
Het Duitse bedrijf “Sport Wheels” heeft velgen voor de Audi R8 op de markt gebracht die een stuk origineler zijn dan de naam van het bedrijf. Op de prachtige foto’s van de Spyder zijn de velgen van 9×20 inch vóór en 11×21 inch achter goed zichtbaar. De sloffen zijn aan de voorzijde 235mm breed en achter meten ze 295mm. De getoonde R8 heeft verder diverse Eismann accessoires.
De velgen zijn verkrijgbaar voor 4.599 euro. De rest is bijna allemaal van Eismann, zoals de subtiele carbon fiber accessoires. Het lichtgewicht materiaal vervangt onder andere de lamellen, bumpers en luchtinlaten. Daarnaast is er een achterspoiler gemonteerd. Het carbon fiber spul kost bij elkaar ongeveer 22.000 euro’s. Bestel dan ook gelijk de keramische remmen van MOV´IT-CER (21.990 euro), het instelbare onderstel (7.349 euro) en de LP640 uitlaat (4.599 euro).
Al met al veel geld, maar dan heb je wel een hele mooie R8 op de stoep staan. Volgens het persbericht moet je de individualisering zien als een investering in de toekomst. Yeah right, totdat je de eerste verkeersdrempel tegenkomt. Ik geniet in ieder geval van de platen.
UPDATE: De hier getoonde R8 wordt onder handen genomen door RENM performance en is nog steeds in ontwikkeling.













De spyder-R8 is een prima auto om te zien…maar die uitlaat is toch een beetje een poepkanaal bij dit bakkie ! Wordt de auto niet spannender van, eerder ‘somatisch-dement’.
@Megakix: Die uitlaat is idd meer Lambo material. Die velgen doen het echter lekker! Zijn toch gewoon S velgen mat zwart on steriods?
Lekker.. omfg ! In het zwart met gifgroene velgen :D !!!!!
Wauwiewauwie!! zo wil ik wel een R8 Spyder voor de deur hebben.
Erg knap allemaal, maar toch belachelijk duur hoor…
me like, is wel een dure grap :o
ruw gesgat een nieuw 525d met paar opties
Ziet er op zich wel dik uit.
De aanpassingen zijn subtiel gebleven en de Bugatti
uitlaat kan ik wel waarderen.
vaak gaan de tuners over de top maar deze is te doen.
De wielen zien er wel dik uit maar ze lijken mij wat zwaar.
En hoe zwaarder de onafgeveerde massa hoe minder goed hij rijd.
wel jammer dat het van die kleine plaatjes zijn, altijd het geval op autoblog, nooit iets van 1600 pixels of breder (eigen scherm is zelf 1920 pixels breed)
wel mooie foto’s
Die achter spoiler er af en die gootsteenafvoer aan de achterkant weg laten, verder is ie perfect! Vooral die wielen ze zijn echte beautys!
is dat 4.599 euro per velg of voor het setje van 4 want die velgen zijn wel heel dik
@RaKiM: ik denk setje, zonder banden …
Mooi! Alleen de spoilert mag van mij achterwege gelaten worden. Doet een beetje af aan de lijnen. Maar verder heel bruut!
Beter kloten ze niet teveel met de R8. Gewoon een witte, met donkere wielen. Deze 21″inchjes kan je beter onder een A3 gooien. :D
Het ziet er opzich wel strak uit..
Wat ik niet snap is dat die remklauwen geel zijn…maak die minimaal rood zoals de body..of beter nog aluminiumkleurig.
iewl geef maar standaard
Velgen zijn wel netjes.
Samen met die uitlaat? Ja, eigenlijk best wel netjes! Helemaal niet verkeerd en nét niet over the top! 10 punten;)
Vind de standaard velgen op de V10 al porno genoeg eigenlijk:
@Tommy2: Mee eens, vind deze velgen een tikkeltje overdreven.
Verder leuke uitvoering maar de uitlaat breekt de lijn te sterk naar mijn mening en maken de achterkant rommelig.
@Tommy2: Inderdaad, of die van de R8 V12 TDI.. nog vetter..
lekkere veerweg… hobbeldebobbel.
porn on porn = double porn :D
origineel laten en vanafblijven, foei dit!
De velgen zijn heel fraai, maar je gaat toch niet je gaat toch niet 60k+ tegen een R8 aangooien?
Als je dat bij de aankoopprijs optelt dan kun je opeens veel meer kopen.
Hij is mooier dan het origineel! Vooral die uitlaat staat heel mooi onder de auto. De motor zou best mooi klinken met die uitlaat!
Das duur. Vooral omdat het design van de nieuwe stukjes het niveau van de rommel uit de Auto5 niet overtreft.
Dit zijn gewoon Eta-Beta Jofiel X velgen. Daarvoor zou ik niet naar een duitse tuner gaan, maar gewoon naar de bandenzaak ;)
Korst in Fijnaart leverd deze velgen ook.
Echt.. gewoon te veel geld voor eigenlijk onnodige aanpassingen… want de standaard r8 spyder is toch wel een stuk mooier hoor….
Standaard al vet genoeg, die V10!