• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rallyvolk doodt Chileense locals

Auteur: autoblogger, gepost 10 januari 2009 om 17:25 – 23 Reacties

Dakar 2009

Wederom slachtoffers bij de Dakar-rally. Een vrachtwagen uit de volgerskaravaan heeft gisteren in Chili een dodelijk ongeluk veroorzaakt. De truck kwam door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft. Een tegenligger kon de vrachtwagen niet ontwijken en botste frontaal op het Dakar-voertuig. Daarbij kwamen de twee inzittenden van de tegemoetkomende auto om het leven. Uiteraard gaat de rally gewoon door, dit in tegenstelling tot events zoals de Gumball…

Volgens Chileens coppers hadden de twee slachtoffers de Chileense Peruaanse nationaliteit. De Argentijnse chauffeur van de Dakar-truck, die autobanden voor de deelnemers vervoerde, bleef ongedeerd. Hij is echter wel voor nader verhoor ingesloten.

Ook interessant!

  • Dakar uitvaller
    Dakar begint pas over 2 dagen, nu al eerste uitvaller
  • Video: dit doet een harde rallycrash met je lichaam
    Video: dit doet een harde rallycrash met je lichaam
  • Man rijdt door politiecordon heen, wint WRC Rally
  • WRC coureur moet rally staken vanwege gassige uitstoot

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, dakar, rally, trucks

Vorig bericht: « Video: Sylvester Stallone rijdt Phaeton A-team style
Volgend bericht: Nieuwe velgen van STRUT »

Lees Interacties

Reacties

  1. GeoBem007 zegt

    10 januari 2009 om 17:27

    ’t leven is hard.. Maar een Dakar-truck harder!

    Login om te reageren
  2. Brokkenpiloot zegt

    10 januari 2009 om 17:32

    Hoeveel levens heeft Dakar nu in de loop van de jaren geëist? Als het zo door gaat kan men weer op zoek naar een ander continent!

    Login om te reageren
  3. slk zegt

    10 januari 2009 om 17:34

    Dat gebeurt elk jaar wel.Het is gewoon een risico.Vorig jaar stak er iemand over,moet je niet doenals er een kamaz met 110 km u aan komt rijden

    Login om te reageren
  4. Jaapschaap zegt

    10 januari 2009 om 17:41

    Moeten ze volgend jaar maar de dakar in Europa houden :P
    heb je ook geen last van fesfes :)

    Login om te reageren
  5. JPM zegt

    10 januari 2009 om 17:57

    Gumball is een scouting vergeleken bij de serial killers van Dakar.

    Login om te reageren
  6. Rhine zegt

    10 januari 2009 om 18:12

    Beetje kort door de bocht volgens mij. Volgens RTL gaat het om een truck ingehuurd door de organisatie om banden te vervoeren tussen de bivaks. Zou betekenen dat bloemkolen of Albert Heijn ook levens eisen als een vrachtwagen met bloemkolen voor Albert Heijn iemand dood rijd.

    Login om te reageren
  7. Stakke zegt

    10 januari 2009 om 18:14

    @ JPM

    Haha!

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    10 januari 2009 om 18:15

    En volgend jaar gaan we doodleuk weer opnieuw beginnen…

    Login om te reageren
  9. Willem zegt

    10 januari 2009 om 18:20

    waarom niet? … dit is een rally, geen prestige event
    tjah, zolang er niet teveel slachtoffers bij/ door de deelnemers gaat alles door eh.
    kvind da zo leuk rijden met die buggy’s eh :P

    Login om te reageren
  10. Endlezz zegt

    10 januari 2009 om 18:42

    ChileensE coppers
    voor nader verhoor ingesloten –> opgesloten

    Login om te reageren
  11. Sander zegt

    10 januari 2009 om 18:47

    @willem: elk slachtoffer is er een teveel, zeker bij zoiets nutteloos als de Dakar rally. Vraag me af hoe je zou reageren als je ouders werden doodgereden omdat een bende Zuid-Amerikanen met trucks, buggy’s en 4×4’s door Europa komen racen “voor het avontuur”.

    Login om te reageren
  12. koen zegt

    10 januari 2009 om 18:58

    jammer natuurlijk, maar om het nou een slachtoffer van de rally te noemen is een beetje overdreven he?
    het is eigenlijk gewoon een verkeersongeval, of er nou een vrachtwagen van de organisatie bij betrokken is of niet.

    Login om te reageren
  13. Henk zegt

    10 januari 2009 om 19:13

    Uiteraard gaat de rally gewoon door, dit in tegenstelling tot events zoals de Gumball…

    Idd, hulde voor de organisatie van Dakar itt die van Gumball

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    10 januari 2009 om 19:15

    Ik ben absoluut niet tegen de rally. Het is een prachtige sport om te zien en te beoefenen.
    Ik denk alleen wel dat de organisatie soms wat steekjes laat vallen als het op veiligheid aan komt. Dat kan echt wel beter dan nu het geval is.

    Login om te reageren
  15. Martino zegt

    10 januari 2009 om 19:17

    @Koen: Juist er gebeurd jammer genoeg een ongeluk door een vrachtwagen die van bivak naar bivak rijdt, zich aan alle verkeersregels dient te houden die gelden maar autoblog heeft het niet zo op Dakar dus het rallyvolk heeft twee mensen vermoord.

    Login om te reageren
  16. Timmy zegt

    10 januari 2009 om 19:17

    Houden ze hem volgend jaar toch gewoon antartica. Het zand vervangen door sneeuw en ijs en de duinen door ijsschotsen. Probleem opgelost.
    Zou er ook niet te veel van wakker liggen. Ongevallen gebeuren altijd. Mag je gewoon de weg niet op. Die jongens rijden ook niet als een gek door een dorp. Zullen ook wel gevoel voor verantwoordelijkheid hebben. Anders kunnen ze beter nu al hun rijbewijs inleveren, want dan zijn ze gewoon niet in staat om op doordachte deel te nemen aan het dagelijks verkeer laat staan aan een rally.
    Overal vallen doden in het verkeer. Dat is nu eenmaal eigen aan het verkeer. Zeker in de zuidelijk gelegen delen van de wereld. Kort samengevat: die dingen gebeuren. Niet dat ik grof of stoer wil doen maar is gewoon zo. Rij zelf al ettelijk jaren en heb ook al 1 zwaar ongeval gehad. Werd op de autostrade van de baan geduwd door een vrachtwagen. Op de middenberm die afgezoomd is door een betonnen rand van 30 cm en daarna gras. Voorwielen waren afgebroken. Als ik toen niet met grote werkbus had gereden maar met mijn auto had ik ook morsdood geweest en dan was het ook niet mijn schuld. Niets aan te doen.

    Login om te reageren
  17. Guan zegt

    10 januari 2009 om 19:30

    En nu dan, geen sterkte voor de nabestaanden, geen R.I.P. Is een Fransoos dan belangrijker dan twee Peruanen? Ik volg het niet meer… :-(

    Login om te reageren
  18. Nagilah zegt

    10 januari 2009 om 19:53

    Dit is gewoon een verkeersongeval op de weg zoals er dagelijks tientallen gebeuren. Waarom zou men hier de Dakar voor moeten stilleggen. Maar ja het blijft een spijtig voorval. Ik snap niet dat sommige mensen zoiets als gumball kunnen veiliger vinden dan Dakar. Bij de Dakar rijdt men ook snel maar alleen op de proeven, op verbinding moet men zich net aan dezelfde verkeersregels houden als iedereen, en ze krijgen in op verschillende plaatsen ook snelheidsbeperkingen opgelegd door de organisatie. Dit wordt heel streng gecontroleerd via GPS systemen en men bestraft dit ook sterk. En de dood van de Franse motard had niets met ongeval te maken, de man is gestorven aan een hartaanval. Dat is zeer spijtig maar die dingen gebeuren nu eenmaal. Als je dan mee doet aan de Dakar weet je op voorhand dat je niet zo snel hulp gaat krijgen, zeker niet als je als motard alleen onderweg bent.

    Login om te reageren
  19. paginl zegt

    10 januari 2009 om 19:56

    @ Rhine
    Helemaal mee eens.
    Als het nou een rally deelnemer was dan was het mischien een ander verhaal.

    Login om te reageren
  20. databekker zegt

    10 januari 2009 om 21:03

    Hoort helemaal bij Dakar. Er word over vergaderd om zulke ongevallen de volgende keer te vermijden. De trucker rijd niet expres frontaal tegen een tegenligger aan. Haastige spoed is zelde goed.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    10 januari 2009 om 23:08

    Leuke vergelijking met Gumball. Omgekeerde wereld, ga je toch denken. Maar Dakar heeft al een goed imago, daar doet een dooie meer of minder niets aan af. Gumball heeft een slecht imago, dat ze proberen op te poetsen door te stoppen.

    @ mx5/rx8; Volgens mij laat de organisatie flinke steken vallen op eigenlijk alle gebieden… :roll:

    Login om te reageren
  22. Race_Kees zegt

    11 januari 2009 om 01:55

    Geert Verhoeven vol in de remmen voor een bocht die hij te laat zag.
    http://www.dumpert.nl/mediabase/356391/f68c8d55/noodstop_geert_verhoeven.html

    Misschien was het al gepost?

    Login om te reageren
  23. Boeman zegt

    11 januari 2009 om 02:36

    Wat een belachelijk artikel.
    Totaal geen relevante nieuwswaarde naar mijn mening.

    Iedere deelnemer legt bijna 10000km af in deze rally. En met meer dan 500 deelnemers, en een nog véél grotere karavaan die volgt in de vorm van servicevoertuigen, organisatie en pers/media.
    Vind ik het aantal fatale ongevallen nog meevallen in het totaal afgelegde kilometrage.

    En natuurlijk is iedere verkeersdode één teveel, laten we dat vooropstellen.
    Maar zoals ik lees was het een Argentijnse chauffeur.
    Zou deze misschien de verkeersregels aan zijn laars gelapt hebben [zoals ze wel in meer zuid-amerikaanse landen doen]?
    Moest hij uitwijken voor vee? Niemand hier kan zeggen hoe het precies gegaan is.

    Je kunt wel op een erg gemakkelijke manier het zogenoemde ‘rallyvolk’ de schuld geven. Maar in mijn ogen is dit een verkeersongeval zoals zoveel anderen. [en dus ben ik het met Rhine eens].

    Wel laat de organisatie her en der steken vallen.
    Met name het hoge tempo waardoor veel deelnemers achter blijven en de uitgestippelde route [die soms in praktijk te gevaarlijk blijkt te zijn voor bepaalde voertuigcategorieën] kunnen beter georganiseerd worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North