• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: Audi A1 wordt nauwelijks duurder dan Polo?

Auteur: Alwood, gepost 21 maart 2010 om 13:04 – 55 Reacties

Afbeelding Gelekt: Audi A1 wordt nauwelijks duurder dan Polo?Afbeelding Gelekt: Audi A1 wordt nauwelijks duurder dan Polo?Afbeelding Gelekt: Audi A1 wordt nauwelijks duurder dan Polo?Afbeelding Gelekt: Audi A1 wordt nauwelijks duurder dan Polo?

Ziet er wel hipper uit dan een Polo...
Een premium Polo voor een Polo-prijs? Het klinkt haast te logisch om waar te zijn. De absolute vanaf-prijs voor de A1 komt weliswaar wat hoger te liggen, daar krijg je wel een sterkere motor voor dan in de goedkoopste Polo.

Op de Britse Audi-site staan de prijzen van de A1 al vermeld. De A1 in zijn meest simpele vorm staat daar voor 13k GBP voor de deur. De Polo heeft in Groot Brittannië weliswaar een vanafprijs van net geen 10k GBP, maar dan krijg je geen turbo op je melkpak. De 1.2 TSI kost in de Polo bijna 15.000,- GBP. Dit is zelfs 2k duurder dan de Audi A1. De engie kanttekening hierbij is dat de 1.2 turbo in de A1 20pk minder mee krijgt dan in de Polo.

Vertaald naar Nederlandse prijzen zal het er op neer komen dat de A1 een vanaf’je krijgt van €16.000,-. Verwacht voor de onbetwiste leasetopper met 1.6TDI en 90pk een prijskaartje van €18.000,-. Nog steeds heel veel geld voor een klein autootje, maar als de bijtelling maar 14% bedraagt wellicht recht te praten. Mocht je zelf nog een en ander na willen rekenen, de volledige lijst staat hier (mirror). (via autoblog.gr)

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1

Vorig bericht: « McLaren MP4-12C rijdt alles zoek
Volgend bericht: Gespot: Morgan Aero 8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sexy Boy zegt

    21 maart 2010 om 13:05

    Ik vind de A1 niet mooi. Deze sla ik over.

    Wat heeft Audi nu ineens met 2 kleuren? TT-RS, RS5 en deze A1.

    Login om te reageren
  2. JDM__Wotevajjjj zegt

    21 maart 2010 om 13:06

    en in dat roos ziet hij er nog goed uit ook ( hoe komt het dat wij “hij” zeggen tegen een auto en in bijna iedere andere taal “zij” ?)

    Login om te reageren
    • IIIM zegt

      21 maart 2010 om 13:33

      @JDM__Wotevajjjj: ik zeg enkel zij tegen supercars :p

      Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      21 maart 2010 om 14:46

      @JDM__Wotevajjjj:
      “bijna iedere andere taal”? Noem er eens een.

      Login om te reageren
  3. RaKiM zegt

    21 maart 2010 om 13:09

    @ alwood: je bedoelt dat het niet premium merk audi eindelijk hun auto’s prijst als de andere niet premium merken

    Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      21 maart 2010 om 13:15

      @RaKiM: Nee Audi is een niet-premium merk. Welkom op autoblog.nl! Misschien vind je nog wat handige informatie op deze site.

      Login om te reageren
      • RaKiM zegt

        21 maart 2010 om 14:30

        @Jimmy: zij ik ook ”het niet premium merk audi” :p

        Login om te reageren
  4. RSX zegt

    21 maart 2010 om 13:13

    @Sexyboy, dat is de trend van tegenwoordig kijk maar naar de Citroen DS3. iets met kuch premium en op wensen van de klant.

    Maar als ik de keuze had tussen de polo en deze A1 dan wist ik het wel hoor, de A1 natuurlijk.. al is de achterkant niet helemaal subtiel

    Login om te reageren
  5. yanktank zegt

    21 maart 2010 om 13:16

    Kots kots kots lelijke auto van voren een audi van achteren en van de zijkant een misvormde fiat 500.
    Polo of A1 wat is het verschil? doe mij maar een DS3.

    Login om te reageren
  6. integralechubasco zegt

    21 maart 2010 om 13:19

    en niemand vindt het een probleem dat hij de hardware heeft van een antipremium lupo-polo?

    Login om te reageren
  7. Sexy Boy zegt

    21 maart 2010 om 13:21

    Aan RSX: Tussen deze A1 en de nieuwe Polo, ga ik voor de Polo. Ik vind de A1 niks.

    De meerdere kleurencombinatie op de DS3 staan/zijn mooier dan op de A1, TT-RS en RS5.

    Login om te reageren
  8. Sexy Boy zegt

    21 maart 2010 om 13:24

    Bij de weg, de nieuwe (die met voorwielaandrijving) van BMW die is wel gaaf.

    Login om te reageren
  9. Lan_Evo zegt

    21 maart 2010 om 13:26

    Ze bevestigen dus zelf al dat het gewoon een Polo is in een ander jasje, dmv van de prijzen.

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    21 maart 2010 om 13:27

    Ik vind het wel nog een geinige wagen…
    Ziet er nog goed uit en met de juiste opties kan je hem er echt sportief laten uit zien ;)

    Login om te reageren
  11. BananaFlip zegt

    21 maart 2010 om 13:30

    Dat was niet geheel verwacht. Interessant geprijsd, dan.

    Login om te reageren
  12. Beetje Verward zegt

    21 maart 2010 om 13:32

    Polo Pluriel.
    14% bijtelling: vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van.

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    21 maart 2010 om 13:39

    ik zou toch een A1 pakken , sportback dan, wordt wrs mooier dan polo zolang meerprijs meevalt. een audi badge is altijd mooier dan VW

    Login om te reageren
  14. fiestafeest zegt

    21 maart 2010 om 13:45

    weer een veredelde v.a.g maar dan deze keer niet met een veredelde prijs :D

    Login om te reageren
  15. frits zegt

    21 maart 2010 om 13:48

    ik sla hem hoe dan ook over…. ik krijg er een pluriel idee bij….

    Login om te reageren
  16. SjoerdV zegt

    21 maart 2010 om 13:55

    Lekker premium hoor…doe mij maar een echte premium auto: MINI! Zo lekker oldskool en fun.

    Login om te reageren
  17. Bart zegt

    21 maart 2010 om 13:58

    Mooi hoor, een premium compacte auto voor een niet premium prijs. Dat moeten ze bij de andere premium fabrikanten ook maar eens doen.

    Login om te reageren
  18. 2010 zegt

    21 maart 2010 om 14:01

    ik wen er maar niet aan

    Login om te reageren
  19. timberleek zegt

    21 maart 2010 om 14:13

    kijk dan wordt hij wel interessanter.

    stuk beter als een polo imo.
    en franse auto’s ga ik het helemaal niet over hebben ;-)

    Login om te reageren
  20. Sorcerer zegt

    21 maart 2010 om 14:28

    Het is uiteraard wachten op de S1 en de RS1! ;)

    Login om te reageren
  21. spaak zegt

    21 maart 2010 om 14:40

    De 100 pk 1.4 liter uitvoering van de Fiat 500 heeft een vanafprijs van 10.700 pond, de Polo was al premium geprijsd.

    Login om te reageren
  22. BMW zegt

    21 maart 2010 om 14:55

    Audi slaat de plank weer volledig mis. Ze wilden een concurrent maken voor de mini/ds3, nu komen ze met een auto die niet zulke positieve reacties krijgt en nu gooien ze er ook nog een lage prijs tegenaan. Nu gaat niemand deze auto meer zien als concurent voor de mini of ds3.

    Login om te reageren
  23. mrr zegt

    21 maart 2010 om 14:57

    Een vanafprijs van €16.000,- zou niet gek zijn voor een 1.2TSI met 85pk! De goedkoopste Citroen DS3 gaat met een 1.4VTi (95pk) weg voor €16.860,-. Al zal de DS3 waarschijnlijk wat beter in de spulletjes zitten. Dus is de A1 dan zo goedkoop of de DS3 gewoon zo duur?

    Dat de A1 met 1.6TDI in aanmerking zou komen voor 14% bijtelling lijkt me niet correct, met 102g/km. De Polo 1.6TDI haalt ’t met 109g/km ook niet. De Polo Bluemotion 1.2TDI met 75pk dan weer wel, maar we krijgen helaas geen 1.2TDI in de A1. Erg jammer, want dat zou qua verkopen wel een knaller zijn, denk ik!

    Login om te reageren
  24. integralechubasco zegt

    21 maart 2010 om 15:08

    @bmw
    ik denk dat audi eerder mikt op de 500 dan de mini. dat zal de prijsstelling wel verklaren…

    Login om te reageren
  25. Bob zegt

    21 maart 2010 om 15:23

    Premium wat is dat nou eigenlijk, labelt de fabrikant dit nu op z’n spullen of ziet het publiek dit zo? Je betaalt dus meer voor hetzelfde en bij de A1 weer niet vaag!

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      21 maart 2010 om 15:39

      @Bob: Premium is wat consumenten kwalitatief goed maar duur vinden, en wat autofabrikanten met een groot ego over zichzelf uitroepen. Niemand weet wat het is en toch heeft iedereen het erover.

      Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    21 maart 2010 om 15:51

    Noem de 5-deurs versie Sportback 14%, en minstens 1 Prius rijder laat zijn principes achter zich…

    Login om te reageren
  27. Mao zegt

    21 maart 2010 om 16:38

    Of toch maar een toyota IQ

    1,3 vvti € 17.300,-

    Of toch maar niet :) :)

    Login om te reageren
  28. Beetje Verward zegt

    21 maart 2010 om 18:06

    @laurens
    Ik denk dat geen enkele Priusrijder zich in deze (op zich best leuke) mini laat proppen.
    Ik denk wel dat er heel wat VAG adepten zijn die blij zijn als dit in de 14% regeling valt. Kunnen ze lekker profiteren. En kun jij ze lekker op de vinges tikken.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      22 maart 2010 om 10:45

      @Beetje Verward: LOL “profiteren”.

      Diep in je hart geef je me gelijk: CO2 is CO2. Maar als je eerlijk bent weet je ook dat ik elke stimulering van “zuinige” auto’s onzin vind, dat gaat vanzelf via lagere brandstofkosten en afschrijving. Overigens, waar staat toch “kort lontje” op die Prius accessoire lijst…

      Login om te reageren
  29. killioq zegt

    21 maart 2010 om 18:23

    waarschijnlijk heb je de optielijst ng niet gezien, je kan hem bijna 4 keer zichzelf is basis waard maken. echt ziek

    Login om te reageren
  30. RickB zegt

    21 maart 2010 om 18:57

    “Veel geld voor een klein autotje”
    HALLO?! ooit bij MINI gekeken?

    Login om te reageren
  31. Dirk zegt

    21 maart 2010 om 19:02

    @ iedereen
    Premium bestaat niet.

    Login om te reageren
  32. Megakix zegt

    21 maart 2010 om 19:21

    In een Polo laat je ‘zien’ dat je nog verder kunt groeien in het zakenleven; in een Audi wéét je dat je leven op z’n einde is gekomen, je hebt geen fut meer in je lijf, bent uitgekakt door diverse nieuwbakken pubers, en vraagt jezelf bestoft af wanneer je de boekhouderscap mag doorgeven aan iemand die wèl wil leven…

    Login om te reageren
  33. Dirk zegt

    21 maart 2010 om 19:30

    Op het autosalon in brussel van dicht bij gezien en ik vind dat hij er mag zijn.
    De Citroen ds is mmoier en in zijn segment is de mini naar mijn smaak de tofste.

    Login om te reageren
    • johan.be zegt

      21 maart 2010 om 21:20

      @Dirk: ja die van brussel zou ik ook wel willen maar het was een “spannender” prototype. i

      Login om te reageren
  34. wimpie zegt

    21 maart 2010 om 20:28

    dan pak ik de Audi wel

    Login om te reageren
  35. _Eend_ zegt

    21 maart 2010 om 21:19

    Wat gaat de (R)S1 kosten? :D

    Het kannibalisme neemt steeds ergere vormen aan bij VAG. Eerst een VW die het de “premium” merken als Audi, BMW en Mercedes het leven zuur moest maken. Nu een kleine hatchback van Audi die (qua prijs) gaat concurreren met oa. de Polo en de Ibiza(?).

    Login om te reageren
  36. Rossi zegt

    21 maart 2010 om 21:31

    Prachtig toch, eindelijk een goede prijs voor premium kwaliteit! Wees er maar blij om! Tis een schitterende auto, die het de Mini en de niet geloofwaardige “premium “DS3 aardig het leven zuur gaat maken.

    By the way, ik verwacht dat dit intorductieprijzen zijn, lijkt me ook iets aan de cheape kant ivt een Polo… Voor mij zou de keuze gemaakt zijn, haha!

    Login om te reageren
  37. mashell zegt

    21 maart 2010 om 21:59

    Dat is leuk. Maar hier geldt het Pon bewind. Die zullen de A1 tov de Golf positioneren als en A3 tob een Golf. Goedkoop zal de A1 niet worden en het lijkt erop dat design er ook niet voor gaat zorgen dat het verkooptopper wordt. Doe mij maar een DS3.

    Login om te reageren
  38. integralechubasco zegt

    21 maart 2010 om 22:04

    @megakix
    correct… :)

    Login om te reageren
  39. jos zegt

    22 maart 2010 om 08:34

    Een Ibiza 3 deurs ziet er beter uit dan de A1. Doe mij maar een Alfa Romeo Mito

    Login om te reageren
  40. Vincenzo zegt

    22 maart 2010 om 09:55

    stoer hoor…sta je dan met je 90 pk in je premium meuk.

    Login om te reageren
  41. Prinz Prinz zegt

    22 maart 2010 om 10:02

    Een Ibiza ziet er beter uit dan een A1? Kijk dan naar de VOUWEN IN DE ZIJKANT. Dat heeft de A1 in ieder geval niet. Eigenlijk best een leuke wagen. En ook niet zo achterlijk hoog en smal als die stomme mito.

    Login om te reageren
  42. mellie zegt

    22 maart 2010 om 12:26

    ziet er wel leuk uit(behalve de kleur dan) maar voor 16.000 vind ik zeker wel iets beters. er moet echt alles op en eraan zitten wil ik überhaupt 10.000 euro voor betallen

    Login om te reageren
  43. VW Lover zegt

    22 maart 2010 om 13:01

    Vanaf € 19.995,-….

    Login om te reageren
  44. j zegt

    22 maart 2010 om 13:46

    Wat een design en kwaliteit voor een ongelofelijke prijs !

    Login om te reageren
  45. Ruof A Idua zegt

    24 maart 2010 om 21:15

    Een ongelofelijke prijs omdat het niet waar zal blijken te zijn………

    Login om te reageren
  46. SjonnieKroket zegt

    30 maart 2010 om 07:33

    Zouden van deze audi de wielen er ook spontaan afvallen?

    Login om te reageren
  47. joris zegt

    31 maart 2010 om 15:06

    hoeveel mongolen heb je nodig om een audi te ontwerpen?

    Login om te reageren
  48. ikke zegt

    7 april 2010 om 02:33

    Haha wel goe gevonden “hoeveel mongolen heb je nodig om een audi te ontwerpen?” vraag het eens aan bmw en merc want moesten het mijn designers zijn smeet ik ze op straat !!! Nieuwe 5 , nieuwe E aub , kan het nog slechter ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North