• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Recall Alert: Rolls-Royce Phantoms kunnen ontploffen

Auteur: Alwood, gepost 21 februari 2013 om 20:54 – 41 Reacties

Waar zit het tankklepje?!


Net je nieuwe Rolls-Royce Phantom (2013) binnen? Jammer! Breng maar weer terug, de dealer moet even je tankvulslangtrechterspanningbeschermer nakijken.

Schokkend is vooral het nieuws dat zelfs het laag-volume, extra luxe, peperdure Rolls-Royce dus niet aan ordinaire ‘recalls’ ontkomt. Op enig moment, gedurende de productie van 27 auto’s voor modeljaar 2013 stond er toch iemand in de fabriek te slapen. Nu rijden/zweven/staan er 27 Phantoms op deze aardkloot waarbij (mogelijk) de brandstofvulslang niet beschermd is tegen statische elektriciteit.

Het ‘moment van chaos’ in de Rolls-Royce fabriek heeft gelegen tussen 2 november 2012 en 18 januari 2013. Is uw Rolls-Royce Phantom in deze periode gebouwd: ga niet tanken, ga niet langs start maar rij direct door naar uw dichtstbijzijnde dealer of servicepunt. In het ergste geval springt er tijdens het tanken een vonk over tussen brandstofvulmond en carrosserie. Dan zijn de spreekwoordelijke rapen én een Rolls-Royce Phantom gaar. Mogelijk ook de wenkbrauwen van de chauffeur.

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau
  • Veganistische Rolls-eigenaren
    Veganistische Rolls-eigenaren bestaan blijkbaar niet

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

phantom, Rolls-Royce, terugroepactie

Vorig bericht: « BMW 3 Serie cabrio met 1 ‘koekracht’ is niet premium [China]
Volgend bericht: Video: hoe dodelijk zijn ‘ECO banden’ voor je grip? »

Lees Interacties

Reacties

  1. madoow zegt

    21 februari 2013 om 21:00

    Moet snel even langs de dealer dan!

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      21 februari 2013 om 21:02

      @madoow: jij ook al? Ik kom er net vandaan.

      Login om te reageren
      • Maffiazo zegt

        21 februari 2013 om 21:04

        @ferrari94tr: jij ook al ? heb de mijne daar achter gelaten . jij ?

        Login om te reageren
        • ferrari94tr zegt

          21 februari 2013 om 21:22

          @Maffiazo: Ingerolen tegen een Maybach. Als er binnenkort een Phantom te koop staat voor weinig dan weet je hoe het komt.

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            21 februari 2013 om 21:57

            @ferrari94tr: Is ingerolen de verleden tijd van ingeruild?

            Login om te reageren
            • zion88 zegt

              21 februari 2013 om 22:09

              @alcantara: haha ja volgens mij bedoeld ie het wel zo.

              Login om te reageren
              • ropbp zegt

                21 februari 2013 om 23:31

                @zion88: dat heb je met die nieuwe rijken…… Kunnen amper hun naam schrijven, maar hebben wel geld als water :-)

            • ferrari94tr zegt

              22 februari 2013 om 09:09

              @alcantara: ingerolen is toch gewoon goed? Of zie ik dat verkeerd?

              Login om te reageren
              • timberleek zegt

                22 februari 2013 om 09:21

                @ferrari94tr:
                ja dat zie je verkeer ;-)
                gewoon ingeruild

              • timberleek zegt

                22 februari 2013 om 09:22

                @timberleek:

                en verkeer moet natuurlijk verkeerd zijn

          • moveyourmind zegt

            22 februari 2013 om 05:23

            @ferrari94tr: Je had toch vooraf kunnen bedenken dat tanken met zo’n Rolls geen pretje is ?

            Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    21 februari 2013 om 21:04

    tankvulslangtrechterspanningbeschermer, geinig voor galgje;-)

    Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      21 februari 2013 om 22:07

      @rufctr01: of voor 4 plaatjes 1 woord;)

      Login om te reageren
  3. Lucb zegt

    21 februari 2013 om 21:10

    Ach het blijft techniek, dan kun je dat toch verwachten.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      21 februari 2013 om 21:15

      @Lucb: Engelse techniek, niet al te best dus.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        21 februari 2013 om 21:53

        @bsxc2: gelul uit de ruimte. Wat is dan wel goed??

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          21 februari 2013 om 22:15

          @rufctr01: haha ik wil nu iets zeggen maar dat ga ik niet doen want dan lijk ik een vag fan..

          Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        21 februari 2013 om 22:14

        @bsxc2: engels? Heeft BMW alleen de emailtjes gelezen en dan vervolgens niet eens beantwoord? Waardeloze deutsche gründlichkeit!

        Login om te reageren
      • fep739 zegt

        22 februari 2013 om 09:56

        @bsxc2: RR is van BMW nu , Duitse degelijkheid wil je dus bedoelen :p

        Login om te reageren
  4. toroloco zegt

    21 februari 2013 om 21:11

    Een bom van een wagen. My name is Achmed the terrorist. Have a nice day!

    Login om te reageren
  5. adyton zegt

    21 februari 2013 om 21:11

    Wat een sensatietitel :p lijkt net uit een autoroddelblaadje te komen!

    Login om te reageren
  6. house zegt

    21 februari 2013 om 21:12

    Rolls Royce of niet, het blijft een product van de mens en daarmee dus onderhevig aan fouten.
    Vind het overigens wel jammer dat ze de Phantom beetje hebben verpest met de ledstrip in de koplampen, dat had mooier gekund.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      21 februari 2013 om 21:37

      @house: idd, ze hadden eigenlijk de koplampen van de drophead of coupe moeten gebruiken. Die zien er een stuk beter uit!

      Login om te reageren
  7. bentley1969 zegt

    21 februari 2013 om 21:20

    In de jaren ’90 had RR vergelijkbare problemen met de Corniche!

    Login om te reageren
  8. xilver zegt

    21 februari 2013 om 21:20

    Bam, nieuw woord voor galgje… bedankt AB.

    Login om te reageren
  9. zakar36 zegt

    21 februari 2013 om 21:50

    De eigenaar zal het niet zoveel schelen. De chauffeur daar in tegen…

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    21 februari 2013 om 21:57

    Zo drie BMW items op een rijtje, is het trap BMW dag vandaag?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 februari 2013 om 22:05

      @norge:
      Sterker nog, de 3de recall van BMW in een week….

      Login om te reageren
    • littleturbo96 zegt

      21 februari 2013 om 22:06

      @norge: Het valt ook op dat er vandaag veel M3’s op autojunk staan, maar dat is natuurlijk toeval. Of toch niet?

      Login om te reageren
      • matje140 zegt

        21 februari 2013 om 22:55

        @littleturbo96: Iemand is denk ik z’n map met autospots bestaande uit 500 BWM M’s aan het legen ofzo… want het zijn er wel heel veel ja!

        Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      21 februari 2013 om 22:34

      @norge: Elke dag hier hè! :)

      Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      22 februari 2013 om 22:23

      @norge: ach gut. Het BMW petje Norge is op z’n pikkie getrapt hahahaha. Als er een VAG bash was geweest, was z’n dag wél goed geweest. Huillie!

      Login om te reageren
  11. RobTWo zegt

    21 februari 2013 om 22:15

    Had de ’94 Opel Ashtray hier niet ook al last van, in de zin dat het ook echt is mis gegaan?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      21 februari 2013 om 22:29

      @RobTWo: wij hebben hier jarenlang een exemplaar uit ’95 gehad. Nog nooit van iets in die trant gehoord. Het kan uiteraard wel, het kan ook zijn dat het niet van toepassing was op de sedan aangezien wij die hadden. Of toch specifiek exemplaren uit ’94?

      Login om te reageren
  12. bazzelijn zegt

    21 februari 2013 om 23:43

    Exploderen…………maar wel in stijl.

    Login om te reageren
  13. r5d5 zegt

    21 februari 2013 om 23:48

    ik heb hem ingeruild voor 10 opel adam’s hehe

    Login om te reageren
  14. 1audi1 zegt

    22 februari 2013 om 00:12

    Vind het geweldige auto’s en een geweldig merk maar voor 5ton+ moet dit toch niet kunnen, als je dat wel wilt koop je maar een ferrari

    Login om te reageren
  15. 1audi1 zegt

    22 februari 2013 om 00:12

    @1audi1 , dan koop je wel een ferrari

    Login om te reageren
  16. flippert zegt

    22 februari 2013 om 07:03

    T lijkt wel een Toyota..

    Login om te reageren
    • justaminifan zegt

      22 februari 2013 om 07:37

      @flippert: dure Toyota dan…

      Login om te reageren
  17. ardonjr zegt

    22 februari 2013 om 09:09

    @Alwood: Leuk geschreven stukje.. ik moest er hartelijk om lachen ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North