• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Thema spotten

Auteur: appeltje, gepost 18 april 2007 om 13:15 – 149 Reacties


Wat mag het worden? Een Supercar, of toch liever een wat comfortabelere Gran Turismo? Of misschien vind je een klassieker wel leuker, om de nostalgie bijvoorbeeld. Ik heb het allemaal voor jullie klaarliggen, als een kruising tussen thema en van-alles-en-nogwat. Ook deze keer met een beetje hulp van buitenaf, want met alleen Amsterdam red ik dit helaas nooit.

Bugatti EB110 GT

Het spits wordt al afgebeten door de – in mijn ogen – beste spot van deze hele serie, en tevens veruit de allersnelste auto, die ik niet eens zelf heb gespot. Een collega uit Haarlem droeg zijn steentje –behoorlijk grote rots wel te verstaan- bij door foto’s te leveren van deze uiterst zeldzame supersportscar uit de begin jaren ’90, een auto die het toentertijd op moest nemen tegen de McLaren F1 en de XJ220.

Bugatti EB110 GT

De Lamborghini Diablo was toen overigens ook in productie maar dat was in het geheel geen partij voor deze Franse Italiaan. Bugatti is van oorsprong Frans maar deze auto is ontwikkeld midden in Supercarvalley, Modena en omgeving, waar ook de roots liggen van DeTomaso, Ferrari, Lamborghini, Maserati en Pagani.

Bugatti EB110 GT

De auto is ontworpen door Marcello Gandini, die ook verantwoordelijk was voor onder andere de Diablo, een auto waarvan ikzelf best veel in de EB110 terugzie (korte, spitse neus- en raamunit, globaal een vergelijkbare achterkant wat betreft vorm, en een vergelijkbaar breedteverloop over de lengte van de auto). Technisch was de auto van een heel ander laken en pak, want er lag een erg kleine V12 in (3,5 liter, 60 kleppen) waar vier turbo’s aan gekoppeld waren. Gevoelige techniek dus, want turbo’s zijn niet zo heel blij met hoge toerentallen (560 pk bij 8.000 min-1).

Bugatti EB110 GT

Niet alleen de platte cijfers zijn erg indrukwekkend, ook op het circuit is het een waanzinnig talent. De wat recentere Edonis van B. Engineering is grotendeels gebaseerd op de EB110, en doet er nòg een schepje bovenop. Met 95 GT’s en 31 SuperSports is de EB110 erg moeilijk te spotten, maar gelukkig zijn ze relatief ruim vertegenwoordigd in Nederland.

Bugatti EB110 GT
Bugatti EB110 GT
Bugatti EB110 GT
Bugatti EB110 GT

Lamborghini Murciélago

Na een gezellig Pasen moest ik nog even naar het Zuid WTC om mijn fiets op te halen. Laat op die route nou nèt het Hilton Hotel zitten, waar zo nu en dan wat moois staat (in schaal contrast tot het gebouw zelf overigens). Er stond een reeds enigszins bekende Murciélago die onder andere eerder in Bergen is gesignaleerd door een fanatieke ex-spotter op AG.

Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk

Zilver is werkelijk een heel erg goede kleur voor deze auto, beter dan grijs en al helemaal beter dan het werkelijk niet inspirerende zwart. En wat een beeldschone wagen is het toch zeg! Maar oh zo onpraktisch, het is gewoon een auto om trots op te zijn en plezier mee te hebben, verder heb je er niet zo heel veel aan denk ik.

Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk

Hij volgde in 2002 de Diablo (-VT 6.0) op, en was in veel opzichten stukken beter en toegankelijker. Met de veel rondere vormen sprak hij (denk ik) een wat groter publiek aan, en hij was beter rijdbaar, reden dat je ze nu ook vaker ziet rijden. Inmiddels is er een nog heftigere versie van op de markt, de LP640, die er nog net wat gemener uitziet en met 640 pk nog eens 80 pk meer heeft. Zodra ik er eentje weet vast te leggen vertel ik er meer over!

Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago - Foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder

Nederlands trots is weer eens te gast, voor de vierde keer al weer geloof ik. Voor deze C8 Spyder was de tiplijn weer eens handig, want ik werd gebeld door een vriend. Ik wist dat de auto al eerder was gesignaleerd bij de RAI, een paar dagen voordat ik hem zag. Hij is gespot vlak voor dat de Autorai werd leeggeruimd, maar is zeker een echte spot, het exemplaar is niet tentoongesteld geweest. Wèl is het één van de demo-exemplaren die al op meerdere plaatsen zijn gesignaleerd, voorzien van Engels kenteken omdat de keuring in dat land wat soepeler is.

Exemplaren op NL kenteken zijn dan ook heel erg moeilijk te vinden, wat sowieso geldt voor exemplaren van particulieren. De meeste die je tegenkomt op bijvoorbeeld Autogespot zijn gewoon van de fabriek of een ander bedrijf dat iets van doen heeft met Spyker.

Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk
Spyker C8 Spyder - Foto Jim Appelmelk

Aston-Martin Vanquish

Ook de Vanquish is geen onbekende hier, ik kan helaas niet bezig blijven met het presenteren van geheel nieuwe modellen, daar is Amsterdam nog niet goed genoeg voor. Laren ook niet trouwens, waar de twee laatste foto’s zijn gemaakt. Maar zeg nou zelf, deze prachtige en brute auto is het zeker waard, niet? En ja, er is al lang een betere versie van op de markt, de S, met 55 pk meer en wat veranderingen aan het uiterlijk.

Die hebben hem trouwens niet heel veel goed gedaan vind ik, ik heb liever de standaard voorbumper en de wat vloeiendere kofferklep dan de fliptail, die overigens een leuk gevonden derde remlicht heeft. Het eerste afgebeelde exemplaar is overigens van Martin Verkerk geweest, maar werd op dat moment gebruikt door “een bekende strafrechtadvocaat”, die even later in een zwarte Vanquish S rondreed, nadat hij verscheidene DB9’s in bezit had gehad (en veel ander moois).

Aston-Martin Vanquish - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin Vanquish - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin Vanquish - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin Vanquish - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin Vanquish - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin Vanquish - Foto Jim Appelmelk

Ferrari 550 Maranello

Een andere Grand Tourer waar deze advocaat ooit nog in te zien was is de 550 Maranello, al vele jaren geleden (niet het afgebeelde exemplaar dus). De auto lijkt qua concept best veel op de Vanquish, maar Ferrari kennende is de auto wel een stuk sportiever afgesteld en weegt deze ook een stuk minder, reken erop dat de 550 Maranello ook de Vanquish S nog achter zich weet te houden.

Zoals bekend heeft het getal in de typenaam van een Ferrari altijd betrekking op de cilinderinhoud. De een keer gaat het om de inhoud van elke cilinder, in dit geval is het gewoon de hele inhoud van 5,5 liter. Deze V12 levert 485 pk bij 7.000 toeren per minuut, iets minder toeren dan de V8 motoren maken, dat was ook wel te verwachten. Een F355 draait bijvoorbeeld zo boven de 8.000 min-1. Als opvolger van 512TR/512M heeft de auto het met 3.690 verkochte best goed gedaan.

Ferrari 550 Maranello - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 550 Maranello - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 550 Maranello - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 550 Maranello - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 550 Maranello - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 550 Maranello - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CL 63 AMG C-216

Tsja, ik heb het beloofd, maar het lukt nog niet helemaal. Na de Mercedes-overdosis van al een paar maanden terug zou ik er over ophouden, maar aangezien de nieuwe modellen maar langs blijven komen moet ik het jullie toch melden. De afgebeelde auto is één van de allereerste exemplaren op NL kenteken, zo niet de eerste. Nederlanders kennende betekent dat natuurlijk niet meteen dat het de eerste in ons landje is, want het is inmiddels wel bekend dat al die dure wagens met Belgische kentekens toch echt geen toeristen zijn!

De CL 63 AMG is voorzien van de bekende 6,2 V8 die in deze auto maar liefst 525 pk levert! Nog net iets meer dan bijvoorbeeld in de E, ML en CLS dus, en zeker meer dan in de CLK (nog een stuk minder dan 500 pk). Zo is deze auto echt akelig snel, 525 pk is echt een Diabolisch vermogen, letterlijk, want de Diablo had ook ongeveer zoveel pk’s. 0-100 kost bijvoorbeeld maar 4,6 seconde, dat is echt heel kort! De auto weegt leeg trouwens 2.085 kilo, gigantisch veel dus voor een auto die zo snel is.

Mercedes-Benz CL 63 AMG C-216 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 63 AMG C-216 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 63 AMG C-216 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 63 AMG C-216 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CL 63 AMG C-216 - Foto Jim Appelmelk

Alvis TD21

Na een heel erg gezellige meeting met de Autoblog-Crew en wonder boven wonder nog een Arnage Green Label in Utrecht(!), was ik weer in het oude vertrouwde Amsterdam waar ik vlak na middernacht nog een erg bijzondere klassieker tegen kwam. Aangezien ik geen zin had om mijn statief van huis te gaan halen ben ik het maar uit de losse hand gaan proberen, wat wonder boven wonder lukte! Na ongeveer 120 foto’s in drie kwartier had ik het wel gezien, het was ook al behoorlijk laat/vroeg geworden.

Wat er nou zo bijzonder is aan deze auto: de bijzonder mooie koets is vormgegeven door Graber, een bedrijf in Zwitserland dat ook een handjevol opdrachten voor Rolls-Royce en Bentley heeft gedaan. Park-Ward, ook een heel erg bekende naam uit de wereld van Rolls-Royce en Bentley, bouwde de auto. Daarnaast is dit een erg luxe auto die tevens vrij zeldzaam is en nu een halve ton waard is. De auto is in tegenstelling tot de enigszins vergelijkbare Bristols en Jensens niet uitgerust met gigantische Amerikaanse blokken die honderden pk’s leveren, maar met een bescheiden 6-in-lijntje van drie liter, dat tussen de honderd en honderddertig pk op de weg brengt.

Alvis TD21 - Foto Jim Appelmelk
Alvis TD21 - Foto Jim Appelmelk
Alvis TD21 - Foto Jim Appelmelk
Alvis TD21 - Foto Jim Appelmelk
Alvis TD21 - Foto Jim Appelmelk
Alvis TD21 - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Het kan zijn dat de Alvis velen niet zo aansprak, gezien de geringe populariteit van klassiekers maar voor zo’n waanzinnig mooie Gullwing zijn nog steeds erg veel liefhebbers, toch? Deze fantastische auto stamt af van auto’s waar belangrijke races mee werden verreden, zoals de Carrera Panamericana, waarin onder andere een 300 SLR mee heeft gereden. Dat maakt auto’s nou eenmaal erg gewild, al is het niet precies de 300 SL die mee reed, maar een afstammeling. Daarnaast heeft de auto gewoon fantastische features zoals de “Gullwings”, waarop de deuren van de SLR zijn geïnspireerd. Geïnspireerd ja, want het moet de alerte autoliefhebber wel opgevallen zijn dat het concept niet helemaal 100% is overgenomen, want deze heeft beide scharnieren van de deur midden op het dak waar de SLR een constructie aan de a-stijlen heeft. Maar dat wisten jullie al.

De Gullwing is trouwens uitgerust met een redelijk bescheiden zescilinder met een inhoud van drie liter, en het vermogen bedraagt niet meer dan 215 pk. Met een massa van maar 1.320 kilo betekent het echter een 0-100 van 7 seconde, een 0-160 van 16,2 seconde, en een topsnelheid van tussen de 220 km/u en 260 km/u, het is misschien al bekend dat er vroeger regelmatig werd gerommeld aan gear ratio’s. Momenteel zijn de auto’s een paar honderdduizend euro waard, nieuw kostten ze $ 6.840, negen keer zo duur als een gemiddelde Volkswagen.

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing - Foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce 20 HP

Ten slotte iets dat echt heel erg bijzonder is, want hij komt uit de jaren ’20! Echt heel oud dus, daar zal niet vaak mee worden gereden. Het was toentertijd de “kleine Rolls”, die naast de Silver Ghost, en later de Phantom I, op de markt was. Er lag namelijk een zescilinder in met een inhoud niet groter dan 3.103 cc, superweinig gezien het zeer lage specifieke vermogen. Het blok levert 20 pk, zoals de naam al doet vermoeden. Een Silver Ghost had bijvoorbeeld 7,0 tot 7,4 liter inhoud, vermogen niet precies bekend. Het is sommigen misschien al opgevallen dat de radiator anders is dan meestal bij een Rolls, de spijlen zijn horizontaal. Dergelijke grilles zijn ook geleverd op vele in Amerika (Springfield) gebouwde Rolls-Royces uit die tijd. Late exemplaren hebben wel verticale spijlen, maar de meeste niet. Mijn oprechte excuses voor de brakke fotografie trouwens, je moet in Laren goed timen als je er geen dingen voor wilt hebben èn de auto goed wilt kaderen.

Rolls-Royce 20 HP - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce 20 HP - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce 20 HP - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce 20 HP - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce 20 HP - Foto Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Gespot - De toekomstige favoriete auto van Nederlanders
  • Gespot - Welke auto schuilt hier in de mist?
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot

Vorig bericht: « Preview Shanghai motor show 2007
Volgend bericht: TV-tip: vanavond Megafactories: Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. (EKO G)(TR)(FORD FAN) zegt

    18 april 2007 om 13:17

    -edit: je naam zegt genoeg-

    Login om te reageren
  2. Mustang \\\\\\\'64 zegt

    18 april 2007 om 13:19

    Wat een beauty die 300 SL :D overigens weer zeer fraai fotowerk!!

    Login om te reageren
  3. shivan zegt

    18 april 2007 om 13:20

    vind die yaris op de achtergrond bij de ferrari het mooist:P

    Login om te reageren
  4. floryn zegt

    18 april 2007 om 13:23

    geen klassiekerliefhebbers hier? haha ga weg i LOVE them en laat ze alsjeblieft meer zien die Alvis kende ik niet maar het is wel een hele mooie auto erg bescheiden en stijlvol en de Gullwing is natuurlijk de allereerste supercar ooit wat een bak en wat een road-presence heeft die sculptuur!

    Login om te reageren
  5. Rolo zegt

    18 april 2007 om 13:23

    Jim ik had je toestemming gegeven voor die EB110 :P maar niet voor die Gullwing :P
    maakt niet uit hoor :P ik vind het een hele mooie aflevering Jim toppie weer jongen :)

    Login om te reageren
  6. MiuRa zegt

    18 april 2007 om 13:23

    die bugatti is echt Uber

    Login om te reageren
  7. Franqie zegt

    18 april 2007 om 13:25

    Mooie wagens weer Appeltje, vooral die laatste, erg speciaal!

    Login om te reageren
  8. michiel_^$ zegt

    18 april 2007 om 13:25

    praat is normaal

    Login om te reageren
  9. Xpro zegt

    18 april 2007 om 13:26

    die murcielago is hottttttttttt

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 13:27

    Is die Bugatti zo zeldzaam? Ik zie er regelmatig een, zal wel komen omdat ik elke dag langs een privegarage fiets waar heel veel leuks staat! (div. Ferrari’s, waaronder iig F40, Pagani, die Bugatti dus enz.) Die Gullwing is wel heel mooi, en die Rolls ziet er niet uit! :P

    Login om te reageren
  11. Porsche Fan zegt

    18 april 2007 om 13:28

    Heb zn bugatti nog laatst ergens zien rijden:D
    Mooi ding wel

    En wat zag ik bij die ferrari ??

    Jaa een 911 Turbo :D

    Login om te reageren
  12. Jan zegt

    18 april 2007 om 13:30

    Ik meen dat iemamnd uit Kempen ook zo’n EB110 had. Die Alvis is wel redelijk bijzonder, inderdaad!

    Login om te reageren
  13. rvo zegt

    18 april 2007 om 13:32

    michiel_^$ schrijft, 18 April 2007 om 13:25:

    praat is normaal

    man man, leer eerst zelf eens goed spellen!

    Login om te reageren
  14. JW zegt

    18 april 2007 om 13:33

    nice, maar op de eerste foto van de 550 is de RS4 vergeten..

    Login om te reageren
  15. esteban zegt

    18 april 2007 om 13:34

    Welke auto is dat op de achtergrond bij de eerste foto van de ferrari?
    Kan het niet direct herkennen maar ziet er wel een speciale versie uit door de roosters voor de voorwielen en de velgen.

    Login om te reageren
  16. sacha zegt

    18 april 2007 om 13:36

    @esteban: Audi RS4

    Login om te reageren
  17. JLJ zegt

    18 april 2007 om 13:38

    Waar het bij het spotten in eerste instantie om gaat, lijkt me de zeldzaamheid van een auto. Dus die Rolls scoort denk ik het hoogste!

    Login om te reageren
  18. Noid zegt

    18 april 2007 om 13:39

    Wauw! :O

    Login om te reageren
  19. Patjuh zegt

    18 april 2007 om 13:45

    Ik houd eigenlijk niet echt van klassiekers, maar de Alvis en de Gulwing zijn gave bakken :) De bugatti is voor mij ook helemaal nieuw….

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    18 april 2007 om 13:47

    0-100 4.6 Seconde?, was dat niet voor de 65amg versie?

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    18 april 2007 om 13:50

    “Het” spits wordt al afgebeten = DE spits wordt al afgebeten?

    van een heel ander laken “en” pak = van een heel ander laken EEN pak ?

    Login om te reageren
  22. Brecht zegt

    18 april 2007 om 13:56

    @dekster:

    Nee autoblog is juist.
    De cl65amg heeft er 4,4 sec voor nodig.
    Ik vind dit persoonlijk lullig voor de meerprijs van de prestaties en zeker de prijs !!

    Login om te reageren
  23. Leon zegt

    18 april 2007 om 14:01

    Stond die Mercedes-Benz 300 SL Gullwing niet naast de SLR op de RAI?

    Login om te reageren
  24. MV Agusta F4CC zegt

    18 april 2007 om 14:14

    Die Bugatti is wel super! Ik vind het zelf een afschuwelijk lelijke wagen, maar het was wel mijn eerste Modelauto vroeger! En door mijn lelijkheid heeft hij ook wel wat! :)

    De mooiste van het stel vind ik absoluut de Ferrari 550 Maranello! Één van de allermooiste auto’s ooit! Voor mij helemaal perfect!

    Valt me trouwens wel onder dat onder de reacties niet erg veel kennis van auto’s zit! Een RS4 niet herkennen!!!!!? Een Bugatti niet kennen!!!!!?

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 14:26

    @ MV Agusta F4CC; Ja, jammer hè? Er komen steeds meer (jonge) nieuwelingen bij, die nog niet zo veel kennis hebben. Ach, we moeten het hen maar leren! Dan kennen later tenminste wát mensen deze auto’s nog! ;)

    Login om te reageren
  26. w-j zegt

    18 april 2007 om 14:26

    die spyker is het de lelijkste van allemaal, maarjaa dat zijn we gewend van spyker;)

    Login om te reageren
  27. A-Town zegt

    18 april 2007 om 14:28

    @ SimonMC
    Ik heb de perfecte website voor jou gevonden: http://www.nederlands.nl/forum/taal Daar kun je ongeremd zeiken over spelling en grammatica. Sla anders de tekst gewoon over en kijk naar de plaatjes.

    On-topic: Ik heb spyker altijd wel mooi gevonden, maar als je hem nu toch ziet staan tussen een Murcielage en een Vanquish, wat is het dan toch een lelijk eendje zeg. Scroll eens van die Murcielage naar beneden en bekijk dan die eerste foto van de Spyker eens. Dat ziet er toch niet uit.

    Login om te reageren
  28. Alwood zegt

    18 april 2007 om 14:28

    @Leon
    nee dat was de 300SLR :) ipv een 6 inlijn heeft die volgens mij een 8 inlijn… en de 300SLR is in alles beter, sneller, lichter.

    hele leuke serie weer! ik heb het alleen nooit zo op de Murci gehad :? de LP640 vind ik véél mooier en ik ben opgegroeid met de Countach/Diablo dus die doen mij toch het meest :)

    Ferrari 550… eigenlijk de laatste échte ferrari wat mij betreft… de rest mist allemaal zo veel dat ik ze niet meer écht indrukwekkend vind.

    Login om te reageren
  29. Alwood zegt

    18 april 2007 om 14:32

    @A-town
    dat komt denk ik toch vooral door het dakje op de spyker :P ziet er niet heel elegant uit… de achterkant is wel écht breed maar als je hem dan naast een Murcielago ziet is het wel een beetje een lelijk eendje ja, is bij de spyder t al beter en de LaTurbie is écht bruut.

    @MV Agusta F4 CC
    verloedering! ik zeg het je! autoblog is niet meer wat het was ;) die trio-shot is trouwens wel erg cool met 550, RS4, 997Turbie.

    Login om te reageren
  30. slk55 amg zegt

    18 april 2007 om 14:32

    erg leuke serie weer. vooral die 4e foto, met de bugatti waar een charmant damesbeen uitsteekt.

    Login om te reageren
  31. Olleh zegt

    18 april 2007 om 14:35

    @ SimonMc
    Als jij het allemaal zo goed weet mag jij het de volgende keer allemaal zelf typen, deal?! (Ik denk persoonlijk dat jij niet verder komt dan 1 alinea)

    Voor de rest weer een zeer mooie compilatie en ook leuke informatie bij de foto’s. Eerste wat mij opviel bij die 575M was die RS4, ik zag de Ferrari niet eens :P.

    Ik zag gister trouwens de (naar mijn weten) enige FXX van NL achterop de trailer van Munsterhaus staan. Hij reed doodleuk in een file in Amersfoort ten hoogte van Dierenpark Amersfoort. WAT EEN DING! Hij was dus op weg naar de Ferrari Days.

    Login om te reageren
  32. A-Town zegt

    18 april 2007 om 14:35

    @ Alwood, dat niet alleen, maar als je die eerste foto ziet, van voor en de foto van de voorkant van die Murcielage, dan ziet die Spyker er toch echt niet uit. Ik vind de Spyker nog altijd een schitterende wagen, maar het deed nogal pijn aan mijn ogen toen ik na al die schitterende shots die MUGSHOT van die Spyker te zien kreeg.

    Login om te reageren
  33. Donstil zegt

    18 april 2007 om 14:37

    zoon bugatti is niet zo bijzonder, alleen deze gt versie wel degelijk

    is dit hem niet van Jan stuivenberg ? Dacht dat hij de enige 110 GT had in nederland

    Login om te reageren
  34. A-Town zegt

    18 april 2007 om 14:39

    Ik bedoel zeg nou zelf:
    )
    )

    :):):):):):):):):):):):):):):):)

    Login om te reageren
  35. A-Town zegt

    18 april 2007 om 14:40

    @donstil
    Had Emiel Ratelband er niet ook een?

    Login om te reageren
  36. iceman zegt

    18 april 2007 om 14:42

    die mercedes gullwing is echt een toppertje.

    Login om te reageren
  37. David USA zegt

    18 april 2007 om 14:42

    Wederom erg mooie reportage weer! En een gulwing, mazzelpik ;)

    Login om te reageren
  38. Alwood zegt

    18 april 2007 om 14:47

    haha! nu is het al helemaal erg als ze onder elkaar staan :P de hoek is bij de spyker ook niet helemaal ideaal genomen… het scheelt in ieder geval als die dikke wenkbrauw niet boven dat raampje zit. maar de hele auto loop t zo een beetje veel af naar de zijkant.
    in een lichte kleur was ‘ie wss ook beter uitgekomen omdat je door de schaduw nu van die wallen op het spatbord ziet :P het heeft een beetje iets van een gesmolten plastic poppetje zo! ;)

    Emiel Ratelband had idd een EB110 (blauwe) maar ik weet niet of die al weer helemaal gefixed is en ik weet niet of Emiel hem nog heeft.

    Login om te reageren
  39. autoblogger zegt

    18 april 2007 om 14:47

    @A-Town: HAD inderdaad ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/01/19/bugatti_van_ratelband_gecrasht

    Login om te reageren
  40. SimonMc zegt

    18 april 2007 om 14:47

    Zie net hoe arrogant mijn verbetering was, was niet echt de bedoeling…

    Ik wilde gewoon wijzen op de foutjes.

    Sorry !

    Login om te reageren
  41. SugarFree zegt

    18 april 2007 om 14:49

    Leuke serie weer.

    Wat is die Bugatti een brute bak zeg! Dát vind ik nou wel een mooie, emotievolle Bugatti (itt de Veyron).
    Gaaf detail waar de dame haar been uit de auto zet… ;)

    Die Spyker C8 van de tweede foto vind ik jammergenoeg niet mooi; hij komt hier heel onvoordelig uit (wat meer aan de auto ligt dan de fotograaf).

    Prachtige derde foto van de Alvis trouwens! Dat is wat mij betreft een foto met artistieke waarde (geen overbodige details, geen storende achtergrond, vanuit een goede genomen, etc etc).

    En de 300 Gullwing is wat mij betreft de (laatste) mooiste Mercedes.

    En chapeau voor de foto met de Porsche, Ferrari en RS4; dat zijn leuke momenten als je ze kan vastleggen.

    Login om te reageren
  42. lexus zegt

    18 april 2007 om 14:50

    ik vind die Spyker mooier dan die Lamborgini, maar goed ik ben nooit een Lamborgini fan geweest. En ik vind die Spyker gewoon onwijs gaaf.

    Login om te reageren
  43. SugarFree zegt

    18 april 2007 om 14:51

    @ Simon MC
    Het is ‘het spits wordt afgebeten’.
    ‘De spits’ heeft met auto’s te maken en bevindt zich tussen 7.00u – 17.00 ;)

    Login om te reageren
  44. PieterA zegt

    18 april 2007 om 14:55

    De originele Murcielago is tijdloos, de LP640 is dat niet meer.

    Login om te reageren
  45. Fuel zegt

    18 april 2007 om 14:57

    wat is die spyker lelijk !

    Login om te reageren
  46. Hans zegt

    18 april 2007 om 15:28

    Die Cl63 AMG is echt te gruwelijkkkkk

    Login om te reageren
  47. Hansie! zegt

    18 april 2007 om 15:34

    waarom zijn er nou nooit foto’s van de xj 220 (mijn persoonlijk favourite)

    Login om te reageren
  48. Thom zegt

    18 april 2007 om 15:39

    jonge bij die marenello staat een veel mooiere 997 turbo en er rijdt een RS4 bij! te

    Login om te reageren
  49. Twanes zegt

    18 april 2007 om 16:23

    Die spyker c8 heb ik ook bij de autorai zien staan.
    het is echt een hele brute bak.en het is vooral ook een kleine auto want vergelijk hem qua grote met de Murcielago dan is het maar een kleintje.

    Maar als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor de Murcielago gaan want wat een geluid zit daar in zeg ONGELOOFLIJK

    Login om te reageren
  50. Alwood zegt

    18 april 2007 om 16:28

    @Hansie!
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/26/lamborghini-meeting-brighton

    daar staat er een :) vind ik ook de mooiste :P maar wel na de Diablo! ik weet niet waarom maar op een of andere manier is de originele Diablo mét spoilertje altijd het summum geweest voor mij :o zal wel iets te maken hebben met jeugd ofzow…

    Login om te reageren
  51. Business zegt

    18 april 2007 om 16:37

    @ A-Town

    Emile Ratelband had een blauwe EB110 GT, maar die is tijdens een onderhoudsbeurt door een monteur in de prak gereden. Ik zag hem weleens op de A1 voorbijschuiven.

    @ SimonMC

    Autoblog was correct: het is niet DE spits afbijten maar HET spits afbijten, en nu snel je viercilinder aandraaien en wegwezen! :D

    En wederom @ A-Town

    Die frontale foto’s!!! Hoe treffend!!! Boven een echte vent en onder iets vergelijkbaars met Deuce Bigalow!

    Login om te reageren
  52. floris zegt

    18 april 2007 om 17:06

    huh achter die 550 maranello staat een 997 turbo en die noem je niet eens…
    verder wel een schitterende aflevering van gespot mooi werk!

    Login om te reageren
  53. HolyCow zegt

    18 april 2007 om 17:07

    Als ik later zeer rijk ben koop ik de beste auto (in deze serie) die ook redelijk geprijsd is namelijk de 550 maranello(A)

    Login om te reageren
  54. Rolo zegt

    18 april 2007 om 17:07

    Bugatti EB110 GT (3)
    42-DN-NX
    34-HF-ZD
    XG-VS-55

    Bugatti EB110 SS (2)
    83-RK-ZD
    33-GV-HF

    Hier de enige 5 EB110 (die ik weet) op Nederlands kenteken.
    Wel leuk om te zien dat iedereen die Bugatti en die Gullwing mooi vinden :P

    Login om te reageren
  55. Jaap zegt

    18 april 2007 om 17:10

    Ik vind de murcialago een hele goede auto, maar hij ziet er heel erg zwaar en log uit. persoonlijk vind ik de gallardo een stuk mooier. Als ze t voor elkaar zouden krijgen de moter uit de murcialago in de gallardo te lepelen zou dat een onwijze supercar geven!

    Login om te reageren
  56. Sander zegt

    18 april 2007 om 17:11

    Mooie auto’s, mooie foto’s. Goed werk. Wel lol dat die man bij de Bugatti hoog water heeft :-P En de meneer in de cl63 AMG voelt zich ook redelijk goed lijkt me zo met twee (of meer) spotters rond je auto:-) Nice work!

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 17:15

    @ Rolo; Zijn er maar 5 van in NL? O… Dan is het best bijzonder idd.

    Login om te reageren
  58. CSL zegt

    18 april 2007 om 17:20

    Intressante auto’s. maar wat is die C8 Spyder een lelijke auto zeg.

    Login om te reageren
  59. Stylez zegt

    18 april 2007 om 17:22

    Die CL is werkelijk prachtig.

    Login om te reageren
  60. Rolo zegt

    18 april 2007 om 17:36

    @ Citrofiel
    Ja maar dat is opzich nog redelijk veel als je naar de totale productie kijkt die rond de 130 ligt :P inmiddels zijn er al een paar gecrashed en afgebrand.

    Login om te reageren
  61. michiel zegt

    18 april 2007 om 17:37

    lekker een dagje laren gefotografeerd is het botste dorp laren RUlES!! (woon er ook) als er mooi weer is kun je in laren de gruwelijkste auto’s spotten!!!

    Login om te reageren
  62. Rick dos zegt

    18 april 2007 om 17:41

    Uhm mensen……moeten we onszelf niet eens recht in de ogen aankijken en zeggen dat die Spyker gewoon hardstikke lelijk is. Ik zit het nu al een paar minuten te bekijken maar kan niet iets moois aan die auto ontdekken……

    Ik wist trouwens ook niet dat Alvis in the building was. Nooit van dat merk gehoord. Erg hè? ;)

    Login om te reageren
  63. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 17:43

    @ Rolo; Aha. Maar dan is hij wereldwijd gezien in verhouding nóg bijzonderder. Voel ik me nog meer bevoorrecht dat ik er wel vaker een zie. :P

    Login om te reageren
  64. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 17:46

    @ Rick dos; Ja, idd, die Spyker is apart, en daarom vind ik hem nog wel wat hebben, maar mooi istie niet… En over Alvis: Shame on you! ;) Ik kende het lekker al wel! (maar alleen van naam als ik het tegenkwam :P ).

    Login om te reageren
  65. Rick dos zegt

    18 april 2007 om 18:10

    @Citrofiel

    Ik ken/kon wel een Elvis maar een Alvis niet.

    Ja, ik weet het…..ik schaam me diep…….

    Login om te reageren
  66. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 18:18

    @ Rick dos; Kon jij een Elvis? Wauw. Respect. :P En je hoeft je nou ook weer niet zó diep te schamen hoor, houd het maar op zo diep als een diepvries. ;)

    Login om te reageren
  67. Appeltje zegt

    18 april 2007 om 18:19

    Volgens mij heb ik zelfs al eerder een Alvis laten zien, donkerrood en zonder dak, in Noordwijk. Hartstikke bedankt voor jullie voornamelijk erg leuk reacties! Het dakje op de Spyker is niet ideaal nee, maar ik vind hem er best mooi uitzien.

    En de XJ220, ik hoop dat ik hem jullie ooit nog kan laten zien, want dat is één van mijn favorieten!

    Login om te reageren
  68. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 18:27

    @ appeltje; Klopt, hierzo: http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/05/klassiekers-gespot Maar Rick dos heeft die waarschijnlijk niet gezien, er staat iig geen reactie van hem bij (een zeldzaamheid :P ).

    Login om te reageren
  69. Julian zegt

    18 april 2007 om 18:46

    tussen de 1ste en de 2e lamborghini Murcielago foto, moet trost niet trots zijn?

    -edit: correct-

    verder kan ik zeggen dat de spyker c8 spyder die hier staat inderdaad niet bijzonder is, in tegenstelling tot de (verlengde) C8 DoubleS en de C12 LaTurbie

    natuurlijk is de 300 gullwing een prachtige klassieker die zn tijd enigzins vooruit was.

    verder, mooi werk! leuke auto’s (en ja, ik leer hier veel van)

    Login om te reageren
  70. Pieliej zegt

    18 april 2007 om 18:56

    Lekker werk Appel!
    Maar wie is dat in die rode jas op de laatste foto van die grijze Vanquish?
    Is dat Pieliej? :’)

    Login om te reageren
  71. Silverarrow zegt

    18 april 2007 om 19:06

    Mooie pics, jammer dat de 911 turbo niet wat uitgebreider gefotografeerd is, want dat is echt een geiles auto :P Die mercedessen zijn ook vet, vooral die sound!! :)

    Login om te reageren
  72. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 19:42

    @ Julian; Niet bijzonder?! Niet bijzonder?!?! Hij is niet bijzonder als Spyker, het meest verkochte model dacht ik, maar hij is wel bijzonder als auto. Zie jij er dagelijks een rijden ofzo?

    Login om te reageren
  73. Appeltje zegt

    18 april 2007 om 20:36

    Een Spyker C8 Spyder is inderdaad best een bijzondere auto vind ik zelf, maaja, meningen verschillen he ;)

    Die jongen in de rode jas bij die Vanquish, dat ben jij inderdaad Pieliej!

    @Silverarrow die 997 Turbo had ik al eerder uitgebreid gefotografeerd, en die had ik ook niet nodig in dit artikel.

    Login om te reageren
  74. mercedesfan zegt

    18 april 2007 om 20:59

    mooie fotos appeltje vooral die van de 300SL

    Login om te reageren
  75. Appeltje zegt

    18 april 2007 om 21:36

    Dankje, de foto’s van de 300 SL en van de EB110 zij gemaakt door een collega :P (Rolo)

    Login om te reageren
  76. Dirk zegt

    18 april 2007 om 21:38

    Die spyker is van binnen (in mijn ogen) zeker de mooiste! Maar met dat dak….. ziet het er niet uit. En die foto zo schuin van boven… dat dashboard is wel even iets te veel van het goede. Lijkt wel van een MPV zo breed.
    Die Bugatti is wel appart. Alleen al om de techniek, met zijn 60 kleppen en 4 turbo’s. Prachtig!!!
    Gegroet en iedereen nog een fijne avond

    Login om te reageren
  77. Dink zegt

    18 april 2007 om 22:29

    Oei, wat een mooie Maser is dit:

    Login om te reageren
  78. Donstil zegt

    18 april 2007 om 22:53

    @A-Town
    ja tjakka had/heeft een blauwe idd
    alleen dat was toch een normale ?

    ik was even in de war met de SuperSport van jan stuivenberg, die is heel bijzonder (zei die zelf op tv)

    Login om te reageren
  79. berry zegt

    18 april 2007 om 23:04

    waar kan ik mijn ”gespotte” wagens na mailen?

    hier in voerendaal/kunrade rijden nogal wat leuke liefhebber auto’s rond..

    mijn buurman heeft een abt q7 + een vanquish.. dus die zijn al een makie om op de plaat te leggen..

    Login om te reageren
  80. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 23:27

    @ berry; Daar is http://www.autojunk.nl voor, daar kun je al je spots uploaden!

    Login om te reageren
  81. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 23:29

    @ Dink; Wat heeft dat te maken met dit gespot-topic?! Of moest je het gewoon nog eens kwijt?

    Login om te reageren
  82. loeloe zegt

    18 april 2007 om 23:36

    @citrofiel,
    waar is die privegarage dan waar jij zo nu en dan langs fietst?

    Login om te reageren
  83. Citrofiel zegt

    18 april 2007 om 23:37

    @ appeltje; Ach, het is toch wat, jongen. Vaak worden de foto’s van de Bugatti en de 300 SL het mooist gevonden… (mss ook doordat ze nóg aparter zijn dan de rest) Jij kunt er niets aan doen hoor, het komt denk ik vooral door de omgeving, die is bij die auto’s landelijker, in Amsterdam vind je die niet zo veel. ;) Maar dat maakt de auto’s wel heel anders uitkomen.
    Verder is een opvallend verschil dat jij ook detailfoto’s maakt, en Rolo niet (of die heb je niet gekregen?). Blijkbaar valt dat minder in de smaak. Ik vind het echter leuk! :)

    Login om te reageren
  84. Eg zegt

    19 april 2007 om 00:10

    Coole reportage!
    Hoezo geen klassieker liefhebbers? Supergaaf juist!
    Zeker gaaf dat die Alvis er tussen staat, was overigens de “goedkoopste” coachbuilt auto die er te krijgen was voor ongeveer de helft van een Bentley of Rolls. (Had de TD niet maar 115PK)

    Login om te reageren
  85. Appeltje zegt

    19 april 2007 om 00:34

    @ Citrofiel Amsterdam heeft inderdaad niet zo’n boeiende fotografeer-omgeving, p[ andere manieren kun je ook wel interessante foto’s krijgen. Maar leuk dat je de detailfoto’s zo leuk vind, ik vind het een erg belangrijk onderdeel van een shoot. Maar inderdaad is er relatief weinig interesse in, bij fotowedstrijden op het forum van AG wordt er in ieder geval niet vaak op gestemd.
    Leuk om te horen dat klassiekers nog best worden gewaardeerd, ik zal kijken wat voor moois ik nog heb liggen!

    Login om te reageren
  86. Tombnolz zegt

    19 april 2007 om 02:56

    @ appeltje:

    I love you!
    Ik studeer nu mijn vierde jaar in de relatief grote stad Gent, en merk hier geregeld wel een M5, M6a, Cayenne Turbo en een zeldzame Gallardo op. Maar hoe jij het flikt om zoveel moois steeds weer op foto te krijgen, is mij meen raadsel! Ik denk dat jij full-time spotter bent en daar AutoBlog betaald wordt! :)

    Persoonlijk zou ik wat meer Oldtimers de revue zien passeren. Ik ben er zot van.

    Login om te reageren
  87. Rolo zegt

    19 april 2007 om 09:58

    @ Citrofiel
    Dat klopt ik ben niet goed in detailfoto’s maar ik ben ook niet zo’n fotograaf dus ik weet nooit hoe ik de mooie details van een auto goed op de foto kan krijgen.
    En over de omgeving ben ik het met je eens ik vind zelfs dat Jim relatief meer doet met de omgeving dan ik.

    Login om te reageren
  88. Maarten zegt

    19 april 2007 om 10:28

    Een van de betere afleveringen Jim, heerlijk! Die foto’s van de Spyker zijn echt geweldig _O_

    Login om te reageren
  89. Richard zegt

    19 april 2007 om 10:42

    )

    deze rijd er bij ons in boxmeer eentje… kweet alleen neit waar hij vandaan komt…

    Login om te reageren
  90. daniel zegt

    19 april 2007 om 10:47

    zeker mooie wagens hoor

    en zeker die Lamborghini Murciélago

    Login om te reageren
  91. Manita - Ferrari F430 (Ferrari lover) zegt

    19 april 2007 om 10:52

    Mooie foto’s hoor.. Tip: Pak een terrasje bij de PC hoofdstraat en wees vebaasd over wat er allemaal voorbij komt rijden!! Dat maakt je dag weer goed..

    Trouwens.. waarom was die hele Ferrari optocht van eergister niet door Noord-Holland ? Hier zitten de échte auto liefhebbers.. zoals ik! :)

    Login om te reageren
  92. Ad zegt

    19 april 2007 om 11:05

    vettigheid kent geen tijd

    Login om te reageren
  93. Citrofiel zegt

    19 april 2007 om 12:59

    @ loeloe; Ehm… Even op de kaart kijken! :P Ik ken de weg wel, maar nooit hoe het heet! Ah, gevonden! De Nicolaasweg! Een heel klein rotweggetje, en die garage zit naast de brommobieldealer! :) Hij is echter niet vaak open, maar als hij open is… Wauw…

    @ Rolo; Gewoon uitproberen, na een poosje lukt het je vast wel!

    Login om te reageren
  94. audi-Killer zegt

    19 april 2007 om 13:07

    ik persoonlijk vind de rs4 het mooist

    Login om te reageren
  95. Shane zegt

    19 april 2007 om 13:25

    zo’n lamborghini, tja, dan heb je wel wat!
    toch wel vraaie exemplaren.
    doe mij toch maar de mustang 2005 GT, waar zijn die eigenlijk?

    gewoon beetje schade rijden, heb je al snel een tijdelijke vervangauto zoals bijv:
    de mustang, hummer h3 of pontiac solstice

    Login om te reageren
  96. Gersvm zegt

    19 april 2007 om 13:30

    mooie wagens h00r

    Login om te reageren
  97. Ralph zegt

    19 april 2007 om 13:53

    Voor de liefhebbers (met poen): Die lambo staat overigens te koop in Harderwijk. Kijk hier maar eens:

    Lamborghini op Autotrader

    Login om te reageren
  98. Raymond zegt

    19 april 2007 om 13:58

    Zo te zien bijna allemaal foto’s uit omgeving Laren/Blaricum, toch?

    Login om te reageren
  99. de Autoloze zegt

    19 april 2007 om 14:01

    Dit soort rubrieken vindt ik heerlijk; waar anders vindt je een heleboel volwassen mannen die zich vergapen aan machines, die ze alleen maar leuk vinden omdat dat van een man verwacht wordt!! Zielig hoor, die gadget-madness van de zich- niet-ontwikkelende mannen; alsof je in een snelle auto opeens niet dik, lelijk en onaantrekkelijk voor vrouwen zou zijn!!
    Ook om te brullen van het lachen is het jargon wat de mensen hier gebruiken! Semi volwassen en semi wetenschappelijk stoer doen om te laten zien wat je wel niet weet van al die verschillende merken en serienummers; woorden als transmissiesnelheid vliegen over het scherm in moeilijk te geloven zinsopbouw!
    Ik zie de meeste van jullie al weer verschrikt de pocket tom-tom beduimelen en steun zoeken bij de nieuwste Auto-week, maar je kunt bij de mensen die er echt toe doen dus echt geen status ontlenen aan een ding dat lawaai maakt en stinkt…wel dominant natuurlijk, zo’n auto…wordt je eindelijk door de ‘mannen’ geaccepteerd binnen hun wereldje van ja-knikkers en echoers. Maar uiteindelijk is dit net zo zielig als aan iedereen die bij je thuis komt weer eens je nieuwe video en nieuwste uitbreiding voor je ‘latest model’ playstation laten zien. Het blijft gewoon het compenseren van onzekerheid.
    Maar ga zo door, want dit is echt een hilarische rubriek!! We lachen ons een GT hier!

    -edit: Troll–

    Login om te reageren
  100. eindje zegt

    19 april 2007 om 14:03

    de mooiste auto die er bij staat is tog die rs4 terwijl het volgens mij helemaal nie de bedoeling was om op beeld te zette

    Login om te reageren
  101. Ralph zegt

    19 april 2007 om 14:22

    Trouwens…. het schiet mij te binnen dat ik ook nog een Spottertje op de plank heb liggen:

    Effe zoeken …. (een moment geduld a.u.b. )

    Een Lamborghini Gallardo ! en wel gespot in het ‘De Gekste’ Eindhoven. Ben zelf een groot liefhebber van deze Italiaanse goden en wil niemand het genot ervan onthouden.

    (Jammer genoeg niet op NL kenteken, maar toch…)

    Lamborghini Gallardo

    Lamborghini Gallardo

    Lamborghini Gallardo

    Login om te reageren
  102. danny_mercedes zegt

    19 april 2007 om 14:43

    die cl63 AMG is het mooiste

    Login om te reageren
  103. erwin zegt

    19 april 2007 om 15:24

    goedendag
    ik ben zelf ook autofreak
    heb ook plaatjes van vet matreaal
    waar kan ik die naar toe zenden
    zodat ik dit kan delen met een ieder

    vriendelijke groet
    erwin van loveren

    Login om te reageren
  104. Rolo zegt

    19 april 2007 om 16:10

    @ De Autoloze

    Wat vind jij dan leuk? ik bedoel als je hier alleen gaat kijken om te lachen zoek dan een ander leven ofzo.
    En die reactie van jou vind echt heel sneu dus lik lekker een half uur me kl$te :)

    Groeten Roland

    Login om te reageren
  105. Ralph zegt

    19 april 2007 om 16:51

    @ Autoloze

    Het is weer overduidelijk dat jouw verwrongen en onbevredigde green-peace aspiraties hier de boventoon voeren. Ik vind het ook jammer voor je dat je in je leven niet de waardering en liefde hebt gekregen die je eigenlijk nodig had. Dan toch maar weer op je fiets, met je vale rode spijkerbroek, mooie grijze wollen sokken (incl. jezus-nikes) op naar de volgende fantastische vogel-spot-locatie… terwijl je, jaloers het midden van de weg aanhoudend, ons bestuurders van deze kunstwerken, voor de voeten rijdt door.

    En ooh ja, om even terug te komen op het (standaard) totaal ongefundeerde vergelijkingsmateriaal; het is niet liever gezond DAN rijk. Het is liever gezond EN rijk.

    (Voor geval dat je dat ook niet begrijpt: Het heeft niets te maken met de aanschafprijs.)

    Login om te reageren
  106. Tino zegt

    19 april 2007 om 16:55

    Het is liever gezond dan rijk, Het draaid niet altijd om geld hoor!!!!! beterweter!

    Login om te reageren
  107. Ilona zegt

    19 april 2007 om 16:58

    De foto’s zijn zonder meer goed en mooi. Vakwerk. Deze fotograaf had ook mooie foto’s gemaakt van zakken aardappelen. Auto’s interesseren me niet. Ik heb een Mazda 626 station. Fijne auto, doet het altijd, geen omkijken naar, lekker ruim. Meer heb ik niet nodig, meer heb ik er niet voor over. Een auto is een fijn vervoermiddel. Zodra een auto er voor is om je ego op te krikken en/of voor de pats, ben je een stakker. Mensen die natte dromen hebben van zo’n auto maar de financiële middelen daarvoor niet hebben, zijn ook stakkers.
    Maar ik heb inmiddels geleerd dat er 3 dingen in het leven zijn waarover niet in harmonie valt te discussiëren en waarbij men liever elkaar de hersens inslaat dan toegeven dat de ander misschien ook wel eens gelijk zou kunnen hebben en dat zijn: religie, politiek en de automobiel.
    Ergo: vooral niet reageren.

    Login om te reageren
  108. Nicje zegt

    19 april 2007 om 17:29

    Bij die ferrari staat op de achtergrond nog een mooie Audi S4, en Porsche
    ook de moeite waard :p

    Login om te reageren
  109. robin zegt

    19 april 2007 om 18:07

    Mooi om te lezen zit alles, auto’s vind ik leuk, leuk om zon snelle voorbij te zien jekkerren, meer ook niet. Het mooiste hier, zijn al die mensen die auto’s niet intereseerd, maar er wel over wil lopen zeuren. Ga zeuren op je schoonmoeder maar niet hier. Dit is voor auto liefhebbers, en mensen die het er graag ove rhebben, als jeje frustaties kwijt wil, gebruik je liever (bovengenoemde) schoonmoeder maar. hebben wij in ieder geval nergens last van..!

    Login om te reageren
  110. myrell zegt

    19 april 2007 om 18:13

    kei vet man egt wel super cars

    Login om te reageren
  111. Max zegt

    19 april 2007 om 18:41

    Ik ga toch voor de Aston Martin, hoewel ik de DB9 mooier vind dan de vanquish.
    En volgens mij heeft de fotograaf wel lang zitten wachten op dat plaatje met die ferrari, porsche en Audi RS4. Wij hebben thuis ook zo’n RS4 en hij rijdt echt gruwelijk goed. Geen idee hoe al die andere auto’s rijden maar geef mij maar Audi :D

    Login om te reageren
  112. J.v.t zegt

    19 april 2007 om 18:49

    Uistekent gedaan. Ik snap niet wat mensen hebben tegen spyker. Het is een apart merk maar wel mooi. En die gullwing tegeil!!! enne over die Bugatti EB110 van Emiel die was tog gemaakt ofsoiets dergelijks. ” dacht dat ik zoiets had gelezen”

    Login om te reageren
  113. Pieter zegt

    19 april 2007 om 18:54

    Mooie auto’s. Heb ooit eens een Corvette Z06 gespot, foto’s stonden helaas alleen op mijn oude telefoon die nu kapot is.

    Login om te reageren
  114. Don juan zegt

    19 april 2007 om 18:59

    dikke bak gek :P vooral die lamborghini gallardo

    Login om te reageren
  115. elensar87 zegt

    19 april 2007 om 19:21

    Moet je de nederlandse kentekens een opzoeken van deze auto’s op http://www.rdw.nl.
    Kan je alle technische gegevens van deze auto’s bekijken ( = stoer!)
    Lamborgini: 12 cilinders! 6,1 L cilinderinhoud, 426 KW vermogen.
    Deze heeft onder andere 77000 euro aan BPM betaald :D

    Login om te reageren
  116. Max zegt

    19 april 2007 om 19:21

    @ autoloze

    jij schrijft dat auto’s te vergelijken zijn met nieuwe playstations en andere dingen die je koopt om het nieuwste model te hebben, maar autoliefhebberij gaat veel verder dan dat.
    Het is duidelijk dat jij nog nooit een ferrari van dichtbij gezien hebt of in een lamborghini hebt gezeten als je door je oom werd opgehaald van het vliegveld. Het gaat echt om liefde met auto’s. De meeste auto’s koop je gewoon zakelijk, diesels bijvoorbeeld of een station. Maar als je het geld ervoor hebt en je ziet bijvoorbeeld een mooie old-timer, zoals de Aston Martin DB5, dan ben je gek als je die niet koopt. Het gaat helemaal niet om iets mooi vinden omdat je dan pas mannelijk bent.

    Het is duidelijk dat u echt geen verstand van auto’s hebt

    Max

    Login om te reageren
  117. Cees zegt

    19 april 2007 om 19:57

    Maar Robin (19-7/18.07) toch. Als iemand deze rubriek heeft bekeken maar geen absolute autofan is, begin je te zaniken over schoonmoeders. Wat heeft dat te maken met een mening over auto’s? Je kickt op auto’s of niet, daar gaat het in dit item over. Dat jij een probleem hebt met je vrouw en/of met je schoonmoeder moet je niet in deze discussie brengen. Dat moet je thuis maar regelen. Of is schoonmoeder de baas en kun je haar niet aan?

    Login om te reageren
  118. Paul zegt

    19 april 2007 om 20:31

    Jezus man, op die eerste foto van die 550 maranello rijd een Audi RS4 op de achtergrond, had daar liever wat foto’s van gemaakt :P

    Login om te reageren
  119. Murie zegt

    19 april 2007 om 20:35

    weet je ik vind de spyker wel mooi maar veel te duur ik bedoel ik ken een man die wou een spyker maar kon beter in plaats van een spyker een Ferrari en een Mercedes kope:P en nu heeft hij een Ferrari en een Mercedes Maar zelf vind ik de LAMBORGHINI!!!!!!!!

    Login om te reageren
  120. Murie zegt

    19 april 2007 om 20:37

    Ja ik ben met die gozer in Duitsland geweest max was echt vet en trouwens woon jij niet in zwolle??

    Login om te reageren
  121. ikke zegt

    19 april 2007 om 21:12

    die vanquish is een plaatje!!

    Login om te reageren
  122. Max zegt

    19 april 2007 om 21:14

    @ Murie

    Nee, ik woon in Abcoude, maar ik snap het niet helemaal. Ben jij met meneer Autoloos in Duitsland geweest ?

    Login om te reageren
  123. wubbetje zegt

    19 april 2007 om 21:20

    Met die RS4 op de achtergrond vallen die ferrari en porsche in het niets!!!
    Wat een beauty, jammer dat er geen meer plaatjes van zijn gemaakt, hij was vast te snel!!

    Login om te reageren
  124. Bas zegt

    19 april 2007 om 22:54

    Die eb 110 had ik al eens zien rijden bij Den Haag , toen zat er zo’n opgedirkte oudere dame in.
    Prachtige auto.

    Login om te reageren
  125. Bas zegt

    19 april 2007 om 23:14

    @ Autoloze,
    Vraag me af hoe jij op je werk komt. Of werk je niet en profiteer je van de maatschappij.
    De maatschappij die van auto’s houd en waar jij je zo verheven voelt.

    Login om te reageren
  126. Pim zegt

    20 april 2007 om 10:06

    Mijn god wat is die Spyker foeilelijk zeg, echt afgrijselijk.

    Ik zou me bijna gaan schamen als ik dat ding ontworpen had.

    Voor de rest erg leuke auto’s ertussen

    Login om te reageren
  127. freek zegt

    21 april 2007 om 09:20

    Die porsche tegen over de ferrari is een beauty!!!

    Login om te reageren
  128. H.J. Vaesen zegt

    21 april 2007 om 09:50

    De Autoloze, volwassen??

    Dacht het niet, getuige de volgende reactie;

    michiel_^$ schrijft,

    18 April 2007 om 13:25
    praat is normaal

    Ik heb 20 minuten dubbel gelegen.

    Login om te reageren
  129. edwin zegt

    21 april 2007 om 16:57

    Woon en werk al 3 jaar in engeland. Was aangenaam verrast een speijker te zien op het parkeer terrein van news international.( The times, sunday times, the sun news of the world) Niet de gene op de foto. Maar na een praatje met de eigenaar bleek het een van de twee te zijn die in londn geregistreerd staan.

    Login om te reageren
  130. Raymon zegt

    21 april 2007 om 19:22

    Jammer dat er geen viper, F430, donkervoort, mustang, bmw M6 zoals mijn baas en wat porsche`s bij staan, maar dit is ook mooi spul en rattelaar heeft inderdaad ook een bugati

    Ciao

    Login om te reageren
  131. Jurvie zegt

    21 april 2007 om 20:15

    Als je die Spyker naast die Lambo (geweldige wagen trouwens) zet, dan is de Lambo verreweg het mooist maar de Spyker is niet mooi door z’n uiterlijk maar het uiterlijk is gewoon enorm gewaagd en daarom houd ik er toch wel weer van. En over die 550 Maranello kan ik maar één ding zeggen: BEAUTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  132. cas zegt

    21 april 2007 om 21:05

    net voor de eerste keer jullie foto’s bekeken.echt super nu is mijn vraag of ik ook een foto kan plaatsen.kom nog wel eens wat tegen eergisteren nieuwe dodge charger met hemi en daytona uitvoering. laat het me weten en ga zo door greetz cas

    Login om te reageren
  133. autoblogger zegt

    21 april 2007 om 21:10

    @cas: foto’s plaatsen/uploaden kan op http://www.autojunk.nl

    Login om te reageren
  134. Jay zegt

    21 april 2007 om 21:18

    wel heel erg toevalig dat die twee eerste karren allebei op dezelfde parkeerplaats staan en op de zelfde plek:P:D;):)

    Login om te reageren
  135. niwle zegt

    22 april 2007 om 08:26

    Wat een drama die spyker,nog nooit zo,n lelijke dure auto gezien,hoe verzinnen ze zoiets.BAH…….

    Login om te reageren
  136. roy zegt

    22 april 2007 om 10:11

    whoo kwijl kwijl i love de aston martin vancuish.

    Login om te reageren
  137. brambolina zegt

    22 april 2007 om 10:44

    er staat alleen geen jaguar bij

    (DIE ZIJN DE MOOISTE)!!!

    wie is het er met mij eens?

    Login om te reageren
  138. Giovanni zegt

    22 april 2007 om 12:49

    Die Mercedes-Gullwing blijft toch een van de mooie klassiekers wat er zijn gemaakt.
    Wel jammer dat deze nogal vreemde eigenschappen heeft.
    Zo wordt na een tijdje rijden de hele bodem zo verhit tot een temperatuur waarbij de zolen van de schoenen zouden kunnen gaan smelten.

    Best aangenaam als je in Ijsland woont ofzo:D

    Maar toch niks verder af te kraken van deze mooie klassieker, want hij had in zijn tijd prestaties waar andere autofabriekanten alleen maar van konden dromen.

    Maar een ding is zeker.. vind het echt te ruig om aan te zien hoe mensen hier elkaar kunnen bezeiken.. Vette lachkiks erdoor.. Blijf zo doorgaan!! muhahaha:D

    Giovanni di carpa

    Login om te reageren
  139. Jurvie zegt

    22 april 2007 om 18:40

    Tussen al die auto’s staat is de Aston Martin Vanquish echt een prachtige stille ster. Vergeleken met de anderen is het een heel beschaafde auto met geweldige eigenschappen en een geweldig design. Echt toppie!!!

    Login om te reageren
  140. Ik zegt

    22 april 2007 om 21:16

    zeg nou zelf, die aston is toch de enige auto van dit stel?

    Login om te reageren
  141. Ik zegt

    22 april 2007 om 21:18

    en trouwens, die porsche voor die ferrari,,, is dat dan geen mooie auto?

    Login om te reageren
  142. Racing4Holland zegt

    23 april 2007 om 20:14

    @ Autoloze:

    Hoewel ik het niet echt met je eens kan zijn vind ik het een heel overtuigend geschreven stukje, waarvoor ik veel meer respect kan opbrengen dan dat het je kost dat je mijn mening niet deelt. Echt heel gaaf. Ik kan nog verder gaan: Tot op zekere hoogte ben ik het absoluut met je eens. Het punt is alleen dat ik een jongen van 15 ben en er dus niet op uit ben om indruk te maken op collega’s. Sterker nog, het lijkt me een stuk leuker om in een understatement als een fiat panda rond te rijden. Zolang het maar goedkoop van A naar B gaat. Sommige mannen kunnen dus wel degelijk rationeel redeneren. Desondanks kan ik wel respect opbrengen voor de zeldzamere vervoersmiddelen die zich eens in de week op deze site ophopen. In conclusie: Erg mooi stukje! Hopelijk fleuren soortgelijke stukjes de anders op een fixatie vastgeroeste blog vaker op.

    Login om te reageren
  143. Drolhoofd zegt

    25 april 2007 om 15:25

    Mijn oom rijd zo’n Maseratie!
    egt een cool ding! 2 deurs net als dat plaatje van Richard,
    egt cool! hij woont in Nieuwerkerk daar moet je maar eens kijken!

    Login om te reageren
  144. Citrofiel zegt

    25 april 2007 om 15:40

    @ Drolhoofd (kon je niets beters verzinnen?); Eh, de Quattroporte (letterlijk vertaald: vierdeurs) op het plaatje van Richard heeft vier deuren hoor… En is niet leverbaar met twee. Of bedoel je de Spyder op de achtergrond?

    Login om te reageren
  145. lincoln zegt

    25 april 2007 om 15:51

    @Drolhoofd…. kan volgende keer een pasfoto mee sturen???

    Login om te reageren
  146. Rick dos zegt

    25 april 2007 om 16:02

    LOL! ;) :)

    Login om te reageren
  147. chris zegt

    25 april 2007 om 18:52

    top super car.. jaguar XJ220, hij is niet perfect.. het design van deze auto is gewoon fantastisch.. verder is SL300 prachtig kennen jullie het verhaal achter die deuren??
    Ik wel :D

    Login om te reageren
  148. bakkerst zegt

    22 mei 2007 om 14:03

    mooi speelgoed idd,
    maarre, ik kwam vandaag een setje lambo’s tegen,
    waar kan ik een foto donatie doen:
    diablo GTR
    Vettura Special edition
    en een Countach..
    een foto’tje of 28 ze stonden voor een universiteitsgebouw
    van de universiteit Twente..

    Login om te reageren
  149. Rvh zegt

    1 juni 2007 om 19:38

    die foto van die porsche turbo, ferrari en audi rs4…volgens mij staat er achter die rs4 nog een porsche…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North