• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Preview Shanghai motor show 2007

Auteur: robbie, gepost 18 april 2007 om 12:20 – 69 Reacties

Geely Beauty Leopard


De afgelopen dagen waren er al wat nieuwtjes uit China uitgelekt ivm de aanstaande autoshow in Shanghai die op 20 april van start gaan. We hadden jullie al gewaarschuwd voor nog wat extra nieuws, hierbij een klein voorproefje.

Brilliance A1
Brilliance zal inmiddels voor de meeste autoblog bezoekers geen onbekende meer zijn, op de AutoRAI ontbraken ze nog maar in Genève waren ze reeds met 3 modellen aanwezig. En na twee sedans en een coupe komen ze nu met een kleine hatchback die moet gaan concurreren in het Golf segment. Veel informatie is er nog niet bekend, maar die zal ongetwijfeld nog volgen. (via)

Brilliance A1

Geely Beauty Leopard
Ook van het Chinese Geely horen we regelmatig iets in Europe. Zo waren ze in 2005 aanwezig op de IAA in Frankfurt en daar toonden ze onder andere de Beauty Leopard. Dit gedrocht heeft nu (voor de 2e keer) een facelift gehad en doet nu in de verte een beetje denken aan de Alfa Romeo Brera. Oordeel zelf of het een verbetering is… (via)

Geely Beauty Leopard

Geely Beauty Leopard

Great Wall
In Europa kennen we Great Wall voornamelijk van de Hover CUV en de dreigende rechtzaak met Fiat ivm Peri die als 2 druppels water op de Panda zou lijken. In Shanghai pakken ze echter uit met een complete vloot van nieuwe kleine auto’s. (via)

Great Wall Coolbear
Great Wall Coolbear

Great Wall Coolbear

Great Wall Coolbear

Great Wall Cowry MPV
Great Wall Cowry MPV

Great Wall Cowry MPV

Great Wall Cowry MPV

Great Wall Florid
Great Wall Florid

Great Wall Florid

Great Wall i7
Great Wall i7

Great Wall i7

Great Wall i7

Great Wall Pery 4×4
Het lijkt erop dat Great Wall zich weinig aantrekt van de dreigende rechtszaak met Fiat, ze komen nu zelfs met een 4×4 variant. Ze moeten gedacht hebben wat Fiat kan met de Panda 4×4 dat kunnen wij ook!

Great Wall Pery 4x4

Great Wall Pery 4x4

Great Wall Pery 4x4

Great Wall Pery & Pery 4×4
Great Wall Pery & Pery 4x4

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

brilliance, China, concept, geely

Vorig bericht: « Fiat Bravo door Novitec
Volgend bericht: Thema spotten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Knoopie zegt

    18 april 2007 om 12:24

    Hmm… Erg hoog kopieer gehalte :S

    Login om te reageren
  2. Pieter zegt

    18 april 2007 om 12:26

    Zeeeeer origineel.

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    18 april 2007 om 12:26

    Geely is toch het origineelste. Vooral Great Wall leent erg veel van Fiat en Toyota.

    Login om te reageren
  4. Floris zegt

    18 april 2007 om 12:27

    om te janken.. net als de rest

    Login om te reageren
  5. Mr. Tessuto zegt

    18 april 2007 om 12:30

    Ik zie alleen maar wannabe europese auto’s voorbij komen:s
    Great Wall Coolbear is een Daihatsu Materia
    Great Wall Cowry MPV heeft veel weg van een GrandMove
    Great Wall Florid is een toy ota(rick dos;) Yaris
    Great Wall Pery 4×4 is gewoon een Panda 4×4

    Allemaal slecht gejat dus

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    18 april 2007 om 12:32

    @Knoopie & Pieter, jullie reacties zijn anders ook niet echt origineel. Kleine tip van Robbie: probeer eens een inhoudelijke reactie te geven…

    Login om te reageren
  7. PigPen zegt

    18 april 2007 om 12:35

    Ik zie een Yaris, Mazda2, Panda en een Materia…

    Login om te reageren
  8. floryn zegt

    18 april 2007 om 12:36

    vooral great wall is echt schaamteloos aan het kopieren jezus en het ziet er echt niet uit

    Login om te reageren
  9. ddrik zegt

    18 april 2007 om 12:39

    kleine tip van mezelf voor robbie: niet zeiken

    die Geely Beauty Leopard is eerder Ugly, de rest is copy-paste-werk

    Login om te reageren
  10. Franqie zegt

    18 april 2007 om 12:39

    Die Great Wall Coolbear vind ik nog best strak eigenlijk, mooier dan de Materia. Maar wel erg gejat idd…

    Login om te reageren
  11. vinox zegt

    18 april 2007 om 12:44

    Ik vind die Leopard best geslaagd, ziet er iets uit met ballen. Die GW i7 is nochtans ook niet echt lelijk.

    Login om te reageren
  12. A-Town zegt

    18 april 2007 om 12:48

    Ben ik het toch met vinox eens. Die GWi7 springt er toch wel tussenuit. Ik vind hem er eigenlijk best wel goed uitzien. Wat was dat andere gedrocht dat Geely maakte (met die grote rooie grill)

    Login om te reageren
  13. Fej zegt

    18 april 2007 om 12:48

    Wat ik me eigenlijk afvraag: kunnen merken als deze ongestraft wagens kopieren van andere merken? De gelijkenis is in sommige gevallen zo groot dat dit toch tegen een of andere wet moet zijn.

    Login om te reageren
  14. astra zegt

    18 april 2007 om 12:49

    Je kan ze in elk geval niet beschuldigen van een merkidentiteit; elk model ziet er compleet anders uit, geen stijlkenmerk (behalve het logo) wat het herkenbaar als een geely of great wall maakt. Tenzij je slecht kopieerwerk als stijlkenmerk wil zien natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  15. JLJ zegt

    18 april 2007 om 12:49

    Het valt me wel op dat in bijna alle namen ook de letter R wordt gebruikt. Ik vraag me dan af hoe ze dat verzinnen.

    “weet nog iemand een goede naam?”
    “wat dacht je van Cowry”
    “Cowly?”
    “Nee, Cow…, wacht ik schrijf het even voor je op…”

    Login om te reageren
  16. A-Town zegt

    18 april 2007 om 12:51

    Laat maar zitten. Heb hem al gevonden: http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/15/geely-fengyin-concept-2007-wtf
    Wat een verschrikkelijke schepsels zeg.

    Login om te reageren
  17. heinz zegt

    18 april 2007 om 12:51

    tja, ik vind het erg jammer, op ontwerpers moet je niet bezuinigen.

    Login om te reageren
  18. michiel_^$ zegt

    18 april 2007 om 12:53

    beter goed gejat dan slecht bedacht zullen ze gedacht hebben

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 12:56

    Copycats all over the place! Help! Vooral die Panda’s en Yarissen zijn wel heel erg… (ik weiger om ze een anderen naam te geven) En waar ken ik die A1 nou van? Is het BMW?!

    Login om te reageren
  20. chrizzzie zegt

    18 april 2007 om 12:59

    @ Mr. Tessuto drie van de vier auto´s die jij daar noemt zijn geen Europese auto´s maar aziatische modellen die het daar veel beter doen als in Europa. Het is dan ook niet meer als logisch dat China ervoor kiest om hun auto´s hierop de baseren. Immers goed gejat is beter als slecht verzonnen.

    Login om te reageren
  21. slk55 amg zegt

    18 april 2007 om 12:59

    oké, waar zullen we eens beginnen….

    de Geely Beauty Leopard:
    een chinese kruising tussen een brera GTA, en een Skyline.

    de Great Wall Coolbear:
    een regelrechte kopie van de Scion Xb/Daihatsu Materia

    de Great Wall Cowry MPV:
    heeft leuke M5 velgen…..

    de Great Wall Florid:
    een kruising tussen de toyota yaris en de Scion Xa

    de Great Wall i7:
    ziet er leuk uit, maar heeft wel erg veel weg van de toyota yaris

    en tenslotte de Great Wall Pery (4X4):
    zoals bekend een kopie van de panda, maar dan wel een zeer geslaagde kopie.

    kort om:
    de chineese zullen (voorlopig) schaamteloos door blijven kopieren.

    Login om te reageren
  22. Hester zegt

    18 april 2007 om 12:59

    Tja…maar als de prijs erg laag is, dan verkoopt het wel hoor!
    Vooral die groene Great Wall Pery 4X4 lijkt mij erg leuk!

    Login om te reageren
  23. hairry zegt

    18 april 2007 om 13:04

    Zoals altijd met alles dat van China komt : ” Mooie verpakking, de inhoud is brol.”
    Volledig in plastiek en je weet wel waar je dan uitkomt. In de recyclagebak.

    Login om te reageren
  24. ikke>>>>jan zegt

    18 april 2007 om 13:08

    achterkant van great wall i7 is dienen van de clio
    voorkant van de great wall florid is juist nen toyota auris

    Login om te reageren
  25. martijnn zegt

    18 april 2007 om 13:11

    die i7 vind ik wel gaaf! :D

    Login om te reageren
  26. David USA zegt

    18 april 2007 om 13:12

    Copy-boys die chinezen, maar lekker eten maken kunnen ze wel!

    Login om te reageren
  27. Lustigson zegt

    18 april 2007 om 13:13

    Schaamteloos, zeg.

    Login om te reageren
  28. Sei zegt

    18 april 2007 om 13:14

    **cough** **cough** copy paste

    Login om te reageren
  29. Bramzel zegt

    18 april 2007 om 13:14

    Heeft Great Wall een deal met Toyota of zijn dit de meest schaamteloze ripoffs ooit?

    Ik moet zeggen dat die Brilliance de enige leuke chinese auto is van het rijtje, de rest is óf oerlelijk óf gejat van japanners.

    Login om te reageren
  30. Bramzel zegt

    18 april 2007 om 13:15

    Trouwens, leuk die Audi velgen onder de Coolbear en die 3-serie velgen onder de Cowry. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? ;)

    Login om te reageren
  31. Stefan Schuilenburg zegt

    18 april 2007 om 13:16

    Zoals hier al vaker gezegd, is er wel het één en ander ‘geleend’ van andere merken.

    Maar hoe dan ook; de i7 vind ik er vreselijk strak uit zien! (al leent ook deze de achterkant van de Clio sport) Het enige wat er mist zijn kleine mistlampen in de voorbumper.

    Login om te reageren
  32. Knoopie zegt

    18 april 2007 om 13:19

    @robbie

    Hoe kun je hier nou een opmerking met inhoud op geven?

    Login om te reageren
  33. Jan zegt

    18 april 2007 om 13:25

    Ik vind die Billiance A1 wel erg op de Citroën C4 lijken… en de rest is al besproken, waarbij ik wel wil zeggen dat wij de Scion xB kennen als Materia, maar feitelijk is de Daihatsu dus de Scion. En dus is het logischer het een kopie te noemen van die auto.

    Tsja copy paste is vast goedkoper.

    Login om te reageren
  34. Patjuh zegt

    18 april 2007 om 13:40

    LOL?? Gewoon ff kopieren en we hebben een auto:
    Great Wall Florid: Een toyota Yaris??
    Great Wall i7: Hier zitten duidelijk de vormen van een Suzuki SX4 in…

    Maarja dat is het enigste waar ze goed in zijn he….

    Login om te reageren
  35. DAT zegt

    18 april 2007 om 14:00

    Aziaten kennen weinig gewetensbezwaren als het gaat om kopieren.
    In hun cultuur is het geen verdienste origineel te zijn.

    ZIj vinden ons Europeanen gek dat wij altijd wel willen zijn.

    Login om te reageren
  36. ag zegt

    18 april 2007 om 14:22

    de Great Wall i7 heeft wel een mooie grill..

    Login om te reageren
  37. Wasmand zegt

    18 april 2007 om 14:26

    Over pakweg 10 jaar verwacht ik er wel iets van! In het verleden zijn ook de Japanse producenten niet serieus genomen, en inmiddels staat bijvoorbeeld Toyota aan de top qua aantallen en kwaliteit. Over uiterlijk zeg ik bewust niets, daar valt niet over te twisten. Goede ontwikkeling derhalve in China.

    Login om te reageren
  38. carfreak zegt

    18 april 2007 om 14:26

    achterkant Great Wall i7 is juist ne clio
    voorkant Great Wall Florid lijkt op den toyota auris
    en de voorkant van den Brilliance A1 doet mij ewa aan de fiat croma denken

    Login om te reageren
  39. w-j zegt

    18 april 2007 om 14:28

    die geely is gewoon een verneukte versie van de nissan GTR, en great wall is heel goed in het zelf niet verzinnen van vormen:S

    Login om te reageren
  40. Jela zegt

    18 april 2007 om 14:32

    there’s wanna be, and there’s geely

    Login om te reageren
  41. Passat zegt

    18 april 2007 om 14:40

    Gelijk verkopen aan die Amerikanen, die hebben ook geen smaak.

    Login om te reageren
  42. Wat_een_gezeik zegt

    18 april 2007 om 14:51

    Great Wall heeft wel erg veel gestolen hoor, stelletje boefjes zijn het!

    Login om te reageren
  43. Mr. Tessuto zegt

    18 april 2007 om 15:30

    @chrizzzie
    ja daar heb je gelijk in…
    mijn punt was eigenlijk meer dat het allemaal gejat was
    maar bedankt voor de correctie

    Login om te reageren
  44. Wasmand zegt

    18 april 2007 om 15:39

    Wat een kinderachtige reacties zeg! Ik kan ook gaan roepen dat BMW’s precies op Audi’s lijken en dat Mercedes het lelijke broertje is. Kom nu eens met inhoudelijke argumenten…….

    Login om te reageren
  45. michiel_^$ zegt

    18 april 2007 om 15:45

    Great Wall Coolbear _honda accord_voorkant Ni£t

    Login om te reageren
  46. joep zegt

    18 april 2007 om 16:26

    die brilliance a1 vind ik wel wat weg hebben van de kia ceed

    Login om te reageren
  47. Frank zegt

    18 april 2007 om 16:47

    Misschien lijken ze wel op hun voorbeelden, op het gebied van veiligheid en kwaliteit hebben ze nog heel wat in te halen. En dit zal ook voor de kopers in Europa duidelijk zijn. Deze generatie auto’s is het nog geen bedreiging voor de gevestigde orde, de volgende generatie auto’s zouden wel eens echt concurrerend kunnen gaan worden. Erg? Welnee, concurrentie kan toch geen kwaad… en die lonen in China gaan vanzelf omhoog.

    Login om te reageren
  48. BaRa zegt

    18 april 2007 om 16:58

    Goh, ik hoor jullie anders nooit klagen wanneer Audi al hun auto’s uitrust met hetzelfde scheerapparaatrooster. Of wanneer Volvo de achterkant van de C30 op de V70 plakt. Of wanneer de lichtblokken aan de achterkant een doorslagje worden van de lichtblokken aan de voorkant. Da’s nou typisch Europese fabrikanten: ze brengen een concept uit die er best wel goed uitziet, en dan plakken en copiëren ze stukjes en brokjes op alle modellen die ze in het gamma hebben zitten. En dan hebben ze een zogenaamde merkidentiteit. Met andere woorden: alles ziet er zo ongeveer hetzelfde uit, of het nou past – of niet. Zou dat nu Europese ontwerpersarmoede zijn? Of zijn het echt alleen de Chinezen die zich hieraan bezondigen?

    Login om te reageren
  49. Jaap zegt

    18 april 2007 om 17:03

    Ik snap niet waarom ze van zulke (concept)auto’s maken! en die Great Wall i7
    lijkt wel een toyota yaris…wat dan weer niet zo heel negatief is bedoeld

    Login om te reageren
  50. patrick zegt

    18 april 2007 om 17:03

    Ik heb toch zo’n schijthekel aan chineese autofabrikante, voor zower je ze zo kunt noemen.
    werkelijk alles is gejat, ik zie daar een mengels van een golf/307 voorbij komen, en een mooie combinatie van een jaxuar concept en een Nissan gt r34 als ik me niet vergis…
    en mooie a8 velgen ondar dat misbaksel wat ze een coolbear noemen…
    driep triest dus, blegh

    Login om te reageren
  51. floris zegt

    18 april 2007 om 17:24

    @jaap omdat ze dan autos verkopen de europese markt overnemen en fukkie rijk worden…. en verder die great wall nep yaris die vind ik pas lelijk echt een ubahleipe voorkant.

    Login om te reageren
  52. Jaap zegt

    18 april 2007 om 17:44

    @floris Als ze de europese markt willen overnemen merk k daar nog weinig van…en met al dit ‘moois’ zal dat ook niet gaan lukken. heb jij hier wel is een brilliance zien rondrijden? Om hier de markt over te nemen zullen ze echt met wat beters moeten komen! Kijk naar lexus, dat nu pas goed begint te verkopen. Dat heeft ook jaren geduurt. De chinezen zullen ooit wel goed op de Europese markt gaan verkopen, maar dat zal nog vele jaren duren en dan zijn de Duitsers/fransen/Japanners waarschijnlijk nog steeds de merken die beter verkopen!

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    18 april 2007 om 17:49

    Weet je wat ik zó ontzettend goed vind van onze Chinese medemens?

    Dat ze zulke pakkende namen kunnen bedenken voor een auto. Ik bedoel, zeg het maar eens hardop: “Ik heb een Geely Beauty Leopard.” Of “Ik? Ik rij een Great Wall Coolbear”

    Dat rolt toch lekker van je tong? En je weet dat je gelijk alle aandacht van de dames hebt…….

    Login om te reageren
  54. stefan zegt

    18 april 2007 om 17:59

    De Great Wall Cowry MPV is een directe kopie van de toyota noah.

    Van de chineese auto industrie gaat nooit wat goeds komen, ik weet niet hoe mensen het in hun hoofd krijgen om de chineesen met de japaners te vergelijken. Japaners kopieerden nooit zo erg zij maakte van de begin af all mooie en snelle auto’s zo als de nissan skyline en gloria en de toyota crown en mazda cosmo.

    Kijk maar naar de koreanen die zijn 20 jaar verder en ze maken nog steeds niks anders dan goedkoope en smaak loose auto’s zonder ziel.

    Login om te reageren
  55. stefan zegt

    18 april 2007 om 18:11

    En de chinesen kopieeren zelfs naamen de leopard is een nissan.

    Login om te reageren
  56. floris zegt

    18 april 2007 om 18:21

    @jaap ”heb jij hier wel is een brilliance zien rondrijden?” nee want dat merk bestaat nog niet eens in nederland! hoewel ik het zelf ook niet echt mooi vind (hoewel ik vind het niks lelijker dan de fiat panda) wat ze maken denk ik dat het wel snel zal aanslaan in nederland als ze het maar goedkoop houden en dat zal zeker gebeuren (hoewel ze moeten ook niet afgaan op de crashtest net als die landwind). jij vergelijkt het qua imago met lexus. dit is wel de scheefste vergelijking die ik me kan bedenken. mensen in dat segment zijn toch wel 100 keer meer bewust over imagos dan in de klasse van deze autootjes. die daihatsus verkopen toch ook prima.

    Login om te reageren
  57. Jaap zegt

    18 april 2007 om 18:40

    @floris ”jij vergelijkt het qua imago met lexus” bedoel ik niet! Ik bedoel dat het voor lexus lang heeft geduurt voordat hun auto’s aan begonnen te slaan. Dat lexus zich in een hoger segment bevind zal hier ongetwijfeld ook mee te maken hebben, maar in het lagere segment waar jij over praat is er nog meer concurrentie. Daarbij komt nog het punt wat je zelf zegt dat de chinese auto’s nog niet heel veilig zijn, zoals de europese. En in deze tijden laten veel mensen bij hun aankoop de veiligheid van een auto meewegen. De uitrusting zal ongetwijfeld aan de hoge kant zijn, maar er zullen waarschijnlijk nog veel technische mankementen aan de auto’s zitten. Ik zou dan voor een degelijke auto gaan, zoals een toyota aygo

    Login om te reageren
  58. floris zegt

    18 april 2007 om 18:56

    @jaap jij beweert dat in deze tijden mensen veiligheid zeer belangrijk vinden en dat dat ook in het segment van de stadsautos geld. hoe verklaar je dan dat de fiat seicento met 1 ster ncap (de slechtste autoscore in een ncap test ooit) nog redelijk goed verkocht word? in het goedkoopste segment zijn er veel mensen die zich puur laten leiden door prijs en niks geven om veiligheid en kwaliteit. dat heb ik volgens mij onderhands toch echt wel bewezen met mijn voorbeelden. jij zal daar ongetwijfeld je eigen mening over hebben en ik heb hier de mijne en wat mij betreft is deze discussie daarmee voorbij.

    Login om te reageren
  59. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 19:45

    @ BaRa; Maar de Europeanen hebben het tenminste nog zelf bedacht, namelijk voor die ‘andere modellen uit het gamma waarvan gekopieerd wordt’, zoals jij zegt. De Chinezen stelen het van andere merken. Dat is mijns inziens toch heel wat anders.

    Login om te reageren
  60. Bol zegt

    18 april 2007 om 20:04

    doe mij een kielie bjoetie leppert en 148 met sambal baaaai

    Login om te reageren
  61. lincoln mark8 zegt

    18 april 2007 om 21:27

    wel hele trieste namen …. toch?

    Login om te reageren
  62. Orichinals® zegt

    18 april 2007 om 21:46

    In een groot land, aan de andere kant van de wereld van waar wij leven, China, is vrijheid in van alles en nogwat beperkt. Als de inwoners dan toch in staat zijn, om de hier boven getoonde auto’s, in de rest van de wereld aan de man te brengen, dan is dat opzich al een prestatie. Welvaart en voorspoed zal hopelijk de inwoners van China de komende 30 jaar ten deel vallen.
    Maar uitspraken over veiligheid en bouwkwaliteit van de huidige generatie chinese auto’s doe ik (nog) niet, later misschien, als echt en onomstotelijk bewezen is, wat de veiligheden zijn, of juist hadden moeten zijn. Ook de bouwkwaliteit is voor later een zorg. Ook al hebben de kort geleden geïntroduceerde auto’s een niet te beste indruk gemaakt, andere auto’s, andere merken, nieuwe kansen.

    Voor nu de vraag: Mogen deze auto’s geëxporteerd worden naar hier?

    Ja. Beter goed gejat, dan slecht bedacht en er kan nooit genoeg concurrentie zijn, zodat de prijzen van overige merken, in het zelfde segment, ook concurrerend worden. Een concurrent erbij is marktaandeel eraf, tenzij je als merk optijd inspeelt op de concurrentie.

    Nee, illegaal kopiëren, zoals in een aantal gevallen hierboven (b)lijkt te zijn, moet je zoveel mogelijk tegengaan en dan beginnen bij de bron, zoals je begint bij elke vorm van misdaad, om die tegen te gaan?

    Mijn conclusie: Laat maar komen, je hoeft het niet te kopen.

    Login om te reageren
  63. Sjuul zegt

    18 april 2007 om 23:21

    Toch grappig. Er zijn al wat originele en authentieke (voor zover mogelijk) Chinese modellen voorgesteld, zoals de Chery A3 en A6 en inderdaad de A1. Maar Autoblog kopt liever weer wat oude meuk in van een automerk dat voorlopig geen opwachting zal maken in Europa.

    Jammer.

    Login om te reageren
  64. BaRa zegt

    19 april 2007 om 11:38

    @ Citrofiel: Kijk om je heen, en vraag je af wanneer je nog eens echt innoverende vormgeving in autoland hebt gezien. Ik heb het niet over de concepts, maar wat er van de band rolt. Af en toe heb je eens een ontwerper die eens wat mag doen, maar meestal is het echt wel business as usual. Laat me even de A5 in herinnering brengen. De reacties hier waren niet van de lucht: “rip-off van de 3-coupé!”, “lijk verdacht veel op de 406 coupé”, enzovoort. In deze thread wordt nu precies hetzelfde verteld over de chinese auto’s. Waar ligt het verschil? Ze maken auto’s voor de massa, en ze hanteren een populaire vormentaal. Dat doen alle autobouwers ter wereld.

    Login om te reageren
  65. Orichinals® zegt

    19 april 2007 om 11:57

    @ BaRa
    Je hebt wel een beetje gelijk, maar ik mis dan als afsluiting van jouw statement de opmerking dat, het door de chinese autobouwers wel heel letterlijk wordt genomen, om dicht in de buurt van de concurrentie te komen, maken zij gewoon bijna het zelfde. Daar zit dan net het verschil met wat de mensen in europa roepen, als er een nieuwe auto op de markt komt:”Hij lijkt op dit of op dat”. En dat is wat anders dan het is het zelfde, zoals de chinese het nu laten zien. [zie Great Wall Pery 4×4 = Fiat Panda Cross 4×4]

    Login om te reageren
  66. autofreak zegt

    19 april 2007 om 15:37

    heel wat hoeken blew wat een stijl moet kotse!

    Login om te reageren
  67. mercedesfan zegt

    19 april 2007 om 18:21

    wat een gedrochten

    Login om te reageren
  68. Sjuul zegt

    20 april 2007 om 18:40

    Webmaster, doorzoek het forum van dat ene grote autoblad eens. Daar staan een aantal nieuwe foto’s van de Brilliance A1 en die laten echt een verdraaid fraaie hatchback zien.

    Het is in het voordeel van Kia en Hyundai dat Brilliance niet dit jaar nog volledig over de streep komt, want vooral voor die merken betekent Brilliance directe concurrentie.

    Login om te reageren
  69. autoblogger zegt

    20 april 2007 om 19:03

    Oh, dat autoblad wat nooit aan bronvermelding doet? ;)

    ik zag hier wat plaatjes, maar zie weinig verschil met de afbeelding hierboven…
    http://66.249.91.104/translate_c?hl=en&langpair=zh%7Cen&u=http://www.pcauto.com.cn/zt/07sh/car/fenlei/huachen/0703/432854.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North