• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Project Omega: Opel met 1005 pk

Auteur: autoblogger, gepost 14 oktober 2007 om 22:28 – 59 Reacties

Opel Omega Rats


Wederom een bewijs dat elke doodnormale auto een potentiële Veyronsupercar-killer is, check bijvoorbeeld deze een 1005 pk Opel Omega. De vrij standaard ogende Vauxhall is gemaakt door de 44-jaar oude Ole Ringstad, een boer uit Noorwegen. De beste man heeft iets teveel vrije tijd en is als afleiding begonnen aan Project Omega…

De Opel maakt gebruik van een 4-liter Lexus V8 en een Viper versnellingsbak. Het extra vermogen wordt oa verkregen door een aangepaste Vortech supercharger. Het Britse EVO mocht meerijden om te kijken wat de topsnelheid van de Omega zou zijn. Ze kwamen tot ongeveer 350 km/u!

Zeer netjes natuurlijk, maar dit soort grapjes zijn redelijk duur. Ole heeft er tot nu toe 90.000 Pond in geïnvesteerd (130.000 Eur) en dat is waarschijnlijk exclusief zijn eigen uurloon… Voordeel is wel dat je de snelste bent bij stoplicht-sprintjes.

Voor de bezoekers die een leuk woordje Noors kunnen begrijpen, hier staat meer info over de Omega. Met dank aan Vincegail voor de tip!

Ook interessant!

  • duurste Opel Omega B
    Dit is de duurste Opel Omega B van Nederland
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

omega, Opel

Vorig bericht: « Mercedes SL, ge… eh… ver…
Volgend bericht: Mitsuoka Viewt gespot! »

Lees Interacties

Reacties

  1. RClipse zegt

    14 oktober 2007 om 22:39

    Waarom een Omega???

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    14 oktober 2007 om 22:39

    mooi mooi :-) zou je niet verwachten uit zo’n auto

    Login om te reageren
  3. Armada zegt

    14 oktober 2007 om 22:41

    @ RClipse
    Waarom? Dit is pas een sleeper. Niemand die het verwacht van zo’n wagen.

    Login om te reageren
  4. Christoph zegt

    14 oktober 2007 om 22:41

    Ah, deze is toch gecrashed @ nurburgring?

    Login om te reageren
  5. sosa zegt

    14 oktober 2007 om 22:41

    Echt een hele vette project,je doet ferrari’s versteld staan bij stoplichten.

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    14 oktober 2007 om 22:43

    @RClipse: quote: “Not many people realise the Omega has a very low drag co-efficient [0.28Cd], making it ideal for big speeds while remaining comfortable.”

    @Christoph: is dat zo? Heb je extra info?

    Login om te reageren
  7. Luc zegt

    14 oktober 2007 om 22:45

    het kost wel wat geld, maar als je een andere auto zoekt met zon vermogen ben je duurder uit

    doe mij die omega maar voor me verjaardag

    Login om te reageren
  8. Larrs zegt

    14 oktober 2007 om 22:47

    Dit zijn nou leuke projecten en vooral het resultaat is mooi om te zien. :)

    Login om te reageren
  9. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    14 oktober 2007 om 22:48

    Bruut!!!

    Ik vond de Omega altijd al wat hebben, al sinds de vroegere Lotus Omega 3000 en ook dit model kan best een mooie uitstraling hebben. En dan 1000 pk in het vooronder is niet misselijk…

    Login om te reageren
  10. Armada zegt

    14 oktober 2007 om 22:50

    Zowaar een Opel die hier positieve reacties krijgt. Dat zie je hier niet vaak.

    Login om te reageren
  11. Christoph zegt

    14 oktober 2007 om 22:51

    Ja ik ben al aan het zoeken waar ik de link tegen kwam…

    Login om te reageren
  12. jimmy zegt

    14 oktober 2007 om 22:51

    ahum, had dat geld apart gelegd en nu een dikke M3 gehaald.. Niet zo snel maar gegarandeerd jaren rijplezier :D

    Login om te reageren
  13. Chip zegt

    14 oktober 2007 om 22:53

    Op zijn site ziet alles er wel top uit!

    Jammer dat hij voor een Opel koos…

    Login om te reageren
  14. Christoph zegt

    14 oktober 2007 om 22:56

    Ik heb een stukje op pistonheads gelezen inclusief foto’s op de ring, probeer de thread te vinden maar kom er niet 1 2 3 op helaas.

    Er was een bloke die op de ring was tijdens regen en onder de indruk was van die auto etc…. Weet het niet precies meer.

    Login om te reageren
  15. TomRS6 zegt

    14 oktober 2007 om 23:02

    Hoezo geld investeren in een OPEL? :(

    Login om te reageren
  16. Luc zegt

    14 oktober 2007 om 23:03

    @ chip, hoezo jammer voor een opel? onderschat opels niet eens zo

    Login om te reageren
  17. bob zegt

    14 oktober 2007 om 23:09

    Mooier dan een BMW :)

    Login om te reageren
  18. Jesko zegt

    14 oktober 2007 om 23:16

    Heel vet dit.

    Vooral het feit dat het uiterlijk vrij standaard is gebleven. Ook binnenin.

    Ik heb de Omega eigenlijk altijd wel een mooie auto gevonden, deze is nog snel ook.

    Login om te reageren
  19. STJ zegt

    14 oktober 2007 om 23:23

    Met een 1UZ-FE onder de kap kan het niet miss.

    Login om te reageren
  20. Domien zegt

    14 oktober 2007 om 23:24

    ben eens benieuwd naar z’n sound :-p

    Login om te reageren
  21. Rainier zegt

    14 oktober 2007 om 23:28

    Iemand Curses Noors in de aanbieding?

    Login om te reageren
  22. carnie zegt

    14 oktober 2007 om 23:30

    dat ding rijd nog voor geen 500km, het duurste kwa ontwikkeling vd veyron was de koppeling, men moest een koppeling maken dat de kracht vd 16:4 motor aan kon… Deze auto zal wrs een gewone lexus koppeling hebben … dat haalt nog geen 500km …

    Login om te reageren
  23. Sander zegt

    14 oktober 2007 om 23:34

    Is een hele gave bak, ik heb er ook een keer in mogen rijden. Eerst een rondje mee over de nurburgring en daarna een rondje zelf. Dit monster had toen nog “maar” 890pk.

    Paar maanden na deze gebeurtenis kwam ik hem weer tegen op de Ring, na een paar rondjes stond hij helaas in de vangrails. Hij had iets te veel gas gegeven bij het uitkomen van een korte bocht, ging te dwars, maakte een zwieper en kwam met de achterkant in de vangrail.

    Rede dat hij voor deze auto heeft gekozen komt idd door de stroomlijning, maar ook door het bouwjaar. Voor auto’s na 1995 (of 1996) moet belasting betaald worden over het vermogen dat een auto levert. Vandaar dat je in Noorwegen wel vaker oude auto’s met bizar veel vermogen ziet.

    Voor het Lexus motorblok had hij gekozen omdat het een volledig aluminium motorblok is, dat leek hem wel een goede basis. Is het dus ook wel gebleken als je ziet wat voor een vermogen hij eruit perst. Ik vond het net een vliegtuig dat opsteeg op het moment dat de toerenteller boven de 5500rpm kwam, echt niet normaal

    Login om te reageren
  24. pipo zegt

    14 oktober 2007 om 23:36

    heel mooi gedaan, zulke projecten kan ik wel apprecieren!

    Login om te reageren
  25. Pinho zegt

    14 oktober 2007 om 23:41

    @carnie
    Ik heb het hele artikel gelezen (ik kan Noors :P) maar dit is echt wel professioneel gedaan en bijna alles is vervangen en op een uiterst degelijke manier in elkaar gezet. De koppeling hebben ze op maat laten maken door McLeod in de VS bijvoorbeeld…

    Login om te reageren
  26. Rick dos zegt

    15 oktober 2007 om 00:00

    Je kan zeggen wat je wil, maar dit is één van de mooiere Opels van de laatste jaren…..

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    15 oktober 2007 om 00:01

    Oké, dat is ook niet zo moeilijk…..dat dan weer wel…….

    Login om te reageren
  28. Chip zegt

    15 oktober 2007 om 00:05

    @ Luc

    Opels zijn opels, jammer maar waar. Ze staan bij mij altijd sinoniem voor mensen zonder smaak en de burgerij in het algemeen. Of het nou een nieuwe is of een oude, het blijft een Opel.

    Login om te reageren
  29. Beaten zegt

    15 oktober 2007 om 00:22

    @ Chip

    En toch zijn er nog altijd Manta’s, Ascona’s en Kadetts die jou de snot voor de ogen rijden ;)

    erg leuk project dit!

    Dát zouden meer mensen moeten doen :P

    Login om te reageren
  30. Mauske zegt

    15 oktober 2007 om 00:35

    Past zoiets ook in mijn Zafira ??

    Login om te reageren
  31. fox zegt

    15 oktober 2007 om 00:39

    sl opel

    oftewel SLOPEL

    ree es met zo’n ding..

    had some bad brakes

    (letterlijk en figuurlijk)

    het is amerikaanse GMshit met een farce majeur van een duitse naam. Iedere johnnie heeft er een

    Nu is de truuk bijna compleet :

    een koreaanse deawoo woe woe uit de oude F.S.O fabriek in polen gemaakt van de zelfde roest ambierende plaat.

    jammer dat er ooit nog goeie opels waren.

    Yankee … Go Home !!!!

    verder… niks dan LOF voor de deskundigheid van een noorse boer.

    Ik vraag me af … hoe de rest van de techniek er zo uitziet daar :-)

    Login om te reageren
  32. colourAgga zegt

    15 oktober 2007 om 02:21

    @carnie: er staat toch duidelijk in het artikel dat er een viper versnellingsbak inzet?

    Verder, supertoffe auto dit. Een van de beste sleepers die ik heb gezien :)

    Login om te reageren
  33. Romeo zegt

    15 oktober 2007 om 03:01

    Opels voor mensen zonder smaak ?
    Wat noem je dan de Volkswagen? Die europees gezien nog beter verkoopt Opel?

    Ja, al die mensen hebben wel smaak, helaas wel dezelfde…

    Login om te reageren
  34. Jesper zegt

    15 oktober 2007 om 08:45

    @ iedereen…
    loop opel es niet zo af te kraken zeg!
    t zijn heel betrouwbare auto’s die tot een jaar of 6 goed hun inruilwaarde behouden!
    wil ook ff opmerken dat iedereen hier op autoblog dr waarschijnlijk wordt uitgetrokken bij het stoplicht door deze omega, dus ik denk dat er gewoon een paar gevalletjes van jalouzie zijn :D

    Login om te reageren
  35. carnie zegt

    15 oktober 2007 om 09:35

    @colouragga , een versnellingsbak is niet hetzelfde als een koppeling
    @Pinho, dan moet die auto toch veel meer geld hebben gekost dan die er uitziet 8-) want ik herriner mij (vaag) 1 of andere reportage over de bouw van de veyron. De motor tot 1000pk krijgen was niet zoo moeilijk , de auto betrouwbaar maken was moeilijk maar niet zo moeilijk, een koppeling maken die dezelfde levensduur had als een normale auto, bijna onmogelijk (maar ze hebben het gedaan)

    Login om te reageren
  36. rider zegt

    15 oktober 2007 om 10:36

    dat is niet verkeerd. 1000+pk in een ogenschijnlijk doodgewone opel. en dat blijft ook allemaal heel?! is alleen niet zo’n optische bruut als de Lotus Omega of de Omega Evolution. Daar zag je er ook aan af dat dat ding veel vermogen had.

    Login om te reageren
  37. Markus zegt

    15 oktober 2007 om 10:43

    Haha big speeds? High speeds bedoel je misschien, bloggert?

    Login om te reageren
  38. Rodeoro zegt

    15 oktober 2007 om 10:59

    0-100???
    0-200???
    Verbuik???
    Leven???

    Login om te reageren
  39. GM zegt

    15 oktober 2007 om 11:41

    echte wolf in schaaps kleren ha!

    Login om te reageren
  40. Leooow zegt

    15 oktober 2007 om 12:45

    maar het blijft een opel

    Login om te reageren
  41. Luc zegt

    15 oktober 2007 om 13:10

    ik zie drie kleine kidneren die nog maar opel onderschatten en vooroordelen hebben

    @ chip; voor mensen zonder smaak? mijn ouders hebben smaak, me oma’s ook, me opa had dat ook en heel veel andere opel rijders ook. Zeg gewoon meteen dat je liegt, want je vind heus niet elke opel lelijk. En als een opel voor iemand zonder smaak is, dan is een bugatti dat ook, zijn beide auto’s. En een man in een porsche is eveneens burger als iemand in een opel, ze zijn geen haartje meer of minder.

    @ mauske, als zoiets in een zafira kan mag die ook wel in de zafirab van me ouders

    @ fox, je onderschat gm echt

    Login om te reageren
  42. Jan C. zegt

    15 oktober 2007 om 13:44

    “De vrij standaard ogende Vauxhall” Het is een Opel, maar die rare Engelsen noemen een Opel een Vauxhall…

    Login om te reageren
  43. ZwerverRoodbaard zegt

    15 oktober 2007 om 14:43

    Haha ik hou wel van zulke grapjes :) Lekkere standaard wagen en dan opfokken tot het maximale :D
    Ik vraag me nu trouwens wel af wat zon Omega V6 blokje maximaal eruit kan halen ?

    Login om te reageren
  44. jordey zegt

    15 oktober 2007 om 14:52

    Dit heb ik ook gedaan, maar met een 3d ontwerp programma:

    http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=2c63c423f87ed1c2de7d7ca9c28830b&prevstart=0

    Login om te reageren
  45. R. zegt

    15 oktober 2007 om 16:06

    voor 130.000,00 koop ik me toch een 2dehands ferrari of een grote limo :lol:

    Login om te reageren
  46. speedlimit zegt

    15 oktober 2007 om 17:22

    @ carnie
    “Deze auto zal wrs een gewone lexus koppeling hebben … dat haalt nog geen 500km …”

    Geef eens ’n goede reden waarom ze ’n standaard lexus koppeling zouden gebruiken terwijl ze ’n bak van ’n viper nemen en ook nog eens de motor aanpakken?

    Login om te reageren
  47. beau92 zegt

    15 oktober 2007 om 19:14

    Ik vraag me altijd af waarom ze al dat geld in zulke auto’s steken.
    Zag laatst bijvoorbeeld in een tuningmagazine een opel corsa (twee generaties terug) met iets van 500 pk, gewoon zonde van je geld, lijkt mij…

    Login om te reageren
  48. Romeo zegt

    15 oktober 2007 om 19:35

    Zag laatst nog een filmpje van een Golfje met 1000+ pk…
    En die ging ook nog es kapot in datzelfde filmpje.

    Inderdaad zonde van je geld.

    Login om te reageren
  49. RScosworth zegt

    15 oktober 2007 om 19:52

    @beau92
    Als je zoiets met je eigen handen gebouwd hebt is het rijden ermee vele malen leuker dan met een ieder andere auto. Hobby’s kosten nu eenmaal (veel) geld.

    Login om te reageren
  50. willie walnoot zegt

    15 oktober 2007 om 20:11

    En dan een 0-100 in 4 sec? Dat vind ik dan weer niet snel voor een dikke 1000pk.

    Login om te reageren
  51. Jack zegt

    15 oktober 2007 om 20:54

    Snap niet dat mensen opels durven af te kraken.

    Heb er verschillende gehad, heb momenteel een vectra en een” ja hoor hoe kan het ook anders een omega”

    Rij met deze twee de meeste burgerbakken eruit.
    Daarbij is de omega luxer dan een gemiddelde mercedes.

    Iets dat volkswagen alleen maar kan dromen.

    Login om te reageren
  52. MV6 zegt

    16 oktober 2007 om 00:12

    Nou,, hier even over opel.
    Ik rijd al jaren Opel.
    Ik heb hiervoor ook andere merken zoals vw, nissan, bmw en toyota gereden maar rijd de laatste 10 jaar alleen maar opel (kadett gsi, calibra turbo 4×4, omega mv6, omega 2,2 16v)
    Mijn mening is dat de omega bij het volk een zeer ondergewaardeerde auto is.
    Het is gewoon vergelijkbaar met een mercedes E of bmw 5 serie, maar dan van opel.
    Mijn vorige MV6 bj 1994 had alle comfort en trok ook nog eens de straatklinkers er uit bij wijze van spreken.
    Mijn huidige omega (bj 2004) heeft meer opties dan de nieuwe mercedes E van mijn baas, dus laten we niet lullen en tieren over opel maar gewoon iedereen in zijn waarde laten……

    Login om te reageren
  53. Sander zegt

    16 oktober 2007 om 14:52

    Ja laten we Opel met Mercedes vergelijken…..

    Kom op mensen, uitrustingsniveau is iets anders dan luxe en comfort. Je wilt niet weten hoeveel opties de Kia CEED van m’n collega wel niet heeft, vast nog meer dan jouw Omega.

    En on topic: Erg leuke actie dit :-)

    Login om te reageren
  54. Joost zegt

    17 oktober 2007 om 14:55

    Ook met die luxe en comfort zit het wel snor. Ik kan me autotesten uit de jaren 90 herinneren waarbij de Omega (en daarvoor ook de Senator) in vergelijkende testen met onder meer Mercedes en BMW als beste uit de test kwam. Het heeft alleen niet de status. Deze opgevoerde Omega lijkt me overigens wel heel erg bruut.

    Login om te reageren
  55. fox zegt

    18 oktober 2007 om 04:07

    Opel
    .wel.. als kik al zei. farce majeur. Dit betekend in goei frans iets dat heel anders is dan het uit ziet volegens mijn.
    het is het antwoord van de yankees op mercs en bmw etc in eigen achtertuin. heeeeel lang geleden…

    helaas zijn de ammies met hun ontwikkelingscenten de verkeerde kant opgegaan. ( het oosten ), en hebben van een in polen geimporteerde italiaanse roestfabriek called F.S.O. koreaaanse auto’s gaan maken. Neurotischer kan niet.

    Ik ben bang dat opel binnen afzienbare tijd niet meer bestaat, als je die lijn ten einde denkt.

    heb een ongeluk gehad, buiten mijn schuld, met pa ’s afschuwelijke opel record turbo diesel.
    idd. sterke motor, goei versnellingsbak, maar slechte remmen. dit kwam oa door de slechte gewichts verdeling. hij was te zwaar voorin en remde daardoor slecht achteren.

    helaas is pa overleden aan een hartkwaal, korte tijd later. hij ergerde zich enorm over de affaire : de verzekering wou bijna niks voor de overigens redelijk goeie auto geven. Das waar, vandaar mijn vlammend betoog…..

    Ik rijd sindsdien volvo. 480 es turbo, en 850T5. beide ook iets over te mekkeren. Overigens rijdt ik als robot monteur 80.000 km per jaar in een renault met opel badge : vivaro….

    ik bedoel maar… op auto gebied is de vervaging van oude auto kermerken in relatie tot de mensen die rijden toch maar danig aan het afnemen… sja.. je zou spontaan een antiglobalist worden…. iets puurs is ver te zoeken. alle auto’s worden kots: een stinkend mengsel van vanalles.

    to topic : en om het verhaal rond te maken….. kan me niet iemand op verzoek gewoon een autotje bouwen naar mijn smaak ? heb geen tijd,
    ik moe werken :-9

    duizend pk is niet nodig…, wel een goeie gewichts: motorkoppel vermogen . …

    pk ? hoeft nie. moet op de weg liggen in bochten als een hogesnelheidstrein. mot wegschieten als een kogel. koersen als een zwaluw. luisteren als mijn hond…remmen, en confortabel zijn als een huis. zitten als mijn hästens. zoveel ramen als de buitenlucht…. stil, en fris als de noordpool. got it ? en kan helaas niet veel betalen…

    fox.

    te hard rijden mag nie. accelereren wel.

    Login om te reageren
  56. citrofiel evil twin zegt

    21 november 2007 om 15:49

    Tja niet mis maar ik had toch liever de opel omega lotus van indertijd.

    Login om te reageren
  57. Gert-Jan zegt

    11 april 2008 om 00:13

    Sjonge jonge wat een afgunst wat een afgunst als er een Opel is die beter is dan wat we zelf voor de deur hebben staan. Ik snap niet dat deze mensen zich niet een klein beetje kinderachtig vinden om elke keer maar weer te zeuren over Opel. Deze mensen zouden eens een keer zich achter de oren moeten krabben en zich es af moeten vragen of Opel nu juist niet goed bezig is en misschien beter is dan waar ze zelf in rijden. Ga eens ff googlen en vraag eens om beste europese automerk. Zo zul je snel vinden dat zelfs de Duitse TUV Opel als beste heeft uit geroepen, dat zelfs Audi, Mercedes en andere dure merken steekjes laten vallen. Tja valt niet mee om jaren te schreeuwen dat Opel een slopel is en dan te zeggen dat ze het eigenlijk helemaal niet verkeerd doen, want dat zul je nooit van dit soort mensen horen. Stel je toch es voor.

    Login om te reageren
  58. Yeelen zegt

    14 oktober 2008 om 19:20

    350km/u uit 1005??
    weinig?

    Login om te reageren
  59. bas zegt

    15 augustus 2009 om 00:51

    ik lees net dit oude forum maar echt iets zinnigs dan de 5e reactie is er niet geloof ik, waarom moeten mensen toch alles afkraken wat niet van hun is….
    hou er toch eens mee op.
    het gaat erom of je er zelf gelukkig mee bent en als je t ook nog eens van stoplicht tot stoplicht of verder wint is het toch helemaal geweldig of niet dan?
    ik heb ongeveer hetzelfde uiterlijk als deze (al kan mijne nog wel wat werk gebruiken) maar als ik tot 300 pk kom dan moet je toch al een aardige auto hebben om het ervan te gaan winnen:D

    en als je dan wint krijg je van mij nog steeds een duimpje :p

    als ik nog bij je kan komen iig……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North