• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Clio RS CUP en Megane RS CUP

Auteur: Wouter, gepost 10 juni 2008 om 16:33 – 31 Reacties

Renault Clio CUP
Renault knalt ‘m er even in: de Clio en Megane CUP zijn beiden gebaseerd op de RS-versies, maar zijn goedkoper!

Dat is nog eens een fijn bericht. Het recept is simpel: de standaarduitrusting is beperkt, volgens Renault zijn alleen de zaken weggelaten die voor sportieve automobilisten minder belangrijk zijn. Met dit recept krijgt de Clio CUP een prijs van 23.995 euro. Daarvoor is er afscheid genomen van airconditioning, cruisecontrol en elektrisch te bedienen buitenspiegels. Die airco zullen we best missen, maar het prijsverschil is wel bijna 5000 euro vergeleken met de Clio RS. Overigens kan airco wel als optie worden besteld.

Voor dat geld heeft de Clio CUP ook nog een speciaal door Renault Sport ontwikkelde Chassis CUP-sportonderstel en monteert Renault antracietkleurige 17-inch wielen. In vergelijking met de Clio RS is de wielophanging met 7 mm verlaagd, wat resulteert in een lager zwaartepunt van de auto. Stijvere veren en hardere dempers garanderen supersportieve rijeigenschappen die volgens Renault ongeëvenaard zijn in de klasse van de betaalbare hot hatch. De Clio CUP sprint in 6,9 seconden naar de 100 en haalt een top van 223 km/u. Om weer netjes te kunnen vertragen monteert Renault Brembo remmen.

Ook bij de Megane RS Cup zijn comfortverhogende zaken weggelaten, zo heeft de lederen bekleding van de Mégane RS plaatsgemaakt voor stoffen bekleding. Gebleven zijn airco, licht- en regensensor en 18-inch lichtmetaal. De driedeurs Renault Mégane RS CUP met de 225 pk sterke 2,0-liter 16V benzinemotor kost 28.995 euro. De vijfdeursuitvoering kost vijfhonderd euro meer. Voor beide versies geldt een voordeel van bijna 4000 euro. Optioneel kan de Mégane RS CUP nopg worden uitgerust met een sportonderstel . De Megane RS Cup accelereert in 6,5 seconden van 0 tot 100 km/h en heeft een topsnelheid van 237 km/h.

Renault Clio CUP

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, megane, Renault

Vorig bericht: « VÄTH V63RS Clubsport – C63 AMG met 585 pk
Volgend bericht: Impressie Lexus IS coupe cabriolet »

Lees Interacties

Reacties

  1. El-Loco zegt

    10 juni 2008 om 16:35

    Clio Cup alstublieft! Ik neem hem zo wel mee, bedankt.

    Waar vind je voor 24K (okee 25 met airco, vooruit) (nee 26, want we willen wel kuipjes) een hete hatch met 200 pk? Rijtestje alstublieft!

    Login om te reageren
  2. Mardec zegt

    10 juni 2008 om 16:36

    Ziet er behoorlijk bruut uit voor een clio, en voor die prijs moet je het zeker niet laten :D

    Login om te reageren
  3. Tenck zegt

    10 juni 2008 om 16:50

    Aircon is idd een gemis, maar voor die 5 of 4K die je bespaart kan je vast wel bij Renault aircon laten inbouwen en hou je waarschijnlijk nog wat over ook.

    Login om te reageren
  4. F1-freak zegt

    10 juni 2008 om 16:58

    Licht het aan mij of staan er geen foto’s van de Megane bij? Maar de Clio ziet er al cool genoeg uit natuurlijk. Doe mij maar die witte van de foto’s!

    Login om te reageren
  5. Stijn zegt

    10 juni 2008 om 16:59

    Tja waarom denk je dat de airco wordt weggelaten…
    Niet alleen bespaar je gewicht door het verwijderen van de installatie inclusief vloeistof enz. maar je kan eveneens een minder krachtige (en zware) batterij gebruiken net als een vereenvoudiger bedradingssysteem. Uiteindelijk kan dit qua gewicht wel tellen, en gewicht is toch nog steeds de grootste vijand van een circuitwagen!

    Login om te reageren
  6. Silverarrow zegt

    10 juni 2008 om 17:06

    Ik heb laatst een Clio RS zien staan, dat is stiekem toch best wel een strakke auto. Deze Cup versie is weer net ff wat vetter, goede zaak dus.

    Login om te reageren
  7. Gunther zegt

    10 juni 2008 om 17:12

    mogen ze me direct afzetten thuis. geweldige autotjes. Belgische clio cup is ook zeer intressant om te volgen.

    Login om te reageren
  8. Mairsil zegt

    10 juni 2008 om 17:19

    Heel netjes gedaan, de Clio RS was volgens mij al de snelste hatch (qua 0-100) onder de 30.000 euro op de Nederlandse markt, voor 24.000 is het echt een koopje.

    Login om te reageren
  9. RENZOVR6 zegt

    10 juni 2008 om 18:01

    voor dat geld stap ik wel lekker in een polo GTI
    hoewel de ruimte wel iets meer is :)

    Login om te reageren
  10. Mark zegt

    10 juni 2008 om 18:06

    @ RENZOVR6

    En het vermogen wat minder en het gewicht wat meer…

    Login om te reageren
  11. HGP zegt

    10 juni 2008 om 18:27

    Dat moeten ze doen met sportieve auto’s, al die overbodige elektronica brol deruit ! Gebruik je toch maar om op te scheppen en kosten een flink pak geld

    Login om te reageren
  12. Stancke zegt

    10 juni 2008 om 18:47

    Nice!

    Login om te reageren
  13. Corrado vr6 slc zegt

    10 juni 2008 om 18:53

    Strak bakkie en voordelig ook, maar franse auto’s zijn het niet helemaal vind ik.

    Login om te reageren
  14. Eikichi zegt

    10 juni 2008 om 19:29

    Zou leuk speelgoed kunnen zijn mits de nodige fondsen

    Login om te reageren
  15. Timmy zegt

    10 juni 2008 om 21:13

    Tiens het is gewoonweg interessanter om een clio te nemen dan een megan. Ding is maar 4 km per uur trager. Oke waar klok je nog 220af met dit verkeer? En flitspalen?
    In Belgie moet je dat smorgens vroeg gaan doen op de wegen binnendoor. Kalmthout-Wuustwezel bijvoorbeeld. Lang recht stuk (en daar maken ze dan 70km/u van. Eikels. Niks gunnen ze ons nog. Net als Wuustwezel-Brecht. Ook 8km gewoon rechtdoor zonder bochten, ook al 70 gemaakt.
    Maar in ieder geval liever de clio dan die megan. Voor dat beetje verschil en nog redelijk goedkoop ook. Zal in Belgie nog wel goedkoper zijn. Alleen de verzekering zal niet mee om te lache zijn.

    Login om te reageren
  16. Timmy zegt

    10 juni 2008 om 21:14

    Oke 14km per uur harder.

    Login om te reageren
  17. Boudewijn zegt

    10 juni 2008 om 21:20

    De voorstoelen alleen zijn ong. 1/10 van de prijs .
    Of zijn de Recaro’s als optie ?

    Login om te reageren
  18. Birger zegt

    10 juni 2008 om 21:20

    Ik zag hier laatst een Clio sport in de straat staan, ben even gaan kijken en hij is best mooi. Maar hij is minder mannelijk dan het oude V6 model vind ik.

    Login om te reageren
  19. El-Loco zegt

    10 juni 2008 om 21:44

    Feit is wel: het koppel van de geblazen Megane is prettig (heb met beiden gereden)… Maar 7000+ toeren maken met de Clio, die door zijn afmetingen en gewicht een stuk lichter aanvoelt maken dat weer goed.

    Login om te reageren
  20. geert zegt

    10 juni 2008 om 21:49

    jaja ge moet maar is naar de clio cup races gaan zien !! spektakel gegarandeerd

    Login om te reageren
  21. bmwF zegt

    10 juni 2008 om 21:49

    oud nieuws van de clio cup straat versie

    Login om te reageren
  22. RScosworth zegt

    10 juni 2008 om 22:45

    Die spoiler vind ik er wel heel erg fout uitzien daar op het dak. Ik geloof dat de diffusor achter al 50kg neerwaartse druk kan genereren, is dat niet voldoende voor een auto van nog geen 1250kg? Ik zou toch voor de normale RS gaan, die is al sportief zat. En daarmee kun je in de zomer ook nog mee naar Zuid-Frankrijk zonder een hernia op te lopen.

    @ Timmy
    Is daar uberhaupt wel controle dan? Wuustwezel naar Nieuwmoer naar Essen dan. Zou ook een weg kunnen zijn om de topsnelheid van je auto uit te vinden.

    Login om te reageren
  23. Apache zegt

    10 juni 2008 om 22:49

    wel stevig overpriced….

    Login om te reageren
  24. FabianVTR16V zegt

    11 juni 2008 om 07:58

    Oei das best lekker !
    Velgen niet echt mijn smaak maar daar is altijd wat aan te doen ;)
    Ik denk dat dit best een rijtest waard is.
    Hoeveel gewicht hebben ze eigenlijk bespaard hiermee, zal niet meer als 20kg zijn denk ik zo !

    Login om te reageren
  25. Altron zegt

    11 juni 2008 om 10:01

    @ Geert

    Heb die clio cup pas nog zien racen op zandvoort met de Jubileumraces.
    En vond er weinig aan … en het was al helemaal geen spektakel…
    Maarja dat is mijn mening.

    Ontopic : Nu ben ik totaal geen renault liefhebber , maar die clio cup ziet er toch nog aardig uit.

    Al zou ik hem zelf nooit kopen…en zeker niet voor 23.995,-

    Login om te reageren
  26. spul zegt

    11 juni 2008 om 12:01

    lievelingsautootje als je het mij vraagt, alleen vond ik de vorige 182 cup toch nog iets aantrekkelijker!

    Login om te reageren
  27. WG zegt

    11 juni 2008 om 18:03

    waar blijft de echte clio turbo..?? dit is een speelgoedauto..

    Login om te reageren
  28. adinsx zegt

    13 juni 2008 om 10:35

    lievelingsautootje als je het mij vraagt, alleen vond ik de vorige 182 cup toch nog iets aantrekkelijker!

    Mee eens ;)
    Ik rij zelf een RS182 en jawel, deze is sneller als de normale Clio III RS197.
    Puur vanwege het lagere gewicht (de RS182 weegt maar 1010kg)
    Deze cup versie ga ik het niet van winnen :)

    De Mégane is overigens ook een monster, vooral het koppel van de 2.0T is heerlijk (in de trophy gereden) maar lekker tot ruim 7000 tpm doorknallen in de Clio is ook top!

    Login om te reageren
  29. Timmy zegt

    15 juni 2008 om 19:56

    @rscosworth: Volgens mij ben jij ene uit de buurt :) Op de Kalmthoutsesteenweg van Achterbroek naar Wezel is er bijna nooit controle. Alleen maar maisvelden en toestanden. Hoewel ze daar nu met da 70 worde wel staan blijkbaar. Ik zit er heel hard op te letten maar heb die zwarte peugeot nog niet zien staan. Misschien dat ze dan ergens in 1 van die zandwegen gaan staan die naar die akkers derachter leiden.
    Als je je auto wilt testen zou ik de weg van Wezel naar Brecht pakken snachts ofzo of heel vroeg in de morgen net als het licht begint te worden. Wel fijn als je iets ziet natuurljk. Rustig aan cargo service voorbij en dan volle bak tot aan het ronde punt in brecht. Daar kunnen ze echt nergens gaan staan en mag ook niet normaal. Is militaire weg.Laat wel op tijd weten. Ik wil je dan voorbij zien flitsen.

    Login om te reageren
  30. christophe zegt

    26 juli 2008 om 11:24

    @Timmy :

    Kan je dan niet beter een andere weg nemen ? De baan staat immers bekend voor weinig vergevingsloos voor eventuele stuurfoutjes , het minst er iets gebeurd knal je tegen een boom of in de gracht. Ikzelf zou deze banen vermijden , er zijn al genoeg doden gevallen…

    Login om te reageren
  31. Glenn zegt

    29 maart 2009 om 16:43

    Normaal heb ik het ook niet zo voor Franse wagens maar ik heb met deze wagen gereden en de wegligging die deze auto heeft is niet te begrijpen.
    Het wegdek lag nat (en was verlaten) en ging door S-bochtjes aan +-130km/u.
    De Clio kleefde aan de grond en slipte geen milimeter! Echt niet te geloven.
    Heerlijk bakje!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North