Heet nieuws vanaf de Geneefse autosalon! De prijzen van de nieuwe Audi A4 Avant zijn namelijk bekend! Eindelijk weet je dus welk bedrag je van je bankrekening moet trekken om in zo’n mini A6 rond te kunnen rijden.
1.8 TFSI 37.965 euro
3.2 FSI 54.175 euro
2.0 TDI 41.160 euro
3.0 TDI 55.005
UPDATE Audi had liever dat we de folder weer offline haalden…
Michiel zegt
wel leuk dat ze dezelfde kleur als die dodge hebben gekozen.. tis duidelijk dat dit vale rood DE kleur van het jaar is:P
verder wel een mooie wagen maja tog wachten op de rs4
A6'er zegt
Ja lekker makkelijk natuurlijk…maar zijn dit de uitvoeringen van de Pro Line of de standaarduitvoeringen????
markieanta zegt
bijna 40000 euro voor een kale 1.8 in een Audi,
hmmm doe mij dan maa een vol aangeklede 2.2 van een willekeurig ander merk hoor…
robbie zegt
@A6’er, wat denk je zelf… De standaarduitvoeringen natuurlijk.
Alex zegt
Hoezo bankrekening? Zijn leasebakken. Je mag ermee genieten in 3 a 4 jaar. Groot is de A4, A6 lijkt overbodig te worden.
robbie zegt
-edit: Helaas de folder moet weer offline…-
A6'er zegt
A6 overbodig??Omdat de A4 12 Cen. groter is dan haar vorige model? Weet niet of jij ooit in een A6 Avant hebt gereden?? Maar daar kan een A4 niet tegenop
A6'er zegt
Mooi foldertje he:P
Trevor zegt
Ik vind dit toch echt wel een mooie auto.. maar toch, die prijzen! een A4 2.0 TDI begint bij ruim 41000 euro. Dat is omgerekend nog ff in ouderwetse guldens 90.000 gulden. Tuurlijk we hebben wat inflatie gehad de afgelopen 5 jaar maar ik kan mij nog herinneren dat de A4 van het vorige model en dan dus ook een TDI (wel is waar 1.9) maar toch begon ergens tussen de 40 en 45 duizend gulden..). De auto mag er dan op vooruit gegaan zijn en op een hoger niveau gekomen zijn.. maar om nou te zeggen dat ie beter is dan concurenten als Mazda 6, Ford Mondeo, e.a. Die zijn ruim(!) 10.000 eurie goedkoper en veel dikker aangekleed!! Ik vind die audi echt een hele mooie auto maar ik vind m nu toch ook zwaar overpriced..
Alec zegt
Toch wel heel grappig, stukje uit de folder:
“dynamic steering (optional)”
letterlijk vertaald…..toch wel een beetje vreemd…..
Wel een leuk bakkie maar erg conservatief….als ze nou gelijk uitkwamen met de rs4 avant of dergelijke….
A6'er zegt
@ Alec.
Als je eraan gewend bent…is het fantastisch
Alec zegt
@A6’er
Het ging hier niet om de techniek maar meer om de zinsbouw…
De techniek van dynamic steering is natuurlijk goed doorontwikkeld, geen klachten daarover.
daan zegt
Wat zijn de prijzen in belgië???
Toms zegt
En vanaf pagina 34 wordt het pas echt leuk.
Dit is zeker geen brochure maar een intern document.
Op pagina 34 e.v. wordt de Audi naast Lexus, BMW en Mercedes gezet.
Ik denk niet dat dit voor ons is bedoeld.
Maar daarom niet minder leuk!!
Toms zegt
En de folder “for internal use only” is er helaas al weer af.
Ik vraag me af hoe er in eerste instantie aan die brochure is gekomen.
Stond deze zomaar online??
NuttelozeBPM zegt
Belachelijk!!!
In Belgie, en dus ook alle andere landen, zijn de prijzen voor de 2.0TDI 29.000 euro, terwijl dat hier 41.000 euro is!!!
Begin a.u.b. niet Audi af te kraken omwille van de prijzen maar het Nederlandse systeem!!!!
Niet normaal…al is er wel 1 klein dingetje wat we vergeten, namelijk als je de 1.8 TFSI met 120, ipv 160, peekaa neemt ben je ”slechts” 34.000 euro kwijt…
Maar zelfs dan is het prijsverschil nog te groot in vergelijking met andere landen:S
Jeroen zegt
Jammer dat die folder er niet meer op staat?
heeft iemand nog een linkie of zo?
Skyline.. zegt
Echt mooi. Als ik zo’n ding zie dan snap ik ook gelijk waarom Audi mijn lievelings merk is. Ze hebben allemaal iets dat mij zo zwaar aanspreekt. Ik vind het echt een super mooie auto!
NuttelozeBPM zegt
En dan nog iets: aangezien er op de opties ook BPM word meegerekend word het prijsverschil steeds groter als je meer opties neemt. Een Audi A4 2.0 TDI die dan in Duitsland, Belgie…50.000 euro kost, kost hier maar liefst bijna 70.000 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A6'er zegt
kijk es op rapidshare…zoek onder “a4 Avant brochure.pdf
Alec zegt
Wie zoekt zal vinden….
Voor de liefhebbers:
http://senduit.com/7b8707
Jammer genoeg staat hij er maar een uurtje op…
bmw zegt
Slik. Ik wist niet dat die auto’s zo duur waren. Nee, bedankt, doe me dan maar iets anders.
A6'er zegt
http://rapidshare.com/files/96964730/A4_Avant_Brochure.pdf.html
Kyanite zegt
Momenteel rij ik een 2003 Avant quattro 1.9tdi, heerlijke auto. Over een paar jaar maar eens kijken of ik weer een mooie gebruikte Avant kan vinden van het nieuwe model. De versie die ik heb, Pro Line, kostte in 2003 ook ruim 47.000 euro, dus qua prijsstijging valt het ten opzichte van 2003 wel mee. Ten opzichte van het goede oude guldentijdperk is iedere auto veel te duur geworden, dus niet alleen Audi.
Kyanite zegt
Even de folder aan het doornemen en ik zie dat de 2.0tdi (170pk) ook weer in Quattro komt, goede zaak. Dat is alleen pas in 2009….
mgs013 zegt
hoe meer er uitkomt van audi hoe meer ( en ik kan er echt niks aan doen ) ik het gevoel heb dat het model van bmw werd overgenomen zonder de snuit dan.
Wim zegt
Leuk om die vergelijkingen met BMW te lezen. Ik ben verkoper van BMW en ik heb hier net zo een brochure over onze wagens, waarin ze Audi en Mercedes afbreken, lol. Ga die wel niet online zetten, want dan zou ik wel eventjes in de problemen kunnen komen…
Allemaal heel mooi die Avant, maar ze hebben toch maar weer mooi het één en ander van BMW afgekeken als ik alles zo eens lees. Pas op, ik zeg niet dat BMW nooit iets heeft “afgekeken” van andere merken, maar bij Audi valt het persoonlijk nogal op…
beebee zegt
@NuttelozeBPM
“In Belgie, en dus ook alle andere landen, zijn de prijzen voor de 2.0TDI 29.000 euro, terwijl dat hier 41.000 euro is!!!”
Heb je misschien ook de moeite gedaan om de inschrijvingstax en jaarlijkse tax te vergelijken tussen Belgie en Nederland. Ik wil trouwens best de Nederlandse prijs voor een auto betalen(inclusief bpm) als ik dan ook de Nederlandse belasting op mijn loon mag betalen. Dat is een peulschil ivm Belgie, geloof me maar, ik ben een in Nederland werkende Belg. Als ik dan om de zoveel jaar waar meer aan een auto moet betalen, heb ik het er best voor over
Kyanite zegt
@beebee
Een auto op diesel in de gewichtsklasse 1451-1550, provincie Zuid-Holland betaalt aan houderschapsbelasting (wegenbelasting) € 3.732,-/jaar. Voor België weet ik niet wat je betaalt.
Je kan vast vertellen wat de kosten voor de genoemde auto zijn in België.
Timmy zegt
Ja jongens, dat zijn nog eens prijzen bij jullie in nederland.
Man voor 55.000euro een a4 3.0tdi? Kan je een stevig uitgeruste bmw 530/x5 of mercedes ml320/e320 voor kopen. In Belgie dan toch. Die prijzen zijn echt niet normaal daar.
Zou toch maar eens algemene staking uitvoere om de bpm af te schaffen. Hoewel ik beebee wel gelijk geef. Onze belastingen op lonen zijn dan weer niet normaal. Heb net mijn papiertje van de belastingen gehad. Ook iets minder leuk.
Timmy zegt
@kyanite
3.732euro per jaar aan wegenbelastingen voor pakweg een audi a4 2.0 maar dan maakt het ook ni uit of het een 2.5 of 3.0 is omdat die ongeveer in dezelfde gewichtsklasse zit?
Want voor die zelfde 2.0tdi betaal je in belgie € 383.14 aan wegenbelastingen. Bij ons is het niet op gewicht maar op fiscale pk’s.
bijvoorbeeld een audi 1.9tdi is 10 fiscale en dat is 274 euro, een 2.0tdi is 11, een 2.5tdi is 13fiscale en dat is 693euro wegenbelastingen en een 3.0tdi is 15fiscale en dat is 1061euro.
bij ons is het gewoon hoe zwaarder de motor, met hoe meer pk’s hoe meer je moet betalen. Daarom dat je in belgie zoveel dicht genepen versies kan kopen. (die dan vrolijk na inschrijving weer opgedraaid worden). Bijvoorbeel een e270cdi mercedes kon je hier kopen met 186 pk ipv 220 omdat die dan voordeliger is in wegentaks.
Kyanite zegt
Sorry ik maakte een foutje, las het bedrag af van een onoverzichtelijke tabel. Het moet zijn € 1.328,-/jaar voor een diesel gewichtsklasse 1451-1550, provincie Zuid-Holland.
Kijk eens op de onderstaande link:
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/
@ Timmy
Ik ben even voor het gewicht uitgegaan van mijn eigen A4 avant quattro tdi, die weegt 1545kg. De 3.0tdi is zwaarder.
Die bedragen die je noemt is dat per jaar? Per kwartaal? Per maand?
Timmy zegt
@kyanite dat is per jaar.
http://www.auto55.be/verkeersbelasting
En dan kan je dat bij de diesels nog eens omzeilen door er een lichte vracht/grijs kenteken van te maken. Daarom dat je hier zoveel nissan patrols, toyota landcruisers … zonder achterbank ziet rondrijden. Bij jullie moet dan het dak ook verhoogd worden denk ik. Bij ons niet. Enkel een vloerplaat uit 1 stuk, geen achterbank, gordelpunten weg, achterbank bevertigingspunte weg en een tussenschotje en je rijdt lichte vracht. Voor bijvoorbeeld citroen berlingo 1.6hdi is dat 85euro ipv 231 maar je kan dat ook zo met een volvo v70, … alle breaks eigenlijk of zelfs astra’s, golf, fiesta …
Kyanite zegt
Alle overheden zijn bloedzuigers, de Nederlandse overheid spant denk ik wel de kroon.
Er is een klein lichtpuntje, de BPM wordt iets verlaagd, maar we krijgen daar wel weer een andere onzinnige belasting voor terug. Op het eind blijven we ongeveer net zoveel betalen voor een nieuwe auto als 6 maanden terug :(
Timmy zegt
@kyanite.
Haha dat gevoel kennen wij ook kerel. Normaal moest je in belgie vanaf 15 fiscale pk’s op een diesel 2 keer zoveel betalen als een 15fiscale pk benzine. Maar dat is afgeschaft dus denk dat ze bij ons nog op een ei zitten te broeden. Als het klapt zullen ze ook wel weer een smerig extra belastingetje hebben verzonnen zodat ze toch nog alles kunne recuperen.
Ach ja, bij neerleggen en omzeilen waar je kan. Waar blijft die nieuwe berlingo lichte vracht? wil weten wat ie kost en hoe ie rijdt zodat ik ook maar 85euro moete betalen ;-)
richard zegt
sorry hoor maar voor die prijzen koop je toch echt een super aangekleden japanner of een volle amerikaan. een beetje aangekleden a4 kost zo al gauw 50.000 euro!!!!!!!!!!!!!!! in nog geen 50.000 jaar
Kyanite zegt
@Richard
Jij hebt blijkbaar nooit een van de premiummerken (Audi/BMW/Mercedes) gereden, het kwaliteitsverschil is wel degelijk te zien en te voelen. Maar goed ik kan me ook goed voorstellen dat je geen 50.000 euro wilt neertellen voor een auto.
luc zegt
Voor dat geld voor een kale A4 krijg je bij een ander merk toch iets met veel meer opties.
DrumZ zegt
Best mooie wagen. Maar ik zou op dit moment elke Audi laten staan vanwege die Yorinda-ledjes…
Martijn zegt
Ik rijd, na 4 jaar apetrots in een heerlijke A4 B6 1.9TDI (130pk) gereden te hebben, nu in een Volvo V50 2.0d met alles erop en eraan. De A4 had wat minder opties dan deze Volvo aangezien íe behoorlijk wat duurder is.
Maar wat heb ik een spijt!!! IMO is een kale A4 100x prettiger dan een (in mijn geval) Volvo V50 met alle toeters en bellen die je maar kunt bedenken!
Ik kan niet wachten om de sleutels van mijn huidige auto in te leveren en weer in een Audi te stappen!
Trevor zegt
@kyanite; Premium merken?? Een A4 of een BMW 3 of een Mercedes C? Ze komen er in de testen allemaal minder uit dan en de Mondeo en de nieuwe Mazda 6.. In een onderlingestrijd moest de Audi het overigens ook al afleggen tegen de BMW.. Maar idd die Premiummerken zijn niets meer of minder tegenwoordig dan de hierbovengenoemde.. Je betaald alleen meer! en krijgt minder. Dat zie je ook bij Porsche 44% nettowinst las ik net!! Betekent dus dat ie eigenlijkminder zou moeten kosten dan die nieuwe skyline maar hij kost dus ruim 70.000 meer!!! Als ze dat percentage ook bij Audi(of BMW en Mercedes) hanteren betekent het dat die audi A4 2.0 tdi eigenlijk maar eregns tussen de 25 en 30 zou moeten kosten.. Die andere 10.000 troggelen ze dus lekker af van hun klanten onder het mom van “Premium”, “top-segment” of geef er een benaming aan.. feitelijk is het gewoon je klanten belazeren!!
A6'er zegt
@Trevor.
Een audi kost ook 25K..ooit eens naar de belastingen gekeken?? En ik wil geen plastictrommel auto van binnen hebben. Ik wil leer, met goed afgewerkte materialen. Never dat je dat in een STANDAARD mazda krijgt. En jij denkt dat ze de winst alleen maar op de auto’s halen??? welk tijdperk leef jij?? Op een volkswagen passat zit, na wat onderhandelen, zon €400 pure winst voor de lokale dealer!! ze halen de winst juist uit zoveel mogelijk processen mechaniseren, en ze doen echt niet van…ow…de auto kost totaal 30.000 aan kosten…en dan nog even 10.000 extra voor de naam en het segment. Naief bekeken Trevor.
Harold zegt
Wat een hoop geld voor een kleine station!!
Het ontwerp is weer typisch duits, saai dus…. verkoopt wel.
Zal wel super rijden!!