• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RDP Performance doet de Dodge Challenger: 1000 pk!

Auteur: ricardo, gepost 4 januari 2009 om 22:35 – 45 Reacties

Engine-pr0n


De schitterende Dodge Challenger, maar dan met wat meer pk’s. Standaard heeft de SRT-8 425 pk, nadat RDP Performance hem heeft gekieteld zijn dit er iets meer.

Het doel van RDP Performance was om met een auto de kwart-mijl sprint in 9 seconden af te leggen. Ter vergelijking: de Bugatti Veyron zit op ongeveer 10 seconden. Met behulp van een angstaanjagende twin-supercharger en een lachgas injectiesysteem klinkt deze Dodge dan ook erg bruut. Verder zijn de cilinderkoppen aangepast, heeft de auto speciale aandrijfassen gekregen, is er een compleet nieuw uitlaatsysteem gemonteerd en zijn er tal van modificaties in en om de auto uitgevoerd.

Saillant detail: ondanks dat het vermogen meer dan verdubbeld is, gebruiken ze de originele versnellingsbak. Enkel de software voor de bak is afkomstig van RDP Performance.

1000 pk

Ook interessant!

  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, srt-8, tuning, Video

Vorig bericht: « Splinter update: foto’s & video
Volgend bericht: Eerste maandagochtend van 2009: sneeuw en files »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cool! zegt

    4 januari 2009 om 22:41

    Een nieuwe dodge Callenger!
    –edit: juist ja, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
  2. Iceman zegt

    4 januari 2009 om 22:44

    Nu nog een launch control erop :)

    Login om te reageren
  3. FordGT zegt

    4 januari 2009 om 22:56

    Prachtig zo’n Dodge Challenger. Van de week stond hier in het dorp een Dodge Charger met SRT8 erop, maar ik weet niet hoe je het bij een Dodge kan herkennen of het echte en V8 is als de auto uitstaat heeft deze verder ook 425 pk? En hoe snel zit die aan de 100?

    Login om te reageren
  4. AutoInformatief zegt

    4 januari 2009 om 22:59

    Oke dat is dus best wel bruut :shock:

    Login om te reageren
  5. Antonius86 zegt

    4 januari 2009 om 23:10

    Stationair loopt ie niet echt soepeltjes he? Of is dat juist de bedoeling?

    Login om te reageren
  6. Autofans.be zegt

    4 januari 2009 om 23:23

    Zotste bal :) Nice job Dodge

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    4 januari 2009 om 23:28

    @ FordGT: Hij staat standaart lager op de weg, 19 -of 20” velgen zijn standaart, verder is het bij de Charger SRT vaak zo dat hij HEMI-striping heeft over de achter -en zijkant, en een flinke hoodscoop ;)
    Als dat alles je niet opvalt, wacht maar tot je de motor hoort :P

    Ont: Kudos voor die versnellingsbak, dat die onaangepast al die bhp’s (not to mention het koppel) aankan. Blijft de vraag, hoe krijg je dit op de weg? :roll:
    Tegen de tijd dat de banden langzaam ophouden met spinnen en wat grip beginnen te vinden, staat die standaart 911 Turbo al bij t volgende stoplicht :P

    Login om te reageren
  8. wapz zegt

    4 januari 2009 om 23:29

    De versnellingsbak gaat echt in no-time naar de klote.

    Login om te reageren
  9. GeoBem007 zegt

    4 januari 2009 om 23:31

    Antonius86: Zulke auto’s lopen zelden fatsoenlijk op stationair. Is ook niet echt de bedoeling ;-) Zo’n motor begint wrs pas fatsoenlijk te lopen vanaf 2000 RPM.

    Vet geil :-D

    Doemijdiema, maar dan zonder de Supercharges. Hun andere aanpassingen zullen ook wel voor +500pk garant staan ;-)

    Login om te reageren
  10. Guido zegt

    4 januari 2009 om 23:41

    als mijn bmw zou klinkt gaat ie nr de garage :O

    Login om te reageren
  11. Yannick zegt

    4 januari 2009 om 23:50

    dan heb je die dubbele supercharger getunede camero nog niet horen rochelen…
    lijkt wel aan zijn laatste slagen te zijn gekomen…

    Login om te reageren
  12. Antonius86 zegt

    4 januari 2009 om 23:53

    haha guido, precies, dat dacht ik dus ook… Het (stationair waardeloze) geluid is trouwens wel errug vet!!!

    Login om te reageren
  13. JanJansen zegt

    4 januari 2009 om 23:57

    Een versnellingsbak voor dit soort vermogens kost om en nabij de 40.000. Ik vermoed dat de bak niet meer in het budget paste.
    Ter vergelijk; bij een Donkervoort moet je de bak al aanpassen boven de 180 pk (= ongeveer 1,5 maal waar de Ford t9 bak voor bedoeld is), anders breekt het huis doormidden.

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    5 januari 2009 om 00:07

    @Guido: waw, je hebt een bmw?Jij bent mijn nieuwe held !

    Login om te reageren
  15. Guardian-X- zegt

    5 januari 2009 om 00:13

    Bruut machien maar vraag me iets af … Iemand die weet waarom die extreem opgedreven dingen zo slecht idle draaien? Op de high end zal et wel marcheren maar valt da nu zo moeilijk af te regelen voor idle “normaal” te draaien. Denk dat dit snel stalled als je niet goed oplet ..

    Login om te reageren
  16. guzmann zegt

    5 januari 2009 om 00:25

    Kolere……die superchargers zijn bijna net zo groot als die vacuumpompen bij ons op t werk….. :o

    Login om te reageren
  17. Tombnolz zegt

    5 januari 2009 om 00:29

    @ ricardo:

    Je mag stilaan de ” ! ” laten vallen na ” 1000 ” pk, we zien de laatste tijd constant 1000 pk-beesten passeren :)

    Off topic: Hoe speel je dat voor mekaar? zonder eerst te spammen op AB direct redactie-lid mogen worden? Of spamde je onder een andere naam?

    Login om te reageren
  18. Race_Kees zegt

    5 januari 2009 om 00:56

    @ Guardian-X: Dit geluid hoor je heel vaak bij die dragrace wagens. In Drachten op de Airstrip is zomers een aantal keer dragraces met pro/semi-pro wagens. Ze hebben altijd dat nerveuze geprutteld op idle.

    Login om te reageren
  19. Notorious zegt

    5 januari 2009 om 02:14

    @SimonMc: Ga ergens anders jaloers lopen.

    Login om te reageren
  20. RijNouNsDoor! zegt

    5 januari 2009 om 07:21

    Waanzinnig youtube filmpje! Vooral dat ie zo asociaal hard uit de trailer komt zetten, bizar! Maarja, daar heb je dan ook 1000pk voor.

    Login om te reageren
  21. S. Gunter zegt

    5 januari 2009 om 08:52

    Wanneer zien we het filmpje van de kwart-mijl sprint!:D:D?

    Dit is wel echt heel bruut, maak je meteen de buurt mee wakker!

    Login om te reageren
  22. Timmie zegt

    5 januari 2009 om 09:37

    Effe een jaartje in dagelijks verkeer hiermee rondtoeren, en de motor ligt aan diggelen. De aandrijfriemen voor de superchargers worden namelijk rechtstreeks blootgesteld aan de elementen!

    Login om te reageren
  23. Sorcerer zegt

    5 januari 2009 om 10:18

    Wat een baggerfilmpje zeg. Zo goed klinkt het ding nou ook weer niet, loopt vooral rete-onstabiel, alsof hij telkens bijna afslaat ook, verder niks van performance te zien…

    Login om te reageren
  24. Floyd zegt

    5 januari 2009 om 10:39

    Die aandrijfriemen voor de superchargers leveren wel een speciaal effect op als je even iemand opschept van het voetpad…

    Login om te reageren
  25. jOnas zegt

    5 januari 2009 om 10:57

    Neemt hij dan ook nog bochten ? :p

    Login om te reageren
  26. donkeyKONG zegt

    5 januari 2009 om 11:14

    @jonas
    Waarschijnlijk wel…maar dan achterstevoren:)

    Login om te reageren
  27. Wankel zegt

    5 januari 2009 om 11:26

    lol @ de ralentie van dit beest, klinkt alsof ie hier en daar een taktje overslaat. supervet geluid eens hoog in de toeren!

    Login om te reageren
  28. Marly zegt

    5 januari 2009 om 11:26

    Dit soort motoren lopen zelden goed stationair.
    De mengselwaarde en ontsteking hoeven namelijk bij de toerental verre van optimaal afgesteld te staant.
    Het gaat dus idd pas bij hogere toeren goed lopen. Je zoekt immers altijd de verhouding tussen de schraal en te rijk megsel.

    Goed lopen bij stationair is gemist vermogen op hogere toerentallen. (motoren gemaakt om optimaal te presteren op hoge toerentallen over een korte afstand, lees: Dragrace)

    Login om te reageren
  29. gerardo zegt

    5 januari 2009 om 11:46

    Weer zo`n “redder”van de amerikaanse auto-industrie. Ze leren het nooit!

    Login om te reageren
  30. Thibaut zegt

    5 januari 2009 om 12:41

    zo zie je maar dat de versnellingsbak van de GTR slecht is;)

    Login om te reageren
  31. Troyk zegt

    5 januari 2009 om 12:42

    Ik kan er wel wat mee..

    *opent rits* :D

    Login om te reageren
  32. eindhoven zegt

    5 januari 2009 om 13:51

    en??? is het ze gelukt die 9 sec?

    Login om te reageren
  33. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    5 januari 2009 om 14:58

    Dit vind ik nou echt geil!

    Ik wil nu wel een filmpje zien van de 1/4 mile!!

    Login om te reageren
  34. GerreLekker zegt

    5 januari 2009 om 15:15

    Ik kan me vergissen maar zulke performance machines hebben een andere nokkenas waardoor de kleppen later sluiten (= langere inflow = meer benzine = meer performance). Dit is echter enkel nuttig bij hogere toerentallen omdat dan de inflow veel groter is. Bij het stationair draaien is de vraag naar benzine veel lager en krijg je zo’n pruttelende motor. Variabele nokkenas/variabele kleppentiming maakt ook gebruik van dit principe, maar ik denk niet dat deze pure performance machine hiermee uitgerust is.

    Login om te reageren
  35. H zegt

    5 januari 2009 om 15:15

    Och stationair levert hij ook nog een leuk geluid.

    Login om te reageren
  36. 307hdi zegt

    5 januari 2009 om 16:35

    Nog een detail: de motor is geen 6,1 liter groot meer, aan het begin van het filmpje staat 440 stroker, dwz dat de 6,1 is opgeboord tot 7,2 liter…. niet mis! Trouwens wel beetje waardeloos geluid, een echte muslecar moet donkerder klinken

    Om een leuke vergeluiking te geven: Dodge Charger R/T, 1968, ook een 440.

    Login om te reageren
  37. 307hdi zegt

    5 januari 2009 om 16:39

    shit het filmpje doet t nie… hoe werkt dat?

    Login om te reageren
  38. bakkerst zegt

    5 januari 2009 om 17:59

    en wat nou het mooie is, je ziet het nauwlijks, prachtig!
    heerlijk subtiel gelaten en geen overdreven gepruts aan de body, dat is tuning zoals het zijn moet!!
    toppertjes

    (afgezien van het feit dat het hele gebeuren natuurlijk een volstrekt onzinnig project is voor dagelijks gebruik..)

    Login om te reageren
  39. corvettez06 zegt

    5 januari 2009 om 18:13

    @sorcere ga jij maar terug naar school want jij snapt er volgens mij niks van , en je leest niet goed .

    Login om te reageren
  40. Rob USA zegt

    5 januari 2009 om 18:32

    De mooiste muziek voor een USA-carlover dat heeerlijke gegorgel!
    Wat die bak betreft; USA cars hebben gewoon hele goede versnellingsbakken omdat de fabrikanten al weten dat hele volksstammen dit soort auto’s nog vollop gaan kietelen (=opvoeren) . Ook zo voor de Mustang die kan van standaard 305pk tot makkelijk 550pk kan worden gebruikt.

    Login om te reageren
  41. clijde zegt

    5 januari 2009 om 18:34

    Super bak, de challenger is een van de mooiste hotrod’s van de nieuwe generatie. Deze tuning is een beetje overdreven, maar hoort zich goed aan. Standaard wil hij ook wel van z’n plaats denk ik zo, helaas heb ik hem nog niet gereden.

    Login om te reageren
  42. M-lover zegt

    5 januari 2009 om 19:43

    is 1000pk ineens speciaal ofzo? turbo’tje doet wonderen…

    Login om te reageren
  43. six-trey zegt

    5 januari 2009 om 20:36

    Het is pas een Muscle car als hij een automaat heeft. Dus Iceman lauch control my ass :P wel een lekkere bak maar het geroffel moet wat meer gebalanseerd klinken. hij klinkt bruut maar niet echt het geluid wat ik verwacht. Achja als hij snel is en eurpeaanse autos belachelijk kan doen lijken is het een goede auto voor mij ;)

    @M-lover
    Supercharger, geen turbo maar een dikke supercharger

    Login om te reageren
  44. Raptor zegt

    6 januari 2009 om 07:59

    @six trey
    “eurpeaanse autos” of “Europese auto’s” ? ;-)
    Ik vind die Amerikaan eerder belachelijk. Mag dan evenveel PK’s hebben dan een Veyron, maar zal lang niet zo mooi afgewerkt zijn en zo fijn rijden. Alleen dat belabberd geluid al…

    Login om te reageren
  45. tweedehands auto's zegt

    7 april 2010 om 09:09

    Maakt erg veel lawaai ja! maar natuurlijk ook wel wer erg veel pk’s!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North