• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Recall: 250.000 maal BMW X5/X6 terug naar de garage

Auteur: robbie, gepost 6 december 2012 om 22:50 – 51 Reacties

BMW xDriver35d recall


Klein probleempje voor de eigenaren van een BMW X5 xDrive35d/X6 xDrive35d er bestaat een kans dat er een bout kan afbreken waardoor de stuurbekrachtiging er plotseling mee kapt. Niet zo fijn natuurlijk in een enorme SUV.

Wereldwijd zou het gaan om bijna 250.000 X5’s en de RDW leert ons dat ook de X6 getroffen is door dit probleem. Of die zijn inbegrepen in de 250.000 auto’s of dat die er nog bovenop komen is (nog) niet bekend. Het gaat in elk geval we om serieus veel auto’s.

Benieuwd of jouw auto in de risicogroep zit? In Nederland gaat het om de volgende modellen: BMW X5 xDrive35d (2006-2012) en BMW X6 xDrive35d (2007-2010). Via de website van de RDW kan je zelf checken of jouw auto een bezoekje moet brengen aan de dealer.

BMW omschrijft het euvel zelf als volgt:

Bij deze voertuigen kan een tapeind van de riemaandrijving van de motor breken. De riemaandrijving van de motor valt hierdoor uit.

Uitvallen van de stuurbekrachtiging. De bestuurder wordt daarover via het instrumentenpaneel nadrukkelijk gealarmeerd.

De vertaling is volgens mij een beetje krom, want het zou gaan om een bout die een pulley voor de stuurbekrachtiging op zijn plek moet houden. Heel gevaarlijk zal het probleem niet zijn, maar als je stuurbekrachtiging plotseling uitvalt dan weet je waar het door komt. (via: huffingtonpost.com)

Ook interessant!

  • BMW maakt zichzelf belachelijk met nieuwe grille optie
    BMW maakt zichzelf belachelijk met deze grille
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
    Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Diesel, terugroepactie, X5, x6

Vorig bericht: « LOL video: Motoragent ziet drempel over het hoofd
Volgend bericht: Snowpocalypse: waarschuwing voor extreem weer »

Lees Interacties

Reacties

  1. nasty zegt

    6 december 2012 om 22:52

    Altijd bashen op toyota en honda. Strike back.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      7 december 2012 om 07:49

      @nasty: nah.. Zal wel een onderdeel betreffen dat BMW bij Toojoota inkoopt, ka niet missen..

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      7 december 2012 om 09:03

      @nasty:
      Maar onder de streep zit ik liever in een BMW dan in een Honda of Toyota.

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      7 december 2012 om 12:49

      @nasty:

      In elk geval gaat BMW niet in de fik. Check Mate !

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        7 december 2012 om 13:06

        @bempi: ferrari stijl?

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          7 december 2012 om 13:22

          @nasty:

          Eerder Audi R8 Style. :)

          Login om te reageren
  2. kaasboerin zegt

    6 december 2012 om 22:54

    Tsja, prutswerk.
    Afstraffen d.m.v. baaaad publicity.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      7 december 2012 om 06:44

      @kaasboerin: khad laatst een E200 met kapotte stuurbekrachtiging, die stuurde helemaal niet meer haha

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        7 december 2012 om 07:29

        @jzaero: lol! Wow, goed afgelopen zo te zien..

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          7 december 2012 om 09:12

          @kaasboerin: Ik stond stil dus no problemo, maar mijn oom zijn E240 maakte het wel erg bont. Gewoon op de A2 contact er opeens af, motor uit, stuurslot erop, rembekrachtiging weg, nou dan schrik je even de pleuris.

          Login om te reageren
  3. autobart zegt

    6 december 2012 om 22:56

    Vroeger had niemand stuurbekrachtiging.

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      6 december 2012 om 23:26

      @autobart: En nog iets vroeger had niemand een stuur. Those were the days!

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      7 december 2012 om 07:24

      @autobart: vroeger had je 175 bandjes en woog een auto 900kg.

      Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 december 2012 om 22:56

    Huh? Hebben die auto’s geen elektrische stuurbekrachtiging dan? Als die door een riem van de motor aangedreven wordt? Enlighten me plz…

    Login om te reageren
    • bram89 zegt

      6 december 2012 om 23:04

      @Svenska_Aeroplan_AB: Volgens mij is dit hydraulische bekrachtigd.

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    6 december 2012 om 22:56

    Kunnen ze die X6 niet allemaal gelijk houden?

    Login om te reageren
    • resulutionNL zegt

      6 december 2012 om 23:28

      @norge: Wat heb jy met vragend antwoordt geven. Bijna elke antwoordt van jouw is met een vraagteken. Of wil je weer in de top 10 komen?

      Login om te reageren
      • larsdeijsbeer zegt

        6 december 2012 om 23:59

        @VWTouran75: Net geëmigreerd zeker?

        Login om te reageren
  6. MAB zegt

    6 december 2012 om 22:57

    Het kan de beste overkomen zoals we zienn

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      6 december 2012 om 23:03

      @MAB: lol

      Login om te reageren
  7. kaasboerin zegt

    6 december 2012 om 23:03

    Wat een kleur trouwens die X6 op dat plaatje..

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    6 december 2012 om 23:11

    Sinds wanneer hebben de X5 en X6 een .35d motor? Dacht dat het altijd of .30d of .40d was?

    Login om te reageren
    • zender zegt

      6 december 2012 om 23:19

      @berlinetta: als BMW fan weet ik het zo langzamerhand ook niet meer..

      Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      7 december 2012 om 00:11

      @berlinetta: Bij de X5 heten de dieseltjes voor de facelift, dus van 2007 tot 2010, .30d en .35d en na de facelift, dus van 2010 tot en met heden, .30d en .40d. Bij de X6 heten de dieseltjes voor de facelift, dus van 2008 tot 2012, .30d, .35d en .40d en na de facelift, dus van 2012 tot en met heden, .30d, .40d en M50d. Ik begrijp dat je er nu nog steeds geen klote van snapt maar duidelijker kon ik het even niet opschrijven omdat ik net uit de kroeg kom rollen. :-)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        7 december 2012 om 00:29

        @straatpiraat: nee ik begrijp je verhaal, maar heb net even de website gecheckt. Zie .35d nergens staan.

        Login om te reageren
        • straatpiraat zegt

          7 december 2012 om 15:06

          @berlinetta: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=224959068&cd=634904815230000000

          Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    6 december 2012 om 23:29

    Vreemd dat dit niet bij alle dieselmotoren is. Aangezien de basis overal de 3.0 diesel is. Alleen de setup is wat anders.

    Login om te reageren
  10. Jantje_555 zegt

    6 december 2012 om 23:42

    250 000 auto’s is te verwaarlozen met het aantal dat toyota trg roept, dat is pas erg

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      6 december 2012 om 23:45

      @Jantje_555: Beter voorkomen dan genezen.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 december 2012 om 05:12

      @Jantje_555:
      Gek hé. die verkoopt er ook een beetje meer….

      Login om te reageren
  11. redbeams zegt

    6 december 2012 om 23:52

    Schandalig…duitse degelijkheid gaat hier niet op.

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      7 december 2012 om 07:47

      @redbeams: Schandalig idd. De firma die die bouten geleverd heeft moet aangeklaagd worden!

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        7 december 2012 om 16:07

        @Emile_Benz:
        Waarom? Ik stuur ze net een felicitatie….
        Als ze het maar niet met de 4 serie doen….

        Login om te reageren
      • redbeams zegt

        7 december 2012 om 17:26

        @Emile_Benz:

        De budgetafdeling van een poolse doe-het-zelf zaak?

        Login om te reageren
  12. S8-2000 zegt

    7 december 2012 om 00:18

    Eergisteren vloog bij mijn auto de V-snaar eraf doordat een spanrol het begaf. Midden op de snelweg zonder stuurbekrachtiging, da’s geen pretje kan ik jullie melden. Met moeite naar een tankstation kunnen rijden.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      7 december 2012 om 01:27

      @s82000: sinds wanneer heb je SB nodig op de snelweg

      Login om te reageren
  13. nibor zegt

    7 december 2012 om 00:34

    Oef, gelukkig heeft de X640d er geen last van…

    Login om te reageren
  14. vluggejapie zegt

    7 december 2012 om 01:37

    Feit: elk automerk heeft terugroepacties! Echt elk merk? JA! BMW kiest in dit geval net als Toyota overigens om het te melden. Transparantie noemen we dat en daar hou ik wel van. Het gros van de merken houdt de fouten voor zichzelf en lost het op bij de onderhoudsbeurt.

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    7 december 2012 om 02:43

    Terugroepactie is ook maar een recent fenomeen. Vroeger ging iets gewoon kapot. Nu fixen ze de fout voordat het kapot gaat.

    Niks mis mee.

    (heleboel mis met een X6, maar da’s een ander verhaal :D)

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 december 2012 om 05:15

      @bozewolf:
      Recent? Ik heb in 1989 als eens voor een recall naar de garage gemoeten. Constructiefoutje van de wiekdraagarmen voor.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        7 december 2012 om 06:39

        @jrk68: Was het niet in 1589 ipv 1989 dat er een terugroepactie was van molenbouwer Jan Adriaansz Leeghwater wegens een constructiefout in de draagarmen van de wieken?

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          7 december 2012 om 07:27

          @moveyourmind: ahahaha +1

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          7 december 2012 om 16:09

          @moveyourmind:
          Zolang geleden al…?
          Zal toch mijn geschiedenis eens moeten ophalen….
          Maar ach, ik heb nooit veel gehad met molentjes….

          Login om te reageren
  16. schellekens006 zegt

    7 december 2012 om 03:12

    op het dashboard staat dan zo iets als Stuurbekrachting is weggevallen, u kunt alleen nog immer gerade aus

    Login om te reageren
  17. Alpinaa zegt

    7 december 2012 om 11:04

    Leuk als je er 20 of 21 inchers onder hebt liggen…

    Login om te reageren
  18. jeanclaude zegt

    7 december 2012 om 11:48

    Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit bericht een soort smoes is voor een wat groter probleem bij deze motor, namelijk de turbo’s.

    Login om te reageren
  19. glashelder zegt

    7 december 2012 om 12:41

    OK, dan geef ik nu even het goeie voorbeeld hoe je hiermee omgaat:

    Kan de beste overkomen. Goed dat ze het verhelpen.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 december 2012 om 16:11

      @glashelder:
      Kan de beste overkomen. Klopt, daarom gebeurd het Toyota zo vaak….

      Login om te reageren
  20. eindbaasje zegt

    7 december 2012 om 14:00

    …van een x5 naar lijn 5…

    Login om te reageren
  21. pieter-jan_catteeuw zegt

    7 december 2012 om 19:43

    Karma. Ik weet al welke autos ik van de weg kan halen om hun aandrijving to stelen voor de bioBentley(s) (RR – Lincoln – BelAir – …) conversies.

    James Findley gets to work with Wim Delvoye on fish city. Most likely a much better result than letting algea grow. Fish city doesn’t have to conform to human city limitations – so the buildings themselves can provide soil for plants on all levels.

    I think it might actually be profitable. Plus – money to be made on innovations such as the plug and play renewable-plastics geodesic dome design. You design it from the start as a customizable-mobile large scale production technology and (whoever owns the rights – the investors and engineers) can start building these domes all around the world. Hell – we might even revolutionize argicultural architecture. Or – how about sicking parts of parks and zoos under these shells. People will want them as a garden. I don’t know it it adds to the greenhouse effect. Probably not because you’re trapping the heat at low levels. And the extra plant growth absorbes extra CO2.

    If we put a rolls in fish city – it must look the part. You can perhaps have a gothic fish skyskrapers grow out of the car as if nature has taken over. The car will get all rusty and disappear probably – but it’ll be like a living thing itself while it is disintegrating. Be cool for people who come visit our fish city for years on end.

    Waterfalls should be made from hennep fiber composit (sprayed into molds) – perhaps mixing it with materials to get a good look without painting it. It can look cool without having to be realistic rock. It can be something totally new and unseen.

    Having plants inside fish city also makes the aquaponic filter system smaller. It could be cool if a couple of real life trees in a medium were the aquaponic system. That does mean you have to start with full grown trees or have an alternative system while they get up to full size – or have a smaller amount of fish while the trees are growing. You can have a hybrid variable system.

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      7 december 2012 om 22:30

      @Pieter-Jan: je moet toch echt eens minder aan de dope gaan hangen jongen…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North