• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Renault Clio is voortijdig uitgelekt!

Auteur: robbie, gepost 2 juli 2012 om 21:24 – 49 Reacties

Renault Clio generatie 4 = gelekt


Foutje bedankt! Eigenlijk wilde Renault de vierde generatie Clio pas morgen onthullen, maar door een fout(?) op hun eigen website hebben we de eerste foto al te pakken. Wat vinden we van de eerste (productie) Renault die is ontworpen door Laurens van den Acker?

Morgen zal Renault alle details vrijgegeven, maar we kunnen wel alvast verklappen dat we de 4e generatie Clio voor het eerst in levende lijve kunnen aanschouwen tijdens de autoshow van Parijs later dit jaar. Ook zien we aan het neusje duidelijk de lijn terug die we al jaren bij recente conceptcars zoals de Captur en DeZir tegenkomen.

Ook is er een duidelijke link met de elektrische Renault Zoe te ontdekken als je goed kijkt. (via: carscoop)

Hieronder nog even een spyshot van niet zo lang geleden.

Renault Clio IV, op weg naar een harde confrontatie met een muur

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Video: Vuurwerk afsteken vanuit je Golf is GEEN goed idee
  • Video: Call of Duty-oprichter overlijdt bij heftige crash met Ferrari 296 GTS
  • Peugeot brengt deze stationwagon terug onder één voorwaarde
  • Zuinigste EV op de snelweg ooit laat zien hoe hopeloos de huidige elektrische auto is
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, parijs-2012, Renault, rood

Vorig bericht: « Wordt de Toyota Supra een BMW i8 in vermomming?
Volgend bericht: Video: Tom Coronel crasht hard op de Nürburgring »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeffreym3 zegt

    2 juli 2012 om 21:26

    Mooie lijnen!

    Login om te reageren
    • flipper zegt

      3 juli 2012 om 07:53

      Maar waar lekt ie dan zo? Ik zie het niet.. Wel onhandig, een nieuw model presenteren dat lekt.. Typisch frans..

      Login om te reageren
  2. WolfKrad zegt

    2 juli 2012 om 21:27

    Ik heb weinig met Renaults, maar moet bekennen: dit ziet er strak uit.

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    2 juli 2012 om 21:29

    Wauw! Niet te duur maken SVP, dan kan ik mijn Ibiza’tje samen met een paar euries achterlaten bij de Renault dealer!

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    2 juli 2012 om 21:29

    Woho , mooi dingetje zeg . Nou nog een leuk intereurtje en de mooiste auto in dit segment komt uit Frankrijk.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      2 juli 2012 om 21:31

      @norge: Jaha plus een i

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 juli 2012 om 03:01

      @norge:

      Je bedoelt de DS3?

      Login om te reageren
  5. theblackstig zegt

    2 juli 2012 om 21:30

    Zo, dat is wel heel erg concept-achtig. Ik vind dat zelf juist een pluspunt, maar de leaserijders en andere serieuze volwassen kopers vinden dit design denk ik wat te gewaagd.

    Van het design zelf vind ik de link met ronde en rechte vormen goed geslaagd. Zo zie ik dat de koplampen, grille en raampartij rechthoekig zijn ontworpen, terwijl met name de lijn in het front van de auto erg rond is.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      2 juli 2012 om 21:41

      @theblackstig: ach, als je hem in het grijs met wieldoppen ziet, zal het wel meevallen… ;)

      OT: dikke plus 1 voor Renault! Mooie auto. Ben erg benieuwd hoe deze zich gaat verhouden tot de eeuwige rivaal, de 208. Aangezien Peugeot nu een hele andere weg is ingeslagen (kleiner, lichter). Deze.ziet er sowieso wat groter uit. Groeien uit elkaar die twee!

      Login om te reageren
      • Ferry_76 zegt

        2 juli 2012 om 21:48

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        De 207 was ten opzichte van de concurrentie toch al 100 kilo te zwaar dus het verschil zal niet zo groot zijn denk ik.

        Login om te reageren
  6. kempenaer zegt

    2 juli 2012 om 21:31

    Ik vind het op het eerste gezicht zeker geen verkeerd ontwerp.

    Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    2 juli 2012 om 21:32

    Ziet er goed uit, best volwassen ook.
    Wel heel erg jammer dat ze niet van plan zijn om hem ook als 3 deur te maken.
    Zeker in het geval van de RS vind ik dat een min.

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      2 juli 2012 om 21:59

      @jrk68: Integendeel, een auto met twee rijen stoelen en vier zitplaatsen behoort vier deuren te hebben, zeker een Franse! Maar wie zegt dat een eventuele RS er niet maar twee heeft?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        2 juli 2012 om 22:01

        @oxymoron:
        Renault zelf.

        Login om te reageren
      • robbie zegt

        2 juli 2012 om 22:21

        @oxymoron: een compleet andere carrosserie ontwikkelen voor die paar duizend RS’en die ze verkopen is niet echt economisch haalbaar.

        Login om te reageren
  8. maartenmercedes zegt

    2 juli 2012 om 21:34

    Komisch dat de Alfa deurgrepen na 15 jaar weer helemaal ‘hot’ zijn…

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      2 juli 2012 om 21:48

      @maartenmercedes:
      Haha inderdaad!
      Veel auto’s hebben tegenwoordig ook van die kokers waar de tellers in zitten.
      Da’s ook zo’n typisch Alfa 156 overblijfsel.

      Login om te reageren
  9. feboboy zegt

    2 juli 2012 om 21:44

    Strakkk!!! wat zal die rs dan dik worden!!

    Login om te reageren
  10. bonkers zegt

    2 juli 2012 om 21:46

    Ziet er mooi uit, maar wel heel hoekig

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    2 juli 2012 om 21:48

    Fransen zijn goed bezig laatste tijd. DS-Citro’s, nieuwe Renault lijn.

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    2 juli 2012 om 21:49

    En opeens is de Polo wel erg gedateerd. Maar de Alfa greepjes achter ogen goedkoop en wat moet dat rare element op de dorpel nou eigenlijk voorstellen?

    Login om te reageren
  13. sdk16420 zegt

    2 juli 2012 om 21:49

    Ik snap niet wat iedereen er zo mooi aan vindt, maar die voorkant lijkt wel van een of ander Chinees namaakhok.

    Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      3 juli 2012 om 08:56

      @sdk16420:

      Er zullen altijd mensen zijn die geen smaak hebben …

      Login om te reageren
  14. PeugeotGTI zegt

    2 juli 2012 om 21:50

    Zozo het lijkt of de Fransen de aanval hebben ingezet op de Duitsers en de Koreanen.
    Eerst de C3/DS3, toen de 208 en nu de Clio.
    Ze laten de wereld even zien hoe je echt leuke auto’s maakt.

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      2 juli 2012 om 21:57

      @PeugeotGTI: De C3/DS3 stamt alweer uit 2009. Binnenkort faceliftje? Haha

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        2 juli 2012 om 22:00

        @ThomasBol:
        Hehe ja de DS was de eerste.
        Nouja de C5 is al voor de tweede keer gefacelift, dus het zou me niet verbazen…

        Login om te reageren
  15. brekkenbats zegt

    2 juli 2012 om 21:55

    Als deze clio ook door Van den Acker is ontworpen kan ik alleen maar zeggen: Chapeau! van den Acker. Je hebt geweldig werk afgeleverd!

    Login om te reageren
  16. klicko zegt

    2 juli 2012 om 21:57

    Ziet er prachtig uit, ben erg benieuwd hoe ‘ie er in ‘real-life’ uit ziet!

    Login om te reageren
  17. rvdwal1991 zegt

    2 juli 2012 om 21:59

    Ziet er goed uit… Van achter lijkt hij wel heel erg op een mitsubishi colt trouwens

    Login om te reageren
  18. SimonMc zegt

    2 juli 2012 om 22:04

    Hmmzzz…

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      2 juli 2012 om 22:13

      @SimonMc: ja deze is ook rood…

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        2 juli 2012 om 22:44

        @potjak: Ja weet ik, maar de scene lijkt ongeveer hetzelfde, en ik vraag me af of deze niet als basis heeft gediend voor de Renault foto, en dat er helemaal geen foto gelekt is, maar iemand heeft lopen klooien met photoshop.

        Kijk maar naar de koplampen bv, de vorm is grofweg dezelfde ( alleen wat grotere koplampen bij de Renault), en de insnijding in de voorbumper ook.

        Dan heb je ook nog het “heupwerk”.

        Ben geen kenner, maar iets zei me dat hier iets niet klopte.

        Login om te reageren
        • imdoctorbob zegt

          2 juli 2012 om 23:29

          @SimonMc: Het is ook altijd wel lastig, fabrikanten kijken toch altijd wel af bij elkaar.

          Maar hier zie ik toch veel elementen uit de vorige Clio terug, met een vleugje Megane misschien. Vergeet niet dat het huidige clio model al 6 jaar oud ofzo is en het was nooit echt vooruitstrevend geweest kwa ontwerp.

          Verder benieuwd naar het interieur, want hier loopt het huidige model hopeloos achter op de competitie.

          Login om te reageren
        • potjak zegt

          3 juli 2012 om 00:25

          @SimonMc: geloof me als je de Astra als basis neemt voor je photoshop dan maak je het jezelf wel heel moeilijk. Ik zie je vergelijk, zoals de heupen en denk niet dat er enige relatie tussen beide beelden is.

          Login om te reageren
  19. potjak zegt

    2 juli 2012 om 22:15

    Laurens mag blijven! Wat een mooie wagen is dit geworden. De huidige heeft mij nooit weten te overtuigen qua design, deze maakt alles goed.

    Login om te reageren
  20. larsdbs9 zegt

    2 juli 2012 om 22:17

    En de rs versie (renault sport) reed ook al op good wood, op de hill climb geloof ik.

    Login om te reageren
  21. Ferry_76 zegt

    2 juli 2012 om 22:19

    Laurens heeft bij deze Clio alleen maar de puntjes op de i gezet, dit is zo’n beetje de laatste ‘le Quement’ volgens mij. Dit design was al grotendeels bevroren toen den Acker kwam.

    Opzich een leuk ontwerp, maar die vouw in de dorpel is een beetje vreemd.

    Login om te reageren
  22. Vincent_van_B zegt

    2 juli 2012 om 23:06

    Ja, maar nee. Heb een allergie voor te laag geplaatste nummerplaten. Zijn ze er bij Peugeot eindelijk mee genokt, neemt Renault het over. Waarom?

    Login om te reageren
  23. Vincent_van_B zegt

    2 juli 2012 om 23:25

    Als je het kenteken nou net wat hoger doet…

    Login om te reageren
  24. tvrspeedsix zegt

    2 juli 2012 om 23:44

    Kunnen die kop/zijkant -lampen niet nog wat GROTER?? Goddawn! hoe lelijk!

    Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    3 juli 2012 om 03:05

    Dan liever een golf/A-klasse of zelfs een DS3. De DS3 is sowieso stukken mooier. En of die 2 achterste miniskule luikjes nu zoveel praktischer zijn dan gewoon een fatsoenlijke deur vanvoor?
    Ik denk dat ik voor de DS3 zou gaan. En moest ik een cent meer hebben de A-klasse. Dat is natuurlijk alleen als ik ooit in dit segment moet leasen. Anders ga ik natuurlijk voor een echte wagen.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      3 juli 2012 om 09:00

      @Hupke: Dit is geen Golf / A-klasse segment.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        3 juli 2012 om 09:40

        @eklasse:

        Wat is het dan, het is toch een 5deurs zoals de golf en de a-klasse en de bmw e87.

        Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      3 juli 2012 om 09:08

      @Hupke:

      Je bewijst wel dat je echt “veel” verstand hebt van de segmenten in autoland.
      De A-klasse en Golf behoren tot een segment hoger/groter dan deze Clio of de DS3.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        3 juli 2012 om 09:45

        @waxweazel:

        Ga je me nu verwijten dat ik slecht ben in hokjes denken? :p

        Deze clio is toch een 5 deurs zoals de golf/a-klasse/bmw e87/…
        De DS3 (of C30 ofzo) is wel maar een 3-deurs zoals de mini maar zitten die allemaal niet in het zelfde segment?
        Je hebt zo het 1e segment met al die belachelijke wagentjes zoals een C3(pluriel), (oude)A-klasse, audi a2, polo, lupo,… Kortom al die dingen waar een normaal mens niet zou inpassen en die maar voor 2 personen geschikt zijn.
        En dan daarboven heb je de hatchbacks waar je met 4 mensen (en vanchter dan iets kleinere) in kan eventueel met 5 deuren.

        Of hoe zit het anders?

        Login om te reageren
        • smoked zegt

          3 juli 2012 om 10:02

          @Hupke: De clio valt in de klasse van de Polo, B-segment.
          De Megane hoort in de klasse van de Golf, namelijk C-segment.

          Login om te reageren
  26. flipper zegt

    3 juli 2012 om 07:22

    Wat zitten d’r bizar grote wielen op dat ding? En zie ik daar nou al roest op die spatborden??

    Login om te reageren
  27. ar156sw zegt

    3 juli 2012 om 09:32

    Dat wordt wat… m’n schoonmoeder rijdt in een Clio, maar die kan bij mij nooit de achterdeur open krijgen :P

    Login om te reageren
  28. kickass zegt

    3 juli 2012 om 14:34

    Die Fransen worden ooit nog eens goed met auto’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North