Na de spyshots en een onduidelijke teaser hebben we hier -één dag voordat het oude-media-embargo afloopt- de officiële foto’s voor jullie. Dit is de nieuwe Audi A6.
Zoals verwacht wordt de nieuwe A6 geen revolutie binnen het modellengamma, maar wordt er rustig verder geborduurd op het familiegezicht zoals we dat al kennen van de nieuwe A7 & A8. Vooral het interieur doet denken aan dat van de A7, en dat is beslist geen straf.
Het uiterlijk is dus geen grote verrassing. Sterker nog, je moet goed kijken wil je deze Audi kunnen onderscheiden van zijn voorganger. Het zijn vooral de nieuwe LED-koplampen en -achterlichten, grille en de licht gewijzigde bumpers waaraan je hem kunt herkennen. Nog even wat info die al bekend was: de nieuwe A6 staat op een MLB-platform dat voor een gedeelte (20%) uit aluminium bestaat. Ze zetten dus in op gewichtsbesparing.
Het motorenaanbod zal bestaan uit een veelvoud van TDI- en TFSI-blokken, eventueel te combineren met Quattro-aandrijving. Dat zal geen grote verrassingen met zich mee brengen, maar daar horen we morgen ongetwijfeld meer over, als Audi de rest van de info vrijgeeft. Op de foto’s is trouwens een 3.0 liter V6 TDI afgebeeld. Op de autosalon van Genève is de nieuwbakken A6 voor het eerst in het echt te bewonderen.
Via deze weg willen we de Nederlandse papier-journo’s bedanken die hun achterdeur niet goed op slot hadden zitten, waardoor iedereen nu een dag eerder dan gepland kennis kan maken met de nieuwe Audi A6. We owe you. Foto’s!
UPDATE: Er is meer info over de motoren naar buiten gekomen. De benzine-instapper wordt een 2.8 FSI met 208 pk. Daarboven zit de 3.0 TFSI (compressor powerrrr) met 300 paardjes. Handschoen-tankers kunnen instappen bij een 2.0 vierpitter met 163 of 177 pk aan boord. Daarboven zit de 3.0 TDI, met de keuze uit 204 of 245 pk. V8-modellen (S6 & RS6) laten nog even op zich wachten. Alle officiële informatie is inmiddels HIER te vinden!
Met dank aan Johan voor de tip!
niet verrassend, wel mooi!
@AudiQuatro:
enig idee wat voor sensoren er aan de voorkant opzitten? (onder kentekenplaat)
@christianjanssen:
Parkeersensoren en in het logo de nachtzichassistent.
@christianjanssen: lol! parkeerhulp?
@christianjanssen: en de onvermeidelijke actieve (adaptieve) cruise control.
@AudiQuatro: juiste omschrijving. Wel verwonderlijk dat ze de 2.0 FSTI met 211 pk niet monteren.
Helaas, wat mij betreft geen vooruitgang. Ik vind vooral de achterkanten van de huidige Audi’s zo lelijk. Erg jammer, want naar mijn mening rijden Audi’s wel heel lekker.
Erg mooi weer, maar op plaatjes is het verschil tussen A4, A6, A7 en A8 steeds moeilijker te zien.
Ik red me wel, maar denk dat van de niet speciaal auto liefhebbers 90% de draad kwijtraakt. Ook als men de auto in real life ziet.
totaal niet verrassend, niet mooi!
@autoblogger:
nee maar dat zegt iedereen als een nieuwe auto word gepresenteerd.
In het begin was het ook van oh die nieuwe 5 serie is lelijk. oh de nieuwe e-klasse is lelijk..
Wacht maar tot je ‘m in het echt ziet, je moet gewoon wennen.
Prachtauto. Niet verassend maar welke auto is dat wel. En als een auto verassend is word het meestal ook lelijk gevonden door jullie zeikerds.
@JamesBond007: Heb je gelijk in maar heb je 1 Audi gezien dan heb je ze allemaal gezien
ik laatst dacht een A3 sportback te zien was het een A4 avant
Bij BMW lijken ze ook te veel op elkaar en Mercedes valt nog mee
@Bart_V:
Ja nou en, met BMW en mercedes is dat ook het geval dus waarom zo zeuren en afzeiken?
kijk maar eens goed naar het bericht van apache. Leer je nog eens wat ;)
@Bart_V: Wauw, heb je nog zo’n verhalen.
-edit: nutteloze bijdrage-
Leuk van audi dat ze die autoblog vinyls op de zijkant hebben geplakt ;)
Ik vind dat de auto erop achteruit is gegaan….
interieur is wel erg mooi naar mijn mening.
exterieur is prima, maar inderdaar niet verassend
Tssssss…..niet eens een iPad houder….
@Rick-dos: als je dat wil moet je toch echt een BMW of Mercedes kopen ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/19/first-bmw-komt-met-een-ipad-houder
http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/06/second-ook-mercedes-komt-met-een-ipad-houder
@robbie:
Dat bedoel ik. ;)
Ze lopen, zoals altijd, achter de feiten aan… ;)
@Rick-dos: Zeg, heeft iedereen die een A6 zou kopen, een totaal nutteloze ipad>?? A6 is voor zakenlui, die gaan zo’n ding niet halen zakelijk… ff nadenken
@CarWasher: hoezo mogen ”zakenlui” geen iPad hebben? Ik heb zelf een Audi A4 uit 2009 en een iPad so what?
@CarWasher: Hoezo? Ik ken zat mensen die in deze klasse rijden, zij rijden allemaal niet zakelijk, maar overwegen wel een iPad of hebben al een iPad. Tuurlijk is deze auto bedoelt onder andere voor zakenlui, maar niet alléén maar zakenlui… Ook families rijden in deze klasse.
@Jamesbond007: Of allebei..?
@Rick-dos:
een ipad houder en dan zo’n opmerking. Wat is dat nou weer voor onzin.
zaken mensen lopen niet rond met een zielige ipad maar gebruiken macbooks.
@JamesBond007 en @CarWash:
Really guys?! Really…
@JamesBond007: of beiden…
@Rick-dos: Misschien acterin?
@Rick-dos: Jawel hoor. Ik zie wel een I-Pad houder. Die mag zeker mijn I-Pad vasthouden in mijn auto als ik rij. :lol:
Goh, wie van de oude media zou nou zo dom geweest zijn om dit te lekken…
@robbie: Aan de reacties vanaf 14:10 in dit topic te zien is AW weer slordig bezig geweest. Dat wist jij al, maar gewoon even voor de mensen hier die jouw reactie lezen en het niet weten. ;)
Op zich wel mooi, maar ik ben dan ook geen Audifan.
Ah voor het eerst weer een Audi waar ik langer naar kan blijven kijken. Hoewel de huidige lompheid nog steeds aanwezig is oogt deze al een stuk verfijnder en eleganter. Vooruitgang.
En altijd lekker een 3.0 V6…
Het is dat het zo veel foto’s zijn, anders had ik echt photoshop geschreeuwd. Het lijkt wel alsof er alleen een nieuwe neus en kont op is geplakt. Audi’s lijken al veel op elkaar, maar dit is wel heel straf… :|
@Citrofiel: totaal mee eens!!! wel grappig dat de twee citroen liefhebbers vlak na elkaar reageren, zitten jullie naast elkaar in de les ofso :p?
@technopatat: Les? Wasda? ;) Gewoon toeval.
@Citrofiel: naar het schijnt moet je daar iets bijleren, iets met wijsheid en overdragen ofso, ma kben niet zeker want ik was niet aan het opletten :p!
@technopatat: Wijsheid? Bier is ook lekker… ;)
@Citrofiel: Oeps! :oops: Zei ik dat nou…
@Citrofiel: jup, je zei dat, waarschijnelijk nadat je iets teveel biertjes ophad ;)! ik volg deels je mening, maar bier overdragen van persoon naar persoon is echt niet smakelijk (tenzij het in ongeopende flesjes gebeurt…), dus ging ik naar school om er het bakkertjes beroep te leren, en dat ging via wijsheid ;)!
@technopatat: Dat zal wel kloppen. Ik moet echt afleren om telkens als ik thuiskom (ook ’s nachts) even op autoblog te kijken, daar komen rare dingen van… ;)
@technopatat:
Citroconcsience ;p
@DoubleChevron: wow, dat moest ik 3x lezen om te snappen :D! ^^
Kijk, dit hebben we slecht afgewerkt ;)
@robbie: nee dat is het opblaas ventiel
@RND: LOL! Nieuwe caption dan:
“Kijk, dit is het ventiel waarmee je deze A6 kan laten veranderen in een A4 of A8 door er lucht uit te laten lopen of in te pompen”
:D
@RND: Daar gaat de gebakken lucht erin…..
@Harie + Robbie: Hahaha… vet in de lach! Allebei meesterlijk.. :)
@RND: en @robbie ik wou eerst niet op dit artikel reageren maar met deze 2 moest ik toch lachen ;-)pas ik vind het (net als 90 % van de audis) niets
@robbie: LOL, ze moeten zelf al wijzen om het te zien :) wat een afknapper zeg.
@robbie: het is nog altijd beter weggewerkt dan bij volvo.
En de A6 is te groot, wanneer je de A6 vergelijkt met de 5-serie en de E-klasse.
Kijk een grotere a4
@bohica: Ik dacht eerder aan een kleine A8
De Audi ontwerpers zijn tegenwoordig nog luier dan die van Porsche. Dit gezegd hebbende is het wel weer een fraaie verschijning geworden maar spannend is anders.
“Het uiterlijk is dus geen grote verrassing. Sterker nog, je moet goed kijken wil je deze Audi kunnen onderscheiden van zijn voorganger.”
Is Ricardo echt zo scheel, of?
kvind em wel mooi, hij is zoals hij moet zijn :)
Ik ben aangenaam verrast, het is duidelijk een Audi maar is geen grote/ kleine versie van de A4 of A8 (y)
Bizar trouwens hoe erg die achterlichten “uitsteken”
@robbie: Net een gezwel.. Echt lelijk!
@robbie: kvind het wel mooi, maar zijkant lijkt op een A4 :) , zelfs een VW jetta (beide hebben dus ook een mooi zijlijn)
@robbie: Opvallend inderdaad, maar dat is ook bij de A4 een beetje zo als ik me niet vergis.
Deze auto is eigenlijk erg mooi, maar ik vind het ontwerp van de A4 gebalanceerder. Morgen lees ik graag hoe veel dit model gegroeid is ten opzichte van de voorganger. En Audi levert wel degelijk een Ipad houder. Je moet ‘m alleen wel eten geven.
@robbie: wat heb jij tegen audi?
@JamesBond007: tegen Audi? Niks. Ik wijs alleen maar op een paar zaken die mij opvallen. Als je alles leest wat ik schrijf zal je ook zien dat ik opmerk dat het interieur mij wel kan bekoren.
Zzzzzzzzzzz, te saai, te conservatief…
Jemig, je zou maar in deze klasse moeten shoppen. Ik zou het niet weten. Jag XF dan maar?
Christus, ze moeten miljarden besparen door 1 design te pakken en dat in 3 schalen te maken, kan die non-premium zooi niet wat goedkoper?
Zoals ik al had verwacht… Dit ziet er gewoon niet super uit. Chek vooral even de zijkant; de verhoudingen kloppen niet helemaal en bovendien die lichten… Sorry Audi, nog een misser.
ziet er heel goed uit een flinke verbetering op de huidige A6 die trouwens ook zeer mooi is maar ik wacht meer op de avant als die ook zo mooi is is hij een waardige opvolger voor onze auto.
het interieur ben ik ook enorm over te spreken een flinke vooruitgang.
PS. zijn die autoblog reclame stickers een optie of standaard :P
Bij VW spreken we van een ‘Golf / Passat 5,5’ als er eigenlijk nix verandert. Maar bij Audi voel ik me onzeker. Men zegt dat er onderhuids toch wel eens wat gebeurt. Maar hoe kan je dat als eenvoudige bloglezer ooit checken zonder ze allemaal te kopen?
Als ie op het ongewijzigde platform van de Audi 100 zou blijken te staan, zou ik het ook geloven.
Zoals ik al dacht: saai. Maar wat ik niet dacht is dat ie ook nog eens lelijker is geworden dan de huidige A6. Bravo!
13 in een dozijn voor de hoofdprijs en iedereen wil m hebben onbegrijperlijk
Ik dacht even dat het een A8 was, waarbij de foto’s geschoten zijn met een objectief die de boel een beetje verkleint. Nou vind ik de A8 niet heel erg lelijk maar ook zeker niet mooi, hetzelfde geld voor deze A6.
Niet bepaald mooi.. Net zoals de A8 stelt dit me toch enigszins teleur hoor!
hmm wat moet ik hiervan vinden. Opzich is het een mooie auto. Maar het wordt wel erg overdreven saai daarzo bij Audi. Waar de 5 serie en de E klasse nog echt vernieuwt overkomen is dit blijven steken in 2006 met lichte facelifts
Nou ik er over nadenk… Het kan ook een foutje van Autoblog zijn. Dénken ze een scoop te hebben, blijkt het een aftermarket lampensetje van een tuner.
saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai, oeps
Tja, deze voorkant hadden ze op de A7 moeten gooien. Maar desalniettemin een mooie wagen!
Een A8, maar dan met betere verhoudingen. Niet slecht, mooi zelfs, maar heb het ondertussen wel gehad met die single gril.
Laat die RS6 maar komen!!!
Het is niet vernieuwend maar het is en blijft een mooie wagen. Hoewel ik zou gaan voor een 5 Serie
@The Stig: Jep, en de RS3 Hatchback, de RS4,de S1 en de RS7 ook maar snel komen!:)
sowieso hebben jullie een typefout gemaakt, want dit is gewoon een Audi “A-lles in een”
Moet eerlijk zeggen dat ik het interieur wel nice vind. zeker met dat matte hout.
@robbie: Als dit de productiemodel zou zijn wel ja Bij de A7 Concept zag het nèt zo schitterend uit, wat is er uiteindelijk van terecht gekomen… :?
@BaySideBlueBoy: dit zijn foto’s van het productiemodel slimpie ;)
Mag ik een 535i alstublieft..?? Klasse auto hoor maar weinig verrassing, mooi doorketrokken lijn als het om de eenheidswurst uit Ingolstadt gaat… jammer
Niet lelijk, maar weinig verrassend t.o.v. het vorige model. Ik prefereer de 5 van BMW.
Is dit niet een A4? Of.. uhhh.. A7?
Doe mij maar een A5 Sportsback, enige Audi die ik nog kan waarderen.
@Thomas Bol:
Ben het met je eens
Mooi ding!
Jammer.. Achterkant van een Seat Exeo en de voorkant van een A8. Niet mooi.
onderscheiden van de voorganger lukt prima, maar van de nieuwe a8 of a4 wordt moeilijker..
Gaaaaaaaap…. was dit nou een A4, A8 oh nee A6
achterkant is gelijk de VW coupé concept van een paar maand terug
Geen mij maar een saab 9-5. Die heeft wel stijl!!!
De dakbogen zijn echt EXACT hetzelfde, de overgang in de kofferklep, de achterruit, wauw. Typisch weer een geval ingrijpende facelift. Net als Ford met de Focus deed en VW met de Passat. Alleen had Ford de common decency om het een facelift te noemen.
Waarom die achterkant zo suf.
Kan volgens mij dynamischer. Zie snelle, grove photoshop:
@Kasper: dat zou pas lelijk zijn
@Kasper: Stuur maar op naar KIA.
wat gewaagd die achterkant. veel te onderscheidend voor een audi…. zeker een preproduktiefoutje…
Geweldig, deze Aldi A6,2. Ziet er NOG vernieuwender uit dan de Golf 5,5 of de nieuwe Passaai. Mocht je dit mooi vinden, dan zul je Balkenende ook wel een reuze spannende vent vinden. Dit is gewoon een pakje blue band zonder strik, een halfje wit, een blikje HAK worteltjes, een grijze muis!
de vorige a6 was veel mooier
Hoeveel kopieën kun je nog maken van hetzelfde ontwerp.
Van een theezakje is de smaak na de derde keer ook wel af.
Mooie A4, of was het nou A8?
@KippieKnaus: staat toch duidelijk a6 in de titel. Of zag je het niet goed aan de auto? effe langs de specsavers gaan als ik jou was ;)
@KippieKnaus: Zo deze grap heb ik echt nog nooit gehoord!!
@jimmy:
Weet niet waar je dat vandaan haalt maar dit was niet als grap bedoelt.
@JamesBond007: Nee klopt, het was geen grap.
Ik ben een analfabeet die kan schrijven en moeite heeft met het onderscheiden van VAG eenheidsworst.
de voorkant is geslaagd, maar derest is inderdaad wel een beetje copy a8->size->0.8->Lunch
Heerlijk! met je Quattro in de sneeuw al die stoere achterwiel aandrijvers links en recht in te halen. gisteren kwam zo’n premium BMW nieteens een heuveltje van 4 cm op.
ALs break, avant gaat ie weer veel mooier zijn.
Voor je Autoblog verlaat vandaag, studeer best even dit, zodat je ze zeker uiteen kunt houden.
Audi A4 (heeft uniek designroostertje onder de grille)
![](https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A4_2008/Audi_A4_31.jpg)
Audi A6 (te onderscheiden van A8 door A4-stijl roostertjes onder koplampen)
![](https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/slides/audi_a6_2011_10.jpg)
Audi A8 (heeft unieke roostertjes onder koplamppen)
![](https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A8_2010/slides/Audi_A8_2010_03.jpg)
Piet Huysentruyt: En als ik wat dichter kom bij de mensen, weet je wat dat wilt zeggen. Wat hebben we geleerd vandaag? Punt één: … Punt twee:… en Punt drie: … ?
Het is… een Audi, meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk. Dan komt er een A en daarna een nummer. Die nummers zijn tegenwoordig redelijk uitwisselbaar bij de Ingolstadters.
Het interieur is wel mooi overigens. En die velgen ook, very nice.
De nieuwe BMW 5-serie zal de grote winnaar worden in het hogere middenklasse.
1.BMW 5-serie
2/3. Hier zal de nieuwe A6 het uitvechten tegen de Mercedes E-klasse
@AGERA: Not so fast.
@AGERA:
en dat weet jij natuurlijk omdat je de nieuwe a6 al lang hebt gereden? je trekt conclusies nadat je net een uur of 2 geleden voor het eerst een plaatje hebt gezien van de a6.
extreem lelijk, nutteloze led’s weer..
Is het niet de A6.4.8?
Wat een achteruitgang t.o.v. de huidige.
Snap weer niet waarom ze nou weer hout in de auto moeten tonen….het is geen boot.
@DePannekoek: Omdat hout gewoon veel mooier en chiquer staat dan aluminium, vind ik. Waarschijnlijk een kwestie van smaak. Weet niet of het aan mij ligt maar op de foto met de man met de Ipad oogt het dashboard behoorlijk kolossaal.
Ik vind de auto er best prima uitzien maar is inderdaad meer een grote facelift en ietwat saai. Maar ik zal niet klagen mocht die voor m’n deur staan. Hoewel ik liever de 5-serie of E-klasse heb. Het zijn alle 3 gewoon stuk voor stuk goede auto’s.
in een moderne boot zit net zoveel hout als in deze audi… mind you, het woord dashboard of armaturenbrett verwijst direct naar iets wat van hout is.
@integralechubasco: Kan ook karton zijn….:)
alweer niet vernieuwend…
Vind de nieuwe 5 van BMW dan wel better looking
Mooie auto, maar inderdaad weinig verassend ontwerp. Ik zag gisteren de A8 rijden, ik vond het wel jammer dat ik (met enig verstand van auto’s) toch 2 keer moest opkijken of het wel degelijk een A8 was. De huidige ontwerpen van audi zijn mooi, maar je verkleint volgens mij de doelgroep drastisch als je je modellen zoveel op elkaar laat lijken. niet enkel omdat er een specifiekere smaak gevraagd wordt, maar omdat de baas niet graag in dezelfde auto rijdt als zijn werknemers. Die koopt dan wel een 7, S of XJ. Maar da’s slechts mijn gedacht ervan :)
Kan natuurlijk ook voor de discretie en bescheidenheid zijn, maar daar heeft VAG reeds de phaeton voor.
Misschien is de A6 wel zo ingetogen omdat we in een tijd leven waar dikke auto`s not done is! Komop zeg, willen jullie zeggen dat de nieuwe 5 serie spannender is??
@AudiQuatro:
Ja echt wel.
@majinstar: sorry, de nieuwe 5 is zeker een mooie auto, maar echt niet spannend te noemen!
@AudiQuatro: 5 serie is saai + spuuglelijk. Deze is dan in ieder geval nog mooi,.
Audi speelt het weer eens “safe”. Ik weet wel zeker dat dit een groot succes gaat worden.
Laat de eerste rijtests maar komen!
Vind de nieuwe Audi’s er niet knapper op worden, vooral die lampen vind ik niks.
Interieur vind ik met dat hout iets te druk, de A7 in de rijtest zag er wat beter uit naar mijn mening. Vooral bij de deuren naar het dashboard komt het niet echt lekker op me over.
Dat interieur is bizar mooi voor een A6.
Nja, zeer mooie lijn, agressieve snoet. En als A8-rijder én liefhebber vind ik em mooier ogen dan de nieuwe A8, al zal dat voor sommigen niet echt moeilijk zijn :-). Soit, het is geslaagd, maar zoals vele anderen hier, deel ik de mening dat het onderscheid tss de verschillende modellen toch serieus aan het vervagen is… toch dikke duim voor de 4 ringen!
Eerlijkheidshalve is het niet verassend wat immers te verwachten was nietwaar? Zet Audi hiermee een lelijke auto neer? Integendeel…
Feit is dat ook dit juist bijdraagt aan het succes van Audi, immers het huidige model doet niet in één klap als verouderd aan. Bijvoorbeeld (met alle respect) het vorig type C5.
Lieden die enkel reageren met dit als saai te bestempelen? : from the deepest desires often comes the deadliest hate..
We zullen het eind van volgend jaar wel zien welke “premium” er het meest is verkocht.
@Bisazza: 100% mee eens!
En het interieur is van de A7 overgenomen en heb daar al ingezeten. Is echt geweldig!
@Bisazza: dan neem je aan dat het verkoopcijfer bepaalt hoe niet-saai de auto is, en dat is feitelijk onjuist. Aangezien deze auto het meest verkocht zal worden in de lease en leaserijders nou in het bijzonder…inderdaad saaie mensen zijn. Heeft wel iets heel triest dat al die audi fanboys hier zitten te klagen als mensen het als saai bestempelen (terecht) en 2-3 keer een reactie achterlaten, terwijl ze zelf de hele boel zitten onder te spammen met hun kinderlijk nederlands (en een gebrek aan een rijbewijs).
Saai.
In het interieur wel mooi om te zien hoe de lijn van het dashboard is doorgetrokken in de binnendeur. En hout accenten zijn ook mooi. Verlichting aan de buitenkant is lelijk. Cover van de motor zelf is ook lelijk. Voor de rest, same old same old.
Als ik in het vervolg moeilijk in slaap kan komen zal ik naar deze auto kijken.
-edit: nutteloze bijdrage-
@majinstar:
Wat is er jonge? kunt u het niet hebben dat het weer een succes gaat worden? Agh gossie toch:(
@exotic: nee, heeft al meer dan 3 reacties hier achtergelaten over zijn mening dat het er niet uit ziet.
Men is jaloers. Ze verwachten ook alleen maar verassingen omdat ze stout zijn geweest en sinterklaas hun geen verassing heeft gegeven.
Voor degene die van plan zijn om een Audi A6 aan te schaffen. Wees verstandig en bestel er vandaag nog 1, anders zit je straks met een suffe auto die je meteen 20 jaar ouder maakt.
Mooi, stijlvol verderzetten van een al geslaagd ontwerp. Enkel de achterkant stoort mij een beetje, interieur is wel echt de max! Het is gewoon een exacte kopie van het A7 interieur – geen probleem natuurlijk, maar een beetje originaliteit kan nooit kwaad…
Wacht even, originaliteit en VAG, dat zijn twee woorden die niet samen in een zin kunnen staan.
@Veyronlover: zeg Veyron(=VAG)lover LOL
@KaCh1ng:
Het is niet omdat hij de Veyron mooi vindt dat hij de rest en dus ook het voornaamste van VAG (VW & Audi) niet mag bekritiseren. Ik vind de huidige Mercedes W212/S212 E-klasse ook niet mooi, maar rij zelf wel een S210 die ik zeer mooi vind…?
@KaCh1ng: en jou toegevoegde waarde aan het topic is? Nee de Veyron is niet echt origineel, het is eerder een project om de technologie en de kennis van VAG te promoten. En daar hou ik wel van, gewoon simpel en to the point – pure passie zonder enige originaliteit.
OT: iemand een idee waarvoor die camera in de vier ringen zal gebruikt worden?
@Veyronlover: volgens mij is dat voor nightvision, iets wat ze bij merken zoals saab en bmw ook hebben. Dan kan je mensen en dieren op straat in het donker opmerken.
ik vind hem niet verkeerd eruit zien, maar als mensen goed kijken is hij van geen 1 kant te vergelijken met een andere audi, in ieder geval zo zie ik het. mensen zien een bericht van audi wat over een nieuw model gaat en 50 reacties gaan over dat ze hetzelfde eruitzien enzovoort. ja en dan? het verkoopt toch en in nederland verkoopt audi meer dan bmw en mercedes dus hou op met alles over 1 kam scheren typisch nederlanders
@Majinstar: Ga eens even BMWForum bezoeken in plaats van een grote mensen blog… tjoew tjoew….
Netjes zoals altijd, zou idd wel eens echt nieuw model willen zien. Ik wil wel weer eens verrast worden door VAG…
@apache bedankt voor de toelichting want het verschil op de lengte- en breedtematen na is anders niet te zien.
Jammer dat ze zo klakkeloos de grille van de A1 hebben overgenomen, het had scherper en verticaler gemoeten. Die mistubishi koplampen liggen mij ook niet lekker. De rest van de auto is wel te doen.
@majinstar:
echt niet. net een grote 3 serie
@JamesBond007:
Liever dat dan voor schut staan met een opa auto.
Ik heb een deja vu gevoel.
Audi speelt op safe.
De verkoopcijfers zullen goed zijn.
Geef mij maar een Jaguar xf of Citroen C6.
ze rijden goed
dat is dan ook alles …
Het is opmerkelijk hoeveel embargo’s op het laatste moment doorbroken worden. Dit zou altijd strafbaar mogen zijn!!!
@Timmie: want?
mooi interieur, maar hoe moet je ze in godsnaam nog herkennen!
helemaal als de chinezen een a4L gaan maken, levert nog meer verwarring op!
Al de bovenstaande opmerkingen kunnen de prullebak in als mensen daadwerkelijk ‘ns een keer in een Audi gereden hebben.
Allemaal plaatsjesneukers!!
@porsj:
precies, en dan als de a6 een tijdje op de markt is en er een rs6 komt is het allemaal van oh fuk bmw met z’n m5je.
Gewoon triest hoe mensen op plaatjes kunnen zeggen of hij goed rijd of niet.
@JamesBond007:
Ik kraak geen enkel merk zomaar af en je hebt maar niet horen zeggen dat de nieuwe a6 lelijk is, alleen verwacht ik dat de BMW het wel beter zal gaan doen.
Fuck BMW of Fuck Audi zal nooit gaan roepen totdat ik zelf een merk op de markt zal brengen wat het beter zal gaan doen, maar de kans dat dat gebeurt is uitgesloten.
Tenslotte klopt ook ik ben ook weg van de RS6 avant(2008), maar dat betekent toch niet dat ik mijn mening niet mag geven over de nieuwe A6?
geweldige auto weer
Pff, wat een verrassing dit zeg! NOT. Vind de achterkant wel érg saai zeg! Vind vooral die ‘spoiler’ de achterkant zo suf maken. Interieur is daarentegen weer erg mooi geworden, behalve dat grote scherm dan…
Heeeel erg fraaai.
ik vind hem erg mooi.
ook al is het een zeer ingrijpende facelift.
Ik heb vorige week in de Dubai mall de nieuwste A8 gezien, het eerste waar ik aan dacht toen ik deze zag was: “hè, een kleine A8”
Ze lijken echt precies op elkaar, alleen de lengte…..
Binnenkort, bij u om de hoek!
@Luukvk: waarom heb je zo lampen met oude RS velgen gezet? zo gaat een standaard A6 er zowiezo niet uitzien (kdacht zelfs led standaard , moet eig wel)
@KaCh1ng: Die op de persfoto’s is natuurlijk rijkelijk aangekleed. Het meerendeel van de nieuwe Audi’s A6 zal in Nederland (net als het huidige model) het hele jaar door op balonbandjes blijven rijden.
@Luukvk: ja maar die lichte gaan echt niet bij zo een moderne auto.. van die velgen snap ik het…
@KaCh1ng: neehoor!, er zijn genoeg spyshots waarop te zien is dat ie ook zonder led is gewoon zoals hierboven. maar ik zeg niet meteen dat je die het meest gaat zien want die full led koplampen zijn gewoon donders mooi!
@Flamingo: oow en trouwens ook met zonder ledlichtjes aan de achterkant. voor de basic uitvoeringen
@Luukvk: Laat me raden. Mitsubishi Lancer koplampen?
@BaySideBlueBoy: Nee, gewoon de standaard koplampen van de huidige A6. :-)
@Luukvk: hahaha ik moet u toch gelijk geven zo zal hij er toch meestal uit zien en dan met de 2.0 TDI 6 bak
Dit wordt gewoon een goedkopende sedan, die perfect in de Audi-reeks hoort, misschien lijkt hij op andere modellen, maar het interieur is gewoon top. daar kan niemand omheen.
meer dan 90% van de mensen die hier zojuist de A6 afgekraakt heeft, kan hem waarschijnlijk nooit van zn leven betalen. Maar wat die dan wel weer doet, stel de nieuwe A6 komt voorbijgereden, is gapend ernaar staren totdat die uit zicht is. Op foto’s kun je niet goed oordelen, nieuwe BMW-5 vond ik een achteruitgang op de oude. In het echt moet ik zeggen dat hij wel mooier is, maar nog steeds een achteruitgang (mening). De A8 had ik eerst ook minder imposant ingeschat, ben wel bij de opening in den bosch geweest met mijn vader, maar toch niet echt onder de indruk. Zie ik hem een keer langsrijden, dan kijk ik toch echt wel langer. Maar dat snappen de meeste fanboys van andere merken niet ;)
@Pantoffeldier: Wat boeit het nou of je een A6 wel of niet kunt betalen. Ik vind de schilderijen van Picasso lelijk, maar kan ze niet betalen. Het gaat gewoon om de mening van een persoon. Daarvoor zijn reacties bedoeld.
OT: Wat een saaie auto, maar wel stoer van die primeur. Bij Audi gebruiken ze gewone scale tools (Photoshop e.d.) voor hun modellen. Niet creatief wel gemakkelijk.
Gaap!
De R&D afdeling van Audi heeft weer best werk geleverd. Dit is dé auto voor het Duitse volk. Het Duitse volk is niet veranderd dus de audi ook niet. Als het maar sterk is en niet te veel opvalt. Bescheiden dus net zoals de Duitsers. Audi weet wel dat ze saai zijn, maar als de doelgroep het wil en het verkoopt goed, waarom niet?
weinig verandering, maar dat zijn we ondertussen wel al gewoon van Audi. Het interieur is wel zeer mooi.
Bij deze auto gaat het om het interieur, dat onwaarschijnlijk fraai het netvlies beroert. Als BMW-ista is dat een Geständnis van formaat, maar het is niet anders. Aleen je zal er 10.000+ euro aan Audi Exclusive-opties voor moeten aanvinken om het interieur enigszins op de plaatjes te laten lijken – en dan zit je prijstechnisch weer in de buurt van een basis-A8. Eeuwig dilemma.
Bij elke nieuwe Audi krijg ik het gevoel dat ontwerpen bij Audi vreselijk saai moet zijn. Alles lijkt op elkaar en hoe meer modellen je uitbrengt des te meer dit opvalt. Kan ook niet anders met een grille die bijna 60% van het front inneemt met lampen waarvan het ontwerp weer net iets af moet wijken van de andere modellen. Bijna alles ligt al vast voor er ontworpen kan gaan worden. De Audi-adepten en de Audi-wannabees (VW rijders)zullen dit echter weer wel kunnen waarderen.
Ik vind het een mooie auto geworden. Alleen jammer dat het model op de foto´s grijs is, dat maakt het er niet spannender op. Maar ik ben blij dat ik nu al weet hoe die er uit gaat zien.
best wel een mooie auto en vooral het interieur ziet er indrukwekkend uit. maar mijn god, ze hebben bij audi het woord ‘originaliteit’ waarschijnlijk al heel lang niet meer gehoord
leuk, die standaard laserjammer en DSI in de gril :D
van woor zie je niet of het een(nieuwe) a3, a4, a5, a7 of a8 is.
waarom koop je dan niet gewoon een(nieuwe) a3
je ziet het verschil toch niet…
voor:$
@ 22 cm
Wat zou je liever willen? Een aangeklede A6 of een basis A8? Doe mij maar meer ‘auto’ dan perse een A8 te kunnen rijden. Ik ga voor de A6, als ik al voor een Audi zou gaan dan.
mooi ding!
ik val spontaan om van de nieuwheid!
Ziet er uit als een, uuuuuhhhhh…………. A6
gotver wat mooi was mn eerste reactie! nee even serieus, ik vind m geslaagt! ent interieur is ook prachtig. is gewoon een erg strakke auto
GAAaap… wat een saaie wagen. Het is weer een slap aftreksel van.Ik had ook niet anders verwacht van Audi Hoeveel jaar nog, gaat Audi door met het uitmelken van een ouder model. Dit model is nog saaier dan de oude A6. Wat is dat navigatiescherm ook lelijk. Die kun je toch gewoon mooi intregeren. Het lijkt nu wel een TomTom bovenop je dashboard. De A4 A6 en A8, het is allemaal hetzelfde. De BMW 5 serie steekt nu wel echt met kop en schouders uit boven de andere middenklassers.
@geertje:
Ja blijkbaar vindt de consument het allemaal prima want ze gaan in de lease als warme broodjes over de toonbank.
Ben benieuwd of dit de visie is van Audi zelf of van dat oer saaie VAG (waar in hun ogen alle auto’s hetzelfde onderstel moeten krijgen en zelfde lijnen)
Audi blijft hun modellenreeks uitbreiden maar helaas niet met iets wat onderscheidt. De A4,A6,A7,A8 lijken allemaal teveel op elkaar (leuk voor prijs want ja de a7 kan op de onderstel A5 en A8 op A6 bla bla scheelt een hoop:P Saai is het wel.
Nieuw? Dit is gewoon de oude A6 met andere koplampen en een modernere moteor. Of een kortere A8 met een andere naam.
Maar toch, chapau voor Audi dat ze zo concervatief zijn met hun design. Dat al 15 jaar lang.
@mercedesfan: nee dit is een volledig nieuwe model :)
@KaCh1ng: Ach zo, want het is er anders niet aan te zien.
Vind het maar niks, achterkant veel te kaal. Sowieso vind ik het maar een verlengde a4, niet echt iets vernieuwends.
Verschillen moeilijk te zien? En Profil gelijk aan de vorige 180 versies van de A6. Daarnaast als ik front bekijk. A4/A7/A8 What the hell man, kies een weg.
Ziet de Volvo S80 van er en profil hetzelfde uit als een oude 960/S90?
Audi is toch wel het meest waardeloze merk aan het worden. Just like BMW.
*verder aan oude Volvo 740 sleutelen gaat*
@dhra:
+ dat de onderdelen van een 740 schrikbarend goedkoop zijn ..
zelfs ik schrok ..
Ziet er weer goed uit op alle fronten, dus de bmw kan zijn borst weer natmaken en de verkopen van de 5 gaan omlaag want dit ziet er toch beter en sportiever uit.
Zeer mooi geworden deze wagen, zoals het moet zijn! in mijn ogen veel strakker dan E klasse of 5 serie!
Niet echt verassend maar ik zou ‘em net als iedere andere Duitse auto van de “grote drie” toch heeeeel graag willen hebben.
Tja, wat moet je zeggen!
Audi verkoopt bizar goed, dus zou wel enooooooorm STOM zijn om nu ineens met een revolutionair ander design te komen!
Mooi ook dat van de 160 reacties er 2 over het interieur gaan… HALLO! Je zit ín de auto hoor!! Of is dat weer ouderwetsch gedacht?
Ik moet zeggen dat ik het interieur schitterend vind… einnnndelijk af van die ‘losse blokjes’ (1 blokje ECC, 1 blokje audio, 1 blokje knopjes, etc.) maar meer een vloeiend geheel. Zeker met dat schitterende hout. Ik vind het haast Zweeds design!! En een groter compliment is er toch niet…
;)
He!Uiterlijk totaal niet verwacht!
@ dhra: zie hierboven…
Wat zou jij doen??
Het is weer en vergrote a4.Gemiste kans weer.Interieur is wel mooi.
Nog even over het interieur: die hoofdsteunen kunnen écht niet! Lijken wel van die kussentjes voor bejaarden! Ik weet ’t, er moet een DVD scherm in, maar dat kan veel eleganter:
@Svenska Aeroplan AB: dit is echt afschuwelijk ja!
Iedereen praat maar over het premium interieur van Audi…
Dat leer is echt cheap ass, in mijn 159 zat tenminste nog Poltona Frau leer, wat mooi vakkundig was gesneden. Dit zijn gewoon lappen.
Saai, kleurloos, voorspelbaar, onopvallend en daarbij de goede afwerking dan heb je precies wat de zakelijke rijder wil. Complimentje voor de Marketing afdeling van Audi want dit wordt dus weer een verkooptopper.
nee absoluut een audi a-sex(zeggen duitsers toch?) geworden.
![](http://media.autoweek.nl/m/m1cyjk3bgium_800.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/audi_a6_2011_01.jpg)
![](http://img259.imageshack.us/img259/529/m1dywdib9hue800n.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/audi_a6_2011_03.jpg)
![](http://media.autoweek.nl/m/m1cyjk1bdquf_800.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/audi_a6_2011_11.jpg)
hier vergelijkinkje met de ook prachtige vorige:
2004(+facelift2008)vs2011
zegt u het maar, welke zou u nemen. welke vindt u mooier?
@Flamingo: A sechs maar dat wist je waarschijnlijk wel :P
@Flamingo: de 2010 versie alemaal net wat strakker
@Flamingo:
Nein dieses Schwedishe S Achtzig is enfaich geiler auf der Innenseite:
Cleaner, rustiger, volgens tests betere kwaliteit.
@Flamingo:
Ik vind de auto toch wel mooier.
Bij de nieuwe lijkt net of de dashboard naar rechts is getrokken als alleen de bestuurders kant gefotografeerd wordt.
@Homer55:
auto = oude…..
Jezus wat wat n hoop reacties… Ik vindt deze al beter als de vorige maar tis eik nog saai, t interieur is wel echt gaaf
@ Flamingo: hoho, er zijn er nog meer in deze klasse hoor…
Dat gevoel kwam bij me op na het oeverloze gezeur van hierboven: ‘hallo, je hoeft hem niet te kopen, toch?’
@Svenska Aeroplan AB: ooh :P
@Svenska Aeroplan AB: nou als alleen deze 2 op de wereld waren dan. natuurlijk zou jij anders de Saab kiezen :lol:
Dat klapscherm istrouwens wel heel jaren 90.Hebben ze bij volvo met de s60 beter ovor elkaar.
Iemand enig idee wanneer de avant verschijnt? En zijn er daar nog geen spyshots van?:D
Ik vind hem wel ok, niet egt verschrikkelijk ofzo, maar de vorige is egt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel beter!
Wat is er nieuw dan ? volgens mij alleen dat je als stootse A7 bezitter genaaid wordt omdat je teveel hebt betaald voor een mooi interieur wat nu ook in de a6 zit.
Ik vind niet gauw iets saai, maar dit is wel heel erg.
Hahaha, merkt er niemand van jullie dat niet totaal andere model moet worden maar een verbeterde versie van de vorige??:|
Hij is degelijk wel veranderd dan die vorige.. :S
En..
de A7 leek me eerst ook geen Audi meer te zijn.. Totdat ik hem zondag zag staan… Ik dacht gelijk, Wat een prachtding ook al is die op de foto lelijk… In het egt is hij veel mooier.. net zoals de R8 GT minder bol is op de foto’s:)
Dus..
Dit zou veel mooier worden als mensen hem al paar keer gezien hebben enz. en misschien komt nog zo’n I pad houder zooi achter…Je kunt van alles bij doen.. niet elke A6 is het zelfde… en bedoel ik neit die oude en nieuwe enz. maar kwa accesioris of hoe je dat ook alweer schrijft :P
@Audi Chick:
Als je niet weet hoe je iets moet spellen:)
En..
Je bent toch online. Laat ons zien dat je hersenen hebt:)
Dus..
Wees lief en zoek het even op :)
@primramessar: Ik ken haar persoonlijk en weet dat ze dislecties is. Dus ingevolg even nadenken over dat er ook mensen zijn die er niks aan kunnen doen.
Mvg. Jeffrey
@primramessar:
omg, je snapt me toch wel ??
Laat zien dat dat je zelf hersenen hebt :s
zo lelijk
best wel een mooie auto van bmw serie 5
Tsja, moet het als Mercedes en BMW-ad adept toegeven, ik vindt het best een mooie auto. Vooral het interieur vind ik er mooi en hoewel de buitenkant opzich geen verassing is, vind ik hem wel veel veranderd. De hoofdlijn is natuurlijk hetzelfde gebleven maar zo maakt z’n sedans nou eenmaal. Als je in de jaren ’99-’06 kijkt deed Mercedes dat ook met z’n sedans, nu zijn ze er een beetje vanaf gestapt. Maar de W203,W211 en w220 hebben ook dezelfde lijn.
Ik vind het een mooie auto en ben bang dat ie een hoop van de E-klasse en 5-serie gaat afsnoepen! Jammer van die verlepte voorwielaandrijving…
@Thomaz: Een mercedes rijder zie ik niet zo snel in een vag product stappen.Zelfde geldt voor bmw.Ik zie eerder volvo rijders overstappen naar audi.
Die succesvolle vormgeving wordt wel érg uitgemolken bij Audi, al is het best een leuke auto, ik vind hem zo saai.. Als je dan de huidige BMW 5 vergelijkt met de vorige: dat is een serieus verschil. Zelf zou ‘k de BMW 5 verkiezen :)
Een Audi A6 is altijd al mooi geweest,dus goed dat ze de lijnen behouden hebben. Kleine aanpassingen die er toch toe doen. Ik kan al niet wachten op de A6 Avant, de mooiste in zijn segment.
a1
![](http://media.autoweek.nl/m/m1ays7tb954l_800.jpg)
![](http://media.autoweek.nl/m/m1cyj37bu3dp_800.jpg)
![](http://media.autoweek.nl/m/m1cyiubbfk2z_800.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/audi_a6_2011_01.jpg)
![](http://media.autoweek.nl/m/m1fyk5kbqqod_800.jpg)
![](http://media.autoweek.nl/m/m1cykh2bfuvf_800.jpg)
![](http://media.autoweek.nl/m/m1dywucb81do_800.jpg)
![](http://media.autoweek.nl/m/m1dyx37btfyw_800.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A6_2011_lek/audi_a6_2011_03.jpg)
![](http://media.autoweek.nl/m/m1cykjibeiiw_800.jpg)
a4
a5
a6
a7
a8
a4
a5
a6
a8
en dan zijn de interieuren ook nog hetzelfde. ppfff. wel mooi! ik zie overigen wel de verschillen duidelijk hoor..
ooh en haal maar gerust weg als het te veel plaatjes zijn of het irritant is ofzo ;) !
@Flamingo:
Gaap, dit soort vergelijkingen hebben we nu wel gezien. Welk doel wil je hiermee bereiken? Audi liefhebbers overtuigen dat jij gelijk hebt, en Audi´s saai zijn?
Komop, ga lekker buiten spelen of zoek een vriendin…
@Flamingo: Ja, ik zie hem! Dat ene lijntje aan die linker koplamp. Dat is toch het verschil dat je zocht? ;)
En toen dacht audi: laten we NU een geel streepje toevoegen, in plaats van toen de 5 reeks er pas een had ;)
Eindelijk lijkt de A6 weer op een sedan, in iedergeval weer meer dan zijn voorganger. Hij is herkenbaar Audi en daar hou je van, of niet. Persoonlijk boeit mij Audi niet zo. Het reed goed en dat zal deze ook zeker wel doen, maar het steriele van de buitenzijde van de auto, spreekt mij niet aan. Het interieur is buitengewoon mooi. Een grote vooruitgang ten opzichte van het vorige model en gelukkig zie je daar het meest van, als je er in rijdt. Maar als het op de oprit staat, wil je ook kunnen genieten en dat zal ik niet doen, met dit uiterlijk.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejj.. een pop-up scherm!!!
Ik vond het oude ingebouwde scherm veel mooier! Het hele dashboard is bij de oude veel mooier.
Heel erg jammer
Ik hoop niet dat ze dit bij de A4 ook gaan doen….
Extrerieur is anders wel netjes, werd eens tijd ook.
Ik vind het interieur erg geslaagd! Vooral dat hout staat me zo aan.
Ik val alleen maar in herhaling als ik zeg dat het uiterlijk niet erg verrassend is. Vond trouwens het oudere model zoals boven getoond veel mooier.
Nuja, dat is persoonlijke smaak wss. Het is me trouwens ook opgevallen dat er een nieuwe motorisatie bij zit, 2.8. Dat was voorheen toch een 2.7 als ik me niet vergis..
Het blijft wel een klassebak, anoniem, kalm, luxueus maar heel waarschijnlijk karakterloos. (waarmee ik bedoel geen extremes, op veilig gespeeld.)
Het is… een Audi, meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk. Dan komt er een A en daarna een nummer. Die nummers zijn tegenwoordig redelijk uitwisselbaar bij de Ingolstadters.
Het interieur is wel mooi overigens. En die velgen ook, very nice.
Ben een Audi liefhebber en ben absoluut fan van het interieur. Voor het exterieur had ik toch iets meer verandering verwacht. Geef het niet graag toe;in dit segment kies ik de nieuwe 5-serie van BMW.
En jullie foto’s staan ook op autoblog.com
die koplampen vind ik het meest lijken op die van de a1
1 ding is zeker de komende 7 jaar worden we weer doodgegooid met dit saaie ding. Verder een compliment aan de audiontwikkelaars: het is knap dat een totaal andere auto gewoon weer op de gehele Audirange lijkt. Bah
Hm doet me niks. Misschien doet het me meer als ik ‘m zie rijden. Maar wel mooier dan de gedateerde A4 en de lompe A8. Interieur wel mooier. Maar deze blijft toch altijd de mooiste
Nou, uiterlijk is niet verrassend zoals gewoonlijk bij Audi. Maar interieur vind ik wel erg mooi, vooral die met het bruine leer en donkere hout. Alleen het schermpje van de navigatie hadden ze wat mooier kunnen oplossen.
4+6+8=18
@donzobar: Binnenkort komt Audi met een vrachtwagen, de A18 :D
Mooie slee, en kunststukjes die lichtblokken, tot in detail uitgewerkt! Audi heeft weer een zeer goed wapen in handen met deze auto!
Alleen als RS6 aub!
wow veel mooier de hele auto is anders van uitstraling
kijk dan 224 reacties.
dat zegt toch wel wat; positief of negatief.
als Fiat met een nieuwe sedan aan zou komen zou het minder druk zijn hier op de reacties.
premium of niet, deze auto gaat verkopen net al de vorige.
zijn er al foto’s van de avant aangezien die ook erg gewilt is in het echten leven
@the-budel-guy: Stationwagens komen altijd later, ná de sedans. Denk nog een paar maanden tot half jaartje.
Mooie wagen, maar weer eens hetzelfde. Ze mogen eens een nieuw design bedenken, eens een uitdaging aangaan. Maar zoals vele andere merken wordt er in tijden van crisis op safe gespeeld.
Wat een saaie auto, lijkt meer op een facelift!!
Zeer geslaagd interieur. Buitenkant helaas behoudend, maar vanuit commercieel oogpunt begrijp ik dat wel.
Saab 9-5 zou mijn voorkeur hebben, mits ze er een steviger dashboardkastje inzetten.
*GEEUW*
Crisis, besparen op designers zeker? Gewoon één ontwerpje, beetje resizen met photoshop en gokken dat de patsertjes het lusten.
It”s great, but A4 + double auspuff, and so – new A6.
Wel spijtig dat ze de ‘klep’ deurgrepen hebben laten vallen… Deze komen wat goedkoop over. Voor de rest is hij echt goed, een mooie opvolger! Ben benieuwd naar die full-LED koplampen.
@Christophe: Ik heb eens gehoord dat dit type handgrepen verplicht zijn geworden door de wetgeving.
@Christophe: komaan, jij sarcast…
Kom op man
[b]JE HEBT HEM NOG NIET EENS IN STATION GEZIEN[/b]
tis net een A4 in L of XL-versie… Zakelijk,koel, kil, tijdloos en emotieloos. Niks mis mee, maar ik krijg het er niet heet van….
Het woord saai wordt bij deze 25x genoemd op deze pagina.
@zdev: het woord ‘mooi’ 89 x
@zdev: Dacht ik eens een leuk idee te hebben, heb jij het al gedaan…
@Jamesbond007
Triest hoor dat jij wel gewoon kritiek mag geven op andere auto’s van andere merken, maar als wij kritiek hebben op Audi mag het niet meer…? wees toch eerlijk en zie zelf dat alle Audi’s op elkaar lijken… Bah, die Audi fanboys van tegenwoordig :P
Irriteerd niemand zich daaraan?XD
@Oliver: Nee dat zijn Audi hooligans:D
@Oliver: Als de kritiek terecht is dan ben ik het er mee eens. Maar dit is gewoon een audi bekritiseren op rijgedrag en uiterlijk terwijl ze alleen op plaatjes gezien zijn.
Fanboy’s zijn mensen die zeggen dat de BMW 5 serie beter rijdt dan dit. Hoe kan je dat nou zeggen?
Hij ziet er afgeslankt uit! Ik moet wennen aan de achterkant. Maar ik moest ook wennen aan de nieuwe 5 serie, maar toen ik ‘m zag op de weg, was het wel een echte eye catcher! Ik verwacht dat de A6 het meer zal hebben eigenlijk. Ik vind het wel een leuke auto. Want ik ook echt mooi mooooooi vind. Is het interieur! Enorme pluspunt!
Mensen,, kom op zeg! Ik kan ook elke auto afkraken als ik wil!! Maar zeg nou zelf: Dit is toch gewoon een mooie, strakke, zakelijke en toch een sportieve auto :D Ik vindt ‘m er echt op vooruit gegaan hor! En vooral het interieur vindt ik persoonlijk heel erg strak! ;)
De zoveelste copy-paste-Audi… wat blijft het een droevig merk… Gewoon eens een beetje fantasie gebruiken
Bij BMW en MB zal de champagne inmiddels rijkelijk vloeien. Wat een afknapper. Zal, net als de vorige, alleen verkopen vanwege dumpprijzen en dito leasetarieven.
Wat is er saaier?
A: Een Automerk dat doelbewust uiterlijk conservatief blijft omdat het de herverkoopwaarde van oude modellen hoog houd, waardoor ze interessanter zijn voor de leasing bedrijven (70% van verkoop, dacht ik) en de nuchtere particuliere autokoper.
B: Banale narcisten wiens obsessie met status door een artificieel imago van een commercieel product word gevoed, en vervolgens uren achter hun computer zitten dezelfde afgezaagde schreeuwerige opmerkingen en dodelijk flauwe moppen te maken over hoe saai en dom en algemeen minderwaardig mensen wel zijn als ze niet-mijn-merk leuk vinden, terwijl ze niet eens begrijpen waarom Audi dit doet, en waarom het 99,9% van de bevolking geen reet kan schelen.
Antwoord: …
Ik vind geen enkele nieuwe BMW mooi. Van mij mochten ze gerust -saai- gebleven zijn. Ik zou ze veel interessanter gevonden hebben.
Met meer verkoop maar minder modellen is een uitgezonderd BMW model echter veel couranter dan een equivalent Audi model. En generaties BMW zijn altijd al even uniform geweest tussen de modellen als Audi zelf. Blijkbaar geen zo’n grote misdaad als het glorieuze BMW het doet. Tussen generaties zitten wel verschillen. Ze ben je eventjes opvallender, maar uiteindelijk vroeger oud en meer geld kwijt bij de herverkoop. Maar het gekwelde ego van de narcist is impulsief en zal dus niet zo ver kunnen denken. Je kan natuurlijk om de twee jaar een nieuwe BMW kopen zodat de buren zien wat voor indrukwekkend persoon je wel bent. Dat is pas denken.
5reeks vs A6, belangerijkste vraag: hoeveel gewicht heeft Audi eraf gekregen. Met FWD zal (wat de meesten zullen bestellen, en wat de meeste mensen die ik ken liever hebben) het zeker een verschil geven. Een serieuze chauffeur wil natuurlijk quattro op een grote Audi. Volgens evo is een RS5 sneller rond een circuit dan een M3, met een gelijkaardige motor maar veel meer gewicht. Dat is dankzij de sterk geëvolueerde quattro. Als Audi die gewichthandicap oplost zal het voor BMW moeilijk worden om te volgen. Audi heeft een ferme voorsprong op chassis technologie, maar BMW kan wel goed afkijken. AWD hebben ze al gekopiëerd en is al op standaard op één van de ///M modellen. Directe injectie en DSG ook niet vergeten als we bezig zijn over het kopiëren van technologie die Audi samen met leveranciers op het circuit heeft ontwikkeld.
Maakt eigenlijk niet uit want sinds BMW turbos en V-motoren gebruikt (Turbos = AUDI = inferieure technologie volgen BMW in de 90ies) is -BMW de legende- zowiezo al verloren. Een echte BMW is een perfect gebalanceerde 6inlijn, volgens de fanboys. Allez dat zeiden ze tenminste voor BMW de V8 van Audi had afgekeken.
Audi mag dan saai zijn, het is tenmiste een echte Audi, en geen Audi-kopij die doet alsof het een BMW is.
@Pieter-Jan: Jij weet precies hoe het werkt. Eindelijk iemand die hetzelfde erover denkt als ik.
Tja, Walter da Silva is al lang over z’n top van succes heen. Bij Alfa Romeo heeft hij mooie auto’s getekend, Bij Seat werd dat al een heel stuk minder. Nu bij Audi? Tja…
@Jippie: Ken je bronnen, Da’Silva is niet meer hoofd design chef.
@exotic: Maar een jaar of 3-4 geleden nog wel, toen deze auto is getekend!
wilt er eens iemand een fotoshop maken voor de avant aub??
Mooie voorkant.. ietwat rare achterkant…. Wel prachtig interieur…
maar voor het moment denk ik niet meteen dat ie er echt mooier op geworden is… maar ziet er toch al redelijk goed uit…
In de Engelse autopers hebben ze het over de “Audi-bubble”, waarmee ze bedoelen dat het een enorm populair merk is onder een bepaalde groep platvloerse patsers, zonder dat er intrinsiek iets in die auto’s zit dat dat kan rechtvaardigen. Volkswagens met een strik. BMW’s zijn – ook al trekt dat merk ook platvloerse patsers – op zijn minst nog echt goede auto’s.
@zdev: Een indrukwekkend lijst met auto’s moet ik zeggen.. (ja sorry, was even nieuwsgierig.) ;)
OT: Prachtige auto. Mijns inziens mooier dan de 5’er van BMW. Van een E-klasse of Jaguar legt hij het af qua schoonheid. En ja, het is een eenheidsworst. Valt niet te ontkennen. Ik moet trouwens zeggen dat ik dat interieur wel erg mooi vind ogen. Zal kwalitatief wel goed in elkaar zitten lijkt mij.
Oeps, ik was in slaap gevallen na het aanschouwen van zoveel slaapverwekkend Audi “nieuws”. Audi, Porsche, VW ze lijken wel op de TV in de zomer: herhaling op herhaling. Gaap.
Volgens mij is Mr.007 een beetje opgefokt hier.
En nog over die iPad: zakenlui en een iPad gaan ook samen, het blijven nog altijd mensen zoals iedereen hier.
Pieter Jan
Audi vergelijk je maar met Volvo en niet met klassehoger BMW!
ik zie steeds minder verschil tussen de hoger geklasseerde modellen van audi, a7 a8, a5 sportback en nu ook de a6.
zag vandaag een audi bij een garage voor exclusieve auto’s ik wist echt niet wat het was tot ik dichter bij keek bleek het een a8 te zijn maar van veraf zijn ze niet te onderscheiden
Zijn de ontwerpers bij Audi soms dronken als ze gaan tekenen?!
Ik ben het helemaal eens met Pieter JAn…heel duidelijk verhaal en kan het zelf niet beter verwoorden!
Het is gewoon duidelijk dat het merk Audi een beter merk is op onderstel en motoren! Ook als we kijken naar de technologie in het interieur zoals het navigatie systeem en ergelijke. Daar loopt audi ook ver voor op een concurrent als BMW. Bij BMw is het nog steedd 100 draaien en klikken voor je ergens komt…bij audi is het snel tak tak tak…!
Qua uiterlijk is het gewoon een kwestie van smaak…mijn personlijke smaak ligt zeker bij audi. Veel mooier en heeft ook n daadwerkelijk hoog denkniveau. Niet zomaar met dikke bumpers en alles gaan spelen, zoals BMW.
Verder vind ik de nieuwe BMW’s totaal mislukt, spuuglelijk!
Audi’s blijven enorm goed, zijn enorm betrouwbaar en hun uiterlijk blijft de doelgroepen aanspreken.
@Martijn: al die navigatiesystemen zijn klote. Bij de a4 en a6 (huidige modellen) vind ik het ook nog altijd een gepiel. In de vorige 5 serie natuurlijk ook daar niet van. Doe mij maar een touchscreen. Ik kijk de hele dag uit op een Audi garage en het enige wat een beetje sfeer geeft op die parkeerplaats is de r8 v10 en de a1. Al die suffe zwarte en grijze a4’s, a5=en, a6-en, a7’s, a8-en doen me denken aan een begraafplaats. Lijkwagens zijn ’t.
@Martijn: elke nieuwe BMW wordt geprezen om zijn geweldige stuur en onderstel eigenschappen. En elke keer wordt Audi verweten een te klinisch onderstel gebouwd te hebben zonder stuurgevoel. Daarbij heeft BMW natuurlijk al heel wat prijzen gewonnen op motorengebied, lees engine of the year award. Daarbij is juist Audi het merk wat achter de grote twee aanhobbelt. Ik zal wel een paar voorbeelden noemen wat Audi gewoon heeft gekopieerd: Head-up Display, Active Front Sturing, I-Drive enzovoort. Audi kopieert deze gewoon en verbetert deze indien mogelijk. Prima natuurlijk maar dan moet je niet zeggen dat Audi innovatief is want dat zijn ze absoluut niet.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ook als hybride! Met de Q5 aandrijflijn (2.0 TFSI 211 pk en 45 pk elektromotor).
Enige Audi die naar mijn mening klopt. Samen met de A5
Audi maakt zeker geen betere motoren en onderstellen dan BMW of Mercedes.
Ik zie je met een Audi nog geen 500.000km maken wat met een Mercedes wel kan. En een BMW trek veel sneller op dan een Audi ;) En een Mercedes zijn onderstel is veel soepeler dan die van Audi of BMW. En nu heeft BMW sneltoetsen aan de iDrive dus je kan snel ergens naartoe gaan in de gps.
Weer zo’n emotieloos stronthok die voor 95% in het saai-grijs verkocht zal worden.
Belediging van m’n netvlies
Op zich niet zo gek dat er zoveel reacties zijn hier, Audi noemt zichzelf premium en loopt overal “Voorsprong door techniek” te brullen. Ze hebben met briljante marketing en nette auto’s aardig wat marktpositie veroverd, terwijl ze een aantal jaren geleden nog bij elke VW dealer achter een plantenbak met 1 of 2 modelletjes stonden.
Stilstand is achteruitgang, en dit model is stilstand op een bepaalde manier.
Ze rijden al niet beter, het dashboard ziet er super uit maar de afwerking van het leer vind ik echt bijna amateuristisch.
Een achteruitgang dus in mijn mening en totaal geen voorsrpong op wat voor vlak ook.
Ah, dit is wel degelijk nieuws van 2010.
Ik dacht even dat dit zo’n autoblog flashback artikel was, met een samenvatting van alle nieuwsberichten van dezelfde week 14 jaar geleden.
Gaaapp…. bijna 300 reacties over de saaiste bak van het jaar.
Niks mis hoor met deze auto, maar kan nou ook niks goed en prikkelends ontdekken.
Trieste eenheidsworst voor de leasejunkies.
tja ik vind hem niet lelijk maarja lijkt gewoon op de andere audi’s maar de verkoop cijfers tellen, en die zullen wel goed zijn
@JamesBond007
Ik heb ook haat aan BMW fanboys, wy citrofielen hebben redelijk wat zelfreflectie en zelfspot, kan ook niet anders anders spot de rest van de wereld wel met ons maartoch :P
En ik vind ook dat ze nog niet mogen oordelen op rijgedrag, maar dat het uiterlijk van de audi’s de laatste jaren een stuk saaier is geworden en dat het creativiteitsgehalte lager is dan de buitentemperatuur in Polen op dit moment kan iedereen het wel over eens zijn denk ik… Fanboy ofniet…
Niet slecht voor een kermislampenauto;-).
Maar dat schermpje en die automaatpook, kan echt niet meer in deze tijd. Mercedes doet dat een stuk beter tegenwoordig.
Ik had de foto’s al gezien bij Audi USA.
Dat zijn volgens mij trouwens wel de officiele foto’s, althans anders lijkt het me niet dat Audi USA ze naar buiten brengt.
In hoeverre deze foto’s dus gelekt zijn, valt nog te betwijfelen.
Het is wel weer een mooi auto.
Heel chique en statig dat wel.
maar dat hoort ook wel bij Audi.
@Dolfie: Kijk anders eens wanneer deze post geplaatst is. Het tijdstip waarop je hem leest doet er natuurlijk niet toe.
@Citrofiel:
Snap ik, ik ben niet dom ofzo.
Dat zegt alleen niet dat ik de foto’s bij audi usa pas vandaag heb gezien. Dat kan ook geweest zijn voor dat deze post geplaatst is. Dat staat volledig los van elkaar.
@Citrofiel:
Ik had het even opgezocht. De foto’s van Audi USA zijn van 23 november.
@Dolfie: Heel apart. Ze stonden al online bij Audi USA terwijl ze zelf de auto pas op 1 december zouden onthullen? En bovendien zijn er al die tijd geen media op gedoken? Heel vreemd…
En we zitten aan 300 posts :)
@Apache: Oh, het valt nog mee. Slechts 34x ‘saai’ op deze pagina in die 300 reacties. :P
@ Citrofiel: saaie comments…
35
@Svenska Aeroplan AB: Ik had mijn eigen saai ook nog niet meegeteld, dus 36. ;) Maar die mag je eigenlijk niet tellen. En die van zdev ook niet, want die had hetzelfde idee als ik, maar dan een poosje eerder…
wtf, veel reacties, maar ik moet ff duidelijk maken: dit is NIET de nieuwe a6. dit is slechts de gefacelift’te versie. de nieuwe komt deze zomer uit (zomer 2011)