van de nieuwe 5 Serie geen probleem.

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    12 april 2010 om 20:41

    auto,s verkopen is toch hun werk !!

    dus zo raar is dit allemaal niet ..

    Login om te reageren
  6. AlexUS zegt

    12 april 2010 om 20:43

    Met de komst van de Audi A1, Audi A7 en Audi RS5 nog een beetje extra en we zijn er!

    Login om te reageren
    • timo zegt

      12 april 2010 om 20:49

      @AlexUS: Met de komst van de 5 serie zal het ook wel link worden voor audi dacht ik zo. Ik vind het geen mooie auto, doe mij maar een Alfa 159.

      Login om te reageren
  7. Nijntje_ zegt

    12 april 2010 om 20:45

    de nieuwe 5 zal veel goed maken…

    Login om te reageren
  8. SR zegt

    12 april 2010 om 20:47

    volvo,jaguar,land rover,… nadenken is niet verboden ;)

    Login om te reageren
  9. fiestafeest zegt

    12 april 2010 om 20:50

    ik snap het niet want op de r8 na vind ik audi niet zo bijzonder spannend qua modellen

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      12 april 2010 om 21:07

      @fiestafeest: Spanning verkoopt niet. Saaie merken als VW en Audi zijn toppers, merken die wat meer te bieden hebben verdwijnen snel naar de achtergrond van de verkopen. Veel mensen willen gewoon een middle-of-the-road auto, geen uitgesproken auto…

      @Tommy2: Het eerste kwartaal heeft altijd een stuk meer verkopen dan het laatste. Mensen wachten liever even om een auto van een nieuw modeljaar te hebben. Goed voor de restwaarde. Aangezien deze merken nu maar zo krap over de kwart miljoen zitten, denk ik niet dat ze het miljoen gaan halen…

      Login om te reageren
      • Mao zegt

        12 april 2010 om 21:46

        @Citrofiel:

        Je hebt opzich gelijk, maar ik denk dat ze et toch wel halen. Zoals het er nu uitziet gaan ze meer verkopen dan vorig jaar en toen zat alleen Audi onder de miljoen. Ondanks dat M-B nu 3e staat hebben ze wel meer verkocht dan het eerste kwartaal van vorig jaar, dus dat moet wel goed komen ;)

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          12 april 2010 om 21:57

          @Mao: Euh? Meer dan vorig jaar, en toen gingen ze al over het miljoen? Da’s apart… Ergens moet er dan iets niet kloppen in mijn beredenering. Kopen ze in China graag auto’s aan het eind van het jaar ofzo? :|

          Login om te reageren
          • Mao zegt

            12 april 2010 om 22:28

            @Citrofiel:

            Krediet crisis ?

            In jan en feb verkochten ze alle 3 niet zo veel als in maart. In maart verkochten ze al 110.000 auto’s, dan zit je in 2 maanden al bijna op een kwart miljoen. Jan en Feb waren dus nog slecht en in maart zitten ze weer ongeveer op normaal niveau, van voor de crisis.

            In 2009 was Audi nog de kleinste met 950.000 auto.

            http://www.audiblog.nl/?p=27243

            BMW en Mercedes zaten toen boven de miljoen.

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              12 april 2010 om 22:34

              @Mao: O ja, juistem. De verkopen waren vorig jaar herstellende. Nog steeds natuurlijk. Dat schopt alles in de war. Bij nader inzien: Dat miljoen gaan ze zeker wel halen. ;)

              Login om te reageren
              • Mao zegt

                12 april 2010 om 22:41

                Als de crisis maar niet weer erger wordt, shit happens ;)

  10. Tommy2 zegt

    12 april 2010 om 20:54

    Ze zitten alle 3 al aan de kwart miljoen, dus over heel 2010 zouden ze alle 3 wel eens meer dan 1 miljoen auto’s kunnen verkopen! Keep up the good work! :D

    Login om te reageren
  11. mb man zegt

    12 april 2010 om 20:55

    Hoe kan het dat de x1 goed verkocht wordt.WAt een lelijke auto.ALs er maar bmw op staat is het goed.Nou het oog wil ook wat.

    Login om te reageren
  12. 3-Serie zegt

    12 april 2010 om 21:00

    Audi doet alleen leuk mee vanwege de ‘goedkope’ auto’s. opgeleukte golfs en polo’s dus.

    Bij de weg haast 15000 7-series in een kwartaal, dat betekent bijkans 60000 over een jaar als dat zo door gaat. Kijk daar komt een A8 bij lange niet aan

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 april 2010 om 23:52

      @3-Serie: goedkoop? ze vragen er een premiumprijs voor ..

      Login om te reageren
  13. M-lover zegt

    12 april 2010 om 21:03

    Als het zo verder gaat gaan ze bij bmw wss ook weer echte (slecht-voor-de-cijfers-) supercars maken… ze zijn in de crisis zeer goed gevolgd op de vraag van de markt, kleine en zuinige diesels, maar verlies aub die mooie hoogtoerige dingen niet jongens!

    Login om te reageren
  14. BMWMserie zegt

    12 april 2010 om 21:06

    Zo, je ziet wel welke automerk het meest gewilt is :D

    Login om te reageren
  15. 1'er Reihe zegt

    12 april 2010 om 21:07

    Er is helaas alleen 1 hele grote fout gemaakt bij dit onderzoek; Audi is namelijk niet premium en zal dit ook nooit worden zolang er bij het gros van de modellen zoveel inteelt wordt gepleegd met de budget merken binnen VAG.

    De echte autoliefhebbers weten de weg naar de BMW en Mercedes dealers gelukkig nog steeds prima te vinden. De rest laat zich graag een oor aannaaien bij de lokale Skoda/VW/Audi boer.

    Login om te reageren
  16. Vince zegt

    12 april 2010 om 21:15

    En hoe meer ze gaan verkopen hoe minder premiun ze worden…

    Login om te reageren
  17. CarWasher zegt

    12 april 2010 om 21:30

    @3-serie

    Volgens mij verkoopt audi meer dan de helft van zijn modellen in limosine uitvoering. dus dat zijn de niet zo goedkope…(correct me if i’m wrong), ik had het ergens gelezen en ken hetniet meer vinden:P

    Maar wat zegt verkoopgetallen nu nog meer dan goed of slecht nieuws? Als bentley net zoveel verkoopt als audi.. ongeacht de prijs, dan is zo’n auto toch ook niet meer zo bijzonder?

    en over premium gesproken.. wat kan mij het schelen of audi dat wel of niet is? ik voel me lekker en veilig in audi’s. ze rijden goed, en zien er goed uit.. kan mij het schelen als bmw rijders hem lelijk vinden…? waar toch.

    Denk dat men gewoon moet doen wat hij zelf wil, en zelf verstandig vind,. maar wel met verstand en kennis keuzes maken.

    en inderdaad, denk dat de verkopen nu iets lager zullen zijn dan eerste helft van het jaar. maar 1.709 exemplaren verschil is wel te doen

    Login om te reageren
  18. Guust Flater zegt

    12 april 2010 om 21:35

    Dit zijn dus de minst exclusieve premium merken. De Opeltjes onder de premiums. De premium auto’s die op elke hoek van de straat staan. De grijze muizen. De premium merken voor mensen zonder fantasie. Voor als u dezelfde auto wilt als uw buurman (misschien kunnen jullie wel quantum korting bedingen).

    Login om te reageren
  19. Benjamin1 zegt

    12 april 2010 om 21:46

    leuk hoor, is een Audi A3 1.6 ook premium? Die maken samen met de A4 2.0 TDI het volume voor audi. En zo premium zijn die grijze auto’s heus niet.

    Hup AB, zoek de cijfers per model en motorisering eens uit. Kijk eens waar Audi haar volume vandaan haalt. Mijn gok ligt in de grijze business editions van de tdi A4 en A3.

    Bij BMW en mercedes is het een heel ander verhaal. De 1 ligt een stuk hoger op de premium ladder dan de A3. Tevens zie ik daar een veel betere spreiding van het aantal over de verschillende modellen. Ik zie even vaak en 3 serie, een 5 serie of een SUV model. Hoe vaak zie je Q serie rijden of een A8? Tevens heeft Mercedes naast de C en de E weinig volumemodellen. Ook al ben ik van mening dat dit beiden wel echte premium auto’s zijn. Juist knap dus dat ze zonder de goedkope modellen ( voor een C ben je al gauw 40 kwijt, voor een E minimaal 60) toch nog evenveel weten te verkopen dan Audi die voor hetzelfde geld 2 auto’s weg moet zetten ( gerekend op een Audi 4 van rond de 35 of een A3 benzine rond de 25).

    Dus, leuk verhaaltje,maar verder niet echt diep erop ingegaan he. Meer een leuk VAG promostukje.

    Login om te reageren
  20. Quivis zegt

    12 april 2010 om 21:56

    En wat is het antwoord van het milieu hierop ?

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    12 april 2010 om 22:24

    Met andere woorden, BMW is eraan voor de moeite. Audi moet gewoon die Q3 lanceren, en ze hebben ze zo ingehaald. Niet iedereen wil een X1 natuurlijk. Ook de A1 kan nog voor een ferme verrassing zorgen. En als de A1 niet Premium is, dan de mini ook niet. Die kost nochtans ook meer dan hij waard is – en dat is toch één van de kenmerken van Premium, niet?

    Login om te reageren
  22. York zegt

    12 april 2010 om 22:24

    Laat Audi maar eerst zijn;-)

    Zo rijden de mensen in een BMW weer in een “zeldzamere” wagen.
    Deze cijfers tonen dus gewoon aan dat we steeds saaiere mensen worden.

    Login om te reageren
  23. Mo zegt

    12 april 2010 om 22:43

    Ligt het aan mij of is het juist slim van Audi om technologie te delen binnen VAG? Het wordt vaak als punt van kritiek genoemd maar Mercedes doet dit ook, BMW ook, alleen zij moeten het buiten de fabriekshal zoeken bij Japanners en Amerikanen. Dan toch liever alles Duits.

    Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      13 april 2010 om 11:23

      @Mo:

      Helemaal mee eens!

      Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    12 april 2010 om 23:11

    Als BMW nu geen voorwielaandrijving gaat doen, niet auto’s met een lelijke achterkant zoals de 5GT maakt en meer M3 modellen en wat betaalbaar spul, dan denk ik dat ze hun plek ook wel kunnen behouden;)

    Login om te reageren
  25. ronan zegt

    12 april 2010 om 23:29

    Oooh nu begrijp ik het premium staat voor saai, banaal, massaal en niets zeggend duits blik. Begrijp die hele onzin van zogenaamde premium merken niet.

    Login om te reageren
  26. Jipjj zegt

    13 april 2010 om 00:40

    Heel mooi dat verhaal over het volume van de a3 maar ik zie ook zat bmw’s met een x18d op de achterkant

    Login om te reageren
  27. Kyanite zegt

    13 april 2010 om 01:04

    @Benjamin1
    En wat verkoopt BMW het meeste? 116? 316? Zaterdag reed ik achter de ‘geweldige’ 316 en wat had die knuppel op z’n kofferbak geplakt? Precies een M3 plakker terwijl het 316 plakkertje ook nog op dat vehikel zat.
    .
    Trouwens, zowel Audi, BMW als Mercedes zijn alles behalve premium. Premium dan praat je in de klasse Rolls Royce, Bentley, Maserati…. maar niet een van de eerder genoemde duitsers.

    Login om te reageren
  28. GOD zegt

    13 april 2010 om 01:19

    Wat boeit het nou dat iemand een 1 punt nog wat heeft? Ben je dan minder dan iemand met een 3.0 V6?
    Inhoud staat niet gelijk aan de lengte van je penis, eerder andersom.

    Login om te reageren
  29. Something zegt

    13 april 2010 om 03:28

    Waarom de 1 serie goed verkoopt snap ik niet, maar goed ik vind de 1 serie dan ook nogal lelijk.
    Ik kies toch liever voor de DS3, zag em laatst staan en dat vond ik pas een mooie auto:)

    Login om te reageren
  30. Snickers zegt

    13 april 2010 om 07:02

    Kyanite@ Omg wat en domme mentaliteit ,als benzine zo goedkoop was zoals in de v.s zag je hier ook ,mensen min met en 330i rijden..

    Rolls Royce, Bentley, Maserati ,premium ? dreamcars bedoel je ? ik ben benieuwd ,in welke klasse volgens jou ,Kia,Hyundai,Dacia,Lada,Skoda staat ? zero-klasse ?

    Login om te reageren
  31. RonnieD zegt

    13 april 2010 om 08:47

    Mini = ook BMW.
    En dan is het verschil met audi gewoon 50.000 eenheden.

    Login om te reageren
  32. bimmertimmer zegt

    13 april 2010 om 08:51

    Wat maakt een merk nu premium? Bijvoorbeeld Volvo valt hier niet binnen, maar vrijwel elke directie in Nederland heeft wel een volvo in hun wagenpark naast de bwm,audi of mercedes.

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      13 april 2010 om 09:29

      @bimmertimmer: volvo zit boven premium.
      is een merk wat niet schreeuwerig overkomt.
      de 3 (j’s) duitsers daarintegen…

      Login om te reageren
  33. Pluto zegt

    13 april 2010 om 08:52

    @Mo,
    VAG alles duits, weet jij soms waar de 1.6 TDI vandaan komt? Dacht niet dat die van VAG was, daar zit teveel technologie in.

    Login om te reageren
  34. De Fiets zegt

    13 april 2010 om 09:31

    Audi is helemaal geen premium merk. Het is eigenlijk gewoon een veel te dure Volkswagen.

    Login om te reageren
  35. Mr. V8 zegt

    13 april 2010 om 09:35

    @ Bart_V: Volvo is niet premium, alleen Nederlanders vinden dat. (onterecht in mijn ogen)

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      13 april 2010 om 12:07

      @Mr. V8: nee vind ik niet

      de duitse garde vind ik een teveel look at me gehalte hebben wil je tegen woordeg een anonieme bak hebben met luxe ben je heel snel bij volvo en lexus/toyota

      Login om te reageren
  36. Mars2 zegt

    13 april 2010 om 10:21

    Hierbij de correcte cijfers!
    BMW verkocht in het eerste kwartaal 2010: 315.614 auto’s.
    Dit is inclusief MINI.
    Het is niet omdat de Audi directeur zegt dat mini geen “premium” is, dat deze cijfers niet moeten worden meegenomen.

    Login om te reageren
  37. paul zegt

    13 april 2010 om 11:11

    mooi verhaal weer van bmwblog

    Login om te reageren
  38. Mr. V8 zegt

    13 april 2010 om 12:16

    @ Bart_V: maar is anoniem dan premium?

    Login om te reageren
  39. Ramshoek zegt

    13 april 2010 om 13:02

    Ik vind dat je de resultaten van Mini mag meerekenen in de verkoop aantallen. Qua technologie, afwerking, bouwkwaliteit (en prijs) staat die boven zijn directe concurrenten MiTo, DS3 en anderen. Daarbij is de Mini een zuiver BMW product in tegen stelling tot de A3 (een te dure Golf) en binnenkort de A1. Die Audi / BMW Primium discussie zoals die zelfs door de grote directeuren van beide bedrijven gevoerd word, vind ik trouwens een beetje kinderachtig…

    Login om te reageren
  40. Ramshoek zegt

    13 april 2010 om 13:09

    Maar ach, je hebt premium merken die wat minder premium auto’s in hun assortiment hebben en je hebt merken die niet premium zijn maar toch een of 2 modellen op premium niveau hebben.
    Honda is zo’n merk, niet premium als gevolg van z’n eigen historie en modellen als Jazz, Insight en Civic, maar waarvan auto’s als de Legend en de Accord absoluut van premium niveau zijn…

    Login om te reageren
  41. Grote Smurf zegt

    13 april 2010 om 13:39

    @Ramshoek: Mini een zuiver BMW product? Met die Toyota motor in de One-D? Denk eens na!

    Login om te reageren
  42. rsh zegt

    13 april 2010 om 14:32

    Waarom staat Audi eigenlijk in dit rijtje?
    Hard schreeuwen dat je premium bent met kinderachtige filmpjes maakt het merk zeker niet premium….

    Login om te reageren
  43. Het lelijke eendje zegt

    13 april 2010 om 16:35

    Ik heb wel gene BMW gekocht, maar toch al ne Mini, das toch al van dezelfde familie.
    De BMW volgt nog (Z4) :)

    Login om te reageren
  44. CLK-GTR zegt

    13 april 2010 om 17:09

    @ Grote smurf: Dat is bij mijn weten een PSA-motor die in de Mini diesel zit. ;-)

    Login om te reageren
  45. Dimglor zegt

    13 april 2010 om 17:14

    Het zou volgend jaar wel eens Audi kunnen zijn, nu ze dit jaar nog de A1 uitbrengen… Dat autootje zal wel goed verkopen en niet te vergeten het autootje is ook nog eens goed voor de Belgische auto-industrie ;)

    Login om te reageren
  46. Grote Smurf zegt

    13 april 2010 om 18:11

    @ CLK-GTR
    De eerste versie van de One-D had een Toyota motor (staat op Autoblog dat ’t een Toyota is, dus ’t zal wel waar zijn: http://www.autoblog.nl/archive/2005/06/22/mini_diesel_de_one_d)
    De kleine benzine in de Mini (en binnenkort misschien ook de 116i/316i) is die van PSA (http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/07/brrr-bmw-gaat-peugeot-motoren-gebruiken).

    Login om te reageren
  47. Grote Smurf zegt

    13 april 2010 om 18:15

    @CLK-GTR:
    De eerste versie van de One-D had een Toyota motor (tot in 2008).
    De huidige Mini (en misschien ook de volgende 116i en 316i) hebben een PSA motor.

    Login om te reageren
  48. Erik zegt

    13 april 2010 om 18:48

    Audi is nog steeds niet premium, dus wat ze in dit lijstje doen is mij een raadsel.

    Login om te reageren
  49. hape zegt

    13 april 2010 om 18:59

    @clk-gtr
    Vandaar al die problemen met de motoren….??

    http://www.mini2.com/forum/first-generation-faults-fixes/68933-engine-problems.html

    en
    http://www.consumeraffairs.com/automotive/mini.html

    http://www.google.nl/#q=problem+engine+mini&hl=nl&tbs=vid:1&tbo=u&ei=F6LES8yXHNKNOPGLlbUP&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=10&ved=0CEcQqwQwCQ&fp=9e2b0fac9773de52

    Lekker premium….

    Login om te reageren
  50. Bubba zegt

    13 april 2010 om 21:31

    amstel en warsteiner zijn ook premium:)

    Login om te reageren
  51. Kyanite zegt

    15 april 2010 om 19:20

    @Something
    Ooit van sarcasme gehoord? Blijkbaar niet, maar er lopen hier genoeg kindertjes rond die BMW helemaal het toppunt vinden, vandaar ook mij verwijzing naar Benjamin1 met z’n opmerking dat Audi voornamelijk 1.6 motoren verkoopt. Iets met de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet….
    .
    Premium valt voor mij zeker in de klasse dreamcars, maar niet alles was in de klasse dreamcars valt is premium.
    .
    De door jouw genoemde merken vallen net als de 3 duitsers in de klasse normale auto. Je bent pas premium als je exclusieve auto’s maakt die nog deels met de hand worden gemaakt en niet van die lopende band auto’s die Audi, BMW en Mercedes in elkaar schroeven.

    Login om te reageren
    • reinz75 zegt

      13 december 2010 om 22:32

      @Kyanite: wat een gebazel! BMW is the vakking geil man!

      Login om te reageren
  52. reinz75 zegt

    13 december 2010 om 22:34

    -the

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North