• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Present! Koenigsegg Agera R

Auteur: robbie, gepost 1 maart 2011 om 11:25 – 37 Reacties

Koenigsegg Agera R in Geneve
Het nieuwste lid van de 1.000+ pk club is uiteraard ook aanwezig in Geneve. De Agera R, met zijn 1.130 pk sterke V8, staat in het maagdelijk wit met carbonfiber accenten te pronken op de stand van Koenigsegg.

Prestaties zijn nog niet bekend gemaakt, maar met een gewicht van iets meer dan 1.300 kilo en ruim 1.100 pk zullen die niet verkeerd zijn. De prijs van dit lekkers is 1.177.000 euro en dat is geen kattenpis. Het schijnt overigens dat Koenigsegg ook bijpassende skikoffer kan leveren voor op je dak. Kost slechts 30k.

Ook interessant!

  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-r, Autoshows, geneve-2011, koenigsegg, Supercars, wit

Vorig bericht: « Verbouwde Ferrari 458 Italia: Mansory SiraCusa
Volgend bericht: Kies maar! De Ferrari FF in 3 kleuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johan-SV zegt

    1 maart 2011 om 11:29

    een mooie wagen
    heeft ie een automaat of een handbak?

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      1 maart 2011 om 11:37

      @Johan-SV: Flippers achter het stuur

      Login om te reageren
  2. RutgerK zegt

    1 maart 2011 om 11:46

    Volgens mij is dat vermogen niet te rijden met een handbak.

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      1 maart 2011 om 16:04

      @RutgerK: hahaha, alsof daar ook maar enig verschil in zit qua rijdbaarheid…

      Login om te reageren
  3. dondeboer zegt

    1 maart 2011 om 11:48

    1.130 pk… man man niet normaal. Ziet er ook goed uit :)

    Login om te reageren
  4. Sportspotter13 zegt

    1 maart 2011 om 11:49

    1.300 kilo en ruim 1.100 pk, thats no shit dude. Hoeveel liter V8 heeft Koenigsegg ook al weer? Waarom zou Bugatti een W16 dat in preciepe in een V vorm ligt niet terug gaan op een V8 motor blok dat weer gewicht bespaart?

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      1 maart 2011 om 12:01

      @Sportspotter13: Ik gok dat het blok van Bugatti in potentie meer PK’s kan leveren, alleen moet ‘ie dan wat groter worden denk ik, en het zou ook zonde zijn om decennialang onderzoek weg te gooien en een opgefokte V8 in een Veyron stoppen die waarschijnlijk na een paar ritten aan gort ligt…

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      1 maart 2011 om 15:39

      @Sportspotter13: 5.0 liter V8, gemaakt van het prachtige aluminium! Hele blok compleet weegt 197 kilo.

      Login om te reageren
  5. Lan_Evo zegt

    1 maart 2011 om 11:49

    Super vet, cijfers liegen er ook niet om.

    Login om te reageren
  6. GiesGoes zegt

    1 maart 2011 om 11:50

    Prachtige auto.. maar wat doet die vering bij de motor? Is dat voor speling tijdens het geweld van 1130pk?

    Login om te reageren
    • RutgerK zegt

      1 maart 2011 om 12:31

      @GiesGoes: Ik denk het push rod veersysteem van de achterwielophanging.

      Login om te reageren
    • ferrari zegt

      1 maart 2011 om 15:34

      @GiesGoes: dat is een demper die het stempelen van de aangedreven achterwielen moeten tegenwerken. dit gebeurt met name bij de sprintjes vanuit stilstand. iets waar de koenigsegg al tijden last van hebben. dat is ook de rede dat ze het enorme vermogen niet goed op straat kwijt krijgen en het van veel zwakkere auto’s vaak verliesen. het gebied waar de koenigsegg goed in is, is het gebied boven de 100km/h.

      Login om te reageren
  7. astonfreak zegt

    1 maart 2011 om 11:56

    bugatti haalt uit hun w16 te weinig pk zei hebben 16 cillinders en 4 turbos maar de v8 van koenigseg met 2 turbo doet het met meer pk :)

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      1 maart 2011 om 12:07

      @astonfreak:
      Maar misschien is het potentie van die 16cil wel hoger.
      Misschien heeft Koenigsegg dit blokkie al wel een stuk meer uitgeperst dan dat ze bij Bugatti/VW gedaan hebben. Je weet het niet.
      Misschien komt er over een tijdje nog wel een 1500 pk versie Bugatti, of zelfs hoger. Time will tell :)

      Login om te reageren
    • ferrari zegt

      1 maart 2011 om 15:43

      @astonfreak: hoezo te weinig? het doel was 1000pk, dat is gehaald. 400km/h dat is ook gehaald. bovendien, dit blok draaid slechts 6500tpm maximaal met een relatief lage turbodruk. waarom 16 cylinders. omdat het kan en om te demonstreren wat een technische kennis men in huis heeft.
      het blok kan nog heel veel meer presteren maar waarom zou men?

      Login om te reageren
  8. mesfin zegt

    1 maart 2011 om 12:12

    Maar wat een heerlijke auto’s in genève dit jaar. Wat zullen zij van AB het daar mooi hebben!

    OT: heerlijke auto. En eindelijk eens een super car die twee tonig perfect weet neer te zetten… want geef toe meestal is een super car het mooist in 1 kleur.
    Ziet goed uit.. het onschuldige wit met -hetgeen wat er lijn recht tegenover staat- stoere zwart. En afgemaakt met rode accenten. Heerlijk!

    Login om te reageren
    • noudjuh zegt

      1 maart 2011 om 12:23

      @mesfin:
      Goed dat je t zelf zegt, dat is dus 3-tonig ;)

      Login om te reageren
      • mesfin zegt

        1 maart 2011 om 13:55

        @noudjuh: ik tel zelf accenten niet mee als het om de kleur van de auto gaat.. want zoveel rood zit er niet op (het zijn dan ook accenten)

        Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      1 maart 2011 om 12:25

      @mesfin: Blijkbaar heb je deze nog nooit gezien!:

      Login om te reageren
      • mesfin zegt

        1 maart 2011 om 14:00

        @Sciurida: dus omdat ik de Koenigsegg mooier vindt dan de Maserati betekent dat per definitiie dat ik de Maserati nog nooit heb gezien? Ik ken hem hoor;) maar vind de Koenigsegg veel mooier. Ieder zijn maak toch

        Login om te reageren
  9. RutgerK zegt

    1 maart 2011 om 12:34

    Het blijft een interessante vraag hoe de motoren zich verhouden. Ik denk dat de turbo’s op de Veyron kleiner zullen zijn en er geen sprake zal zijn van een turbogat. Bij de Agera lijkt mij dat er wel sprake zal zijn van een turbogat en dat er onder de 4000 toeren relatief weinig zal gebeuren qua motor.
    Ik verwacht ook dat in theorie de Veyron het vermogen veel langer kan leveren en minder last zal hebben van hitteproblemen onder de motorkap.

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      1 maart 2011 om 12:42

      @RutgerK:
      Probleem is alleen dat de tank en de banden na enkelen minuten al op zijn op hoge snelheid

      Login om te reageren
    • GH zegt

      1 maart 2011 om 13:20

      @RutgerK:
      Hitteprobleem hebben ze wel gehad. Zitten niet voor niets 10 radiatoren aan boord. De tank is in piek-verbruik in 15 min leeg geloof ik

      Login om te reageren
    • fant zegt

      1 maart 2011 om 13:30

      @RutgerK: In Top Gear magazine stond inderdaad dat de motor pas laat echt de snelheid oppakt, dus inderdaad een leuk turbogat…

      Login om te reageren
      • macready zegt

        1 maart 2011 om 14:15

        @fant:
        Turbogat i.c.m. zo’n vermogen en 2WD, alle ingrediënten voor veel rook, weinig winst.

        Login om te reageren
        • Cantago zegt

          1 maart 2011 om 15:37

          @macready: Turbo? Er zit een dubbele turbo SUPERCHARGER in! Aangedreven door de motor, dus geen turbogat!

          Login om te reageren
  10. SuperVeloce zegt

    1 maart 2011 om 12:38

    Samen met de Zonda Cinque de twee mooiste auto’s van dit moment!

    Login om te reageren
  11. quincy zegt

    1 maart 2011 om 13:25

    De Bugatti is met zijn grote W16 motor meer een enorme snelle cruiser, waar deze waarschijnlijke met zijn opgefokte V8 echt een supersport auto is… Ik denk dat deze ook een stuk meer kabaal zal maken dan de Bugatti doet. Qua prestaties dus te vergelijken, qua type auto denk ik absoluut niet… We zullen het vast in een test gaan zien ergens

    Login om te reageren
  12. fant zegt

    1 maart 2011 om 13:31

    Maar waar zijn nou de 0-100 tijden? En de topsnelheid?

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      1 maart 2011 om 15:41

      @fant: op de site.

      Login om te reageren
      • fant zegt

        1 maart 2011 om 21:53

        @Cantago: Geen topsnelheid helaas!

        Login om te reageren
        • Cantago zegt

          4 maart 2011 om 19:51

          @fant: Owja, dat klopt. Ik zag dat ze de “397+ km/u” bij de normale Agera ook al weggehaald hebben. Ik vermoed dat Koenigsegg het record van Bugatti wil verbreken en dat ze pas de topsnelheid bekend maken als het ze gelukt is om harder dan 440km/u te gaan;) Ik moet nog zien dat ze dat halen! Maar harder dan 400? Dat staal al vast. (En is eigenlijk al te snel voor woorden…)

          Login om te reageren
  13. Edge zegt

    1 maart 2011 om 14:09

    Ah kom op Koenigsegg! Maak nou die cijfers gewoon even bekend, er is echt niets mis met pronken met je cijfers!
    Overigens een prachtige wagen om te zien, al ben ik geen fan van die rode accenten en die witte rand op de velgen.

    Login om te reageren
  14. mrB zegt

    1 maart 2011 om 15:21

    Lekker hoor! Na de Pagani Zonda F roadster éém van de lekkerste auto ever

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    1 maart 2011 om 15:36

    Prestaties zijn WEL bekend, staan gewoon op de site!

    Power output: 1115 hp at 6900 rpm – redline @ 7250 rpm
    Torque: over 1000 Nm from 2700 to 6170 rpm
    Max torque: 1200 Nm at 4100 rpm
    Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) 2.9 seconds
    0-200 km/h 7,5 sec, 0-200-0 km/h 12.7 sec
    Braking distance: 30.5m (100-0 km/h)
    Lateral g-force: 1.6 g
    Fuel consumption: Highway travel: 12,5 l/100km, Combined: 14,7/100km
    Weight-to-power ratio: 1.19 kg/hp (dry weight)
    Weight distribution: 45% front, 55% rear
    Emission levels: Euro V and lev 2

    Alstublieft;)

    Login om te reageren
  16. The360box zegt

    1 maart 2011 om 19:00

    Wat ik me afrvaag is, je kan er toch E85 aka ethanol= zuinig in plurren, dus zit er dan nog van die slurpietax etc. op? Omdat 1.1 mil best veel geld is.

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    1 maart 2011 om 19:52

    Dit is echt wel een topbak hoor…. En wat een prachtige kleur…
    I want this :p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North