Lezersvraag: welke schades heb jij allemaal gereden?

Auteur: , 191 Reacties
Ja, da's mijn auto ja

Naar aanleiding van DIT bericht borrelde deze vraag op de redactie naar boven.

Schades. Hoe vervelend ook, ze horen helaas bij het autorijden als een vette pens bij frituursnacks. U snapt me wel, aan leuke dingen zitten vaak wat minder leuke dingen aan vast.

Ondergetekende is op het gebied van schades een ervaringsdeskundige, helaas. De huidige daily, de (inmiddels vaker genoemde) BMW 330D E91 heeft rechtsachter een behoorlijk litteken, dankzij een muurtje in de Franse Provence. Inderdaad, da’s de foto bovenaan dit artikel. Inmiddels rij ik er alweer twee en een half jaar mee rond, dus heel veel doet het me niet, maar toch is het jammer. En sinds kort zit er aan de linker voorkant een zelfde soort barst in de bumper, gele parkeermeter over het hoofd gezien. Kan gebeuren, toch?

Ook mijn auto ja.

Verder valt het wel mee, een Renault tegen een betonpaal gezet en door een garagedeur heen gereden, een oude 318is tegen een boom en een Saab 900 tegen dezelfde parkeermeter als eerder aangehaald…

Goed, da’s natuurlijk peanuts vergeleken bij de schades die jullie hebben gemaakt. Brand los!!



191 reacties

Op de openbare weg nog nooit een krasje gereden, op circuit een paar keer een gaatje in gereden dat krapper was dan gedacht.
@drdrift: dat probleem heb ik ook wel is.. maar dan niet met een auto
@lekkaah: wel op het circuit; hmm, zegt ook wat over het soort gaatjes..
@lebeaunl: Wordt tijd voor een klepje dat je over je uitlaat kunt sluiten :P
@lekkaah: Met de motor? Altijd link als je met z’n drieën tegelijk onderuit gaat..
Tegen een twingo aangereden, ik geen schade, maar de twingo met een dagwaarde van 1000€, 700€ lakschade.
1 keer schade gereden en direct de auto Total los
@dirkiii: hier hetzelfde
In het bijzijn van pa ma en vriendin een slecht afgezaagde boomstam over het hoofd gezien. Had toentertijd pas net m’n rijbewijs. We zijn jaren verder en m’n vriendin laat het me niet vergeten helaas….
@bencae: ik ken het… helaas
@bencae: vrouwen he, vergeten nooit hun eerste keer.
0 *klopt af*
Wel aardig wat close-calls gehad bij m’n bijbaantje (bezorger bij AH.nl)
@volvov70: de V70 altijd op de ‘Ring gehouden? Netjes :)
@awesome: Jazeker! (Op de ring Utrecht dan wel te verstaan)
@volvov70: dat is ook een prestatie op zich die ring Utrecht
Naast de ‘usual suspects’: één keer probeerde een Franse mevrouw tussen mijn aanhanger en mijn auto weer in te voegen, op de rechterbaan, ze zag ‘even’ mijn W202 250d over het hoofd…
Daarnaast (met dezelfde W202…) probeerde een jongen op een schakelbrommer met 60km/h een weg over te steken tussen twee maisvelden door, helaas voor ons beiden reed ik daar ook met eerdergenoemde W202… gelukkig alleen blikschade! Verder nooit echt grote schades gereden…
@shibby: ik begrijp dat jij sen W202 hebt?
@mark9700: een*
Heb mn rijbewijs nog maar pas, dus gelukkig (nog) niks en hoop dat het ook zo blijft. Herinner me wel een keertje als ongeveer 15 jarige dat ik op vakantie in Turkije de E-klasse van mn vader uit de snikhete zon moest halen. Reed een heel stuk achteruit en merkte daarna dat ik een groot scherp stenen ding (soort bak van een waterputje op straat) op letterlijk een haar na gemist had. Dat was wel schrikken.
Jezus wat een waslijst man! Een keer een aygo tegen een carport gedrukt met zo’n 3km/u. Klein barstje in de bumper. Dat is alles in de 5 jaar dat ik m’n rijbewijs heb en ik vind ’t me toch een partij kut.
Collega die zijn Yaris in mijn auto boorde. Yaris had niks, die van mij een knik in het achterscherm en een kromme bumperbalk. En veel Albert-Heijn deukjes mogen ontvangen…

https://c2.staticflickr.com/2/1563/25139839696_6dbf84814d_b.jpg
Vorige week nog een fietster over het hoofd gezien bij het naderen van een rotonde, letsel bleef gelukkig beperkt tot een paar schrammetjes en kneuzingen.
En de schade aan m’n auto waren wat krasjes op de bumper en motorkap, beetje commandant was genoeg en er is niks meer van te zien.
Mentale schade van een voorbij rijdende Multipla
@rvds15: dat was ik?
@kobus1967: of ik.
In m’n eerste auto (Volvo 850) reed iemand heel raar over de weg, het leek alsof ze stopte dus ik rolde naar achteren. Plots reed ze door, mijn 850 kwam met zo’n 5 km/u tegen haar Fiatje Cinquecento aan. Resultaat: een Fiat die economisch total loss was en een 850-bumper die na een beetje poetsen niets meer had. Sindsdien: hartje voor Volvo.
De eerste keer: met mijn 850 sedan heel zachtjes achteruit een boompje aangetikt, deze zat verstopt achter de C-stijl. Het was toen overigens pikkedonker. De bumper had niks, boom moest het met een stukje minder schors stellen.

Tweede en laatste keer: achteruit een bestelbusje (Berlingo) van een klant uit de garage rijden, de spiegels kon ik nagenoeg niet gebruiken omdat deze verkeerd stonden en niet te verstellen waren. Met de rechterkant heel zachtjes de spiegel van een andere klantenauto ingeklapt. Resultaat: een miniscuul streepje dat er zo vanaf te poetsen was, klant en baas kon het verder niets boeien.

Als ik zo de verhalen van vrienden en andere leeftijdsgenoten hoor kan het haast niet beter…
@ej20g: omdat ik hierboven het verhaal van @vonklausenburg lees, schiet me weer iets te binnen. December 2015, ik ben een maand of 2 in het bezit van mijn huidige 850. Ik rij op een klinkerweg (de Dorpsstraat in Elst voor bekenden) en moet remmen omdat de auto’s voor mij dat ook doen. Het regent best fors, en ik hoor opeens een keiharde klap, waarop ik in mijn binnenspiegel kijk en een jongen half zie vliegen. Opeens weet ik wat er nou precies aan de hand is, en ik parkeer mijn auto aan de kant. Het bleek dat die knuppel op zijn scooter omlaag keek in verband met de regen in zijn ogen, en met ruim 45 achterop mijn auto was gereden. Het resultaat: een kromme voorvork, een gebarsten kap, een gescheurt windscherm en een jongen met hoofdpijn. De schade aan mijn auto: een veeg op de achterbumper die ik met mijn hand weg kon vegen.
@ej20g: Haha mooi dit! :D
@ej20g: mijn volgende auto word een volvo hoor ik al
@bluemoon0092: Makkelijk hoor zo’n Volvo die het woord ‘schade’ niet kent. Je hoeft namelijk niet meer op te letten in verkeer.
Al een Paar keer met achter uit parkeren muurtjes en paaltjes geraakt, gelukkig hebben we een trekhaak! Geen schade
1 keer met de c70 van de zaak…..
Met een snelheid van 5 km/h ~ tegen een oudevandagen hondenhokje.
Klein beetje lakschade op de voorbumper en het hondehokje bumper,deur en velg lakschade(meneer was zn rem kwijt).
Maar volgens de verzekering hadden we elkaar voorrang moeten verlenen en daardoor alle 2 schuldig en moesten we onze eigen schade betalen.

En ik kwam 1.5 uur te laat bij een vriendin van me &@€!%*# <is lelijk woord
Jezus Mina, in hoeveel jaar al die schades @nicolasr ?
@phaeton: die met de Renault waren beiden in 1997, de BMW was iets later, 99 geloof ik en de rest in 2014 en 2016.

Jeugdige overmoed in de eerste gevallen en met de BMW maakte het me niet zoveel meer uit. De auto is afgeschreven en om zijn looks hoef ik het niet meer te doen!
3x schade gereden:
1x zag een slaperige automobilist ons over het hoofd en zijn de zijspiegel & het zijraam kapot gegaan (kosten €750 de schaderijder is doorgereden)
1x werden we van rechts aangereden op een rotonde, motorkap, voorbumper, zijspatbord, koplamp en mistlamp moesten allemaal vervangen worden (kosten €2000)
1x reden de overburen onze oprit op terwijl wij onze oprit af reden, ze zagen in hun bmw 3 onze vw t5! Over het hoofd, toen lagen bij ons en bij hun de achterbumper er af.

Verder heeft mijn vader in de jaren 60 zijn eerste auto gesloopt (mini) door een tractor in te halen die plots een zijweggetje naar links in moest en hem niet had gezien.
Na een ‘wilde nacht rijden’ met mevrouw in de achterbak van mijn toenmalige 406 Station een grote vlek achtergelaten. Was helaas blijvende schade maar de verzekering was nergens te bekennen. Oplichters!
@viezefreddyw: En jij die weken daarna maar denken dat je collega’s een rotte vis achter je dashboard hadden gelegd….. ;)
Achter m’n vader aan over een rotonde (zonder zebrapad) met 2 auto’s die van hem zijn, hij moest plotseling remmen voor een voetganger die overstak, ik zag dit ietwat aan de late kant en gleed bij hem achterop de bumper.
Korte tijd later een oudere dame op een e-bike die mij geen voorrang verleende en tegen mij aanreed met een vaartje van 25 km/u. In beide gevallen gelukkig enkel schade aan het kunststof.
Mijn 335 was net 1 week oud en achteruit tegen een vangrail gereden bij het uitrijden van een parkeerplek.. Dat deed erg veel pijn maar gelukkig is het ondertussen gefixt
Zelf gelukkig (nog) geen, jammer genoeg dat mijn toenmalige vriendin het nodig vond om met 50km per uur over een wegversmalling te rijden… 2 velgen aan gort.. week later dumpte ze mij & had ze een ander
@maikelschennink: die vent had onbeschadigde velgen zeker…
Pfoei gisteren nog bij Slagharen. Bij de lage zon een enorme zwerfkei over het hoofd gezien. We klapten bijna door het dak zo hard ging het. En wat denk je? Nergens een krasje of schadetje te vinden :) Top product zo’n Italiaanse Jeep.
Elke dag file parkeren zorgt op den duur toch voor schade op m’n velgen. Hoe goed ik m’n best ook doe. Verder niets.
@dutchdriftking: oeps, ik vergeet helemaal dat ik m’n eerste auto binnen 6 dagen op een rotonde heb geparkeerd!
Heb een keer een Peugeot in de zijkant gereden met een Toyota Aygo pegoet was totaloss en een keer met de auto van mijn vriend tegen een paaltje aangereden
1x lekke band gereden op een stoeprandje, even afkloppen ergens!!
Ik heb ooit chicken gespeeld met een gans, dit hebben we beide verloren. Maar dat koste mij wel een mistlamp en een deel van mijn bumper.
Zelf, nul in 14 jaar tijd,

Maar, mijn eerste renault 19 16v, een pizzakoerier in het achterscherm. Niet mijn schuld.

Mijn 2e auto reed is wel eens een bumperlip aan bonken, maar die had ook 6 cm speling op een overhang van een meter op de alfa 155. Overigens op een parkeerplaats aangereden door een suv, met als gevolg een gespoten bumpertje voor de alfa!

De 3e auto die ik had was een phase 1 clio rs. Na een half jaar dacht er een scooter over te steken die mij niet zag. Gevolg was een scooterrijder over mn dak en zn scooter in tweeën. Clio total los.

Mijn vierde auto was een phase 2 rs, met na 2 jaar een renault traffic in de kofferbak. Voor 1600 eu schade getaxeerd en voor 800 eu kunnen maken!

En met de 1er bmw nog geen schade gelukkig!
Heb nog nooit schade gereden maar wel schade aan mijn auto moeten oplossen. Zo’n gigantische Sprinter die zonder te kijken hem achteruit in een setje geparkeerde auto’s mikt. Heeft mij een velg, bumper, koplamp, motorkap, spatbord en skirt gekost. Uiteraard heeft die Sprinter plastic bumpers waar je de schade niet eens op ziet, dus stoppen en gegevens achterlaten, ho maar. Gelukkig heb ik het kenteken later nog gekregen.
Achterop een andere auto gereden. Hij wilde de rijksweg oprijden en ik reed er achter. Helaas had de beste man een nieuwe leaseauto en liet de koppeling iets te fanatiek los. Helaas sloeg de auto af en stond hij abrupt stil. Ik had daar niet op gerekend en ik zat er achterop. Dom. De bumper was ontwricht en zijn auto had een kleine Kras dankzij de mooie trekhaak..
1x vangrail acheivlak, 1x vangrail bos uit op cpz, verder 4x een ongeluk(je) gehad waarvan geen van allen mijn schuld waren.
Geen!
Ben een keer in de zijkant van een peugoet gereden met een Aygo van een vriend was totaloss, een keer met een huurauto tegen een paaltje en een stoeprand met de auto van mijn schoonvader maar nooit schade gereden met eigen auto
Dag van de geboorte van mn zoontje. Op de parking van het ziekenhuis een lage betonblok niet gezien toen ik achteruit reed. Kon mn geen barst (letterlijk want hele grote barst in beschermplastiek onder de bumper) schelen want ik was net vader geworden!
Het was afgelopen zaterdag… ik reed samen met mijn vriendin slingerend over de weg. Niet zo’n goed idee achteraf. Mijn band is nu lek en ik kan amper meer op mijn fiets rijden… neem nooit je vriendin achterop
Met mijn tweede auto een week na dat ik hem had, tegen zo’n laag betonnen paaltje bij parkeerplaatsen. Veel schade; bumper, linker mistlamp, roosters, radiateur en een kromme stabilisatorstang.

Met de vrachtwagen een keer een 3 serie onder de trailer gehad. Stond voor rechtsaf te wachten (dubbel rechts) en stond dubbel voorgesorteerd omdat het een krappe bocht was. Licht op groen, trok op en keek in de linkerspiegel, auto’s wachten keurig op mij en terwijl ik de bocht in draai voel ik een lichte ruk door de truck. Kijk weer zit er een 3 serie onder de trailer. Getuigen zeiden dat de bestuurder 2 andere wachtende auto’s inhaalde (die keurig op mij stonden te wachten) en wilde dus aan de binnenkant inhalen. Verwachte dus niet dat er een trailer naar binnen kwam. Keek letterlijk 5 seconden niet in mijn spiegel, en bam een aanrijding. 3 serie total loss. Dak verfrommeld. Trailer alleen een lamp en de aluminium zijbescherming kapot. Kreeg geen schuld van de VOA. Vanwege de krappe bocht moest ik wel zo voorsorteren.
@maxidyne: rechterspiegel natuurlijk…
Heb 1x met mijn eigen auto achteruit tegen een andere auto aangezeten, gelukkig zijn amerikaanse auto’s steviger gebouwd dan japanse en had ik geen schade. Op een deukje in de bumper (ter plekke uitgedeukt van binnenuit) en een kapotte nummerplaathouder na had de ander ook geen schade. Niets bijzonders eigenlijk.. dit is ook eigenlijk geen onderwerp waar ik in uit wil blinken.
In de dikke 1,5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik nog geen schade gereden. Ik ben ook van plan dat zo te houden…

Wel heeft mijn auto een tik gehad van een andere autodeur, maar dat was niet mijn schuld, hij stond keurig in het vak.
Paaltje en een kat…
Ik zie de kat nog vaak in mijn nachtmerries…
Ruim 10 jaar geleden mocht ik, destijds nog als Koos Rijbewijsloos, de gloednieuwe BMW X3 3.0d van m’n oom parkeren. In een moment van verstandsverbijstering bedacht ik me tijdens de parkeermanouvre dat ik de volle 230 pk aan moest spreken om het geheel tot een succesvol einde te kunnen brengen. Dat ging helaas ten koste van de achterbumper van de Opel Astra van m’n ouders. En mijn ego.
@silverarrow: correctie: 204 pk.
Inparkeren in Parijs. Behoorlijke stoeprandschade op m’n toen nieuwe 17 inch wielen. ?
Mijn grootste schade was met een rode Porsche carrera (996). Was een splinternieuwe wagen en het bezit van mijn oma. Mocht hem vaak gebruiken, maar ik had wel wat uit te leggen toen hij total loss was. Dak plat. De wielen stonden er ook helemaal hip bij met veel te veel negatieve stance… Gelukkig hield ik er zelf weinig aan over, enkel een sneetje in mijn voet. Was mentaal wel gebroken dat ik het speelgoedautootje had gesloopt!
Na 5x aan de kant te zijn gegaan in een polderweggetje besloten dat niet te doen, helaas dacht de andere man er het zelfde over. Vervolgens ontstond er ruzie…

En een keertje bij ijzel tegen een boom aan gegleden met 5km/h. Ik deed nog heel voorzichtig want hier strooien ze niet en Maxxis Z1’s zijn niet ideal op ijs. Die boom word iedere winter wel een paar keer slachtoffer overigens, het is in een bocht met vreemde hoogteverschillen zo dat je automatisch richting die boom word gestuurd.
13 jaar rijden, gemiddeld 25.000 km per jaar en nooit schade gehad. Met huidige auto met camera’s (bovenaanzicht), brake assist e.d. wordt het ook wel lastig gemaakt ;)
Surfplank op de motorkap van mijn oma’s Atos laten vallen en het achterspatbord van mijn vaders Discovery 3 gehaakt en zodoende bij het wegrijden er in zijn geheel afgerukt. Dat was pijnlijk
Paar weken geleden de dorpel van de auto van mn ouders aan gort gereden (klotepaaltje dook precies onder het zicht van de achterruit. Wie zet er dan ook een paaltje net NAAST het trottoir ipv OP het trottoir?). De deur en het plaatwerk rond het achterwiel waren ook gedeukt, maar met een paar vrije uurtjes was dat weer recht. Tis een oud barrel dus hij is het niet waard om te repareren, maar toch jammer dat het er nu uit ziet als een gedeukt oud cola blikje.
Daarnaast ooit een Colt tegen een Range Rover Defender gezet (rem en gaspedaal verwisseld. Ik was 16.. ). Bumper van de Defender kon netjes rechtgebogen worden. Achterdeur en achterlicht van de Colt waren er erger aan toe. Dan loop je toch wel met lood in je schoenen naar je werkgever (autogarage) om te vertellen dat je twee auto’s van klanten beschadigd hebt.. :S
@bosje: een Range Rover Defender, dat lijkt me wel wat.
Met de Skoda Felicia. Klieren met een kameraad. Zacht duwtje tegen zijn Volvo V40 terwijl hij stond te wachten voor het stoplicht. Zie ik het raampje linksvoor opengaan, breed glimlachende kameraad met zijn kop naar buiten, de achteruitrijlichten gaan aan, flinke dot gas en mijn nummerplaat en bumper zaten keurig gevouwen om zijn trekhaak. De hufter. En uiteraard geen enkel krasje op zijn Volvo. Zelfs niet op de trekhaak….
;-)
Een keer t4 van m’n pa bij keren op een bosweg. Zag finaal een boom over het hoofd en reed achteruit de hele achterklep aan puin. Een keer toen ik pas getrouwd was. Ik zou met een vriend gaan sporten. Het had gesneeuwd. We dachten: We gaan vanavond niet naar de sportschool, we gaan wintersporten met de auto! Een verlaten parkeerplaats bij het strand leende zich prima voor wat slip- en handrembochtjeswerk. Helaas zag ik een ondergesneeuwd varkensruggetje niet. Ik klapte er met m’n rechtervoorwiel op. Erg geschrokken reden we naar huis en dachten dat het wel mee viel. Zolang we op ‘glad’ reden was er niks aan de hand. Op een vers gestrooide weg bleek m’n stuur een kwartslag scheef te staan. Stuurstang was krom. Ik besloot die maat van me mee naar huis te nemen, het gladde weer de schuld te geven en eerlijk te vertellen dat we op een stoeprand waren gegleden. Mijn kersverse ega trapte er helaas niet in. Ze doorzag meteen waarom ik die maat mee had genomen. Ze zei dat ze heus wel wist dat we hadden lopen spelen, dat ik die maat mee had genomen zodat ze niet direct boos zou worden, dat ze daar maling aan had en dat ze dus toch begon te schreeuwen. Ik mocht de schade uit eigen zak betalen, maar de arme schat besefte even niet dat we die zomer ik gemeenschap van goederen waren getrouwd…. Ik kon een krantenwijk nemen, want ze ging niet de helft meebetalen. Uiteindelijk heb ik maar wat overuren uit laten betalen. De schade was toen 300 euro…. Sindsdien ben ik een heer in het verkeer.
@tenaci: en jullie zijn nog steeds samen?
@phevtreb: ze reed zelf tijdje daarna schade met haar nieuwe C1. Strak langs betonbak geparkeerd. All risk dus ze hoefde niet te betalen. Daarmee verspeelde ze zelf weer wat credits, maar met de liefde zit alles nog steeds snor!
Mijn roze pasje was 15 minuten oud. Dat betekende een rondje rijden in de 206 van mams, heerlijk! Tot ik op een voorrangsweg reed, een t splitsing naderde en er een Santa Fé links aan kwam rijden. Ik zag ‘m snelheid minderen, bijna stilstaan en toen ik m net voorbij was keihard optrekken. Boem. Ik gestopt, tezamen met de Santa Fé. Komt er een jong grietje uit die, je raadt het niet… ook net dr rijbewijs had en mij niet had gezien. Schade viel mee, 206 had een tik linksachter op de bumper gehad, Santa Fé zo goed als schadevrij. Netjes het schade formulier ingevuld en klaar.

Saillant detail. De 206 was 2 dagen daarvoor ongezien als inruiler aangenomen door de VW dealer.

Schade door eigen schuld: Geen.
@Tuono: en verder nog geluk gehad bij dat ongeluk, of dat dan weer net niet?
En de Colt heb ik kocht met hagelschade. Maal daarom op zich niet om een krasje/deukje meer of minder. Maar tot nu toe eigenlijk geen echte schade gereden.
Ja, een flinke schaafwond op de voorbumper rechts. Uiteraard door zo’n hufterig laag fascistisch NSB paaltje. Echt waar, die dingen zijn bedacht door schadeherstellers, kan niet niet anders!
Met de Volvo van me vader met de trekhaak, tegen de nieuwe MX5 van mijn moeder destijds.
Nu komt het leuke, de Volvo had parkeersensoren….
Maar ja het was wel donker! (Slap excuus)
Mijn auto (e36) had toen ik hem kocht een aftermarket centrale deurvergrendelingssysteem. Daar zat ook een leuke optie op, namelijk dat je de auto kon starten zonder sleutel. Dus ik wilde dat wel even testen. In de auto gaan zitten, in z’n vrij en de knopjes indrukken. Minuutje gewacht en er gebeurde niks. ‘Jammer dan’ dacht ik. Zet hem weer in z’n 1 (automatisme toen, hierna gelijk afgeleerd) en stap uit. Zodra ik de deur dicht doe zie ik opeens de dashboardverlichting aan gaan en de auto start… stond in de versnelling dus ging er gelijk vandoor. Nog geprobeerd gauw de deur open te doen en op de rem te trappen maar was net te laat. Mijn auto had 1 krasje maar de buurman met zijn toyota corolla verso was iets minder blij. Complete bumper eraf gereden.

Dus een tip. Ga nooit zitten klooien met aftermarket spul?

Voor de rest nooit wat gehad overigens
@cheff6: ik heb dat vanaf fabriek in m’n auto (Dodge Ram) maar daar werkt het alleen als hij in de P staat (automaat)
@phevtreb: haha bij mijn auto had het ook alleen moeten werken in z’n neutraal en niet in de versnelling. De vorige eigenaar heeft denk ik een foutje gemaakt met de bedrading etc.
1. Januari 1990. Nooit sneeuw of ijs gezien tijdens anderhalf jaar van de rijlessen… Eén week m’n rijbewijs: vet pak sneeuw. Rij ik op vrijdagmiddag naar het huis van een toenmalig vriendinnetje, wiens ouders in de wijk Veldhuizen in Ede woonden. Daar heb je van die ‘parkeerkuilen’, van die half verzonken parkeerplaatsen die zo in de mode waren, in de jaren ’70 en ’80. Ik rij er in, het hellinkje af… en glij zo tegen het huizenblok aan, aan het einde van de parkeerplaats. Geen schade aan de gevel en de stalen bumper van m’n C-Kadett was slechts lichtjes naar achteren gedrukt (kom daar nu maar eens om), maar die bewoners moeten zich echt rot geschrokken zijn van de klap. En tot overmaat van ramp nog het hele weekeinde bij m’n niet bijster aardige schoonpapa en -mama daar moeten bivakkeren, want ik kwam die kuil dus ook nooit meer uitgereden.

2. Achttien jaar terug één keer een total loss, toen ik voor het verkeerslicht stond te wachten en de gehele rij werd ‘opgeduwd’ door een vrachtwagen met haast (of afleiding). Daarbij ook nog 4 maanden fysiek herstel nodig gehad. Zwaar kut was dat, en ook nog eens met m’n eerste ‘liefhebbersauto’, waarover de verzekering me nog een poot probeerde uit te draaien; pas na dreigen met een second opinion trokken ze bij.

3. Vier jaar terug nog eens een keer een voorscherm en een bumper laten overspuiten, omdat ik gesneden werd door een medeweggebruiker met een afkeer voor ‘spiegelen’ tijdens de rijbaanwissel. De score van 25 jaar rijbewijs-bezit.
@rrrobert: bijna 27 jaar al weer, zie ik als ik nog eens goed tel ;)
Met de 123d coupe een hert geraakt op de A4 (!) en een week later met het vervangend vervoer van achteren in de file gepakt door een slapende bouwvakker.
@jmeverts: Dat doet mij denken aan mijn schadeverleden.
Een keer van de weg geraakt en paaltje geschept, paaltje plat, koplamp reflector gebarsten en veeg op de bumper. Afspraak bij de schadehersteller gemaakt op donderdag. Woensdagmorgen rijdt er iemand mijn achterbumper aan gort omdat ik remde voor oranje. Afspraak maar verzet en uitgebreid.
Een maand later belt de overbuurvrouw van mijn vriendin aan terwijl ik bij mijn vriendin bivakkeerde, ze had mijn auto geraakt bij het wegrijden. Mijn verse achterbumper werd weer vernieuwd -_-“
Net drie weken m’n rijbewijs toen ik achteruit een lantaarnpaal toch best hard raakte. Naast de achterbumper, achterlicht, parkeersensor en reflector had het slot van de kofferbak zo’n tik gehad dat het op het dashboard constant aangaf dat de klep openstond. Papa was niet zo blij…..
Trek eens schoenen aan man;-)
@super: Was op vakantie in Frankrijk. Daar mag je flipflops dragen! ;-)
In de Ikea. Ondergrondse garage. Ik nam een ruime bocht en ik “dacht” dat ik het wel haalde. JAMMER JOH!!! Ik hoorde de oh zo heerlijke valse snerp. Rechterkant van Mn bumper hangt niet meer goed samen met mijn koplam. Helaas zit er een diepe kras in Mn bumper. Mn hart brak en ben huilend door Ikea gelopen. Eenmaal thuis ging ik maar veder in een hoekje zitten huilen.

Dikke tip: als je overwerkt ben en/of oververmoeid. Rijd dan niet!!!!
3 auto’s achter elkaar. De eerste remt spontaan omdat hij een ohw zo leuke plekje had gevonden. De 2de remt op tijd. De 3de (ik dus) zag het te laat en knalde op Mn voorganger. Reactie vermogen van lik me versie omdat ik uitgeput was en zo snel mogelijk naar huis wilde.
Dat was een wijze les voor me zelf. Sindsdien fock ik mezelf niet meer zo op en mocht het toch gebeuren, dan ligt er nog wel een ZEN cd om mezelf te kalmeren.

Ondanks dat de ondergetekende het niet veel doet dat zn bmw een litteken heeft, wens ik hem veel sterkte. Het Kwalitatief Uiterst Teleurstellende gevoel zal je altijd blijven houden als je er naar kijkt.
Spijtig dat ik geen foto uit mijn gsm-geheugen kan posten in mijn comment.

Op een regenachtig dinsdag net uit de tankstation gereden, ik reed aan 50-60 km/u rustig toen een Suzuki besloot om zomaar voor m’n neus de weg op te draaien. In een paniekreactie aan m’n stuur gedraaid om een botsing te vermijden maar direct een verlichtingspaal meegehad. Hierdoor kwam de achterkant van mijn A6 omhoog en viel zijwaarts in de tegenovergestelde richting en de verlichtingspaal viel over de gehele weg, gelukkig geen voorbij rijdende auto’s op dat moment.

Maargoed.. auto total loss verklaard, alles vergoed door de verzekering (Suzuki was gelukkig gestopt). En de A6 verkocht aan een Pool die voor 1000€ die overtuigd was dat hij hem nog rijklaar kon krijgen om te verkopen in Polen.
@misterdrogba: -die**
In slaap gevallen achter het stuur en met een vw polo uit 94 frontaal tegen een boom gereden met ongeveer 80.
Zonder gordel om.
Door een soort wonder heb ik er geen blijvende schade aan over gehouden.
Heb wel wat stukjes titanium in mijn gezicht en wat schroeven en een plaatje in de buurt bij mijn enkel.
Als je de foto’s bekijkt van de auto, snap ik niet dat ik er levend uit ben gekomen.
Voor de rest nog nooit schade gereden.
@g40freak: auw. Het is bekend dat heel dronken mensen er bovengemiddeld goed van af komen bij een aanrijding omdat ze geen spierspanning hebben, ik vermoed dat dat ook geldt voor slapende mensen. Maar dan nog heel veel geluk gehad.
Per abuis een doodlopende weg in gereden, in z’n achteruit terug uit en dacht halverwege; ik draai wel even op het lege grasveld naast de weg, stond daar precies de enige lantaarnpaal van de hele straat. 1.200E schade…. Moet voor de huizen aan de overkant een kostelijk gezicht zijn geweest; aan beide zijden van de paal 200 meter vlakte en ik……
Pfoeh, heb je even?
Eigen schuld:
Achteruit al bellend (handsfree), héél zachtjes tegen een boompje met mijn werkauto, geen zichtbare sporen.
Terwijl ik met mijn 306 met aanhanger prachtig om een boompje gefileparkeerd had met de dissel (je weet wel, parkeerplaatsen gescheiden door boompjes tussen elke plek), was het wegrijden toch wel een stuk lastiger, kleine krasjes op de zijkant van m’n achterbumper tot gevolgd.

Andermans schuld:
Mijn Mazda stond mooi bij mijn ouders in de straat geparkeerd toen een overbuurvrouw het schijnbaar toch lastig vond de trekhaak van haar Dacia uit mijn bumper te houden.
Gevolg: Mistlamp en knipperlicht kapot. €85
Schoonvader ging een aanhangertje achteruit parkeren met dezelfde Mazda, maar zag een laag muurtje over het hoofd. Gevolg: Schoonvader heeft hem netjes laten maken en de rekening betaald.
Na het verlaten in een keer een enorm klap achterop mijn ZX, was een manneke dat letterlijk net 2 dagen zijn rijbewijs had rechtdoor over de rotonde gevolgen met z’n Baleno, om op mijn trekhaak te landen. Gevolg: lakschade op mijn achterbumper, de Baleno ongeveer 50cm korter en €600,- gekregen van de verzekeraar.
Twee weken na het ophalen van mijn Twingo rijdt een ^(*^%&@# Moffenjong achteruit een parkeervak uit zonder te kijken. Gevolg: Kromme velg en deuk in achterspatbord. €950 schade.
Klein jaartje later denkt opa dat ‘ie 50 mag in een 30-zone, verleent geen voorrang maar geeft gas bij.
Gevolg: 10 maanden oude Twingo total loss, krom subframe voor, 3 geplofte airbags, aandrijfas gebroken, kooiconstructie krom, deur uit scharnier gedrukt. Maar ik met enkel wat airbag-schrammen eraf gekomen.
Éen week later, ik moet remmen voor een verdekt opgesteld rood licht, meisje achter mij in haar oude Twingo zit te suffen en rijdt vol achterin mijn huur-auto. Probeert daarna met haar schorem-vrienden ook nog mij te beschuldigen van bellen tijdens het rijden en zo mij de schuld te geven… (K*T-wijf).
Half jaartje later, mijn vader en vriendin hebben mijn auto geleend om te verhuizen, zitten op een parkeerplaats te wachten, rijdt een of andere dronkenlap tegen mijn auto aan en vertrekt gewoon. Gelukkig kenteken genoteerd en politie ingeschakeld. Gevolg, naar alcohol stinkende man in mijn woonkamer een dag later en €500.- van verzekeraar.
Paar maanden later vind ik mijn peugeot terug met geschaafde achterbumper, een vriendelijke passant vond ‘m schijnbaar zo mooi dat hij hem van dichtbij wilde bekijken. Helaas was hij/zij vergeten een briefje achter te laten. Gevolg: Waarborgfonds schatte de schade op €350 en ik kreeg vanwege eigen risico blabla €50 of iets dergelijks.
Weer een half jaartje later springt de een of andere vetklep bovenop de motorkap van mijn Mondeo omdat ‘ie vindt dat ik niet voor zijn huis mag parkeren wanneer ik in de buurt ga werken, ook al is het gewoon openbare weg en zijn het openbare parkeervakken. (politie doet niks, want is een ex-agent. Hoezo vriendjespolitiek? Terwijl een collega en een mevrouw uit de buurt getuigen dat ze het hebben zien gebeuren…) Gevolg, kromme motorkap, kapotte kentekenplaathouder, gescheurde koplamp en geknapte grille. €350,-
Mijn 307 ’s morgens teruggevonden voor mijn huis met een paar ‘sleutelkusjes’ in de zijkant, iemand was schijnbaar niet gecharmeerd van het feit dat ik mijn auto op mijn eigen oprit parkeer.
Gevolg: Geen briefjes natuurlijk van de onfortuinlijke kraspartij, maar niet laten maken (300.000km is economisch toch total loss).
Mijn huidige Alfa is ook al geliefd: Eerste werkweek bij huidige werkgever, kras op op spatbord aan bestuurderskant door een tevreden klant met winkelwagen?
Gevolg: Een pleurishumeur voor de eerstvolgende dagen.
Paar weekjes later, bumper rechtsvoor geschaafd. Geen briefje natuurlijk.
Gevolg: Nog gruwelijker humeur, eerstvolgende die tegen mijn auto aanrijdt en ik zie krijgt een pak slaag.
Schade: €50 aan poetswerk en nog licht zichtbaar.
Maandje geleden, auto geparkeerd in parkeergarage in Trier, hotelletje gehad met mijn verloofde inmiddels.
’s Morgens terug bij de auto is mijn achterbumper en spatbord geschaafd door een randdebiel. Geen briefje achtergelaten natuurlijk.
In Duitsland doet de politie daarentegen wel moeite om je te helpen, maar er hingen helaas geen camera’s in de garage wegens Duitse privacywetgeving. (neuken in een parkeergarage kun je rustig doen dus:D)
Gevolg: Nog bozer, als er nog een keer iemand tegen mijn auto aanrijdt, word ik woest.

Allemaal kleine dingen, maar ik word er gestoord van. Iedere keer bij mijn auto’s en iedere keer net zo’n grote dingen dat het niet één klein krasje is maar nét ff ietsjes teveel om je niet aan te storen.
Een klein krasje boeit me niet zoveel, krasvrij blijft geen enkele auto. Maar zo moeilijk is het toch niet om te parkeren zonder te raken? Of om je winkelwagentje achter een auto te parkeren in plaats van er tegenaan?
@noudjuh: Ow en je hoeft mijn reactie niet te lezen is erg lang geworden zie ik.
2x mijn eigen schuld (1x zonder echte schade en eentje kon ik prima mee leven, viel wel mee) en 14 of 15x andermans schuld.
Eentje was ik vergeten Adolf schijnt nog een vloek uit te spreken over mij…, op vakantie met mijn vriendin naar Berchtesgaden, naar het adelaarsnest, zij reed. Rijdt ze de parkeerplaats aldaar op, ik zeg nog STUREN!!! Stuurt ze te laat in en rijdt de velg en band van mijn Mondeo kaputt op die mooie natuurstenen Duitse stoepranden.
Begin van een rotvakantie op die manier.
@noudjuh: TL;DR
@noudjuh: gefeliciteerd met je inmiddels verloofde!
Nog geen :)
Afgelopen weken heb ik wel serieus m’n best gedaan met m’n Saab 9-5, waar voorheen nog niks aan was. In een tijdspanne van 2 weken:

-Rechterzijspiegel er af gereden + flankschade, omdat ik op de autostrade eigenlijk de rechter splitsing moest volgen, en ik nog op de linkerstrook zat. Ik gebruikte mijn mobiel als gps, en op een cruciaal stuk belde me net iemand waardoor ik niet zag dat ik de splitsing moest nemen. Probleem was dat er op dat moment een vrachtwagen rechts van mij reed. Ik remde dus hard af, maar onbewust stuurde ik wat naar rechts en…bye bye zijspiegel.Positief was wel dat ik de splitsing nog heb kunnen nemen ( zucht…).

-Achterspatbord beschadigd, de dag na het zijspiegel-incident(!!). Ik kwam aan het tankstation en dacht, nou, zonder zijspiegel kan ik toch wat scherper indraaien…toch? Inderdaad, maar dat paaltje dacht daar anders over.

-Achterbumper beschadigd. Hier viel de schade goed mee, maar de -niet nader bij naam genoemde hamburgerketen- was veel erger beschadigd. Omdat de praatpaal niet goed werkte, moest ik de helft van de bestelling doorgeven aan het loket waar je normaal je eten krijgt. Verstrooid reed ik al verder, en toen ik de hoek omwas, bedacht ik dat ik eigenlijk daar moest wachten.

Dus ik reed achteruit de hoek om, maar door een kleine misrekening knalde ik tegen het gebouw, en heb ik redelijk wat schade gemaakt aan het knalrode plaatstaal… De manager en iemand van het personeel stonden ineens buiten door het lawaai van de klap…Auwtsch…

-Voorbumper beschadigd en band kapot. Hier schaam ik me best wel voor. 2 weken voor het zijspiegel incident ( ik verzin het niet ) had ik een glaasje teveel op, en ging ik toch nog autorijden omdat het “wel meeviel”.
Terwijl ik uit het parkeervak reed, stuurde ik veel te laat weer naar links, waardoor ik een hoge borduur opknalde. Velg beschadigd, band gescheurd, voorbumper beschadigd, mistlicht los…en luchtfilter op de grond ( je moet eens voor de gein opzoeken waar de luchtfilter zit bij een Saab 9-5 van ’00 ).

Snel een thuiskomer gemonteerd, de brokstukken van de straat opgeraapt, en met de staart tussen de benen naar huis.
Gaat hard in dit topic haha. @Nicolas, een bumper van de sloop halen hoeft niet zo duur te zijn? Van dat aanzicht hoef zou ik elke keer de pijn opnieuw voelen van het moment van de schade.

Bij mij vallen de schades nog reuze mee na 10 jaar rijbewijs (behalve de usual dingen zoals vergeten dat je buitenspiegels hebt in de 1e week dat je je rijbewijs hebt, dus de zijkanten van de spiegels waren vrij snel mooi afgeschuurd). Heb dan niet veel schade gemaakt, maar er zijn er 2 die me wel bij blijven…

Ik ging de 1e keer bij mijn vriendin op bezoek, schijtnerveus natuurlijk. Bij het wegrijden niet gezien dat haar pa zijn auto achter de mijne had geparkeerd. Ik wilde achteruit de straat uit rijden, wat resulteerde in een nieuwe achterbumper voor mij en een nieuwe voorbumper voor schoonpa…

Schoonmoeder had net een week haar nieuwe Cayenne en ik moest een familielid afzetten op een vliegveld met haar wagen. Brede auto + smalle doorgang bij de slagboom resulteerde in een beschadigde velg. Velg had een zwart hart en gepolijste rand, dus ook niet bepaald gemakkelijk bij te werken. Gelukkig zag ze er het probleem niet zo van in maar mijn dag was helemaal vergald.

Maar eind goed al goed, dit jaar zijn we getrouwd en de laatste keer dat ik checkte waren mijn schoonouders nog steeds blij met me :)
Peugeot 207, rechter zijkant op de snelweg geschrapt door een rechts inhalende malloot.
Seat Ibiza, total-loss ABS faalde en met een regenbui na de zomer met een gangetje van 40 km/h doorgeschoven in m’n voorganger, motor eindigde onder m’n voeten.
Opel Corsa, achterbumper en klep aangereden door een Prius..
Alfa Romeo GT, achterbumper aangereden in de sneeuw, barsten in de lak en scheurtje onderop.

Maar nu alweer 5 jaar onderweg zonder fratsen.
Tja helaas. 1x plastic schade die ik kon wegpoetsen met een goed schoonmaakmiddel, en wat poetsen. Thx dad voor die gigantische vel satis met 2 meter overhang.
Daarnaast nog een keer in het donker een zwarte oldtimer merc gemist. Vond ik toch zeer zonde. Maar sindsdien helemaal niets meer geraakt, ben er zeker voorzichtiger door geworden. Alleen die bumper van die f** 206 houd niet zo van drempels… en nee het is niet die op mn profielfoto, maar daar wil ik wel heen uiteindelijk
Goh, bij de Evasion keek ik (zeker op’t einde) niet meer op een krasje of een deukje. De ergste schade die ik daarmee ooit gereden heb is een gloednieuwe voorband stukrijden door sneeuwpret rond een rotonde…

De scenic, die heeft ook al een krasje hier en daar omdat ik me niet laat tegenhouden door klojo’s voor m’n oprit parkeren. En dankzij vrouwlief heeft de scenic een gedeukte “treeplank” van tegen het boompje op de oprit aan te schurken (ze dacht dat ze alleen even met de spiegel er tegen had gewreven), en een snee van 8cm in de achterbumper van tegen de (gloednieuwe) aanhangwagen te knallen. Want die detecteert de radar namelijk niet.

We hebben dus enkel kleine cosmetische schade, en dat boeit mij bij zo’n jan modaal auto’s eigenlijk geen hol. Bij een duurdere / leukere / specialere auto misschien wel, maar misschien ook helemaal niet. Time will tell, of niet. Zolang het maar rijdt, en liefst snel zowel rechtdoor als in de bochten.
Precies een jaar geleden helaas mijn bmw e34 touring door een bushokje en fietsenstalling gereden omdat ik mijn bewustzijn was verloren.
Mijn geliefde e34 kapot en 4 maand mijn rijbewijs kwijt geweest voor onderzoeken. Gelukkig geen andere personen geraakt
http://i1083.photobucket.com/albums/j381/smartye36/12341547_675214225949052_262389233974757715_n_zpszp6z6wq1.jpg
Met mijn trekhaak een deuk in de kentekenplaat van de auto van de buurman. Geen blikschade maar plaatschade. Vaak wel bijna schade gehad door bellende leasesletten die niet in hun spiegels kijken als ze van rijstrook wisselen…
Keertje toen ik net mijn rijbewijs had en auto een turk van zijn fiets afgereden. Hij niks blijvends, mijn kenteken zat een klein deukje in, eind goed al goed. Verder voornamelijk trekhaak/deur opengooi malloten die het op mijn auto voorzien hebben.
ik ben al eens complete trailer met drank verloren. toen heb ik de baas maar opgebeld ja mijn steunpoten van de trailer zijn kapot oh zegt ie hoezo.. nou de rest kan je zelf wel invullen !
Meestal schade door anderen . In 2001 bijna dood door directe crash met een boom na uitwijken (eigen schuld). Was het geen middenmotor geweest dan was ik nu 2 benen kwijt. Behoorlijk massel gehad, alles om mij heen was kapot of verwrongen.
Oversturend tegen een boom in mijn eerste 106je. 2 verschillende nanking China banden achterop en een beetje enthousiast van het gas op de dijk in de regen. Zelf een nieuwe deur in de auto gehangen. Het slot netjes overgezet, kleurverschil ben ik nooit meer vanaf gekomen. Was wel een goeie led zonder letsel.
Ik had mijn 156GTA net 2 dagen(!) daarvoor in ontvangst genomen toen mijn vrouw na inparkeren in onze parkeergarage vroeg of ik die krassen over de gehele rechter achterzijde er al langer op had zitten. Want anders zou het best kunnen dat ze 2 minuten geleden tóch die betonnen pilaar had geraakt zonder het te voelen.

…een dag later boorde een vrachtwagen zijn treeplank achteruit in de koplamp en voorscherm van de auto.
Ik word alleen maar aangereden.
Ik heb ooit chlamydia aan mijn pook opgelopen toen ik in een verlaten zuipschuur een barnfind tegen het lijf liep. 48,50 lichter en 2 weken later was mn pook pas weer in orde.
Ben nog aan het rijlessen…
@devolvoman: ook dan kan het mis gaan ?
Wat ben jij een brokkenpiloot zeg, je moet die wagen wel repareren, is goed voor de restwaarde.

Bij dezen mijn schades.

Een paar butsjes en schrammetjes van de parkeerplaats, niets ernstigs maar deze hierna wel.

Dit was ongeveer een jaar geleden. Het had heel erg kunnen zijn maar ik ben er gelukkig met de schrik vanaf gekomen. Ik reed rustig naar huis, geen stress geen haast en het ging allemaal goed. Op een gegeven moment kwam ik een vriend tegen, nou dan weet je het wel, dan gaat het allemaal wat harder (qua snelheid niet iets anders). Dus wij langs een beruchte kruising in de buurt en hoe! Er kwam een vlotte auto aan en m’n maat kon er nog snel voorlangs, dat ging mij niet meer lukken. Ik wijk uit zo hatsee de berm in. Het kwam niet in me op om te gaan remmen ondanks dat ik al 2 meter door het gras reed. Ook was er een flink stuk gras uit de berm. En precies daarachter lag een dikke trottoirband waardoor je dus eerst die kuil inrijd en dan tegen die trottoirband op knalt. Gelukkig kon ik die ontwijken met mijn voorwiel maar dat lukte niet met mijn achterwiel. Je raadt het al. Een luide knal gevolgd door het geluid van een naderende snelle anaconda met gifklieren groter dan een GL-Klasse. Was uiteraard helemaal geen anaconda want het was mijn band die leeg liep. Daarna lopend met de Batavus naar huis. Helaas onverzekerd dus mijn vader moest 2 (!) euro betalen voor een band bij de Action. Al met al viel het mee en ben ik met de schrik vrijgekomen.

Op het moment rijd ik rond op een merkloze omafiets maar die achterband heb ik afgelopen week opgeblazen bij een elektrische luchtpomp.
Ik zei nog tegen een vriend: “Pas op, met deze moet je rustig doen want hij gaat echt hard, voor je het weet heb je je band opgeblazen.” En na 5 seconden: PANG! En dat was weer een lekke band.

Nu weer terug op mijn trouwe Batavus, want mijn vader had eindelijk tijd om de band te repareren. Ik hoop dat ik hem deze keer langer heel houdt/houd/hout.
Op de openbare weg helemaal niks. Met een oude crossauto vroeger wel veel ‘schade’ gereden :P
Resultaat van 10 jaar rijden is voor mij:

Golf 2 vs BMW e46, bumper golf miste een stukje lak, BMW €1600 schade.

Met een sunny langs een geparkeerde taxi sprinter, had al schade op die plek, de taxi ook dus na overleg met chauffeur van de taxi niets aan de hand.
M’n moeders MINI uit 2001 in de zijkant van een Citroën Berlingo gedrukt. Meiske kwam van rechts, had haaientanden en dacht nog ff voor mij langs te kunnen.. dat was niet gelukt!

MINI cheap in eigen beheer gefixt, en met de rest van het verzekeringsgeld ingeruild op een X5 4.4i ?
Tijdens mijn tijd op de IVA had je in het dorp een stoplicht, met net 50 er voor een bushalte (voor de bekende, bij het zebrapad bij de AH). Ook diverse dames van het TMO uit Doorn vertoefden in Driebergen en het was dan ook vaak een genot om te kijken wat er bij de bushalte zat.

Op een gegeven moment zei mijn maatje (die naast mij zat) dat ik naar de halte moest kijken terwijl ik in zijn eerste versnelling voor het stoplicht stond te wachten. Ik moest schuin naar achteren kijken waardoor ik mijn linkerbeen moest strekken en die van de koppeling afgleed.. vervolg was dat mijn auto naar voren vloog in zijn versnelling en dus de achterbumper van een Peugeot 206 voor mij er er af beukte pal voor de bushalte! Dag imago…
Met 5 maanden oude Volvo V50, met 50 km/u een fietser geschept die plots van rechts tussen 2 busjes vandaan kwam.
Op een plek waar je het niet verwacht.

Schade: bumper rechtsvoor kapot, motorkap met afdruk van de fiets EN fietser, voorruit ingedeukt met afdruk van het hoofd van de fietser, linker spiegel afgebroken.

Fietser zelf had hersenschudding, en kapot ego. Plus harde les nooit meer zonder kijken tussen 2 geparkeerde bouwvakkerbusjes vandaan komen.

Zelf ben ik extra alert geworden op fietsers en geparkeerde busjes.
Ooit eens een lager en draagarm kapot gereden in de taxi op het werk..
Op je buitenspiegels achteruit rijden en dan niet zien dat er een paal midden achter je auto staat. Bij de Alfa dealer voor de deur in Roosendaal.

Schrale troost, bleek vaak te gebeuren. Zij die de locatie kennen, zullen het herkennen. Voordeel: kon de auto vervolgens voor een goede prijs uit de lease overnemen omdat hij richting eind van de termijn ging.
De meest recente schade is van half augustus: voorbumper rechtsvoor en linksvoor het knipperlicht kapot inclusief het voorscherm en 2 deuken in de dorpel t.h.v. de deur en het achterscherm net achter het linker zijportier. Verder wat vegen op de velgen en achterbumper. Daarnaast is de uitlijning niet helemaal goed meer en zijn de wiellagers aan de linkerkant aan waarschijnlijk kapot.

Ik wilde inhalen maar mijn voorganger zag mij niet en dook gewoon de bocht in. Dat liep dus verkeerd af.



@sportevo: met nog een filmpje van het voorval:

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=w6oQadSUuXI

(vanaf 13:30)
Oja, ben nog één keer de struiken ingedoken.

Leuk laagje sneeuw. Ruime lege parkeerplaats. In mijn hoofd hoor ik de melodie “Duo Des Fleurs”, terwijl de ene pirouette nog mooier gaat dan de ander. Gaat allemaal perfect. Geen van de lantaarnpalen geraakt, bankjes keurig ontweken, etc. Wil ik weer van de parkeerplaats afrijden, haakse bocht naar rechts, glij ik doodleuk rechtdoor het gemeenteplantsoen in…. En daar zat toch een taaie tak tussen. Kras op de portier. Maar zit laag en valt niet op. Is dus ook nooit gebeurt! ;-)
Bij GTA rijd ik constant schade… maar dan pak ik snel weer een andere…. net zo makkelijk want ik ben gangsta. In real live gaat het er rustiger aan toe. 1x zelf fanatiek achteruit gereden tegen een Peugeot 307 van een week oud. En 3x de lul door mensen die zelf niet goed oplette waarvan ik de eerste keer zelf mijn autootje pas een week had. Allemaal verzekeringswerk.
Eerste echte schade ongeveer een paar maand terug met mijn A3 8P. Baal er nog steeds keihard van. Was een verschrikkelijke kut maandag, dus het leek mij goed om stoom af te blazen in de sportschool. Muziek hard en on my way. Ik dacht snel achteruit parkeren, muziek mag hard blijven… hoorde ik mijn parkeersensor niet en klapte ik met zo’n 3km/h tegen een paal die zich schuil hield in een dode hoek. Flinke deuk in de bumper, met heet water en wat geduw schade weten te beperken. Helaas scheurtje in de bumper.

Nu snap ik waarom mensen hun muziek zachter zetten tijdens het inparkeren…
Laat ik discreet zijn en hier vermelden dat ik een middelgrote auto- sloperij heb volgereden!
Enige voorbeelden:
– eerste Peugeot 505 Break in Nederlabd total loss gereden onder een Volvo F88 (de Volvo won) maar was wel fout, geen voorrang verleend
-Met een Volvo 240 station over de kop geslagen
– 2 x FIAT 850 naar de ratsmodee
– FIAT 125 naar de vaantjes geknald
– Renault 4 achteruit tegen een lantaarnpaal (40cm korter)
-Alfa nuova 1300(de laatste Giulia uit 75) kwam een 280S Mercedes achterin zetten.
– Volvo 245 station met van die dikke bumpers, de Escort die erachter opknalde verloor …hopeloos
-MGB Rubberbumper 1975, fantastisch, de plastic neus van de Sierra was versplinterd, de koplampen, radiateur , alles kapot, de MG een gescheurd achterlichtglas
– Hanomag-Henschel 10 tonner, de Ford Taunus deed een brake-check avant-la-lettre omdat ik langzaam invoegde en hij er niet snel genoeg voorbij kon?; de achterlichten zaten in de achterbank (bij die Ford dan), de Henschel had wat krasjes op de bumper.
bij een maatje een keer te vroeg het terrein afdraaien in moederd aygotje.. bosjes 1 – achterbumper 0.
Stoeprandje gepakt in de nieuwe auto van een klant….

Nooit meer wat van gehoord.
Ow de Porsha 911 2.7 liter, te hard een bocht in, is er geen redden meer aan, alle vier de voetjes van de vloer, vloog over de sloot zo tot aan mijn assen een omgeploegd veld in.
Had zelf een lichte hartaanval; het ultieme Porsha gevoel!
De 911 had overigens geen schrammetje, mijn ego een enorme deuk en een dikke takelrekening!
Heb je even?

2006 – Doblo, paar maand oud, met dak tegen een buis aangereden in parkeergarage. €1800,- schade.

2008 – Vito, wederom paar maand oud, bocht te kort genomen en zijschuifdeur in puin.

2009 – W211 E-Klasse, 2,5 jr oud, in brand gevlogen tijdens rijden, total loss.

2013 – Mitsubishi PHEV, 1,5 mnd oud, in het water gereden door technisch defect, total loss.

2014 W212 E-klasse, bocht te ruim genomen, tegen betonnen zuil gereden, total loss.

Vanaf 2014 geen schade meer gereden..

In mijn 12 jarige carrière als automobilist al wel diverse schades gereden dus (understatement). Ben blij en fan van de all-risk verzekering!
Moet wel opmerken dat ik tussen de 90.000 km en 110.000 km per jaar rijd.
Een Golf2 frontaal tegen een boom met 55km/u total loss
Met een VW Passat geen voorrang gegeven aan een Peugeot 40g, 7000 euro schade
Met dezelfde Passat weer geen voorrang gegeven aan een Twingo die richting naar rechts aangaf maar vervolgens rechtdoor reed, 4500 euro schade
MB 190d met 80km/u een lantaarnpaal geschampt , hele zijkant inelkaar.
Alfa 164 achter op een file gereden, flinke voorschade
Alfa 33 , zelfde verhaal als de 164
Opel Calibra van mijn broertje niet op de handrem gezet op de inrit, stond later in mijn vaders MB 280e die langs de weg geparkeerd stond
Met mijn Trafic achteruit gereden tegen een Aygo 700 euro schade
En nog talloze kleine schades, denk aan tientallen.

De dag dat ik bij alleen nog bij Rialto verzekerd kon worden kwam ik tot inkering, 2000 euro premie per jaar voor de allerkaalste WA-verzekering vond zelfs ik te gortig.
Sindsdien is het de laatste 7 jaar heerlijk rustig qua schades en dat bevalt mij prima.
Ik heb momenteel 12 schadevrije jaren op mijn verzekeringspolis staan.

Oja mooiste verhaal is nog dat er iemand op het terrein van IVA Driebergen tegen mijn vaders Mercedes 260e aanreed.
Diegene wilde de schade zelf repareren, hij woonde in Belgie . Auto meegegeven aan diegene, maar het bleef een week 5 doodstil, mijn vader begon te vermoeden dat zijn auto nooit meer terug zou komen en is vervolgens naar Belgie gereden. Auto bleek gelukkig bijna klaar te zijn en hoefde alleen nog gespoten te worden. Een week daarop was ie terug.
Dezelfde avond reed een maat van de auto achteruit een loods uit en trekt de fonkelnieuwe voorbumper half van de auto af. Kan de reactie van mijn vader als de dag van vandaag nog herinneren en het akkefietje vond een jaar of 18 terug plaats…
İk heb mijn eerste schade gereden op m’n 17e verjaardag met oud en nieuw. Ik wilde de sleutels van de auto om een rondje te rijden, maar dat mocht niet. Dus deed ik dat stiekem en pakte de sleutels, en bij terugkomst had ik dus een paaltje aangetikt waardoor de bumper rechtsvoor en de koplamp schade had opgelopen. Yep heb het ze vertelt en heb me zelf maar alvast straf gegeven door de rest van de avond nacht maar op m’n kamer te blijven. Btw Honda Civic, ’99.
Genoeg wijven schades gereden, van velgrandjes tot schaafplekjes op de lip. Je bent dus niet alleen @nicolasr

Één schade zal me lang blijven. Total-los, winterdag rond 17:30, met 80kmh op een boom, vol erop.
Ik een contactslot geparkeerd in m’n knie, mooie haakse ingang met 8 hechten. 2 weken ibuprofen van de gordelspanner. Maar dat viel nog mee… De Astra GSI was volledig naar de klote. Met m’n 20e m’n ouders voorbij gelopen vanwege het feit dat zo’n snelle auto verkeerd uitpakt. Ja een ego raakt dan bijna total-los bij zo’n ongelukje.

Rechter voorzijde geraakt, motorblok zat tegen de a-stijl, en ik sta vol verontwaardiging zonder gebroken problemen uit. Heel de C20XE naar de joden. 150pk’s naar de eeuwige pony-velden. Helaas ook het niet vaak voorkomende Lexmaul inlaatspruitstuk deels afgeknapt, voelt als je eerste vriendinnetje die d’r biezen neemt.

Maar goed, manke nelis heeft het wrak zelf maar gesloopt, de aanschafwaarde weer boven jan gekomen door de verkoop van alle losse onderdelen. Daarna een 106 GTI gekocht en weer gas op die lollie.
Moraal van het verhaal; schades moet je gewoon belonen.
Ik heb een roze Renault Kangoo totaal in puin gereden lang geleden. Over de kop het kanaal in met een belachelijke snelheid. Zelfs de goden waren blijkbaar ook blij dat ze van die roze Kangoo af waren want ik had gelukkig helemaal niets. Beloning voor goed werk zal ik maar zeggen.
Begin bij het begin. Met mijn 106 in de tussen uur van school aan het crossen. Mooi bezig geweest paar keer door diepe kuilen gegaan. We deden nog 1 rondje en maar goed ook. Ik reed namelijk bijna tegen mijn eigen achter bumper aan. Deze was afgebroken. We hebben hem er weer op gedrukt en tijd later met apk zijn er paar schroeven door geboord voor het vast zetten.

Toen ik nog stage liep de dissel van de aanhanger onder achterbumper. Ik reed iets hard door de bocht. Achter kant auto ging maar de aanhanger ging rechtdoor.

Stuur krom gereden van c klasse van mijn zus. Ik dacht de bocht te kunnen halen. Helaas links en recht van die hoge stoepranden geraakt.

Met mijn land rover freelander door de bossen. Met de aandrijf as achter een boomstam blijven haken.

De mistlampen en voor bumper van de Peugeot 106 van mijn kameraad stuk gereden. Ik liet hem toen mooi rally weggetje zien. We klapten alleen iets te hard op de grond.

Ik heb een keer iemand op gejaagd ik zat achter in een BMW 320 coupe. Driften op het industrie terrein. Dat ging even goed. Ik zei toe maar gas er op. Het heeft zijn pa 2 m3 velgen gekost een spiegel een 3 airbags.

Mijn vaders e klasse totaal los gereden. Dit was niet mijn schuld. Ik reed 100 en toen stak er een ree over. Maag inhoud over de hele auto. Ree in de kofferbak en nog wel naar huis gereden.
On road niets en rij toch al 16 jaar redelijk veel ook in landen als China en Rusland en natuurlijk het VK waar ik woon en het volgende zich afspeelt.

Off-road 2 jaar geleden wel een stomme fout gemaakt. Bij het waden in water mijn eigen advies niet opgevolgd. 2 weken daarvoor had ik de zelfde beek al eens doorgereden (in lengte richting) en dat was prima gegaan. Waterpijl leek precies even hoog dus ik negeerde wat ik andere leer. Altijd pijlen of beter zelf er door waden. Niet gedaan en idd dat ging dus mis.
Wat ik niet wist is dat in de 2 weken er flinke hoeveelheid off-road buggies zich er doorheen geploegd hadden en het nu dus een stuk dieper en nog belangrijker zachtere bodem had gekregen.

Zonder iets te vermoeden ging ik er door, tot mijn verbazing komt het water hoger en hoger. Zo over de kap en tegen de voorraam aan. Zolang je kunt doorrijden geen probleem, je maakt dan als het waren een golf voor je uit maar onder de motor is het dan dus lager. Helaas door de zachte bodem kwam ik hopeloos vast te zitten en kwam het water dus plots erg hoog te staan in de motor ruimte. Ik had nog geen snorkel en ook mijn ecu zat nog op zijn originele plaats achter de rechter koplamp. Plots was het stil en werden mijn enkels erg nat. Water vloeide nee stroomde het interieur in.

Mijn daily is ook mijn off-road toy. De uitdaging om beide goed te kunnen vind ik juist de uitdaging. Dus wel erg vervelend als ik die afschrijft nog los van emotionele waarde.

Een andere Land Rover die toevallig in de buurt was winchte me er uit en ik kon kijken wat er aan de hand was.
Grote vrees natuurlijk voor een hydrolocked engine maar dat bleek al snel niet het geval. Bij starten liep hij rond (na eerst het een en ander te checken, lucht filter was droog bijvoorbeeld ) wel kwam er rook uit de ecu.

Ecu er uit en open en nog eens proberen, die ging gelijk in vlammen op, flink heftig ook nu er ook lekker veel zuurstof bij kon komen. Duidelijk een flinke kortsluiting.
Op de auto ambulance (na eerst te zijn gesleept naar openbare weg om vervolgens net te doen of mijn neus bloed. “Ja hij begon plots te roken en toe stopte hij” met een auto vol modder aan binnen en buitenkant en de diepte duidelijk zichtbaar Hahaha) naar huis dan maar.

Eenmaal thuis een andere ecu (een kloon) er in gezet en vervolgens bleek er een injector mee genomen te zijn (schijnt altijd te gebeuren bij dit type motor bij ecu waterschade)
Daarna weer als een zonnetje.

Meeste werk was nog het interieur. Dat heb ik er helemaal uit gehad om alles goed schoon te maken.

Al met al een super avontuur en het heeft me niet weerhouden om het nog eens te doen al pijl ik nu wel altijd.

Inmiddels is de Disco wat verhoogd, ecu verplaatst en zit er nu een snorkel op. Zal morgen eens wat foto’s uploaden, dus hou mijn profiel in de gaten.
@sketcher: overigens snap ik niet dat je 2 jaar met een schade aan je auto blijft doorrijden. Op zijn minst op marktplaats een zwarte bumper scoren. Mijn vaders bumper met soortgelijke schades zelf al een paar keer (hij is nu 72 en niet meer zo scherp) herstelt. Dat heeft de BMW toch niet verdiend.
Had me rijbewijs 2 weken en een mooie ijs schuiver gemaakt met me toenmalige Cooper S Works. 1 velg gebroken en stuur inrichting krom. 2 jaar later ongelukje met een 328ci E36. Driften op sneeuw en aan het einde van de dag per ongeluk vol de rem ingetrapt in plaats van gas… dat was een harde boom kan k je vertellen. Frame tussen de rechter voordeur en het Wiel stond krom. Eigenlijk Total löss
Ooit een keer in de regen omdat ik zat te sms’en op een vluchtheuvel gereden met een 320D. Stuurinrichting volledig naar de knoppen. De week erna tegen een scheef staand stuurwiel aan zitten kijken. Rijd toch wel erg raar…
Was eens onderweg met iemand, toen zagen we op het fietspad rechts van ons een lekker ding op de fiets..
knalde zo met mijn mitsu colt op de trekhaak van een VW transporter. Busje had paar krasjes mijn bumper hing nog totdat we bij de parkeerplaats aankwamen waar de bumper met het dichtslaan van de deur er toch geen zin meer in had.
Oh ja,hoe stereotiep maar met de vrouwen in mijn leven minder gelukkig.

Als kleine man naast mijn moeder in haar DAF. Flink zonlicht in haar gezicht tegen een politie auto op. Dit is ergens in de jaren tachtig. Was een Volvo 340 met die oranje pijlen er op, zal het nooit vergeten. Van de rijkspolitie dacht ik maar was in het dorp.

mijn vrouw reed eens, in dezelfde Disco als in het verhaal hier boven, toen we nog in België woonde. Ik zat er naast omdat ze wat onzeker was met rijden dus veel laten oefenen. Ze remt voor iemand die zonder kijken achteruit uit een parkeerplaats komt en we voelen een tik. Achter ons een BMW 5 serie net uit de showroom (2 dagen) met flinke schade. Bumper, koplamp gril, mistlamp, motorkap en zelfs radiator. Op mijn trekhaak geknald. Geen schrammetje.

Mijn zusje, op de dag dat ze haar rijbewijs van het gemeentehuis op haalde leen ik haar mijn eerste auto een Golf II. Net buiten onze straat nodigde ze een Chrysler New Yorker uit die ze niet gezien had. Gelukkig precies in de deur. Met een krik en een nieuwe deur in dezelfde kleur weer gerepareerd samen met mijn vader. Nog altijd beste tijd ooit met mijn vader doorgebracht. Samen het weer proberen te herstellen.
Meest grappige (achteraf toch) schade was toen ik na m’n examens goed gezind naar huis reed, daar iets te vlot de oprit op draaide en de brievenbus raakte. Ik was er vrij gerust in dat het maar een schrammetje was dus ging alvast binnen de ‘lichte’ schade melden zonder zelf eerst te kijken. M’n pa ging kijken en het bleek toch net wat erger te zijn dan een schrammetje, de brievenbus is dan ook het type met een dikke gelaste ketting als poot. Dik 10 jaar later staat die brievenbus er nog steeds alsof er niets gebeurd is, van de auto kan dit niet gezegd worden.

Ergste ‘schade’ was het opscheppen van een moeder met aan elk hand een kind van een jaar of 8. Ik reed netjes de gepaste snelheid op een kasseibaan en het regende wat, de vrouw liep net voor me haastig de straat over zonder kijken. Ik kon onmogelijk nog uitwijken dus ging uit reflex hard in de remmen (zonder ABS) met alle gevolgen…moeder en 1 kind vlogen vooruit, het 2e kind ging m’n dak over. Zeer nare ervaring, hierna heb ik een paar weken niet achter een stuur willen zitten. De vrouw was gelukkig zo eerlijk achteraf te verklaren dat ze helemaal niet gekeken had vóór de straat over te lopen en dus werd ik in mijn recht gesteld. Er was toen best wel wat schade aan m’n auto… rooster + verstevigingsbalk, motorkap, vooruit, enz. Het kindje dat over m’n dak ging lag in een onnatuurlijke houding met z’n ogen helemaal weggedraaid op de rand van het voetpad achter me. :( Aangezien de vrouw en kinderen van Marrokkaanse afkomst waren en vanwege de locatie van het ongeluk was de politie bang voor problemen dus kregen beide partijen geen contactgegevens van elkaar. Na het ongeluk stond er vrij snel een massa volk en was er al iemand met m’n autosleutels vandoor. M’n auto stond op een tram spoor dus ineens heel de straat geblokkeerd, wat een immense chaos! En ik stond daar compleet in shock. Meer dan 10 jaar later nog steeds geen idee hoe het met die jongen afgelopen is behalve dat hij die dag overleefd heeft. Het enige wat ik mocht weten is dat ze toegaf in fout te zijn, geen verzekering had en via een soort van afbetalingsplan de schade aan mijn auto zou vergoeden. Dit hoop ik zo hard nooit meer mee te maken.
Eigenlijk nooit schade gehad. Alleen een golf 7 met 160 in de vangrail gereden (klapband bij 160). Maar verder nooit schade gehad
De dag voor Pasen (ja echt waar) een haas aangereden toen ik de Alfa even aan het “uitlaten” was bij Amsterdam Sloterdijk. Scheur in bumper. Hoe ik dat aan mijn kinderen heb uitgelegd….
Ik zie wel heel veel verhalen van Volvo rijders .
In mijn tijd als valet parker bij een bekend restaurant een keer de rechterkant van een gloednieuwe V70 langs een paal geschraapt. Het was winter, spiegelglad in de binnenstad en net toen ik wegreed kwamen er 2 gasten in een Ferrari 612 aanrijden. Ik maakte netjes ruimte en liet de Ferrari voorbij, maar bij het wegrijden gleed de achterkant van de Volvo weg. Beide portieren en het achterscherm aan gort. De eigenaar kon er gelukkig wel om lachen. ‘Ach, verzekeringswerk’, was zijn reactie. De Ferrari mocht ik daarna helaas niet parkeren…
Met m’n ene auto n deuk in de andere gereden door op een mooie vroege zondag morgen niet goed op te letten na een gezellig feestje. Er moest alleen een nieuwe deur in dus het viel wel mee.
Ik had een jaartje mijn rijbewijs en zat met grote mond te verkondigen aan mijn meerijdende vrienden dat ik best wel eens rally-coureur zou willen worden. Ik had de zin nog niet uitgesproken of de Mondeo van mijn vader stond linksvoor tegen een boom geparkeerd. Zat ik dan met mijn grote mond, 5800 gulden schade en een deuk in mijn ego. Sindsdien nooit meer een krasje gereden, ofwel dit was een dure maar wel de beste les die ik ooit heb gehad. Daar zou het CBR wat mee moeten doen.
@gulli: trouwens waarom stellen jullie dit soort vragen altijd ’s avonds wanneer ik nauwelijks nog AB bekijk? Nou hang ik ’s ochtends altijd onderaan 3 miljard andere comments :P
@gulli: omdat 3 miljard andere kennelijk wel savonds nog wel AB bezoeken.
@sketcher: Ik had al zo’n idee ja :)
@gulli: Zou ik bijna mijn arme Pumaatje vergeten. Daar was ik zelf ongelofelijk zuinig op dus die heb ik (ondanks de stevige jeugdige rijstijl) altijd op het rechte pad weten te houden. Dat kon alleen niet gezegd worden van anderen. In de file kreeg ik een 106 achterin, de jongen gaf netjes toe dat hij niet op zat te letten dus we hebben snel een formuliertje ingevuld en zijn weer verder gereden. Zijn verzekering vergoedde mijn nieuwe achterbumper (was hij meteen weer netjes rood). Een paar maanden later tijdens een gure herfststorm liep ik met mijn vriendin richting de Appie en hoorde ik een deur tegen een andere deur slaan, dus ik zeg nog tegen haar; hopen maar voor die arme drommel dat diegene een briefje achterlaat. Kom ik dichter in de buurt blijkt het de buurvrouw te zijn en míjn auto! Dus meteen maar even poolshoogte gaan nemen en ook daar was het met een formuliertje en een spuitbeurtje weer afgehandeld (was mijn rechterportier ook weer mooi rood).

Met mijn vorige vriendin liep het anders, ik had haar heel ruiterlijk aangeboden om in mijn Pumaatje te rijden aangezien ze net haar rijbewijs had en dan kon ik er als trots vriendje naast zitten en haar feliciteren met haar goede rijkunsten. Toen ze wilde laten zien dat ze ook kon fileparkeren kwam ze steeds dichter in de buurt van de stoep, dus ik vroeg haar voorzichtig of ze had gezien dat de stoep best hoog was. Na 1000x sorry en een bezoekje aan de velgendokter was die GIGANTISCHE schaafplek op mijn spiksplinternieuwe velgen weer onzichtbaar en was de chromen lip weer recht.
Niet vaak, heb meestal schade door toedoen van anderen (met name mijn zijspiegel die er met enige regelmaat afgereden word).

Heb één keer zelf schade gereden, maar dat was wel gelijk een Audi RS4 van JDcustoms. Het garagebedrijf waar ik was had mijn auto achteraan op een veel te krappe parking neer gezet en ik zag hem over het hoofd bij het uitrijden.
Ik werkte enkele jaren geleden bij een autopoets bedrijf en hadden een VW/Audi dealer als vaste klant. Ik mocht regelmatig met de leukere modellen rond rijden. Een S5, Q7 of A8 was wekelijke kost. Zo heel af en toe kwam een R8 of RS modelletje voorbij. Na het volledig poetsen brachten wij deze over het algemeen zelf terug naar de dealer. Zo ook een maagdelijke RS7. Volle overtuiging rolde ik deze bolide acheruit de werkplaats uit, in een cirkel om zo van het terrein af te komen. De parkeersensoren werkte tot op heden perfect, dus de vertrouwen in technologie is groot! Tot ik ineens “BAM” hoorde en stil stond. De parkeersensor mikte net 5 cm naast de hoek van een muur af, maar gelukkig waarschuwde de bumper dat ik in de buurt kwam. Fijn verticaal deukje in een brok aluminium van kleine 2 ton (kleine 2 ton aan monies, dikke 2 ton aan kileau’s). Ik wist niet wat ik moest doen, mijn baas zou me vermoorden en dan alsnog ontslaan. Dus die wagen terug gebracht naar de dealer, op de parkeerplaats gezet en gedaan alsof mijn neus bloede. Uur later ging de telefoon. Een verkoper van de dealer… Uh oh…
“Heb je toevallig die deuk op de achterbumper gezien van de RS7?”
“Nee? Hoezo?
“Oh dan heeft er verdomme iemand met de trekhaak tegenaan gezeten op de parkeerplaats. Ik weet genoeg!”
Pfoe! Dodged that bullet!
@duckmefaddy: en iemand anders kreeg de schuld dus als hij zegt ik weet genoeg.

Echte mannen biechten gewoon op.
@sketcher: Ik heb ook nooit gezegd dat ik er trots op was.
En toen ik later weer bij de dealer was en er naar vroeg vertelde de verkoper dat wel vaker mensen (lees: klanten) falen bij het inparkeren. Daar waren ze dus voor gedekt, dus niemand is uiteindelijk aangewezen hiervoor.
In Marokko een slagboom er af gereden op de tolweg omdat de auto voor mij al had betaald voor mij. De man in het hokje wenkte dat ik kon rijden en dat deed ik ook. Schade 0.- de transporter bus had een Mooie rood wit rood wit afdruk van de slagboom.
Klein scheurtje gereden. Maar het was genoeg om 9 maanden daarna met de gebakken peren te zitten. En nog steeds. Niet te herstellen.
Met 3 banden een rotonde afkomen omdat de weg iets afliep waardoor de auto een stukje doorgleed over het buitenste voorwiel en daarbij licht een stoep schampte wat een nare kras op de velg achterliet. Met een giulietta. Verder nog nooit schade gehad #afkloppen
Dag 1 van mijn rijbewijs, mijn moeder was op vakantie en ik mocht twee weken haar deawoo matiz lenen. Na een uur met 80 kilometer per uur achterwaarts de sloot in geparkeerd vanaf een hoog dijkweggetje. Autsj!! Gelukkig was dat ook mijn laatste schade tot dusver. Heb nu mijn rijbewijs 2 dagen. Nee, geintje, 8 jaar inmiddels.
Ik had net een half jaar mn rijbewijs en mn eerste auto (Fiat Brava 1.6 16V uit 1997, fijne auto). Het was de heerlijk fijne winter van 2010 met veel sneeuw en ijzel. In mijn jeugdige overmoedigheid kom ik (wel met lagere maar niet laag genoeg) te veel snelheid over de heuvel op de vliegveldweg bij luchtmachtbasis Twenthe (vanaf enschede richting the hoofdpoort). De weg blijkt vanaf de top van de heuvel naar beneden letterlijk een schaatsbaan. Geen vierkante centimeter aan wegdek is niet bedekt onder een spekgladde laag ijs. Uit alle macht proberend te remmen nader ik de bocht voor de poort langs, maar ik weet al dat ik het niet ga halen. Uiteindelijk weet ik het voor 90% door de bocht te halen, maar glijd helaas te ver naar buiten en raak een lantaarn paal in de buitenbocht.

Gevolg, grote barst in de bumper, linker voorscherm zover ingedeukt dat de band het scherm raakt bij volle stuur uitslagen, steunbalk voor het voorscherm verbogen en de onderkant van de luchfilterbox (die daar vlak achter het voorscherm ligt) aan barrels. http://i231.photobucket.com/albums/ee238/Kloppertjes/Fenderbender/P1010017.jpg
@thisguy: Wat ik nog even toe kan voegen, heb toen de bumper en voorscherm vervangen, de steunbalk recht getrokken en de luchtfilterbox gerepareerd. De auto heeft vervolgens not 4 jaar dienst gedaan, maar heb hem uiteindelijk weg gedaan door 2 vuist grootte roestgaten in de achterste frame balken. Stiekem nog steeds een beetje spijt van… Je wordt toch altijd een beetje verliefd op je eerste auto. Zelfs al is het eigenlijk een enorme rammel bak.
Ik rij 1 jaar schade vrij, al heb ik mijn rijbewijs net 1jaar :p
Hmm, ben geneigd om te zeggen dat je toch eens beter moet gaan opletten @nicolasr. In 2,5 jaar tijd dergelijke grove eenzijdige schades kan slechts drie dingen betekenen:
1. Je let niet goed genoeg op
2. Je bent met andere dingen bezig (bijv. smartphone/passagiers/bellen (ja, ook handsfree))
3. Je kent je auto (nog) niet goed genoeg, al lijkt me dat na 2,5 jaar sterk

Ja, het is makkelijk om mijn oordeel klaar te hebben, maar ter vergelijk: ik heb inmiddels 7 jaar mijn rijbewijs (op mijn 24e gehaald, shame on me), heb in die tijd 243.000 km gereden in 4 verschillende auto’s van B tot D segment, waaronder veel dagtripjes, weekenden en vakanties naar het buitenland (o.a. België, Duitsland, Italië, Frankrijk en Zweden) en de enige keer dat ik schade heb gereden was na terugkomst van 3 weken Zweden. Op zondagochtend vertrokken uit Zweden, ’s avonds vrij laat thuisgekomen en uit enthousiasme al van tevoren zo gepland om die maandag om 8:00 uur mijn D-segmenter lease station op te halen. Alles ging prima, tot ik op weg naar huis besloot maar gelijk even langs de supermarkt te gaan (dan heb ik dat gehad dacht ik). In de parkeergarage bij het uit het vak rijden totaal verkeerd ingeschat/gedacht in welk vak ik stond waardoor ik meende dat ik achteruit moest rijden om op de weg naar de uitrit te komen. Daar bleek een pilaar te staan die ik geen enkel moment gezien heb en ik linksachter vergelijkbare schade had als op de eerste foto hierboven. Woedend op mijzelf heb ik vervolgens de dinsdag maar vrijgekomen om goed uit te rusten, want ik realiseerde me wel dat dit kwam door een combinatie van te weinig rust, teveel aan een stuk gereden (wel afgewisseld uiteraard) en dan bij thuiskomst op de automatische piloot alles denken te weten.
@moodyblues: Ik kan je prima vertellen waarom ik nog weleen ergens tegenaan rijd…

De eerste schades waren in 1997 en 1999, toen was ik 20 en 22. Zegt al genoeg eigenlijk he, jeugdige overmoed, branie en nog iets minder rijkwaliteiten.

De krassen en schades op de 330d zijn onsttaan door een combinatie van ongeduld en haast. De eerste door heel hard achteruit te rijden tegen een muurtje, omdat ik even gauw uit de weg moest voor een andere auto en de tweede omdat ik een bocht nam waarvan ik vooraf eigenlijk al wist dat ik hem niet zou halen, maar het ongeduld won. Plus het feit dat het me echt niet interesseert of er een extra deuk of kras inzit.

En deze auto ken ik wel hoor. Ik heb hem al sinds 2010 en heb er persoonlijk inmiddels 225.000 kilometer mee gereden. Veelal door drukke steden, dus dan vind ik de schades op zich nog wel meevallen! ;-)
Jarenlang niks, vorig jaar twee erg stomme.
1) 0,5 cm te dicht op mijn voorganger gestopt. Nagelnieuwe A6. Ik kon nix vinden op de lak, maar de tegenpartij wist toch een herstelbedrijf voor €2000 te sponsoren.
2) Ik woon aan een drie-sprong met gelijke hoeken, en gebruikte die vaak om te keren. Maar als je dan achteruit draait, zit de weg waar je indraait eigenlijk per definitie in je dode hoek. Daar stond niks toen ik gehaast mijn manoeuvre begon, maar even later dus wel. Mijn trekhaak trok de schildbumper compleet stuk. Met tegenpartij geregeld door gebruikte bumper in goede kleur te monteren. €260.
O ja – en ik gebruik die plek niet meer om te keren.
O ja 2 – in geen van beide gevallen zelfs maar een vlekje kunnen vinden op mijn auto.
Voorkant: het leek een dronken Poolse fietser slim om zonder te kijken weg over te steken, een mooie hoofdafdruk op de motorkap.
Achterkant: in januari met de bmw 316 uit 98 met 355k op de teller naar noord noorwegen gereden. Resultaat, vangrail aangetikt met 70 km p/u na een mooie slip. Helaas deukje in de bumper
In de vier jaar dat ik mijn rijbewijs heb geen schade gereden op een krasje op de wieldoppen na. Wel een close call in mijn eerste zelfstandige ritje. Op de Europaboulevard bij de Rai in Amsterdam kwam ik tot de conclusie dat ik een baantje naar links moest om rechtdoor te gaan. Zoals ik heb geleerd alle spiegels checken en achterom kijken voordat je naar links gaat. Helaas was het verkeer voor mij tot stilstand gekomen voor het stoplicht en reed ik met (gok ik 40km/h) in op mn voorligger. Remmen had ik geen tijd voor, uitwijken wel dus ook geen schade gelukkig.
Zelf nog nooit schade gehad het zou kunnen dat dat komt doordat ik nog geen auto heb (evenals een rijbewijs).
m’n vader wel vaker maar altijd ander z’n schuld.

Behalve één x toen bleek de parkeerplaats gladder dan gedacht…
De nieuwe lancia dedra van m’n pa, had hem nog gevraagd een omnium verzekering af te sluiten, ik ging de opleg wel betalen als hij me er mee liet rijden, helaas geen omnium. Veel te snel afgekomen op een toedraaiende bocht. Baan lag wat vochtig. De dedra maakt een 360 en de ophanging achteraan komt onzacht in aanraking met de borduur. Stuurinrichting stond volgens mij ook niet meer haaks, is alweer 20 jaar geleden, maar m’n spaarboek wel mogen legen voor de herstelling.
2 jaar later, m’n eigen lancia dedra, voor een appel en ei gekocht. Op een regenachtige nacht aquaplaning, nog proberen bijsturen, resultaat een perte-total op de trailer van een vrachtwagen. Geen kreukje op die trailer, de voorkant van de dedra compleet in de kreukels.
Volgende wagen, een audi 80 avant, met abs. Alleen zorgt die abs ervoor dat een baan met 10cm hoge modder een glijbaan wordt aangezien je remmen simpelweg niet meer remmen. Dus terug te snel om die bocht nog te halen, de gracht in, ophanging vooraan om zeep, wat geplooide carrosserie en ontplofte airbag. Het enige waar ik me overigens ooit aan bezeerd heb, die airbag. De boel half laten herstellen en denk ik nog een jaar of twee met de audi gereden.
Sindsdien geen schade meer gereden. Of toch niet noemenswaardig. Eens een tik tegen een paaltje van 40cm hoog ad rechterwielkas met de 5 serie , nee die zie ik niet want te laag.
En helaas bij de transporter zowel links als rechtsachter een paar krassen wegens niet voldoende te kijken bij het achteruit manoeuvreren.

De enige auto waar ik zelf geen krasje in gereden heb was m’n Peugeot 306, staat dan ook ik m’n geheugen als sportief en fun met een erg goede wegligging. Dat al de rest van zichzelf kapot ging is dan weer een ander verhaal.
Het is een aardig lijstje nu ik er eens goed over nadenk:

1. Op dag 1 dat ik mijn rijbewijs had was het al meteen raak. Mijn ouders op vakantie dus met de Mondeo 1.8 TD op pad. Veel te hard op een oversteekplek met zo’n eilandje in het midden afgereden en te laat naar rechts gestuurd waardoor ik met de linkervoorvelg het eilandje raakte. Lekke band. Kon ik meteen leren hoe je een wiel moet verwisselen. Interessant feit is toen ik op zoek ging naar de wieldop ik mijn rij-instructeur tegen kwam. Die vroeg wat ik aan het doen was: Wieldop aan het zoeken.. Ja, heb mijn eerste ongeluk al gehad. Hij schudde zijn hoofd in ongeloof. Totale schade: een lekke band en een beschadigd ego.
2. Met de bedrijfswagen een VW Transporter een muurtje gekust met het rechtervoorscherm. Schade kon door een maatje van me bijgewerkt worden.
3. Met de Mondeo van mijn vader hard achteruit gereden op een parkeerplaats terwijl ik een achterligger over het hoofd had gezien. Zowel de achterbumper van de Mondeo en de voorbumper van de acherligger aardig naar de gruzelementen.
4. Opnieuw met de Mondeo lichte schade aan de voorbumper, paaltje over het hoofd gezien.
5. Met mijn eigen Honda Civic een fietser gekust terwijl ik van een drempel afreed. Fietser had geen verlichting en ik schoot net iets te hard van de drempel af. Heb de fietser 10 Euro gegeven en naar de Halfords gestuurd om verlichting aan te schaffen.
6. In een wasstraat de zijspiegel van een Touran eraf gereden. Werkte voor de wasstraat en mijn baas was goed verzekerd.
7. Had de Honda ergens geparkeerd waar iemand dacht dat hij zelf verkeersborden kon installeren: niet parkeren. Er was geen poort of deur die werd geblokkeerd maar naar een verhitte discussie met die persoon of dit nu rechtsgeldig was of niet, vond die persoon het nodig een flinke deuk in mijn linkerportier te trappen. Aangifte gedaan bij de politie en de schade werd vergoed door die persoon.
8. In een Passat in China vol achterin mijn kofferbak gereden door een Range Rover. Dit was nog het heftigste ongeluk met de meeste schade waarbij ik zelf achter het stuur zat.
9. Als passagier eens met 70-80 eens frontaal op een verkeerslicht geknald. De Yaris waar ik in zat kwam er nog redelijk goed uit en had alleen wat last van mijn nek en rug. Was
teveel om op te noemen, zie mn nickname..icm rijbewijs vanaf 18jaar en 2 maanden.

Mooiste is denk ik wel die keer dat ik met mn net 18jaar pappie zn lease auto (weer) eens had meegenomen.
Donkere N weg met een flauwe bocht erin, eind december, dus koud-guur-glad weer.
140kmpu over het 80km weggetje, ik was druk bezig met het verwisselen van een CD in de speler.
Hierdoor raakte ik met mn rechter voorwiel net over de zijstreep en door de gladheid deed die een stapje opzij.
Gevolg: auto schiet naar rechts, zo over het fietspad heen, nose first de sloot in.
Ware het niet dat deze bevroren was en ik dus een snoekduik de sloot in neem om verder gekatapulteerd te worden richting het weiland.
Eenmaal sloot over ging het hard, als eerst raakte het dak/raam het weiland om nog 2 salto’s te maken en dik 50m verder op notabene alle wieltjes te belanden.
Ik stap uit in shock en heb gelukkig niets en had ook geen gordel om.
Daarna stommel ik de sloot over terug naar het fiestpad waar al een meneer gestopt was die aan gaf dat hij opeens lichten alle kanten op zag gaan.
Ik hoor hem nog zeggen “zo he! dat was een smakker..het is een Lexus he?” waarop ik al vloekend en tierend antwoord “nee het is de Avensis van mijn vader”
Ja maar waarom zo boos dan vraagt de beste man, nou zeg ik..ik moet straks nog naar huis en dit nieuws aan mn vader gaan melden! (totaal niet bezig met het feit dat ik niks had enzo)
Paar min later zie ik een of ander vaag figuur uit zn auto stappen..een paar foto’s maken (ik denk voor de local newspaper) en zo weer instappen..WTF?!
Daarna arriveert de berger die het weiland in loopt, instapt en zo de wagen start alsof er niets aan de hand is, want: Toyota.
Deze was zodanig gesloopt dat als er een extra passagier in de auto had gezeten maakt niet uit welke plek dan had die het niet na kunnen vertellen.
Hoofdsteunen achter staken uit via het achterraam en rechtsvoor was helemaal naar binnen gedrukt.
Puur alleen mijn plek was ongedeerd, ik kon de deur gewoon opendoen en uitstappen.

Ok en nu moest ik nog naar huis.. SLIK
Thuis afgezet door de berger met een formulier en de autosleutels in mn hand.
Ik stommel naar binnen, lijkbleek natuurlijk want nu was er pas sprake van eventueel letsel, want: papa
Plof neer op de bank, kijk hem aan, geef hem de sleutel en zeg “hij is total loss”
Mijn moeder voelt direct dat het niet pluis is en zegt nog “oh maar kan vast wel gemaakt worden?”
Nee mam trust me, kapot,stuk, for ever. Nadat ik mijn verhaal in 2 zinnen doe en het formulier geef word het stil.
Pa loopt de keuken in en schenkt nog wat whisky bij waarop mijn moeder nog zegt “schat, zou je dat nu wel doen” wetend he’s gonna blow in t minus 35 seconds.
Rustig en zeer onheilspellend loopt hij terug naar de woonkamer, komt naast me zitten kijkt me aan en vraagt heel kalm “met jou alles ok?heb je niets?” dus ik stotter “uhm nee ik heb niets”
Hij kijkt me aan, pierced me tot in mijn ziel en zegt dan heel resoluut “zolang jij maar niets hebt, het is maar een auto”
dus ik dacht WTF krijgen we nou?!
okee ik naar bed en bleef de hele nacht wakker, overtuigd dat later het kwartje bij hem zal vallen en dat die mij nog een bezoek doet in mn kamer.
Echter..niets van dat..
De dag erna gaan mn ouders naar de loods waar de Toyo staat, daar staan natuurlijk rijen met wrakken dus ze lopen en zoeken naar de Toyo.
Opeens stopt mn pa en kijkt naar de Toyo terwijl mama er glad voorbij liep om vervolgens om te draaien, de auto te zien en spontaan in janken uitbarst.
Kon het niet begrijpen hoe het kon dat ik zonder 1 schram nog lekker in mn bed lag te ronken.

De dag erna komt pa thuis met een vervangende auto en een groot boek met alle auto’s/merken erin om een nieuwe uit te kiezen want: lease.
Daarna hoefde ik natuurlijk niet eens naar de nieuwe wagen (Vectra GTS) te kijken of uberhaupt het lef te hebben om te vragen of ik daar even een potje in mocht sturen.
Tot dat..
Paar maanden erna ging ik uit met vrienden in het hoge noorden, Pa komt mn kamer in en vraagt wat ga je doen vanavond.
Dus ik leg uit, feestje, groningen. Waarop hij mij opeens iets toegooid..jawel de sleutels van zn brand spanking nieuwe GTS..
Good ol times..

Image

Image

Image

https://postimg.org/image/ys6yo2q57/
https://postimg.org/image/rdhmvp49n/
https://postimg.org/image/7k5j2zqvv/
@roadrage: Die foto’s hebben mij doen overtuigen om het lange verhaal te lezen. Ik kan het ongemak van je voelen toen je voor de deur stond bij je ouders haha.
@unknown234: lol, ja toen ik het schreef beleefde ik het hele verhaal opnieuw.
ach iets met young-dumb-reckless
@roadrage: lang bericht
@autospotterkerkrade: en toch heb je het gelezen :x
Toen ik mijn eerste auto net een week had moest dit gevierd worden met een bezoek aan de McDrive. Helaas besloot een eend dat het verstandig was om laagvliegend de a28 over te steken, waardoor ik een klapje voelde en wat veertjes zag maar toch maar doorgereden.. De e30 had rode niertjes!

Verder heb ik een keer een puch maxi blokje gereviseerd, en toen hij in elkaar zat besloot ik een stuk te gaan rijden naar wat vrienden. Afijn, ik na afloop weer naar huis rijden over een polderweg met de brakste verlichting die je kunt hebben en ineens vind het rechte fietspad het nodig om een bochtje te hebben met een flinke kei in de bocht. Niet gezien, en reed er dus frontaal op. Ik ging voorover en ving me op met mijn handen welke daardoor flink open waren, maar door alle adrenaline voelde ik dat nog niet en had ik andere prioriteiten, DEED HET BLOKJE HET NOG? Toevallig reed er politie langs die mij gelukkig konden helpen, en na het starten van mijn blok zag ik toch ineens die kromming in het stuur.. toch maar niet meer mee naar huis gereden
Mijn eerste auto (die ik nog steeds heb), Renault Clio uit 2003, grijs, 1,4 16V, bakkesnel dat ding.

Achteruit inparkeren met haast een slecht idee. Heb de A6 naast mij zijn trekhaak geschampt, welke achter mijn bumper bleef haken, wild naar voor rijden was nog een slechter idee nadat ik zag dat mijn bumper was blijven liggen. (2 maand met ducttape voort gereden).

Met dezelfde clio militair domein even gaan opzoeken. Ben de hele plastieke onderkant van mijn clio de dag erna met de fiets gaan oprapen. 2 wielkappen, splitter en bodemplaat.

Verder de gewoonlijke hartzeer van je prachtige 14″ wieldop af te schuren op de borduur.

wel handig die plastic renaultjes, reparatiekosten zijn allemaal onder de 100 euro gebleven.
Heulemaal geen schade gereden, alleen een x iemand die zn e30 achteruit in mn mx3 boorde omdat ie een vrij plekje zag bij de jaarbeurs.. en dat als liefhebber van de e30, wat een lul die vent!
Met de auto van m’n pa ( hij zat er naast ) een keer de vangrail een zoentje gegeven… ( busje drukte me de vangrail in , is doorgereden.. ) ; werd een flinke klus om uit te deuken en over te spuiten…

Met m’n vorige auto heeft iemand een keer z’n trekhaak in m’n achterbumper gezet ( 3 dagen voor ik ‘m ging inruilen… )

M’n huidige heeft een flinke tik gehad van een winkelwagentje aan de passagierskant..
Heb ‘m al een eindje kunnen uitdeuken maar het ziet er nog steeds niet uit.. :s
Eerste keer gereden in de volvo van schoonouders. Reed helaas de voorbumper tot gord met uitdraaien tegen de garage.
Twee keer een achterbumper lichtjes tegen een onzichtbaar solide object getikt. Eerste keer een vierkanten metalen plaat om een lantaarnpaal (why??), Tweede keer het lage muurtje.
Met de Honda Civic mijn uitlaat verloren op een drempel. Met de 3 serie de voorspoiler eraf gereden. Rij nu met een Bentayga, geen last meer van verkeersdrempels.
Populair topic… Anyway, ik ben nu nog bezig om de stukjes McChicken uit mijn oren te pulken van toen een Passat zich achterin mijn Polo Coupé boorde, net toen ik een flinke hap nam. Polo met destijds nog maar 30k op de teller, total-loss.
Paar jaar geleden een file over het hoofd gezien op een donkere regenachtige ochtend. Swift total loss. Tegenpartij moest een nieuwe bumper.

3 maanden later mn renault twingo Te water gelaten. Gelukkig kon het dak open en kon ik eruit.

Daarna nooit meer wat gehad. *klop klop
Dus ik rijd met (achteraf gebleken) nogal oude banden (ik had de auto nog niet zo lang en bij de aankoop zagen ze er goed uit) op een vrij glad wegdek. Ben even afgeleid door een zwaailicht, ik denk een halve seconde, aan de overkant. Voor me staat alles ineens stil. Maar echt 0km/u stil. Mijn snelheid was ongeveer 80km/u op dat moment. Ik rem, zie dat ik geen kans meer maak om op tijd te stoppen, dus schat mijn kansen in. Achterop knallen: teveel gedoe. Links: tegenliggers. Rechts: doable, zo lijkt. Ik stuur er rechts langs. Is daar een taluud. Auto schudt, lijkt bijna te gaan rollen. Gordijnairbags komen eruit. Harde knal. Auto komt tot stilstand. We stappen uit (ik en 2 passagiers), lopen om de auto heen. Paar krasjes in de bumper, krassen op de velg en een klapband. Konden na een bandwissel weer verder. Helaas door de geklapte airbags en aangespannen gordels nog een dure grap geworden, eigenlijk te duur voor de leeftijd van de auto…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).