• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen Volkswagen Scirocco zijn bekend

Auteur: Dennis, gepost 28 augustus 2008 om 15:49 – 88 Reacties

Volkswagen Scirocco
We wisten je twee maanden geleden al te melden dat de Scirocco voor een bedrag vanaf 27,5 mille bij jou voor de deur staat, maar inmiddels hebben we de complete bijlage van de Scirocco verkoopbrochure voor je.

Prijzen Scirocco

Voor de benzine uitvoering variëren de prijzen van 27,5 tot ruim 37 mille. Dieselen doe je in de Scirocco vanaf 33 tot een kleine 37 mille. Maar goed, je kunt zelf ook lezen. Tel bij de genoemde prijzen nog een totaal van 859 euro op voor: kosten rijklaar maken, verwijderingsbijdrage en leges deel IA + IB.

Wat is het toch jammer dat niet de eerste, maar de derde kolom met prijzen vet gedrukt is. Lang leve ons belastingparadijsje.

Om een beetje te stoken sluit ik af met de opmerking dat je ook een Alfa Romeo MiTo kunt kopen en dan nog genoeg geld over houdt om een keer extra op vakantie te kunnen. Blader gerust zelf even door de optie- en prijsbijlage (PDF).

Met dan aan TDJ voor de info!

Ook interessant!

  • Volkswagen Taigo
    Officieel: Volkswagen Taigo komt je misschien bekend voor
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • prijs Volkswagen Arteon eHybrid
    Prijs Volkswagen Arteon eHybrid bekend

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

scirocco, Volkswagen

Vorig bericht: « Ford gaat met Mustang paardje langs de kapper
Volgend bericht: Het verband tussen olie, biobrandstof en hongersnood »

Lees Interacties

Reacties

  1. wortel zegt

    28 augustus 2008 om 16:03

    k skip liever een vakantie om de eigenaar van deze auto te zijn dan dat ik in een lelijke in elkaar getrapte 8c rij

    Login om te reageren
  2. 190d zegt

    28 augustus 2008 om 16:05

    stevige prijzen, zijn dan ook Nederlandse prijzen natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  3. mrtn zegt

    28 augustus 2008 om 16:06

    Mooi niet dat ik een Mito zou verkiezen boven een Scirocco. Afgelopen weekend voor’t eerst in reallife gezien en wat een bak.

    Login om te reageren
  4. èrcé zegt

    28 augustus 2008 om 16:07

    eigenlijk valt het nog wel mee als je ze vergelijkt met een mini cooper s. deze auto staat toch een tandje hoger en in de high line zit ie goed in de opties als ik me niet vergis.

    en kom op zeg, vergelijken met een mito…

    Login om te reageren
  5. Gerrit zegt

    28 augustus 2008 om 16:09

    Niet te geloven dat de auto de helft duurder wordt door BTW + BPM.

    Login om te reageren
  6. deSignstein zegt

    28 augustus 2008 om 16:10

    uhm, een scirocco is een klasse hoger, natuurlijk niet dat je het kunt vergelijken met een Mito.Om eens het bmw concern erbij te halen:
    Een mito is eerder een concurrent voor de mini, een scrirocco een concurrent voor de bmw1

    Login om te reageren
  7. fiat 1100R zegt

    28 augustus 2008 om 16:11

    Geef me gelijk maar de mito! 1.4Tjet met 155 pk effe chippen naar 185Pk en dan nog een keer naar de caraiben!!!

    Login om te reageren
  8. marruk zegt

    28 augustus 2008 om 16:12

    Als ik de leeftijd en het geld had, zou ik voor de Highline 140pk TDI met SMG gaan.. Al vind ik 37000 wel wat duurtjes, daar kun je ook een S-Max met 140pk diesel voor kopen…

    Login om te reageren
  9. Waxweazel zegt

    28 augustus 2008 om 16:13

    Hoe gek moet je wel niet zijn om zoveel te betalen voor een “coupé” ? Eigenlijk een groot lomp ding voor een coupé zelfs. De concurrentie zal hard worden voor deze platgestampte golf

    Login om te reageren
  10. GeoBem007 zegt

    28 augustus 2008 om 16:13

    Jullie worden zo dik in’t zak gezet :D

    Login om te reageren
  11. luc zegt

    28 augustus 2008 om 16:14

    Tamelijk prijzig, een prijs vanaf 24.000 zou al een stuk netter staan

    Login om te reageren
  12. Said zegt

    28 augustus 2008 om 16:17

    K ben best wel vw fan, maar toch vind ik dit ding egt lelijk

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    28 augustus 2008 om 16:25

    allemaal turbo’s!!

    Login om te reageren
  14. Mardec zegt

    28 augustus 2008 om 16:29

    Is het in Belgenland dan gewoon de normale prijs (zonder iets) maal 1,21?

    Login om te reageren
  15. C5 tourer zegt

    28 augustus 2008 om 16:29

    pittig maar standaard rijk uitgerust

    Login om te reageren
  16. W!d zegt

    28 augustus 2008 om 16:35

    nette prijs hoor.. denk dat het een concurrent van de TT is, en die is toch echt fors duurder.

    Deze auto is daarnaast in de basis versie al mooi.. en de mito echt lelijk zonder lichtmetaal en in het beige..

    Login om te reageren
  17. Stuko zegt

    28 augustus 2008 om 16:56

    Als je een Golf 5 aankleed met al de opties die deze auto standaard heeft, kom je heel wat hoger uit. Prijs valt mij mee, ook al kan ik ‘m niet betalen :D

    Login om te reageren
  18. Le Feber zegt

    28 augustus 2008 om 17:01

    Jemig, ik zou nooit van mijn leven voor dat geld zo’n auto kopen, en moet je nagaan dat je waarschijnlijk je nog helemaal scheel betaalt als je nog een aantal opties wilt hebben wat ook weer een vermogen kost. Ik ga dan toch veel liever voor een echte auto.

    Login om te reageren
  19. tdj zegt

    28 augustus 2008 om 17:02

    Ongelofelijk, 2.0tdi is bijna €5000 duurder dan een 118d corporate lease.

    Login om te reageren
  20. JOnas zegt

    28 augustus 2008 om 17:04

    Belachelijk duur imo, tisq gewoon een chique versie van een golf…

    Login om te reageren
  21. sebastianchubasco zegt

    28 augustus 2008 om 17:04

    voor de metrosexueel die bang is door zijn vrienden uitgelachen te worden is er ook nog de scirocco.
    dit krijg je als je teveel uitgangspunten in een auto wilt proppen.
    doe mij maar de mito.

    Login om te reageren
  22. R36 zegt

    28 augustus 2008 om 17:05

    VW-powerrr!

    Login om te reageren
  23. Ton zegt

    28 augustus 2008 om 17:06

    Als ik hem samenstel zoals ik nu mijn GTI heb dan kom ik op bijna 51.000 uit, dat gaan we toch echt niet uitgeven aan een kleinere auto!

    Login om te reageren
  24. rj zegt

    28 augustus 2008 om 17:13

    hahah schandalig….leuke auto verder hoor….koop je voor 37mille toch een opgeleukte golf…meer niet

    Login om te reageren
  25. Fout zegt

    28 augustus 2008 om 17:14

    Blijkbaar hebben wij een Scirocco 2.0TDI 170pk in België (?!); voor €27.020 (!) haha die hollanders die zich blauw betalen aan taksen, hoe laten jullie dat toch gebeuren!! Kom eens op straat ofzo?!
    In België kost de goedkoopste Scirocco €22.950, de 2.0TFSI €26.500 (bijna €10.000 verschil, procentueel dus gigantisch veel duurder)

    Trouwens VW rekent hier wel een heel hoge meerprijs voor z’n diesels vind ik. Zijn ze een beetje de dieselhype aan het uitmelken.

    Login om te reageren
  26. 007 zegt

    28 augustus 2008 om 17:14

    mito vindt ik toch ook wel mooier !!

    ik spreek niet over de kwaliteit want dat weet ik niet echt..

    maar om deze scirocco nu een coupé te noemen? volgens mij is het gewoon een hoog gewaardeerd golfje..

    mito valt duidelijk meer op :p

    Login om te reageren
  27. Fout zegt

    28 augustus 2008 om 17:16

    Ok, ivm de 2.0TFSI, verkeerde rijtje bekeken, is een verschil van €7090 dus

    Login om te reageren
  28. 007 zegt

    28 augustus 2008 om 17:16

    toegegeven dat voorkant van die scirroco wel mooier is dan die mito.. en het interieur misschien ook

    maar dat is ook het enige :)

    Login om te reageren
  29. Bouncing Bullet zegt

    28 augustus 2008 om 17:17

    @Mardec je moet ook nog inverkeerstellings taxen bijrekenen
    http://www.verzekeringenpyfferoen.be/acrobad%20reader/Belasting%20op%20de%20Inverkeerstelling.pdf

    Login om te reageren
  30. Mo zegt

    28 augustus 2008 om 17:18

    Electrische ramen achter? Euh, kunnen de raampjes achter ook omlaag? Dat is wel nice.
    Ik snap trouwens niet hoe de Scirocco hetzelfde geprijsd is als de Golf. (Als je de standaard-opties bij de Scirocco aankruist bij een Golf met dezelfde motor). Je zou verwachten dat de Scirocco ietsje duurder is.

    Login om te reageren
  31. Bouncing Bullet zegt

    28 augustus 2008 om 17:19

    vb: voor 1.4TSI: 11 PK of 86-100 kW = €495,00

    Login om te reageren
  32. victor zegt

    28 augustus 2008 om 17:19

    toch maar die mito! beter dan een uitgerekte golf! met opgevoerde motor!

    off topic: maare Fout beter duure auto;s dan wegen die aan elkaar geplakt zijn en met kuilen van hier tot brussel en dan ook nog is een luchtfrontreiniging van hier tot vlaanderen. en tel daarbij dan ook de totale mislukte industrie bij en oja doe ook de super dure levensmiddelprijzen erbij en voila BELGIE

    Login om te reageren
  33. 007 zegt

    28 augustus 2008 om 17:36

    reactie wordt weer niet gepost =P opnieuw dan maar

    @ victor

    zo slecht zijn onze wegen heus niet, in vlaanderen toch niet. enkel sommige stukken zijn slecht de rest valt wel mee. toegegeven dat ze in NL wel echt véél beter zijn maarja een wegenvignet om de staat misschien wat te verbeteren wouden jullie ook niet ;)

    en mislukte industrie? ik dacht het niet

    Login om te reageren
  34. Jinxed zegt

    28 augustus 2008 om 17:40

    Ik rij zelf Alfa, maar ik vind de Mito maar een nichtenbak/vrouwenauto, deze Sirocco ga ik steeds mooier vinden. Voor deze prijs zou ik toch een 159 kiezen.

    Login om te reageren
  35. Solstice zegt

    28 augustus 2008 om 17:40

    Om nog maar even door te gaan met ‘stoken’ ;-) :
    Voor een hele vakantie minder heb je ook de coolste hot hatch van het moment: de Abarth Grande Punto mét genoeg geld over voor zo’n lekker Assetto en esse esse pakket erbij. 8)

    (En nee, ik werk niet voor Fiat ;-) )

    Login om te reageren
  36. christophe zegt

    28 augustus 2008 om 17:42

    Doe me dan maar de mito , afschuwelijk lelijk en degoutant duur schepseltje die sirocco.

    Login om te reageren
  37. Jaapie zegt

    28 augustus 2008 om 17:45

    Is er al meer bekend van de Sirocco R??

    Login om te reageren
  38. ripjans zegt

    28 augustus 2008 om 17:58

    Krijg je geen belastingvoordeel op de BPM als je zo een energielabel B koopt?

    Login om te reageren
  39. Richard Brunsveld zegt

    28 augustus 2008 om 18:10

    Ik moet toch echt meegaan met wortel want ik sta toch echt achter hem.
    De prijzen zijn relatief aan de sterke kant alleen je krijgt er wel kwalitatief een zeer goede auto!

    Login om te reageren
  40. Tommy zegt

    28 augustus 2008 om 18:26

    Zeer mooie auto als je er aan gewend bent. Nu maar wachten op motoren boven de 200 pk.

    Login om te reageren
  41. Fout zegt

    28 augustus 2008 om 18:30

    @Victor

    Wat heb ik daar last van een paar “kuilen” met mijn pneumatische ophanging? Trouwens hoe cliché is dit niet, slechte wegen blabla. De B-wegen die ik neem naar mijn werk zijn net vernieuwd en in perfecte staat. Misschien heb jij daar meer last van als je achteraan in de caravan zit? “totale mislukte industrie”: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/396877/2008/08/27/Nederlands-chemieconcern-DSM-kiest-voor-Belgie.dhtml
    en aangezien we hier op autoblog zijn: proficiat met jullie nedcar (30.000 mitsu’s per jaar) maar in het kleine belgië worden waarschijnlijk 10x meer auto’s gebouwd da in het ‘mighty’ nederland. Mislukte industrie?
    Misschien betalen jullie gewoon meer voor beter wegbelijningsinstallaties? http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/27/levensgevaarlijk-foute-wegbelijning-in-groningen

    Ik stelde dus alleen de Nederlandse vragen even in vraag, niet gevraagd om direct een emmetje vol te wenen en irrelevante dingen erbij te halen

    Login om te reageren
  42. Civviej zegt

    28 augustus 2008 om 18:30

    Ik zoek liever de zon op in hawai ofzo dan dat ik in een duitser rij :P

    Login om te reageren
  43. Fout zegt

    28 augustus 2008 om 18:33

    of beter “Nederlandse wegen”
    Mijn excuses…

    Login om te reageren
  44. 007 zegt

    28 augustus 2008 om 18:44

    @ Civviej

    lol =P

    Login om te reageren
  45. 007 zegt

    28 augustus 2008 om 18:46

    @ Fout

    toegegeven dat we een goede industrie hebben, praten we dan wel enkel over vlaanderen en niet over de economische ramp wallonië

    Login om te reageren
  46. Incognito zegt

    28 augustus 2008 om 18:55

    Ach, België. Beetje 1980 allemaal, wel aardige mensen hoor.

    Login om te reageren
  47. lennart zegt

    28 augustus 2008 om 19:02

    Dieselen doe je in de Scirocco vanaf 33 tot een kleine 37 mille..

    ????????????????????????
    Noem het maar klein

    Login om te reageren
  48. Tom zegt

    28 augustus 2008 om 19:09

    Zo in het wit ziet hij er wel heel goed uit zeg. Poeh.

    Login om te reageren
  49. Dean @ L.A. zegt

    28 augustus 2008 om 19:30

    voor die lekker KLEINE 37 mille…..klein beetje doorsparen voor een ticketje USA…
    en dan de dodge challenger kopen….

    al dat gezeik van jullie…

    Login om te reageren
  50. sebastianchubasco zegt

    28 augustus 2008 om 19:47

    @ dean
    en dan blijf je daar met die dodge hoop ik :)

    Login om te reageren
  51. Midas zegt

    28 augustus 2008 om 20:14

    Audi A3 Sportback 2.0 TDI 170pk Attraction = € 34.200!!

    Login om te reageren
  52. PAn zegt

    28 augustus 2008 om 20:24

    Geef mij maar MITO en niet deze saaie auto, sowieso snap ik al die vw en audi rijders niet: Je leeft maar een keer hoor, beetje risico voor iets moois is niet erg.

    Login om te reageren
  53. johnnyt-jet zegt

    28 augustus 2008 om 20:26

    is dan incl. petje ?

    Login om te reageren
  54. yannee zegt

    28 augustus 2008 om 20:39

    hmm die 140 staat me niet aan, verdubbelt je tax ipv als hij 136 pk heeft! (in België toch..maar zoals met de golf V wordt in België ook wel een 136 versie gemaakt?

    en ik vind ze vrij duur.. Gelukkig ben ik Belg op dit vlak, of woon ik er gewoon :)

    Login om te reageren
  55. Rick zegt

    28 augustus 2008 om 20:51

    Energie lebel B voor de 1.4TSI?! dat is zuinig!

    Login om te reageren
  56. Dean @ L.A. zegt

    28 augustus 2008 om 21:01

    @sebastianchubasco

    ik woon in LA. LOL.

    Login om te reageren
  57. Dean @ L.A. zegt

    28 augustus 2008 om 21:03

    zelfs een Dodgde Caliber srt-4 heeft meer dan dit.
    een auto koop je kant en klaar.
    al die extras moeten gewoon incl zijn.

    Login om te reageren
  58. klaas zegt

    28 augustus 2008 om 21:14

    Zo balen dat een les auto verplicht 5 deurs moet zijn, anders was dit mn nieuwe auto! Heel wat beter dan zon burger trutten kar van een golf 6 bah

    Login om te reageren
  59. Nick zegt

    28 augustus 2008 om 21:51

    Ik vind het veel geld voor een opgeleukte golf. Voor dat geld rij ik liever in een audi a3 of een bmw 1 serie.

    Login om te reageren
  60. vergelijkingsmongool zegt

    28 augustus 2008 om 22:00

    2.0TSI 200PK? Daar moet toch meer inzitten? Zit daar alleen een turbo op net als het instapmodel 1.4TSI? Compressortje erbij?

    Login om te reageren
  61. Rutgertje zegt

    28 augustus 2008 om 22:00

    Ha, nog 425 jaar sparen en dan ga ik er 1 kopen.

    Login om te reageren
  62. jeroen zegt

    28 augustus 2008 om 22:18

    Ehm, even vraagje..
    Weet iemand toevallig waar TFSI voor staat??:$

    Login om te reageren
  63. dekster zegt

    28 augustus 2008 om 22:22

    Turbo Fuel Stratified Injection. ;)

    Login om te reageren
  64. Eric zegt

    28 augustus 2008 om 22:27

    @vergelijkingsmongool: “2.0TSI 200PK”

    Inderdaad!

    En wat dacht je van de diesel? Met de afkorting TDI heeft VW toch een soort standaardbenaming voor turbodiesels gecreeerd. Maar die “faam” is vooral te danken aan de grote hoeveelheid auto’s die met die afkorting op de kont rondrijden. Niet aan de vernuftige techniek of bijzondere prestaties. 140 pk uit een 2.0 liter turbodiesel. En dat nog wel in een sportief bedoelde auto. Da’s gewoonweg een lachertje in 2008?

    De mensen die liever in Scirocco zien dan een Mito kan ik begrijpen. Geeft maar weer eens aan dat Alfa een merk is voor een relatief kleine groep mensen met meer dan gemiddeld gevoel voor vernieuwende vormgeving. En VW voor de grote massa die dergelijke zaken veel langzamer oppikt. Heel slim van VW: Pik een aantal toegankelijke design-elementen uit bijv. de Brera en andere wagens en stel daarmee een risicoloze natte droom voor petjes in Golfjes samen.
    Zelfde benadering als bijvoorbeeld met de Leon. Sommige mensen vonden de Alfa 147 gelijk een schitterend mooie auto. De grote VAG-massa heeft echter wat meer tijd nodig om aan dergelijke uitgesproken ontwerpen te wennen. En toen ze er na een paar jaar aan waren gewend, kwam VAG met een risicoloze rip-off waar de scherpe randjes vanaf waren: de Leon.

    Login om te reageren
  65. vergelijkingsmongool zegt

    28 augustus 2008 om 22:40

    Ik meen te herinneren dat VW een 1.4TDI 140PK (common-rail) erin zou stoppen. Jammer dat ze niet meer uit die 2.0TSI persen, daar kunnen ze zeker meer uit halen als je ziet dat ze uit de Golf V 170PK halen met een 1.4TSI met turbo en compressor/supercharger.
    Of moeten zij zwichten voor de CO2 normen?

    Login om te reageren
  66. G zegt

    28 augustus 2008 om 22:47

    marruk schrijft,

    28 August 2008 om 16:12
    Als ik de leeftijd en het geld had, zou ik voor de Highline 140pk TDI
    met SMG gaan.. Al vind ik 37000 wel wat duurtjes, daar kun je ook
    een S-Max met 140pk diesel voor kopen…

    Zou je dan met je Sirocco bij BMW Motorsport langs of zo? Een SMG-bak en een DSG-bak werken niet volgens het zelfde principe hoor!

    Login om te reageren
  67. Martijn zegt

    28 augustus 2008 om 22:55

    Het zal wel aan mij liggen maar een Volvo C30 voor €20.900 in hetzelfde segment spreekt me dan toch 100x meer aan. Wat een prijs voor die Scirocco zeg! Mooi gevalletje van zelfoverschatting van VW. Of beginnen ze nu Porsche prijzen te vragen sinds de ‘overname’??

    Login om te reageren
  68. RenesisHP zegt

    28 augustus 2008 om 23:19

    Maar 200pk uit een 2.0 liter. En dat in een sportief model… :cry:

    200pk is niet weinig en al helemaal niet in een gezinsauto met een sportief jasje. Sommige mensen begrijpen het nooit. :roll:

    Login om te reageren
  69. Screamer zegt

    28 augustus 2008 om 23:36

    Als ik echt aan de volkswagen zou moeten dan zou ik voor de Scirocco gaan en daarna mss de Passat CC, de rest van VW is fugly.
    en de Mito??…… dat was natuurlijk een sarcastisch grapje van je ;)

    Login om te reageren
  70. jellejelle zegt

    28 augustus 2008 om 23:41

    waar blijft de 250 pk van de r32

    Login om te reageren
  71. Mr_R zegt

    28 augustus 2008 om 23:50

    Oei, dat zijn wel hele flinke prijzen! Mooie bak hoor, één van de fraaiste Volkswagens naar mijn mening, maar die prijs is toch wel heel erg hoog.

    Ik denk dat ze bij BMW en Volvo weer opgelucht adem kunnen halen; hun yuppen-bakken worden niet zo heel erg bedreigd.

    Login om te reageren
  72. Alwood zegt

    29 augustus 2008 om 00:29

    haha, dat wordt echt wel een C30 als ik voor dit geld een wagen zou moeten uitzoeken! ;)

    Login om te reageren
  73. Jinxed zegt

    29 augustus 2008 om 00:59

    @Martijn 28 August 2008 om 22:55
    En dan voor 1450 Euro nog leer, park-assist en dan nog R-design pakket erbij, heb je toch een mooie auto van een premium merk,

    Login om te reageren
  74. Heyhuub zegt

    29 augustus 2008 om 09:01

    @PAn

    Daarom zou ik dus deze Scirroco nemen over een Mito. Mede gezien deze VW ongeveer beter in elk opzicht is vergeleken met de Mito.

    Login om te reageren
  75. Timmie zegt

    29 augustus 2008 om 09:06

    Inderdaad, de populariteit van de TDI is mede te danken aan het feit dat er veel opschriften op de kofferkleppen staan. Maar ik denk vooral dat men het logo verkiest vanwege de rode letter erin (vroeger toch…). Bij pakweg een BMW zie je dat veel minder. De meeste BMW’s die ik zie hebben helemaal geen opschrift op de kofferklep (vooral 1 en 3 serie). Velen zeggen dat het weghalen (!) van het opschrift een optie is… Nu, ik zou niet weten waarom men dat opschrift niet op de kofferklep wil, maar ik vermoed dat ze dat doen om te verbergen dat ze met een on-premium-kleine motor rondtuffen.

    Login om te reageren
  76. Timmie zegt

    29 augustus 2008 om 09:07

    Dit smoelwerk zou trouwens niet misstaan op een Passat CC…

    Login om te reageren
  77. in2honda.com zegt

    29 augustus 2008 om 10:42

    Voor dat geld koop ik liever een Honda Civic Type R. Is wel wat gecultiveerder dan de vorige, maar blijft een aparte sensatie. Honda is trouwens als bezig met een opvolger voor de Civic: http://www.in2honda.com/index.php?id=271 en dat is echt wel een wat ruiger uitziende auto dan de toch relatief brave Scirocco

    Login om te reageren
  78. Jesper zegt

    29 augustus 2008 om 10:50

    Aan alle vergelijkingsmogolen: Een Scirocco is geen platgemepte Golf!! Dus hou op met jammeren over die prijzen!
    De Scirocco is nog eerder een concurent voor de Audi TT en in dat opzicht is hij ineens heel prettig geprijsd of niet dan :)

    @ Timmie: Ja wat dacht jij dan. Als ik met een 316i zou rondrijden zou ik daar ook niet mee te koop willen lopen (of rijden) :P Beemers met 2.0 en 2.5 motoren hebben de badge vaak nog wel zitten.

    Login om te reageren
  79. KOen zegt

    29 augustus 2008 om 12:24

    liever een mito dan een duitse eenheids worst bedoeld voor de laagschedelige hardstyle adepten onder ons.

    Login om te reageren
  80. Daan zegt

    29 augustus 2008 om 13:36

    Te gekke auto, ik ga hem bestellen zodra dit mogelijk is!

    Wie weet trouwens waar je de auto in t eggie kan zien?

    Login om te reageren
  81. Trevor zegt

    29 augustus 2008 om 15:00

    Ik vindt die diesels schandalig duur… Voor dat geld ga ik toch maar een A4 aanschaffen… Die heeft dat misschien iets minder power maar veel meer ruimte, confort en het is bovendien een AUDI.

    Login om te reageren
  82. pieter zegt

    31 augustus 2008 om 06:09

    Welke mongool geeft 35K aan een kleine wagen als de Scirocco? Voor dat geld koop je (in Belgie) een tweedehands Carrera met minder dan 100 000 km

    Bvb http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto/Porsche/911_CARRERA_2S_PORSCHE_911_CARRERA_2S_3.4i-1322117-te-koop?id=1322117&zid=30577507&cc=2
    Of http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto/Porsche/911/996_CARRERA-1779236-te-koop?id=1779236&zid=30577507&cc=20

    Voor 25K heb je al ruim keuze bij de Boxsters…

    Login om te reageren
  83. CHRISS zegt

    15 september 2008 om 20:11

    Ook hier liever de Mito, dan de scirocco. Leuk dat hier de vergelijking wordt van 2 auto’s uit verschillende klassen. Alfa heeft (nog) geen echte concurrent voor deze platgestapte golf. Al zit er weer eentje aan te komen.

    @Eric, de groep liefhebbers voor Alfa Romeo is groter dan je denkt, en wordt met de dag steeds meer. Veel mensen kiezen nu bewuster voor het plezier dat een bolide je geeft. Daarvoor wilt men zelfs iets (ongegronde) betrouwbaarheid/imago voor opofferen.

    Oh ja, zodra de Mito GTA komt, dan is zowel DAG scirocco als dat Mini cooper. De combinatie vermogen + gewicht is hierbij de winnaar, en dat kan iedereen beamen!

    Login om te reageren
  84. Waxweazel zegt

    24 september 2008 om 08:50

    Heb deze morgend de eerste in levende lijve gezien.
    Wat een compleet mislukte “auto” is dit ! Een echt gedrocht op de weg.
    Langs de zijkant is het idd een hevig platgedrukte Golf, langs achter is het eigenlijk bijna een copie van de Volvo C30. Zelfde vorm van uitstulpin voor de lichten, het raam dat er dan zo tussenin staat, het enige verschil is dat bij de C30 het raam volledig doorloopt tot de bumper.
    En dan die achterbumper :s precies een echte amerikaanse vrouw, zo dik en uitgezakt ! zelfs de achterkant van de huidige Megane is niet zo groot/dik.
    En die wielen staan daardoor zo ver langs buiten dat het lijkt alsof die kikkerpoten heeft …
    Ik kon maar 1 ding positief vinden over deze “auto” : Die blauwe kleurs is wel nice.
    Voor de rest, zo snel mogelijk naar de schroothoop, dit verdient niet om op de weg te komen zoiets lelijk

    Login om te reageren
  85. Robert zegt

    24 september 2008 om 09:17

    @waxweazel

    Je bent ontmaskert als “neutrale” reaguurder. Je haat waarschijnlijk duitsers en gaat graag naar frankrijk op vakantie. Dit vertaalt zich dan in je autovoorkeur. Ik gok dat je een groene Laguna station van de eerste generatie rijdt. Wel grappig dat je anderen er van beticht om ongenuanceerd te zijn.

    Login om te reageren
  86. Waxweazel zegt

    24 september 2008 om 09:24

    @ Robert

    Jij geeft nu het bewijs welk niveau de meeste NEDERLANDSE reaguurders hier hebben. Geef ik mijn mening over een duitse wagen en ik wordt afgeschoten ..
    Ik ga bijna nooit in het buitenland op vakantie, en als ik ga dan is het in Duitsland ;)
    Mijn huidige wagen is een Megane II met 1.5dCi motor in. Nog altijd geen enkel problemen mee gehad.
    Mijn vorige auto’s waren een Megane I 5-deurs 1.6 benzine en een Megane I coupé ook 1.6 benzine. En “toevallig” geen enkel probleem mee..

    Als iemand een haatcampagne start over een Franse wagen en zegt hoe “spuuglelijk” alle renaults wel zijn, dan wordt dit hier op applaus onthaalt.. Zegt iemand iets slechts over een Duitse wagen dan wordt die neergesabeld.
    Neutraal ? laat me niet lachen, zoals zovelen van jullie Nederlanders kennen jullie het woord objectiviteit niet.

    Login om te reageren
  87. Robert zegt

    24 september 2008 om 09:32

    @Waxweazel

    Laten we het er op houden dat de waarheid in het midden licht. Mag ik je een vraag stellen over je auto? Ik ben nieuwsgierig wat je van de besturing vindt. Ook zou ik graag horen of je ook wel eens achter het stuur zit bij auto’s van andere merken.

    Login om te reageren
  88. Waxweazel zegt

    24 september 2008 om 10:07

    De besturing hangt eigenlijk volledig af van welke soort banden op de wielen zitten. Momenteel zitten er (naar mijn mening) geen goede banden onder. Wel veel comfort, maar voor sportieve rijstijl niet aan te raden, daarvoor glijden ze te makkelijk.
    Stuurt heel erg scherp en houdt de baan goed, de grenzen liggen ver, zelfs met gewone banden. Echt vaag vind ik het niet, wel soepel. In de stad of parkeren is wel puur fun geworden, het stuurtje kun je ronddraaien met uw pink, zelfs al sta je stil.
    Ik heb ook met een golf, ibiza en astra gereden (allemaal van rond 2003). Alledrie vond ik ze lomp en onderstuurd. Niet echt scherp sturend, vooral bij lage snelheden, bv in de stad.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North