• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Project 1221 update: het geld is bijna op?

Auteur: autoblogger, gepost 12 januari 2007 om 23:55 – 10 Reacties

Project 1221 van klei

Sinds 2001 is men al bezig met Project 1221 maar er is tot nu toe weinig duidelijkheid geweest. Het zou eerst gaan om een supercar met gasturbinemotor, 1500 pk en een topsnelheid van 430 km/u. Nu laat men weten dat de turbinemotor wellicht iets te ambitieus was…

Afgelopen vijf jaar heeft het project flink wat centen gekost, maar er moet nu onderhand wel geld in het laatje komen: which would be quite welcome after such a long spell of absolute disbursement.

Via een update op de site laat men weten dat er op korte termijn wellicht een andere sportwagen wordt onthuld. Deze krijgt geen gasturbinemotor en moet zorgen voor wat extra inkomen…

In the immediate future Project 1221 may as well outsource relevant design, engineering and manufacturing activity and/or acquire technological know-how and/or form alliances, as this will be deemed appropriate, in order to attain its set industrial and commercial objectives and to expand its scope, notably to pursue zero-emission capability.

At the same time Project 1221 may develop and market under a separate brand motorcars powered by reciprocating engines – not gas turbines.

In fact, given that the “vehicle part” of our endeavour has progressed more rapidly than the “gas turbine part”, we took the opportunity to extract certain elements in order to create and produce a quite more affordable – yet sophisticated – conventionally powered sportscar.

(via autoblog.it)

Ook interessant!

  • Prins Bernhard wil freebees
    Prins Bernhard wil muzikanten niet betalen met geld [update]
  • Volkswagen Project Trinity: grote actieradius en supersnel laden
  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars

Vorig bericht: « Roewe 750 op waterstof
Volgend bericht: Onthuld: BMW 3 Serie coupé M Sport pakket »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    13 januari 2007 om 00:02

    die mensen van Project 1221 zijn grappig… :(

    Zo blijkt maar weer dat je Kapitaal nodig hebt, en dat had Volkswagen. De Veyron is een geslaagde 1000pk auto, al die kleine bedrijfjes die een 1000pk auto willen bouwen, moetenn gewoon kappen :)

    Login om te reageren
  2. Willy zegt

    13 januari 2007 om 01:55

    Tenzij je miljardair bent en een paar goede technische mensen hebt die weten waar ze het over hebben.

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    13 januari 2007 om 10:33

    heel lang niks van gehoord! en heel jammer dat het dit slechte nieuws is :( het was heel gaaf geweest als een gasturbine op de markt was gekomen… de ideeën waren heel goed van het team!

    als er nu eens een rijke sjeik komt helpen met een miljardje ofzo? :) moeten ze desnoods ook maar een SUV met gasturbine ;)

    Login om te reageren
  4. Jappy zegt

    13 januari 2007 om 11:12

    Erg jammer ja! Ik keek er erg naar uit om de foto’s of zelfs filmtjes te bekijken! Het was in ieder geval een goed idee van ze!

    Login om te reageren
  5. GUIDO zegt

    13 januari 2007 om 11:23

    OOO nice klinkt te gek wil welleens weten hoe hard ie aclereerd

    Login om te reageren
  6. Deon zegt

    13 januari 2007 om 13:05

    @ Guido
    Dat is het probleem…hij accelereert nog niet, want het geld is op :P

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    13 januari 2007 om 23:26

    Jammer, een nieuw record zou leuk zijn, eindelijk geen VW meer op 1.

    Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    14 januari 2007 om 18:11

    De acceleratie zal denk ik erg tegenvallen. Een turbine heeft bij een laag toerental een heel laag koppel. Dat komt omdat de aanstroomhoek van de gassen op de schoepen dan ongunstig is. En als je de turbine met hoog toerental laat aankoppelen is je koppelingsplaat ook zo aan gort.

    Login om te reageren
  9. Bisazza zegt

    14 januari 2007 om 23:19

    Citrofiel, kan jij je post toelichten?

    Login om te reageren
  10. Deon zegt

    14 januari 2007 om 23:29

    @ bisazza
    Ik ben dan wel geen Citrofiel… maar ik doe een wilde gok: Bugatti Veyron?
    Just going out on a limb here ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North