Raadseltje: wat is de tellerstand van deze SL55 AMG?

Auteur: , 83 Reacties

Nee, hoger. Nog hoger. Nee nee, je zit echt te laag, het is meer!

De R230 SL55 AMG is niet direct een auto die waarvan je denkt dat hij met enorm hoge kilometerstanden als occasion op de interwebs gezet wordt en toch is dat precies wat er met DIT exemplaar aan de hand is. Want deze V8 met ‘kompressor’ heeft maar liefst 294.518 kilometers onder de fraaie wielen. Met een (opgegeven) gemiddeld verbruik van 1 op 7,4 komt dat neer op 39.799 liter brandstof. Met een gemiddelde prijs van 1 euro 60 aan de pomp hebben de eerste eigenaars er al voor 63.678 euro en 40 cent aan peut ingegooid. Maar aangezien iedereen weet dat je eerder 1 op 4 haalt met zo’n lekkere stampende Messerschmidt onder je bips, komt dat eerder uit op 73.000 liter. (à 1,60 euro maakt 116.800 euro aan benzine. Netjes!!)

Maar goed, de Mercedes-Benz SL-Klasse 55 AMG DESIGNO UITV. FULL OPTIONS ziet er niet uit alsof hij al bijna drie ton heeft gereden. Sterker, hij ziet er beter uit dan de S65 AMG bij JetCars waar we eerder over schreven. Al schijnt deze dealer eenzelfde reputatie te hebben.

Serieus, de kleur is geweldig, ziet er op de foto’s ook extreem strak uit en datzelfde geldt voor het interieur. En wat moet dat geintje kosten? Inclusief massagestoelen is dat 22.950 euro. En bij deze toko krijg je de velgen er gewoon voor niets bij. Zou jij het aandurven?



83 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
A en D is het Jetcars van Amersfoort en omstreken.
@raymster: misschien is die auto ook wel compleet overgespoten, dat ie er daarom zo fris bij staat. En foto’s zijn vrij donker dus makkelijk dingen maskeren.
Niet zo prettig als AutoBlog naar dit soort auto bedrijven doorverwijst. Is al uitgebreid op het Radar forum besproken! Tegelvloertje verschilt, de rest is hetzelfde in het kwadraat!
Durven, ja, tis tenslotte een v8. Willen, nee, tis tenslotte 3 ton wat die merc gelopen heeft. Niet voor 22k.
@jackass266: zou hem wel willen maar niet voor die prijs. Daarbij het inschrijven (in België toch), komt er nog eens 10k bij.
Tuurlijk.
Gewoon doen!
@hplh: o nee toch maar niet.
A en d
De motor zal het vast aankunnen, ik maak me meer zorgen om de onderdelen er om heen.
Aardig wat peut als je het zo terug kijkt. Ik wil niet eens weten wat die van mij heeft gebruikt….
Dit is zo’n auto die je ook verkoopt met de teller 2 ton teruggedraaid en voor het dubbele van de prijs.

Daar hebben ze niet voor gekozen.Als ik in de markt was voor dit type auto zou ik ‘m dus serieus overwegen.
@volvo-s60-adept: Wie weet wat de toekomst deze merc ons gaat brengen.
@swid: Om discussie te voorkomen, ons hoort in de bovenstaande tekst niet te staan.
@volvo-s60-adept: Om hem alsnog terug te draaien en te verkopen ??

Als je overweegt in zoiets te gaan rijden als dit zou ik niet met deze kmstanden gaan beginnen, de R230 SL staat bekend om zijn buitensporige dure onderhoud, ABC veerpoten/elektronica etc etc etc
Ziet er uit alsof ze de teller de verkeerde kant op hebben gedraaid.

Tja er zal na zoveel kms van de eerste eigenaar toch een addertje onder het gras zitten dat ie weg moet…
@peug206: als je als eigenaar zoveel gereden hebt met 1 auto wil je op den duur wel eens iets nieuws. Niks vreemds aan.
Ik ga er dus morgen naar kijken, heb liever een v8 die dagelijks goed gebruikt is dan eentje die voor de sier is gebruikt, gebaseerd op ervaringen.
@sjaterantekomen: Serieus? Nou, bedank mij later dan! Ik vind de prijs nog wel fors… Of ligt dat aan mij?
@rachid: betaalde ik ooit de vraagprijs? Denk dat ik wel wat onderhandel technieken kan gebruiken…
@rachid:
Misschien wel een forse prijs, maar 3 ton voor een V8 is geen probleem.
Gemiddeld nog geen 23.000 per jaar en als deze gewoon goed is onderhouden, dan kan hij nog heel lang mee.
Als je een 13 jaar oude auto die 2.000 km per jaar heeft gereden gemiddeld ineens veel gaat rijden, dan komt er ook van alles naar buiten. En dat is bij deze wellicht allemaal al een keer aangepakt of vervangen.
Historie is dan ook wel belangrijk.
Maar afdingen kan nooit kwaad. ;-)
@sjaterantekomen: houdt in het achterhoofd dat dit bedrijf net zo slecht/crimineel is als JetCars…
@m550d: houdt in het hoofd dat ik uit een familie van autokenners kom, maw ik laat me door niemand belazeren. Thnx for your concern
@sjaterantekomen: oja jij bent familie van die corvette en je was iedereen aan het bedreigen hier. Echt een hele toffe boy ben je.
@sjaterantekomen: kom je ook uit een familie met caravans? Wat een kamperbak is dit joh.
@ghost: held
@ghost: Die zat er aan te komen. Succes met vluchten vandaag.
@fmgarcia: sjaterantekomen he!
@ghost: ik durf je post helaas niet toegankelijk liken…
@kareljansen: het is een blog, en dan nog; puur mijn mening en als hij die auto wil hebben moet ie dat doen, hij is door iedereen gewaarschuwd. Persoonlijk zou ik er simpelweg niet in gezien willen worden maar nogmaals ieder zo zijn smaak.
@sjaterantekomen: Corvette Gangster over here! #jemoetnietfotosmakenvanmijnfamilieweetje
@sjaterantekomen: niet doen! Lees eens op het internet over a en d auto’s!
@wildewesten: alles wat op internet staat is natuurlijk waar….maar bedankt voor je tip!
@sjaterantekomen: ikzelf woon al mijn hele leven in amersfoort en het heeft ook in de stad geen goede naam
@wildewesten: ik bedoel alleen maar, als je geen autokennis hebt, ja dan zou ik ook deze laten staan, en kijke kijke is niet persé kopen ;-)
@sjaterantekomen: Ik zou ‘m laten staan. Tenslotte weten we nu het kenteken al.
@2wheeler: wat is dat nou voor een opmerking, jij snapt er werkelijk nog niks van!
@sjaterantekomen: niet? Bij de foto van de corvette was je mensen aan het bedreigen omdat het kenteken er op stond. Hier is het kenteken ook zichtbaar. Wat snap ik niet?
@sjaterantekomen: iedereen heeft zo zijn mening. Maar ik zou het tof vinden dat wanneer je hem koopt je verhaal toch even op autoblog zet. Met de keuze waarom wel of waarom niet.
Kan je ons misschien ongelijk geven en we hebben weer een leuk stuk om te lezen.
@wildewesten: ja maar hij komt uit een familie met autokenners!
@raymster: Een familie van autokenners ? Ohh, dan is het goed, ik dacht al dat het een vak was dat je moest leren; blijkt het allemaal genetisch bepaald te zijn. Zal wel iets met het tokkie-gen te maken hebben ofzo …

Maar goed,.iemand met een familie van autokenners kan natuurlijk NOOIT opgelicht worden door professionals; dus waarom ook niet ? Het met de dood bedreigen gaat ‘m ookal goed af; wordt nog een straffe onderhandeling dan !
@sjaterantekomen: Alles op het internet is waar maar dat is een hele andere discussie ?
@Donstil: juist, dus waar heb je het over!?
@sjaterantekomen: ben benieuwd!
@sjaterantekomen: Als je het allemaal meent, laat even weten wat het is geworden.
Bij een 10 jaar oude SL55 met 300kkm, mag je verwachten dat het eea al is vervangen en dat er elke 20000km weer wat vervangen moet worden.
Waarschijnlijk heeft de laatste eigenaar er niet veel meer dan 10 – 13k voor gekregen. En als ik zo online kijk, hoeft die exemplaar niet veel meer dan 15-18k te kosten. Op het moment er een te vertrouwen onderhoudshistorie bij zit: misschien 500 eur meer.
En op het moment er ook maar 1 alarmbel gaat rinkelen: weglopen.

Maar uiteindelijk: Jetcars, A&D en dat soort toko’s kopen goedkoop in, ze kopen niet per se gebroken in. Daarna proberen ze t te duur te verkopen.

Uiteinldeijk geef je bijna 20k uit voor een auto waar ik zeker 3000 p j voor opzij zou zetten. Als dat het je waard is, is dit een mooi ding voor zn tijd.
@gregorius: het probleem van een toko als jetcars en deze, is dat ze niet gewoon kopen en verkopen, maar moedwillig tellerstanden aanpassen en ernstige gebreken maskeren. Daar helpt trouwens geen autokennis tegen. Als zo’n bedrijf je wil oplichten hebben ze daar genoeg truuks voor.
@sjaterantekomen: hoe was het?
@sjaterantekomen: Was ’t nog wat of is het een afgetrapte bak?
@racerx: @wildewesten: werd hem toch niet, hij sloeg mooi aan maar bemerkte een bijgeluid vanaf de compressor, natuurlijk de kap opengedaan en ik constateerde een behoorlijke speling op de poelie….qua schurend geluid natuurlijk, kan moeilijk de halve auto ontmantelen, verder de kleur viel in werkelijkheid tegen en de lak kwaliteit lieten te wensen over….eigenlijk voor de km stand een nette auto, maar de directe kosten aan reparaties (voordat hij mij naar wens is) stegen ver boven de ruimte van onderhandelen.
@sjaterantekomen: ik zat ik in de reacties al te zoeken naar je bevindingen vandaag. Bedankt voor het delen.
@sjaterantekomen: Cool, thx!
Na de titel gokte ik op 230k, na de eerste zin 590k. Ik moet dus gewoon bij m’n eerste ingeving blijven, dan zat ik heel aardig in de buurt! Ziet er verder netjes uit, maar vind het interieur echt helemaal waardeloos.
@thijsj: Het interieur van meisje van 13 zal nog wat strakker zijn ja. Vind het best oke nog.
Net ingereden dus.
Stoelen van die S klasse bij Jetcars was harder versleten….
Vind hem wel fraai in deze kleur.
@reistje: waren*
Zo vet dat die startknop op de versnellingspook zit! Er was eens een artikel over geschreven dacht ik.

On: ik zou het niet aandurven, +- 22k voor een auto die bijna 300k heeft gelopen is net iets te veel van het goede.
@misterdrogba:

Dit is geen auto, dit is een Benz.
Ik zag aan de foto’s al meteen bij welke ballentent deze ster staat. Wil overigens niet zeggen dat dit een knakenauto is. Je moet gewoon geluk hebben én eten wat je koopt. Want garantie kun je vergeten daar.
@sanderm3: zo’n honger heb ik nou ook weer niet, pak wel de mac als ik er toch ben ;-)
@sanderm3: weten*
Goede poetsbeurt: paar honderd euro. Interieur nooit beschadigd en even gereinigd: kleine moeite. Stoelen: kunnen zijn vervangen/opnieuw bekleed of gaan gewoon lang mee. Motorblok: kan het blijkbaar aan.

Deze foto’s zeggen niet zoveel. Leuk die prijs voor de peut over drie ton, maar ik ben meer geïnteresseerd in wat het onderhoud heeft gekost. Iets zegt mij dat deze kar van de drie naar de vier ton rijden, niet heel goedkoop zal zijn.
@phaeton: maar dan moet je ook geen dikke V8 kopen.
Deze kan je met minder kilometers goedkoper krijgen
De prijs is wel erg hoog, maar op zich zou dit best nog wel een eerlijke nette auto kunnen zijn. Het zou zomaar kunnen dat de vorige eigenaar hem heeft ingeruild op een nieuwe en dat hij rechtstreeks van de Mercedesdealer komt. Die stoten een auto met dit soort kilometerstanden gelijk door naar de handel.
Bij het lezen van de vraag en naar de eerst foto van de auto gekeken, zag ik een kilometerstand voor mij, van 294615 op de teller staan, dus na het lezen van de geschreven stand, zo dat is weinig verschil. Veel plezier voor hen die ermee gaan rijden.
13 jaar oud en deze kilometerstand is niet raar, er is in iedergeval regelmatig mee gereden.
Het autobedrijf heeft een dubieuze naam, dat verklaart de prijs, maar dat zegt niets over de auto, al kun je wel gewaarschuwd zijn daardoor.
Maar met de juiste kennis, moet je een wel een goede beslissing kunnen nemen.
Aantal eigenaren is ook wel belangrijk om te weten. Liever 1,2 of 3 dan 15 eigenaren.
1900 kg complexe techniek is potentieel veel ellende , onderhoud is cruciaal en duur. Na 1 jaar geïmporteerd. Aantal eigenaren privé / zakelijk 2 / 1 is hoopvol. Zou een troetelkindje geweest kunnen zijn. Geen onderhoudsfacturen is laten staan en zeker laten keuren door een echte keurmeester.
Google aankoopkeuring auto. ;-)
Het artikel leest alsof de Benz meer dan 6 ton heeft gelopen, blijkt het een doodnormale 3 ton te zijn. Waarom is iedereen toch zo naïef om te denken dat 3 ton veel is voor een auto van 13 jaar oud? Zeker voor een kilometervreter als deze Benz is het eerder lastig om minder te rijden.
via iPhone app
€16K lijkt me een redelijk voor deze sloep.
iek vin mooi
Dit type SL staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid. Dak heel slecht , een katalysator kost bijv €3500 pst. Wel een mooie kleur geweldige motor en design. Met deze stand altijd voorbij laten gaan, spaar ff door en koop een frisser exemplaar of een facelift.
Wat een topwagen was de SL55 AMG toch. De SLR buiten beschouwing gelaten, was de SL het vlaggenschip van Mercedes. Nu kwijnt ie weg tussen de AMG GT (C) en de S-Klasse Cabrio. Maarrr bij De Ster zou ze hem een nieuwe positie in het gamma willen geven, sportiever en opnieuw Sport und Leicht. Ik kijk er al naar uit!
Toch echt het mooiste model. Alle facelifts/opvolgers zijn niet zo mooi als deze
Het interieur ziet er nog uit om door n ringetje te halen!
Waarom staart iedereen zich toch altijd zo blind op de kilometerstand???

Dacht dat hier op AB wel autokenners zitten….blijkbaar niet.
@mrford: Precies. Zeker bij een exoot of klassieker geldt: Doe mij maar een auto die aantoonbaar niet lang stil heeft gestaan, en tot voor kort als daily driver forse afstanden maakte. Dan weet ik dat ie aardig bedrijfszeker is, dat er niet aan de tellerstand is gemorreld, en dat onderhoud blijkbaar wel te doen is.
Laat die auto ‘in concoursstaat’, die jaren niet meer gereden is vanwege listige lekkage’s en onverklaarbare storingen, met zijn uitgedroogde rubbers en vierkante banden dan maar lekker voor een ander.
lekker laten naaien door Ad en Don auto’s ;-)
@Regenpijp: i see what you did there ?
A & D Auto’s, Jet Cars voor Amersfoort en omgeving…blijft vreemd te zien hoeveel aandacht Autoblog besteed aan dit soort bedrijfjes. Er staat ook een zwarte Maserati Gransport te kopen, papieren hadden ze toevallig niet voor handen en aan de zijkanten zag je de logo’s van Pininfarina terwijl de auto helemaal niet door Pininfarina ontworpen is…..top bedrijf!
Ik vind deze advertentie van A en D helemaal niet zo oneerlijk. Er staat keurig vermeld dat ie tegen de 300.000 aan zit. Aangezien de auto via parallel-import in NL is gekomen, heeft de RDW ‘geen oordeel’ over de km-stand. Je kan hem dus straffeloos terug draaien. En als dat ooit rendement heeft, dan wel bij een dure auto die er voor zijn km-stand verbazend strak bij staat.
Iedereen klaagt erover maar er moet toch 1 bedrijf in Nederland de auto verkopen. Is dat dan een slecht bedrijf of is het een auto met heel veel kilometers die je moet willen hebben en dus goed moet controleren. Het gaat om de auto niet het bedrijf.
Weinig uiterlijke slijtage voor de km stand
Tenslotte wil ik mijn excuses aanbieden @ alle gebruikers van AB, ja ik kan soms als een agressor overkomen, dit bedoel ik niet zo.

Punt is dat in mijn familie en vriendenkring er meerdere automobielen zijn ontvreemd door kenteken/locatie foto’s , ik heb dus ook al meerdere keren laten blijken aan AB dat ik het niet ok vind dat de zogenaamde spots met kenteken te publiceren.

Nogmaals voor iedereen die mij een ‘leuke boy’ of wat dan ook heeft genoemd, dat was mijn reden.

Met de hartelijke groeten,
G

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).