• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Quiz: En wat hebben we hier voor bouwsel? [updated]

Auteur: ricardo, gepost 3 augustus 2011 om 15:11 – 48 Reacties

Raden maar!

Alle watermeloen-sized turbo’s nog aan toe. Wat is daar gebeurd?

Hoeveel verschillende supercars er ook mogen zijn, het aantal tuners dat er mee aan de slag gaat om extra pk’s en een betere wegligging eraan toe te voegen is nog altijd in de meerderheid. Jullie worden dan ook niet voor niets overspoeld met bolides die regelmatig de 700 pk-grens passeren. Jep, tunen en veredelen is big business in de wereld der hyperbolides.

Het volgende slachtoffer van ongebreidelde tuning is de auto op bovenstaande foto. We verklappen alleen nog niet welke merk, model en tuningtoko verantwoordelijk voor de ombouw. Dat mogen jullie raden. Wie het als eerste goed heeft krijgt een eervolle vermelding en een virtueel schouderklopje van onze nieuwste redactie-aanwinsten. Succes!

UPDATE: En daar hebben we het goede antwoord al, geraden door @raoulkroes. Het is inderdaad een Audi R8 Spyder V10, maar dan uitgekleed en aangepakt door de Amerikanen van Heffner Performance. Twee Garrett GT35R-turbo’s zorgen ervoor dat de tiencilinder er nu 725 pk uitstapt. Het project is nog niet helemaal afgerond, dus binnenkort komt er meer info -en hopelijk een filmpje- vrij van deze bruut. Wel hebben we in de archieven nog een video staan van de R8 Coupé met Heffner-gooodies, check ‘m HIER.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, heffner, quiz, R8, R8 V10, spyder, tuning

Vorig bericht: « Gespot: exotische auto’s in Londen
Volgend bericht: Kies Maar: Nissan Micra vs Kia Rio »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    3 augustus 2011 om 15:13

    Beete?

    Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    3 augustus 2011 om 15:14

    Audi R8?

    Tis duidelijk een midmotor wagen met aftermarket twinturbo steup.

    Achterlichten doet me aan R8 denken.

    Login om te reageren
    • Treff zegt

      3 augustus 2011 om 15:16

      @bozewolf: je was mij voor :-( ik denk inderdaad ook de R8

      Login om te reageren
    • brennie-1994 zegt

      3 augustus 2011 om 15:18

      @bozewolf: het is ook duidelijk te zien dat het om een R8 gaat kijk maar naar de bovekant van de motor zie je meteen.

      Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    3 augustus 2011 om 15:14

    Met een l tussen de t en e…

    Login om te reageren
  4. Teerdz zegt

    3 augustus 2011 om 15:15

    R8 aan de achterlichten te zien.. Underground racing?

    Login om te reageren
  5. alfa33 zegt

    3 augustus 2011 om 15:19

    een underground racing gallardo ??

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      3 augustus 2011 om 18:13

      @alfa33: daar zat ik ook aan te denken ugr doet dat wel meer. Gallardo

      Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    3 augustus 2011 om 15:20

    Heffner is weer lekker bezig.

    Login om te reageren
  7. Steffen zegt

    3 augustus 2011 om 15:21

    Laten we hopen op een Aventador…

    Login om te reageren
    • raoulkroes zegt

      3 augustus 2011 om 15:22

      @Steffen: Dat lijkt me een beetje vroeg, vind je niet?

      Login om te reageren
  8. raoulkroes zegt

    3 augustus 2011 om 15:21

    R8 V10 Spyder door Heffner Performance! http://www.gtspirit.com/2011/08/02/heffner-performance-audi-r8-v10-spyder-twin-turbo/

    Login om te reageren
  9. redhound zegt

    3 augustus 2011 om 15:21

    Net zeggen heffner r8 v10 bi turbo

    Login om te reageren
  10. alcantara zegt

    3 augustus 2011 om 15:21

    http://www.audituningmag.com/heffner-performance-audi-r8-spyder/

    Login om te reageren
  11. alfa33 zegt

    3 augustus 2011 om 15:22

    ok laat maar lijkt verdacht veel op een heffner audi R8 http://otoloso.blogspot.com/2011/04/heffner-performance-audi-r8-v10-twin.html

    Login om te reageren
  12. alcantara zegt

    3 augustus 2011 om 15:24

    Beetje dom om geen rekening te houden met de kofferklep en bumper die nog gemonteerd moesten worden…

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      3 augustus 2011 om 15:32

      @alcantara: Yeah, het is allemaal wel erg vol zo. Heel dicht op elkaar en al dat loodgieterswerk achterin zal ook voor aardig wat extra warmte zorgen.

      En denk je eens in wat er gebeurt als iemand je een mild tikje van achteren geeft. Normaal is dat al kut, maar waar dat normaal een nieuwe achterbumper kost is in zo’n geval je dure turbo set-up aan gort.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        4 augustus 2011 om 00:15

        @bozewolf: Die extra warmte proberen ze te verminderen door de turbo een jasje aan te doen. ;)

        Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      3 augustus 2011 om 17:47

      @alcantara: denk dat de bestaande achterbumper (stuk carbon of plastic) niet meer past

      Login om te reageren
  13. Koenigsegg zegt

    3 augustus 2011 om 15:26

    Man 4 min te laat :(

    proficiat !

    Login om te reageren
  14. Koenigsegg zegt

    3 augustus 2011 om 15:26

    excuses voor de mislukte foto :o

    Login om te reageren
  15. pendek zegt

    3 augustus 2011 om 15:29

    100% een Audi R8

    Login om te reageren
  16. Simpson zegt

    3 augustus 2011 om 15:35

    je kunt wel zien wie hier geen vriendin heeft :-)
    700+ pk in een spyder. Zo word je niet gezien natuurlijk (alleen gehoord)

    dit soort bakken dient van je buitenhuisje naar de boulevard gereden te worden en kan dus toe met een elektromotor en wat batterijen van de action.

    Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    3 augustus 2011 om 15:36

    Heeft iemand enig idee wat dat extra “blokje” is tussen het motorblok en loodgieterswerk? Hebben ze dingen moeten verplaatsen en is dat een soort extra overkappinkje ofzo?

    Login om te reageren
    • Lan_Evo zegt

      3 augustus 2011 om 15:43

      @bozewolf:
      Is dat niet zo’n ‘charge-air-cooler’ geval, i.p.v. een traditionele intercooler? Misschien lastig om voldoende lucht naar gewone intercoolers te krijgen met zo’n middenmotor. Weet niet zeker, maar heb ze wel eens vaker gezien volgens mij.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler

      Login om te reageren
  18. quattroporte zegt

    3 augustus 2011 om 15:46

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    3 augustus 2011 om 16:10

    noem mij maar ouderwets ..
    maar ik kan me zo enorm storen aan a-symmetrie ..

    Login om te reageren
  20. ymcmb zegt

    3 augustus 2011 om 16:12

    Ik denk dat ie hard gaat gaan.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      3 augustus 2011 om 16:43

      @ymcmb: Zal hij zeker wel doen, die lui van Heffner hebben daar nogal wat ervaring mee.

      Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    3 augustus 2011 om 16:44

    Dit is thermodynamische porno!

    Login om te reageren
  22. towi1989 zegt

    3 augustus 2011 om 17:02

    Wtf geen intercoolers?!

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      3 augustus 2011 om 17:09

      @towi1989:
      Oh nevermind gevonden!

      Login om te reageren
  23. norge zegt

    3 augustus 2011 om 17:35

    Volgens mij is het een opgevoerd Volkswagentje :D

    Login om te reageren
  24. bmwalpina zegt

    3 augustus 2011 om 17:44

    Mijn eerste reactie op de foto: OMGWTFBBQ!

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      3 augustus 2011 om 17:58

      @bmwalpina: ROFLLOL!

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      4 augustus 2011 om 00:18

      @bmwalpina: O my god, what the fuck een barbecue.. wel een dure dan. Gooit u uw lapjes maar op dat pijpwerk.. ;)

      Login om te reageren
  25. alcantara zegt

    3 augustus 2011 om 17:45

    Is het de bedoeling om hier zonder bumper/afdekking mee te gaan rijden? Want ik kan me niet voorstellen dat zoiets bestand is tegen een ritje over een nat wegdek.

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      3 augustus 2011 om 19:00

      @alcantara:

      Met zo’n ding moet je sowieso niet op een nat wegdek rijden :) Nu ik nog een keer kijk blijkt het ook nog een Spyder te zijn. Ik zeg gewoon lekker met droog weer rijden.

      Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        3 augustus 2011 om 20:01

        @anakiet: lijkt me wel beter. Hoewel dit apparaat 4wd heeft.
        Ik zag wel een keer een gast bij de texas mile met een lambo die ik meen 1500pk aan boord had. En die beweerde dt ie zo makkelijk reed dat hij hem ook aan zijn vrouw meegaf

        Login om te reageren
  26. maseratizzzzzzzz zegt

    3 augustus 2011 om 19:36

    Tuurlijk is dat een R8!
    staat er zelfs bij xd

    Login om te reageren
  27. chrispothast zegt

    3 augustus 2011 om 19:59

    Wijsssss, ik zou zo rond gaan gillen. Die achterkant is nergens goed voor….

    Login om te reageren
  28. midasracer zegt

    3 augustus 2011 om 22:21

    En hoppaaaa, weer een blok dat bij 10K km naar zijn grootje gaat.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      4 augustus 2011 om 00:09

      @midasracer: Mwah, hun Gallardo’s hebben minder cilinderinhoud en die pompen er 1500 pk uit.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        4 augustus 2011 om 10:53

        @Jochempie: Ja maar hoe lang gaan die dingen mee? Het blok is niet berekend om 100K km mee te gaan met zoveel vermogen. Ik heb nu zelf mijn turboblokje gestript, origineel 60pk, getuned 120 tot 160pk. Erg leuk, maar de krukas bleek na een paar duizend km teveel axiale speling te hebben en toen we hem eruit tilden, bleek de centrale lagerschaal als een puzzel gebroken te zijn. Er misten al stukken, dus nog een paar honderd km verder en het blok was helemaal in de soep gedraaid. Dus nu wordt het een 90pk blokje wat het hopelijk langer uithoudt.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          4 augustus 2011 om 11:14

          @midasracer: ik neem aan dat ze er niet een paar Turbo’s opgooien en kijken waar het schip strand. Ze zullen het hele blok er wel op aangepast hebben (gesmede zuigers, andere krukas, kleppen etc.) Mocht jij dat ook hebben gedaan, neem ik m’n hele verhaal weer terug hoor, weet het niet zeker namelijk. Heb wel is een Supra project gevolgd in de US, de 2JZ krukas kan tot 1000pk standaart zonder aanpassing. Ook de JUN R33 Skyline GTR die Top Gear getest heeft (die gele) had 55.000 miles gelopen en volgens de eigenaar was er nooit wat mee, die Skyline produceerde 1000pk.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            4 augustus 2011 om 16:37

            @E34M5Touring: Ik vraag me af wat je allemaal kunt doen. Mijn blok had een speciale krukas, zuigers en drijfstangen, maar de lagers waren standaard. Ik zou niet weten hoe die aangepast zouden kunnen worden, hoogstens door iets met de olietoevoer te doen. Het lijkt me dat als je zo’n blok werkelijk even betrouwbaar wilt krijgen met het dubbele vermogen, je vrijwel het gehele blok moet herontwerpen. Dus extra ribben in het huis, extra materiaal en breedte op de lagers, extra sterke krukas, met grotere diameter tpv de lagers, extra sterke aandrijfstang (gesmeed), gesmede zuigers, extra oliesprays voor koeling van de zuigers enz. Het zou me verbazen als zo’n tuner zover zou gaan, want het zou vele tonnen kosten om te maken. Hoeveel turbo kits zou je moeten verkopen om dat terug te verdienen?

            Login om te reageren
  29. tarquesh zegt

    4 augustus 2011 om 12:19

    die R8 is onderwerp van tuners, dan is de R8 met Audi geslaagd als exoten leverancier.

    Login om te reageren
  30. FieRo zegt

    4 augustus 2011 om 20:16

    Die dingen tussen de turbo’s en inlaat zijn ‘water to air’ (W/A) intercoolers. Die zijn meestal efficienter dan air to air intercoolers. Er komt meer loodgieterswerk bij kijken vanwege de koelleidingen, maar de radiator kan weer vrij geplaatst worden (voorkant, zij intakes). Dit is de beste optie voor motoren die achterin liggen.
    Ik heb een W/A setup op mijn project, in dit geval een extra radiator voor, leidingen getrokken naar achteren, electrische pomp ertussen, en een sandwich intercooler plaat tussen het blok en de Eaton (roots) supercharger.
    Er zijn verschillende oplossingen voor turbo en supercharger intercooling maar het principe blijft hetzelfde ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North