• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren MP4-12C rijdt alles zoek

Auteur: Alwood, gepost 21 maart 2010 om 11:36 – 62 Reacties

McLaren, back in business
De kale cijfertjes hadden we nog niet volledig voorbij zien komen. 600pk. 1300kg. 0-100km/u in minder dan 3 seconden. Vmax meer dan 322km/u. En weg is ‘ie…

McLarens jongste wordt ook al een concurrent voor Porsche’s 911 genoemd. De prijzen zullen in Nederland alleen ook niet ver bij die van een LP560-4 of 458 Italia vandaan liggen. Misschien dat de 997-turbo-update een beetje bij kan blijven met deze nieuwe supercar.

In ieder geval worden de Lambo, Ferrari en zelfs Corvette ZR-1 al vrij snel zoekgereden. Met 0-100 tijden van 3.3-3.5 seconden mogen zij allemaal achter aansluiten bij de eerste bocht. Vervolgens begint het echte spektakel. De McLaren moet naast leuke cijfers op papier namelijk ook een ongekende wegligging hebben.

Zelfs ten opzichte van Ferrari’s jongste heeft de MP4-12C een gewichtsvoordeel van bijna 100kg. Veel carbon en slimme aerodynamica zorgen voor de finishing touch in prestaties. Button is in ieder geval onder de indruk: “I felt like part of the car”.

Button aan het woord, of stuur...

Ook interessant!

  • McLaren rijdt aankomend weekend met geweldige livery
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

McLaren, mp4-12c, Supercars

Vorig bericht: « Dartz Porsche toch gehuld in penishuid?
Volgend bericht: Gelekt: Audi A1 wordt nauwelijks duurder dan Polo? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bartinspace zegt

    21 maart 2010 om 11:40

    Fantastische auto toch? ;)

    Login om te reageren
  2. birger zegt

    21 maart 2010 om 11:42

    WOOOOOOOOW. Mooie mazda hee!

    Login om te reageren
  3. xayo zegt

    21 maart 2010 om 11:42

    het is Button. niet Butten ;)
    -edit: ahum, dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. Dimocash zegt

    21 maart 2010 om 11:42

    tis niet de mooiste maar zeker hele mooie specs en geen lelijke auto (Y)

    Login om te reageren
  5. birger zegt

    21 maart 2010 om 11:42

    Ow. Is geen mazda?

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    21 maart 2010 om 11:43

    als ik iemand die reputatie gun dan is Gordon Murray wel ..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 maart 2010 om 11:51

      @lincoln: Gordon Murray heeft niks met deze auto te maken ;)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 maart 2010 om 11:54

        @robbie: en jou gun ik de Nobel-prijs voor journalistiek ..

        Login om te reageren
  7. Lan_Evo zegt

    21 maart 2010 om 11:44

    0-100 in minder dan 3 sec met RWD ook nog? Pics or it didn’t happen!

    Login om te reageren
  8. Sprite zegt

    21 maart 2010 om 11:48

    Vette bak!! Alleen jammer van de naam, MP4-12C bekt niet zo lekker…

    Login om te reageren
  9. Relief zegt

    21 maart 2010 om 11:54

    Wc Eend…. Juistem :)

    Login om te reageren
  10. jp zegt

    21 maart 2010 om 11:55

    Hoewel je op pics de snelheid achterhalen??

    Bij dit soort autos gaat het toch ook wel om emotie. Mclaren is natuurlijk een vette auto, maar lijkt me ook ergens een Audi R8 in het kwadraat. En het oog wil ook wat en daar is deze Mclaren wel erg behoudend in.

    Login om te reageren
  11. Vincenzo zegt

    21 maart 2010 om 11:57

    nee die nep kampioen zou niet onder de indruk zijn….die zit bij die engelse leugenaars. Laten we eerst maar eens zien hoe deze het doet over een heel rondje en niet alleen de 1e bocht…daar komt de 458.

    Login om te reageren
  12. ferry832 zegt

    21 maart 2010 om 12:04

    Al is die nog zo snel ik zou hem nooit boven een Ferrari, een Aston Martin of en Maserati nemen. Die merken hebben veel meer emotie. Bovendien vind ik de auto gewoon niet erg mooi of onderscheidend. Als je de auto ziet dan weet je eigenlijk niet eens welk merk het is. Wie zegt trouwens dat deze auto sneller is op een circuit ? Accelleratie en topsnelheid zegt niet alles natuurlijk. In de formule 1 worden eigenlijk ook al jaren om de oren gereden door Ferrari. ( op enkele seizoenen na dan )

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    21 maart 2010 om 12:06

    en toch zou ik liever de ferrrari of de ZR1 kopen :)

    Login om te reageren
  14. Laurens zegt

    21 maart 2010 om 12:16

    ’t Was toch Bruce McLaren, die de auto’s ontwierp ;-)

    OT: indrukwekkend, jammer van het wat cleane uiterlijk.

    Login om te reageren
  15. integralechubasco zegt

    21 maart 2010 om 12:21

    ik denk dat er bij de prestatiecijfers eenzelfde imago-hoax wordt toegepast zoals nissan heeft gedaan. bij belangrijke evenementen (rondje nordschleife) de turbo boost flink opschroeven. vervolgens metingen verrichten, om de wereld daarna te laten geloven dat de produktieversie tot hetzelfde in staat is.

    Login om te reageren
  16. killioq zegt

    21 maart 2010 om 12:23

    strak in het wit

    Login om te reageren
  17. JPM zegt

    21 maart 2010 om 12:27

    Een beetje voorbarig allemaal en natuurlijk zo geschreven door Alwood om wat reacties uit te lokken. Cijfertjes worden vaak opgeleukt door fabrikanten dus we zullen het allemaal wel zien. Qua looks wint hij het in ieder geval van geen enkele andere auto. Qua emotie ook niet, dit ding is een van de meest saaie auto’s in het segment. En die twee dingen zijn op dit niveau toch al gauw doorslaggevend. Leuk dat hij (misschien) een tiende sneller op de honderd zit maar dat merkt niemand eenmaal in de auto. So far is het McLaren 0 – 1 Concurrentie, de rest zal blijken.

    Login om te reageren
  18. jzaero zegt

    21 maart 2010 om 12:41

    Minder dan 3 seconden? Als dit waar is dan heb ik alleen één ding te zeggen: “Wow”… Het klinkt wel ongeloofwaardig, al zijn de wonderen de wereld nog niet uit… We zullen het zien.

    Login om te reageren
  19. beetec zegt

    21 maart 2010 om 12:43

    Klinkt impressive. Ik wacht met smart op een vergelijking met een 458 italia op een circuit. Toch zet ik zet me geld dan op de 458 italia. Prove me wrong Mclaren! :)

    Login om te reageren
  20. Kevski-Style zegt

    21 maart 2010 om 12:55

    Ik zie eerlijk gezegd in de techniek wel potentie zitten. Het uiterlijk is een ander verhaal. Toch kun je wel zien dat er verschrikkelijk goed nagedacht is over de auto. Het is alleen jammer dat het vooraanzicht door met name de grill/koelopening in de bumper. Maar kijk je naar de spiegels, dan vind ik niet alleen heel mooi, maar weet ik ook uit ervaring dat ze zowel vorm als functie goed verenigen. Je hebt veel mee zicht in deze spiegels als normale spiegels, en ze verstoren de luchtstroom veel minder. Ik gok er dan ook op dat deze auto veel gaat zoekrijden wat er op dit moment is. aar tegelijkertijd denk ik niet dat het een succes is voor de verkoop. Het zullen vooral mensen zijn die hem kopen vanwege de naam mclaren en het uiterlijk op de koop toe nemen. Maar ja, ik denk dat als de voorkant een redesign zou krijgen dat dat aatste ook weg zal zijn….

    Login om te reageren
  21. Sexy Boy zegt

    21 maart 2010 om 12:56

    Leuke wagen maar niet in de roestige kleur, wel in het wit.

    Login om te reageren
  22. Sexy Boy zegt

    21 maart 2010 om 12:58

    Toch zou ik voor de ZR-1 gaan of Porsche GT3 (RS) of de Lamborghini LP570-4 SL.

    Login om te reageren
  23. fubar zegt

    21 maart 2010 om 12:58

    bizar apparaat, weer een echte mc laren. hij ziet er idd een beetje standaard uit,maar er komt vast nog een snellere en mooiere variant op dit model.t allermooiste is natuurlijk dat alles elk onderdeeltje in eigen huis word gemaakt.zou ook mooi zijn als ze in de toekomst hun eigen formule 1 moter gaan maken

    Login om te reageren
  24. laatste man zegt

    21 maart 2010 om 13:08

    Ik begrijp vooral niet hoe ze met al die carbon toch die prijs zo kunnen drukken (relatief uiteraard).

    Login om te reageren
  25. F355GTB zegt

    21 maart 2010 om 13:19

    Gave auto!
    Jammer dat het geen atmosferische V12 is, maar ja, dat is niet zo raar in deze tijd. Tevens doet deze McLaren mij denken aan de beoogde opvolger van de Lotus Esprit:

    http://www.carpictures.com/media/images/640/06CGC290525429A.jpeg

    Login om te reageren
  26. PCCB zegt

    21 maart 2010 om 13:22

    Ik vind’m niet mooi. En ik had zo uitgekeken naar de nieuwe McLaren. Dan kan het me weinig boeien dat hij zo snel is.

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    21 maart 2010 om 13:25

    Dit zijn toch wel volwassen cijfers als je deze auto bekijkt..
    Want ie ziet er wel snel uit, maar ik dacht niet dat ie zo snel was ;)

    Login om te reageren
  28. xiran zegt

    21 maart 2010 om 13:27

    button laat zich natuurlijk niet negatief uit over de auto van het bedrijf

    Login om te reageren
  29. T16 zegt

    21 maart 2010 om 13:45

    De V8 is het resultaat van een samenwerking met Ricardo, een specialist in complete aandrijflijnen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ricardo_plc
    Engine by McLaren
    While Mercedes-Benz has a 40 percent ownership share in the McLaren holding company that controls McLaren Automotive, it has no role in the direction of the car-building subsidiary. Indeed Sheriff makes no secret of the fact that McLaren Automotive is currently seeking investment in the MP4-12C program, said to be to the value of $410 million.
    Sheriff claims the MP4-12C is 100 percent McLaren, which is why it carries the “MP4″ designation just like the F1 racing cars. Even the engine is a 100 percent McLaren effort. The M838T is an intercooled, twin-turbo 3.8-liter V8 with variable valve timing and lift. The 90-degree V8 with its racing-style flat-plane crankshaft has been developed in partnership with Ricardo, the British powertrain specialists. The use of a dry-sump oiling system allows the crankshaft to be located at about the height of your shin, and the very low center of gravity enhances manueverability. The engine revs to 8,500 rpm, which is extremely high for a turbocharged engine.
    McLaren claims a power output of about 600 horsepower and 443 pound-feet of torque. At the same time, McLaren also says that this engine is extremely clean in terms of air emissions, delivering more power per gram of carbon-dioxide emissions than any other power plant, including diesel- and gasoline-electric hybrids.

    Login om te reageren
  30. SimonMc zegt

    21 maart 2010 om 13:47

    Ik moet zeggen dat ie in het wit wel aangenaam oogt!En trouwens, wat nou dat ie er saai uitziet of niet zo mooi.

    De GT-R is dat toch ook, maar rijdt gewoon heel goed?Voor mij nog steeds het belangrijkste punt.

    Login om te reageren
  31. fconderkantlat zegt

    21 maart 2010 om 13:49

    ik vind het wel mooi wat mclaren doet,
    als ze een wagen bouwen, bouwen ze een verschrikkelijk, maar dan ook angstaanjagend snelle wagens

    8500 rpm voor een turbocharged is inderdaad zeer hoog !

    Login om te reageren
  32. Jochempie zegt

    21 maart 2010 om 13:51

    Prachtige auto. En het ingetogen uiterlijk is juist een voordeel: zo kan je in stilte van je auto genieten zonder dat mensen steeds omkijken van ‘wauw wat rijdt daar voor onaardse superbak’. Als je wilt posen koop je maar een Murciélago.

    Login om te reageren
  33. integralechubasco zegt

    21 maart 2010 om 13:59

    @t16
    even ‘for the record’…

    ‘claims the MP4-12C is 100 percent McLaren, which is why it carries the “MP4″ designation just like the F1 racing cars. Even the engine is a 100 percent McLaren effort.’

    de mclaren formule 1 wagen is natuurlijk niet 100% mclaren, aangezien er een motor van mercedes inhangt. de motorblok van de mp-12c is nauturlijk in samenwerking met ricardo (of mahle of cosworth, wat is het nou?) gebouwd dus om nou te spreken van 100% is een beetje overdreven.

    Login om te reageren
  34. _Eend_ zegt

    21 maart 2010 om 14:12

    Het uiterlijk van de F1 was (naar mijn bescheiden mening) ook niet aardverschuivend. Mooi en functioneel, en misschien een beetje klinisch. En je kunt wel zien dat het echt een McLaren is. Het ontwerp oogt een beetje klinisch. Maar dit ding komt ook uit een fabriek die schoner is dan de meeste ziekenhuizen. (en kaler dan het onafgebouwde “kasteel” van Almere)

    Login om te reageren
  35. T16 zegt

    21 maart 2010 om 14:21

    @integrale
    Cosworth is overgenomen door Mahle in 2004. http://www.mahle-industrialfiltration.com/mi/home.nsf/CurrentBaseLink/W26MPHFT008STULEN
    McLaren werkte eerst samen met Mahle, maar die blokken bleven onbetrouwbaar en McLaren heeft deze samenwerking beeindigd. Het ontwerp of in ieder geval de specificaties van de motor zijn door McLaren opgesteld. Geen enkel component van de motor en aandrijflijn is oud of hergebruikt. Alles is nieuw en door McLaren zelf ontworpen.

    Login om te reageren
  36. integralechubasco zegt

    21 maart 2010 om 14:41

    @t16
    wat ik me dan afvraag, niet dat het te maken heeft met de kwaliteit want dat zit vast en zeker snor…:

    ontwerpt mclaren de motorblok helemaal zelfstandig, overhandigt de blueprint aan ricardo of ontwerpt ricardo een v8 op aanvraag van mclaren.

    Er zijn zat autofabrikanten die uitgebreidt shoppen bij ricardo of cosworth/mahle maar dat niet aangeven bij de specificaties. in mijn integrale zitten ook zuigers van mahle bijvoorbeeld…

    Login om te reageren
  37. bereboot81 zegt

    21 maart 2010 om 14:41

    mclaren > Mahle: wij wille V8 motor ongeveeaahh 5 litehh en 2 tubbos.

    Mahle: ok.

    En dat noem je ontwikkelen?

    De mclaren F1 auto: dempers van Koni, remmen van Brembo, wileen van OZ, versnellingsbak ontwikkeld door Mercedes (ilmor) en verder nog heel veel ideeen van de Ferrari F2007. Tjonge, wat origineel.

    Login om te reageren
  38. Stoplichtsprintertje zegt

    21 maart 2010 om 15:03

    prachtig

    Login om te reageren
  39. Osca zegt

    21 maart 2010 om 15:06

    wat is dus de prijs?

    Login om te reageren
  40. RandyD zegt

    21 maart 2010 om 15:10

    Tjah,

    Leuke auto, zal best snel zijn, maar de looks vind ik niet geweldig.

    Login om te reageren
  41. Guust Flater zegt

    21 maart 2010 om 16:32

    Nietszeggend uiterlijk, weinig karakteristiek motorgeluid. Net als b.v. de Evora en Ascari wel indrukkwekkend, maar maakt niet hebberig. Dat doen ze bij Ferrari en Lamborghini beter. Bij McLaren doen ze Honda en Ferrari na door de F1 rijders als testrijder op te voeren. Leuk voor de pr, maar het testwerk wordt toch echt door de professionals gedaan. Die daar ook beter in zijn. Hard met een F1 kunnen rijden wil niet zeggen dat je weet wat de klanten van het merk van hun auto verwachten.

    @Birger
    Nee, Mazda ontwerpt mooiere, eigenzinnigere supercars.

    Login om te reageren
  42. T16 zegt

    21 maart 2010 om 16:42

    De prijs is minder dan 175000 Engelse ponden, circa 195000 euro. Zonder BPM en andere Nederlands belastingen uiteraard.
    http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/248208/

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 maart 2010 om 18:19

    Ziet er juist goed uit!
    Clean, weinig frutsels, gewoon gemaakt voor 1 ding..
    hard rijden!

    Login om te reageren
  44. Erik zegt

    21 maart 2010 om 18:47

    Was Ricardo ook niet het bedrijf wat de DSG bak van de Bugatti Veyron heeft ontwikkeld. Dit vertelde Clarkson ooit in een van de eerste afleveringen over de Veyron. Hebben ze waarschijnlijk leuk wat van de opgedane know how kunnen gebruiken voor deze Mclaren.

    Login om te reageren
  45. vinox zegt

    21 maart 2010 om 19:32

    Meesterlijk filmke, heel erg van genoten.

    Login om te reageren
  46. Werner zegt

    21 maart 2010 om 20:10

    Alles zoekrijden ? Beetje overdreven ? Zal nog moeten blijken bij vergelijkende tests natuurlijk. De cijfers zijn wel indrukwekkend maar de F458 Italia is door vriend en vijand als echt top verklaard. Als die Mc Laren beter is moet toch nog blijken op circuit.
    Zo blijven ze elkaar goed pushen natuurlijk.
    Vind hem toch niet mooi maar hangt ook af in welke kleur je hem ziet natuurlijk.
    De Ferrari California is heel erg mooi in een donkergrijze kleur bvb.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 maart 2010 om 22:25

      @Werner: even een reality check… 570pk en 540Nm bij 6000 toeren en 1500kg tegenover 600pk, 600Nm (en 480Nm of meer bij 2000 tot 8500 toeren) bij 1300/1400kg… Qua prestaties zal de Italia ruimschoots z’n meerdere moeten erkennen in deze McLaren… en met meer dan 100Kg minder denk ik dat de McLaren ook wel gehakt maakt van de Italia (en zelfs dat er maar weinig sportwagens zijn die het ding zullen kunnen bijhouden)

      Denk Pagani Zonda F qua prestaties en gewicht…

      En één van de sterke punten zijn de remmen…. 100-0 in ongeveer 30meter (mogelijk zelfs BINNEN 30meter) en 200-0 in minder dan 5 seconden! 0-200km/u in minder dan 10 seconden.

      Login om te reageren
  47. Patrick zegt

    21 maart 2010 om 20:19

    Liever deze :D !!!

    )

    Login om te reageren
  48. mclarenf1lm zegt

    21 maart 2010 om 21:16

    Nu hopen op een dubbel rijtest
    Mclaren vs Ferrari

    Login om te reageren
  49. fubar zegt

    21 maart 2010 om 21:27

    @patrick auw mn ogen.wat doe je nou man

    Login om te reageren
  50. Onne zegt

    21 maart 2010 om 22:04

    Het uiterlijk vind ik ook niet spectaculair.
    Maar waar het bij de Mclaren Mp4 12c omgaat is dat ie aan de ene kant de meeste supercars zoekt rijdt en aan de andere kant zeer gemakkelijk te rijden is in het dagelijks leven. Lijkt me wel een markt voor. Enig minpunt is de prijs.

    Login om te reageren
  51. Eric zegt

    22 maart 2010 om 07:57

    Natuurlijk is hij sneller. Heeft meer PK’s dan een Italia, weegt minder en heeft dankzij turbo’s meer koppel.

    Login om te reageren
  52. harry zegt

    22 maart 2010 om 09:15

    wat is dat ding lelijk!!!

    Login om te reageren
  53. sjazz zegt

    22 maart 2010 om 09:28

    ferrari is inderdaad aparter qua looks. maar lelijk is de mclaren zeker niet. eerder understated. Ik moet zeggen dat ik dat matzwart wel cool vind. Wat mij betreft: ok! Doe me er maar een. :P

    Login om te reageren
  54. rwd zegt

    22 maart 2010 om 15:06

    Deze McLaren is een stuk duurder dan de Ferrari 458 en zal ook iets sneller zijn wellicht, maar qua emotie is de Ferrari de absolute top en daarnaast; de Ferrari specs zijn ook nog steeds heel imposant. Zal ook wel een lichtere en sterkere versie van komen die qua prijs en prestaties vergelijkbaar zal zijn aan de Mclaren.

    Login om te reageren
  55. Hupke zegt

    22 maart 2010 om 16:42

    Ik kan niet wachten tot Top Gear ze tegenover elkaar zet.

    Nu niet dat Top Gear 100% eerlijke tests uitvoert maar het zou wel geweldige televisie worden.

    Login om te reageren
  56. PeugeotGTI zegt

    22 maart 2010 om 20:42

    Niet echt mooi ofzo, maar wel een fantastisch technisch ontwerp.
    De bedoeling was niet om de bruutste supercar te maken, maar de best rijdende.
    McLaren kennende zullen ze een eind in de buurt gekomen zijn.

    Login om te reageren
  57. Cantago zegt

    23 maart 2010 om 00:12

    Beetje commercieel filmpje, maar ik ben toch wel gecharmeerd van deze auto. Alleen hij heeft niet dat gevoel, die spirit, dat verlangen of dat begeerlijke. Hij is alleen geavanceerd en snel, meer niet. Dus ik vraag me af of het een groter succes wordt dan de 458 Italia of 550-2 VB…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      24 maart 2010 om 17:16

      @Cantago:

      Dat is te bezien, Ferrari heeft al een vast clienteel, ze zijn al zeker van een groot deel verkopen. Ook al door hun naam, Ferrari de Mythe de legende…

      Mclaren daarentegen heeft dat niet, dus om meer succes te hebben dan de 458 zal moeilijk te meten zijn, meer verkopen zullen ze zeker niet doen (we kunnen altijd anders hopen).
      Als ze gewoon al winst maken danmag Mclaren al van een succes spreken.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        25 maart 2010 om 16:10

        @Hupke: Dat denk ik wel ja. En natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die zo veel geld hebben dat ze gewoon de snelste auto kopen om er over op te kunnen scheppen ed;) Daar is ook zeker een markt voor!

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North