• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen bekend van de Twingo & Clio Gordini

Auteur: ricardo, gepost 22 juli 2010 om 11:49 – 24 Reacties

" title=

Striping is weer helemaal hot bij het Franse merk sinds de naam Gordini weer nieuw leven is ingeblazen. Maar alleen met uiterlijk vertoon red je het niet. Helaas wordt er qua vermogen en handeling niets aan de Gordini-modellen toegevoegd. Gemiste kans?

Goed, eerst de kleinste van het Gordini-duo. De Twingo heeft een vanaf-prijsje gekregen van 18.490 euro. Daarvoor krijg je dus een Twingo RS (16.690 euro) met een dubbele witte streep, witte spiegelkappen en een omlijsting van de mistlampen in diezelfde kleur. Het binnenste is opgesierd met leren zetels en wit/blauwe accenten. Vier 17 inch wieltjes en een onveranderd vermogen van 133 pk, daar zul je genoegen mee moeten nemen.

Zijn grotere broer -de Clio RS Gordini- mag voor 27.990 euro worden afgehaald. Evenveel als de goedkoopste stripingloze RS-variant en ook hier is het enkel show maar geen extra go. Striping, wit en blauw. Tenzij je voor een ander kleurtje kiest zoals Noir Profond (sjieke naam voor zwart), Blanc Givre Nacré (sjieke naam voor wit) en Bleu Malte (spreekt voor zich).

Vanaf 1 augustus kunnen de Gordini’s bestelt worden. Tip voor wie een échte Gordini wil: wacht nog even op de Megane Gordini. Die krijgt er waarschijnlijk wel een klap vermogen erbij (275 pk?) in tegenstelling tot deze showmodellen.


Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, clio-rs, gordini, megane, Renault, twingo

Vorig bericht: « Gespot: unieke Pagani Zonda Uno
Volgend bericht: Duidelijk. Octopus Paul kiest voor Audi »

Lees Interacties

Reacties

  1. Le_Feber zegt

    22 juli 2010 om 11:56

    Gaaf, maar waarom staan er foto’s van het interieur van de twingo bij de clio?

    Login om te reageren
  2. AnthonyR zegt

    22 juli 2010 om 11:58

    Bij de Twingo is de aanpassing niet zo spannend bij het interieur! Maar bij de Clio Gordini is het interieur erg opgeknapt! Dashboard stitching en leer zonder een al te grote meerprijs!

    Login om te reageren
  3. AnthonyR zegt

    22 juli 2010 om 12:02

    Foto interieur Clio = http://i6.photobucket.com/albums/y243/safrane/Gordini/DSC_9677.jpg

    Login om te reageren
    • Jurrian zegt

      22 juli 2010 om 12:16

      @AnthonyR: goeie genade, gelukkig zeg, wat een lelijk interieur heeft die twingo. ziet er wel leuker uit trouwens die clio zo, de standaard RS vind ik de face lift neus niet zo gelukt.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      22 juli 2010 om 15:33

      @AnthonyR: Inderaad vet, mooi zo een leren dash. Vind de Twingo zoviezo een vet bommetje.

      Dat ze niet met een vermogensupgrade komen is geen probleem, de dealer levert dat wel. Een maatje van mij heeft ook een nieuwe Twingo RS, deze is bij aflevering door de dealer voor een heel klein meerprijsje naar 155 PK getild, met behoud van garantie. Er is dus altijd iets aan je Gordini te tweaken ;)

      Login om te reageren
  4. Den zegt

    22 juli 2010 om 12:59

    ik plak die strepen er zelf wel op, wat een onzin.

    Login om te reageren
  5. TweetyV6 zegt

    22 juli 2010 om 13:12

    Doe mij maar een Abarth 500 esseesse

    Login om te reageren
  6. johanbelgium zegt

    22 juli 2010 om 13:19

    show-off!!!:( dit is zo als vw met zijn 3de en 4de generatie golf gti juist een uitrustingsniveau spijtig!!!

    Login om te reageren
  7. zesinlijn zegt

    22 juli 2010 om 13:41

    Zeker een gemiste kans. Zo wordt het net zoiets als Abarth een paar jaar geleden was.
    Witte wijzerplaten, aluminium pedaaltjes, wat ander gaas en een badge.

    Zonde. Ze gooien een naam, die bij het grote publiek eigenlijk nog opgebouwd moet worden, nu al te grabbel!

    Maar ja, het is Renault. Die doen wel meer rare dingen…

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    22 juli 2010 om 13:48

    Die RS modellen van Renault hebben vermogen zat dus extra is hier niet nodig. En ze zien er wel gelikt uit. Die Clio staat me wel aan.

    Login om te reageren
  9. clubbtraxx zegt

    22 juli 2010 om 13:57

    Ziet er leuk uit… Zijn die witte strepen gespoten of is het een sticker die verwijderbaar is?

    Login om te reageren
  10. JoepeN zegt

    22 juli 2010 om 14:38

    Godskolere wat een Halfords-meuk in dat interieur. Een gewone RS is mooier en goedkoper.

    Doe mij ook maar een Abarth.

    Login om te reageren
  11. Dog zegt

    22 juli 2010 om 14:50

    “Ze zien er wel gelikt uit” … had je je bril niet op, of heb je de foto met het interieur gewoon over het hoofd gezien ? Die wit-accenten zijn inderdaad wel leuk, maar wat een kaal en foeilelijk interieur zeg … doe me dan maar een Cup versie !

    Login om te reageren
  12. de sjonnies zegt

    22 juli 2010 om 15:32

    Hadden ze er zo’n cool matgrijs dashboard met Jaeger klokken ingemoffelt a la R8 Gordini was het nog eenleuke verwijzing geweest naar een autootje wat een legende in Frankrijk was (en in Finland vreemd genoeg)
    Maar nu denk ik aan dode mussen en blij zijn…..

    Login om te reageren
  13. smeck zegt

    22 juli 2010 om 15:38

    ziet er allemaal wel grappig uit, maar doet niets af aan het feit dat beide auto’s voor geen meter rijden…

    Login om te reageren
  14. Nicx zegt

    22 juli 2010 om 16:40

    @smeck.. jij fietst nog?

    Login om te reageren
  15. KoenMB zegt

    22 juli 2010 om 17:21

    Speciaal voor Johnnies…
    Iets lelijk nog lelijker gemaakt en hopen dat het cool wordt omwille van “exclusiviteit”.

    Login om te reageren
  16. SpeedGeek zegt

    22 juli 2010 om 18:03

    whahahahaha de clio wat???

    Login om te reageren
  17. Pallas zegt

    22 juli 2010 om 18:49

    Waarom loopt de striping voorop niet door in de bumder, die ziet er afgekapr uit.

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    22 juli 2010 om 20:07

    Deze staan al een tijdje bij onze Renault garage in Kortrijk (België)…..
    Wel mooie wagens als je ze zo ziet staan..

    Login om te reageren
  19. Waxweazel zegt

    23 juli 2010 om 00:09

    @ speedgeek :

    Haha speed .. wat ?? zo een nerd die niets van auto’s kent en nog enkel met driewieler op de baan kan .. ?

    Als je niets van auto’s kent, blijf aub in uw wieg liggen …

    Login om te reageren
  20. Nico zegt

    23 juli 2010 om 02:41

    Jammer, de naam gordini verdient inderdaad wel iets beters eigenlijk. De megane krijgt het vermogen wel omdat die in een strijd is verwikkeld met de Focus RS.

    Beide goed sturende wagentjes, die alleen nog maar beter worden.

    Sowieso worden er de laatste tijd weer veel dingen uit het autoverleden opgerakelt of lijkt me dit alleen maar?

    Login om te reageren
  21. Dino zegt

    28 juli 2010 om 22:25

    Jongens ( en meisjes) , laten we toch stoppen met het merk Renault. Laten de fransen maar stokbroden bakken ……….en verder niets !!!

    Login om te reageren
  22. JeSsE zegt

    3 augustus 2010 om 11:57

    heb ik nog foto’s van in het zwart (A) heb ik laatst gespot in frankrijk op vakantie, stonden allemaal nieuwe modellen :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North