• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull Racing baalt van beslissing Red Bull Ring

Auteur: jaapiyo, gepost 20 juni 2020 om 16:58 – 13 Reacties

Red Bull Racing

Interne strubbelingen bij het Red Bull imperium.

Red Bull eindbaas Dietrich Mateschitz heeft het lekker voor elkaar. De Oostenrijker, opgeleid als marketingpipo, begon zijn carrière ooit bij ons eigen Unilever. Later stapte hij over naar het Duitse Blendax, alwaar hij tandpasta aan de man moest brengen. Niet bepaald een flitsende business zou je zeggen, maar alles verandert als Dietrich een zakenreis maakt naar Thailand. Aldaar komt ‘Didi’ het drankje Krating Daeng tegen, wat Thais is voor -jawel- Rode Stier. Samen met de man achter dit drankje richt de dan al 40-jarige Mateschitz Red Bull GmbH op in 1984. Tegenwoordig behoort de 76-jarige tot de 100 rijkste mensen ter wereld.

Dat laatste is puik nieuws voor de wereld van de autosport. Red Bull is daarin inmiddels namelijk niet meer weg te denken. Van motocross tot F1, als het maar een motor heeft en hard gaat is Red Bull van de partij. Zoals bekend heeft Red Bull al een tijdje twee F1 teams, maar daarnaast is de energieblikgigant ook eigenaar van de Red Bull Ring in Oostenrijk. Dat dit circuit dat eerder bekend stond als de Österreichring en de A1 Ring weer op de F1 kalender staat mag je ook best toeschrijven aan Red Bull.

Dit bijzondere F1 jaar zal de Red Bull Ring ook de eerste twee races van het jaar hosten. In dat opzicht is het best raar te noemen dat Renault F1 onlangs twee testdagen afwerkte op de baan. Uitgerekend Renault, dat zo’n prikkelige relatie onderhoudt met Red Bull Racing. En dat terwijl Red Bull Racing überhaupt niet gaat testen tot eind juli, als de eerste races al achter de rug zijn.

Kennelijk is de beslissing er eentje geweest waar het raceteam niks mee te maken had. Helmut Marko betwijfelt bij OE24 namelijk de wijsheid van de beslissing. Het is toch een beetje een inkoppertje om te denken dat Ricciardo, Ocon en het team wat voordeel hebben gehad van de rondjes op de Red Bull Ring. Te meer daar Renault volgens Marko weliswaar een oud chassis heeft gebruikt, maar wel de nieuwe motor:

Renault moest met een twee jaar oud chassis rijden, maar er zat wel een nieuwe motor in. Ik was onder de indruk van de duurzaamheid. Ik vraag me alleen af of het wel zo slim is om de Red Bull Ring aan Renault te verhuren.

Helmut Marko, francofiel

Waarvan akte. Denk jij dat Renault een voordeeltje heeft gehad van de test? Of maken die Fransen toch geen kans? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: de nieuwe Pit Wall van Red Bull Racing
  • Red Bull Racing overweegt een eigen sportauto te bouwen
    Red Bull Racing overweegt een eigen sportauto te bouwen
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, dietrich-mateschitz, Helmut Marko, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Video – Mercedes-AMG GT R rij-impressie
Volgend bericht: 1.914 pk sterke supercar wordt razendsnel geleverd »

Lees Interacties

Reacties

  1. elemento zegt

    20 juni 2020 om 17:14

    Fransen maken een zooitje van

    Login om te reageren
  2. jeroenm83 zegt

    20 juni 2020 om 17:17

    Francofiel. Heerlijk!??

    Login om te reageren
  3. AstonMartinDriver zegt

    20 juni 2020 om 17:17

    Max is toch sneller dan Riciardo ☺️

    Login om te reageren
  4. shibby zegt

    20 juni 2020 om 17:18

    Ik denk dat het compensatie is voor alle ronden die ze gemist hebben in de afgelopen jaren waarin er een Renault torretje plof zei

    Login om te reageren
  5. wotskie zegt

    20 juni 2020 om 17:58

    Ik denk dat het goed is voor de sport als Renault er een voordeel uit zou halen, dan kunnen ze tenminste de aansluiting bij het middenveld terugvinden.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      20 juni 2020 om 20:58

      @wotskie: eens, maar ik kan me het sentiment vanuit Helmut Marko ook wel voorstellen

      Login om te reageren
  6. retetikker zegt

    20 juni 2020 om 19:19

    Duidelijk dat ze er voordeel uit halen. Renault rijdt al een paar jaar met dezelfde auto!

    Login om te reageren
  7. vincentbaan zegt

    20 juni 2020 om 19:23

    Voordeel: ja. Kans: nee.

    Login om te reageren
  8. bernoulli zegt

    20 juni 2020 om 19:29

    Ik zou het bedenkelijker vinden als een circuit partijdig zou zijn.

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    21 juni 2020 om 00:22

    Ik denk dat het voor de auto van Renault weinig uitmaakt. Alleen de coureurs kunnen er een klein voordeel uit halen ivm rempunten en flow van het circuit

    Login om te reageren
    • boriske zegt

      21 juni 2020 om 11:56

      Net omgekeerd, de coureurs kennen dat circuit van buiten. Het zal vooral de nieuwe motor zijn die er voordeel uithaalt qua enginemapping en andere zaken die mijn petje te boven gaan.

      Login om te reageren
  10. ghini zegt

    21 juni 2020 om 12:03

    “bij ons eigen Unilever” hahaha!

    Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    22 juni 2020 om 16:26

    RedBull sponsort niet alleen motorsporten. Getuige zijn bv de filmpjes van Danny MacAscill op joetjoep…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North