• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]

Auteur: maru, gepost 1 januari 2014 om 20:17 – 13 Reacties

Afbeelding Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]Afbeelding Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]Afbeelding Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]Afbeelding Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]

Range Rover Evoque Rally patenttekening
De kapperstractor krijgt een make-over tot rallykanon.

Laat het maar aan Land Rover over om een sterk staaltje off-road modderfokkers te produceren. Met een paar aanpassingen, meestal door Bowler, worden deze wagens omgetoverd tot rallywagens die alles lijken te weerstaan. Woestijnen en met sneeuw bedekte bergen worden met hetzelfde gemak getrotseerd en op volle snelheid overwonnen.

Meestal is de Defender de aangewezen krachtpatser om zijn kunde op de parcours te tonen, vandaar dat de keuze om de meer fragiele Range Rover Evoque om te bouwen tot rallywagen enigszins als een verassing komt. En waarom zouden de tekeningen op een patentenbureau in China – of all places – terecht komen?

We zien een driedeurs Evoque met een opgekrikte ophanging, beschermende bodemplaten, extra luchthappers (inclusief het dak) en grote spatlappen. De sierlijke wielen voor op straat staan als een vlag op een modderschuit, maar die zijn gelukkig eenvoudig te wisselen.

Als extra traktatie, en we hopen dat we het goed zien, ligt de motor achterin. Mochten deze tekeningen het tot een fysiek exemplaar redden, is dit natuurlijk het ingrediënt voor een waar beest. In tegenstelling tot de banden waarschijnlijk niet geschikt voor de openbare weg, maar wellicht een leuke instapper voor de rallysport. (via AutoSohu)

UPDATE: het blijkt om een model van Milner Offroad Racing Ltd te gaan, de LRM-1 Off Road Race Car. Milner wil de Evoque oa gebruiken bij de British Cross Country Championships.

Ook interessant!

  • Range Rover Evoque P300e rijtest
    Range Rover Evoque P300e rijtest
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Range Rover Evoque met 300 pk nu extra sportief

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, evoque, Land Rover, Racing, rally, range-rover

Vorig bericht: « Geen interieur is compleet zonder Rhinestone Diamonds
Volgend bericht: Dit zijn de nieuwe autoregels voor 2014 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaguarjunk zegt

    1 januari 2014 om 20:32

    Gaaf ding! Maar hoe kunnen jullie zien dat de motor achterin ligt..?

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      1 januari 2014 om 20:42

      @jaguarjunk: waarschijnlijk omdat de lucht happer op het dak wel heel ver door loopt. Verder kan ik ook niets aan de tekeningen zien dat de motor achterin ligt.

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      1 januari 2014 om 21:29

      @jaguarjunk: foto 2 zie ik iets tussen de achterlichten dat op een motorblok lijkt.

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        2 januari 2014 om 09:09

        @awesome: Serieus? Dat is het watermerk op de foto. Die luchthapper op het dak verraad wel het eea.

        Login om te reageren
    • matje140 zegt

      1 januari 2014 om 22:45

      @jaguarjunk: @arjontje: @awesome: dat en omdat je op de eerste foto kunt zien dat de plek waar een motor zou moeten zitten als het een auto wordt met de motor voorin wel HEEEEEEL klein is

      Login om te reageren
  2. TheEdge zegt

    1 januari 2014 om 20:45

    Een Range Rover Evoque gebouwd in samenwerking met Bowler (die sinds een tijdje gebruik mag maken van het onderdelen magazijn van Land Rover) met de 5.0 V8 SC (500pk) achterin lijkt mij wel een realistisch plan :)

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      2 januari 2014 om 20:50

      @TheEdge: I hear you.. En denk dat je er ook niet ver naast zit.

      Login om te reageren
  3. JamesHunt zegt

    1 januari 2014 om 21:58

    Is dit niet gewoon de Milner LRM-1? Al een tijdje op de markt trouwens:

    http://www.milneroffroadracing.co.uk/milner%20lrm-1%20race%20car.htm

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      1 januari 2014 om 22:29

      @JamesHunt: dat heb je mooi gelezen op GTspirit.

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      1 januari 2014 om 22:41

      @JamesHunt: Hij lijkt er wel verdacht veel op, dus dan is het wel aannemelijk.

      Of zou Land-Range- Rover met een soort gelijke versie komen, misschien wel onder de naam Bowler, dat is ook nog mogelijk, maar dat van die Milner LRM-1 is het meest waarschijnlijke.

      Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      2 januari 2014 om 09:11

      @JamesHunt: Holy shit wat een bruut ding!

      Login om te reageren
  4. saxoke zegt

    2 januari 2014 om 00:32

    Eene Bowler met een Evoque uiterlijk (of toch ongeveer) bestond toch al? Of vergis ik me.nu helemaal???

    Login om te reageren
  5. saxoke zegt

    2 januari 2014 om 00:36

    @saxoke: oh nee… k heb me vergist…. t is de bowler exr die ik voor heb.
    De lijn aan de zijkant komt redelijk overeen.met de evoque. Alleen achter en voorkant hebben onderdelen van de Range Rover Sport.
    http://www.europeancarweb.com/featuredcars/epcp_1103_bowler_nemesis_exr/photo_11.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North