• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ratten saboteren knusse Chevrolet Volt

Auteur: Alwood, gepost 11 februari 2011 om 22:09 – 25 Reacties

Voortaan ongediertetests doen?


De Chevrolet Volt rijdt eindelijk rond. In Amerika althans, wij moeten nog even wachten op onze Opel Ampera. Eigenlijk reed de Volt rond want ze worden geplaagd door ratten-terreur. Die houden wel van de knusse, warme (deels) elektrische auto.

Denk je het milieu te helpen door een hybride/elektrische auto te rijden, bijten ze alsnog je kabels stuk. Niet alleen marters zijn een probleem. Ratten kunnen er ook wat van.

Het probleem waar men nu tegenaan loopt zijn de accu’s. Meer specifiek het warmhouden van de accu’s bij stalling en opladen. Om de accu’s in topconditie te houden houdt de Chevrolet Volt deze op een stabiele temperatuur wanneer deze aan het stopcontact hangt. De warmte die hiermee gepaard gaat lokt de beestjes letterlijk de auto in. Eenmaal binnen is de kabelboom een onweerstaanbaar slachtoffer.

Eenzelfde probleem kan zich voordoen bij elektrische auto’s die de accu’s op temperatuur houden. Stijgen de temperaturen ’s nachts binnenkort weer dan is het probleem ook verholpen. Tot de volgende winter. Of krijgen plugin-hybride en elektrische rijders binnenkort garage’s op poten? (bron: kickingtires)

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

ampera, Chevrolet, Hybride, Opel, volt

Vorig bericht: « Driftvid: fun met Sierra Cosworth, E36 touring en MX5
Volgend bericht: De Ferrari 250 GTO van Stephen Mitchell »

Lees Interacties

Reacties

  1. As_long_as_it_is_fast zegt

    11 februari 2011 om 22:13

    Auto binnen zetten. Of auto afschermen. Misschien ook eens proberen je niet vlak bij een riool te zetten of een nieuw huis te kopen. :D

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      11 februari 2011 om 22:26

      @As_long_as_it_is_fast: je kan ook gewoon geen hybride kopen?

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        11 februari 2011 om 23:29

        @arashrsf: Zeg dat tegen die gekke Amerikanen. Zelfs de ratten willen ze saboteren. Echte petrolheads, die beestjes.

        Login om te reageren
      • MichaelvdBroek zegt

        14 februari 2011 om 14:50

        @arashrsf: hahhaha daar ben ik het mee eens!

        Login om te reageren
    • Stefan-Venema zegt

      11 februari 2011 om 22:33

      @As_long_as_it_is_fast: Of je engineered hem fatsoenlijk…

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        11 februari 2011 om 23:28

        @Stefan-Venema: Ja, nu ze dit weten zullen ze de toegang wel verhinderen door er een gaasje voor te steken of in te steken hoop ik. :D Of iets anders, uiteraard.

        Login om te reageren
  2. fconderkantlat zegt

    11 februari 2011 om 22:27

    @As_long_as_it_is_fast: voorkomen is altijd beter dan oplossen;)

    Login om te reageren
  3. EFB zegt

    11 februari 2011 om 22:30

    Dat die ontwerpers daar geen rekening mee houden zeg. Aanklagen die handel..

    Login om te reageren
  4. tunefuldjmike zegt

    11 februari 2011 om 22:31

    dus je moet je accu’s warm houden om ze goed te laten functioneren ? en die kolencentrales maar blazen…
    wat spaar je dan op het milieu.

    Login om te reageren
  5. bartinspace zegt

    11 februari 2011 om 22:33

    Eh.. Moet er in de tweede zin niet nog een ‘niet’? OT: hadden ze hier niet een speciaal soort gaas voor bedacht? Staat me nl. iets bij van een dergelijke overlast hier in Nederland :p

    Login om te reageren
  6. EFB zegt

    11 februari 2011 om 22:33

    @tunefuldjmike:

    niks, maar dat was toch al bekend?

    Login om te reageren
  7. HDM zegt

    11 februari 2011 om 22:56

    En ow wee als je er eentje uit je auto mept want dan staan alle dierenpartijen weer op de achterste poten…

    Login om te reageren
  8. barney zegt

    11 februari 2011 om 23:00

    Vreten ze je dijken niet lek dan zitten ze wel in je auto. Call me crazy, maar wat mij betreft worden die krengen wereldwijd uitgeroeid.

    Login om te reageren
  9. wolf zegt

    11 februari 2011 om 23:20

    @barney. Jij snapt het niet echt, vriend.Muskusratten hebben niets met (riool)ratten te maken. Brengen geen ziektes over en worden als delicatesse gegeten.Graven wel gaten, dus wel lastig.Crazy ben je niet, wel slecht geïnformeerd.

    Login om te reageren
    • barney zegt

      11 februari 2011 om 23:33

      @wolf: Wolf, vrind. Ik weet voldoende over ratten. Sterker, ik wil er niet eens meer over weten dan ik al weet. Ik generaliseer gewoon. Om het wat overzichtelijk te houden. Het blijft tenslotte een auto blog en geen diermilieuhippieblog. Maar toch bedankt voor de uitleg hoor. Er zijn vast mensen die dat nog niet wisten.

      Login om te reageren
  10. oxymoron zegt

    12 februari 2011 om 00:31

    Is dit niet gewoon een verhaal om de Volt in een slecht daglicht te stellen? En als het echt zo is, is een kabelboom gemakkelijk af te schermen.
    Is overigens het voordeel van een electrische auto niet dat op al die lekkere leidingen spanning staat, met op zijn minst pijnlijke tandjes tot gevolg? Ratten zijn best slim, die leren snel genoeg dat je er beter niet in kunt bijten.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      12 februari 2011 om 02:34

      @oxymoron: Juist jij snapt hem als enige.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      12 februari 2011 om 19:01

      @oxymoron: Lijkt mij heel aannemelijk. Absoluut. Maar weet je hoeveel ratten er zijn? Voor die het allemaal weten is jouw kabelboom toch door midden. ;)

      Ach ja, het is overal weg.. hier bijten de ratten in je draden. Ben maar blij dat je niet in Australië woont, dan spoelt die gewoon weg.. da’s nog lulliger.

      Login om te reageren
  11. raphael zegt

    12 februari 2011 om 02:35

    Broodje aap, hoe naief wil je zijn om dit te geloven.

    Login om te reageren
  12. Nico94 zegt

    12 februari 2011 om 08:20

    Ach, als je zo’n auto koopt, dan is de natuur je beste vriend en dan gun je de ratten wel een warm nestje!

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    12 februari 2011 om 08:44

    Dus het is een rattehok ?

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    12 februari 2011 om 09:55

    Al-Qaida heeft een nieuw wapen…

    Login om te reageren
  15. Justawheelchairguy zegt

    12 februari 2011 om 10:49

    Lol @ Esprit_de_Flandre

    Login om te reageren
  16. laurensje zegt

    12 februari 2011 om 16:56

    Mijn argument waarom weinig rijdende liefhebbersauto’s als een EV Lotus Elise onzin zijn, die dingen verbruiken constant electriciteit om de accu’s in conditie te houden. Stel je voor dat je het snoertje in je stalling een keertje vergeet, gaan de dingen diep ontladen en is het autootje total loss. Komt vast wel een app’je voor, nog meer stroomverbruik…

    Login om te reageren
  17. pontiac zegt

    14 februari 2011 om 20:07

    het is en rattenhok whaha hoe komen die ratten dan binnen met in koevoet whaahahah !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North