• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Range Rover Sport achterlichten worden nieuwe trend

Auteur: willeme, gepost 24 februari 2020 om 18:01 – 37 Reacties

Range Rover Sport achterlichten

Nu wil jij ook deze Range Rover Sport achterlichten. Moet je wel eerst even een Range Rover Sport regelen.

Voor lange tijd was er niet heel veel mogelijk qua verlichting. Het stond aan of uit. In de jaren ’90 kwam Xenon om de hoek kijken. Een voorziening die je voornamelijk zag op de dikkere Duitse auto.

LED technologie

Nu is Audi niet het eerste merk dat LED-technologie gebruikt, zo had de BMW Z8 in 2001 al LED-achterlichten. Maar Audi heeft met de R8 en de modellen die erna kwamen wel een rage van weten te maken. Niet alleen leuk voor Audi, maar ook voor andere fabrikanten en natuurlijk de aftermarket industrie.

Range Rover Sport achterlichten

GL-5x

We zijn inmiddels wat verder en dat kan ook gezegd worden van de technologie. Er is nu enorm veel mogelijk. Dat laat de firma Glohh zien met hun laatste nieuwe product. Het gaat om een setje achterlichten, luisterend naar de naam ‘GL-5x’. Het is specifiek ontwikkeld voor de Range Rover Sport

Range Rover Sport achterlichten

Dynqmische clignoteurs

De achterlichten zijn GL-5x achterlichten zijn een stuk donkerder van kleur. Het enige rode wat er in eerste instantie dat er vanaf komt zijn de golvende streepjes in de unit. Uiteraard heeft de GL-5x ‘3D-achterlichten’. Naarmate er harder geremd wordt, zullen de achterlichten ook meer licht afgeven. Nu is ook dat niet helemaal nieuw: de BMW 1 Serie had dat in 2004 ook al. Net als diverse andere auto’s heeft de GL5x verlichting ook die dynamische clignoteurs.

Range Rover Sport achterlichten

Lexus-look

De belangrijkste reden om te kiezen voor deze upgrade is omdat je het er cool uit vind zien. Ergens lijkt het op een setje ‘Lexus-look’ achterlichten monteren op een 100.000 euro kostende Land Rover Range Rover Sport. Volgens Glohh is het daadwerkelijk een upgrade ten opzichte van de standaard items. We zullen hen op hun woord moeten geloven.

Verschillende soorten GL-5x

L494-generatie

Het maakt niet uit welke Range Rover Sport je hebt, zolang het er maar eentje is van de tweede generatie (L494). Ook maakt de uitvoering helemaal niets uit. De prijs is overigens niet mals. Voor een setje achterlichten wenst Glohh 1.329 euro te ontvangen. Niet goedkoop, maar een setje originele achterlichten zal niet veel goedkoper zijn.

Verschillende bouwjaren

Arden

Mocht je geen lampen bij de firma Glohh willen bestellen, maar juist bij een erkende Land Rover tuner, dan is dat uiteraard mogelijk. Je kan gewoon bij Arden aankloppen. Die verkopen exact dezelfde units voor 1.165 euro. Dat is snel verdiend.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Video: Range Rover Sport SVR klinkt uit de kunst
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

arden, Land Rover, LED, range-rover-sport, tuning

Vorig bericht: « Officieel: de splinternieuwe DS 9 E-Tense is een luxe limo!
Volgend bericht: Honda S2000 van Autobloglezer gestolen [UPDATE: terecht] »

Lees Interacties

Reacties

  1. e39540itouring zegt

    24 februari 2020 om 18:08

    Z8 had neon achterlichten volgens mij?

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      24 februari 2020 om 19:19

      Yep, dacht ik ook!

      Login om te reageren
    • P1m zegt

      24 februari 2020 om 19:19

      @e39540itouring: Volgens mij ook inderdaad.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        24 februari 2020 om 20:03

        @p1m: even nagekeken en waren idd neonlichten

        Login om te reageren
    • donaldjgarrison zegt

      24 februari 2020 om 20:50

      @e39540itouring: was inderdaad neon ja.

      Login om te reageren
      • dufornee zegt

        24 februari 2020 om 22:03

        @donaldjgarrison: ja was neon!

        Login om te reageren
    • vondick zegt

      25 februari 2020 om 06:30

      @e39540itouring: ok, maar in 2003 hadden ze al wel LED achterlichten in de E46 coupé.

      Login om te reageren
      • jajeroenja zegt

        25 februari 2020 om 07:00

        @vondick: Daar dacht ik ook meteen aan, de M3

        Login om te reageren
      • e39540itouring zegt

        25 februari 2020 om 07:56

        @vondick: vanaf 2000 ook al in de e39. Noemden ze celis maar was ook led.

        Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    24 februari 2020 om 18:37

    Het is mooi dat met de huidige lichttechnologie de mogelijkheden onbeperkt zijn…

    Maar ik vind het eigenlijk nog veel knapper hoe autofabrikanten vroeger het voor elkaar kregen om met beperkte mogelijkheden toch heel herkenbare verlichtingsunits te maken.

    Soms ware kunstwerkjes, neem bijvoorbeeld de simpele ronde achterlichten van de Ferrari F40 en F50. Of de drie ronde koplampen aan weerszijde van de Alfa 159. Of de dubbele ronde koplampen van een Jaguar XJ waarvan de rondingen doorlopen in de welvingen van de motorkap. Terwijl BMW ook dubbele ronde koplampen had, maar een totaal ander voorkomen wist neer te zetten.

    En het allermooiste blijven toch wel de gele Franse koplampen die onder meer Franse auto’s vroeger hadden. Kan geen xenon, led, oled of wat dan ook tegenop.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      24 februari 2020 om 20:34

      @moveyourmind: toen kon je nog wat zien nadat je tegenligger voorbij was in plaats van nog een halfuur twee wit /blauwe vlekken op je netvlies te hebben…

      Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      25 februari 2020 om 09:05

      Mooie voorbeelden! Of de Volvo 850 estate.

      En iets na de 159, de Guilietta, met de kenmerken led achterlichten. Ook mooi hoor!

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      25 februari 2020 om 10:01

      @moveyourmind: die ronde achterlichten van de meeste supercars uit die tijd, o.a. Lamborghini, kwamen rechtstreeks uit de Hella-catalogus voor stadsbussen, vrachtwagens en graafmachines.

      Login om te reageren
  3. neymar zegt

    24 februari 2020 om 18:38

    BMW Vorsprung durch Technik!

    Login om te reageren
  4. crashingduke zegt

    24 februari 2020 om 19:00

    In 2000 had Cadillac al LED remlichten / clignoteurs.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 februari 2020 om 19:57

      @crashingduke: Hyundai had toen ook bij de Equus voorop LED-richtingaanwijzers, die kwam ook rond die tijd of iets eerder uit.

      Login om te reageren
      • Goed_Koopman zegt

        24 februari 2020 om 21:59

        @Loek: omstreeks 2001 kwam de doorbraak voor toepassing van LED techniek in achterlichten. Allereerst in de topklasse natuurlijk: denk aan de 2001 BMW 7-Serie E65, de 2001 Audi A8 of de 2001 Mercedes-Benz SL R230. Poeh dat maakte indruk. Ietsjes later ook in de Volkswagen Phaeton, Rolls-Royce Phantom, Mercedes-Benz E-Klasse W211 (alleen op de duurste Avantgarde) en Bentley Continental GT. Vooral de Phaeton was toen hypermodern, zeker in vergelijking met de toenmalige Mercedes-Benz S-Klasse W220 pre-facelift, die in de basis rondom simpele halogeenpitjes achter dikke reflectorglazen had. Ding leek opeens stokoud. Audi experimenteerde overigens al met LED techniek in koplampen, zie bijvoorbeeld de Avantissimo concept. Langzaamaan ontwikkelde de techniek zich steeds verder en werd de productie goedkoper. Nu zit het op een luxe Picanto… weg charme. Eigenlijk wel een leuke ontwikkeling hoor, dat LED in autoland. Je zou er zo een artikel over kunnen schrijven.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      25 februari 2020 om 07:21

      @crashingduke: de knipperlichten achter van de Alfa 166 waren Ook LED. In 1998…

      Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      25 februari 2020 om 09:01

      Of de Maseratie 3200 GT, met de boog achterlichten. Die was ook een van de eerste toch?

      Login om te reageren
  5. gillis zegt

    24 februari 2020 om 19:03

    Eigenlijk het enige waar je aan de buitenkant nog aan kan zien of een auto uit 2019-2020 komt of uit 2010. De lampen zijn iets veranderd. Wordt tijd voor een radicale verandering in design. Niet zoals de tesla truck natuurlijk.

    Login om te reageren
    • mausk zegt

      25 februari 2020 om 09:52

      Steeds groter wordende grilles

      Login om te reageren
  6. flatsixx zegt

    24 februari 2020 om 19:10

    Heb er zelf eentje uit 2015, vast geen gezicht om die nieuwe er op te zetten he?

    Login om te reageren
  7. sntial zegt

    24 februari 2020 om 19:25

    Nu nog die lelijke LED signature vooraan fixen en we zitten goed

    Login om te reageren
  8. jerudo zegt

    24 februari 2020 om 19:34

    De Bmw e39 vanaf 2000 had al led lichten achteraan, kon je er ook niet uithalen, zat vast in de lampunit.

    Login om te reageren
  9. momo zegt

    24 februari 2020 om 19:34

    Geef mij maar de facelift achterlichten van de RR sport. De rest vind ik zo nep..

    Login om te reageren
  10. emping zegt

    24 februari 2020 om 19:41

    Dynqmische clignoteurs?

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    24 februari 2020 om 20:01

    Het blijft een dingetje verlichting. Een ding is zeker, de dynamische knipperlichten van Audi blijven geniaal. Eindelijk gebruiken Audi rijders hun knipperlicht omdat ze het zo cool vinden!

    Login om te reageren
    • e39540itouring zegt

      24 februari 2020 om 20:34

      @dutchdriftking: ik vind het vooral afleidend. Wel opvallend dat ze ze daardoor wel gebruiken inderdaad!

      Login om te reageren
    • marinepower zegt

      24 februari 2020 om 21:14

      @dutchdriftking: Peugeot heeft dat ook al, dus daar is het nieuwe ook al weer af.

      Login om te reageren
    • papa zegt

      25 februari 2020 om 06:06

      @dutchdriftking: ik reed in 2010 al in een mustang die dynamische knipperlichten had

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        25 februari 2020 om 08:40

        @papa: Ik dacht dat de Mustang het rond 2015 kreeg? Audi kreeg het ook rond die tijd.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      25 februari 2020 om 07:17

      @dutchdriftking: het is vooral een leuke gimmick, waarvan ik me wel eens verbaas dat het überhaupt toegestaan is…

      Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    24 februari 2020 om 20:01

    Hoelang voordat we deze lichten kunnen zien op een 20e hands Golf 4?

    Login om te reageren
  13. vaakbenjetebang zegt

    24 februari 2020 om 20:28

    Het zijn treurige tijden. ‘Vroeger’, toen autorijden nog gevaarlijk was en seks nog veilig… toen buitelden fabrikanten over elkaar heen om ons te vertellen over hun double wishbone wielophangingen, multiklepstechniek en wat dies meer zij. Tegenwoordig gaat het over infotainment, touchscreens en verlichtingskunstjes. Het stemt droef te moede.

    Login om te reageren
  14. juulzz zegt

    24 februari 2020 om 21:53

    Wat dacht je van een phaeton ;-)

    Login om te reageren
  15. 888natan zegt

    24 februari 2020 om 23:04

    Next step: RGB lightning…

    Login om te reageren
  16. nietcreatief zegt

    25 februari 2020 om 03:58

    Complete H1/ H4/ H7 kwaliteits set reservelampen : 20,- (ok niet valsspelen, complete lichtunit: 50,- tot 100,- p.s.)
    Xenon vervangingsset: 150,- tot 300,- per kant.
    Led vervangingsset: 1136,-

    Ik zie de vooruitgang wel ja.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North