• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen bekend van Mercedes CLS 63 AMG & CLS 500

Auteur: ricardo, gepost 15 maart 2011 om 15:21 – 52 Reacties

Prijzen bekend van Mercedes CLS 63 AMG & CLS 500

Benieuwd wat er in ons koude kikkerlandje mag worden afgetikt voor de V8-versies van de nieuwe CLS? Hier de antwoorden.

Niet langer zijn kopers van de tweede generatie CLS aangewezen op vier- en zescilinders, de prijslijsten zijn vandaag aangevuld met de achtpitter-varianten. We beginnen met de instap-V8, beter bekend als de CLS 500. Een forse vierdeurs coupé-achtige met een 408 pk en 600 Nm sterke 4,4-liter V8 aan boord, waar Mercedes doodleuk de term ‘BlueEFFICIENCY’ aanknoopt. Je mag dan wel een achtpitter in het vooronder hebben liggen, dankzij zaken als directe brandstofinspuiting en een ECO start/stop functie draag ook jij je steentje bij aan een schoner milieu, of zo. Het verbruik komt op papier uit op 9,0/100 km. De prijs is door MB Nederland op iets meer dan één euroton gezet: €102.900, om precies te zijn.

De voorlopige topper is natuurlijk de Mercedes CLS 63 AMG. Het slagschip met het nieuwe turbogeblazen AMG-blok aan boord. Deze 5,5-liter V8 is goed voor 525 pk en 700 Nm, en stoempt in 4,4 tellen naar de 100 km/u. Kies je voor het Performance Package, dan krijg je de beschikking over 557 pk en 800 Nm. Kun je mooi even opscheppen dat je in 4,3 seconden de 100 km/u toucheert en een top van 300 km/u kunt Autobahnen. Prijzen van dit AMGtje beginnen bij €148.200.


Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cls, cls500, cls63, Mercedes

Vorig bericht: « Porsche-motoren voor Alfa, als VAG de boel overneemt
Volgend bericht: Boze Chinees laat zijn Lamborghini compleet slopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. florisw zegt

    15 maart 2011 om 15:32

    Zo! Dat valt me echt alleszins mee! Ik had wel tegen de twee ton verwacht. Dan is het prijsverschil met de S-klasse AMG modellen echt enorm!

    Login om te reageren
    • bosnialove zegt

      15 maart 2011 om 20:36

      @florisw: Zelfde gedachte hiero!

      Login om te reageren
    • highperformance zegt

      15 maart 2011 om 21:43

      @florisw: komt ook omdat de CLS is gebaseerd op de E, de CL is gebaseerd op de S. En die is echt schrikbarend duur…. snif….

      Login om te reageren
  2. xilver zegt

    15 maart 2011 om 15:37

    Geen begrenzer!

    Login om te reageren
  3. macgyver88 zegt

    15 maart 2011 om 15:39

    Echt een dikke auto zeg! mooie lijn als je hem vanaf de zijkant bekijkt echt super.

    Login om te reageren
  4. 130peeka zegt

    15 maart 2011 om 15:39

    Oh, bijna gratis

    Login om te reageren
  5. sebasjuhh zegt

    15 maart 2011 om 15:51

    Erg geil.

    Login om te reageren
  6. winsnext zegt

    15 maart 2011 om 15:54

    Het is een dikzak, 2.3 ton schoon aan de haak. Rechtuit gaat prima , in bochten zijn ‘zijwieltjes’ nodig in de vorm van actieve dempers .. Moet minstens 500 kilo van af …

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      15 maart 2011 om 16:14

      @winsnext: Serieus? Dat is net zoveel als een Q7

      Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      15 maart 2011 om 16:49

      @winsnext: Wat zeg jij nu, man? De CLS500 heeft een leeggewicht van 1891kg, de CLS63 zal daar niet veel boven liggen.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 maart 2011 om 18:15

      @winsnext: Ten eerste zijn ALLE auto’s van tegenwoordig dikzakken, en ten tweede weegt een CLS 1891 kg ongeveer zoals gezegd.Een S65 AMG weegt 2,3 ton…

      Login om te reageren
  7. Pica zegt

    15 maart 2011 om 17:01

    @winsnext Het is geen dikzak, weegt 1870kg dus bijna 500kg minder. Zijwieltjes zijn niet nodig dus.

    Login om te reageren
  8. DePannekoek zegt

    15 maart 2011 om 17:27

    1.5ton incl bpm/btw? valt me mee…ff de dealer bellen voor een pre-order lol.

    Login om te reageren
  9. mustiej70 zegt

    15 maart 2011 om 18:18

    Is dit inclusief de “never ending” belasting van Nederland?
    Dus gewoon met NL kenteken?
    En hoeveel kost die performance pack?
    Hoeveel ruggen is er voor opties?
    I NEED ANSERSSSSSSSSSSSSS

    Login om te reageren
  10. The360box zegt

    15 maart 2011 om 18:18

    DAn mag ik hopen dat hij ruimer zit dan de C63 t.o.v €121.000.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 maart 2011 om 19:47

      @The360box: Wat denk je zelf?De CLS staat op het platform van de E klasse…

      Login om te reageren
    • Merc-S420-CDI zegt

      16 maart 2011 om 20:34

      @The360box:

      121.000 voor een c63 ? Weet jij de prijs dan al van de nieuwste c63 amg sedan?

      Login om te reageren
  11. senersen zegt

    15 maart 2011 om 18:32

    CLS500=4.4L V8 met 408pk. hmm die instelling komt mij erg bekend voor van BMW. X5 50i, 550i, 750i etc.

    Login om te reageren
  12. winsnext zegt

    15 maart 2011 om 18:48

    2135 kilo droog gewicht mensen, voor de amg mastodont wel te verstaan. Doe er nog wat brandstof bij plus de berijder en je beweegt al gauw met een walvis van 2,3 ton over het asfalt. Jullie zijn toch met me eens dat dit niet een heel sterke basis vormt voor lichtvoetig bochtenwerk?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 maart 2011 om 19:02

      @winsnext: dit soort auto’s zijn ook niet sportief (koop een Lotus) maar kunnen wel heel snel. Ik denk dat de gemiddelde CLS63AMG eigenaar het niet eens zou merken als zijn CLS63 gewoon de CL500 motor had.

      Login om te reageren
  13. winsnext zegt

    15 maart 2011 om 18:58

    @SimonMC Kerel ga je mond met groene zeep wassen, je vloekt in de kerk ;-) Gewichtsreductie is juist het speerpunt van vele autoproducenten om het verbruik te laten dalen. Behalve Mercedes Bennie dan als je naar deze olifant kijkt. Een Q7 zit er niet zo ver van af, maar dat is een veel grotere wagen. Een A7 of Bimmer 5 serie zijn rond de 1800 a 1900 kilo in de topversies ..

    Login om te reageren
  14. winsnext zegt

    15 maart 2011 om 19:21

    @mashell Dat is dus precies wat ik zeg, hard rechtdoor kan prima, maar lichtvoetig en verfijnd kan je het niet echt noemen. Een M5 is iets zwaarder dan 1700 kilo, met een V10. Kan je ook redelijk mee gooien en sleuren, probeer het niet met een auto die 4 à 500 kilo zwaarder is, ook al is het een CLS 63 AMG. Het zou nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen, ondanks active fat body control. Is geen luxe, maar een must imho …

    Login om te reageren
  15. winsnext zegt

    15 maart 2011 om 19:29

    @mashell MB pretendeert zeker sportiviteit met het AMG label, dat klopt mijn inziens totaal niet met het werkelijke beeld van deze dikke pad … Dat is dan ook gelijk de kern van mijn probleem met MB voor wat betreft de CLS AMG, vooral hard vooruit en op hoop van zegen door de bochten ..

    Login om te reageren
  16. mckroket zegt

    15 maart 2011 om 19:34

    alsof je met je cls gaat gooien en smijten. komop zeg.
    bovendien weegt deze wagen zo zwaar omdat het een mercedes is. oftewel volgepropt met luxe materialen en techniek.
    moet je eens gokken hoe zwaar zo`n stoel is met alle functies erin.

    deze bak koop je om over de snelweg te cruisen met 250 met een paar vrienden, niet om op zandvoort te rijden.

    Login om te reageren
  17. SDM zegt

    15 maart 2011 om 19:50

    winsnext snapt er helemaal niks van ben ik bang. Zoals gezegd is dit de ultieme hyper cruiser. Deze auto maakt vliegen een lachertje, hiermee knal je in no time naar de Franse of Spaanse kust. Waar je vervolgens heerlijk relaxed een paar rondjes rijdt. Een auto voor levensgenieters dus. Niet voor opgefokte BMW rijders. Die geen tijd hebben voor vakantie omdat ze zo lekkerrrr met hun carrière bezig zijn. (Hartinfarct kom er maar in!)

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      15 maart 2011 om 21:46

      @SDM: MB rijders krijgen het geld kado….? vakking hel, ik ga een MB kopen….

      Login om te reageren
  18. winsnext zegt

    15 maart 2011 om 19:56

    @mckroket Dat is niet wat MB over AMG de wereld instuurt … Heb het ook niet over racen, maar af en toe lekker een bocht ‘pakken’ is erg leuk als het rustig op de weg is .. Een A7 V8 of een M5 zijn minstens zo luxueus overigens naar mijn mening, maar over smaak valt niet te twisten … Nee, ik denk dat jij het echt bij het kroketje van de Mac moet laten, vooral niet morsen op die dikke MB zetels met die hete gemalen vleesstaaf ..

    Login om te reageren
  19. winsnext zegt

    15 maart 2011 om 19:58

    @SDM neem ook een kroket van de Mac

    Login om te reageren
    • killerhvo zegt

      16 maart 2011 om 00:01

      @winsnext:
      Wat jij zegt is onzin, een CLS63 AMG heeft een RIJKLAAR (dus incl. vloeistoffen) gewicht van 1940kg

      Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    15 maart 2011 om 20:35

    Even ter informatie voor de Belgen onder ons:
    Bij ons kost dit prachtig toestel: 122 210 euro en dat Performance Pakket is een optie van 7865 euro… ;-)

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      15 maart 2011 om 20:36

      @Dimglor: Ohja en als je geïnteresseerd bent in de keramische remmen, dan zal dit je 11.848 euro kosten… ;-)

      Login om te reageren
  21. majinstar zegt

    15 maart 2011 om 20:36

    Ik las dit vorige week nog in autoreview :D

    Login om te reageren
  22. linkador zegt

    15 maart 2011 om 21:22

    De dalende lijn opgemerkt? Is dit uiteindelijk de voorbode van het einde der dikke konten mobiels?

    Als ze wat aerodynamica toepassen is een dalende lijn en tevens versmalling naar achteren onvermijdbaar en toch kiest ieder ‘sportieveling’ voor de dikste kont…

    Login om te reageren
  23. mbman zegt

    15 maart 2011 om 21:28

    Wat een auto,wat een geld!DIt wordt hem niet

    Login om te reageren
  24. ascari15 zegt

    15 maart 2011 om 21:43

    Echt schitterende auto. Voor een AMG uitvoering vind ik hem totaal niet patserig. Eerder strak en klasse.

    Login om te reageren
  25. Falco zegt

    15 maart 2011 om 22:32

    @senersen: info hier kan ook bijna niet kloppen, het gaat om een 4.6 of 4.7 i.p.v. 4.4 liter.

    Login om te reageren
  26. Den zegt

    16 maart 2011 om 08:59

    de oude cls is mooier!

    Login om te reageren
  27. winsnext zegt

    16 maart 2011 om 09:41

    @killerhvo http://www.carfolio.com/specifications/models/car/nl/?car=218922#a_dimensions

    Login om te reageren
  28. winsnext zegt

    16 maart 2011 om 09:52

    Lets face it, de CLS is een hoogverfijnde, luxueuse dikke tractor. Met landbouw voertuigen moet je ook niet te hard door de bocht, vallen ze om … Vooral rechtdoor blijven rijden …

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      16 maart 2011 om 17:56

      @winsnext: Sorry maar iemand die de cls nog maar durft vergelijken met een tractor moet naar mijn mening een instant castratie krijgen zodat deze genen zich niet zullen verspreiden.. Kijk naar de auto, het laatste wat in me opkomt is tractor of iets dergelijks. FOEI :D

      Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      16 maart 2011 om 18:03

      @winsnext: Het valt me trouwens op dat je overal mercedes zit te trashen. Een voorkeur hebben voor een bepaald merk is één ding, maar 15000x herhalen dat bmw en audi lichter, beter, ‘lichtvoetiger ??’ zijn(op hetzelfde item dan nog wel) is in mijn opinie zwaar overdreven. Ciao en zoek nog maar wat ‘objectieve’ cijfertjes die mercedes in een negatief daglicht stellen, dan leer ik nog wat bij!

      Login om te reageren
  29. winsnext zegt

    16 maart 2011 om 19:53

    @NielsGP Over smaak valt niet te twisten, geef alleen maar mijn mening. Als je je aangesproken voelt of in je kruis getatst cq auto-eerbaarheid, dan zou je dat een heel klein beetje als MB fanboyism kunnen betitelen. Ik vond de c- klasse voor de facelift een leuke wagen, kan je zelfs een leuke rijdersauto noemen. De Mclaren SLR 722 is echt een monster, de SLS een prachtige auto. Maar de CLS walvis kan me gewoon niet bekoren, totaal uit proportie, een dikke bouwvakkersreet plus een bierpens, overall een maatje te groot en zwaar; goed voor de penoze, patsers, pooiers, parvenu, nieuw geld met onzinnig ideeën, omhooggevallen dikke zakenmannen, witte/blauwe boorden criminelen, in de olie zwemmende zeiks sorry sheiks, rappers met teveel goud om hun nek en in hun tanden, kortom duidelijk bedoeld voor schimmige doelgroepen met veel geld … Wacht met smart op de Mansory cq Gemballa ‘verfraaingen'(not) Nee, deze CLS is geen AMG label waardig naar mijn nederige maatstaven en mening …

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      16 maart 2011 om 20:21

      @winsnext: En die mening is je goed recht maar we zullen deze discussie hiermee afsluiten omdat deze een beetje onzinning begint te worden. Overigens denk ik dat je je eigen standpunt een beetje probeert uit te vergroten door te overdrijven. Ik vind de cls net een elegante en gestroomlijnde auto.. Maarja, om jou te citeren “Over smaak valt niet te twisten”

      Login om te reageren
  30. winsnext zegt

    16 maart 2011 om 21:20

    @NielsGP Take life a bit easier buddy. Het is gewoon humor, tuurlijk overdrijf ik, dat is een stijlvorm. Lach met me mee zou ik zeggen. Er is al genoeg ellende op deze wereld; tsunami’s, ontploffende kernreactoren, hongersnood, moord en doodslag, zieke mensen in lijf en hoofd … Nee, dan is het toch leuker om een MB CLS 63 af te zeiken en daar ook nog eens een reactie op te krijgen ook. Neem het vooral niet te serieus. Het is maar wat blik, er zijn belangrijkere dingen in het leven …. Het is in mijn ogen gewoon geen lekker ogende auto, MB heeft (nogmaals) naar mijn mening een misser gemaakt met deze auto. Ik vond dat ze de laatste jaren net zo goed bezig waren. Het F800 concept zou nog wel eens een heel mooie auto op kunnen leveren, maar smaken verschillen inderdaad zoals ik al aangaf. Verder vind ik dat MB als merk wat afgezakt is en het verliest van de andere Duitse en een handjevol anderslandige merken, jammer. Als ik al een MB zie dan is het vaak volk van twijfelachtige allure, zeg niet dat jij daar toe behoort, maar het valt wel op … Enfin, iedereen kan zijn smaak zelf bepalen, jij vind het een mooie auto, good for you … Ik ben een andere mening toegedaan …

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      16 maart 2011 om 22:59

      @winsnext: Tsja smaken verschillen hé (als jij het nu nog eens zegt dan hebben we misschien het record).. Dude deze discussie draait om geen bal.. Slaap goed

      Login om te reageren
  31. winsnext zegt

    16 maart 2011 om 23:17

    @NielsGP Dat is wel een heel makkelijke reactie, had wat meer inhoud verwacht, helaas. Tijd om te slapen, wens je een goede nacht …

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      16 maart 2011 om 23:25

      @winsnext: Makkelijk is niet altijd slecht. Zeker als je discussieert met iemand die toch geen mm van zijn originele standpunt zal afwijken, ook al is het zo absurd dat 90% van de bevolking hem gek zou verklaren. (voilà dit is inhoudelijker, hoewel het de positieve interactie niet zal beïnvloeden..) Nu ga ik verder leren want heb morgen examen psychologie, in die zin was dit dus een klein praktijkprobleem als je wil.. Veel succes in het verdere leven.. LOL

      Login om te reageren
  32. winsnext zegt

    17 maart 2011 om 08:30

    @NielsGP Je trekt het je allemaal wel erg aan. Het riekt toch enigszins naar fanboyism, kom vooral niet aan MB! Volgens jou is er een standpunt wat onwrikbaar is mijnerzijds? Het is een verschil van mening en smaak, waarom zou ik door jou standpunt cq mening daar anders over moeten gaan denken? De CLS is de belichaming van de wansmaak en daar blijf ik bij.

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      17 maart 2011 om 12:14

      @winsnext: Ik zal maar weer eens reageren op je bericht, we zijn goed bezig en het is niet alsof ik iets anders te doen heb.. En oh ja ik ben een mercedes fanboy, mercedes is heilig, al hun auto’s zijn top (vooral de opperaerodynamische lijn van de A-klasse blijft me verbluffen). Overigens haat ik alle bmw’s, audi’s, volvo’s, lexussen (lexi?? :))etc. De A7 is überlelijk en de Bmw 5 reeks is nog erger, volvo en lexus spreek ik mij niet eens over uit omdat ze toch fail zijn (indien je het nog niet had gemerkt is dit sarcasme, ook een stijlfiguur net zoals dat overdrijven van je ;)). Het is trouwens niet zo dat ik het luxeprobleem heb om tussen deze auto’s te kiezen.. Ik rij in een Grande Punto en ben daar supertrots op! Lijkt deze volgens jou ook op een tractor misschien? En als je het je afvraagt, ik neem dit helemaal niet serieus (in tegendeel zelfs), ik geniet gewoon van het zeveren en argumenteren met anonieme klagers op het www. Gegroet. (we zijn trouwens goed opweg om het de titel van ‘ hetartikel met de langste comments’ te halen!)

      Login om te reageren
  33. winsnext zegt

    17 maart 2011 om 20:34

    @NielsGP Mooi dat je toch wat lichter in het leven staat dan ik dacht, neemt niet weg dat je een erg kort lontje hebt voor wat betreft MB. Je rijdt zelf een Punto, niks mis mee hoor, maar je moet nog wel even doorsparen voor die CLS. Rij zelf Duits, maar geen MB, volgende auto wordt een Alfa Giulia denk ik, ze zijn weer goed bezig ..

    Login om te reageren
  34. NielsGP zegt

    17 maart 2011 om 20:51

    Het is idd te hopen dat alfa romeo nog eens een mooie en kwaliteitsvolle auto kan neerzetten.. Ook de alfa 4c klinkt beloftevol. Hiermee sluit ik deze leerrijke en verrijkende conversatie ook af, Ciao

    Login om te reageren
  35. winsnext zegt

    17 maart 2011 om 22:01

    Tot de volgende MB trash

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North