• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Probleem met verkeersborden in Amsterdam gaat levens kosten

Auteur: machielvdd, gepost 25 juni 2024 om 13:02 – 5 Reacties

Probleem met verkeersborden in Amsterdam gaat levens kosten

En de verkeersborden hebben niet eens iets te maken met de verkeersveiligheid…

Je wist het misschien niet, maar Amsterdammers leven bijna een jaar korter. Dat komt door de gore lucht in de stad. Gelukkig voor de Amsterdammers komt er volgend jaar een uitstootvrije zone. Niet te verwarren met de milieuzone die er nu al is.

Even een opfrisser: de uitstootvrije zones komen er per 1 januari in meerdere steden, waaronder Amsterdam. Dit houdt in dat nieuwe bestelwagens en vrachtauto’s met een dieselmotor niet meer welkom zijn. Het plan was dat de hele stad binnen de Ring een uitstootvrije zone zou worden.

Dit feest gaat echter niet door, om een opmerkelijke reden: de juiste verkeersborden ontbreken. De borden van een milieuzone en een uitstootvrije zone lijken namelijk te veel op elkaar, zodat niet duidelijk is waar je nu precies binnen rijdt. Dat is in ieder geval hoe de gemeente het ziet.

Daarom moeten er nieuwe verkeersborden komen, maar daar kan Amsterdam niet zelf over beslissen. Dat moet in Den Haag gebeuren. Daarom wordt de uitstootvrije zone voorlopig kleiner dan gepland. Die valt nu gewoon samen met de bestaande milieuzone, wat een kleiner gebied is (binnen de S100). Dit is dus slecht nieuws voor de lokale levensverwachting…

Wel worden de regels in die milieuzone aangescherpt per 1 januari. Er verandert dus ook wat voor personenauto’s. Volgend jaar zijn dieselauto’s alleen nog welkom vanaf emissieklasse 5. Dan weet je dat alvast.

Via: Het Parool

Foto: Aston Martin Vantage in Amsterdam, gespot door @twinphotographys

Ook interessant!

  • Amsterdam gaat 30 km/u keihard handhaven met flitspalen
  • Verkeersborden waren jarenlang veel te duur
  • Extinction Rebellion gaat Ring Amsterdam blokkeren
  • Gespot - Een typische Amsterdam Oud-Zuid combo

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Politie pakt duo dat Schumacher voor miljoenen wilde afpersen
Volgend bericht: Video: Porsche-rijder vindt inhalen blinde bocht goed idee »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    25 juni 2024 om 13:27

    Wink wink – dat is dus dezelfde gemeente die de overgangsperiode maximaal benut door op het allerlaatste moment dieselgestookte vuilniswagens en andere voertuigen aanschaft. En die nu dus pas veel te laat achter het ontbreken van de juiste bebording komen…
    Je zou bijna denken dat het college van B&W en het ambtenarenapparaat niet helemaal op één lijn zitten…

    Login om te reageren
  2. Joris24 zegt

    25 juni 2024 om 13:40

    Maakt het er allemaal nog overzichtelijker op. Overigens had mijn A3 1.9TDI uit 2005 al euro5 (zonder roetfilter af fabriek), dus zelfs met zo’n oude frikadel kun je er nog jaren rondrollen.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      25 juni 2024 om 14:06

      Geen roetfilter boeit helemaal niks. Gewoon melden dat je die er uit hebt gesloopt, 30 euro per maand oid lappen, en vrolijk doorrijden. Volstrekt idioot als je het mij vraagt, dat je je omgeving mag verkankeren zolang je maar een paar tientjes op tafel legt. Toen roetfilter onderdeel van de APK werd dacht ik dat we af zouden zijn van de roetfilterloze mensen, maar nee, het is gewoon nog legaler gemaakt.

      Login om te reageren
      • Joris24 zegt

        25 juni 2024 om 17:16

        Ik wilde er met name maar mee zeggen dat er zelfs auto’s af fabriek zonder roetfilter aan de euro5 konden voldoen rond die tijd. Dus dan kun je je helemaal afvragen wat die euro5 norm waard is.

        Login om te reageren
  3. schuimbekje3 zegt

    25 juni 2024 om 20:22

    de levensverwachting in amsterdam heeftniets met uutstoot te maken maar meer met stress, drugs en drukte… een hele.stad vol zibli’s op fatbikes die het wereldrecord vrachtwagen en stoeprand koppen willen verbreken, veel.te veel mensen op 1 mup levert stress op en dus een hogere hartslag en dan is dat motorblokje sneller op dan een 3 pitter met natte distributieriem en egr.. verder zijn veel.mensen op een hoop vatbaarder voor virussen en bacterien, en aangezien mensen uit de hele wereld dazr komen in comkbinatie met minder slaap en weerstand zou het mij verbazen wanneer amstwrdammersniet 5 jaar korter leven dan zeg zeelanders, die bij een nl.en belgische kerncentrale wonen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North