• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Range Rover door Holland & Holland en Overfinch

Auteur: Dennis, gepost 24 september 2009 om 18:02 – 26 Reacties

Afbeelding Range Rover door Holland & Holland en OverfinchAfbeelding Range Rover door Holland & Holland en OverfinchAfbeelding Range Rover door Holland & Holland en OverfinchAfbeelding Range Rover door Holland & Holland en Overfinch

Range Rover door Holland & Holland en Overfinch
Sluit een Range Rover tuner op samen met een gewerenfabrikant. Wacht een poosje en doe daarna de deur weer open. Dan is daar ineens de Holland & Holland Range Rover door Overfinch.

Zelf zijn ze erg tevreden over het resultaat en de makers spreken over de meest luxueuze offroader die er bestaat. Er is in het interieur veel gewerkt met hout voor een warme en vooral luxe uitstraling. Kopers kunnen kiezen uit de supercharged benzinemotor of de V8 turbodiesel. De lak kan desgewenst in duotone worden uitgevoerd.

Voor iets meer dan 123.000 euro (exclusief belastingen) mag je er één komen ophalen. Wel snel bestellen want er worden er slechts 100 geprepareerd. Alle details vind je op de website die de makers speciaal voor dit model in het leven riepen.

Dit is overigens niet het eerste project dat we van Holland & Holland zien. Eerder gingen ze met een Peugeot 4007 aan de slag, waarbij eveneens met name het interieur stevig onder handen werd genomen.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst
  • Nieuwe oude Range Rover door Overfinch zit op het randje
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Land Rover, overfinch, range-rover, tuning

Vorig bericht: « GM geeft Belgen sprankje hoop: sluiting Opel fabriek in Antwerpen is nog niet definitief
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: Move bitch! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ramon zegt

    24 september 2009 om 18:03

    Velgen mogen best een maatje groter.

    Login om te reageren
  2. DoetHetErToe? zegt

    24 september 2009 om 18:10

    Ramon : nee, dat mogen ze niet. Deze Range is niet bedoeld om te pimpen, wel om in stijl toe te komen bij een natuurgebied naar keuze alwaar je vervolgens met de glimlach enkele diersoorten weer dat beetje dichter bij de status “beschermd” brengt. Zoals het hoort zeg maar. Knap ding. Die site is ook best ok, veel detailfoto’s.

    Jagen is leuk trouwens, maar toch blijft eigenhandig een hert de keel oversnijden net dat beetje leuker dan er vanop afstand wat hagel doorheen te pompen. Toegegeven, eerst jaag je er wat hagel door alvorens het de keel over te snijden, but you get the idea. Killer instinct, een heerlijk extraatje van Moeder Natuur.

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    24 september 2009 om 18:11

    Van mijn klassiekertje werden destijds door dealers ook overjarige modellen gepimpt. Zijn nu zeer gewild. Toen de enige manier om van het zootje af te komen…

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    24 september 2009 om 18:12

    Fantastisch, zo’n ‘gun cabinet’. Voor de adellijke heren die de Range nog gebruiken waar hij ooit voor bedoeld is: Het land ingaan om te jagen. Hoewel ik betwijfel of deze auto bij jagers terecht zal komen.

    Login om te reageren
  5. Headhunterz zegt

    24 september 2009 om 18:12

    18 inch is groot zat, ziet er goed uit, vooral het interieur, ze hebben goed werk geleverd, ik mag aannemen dat het een NL’se ”tuner” is?

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    24 september 2009 om 18:13

    geweldig tijdloos apparaat .. kan zo nog 10 jaar mee ..
    en in deze uitmonstering zonder concurentie ..

    stoer ding ..

    Login om te reageren
  7. Bob zegt

    24 september 2009 om 18:18

    Holland and Holland hebben dit al eerder gedaan met de vorige modellen. Dit heeft tenminste nog een beetje stijl.

    Login om te reageren
  8. CrazyHenkie zegt

    24 september 2009 om 18:18

    Wow, dat interieur is wel vet, vooral dat wortelnotenhout is echt schitterend!

    Login om te reageren
  9. Henk zegt

    24 september 2009 om 18:19

    kleine maar vette velgen kunnen gerust een inch of 2/3 groter

    Login om te reageren
  10. jee-oekeloeres zegt

    24 september 2009 om 18:20

    Doet u mij maar de .700 als het u belieft, amice

    Login om te reageren
  11. Combustion zegt

    24 september 2009 om 18:23

    Velgen kunnen wel groter. Aan de andere kant staat het nu ook niet vies. Nice kleur en prachtige binnenkant :D
    En nog redelijk goedkoop.. totdat de belasting erbij komt..

    Login om te reageren
  12. Onne zegt

    24 september 2009 om 18:38

    Volgens de site: “A limited edtion, only one hundred Holland&HollandOverfinches will be produced EACH year…….”.

    Login om te reageren
  13. Onne zegt

    24 september 2009 om 18:39

    Dus zo snel hoef je er niet bij te zijn, want je kan het elk jaar proberen.

    Login om te reageren
  14. Race_Kees zegt

    24 september 2009 om 18:53

    Wat Bob ook al zei, dit hebben ze vaker gedaan met Holland&Holland en oudere RR modellen.

    Login om te reageren
  15. Pieter-Jan zegt

    24 september 2009 om 18:58

    Zwarte velgen zijn nu officieel passé wat mij betreft.

    Login om te reageren
  16. koekepan zegt

    24 september 2009 om 19:20

    mooi! Ze hebben hier niet overdreven zoals altijd…

    Login om te reageren
  17. Reinbergen zegt

    24 september 2009 om 19:35

    Ik denk niet dat je hier ver mee komt offroad…

    Login om te reageren
  18. xavier in da house zegt

    24 september 2009 om 19:50

    bij range rover moeten er altijd grote vegen anders heb je een lelijke auto en die ‘O V E R F I N C H’letters op de auto passen ook niet

    Login om te reageren
  19. matthisl zegt

    24 september 2009 om 19:51

    een echte jager gebruikt de natuur, geen geweer, zo kan iedereen wel jagen.

    ot: hok!

    Login om te reageren
  20. Mean_Green zegt

    24 september 2009 om 20:17

    @laurens: Wat voor klassiekertje heb jij dan?

    Login om te reageren
  21. Laurens zegt

    24 september 2009 om 20:19

    Een bruin klassiekertje. Wel een beetje opletten…

    Login om te reageren
  22. SG zegt

    24 september 2009 om 22:40

    Best aardig eigenlijk. In 2000 was er ook al en Range Rover Holland & Holland, alleen toen rechtstreeks via Land Rover zonder tussenkomst van een tuner.

    Login om te reageren
  23. floris zegt

    24 september 2009 om 23:07

    die letters passen juist xavier… omdat ze het zelfde type zijn als LAND/RANGE ROVER

    en de velgen moeten juist niet groter, terrein rijden moet wel mogelijk blijven…vorm moet functie hebben zegmaar.

    supermooi, dit zo serieus de overweging waard zijn vind ik

    Login om te reageren
  24. Eric zegt

    25 september 2009 om 07:57

    Krijg je er een geweer bij?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      25 september 2009 om 09:55

      @Eric: vast wel ;)

      Filmpje: http://www.autojunk.nl/2009/09/holland-en-holland-range-rover-info

      Login om te reageren
  25. Susp1cious zegt

    25 september 2009 om 14:55

    Overfinch is geen tuner! Het is een officiele autofabrikant.

    on-topic:
    Mooie auto en natuurlijk ook stijlvolle afwerking van het interieur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North