• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Mégane Trophy eindigt in gracht

Auteur: robbie, gepost 13 september 2009 om 15:06 – 46 Reacties

Renault Megane Trophy crash


En niet zomaar een gracht, maar een heuse kasteelgracht!

Tijdens de jaarlijkse “KEMBIT” dag in het Limburgse Wijnandsrade kwam Carworld Motorsport-coureur Rene Wijnen een demonstratie geven met zijn Renault Mégane Trophy bolide, waarmee hij uitkomt in de Dutch Supercar Challenge. Maar dat liep niet helemaal goed af…

Tijdens de warm-up(!) raakte Rene de macht over het stuur kwijt en belandde hij in de kasteelgracht die rondom kasteel te Wijnandsrade ligt. Het zal je niet verbazen dat de Megane Trophy compleet is afgeschreven. (via: autosport.nl)

Met dank aan Machoman voor de tip!

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, limburg, megane, Racing, Renault

Vorig bericht: « Teaser: Peugeot BB1
Volgend bericht: Is dit het dashboard van de Audi E-Tron? »

Lees Interacties

Reacties

  1. JvT zegt

    13 september 2009 om 15:08

    Tja, geen quattro hè…

    Login om te reageren
  2. Gnermo zegt

    13 september 2009 om 15:09

    De reactie van de Megane: HELLUP KANNIESWEMMÛH!

    Login om te reageren
  3. JP zegt

    13 september 2009 om 15:10

    Kan die Renault iig wel niet in de fik vliegen….

    Login om te reageren
  4. R1k zegt

    13 september 2009 om 15:10

    Als hij tijdens de warm-up al crasht hoe wil hij dan ooit een race winnen?

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      13 september 2009 om 15:21

      @R1k:

      Tja, je weet duidelijk niet waar je over praat. Grip rond een kasteel wisseld elke keer, aangezien je waarschijnlijk op klinkers rijdt. Daarbij komt dan nog warmup tijd van banden. En eventueel vocht/regen. Of wou je zeggen dat je het beter kunt?

      Login om te reageren
  5. JeroenS zegt

    13 september 2009 om 15:14

    Renault,!! Mégaan! NU!!

    Login om te reageren
  6. Fiat Coupe zegt

    13 september 2009 om 15:16

    Grappig wagentje die Megane, blijf het vreemd vinden dat ‘ie gewoon meekomt met de Astons e.d.
    Wel zonde natuurlijk.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      13 september 2009 om 15:23

      @Fiat Coupe:

      Zo gek is dat niet hoor: Het is een circuitauto waar de Aston een omgebouwde straatwagen is. Het chassis is maar voor 1 ding ontworpen en dat is racen. Bij een straatauto worden bijna altijd compromissen gesloten….

      Login om te reageren
  7. alexander zegt

    13 september 2009 om 15:19

    en, is het nou Rene Wijlen

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 september 2009 om 15:52

      @alexander: De coureur is ongedeerd gebleven (gelukkig).

      Login om te reageren
  8. ZwerverRoodbaard zegt

    13 september 2009 om 15:19

    Lekker geluid zal dat gemaakt hebben :S

    Login om te reageren
  9. Waxweazel zegt

    13 september 2009 om 15:25

    Tja,
    Hollanders en race-auto’s, die combinatie gaat echt niet samen ;)

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      15 september 2009 om 10:42

      @Waxweazel: Als je goed las dan zag je dat de coureur uit België komt (gelinkt in het artikel…)

      Login om te reageren
  10. JeSsE zegt

    13 september 2009 om 15:25

    @ZwerverRoodbaard
    gewoon plons hoor ;p

    Login om te reageren
  11. getl4id zegt

    13 september 2009 om 15:28

    weer eens wat anders as gewoon in bandenstapel parkeren

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    13 september 2009 om 15:29

    Met een Renault vraag je er natuurlijk om he;) Maarja, weer een Renault minder nu, net goed:P

    Login om te reageren
  13. AMG Powerrr zegt

    13 september 2009 om 15:49

    @Cantago,

    zo denk ik er ook over :D

    Login om te reageren
  14. bengelke zegt

    13 september 2009 om 15:51

    dat meer was in fout………. :lol:

    Login om te reageren
  15. luukvankaathoven zegt

    13 september 2009 om 15:58

    Erg kloten, zoiets.. Sterkte aan het team, hopelijk kunnen ze volgend DSC-weekend toch aan de start verschijnen.

    Trouwens, zo’n opmerkingen als die van Waxweazel vind ik écht nergens op slaan… ;)

    Login om te reageren
  16. peter zegt

    13 september 2009 om 15:59

    Tjah, idd zoals hierboven gelezen geen quattro, deze meneer is ook eigenaar van een nieuwe rs6, dus dat zal het probleem zijn geweest!

    Login om te reageren
  17. fubar zegt

    13 september 2009 om 16:10

    de bmw x1 zinkt nog beter

    Login om te reageren
  18. henk zegt

    13 september 2009 om 16:11

    schijtbak die renault, maar goed ook weer een slappe vaatdoek minder op het circuit.

    Login om te reageren
  19. YK zegt

    13 september 2009 om 16:18

    Techniek:4,0
    Elegantie:8,5
    Souplesse:7,5
    Netheid:10

    Zou zomaar een onderdeel op de Olympische Spelen kunnen worden. :p

    Login om te reageren
  20. mb zegt

    13 september 2009 om 16:37

    Blijft geeneens drijven die tupperwarebak

    Login om te reageren
  21. Bentley zegt

    13 september 2009 om 16:41

    Zet een echte piloot in de auto en geen “Gentlemen Driver” !
    Goed voor de sport ….

    Login om te reageren
  22. Vanquish zegt

    13 september 2009 om 16:54

    Mooie Renaults mogen niet bestaan denk ik :P

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    13 september 2009 om 16:55

    Als dit al tijdens de warm up gebeurt was ie vast geen saaie demonstratie aan het voorbereiden.

    Login om te reageren
  24. Wim zegt

    13 september 2009 om 17:10

    Wat doen ze nou met zo’n auto die in de gracht heeft gelegen? Die Megane Trophy is namelijk een erg mooie auto, vraag het me echt af.

    Login om te reageren
  25. Vanquish zegt

    13 september 2009 om 17:31

    @Wim: hou marktplaats in de gaten ;) :P

    Login om te reageren
  26. bas zegt

    13 september 2009 om 17:55

    Echt vergelijkingsmateriaal heb je pas als je de ultieme proefrit met de BMW X1 hebt gedaan.

    Login om te reageren
  27. BladeRun zegt

    13 september 2009 om 18:55

    Dit is gewoon een geniale pr-stunt… Kijk maar eens goed naar de foto… Vleugel die drijft… Deurtje tegen de brug en bandensporen die niet doorlopen.

    Login om te reageren
  28. Y zegt

    13 september 2009 om 19:20

    Hij is niet echt gecrasht, het was een grap..
    Ik kom uit wijnandsrade..
    Represent WRC

    Login om te reageren
  29. royboy zegt

    13 september 2009 om 19:36

    @BladeRun: dure pr-stunt……………

    Login om te reageren
  30. mac zegt

    13 september 2009 om 19:40

    laat me raden hij moest uitwijken voor een BMW X1?

    Login om te reageren
  31. R8 zegt

    13 september 2009 om 20:34

    Driving, You’re doing it wrong.

    Login om te reageren
  32. berry zegt

    13 september 2009 om 23:05

    is een stunt, ze rijden volgende race met de nieuwe kappen..

    renee is geeneens in nederland

    Login om te reageren
  33. Grote Smurf zegt

    13 september 2009 om 23:18

    ’t is geen Quattro, ’t is geen Rinspeed, ’t is gewoon weer een Renault in de goot…

    Login om te reageren
  34. q-oekje zegt

    13 september 2009 om 23:40

    goeie stunt zijn gewoon wat losse kappen anders hadden er wel meer foto’s geweest

    Login om te reageren
  35. coonio zegt

    13 september 2009 om 23:46

    Ik hoop dat het een stunt is. Ziet er idd wel naar uit. Wij hebben een paar renault trophy’s verzekerd die meedoen aan de dutch supercar challenge. Niet dat dit gedekt is (alleen dekking tijdens de race) maar gun het ze natuurlijk niet. Ik hoor het morgenochtend wel.

    Login om te reageren
    • berry zegt

      14 september 2009 om 19:03

      @coonio:

      welke dan?? want naast die van jochen(die gestopt is en 100 pro niet verzekerd) rijden er nog maar 2??

      die van pieter/renee en erol..
      beide bij uscarworld…

      Login om te reageren
  36. bakkerst zegt

    14 september 2009 om 00:30

    het is een beetje curieus inderdaad, de bandensporen duiden op een koers meer richting de brug/muur, op de foto is geen draaiing van de auto zichtbaar, voorwielen en achterwielen gaan beiden dezelfde kant op. aan de sporen te zien, (die idd opeens ophouden) zou hij toch minstens de muur moeten hebben geraakt. tenzij de snelheid erg laag was, maar dan was de kans minder groot dat hij achterstevoren in de plomp lag. en als de snelheid hoog was, en hij heeft het laatste stukje gevlogen (verklaard de ophoudende sporen) dan had hij het metselwerk moeten raken, en was de neus zwaar beschadigd geweest, om niet te spreken van schade aan het metselwerk. bovendien zijn de meeste slotgrachten niet erg diep in nederland en vervullen ze een puur decoratieve functie. de auto had meer zichtbaar boven water moeten staan.

    en waarom zou je maar 1 foto nemen van een gecrashte auto,

    basil, dit zaakje stinkt!

    Login om te reageren
  37. bakkerst zegt

    14 september 2009 om 00:34

    om er nog maar even aan toe te voegen dat de bandensporen erg smal zijn voor een cupracer..
    kortom:

    – geen schade aan de neus.
    – geen draaisporen in het gras.
    – geen schade aan het metselwerk.
    – geen schade aan de walkant.
    – erg smalle banden sporen.
    – auto bijna 90 graden omhoog in een ondiepe sloot.

    ik zeg PR stunt met losse panelen..

    Login om te reageren
  38. Fortuna zegt

    14 september 2009 om 09:10

    En dat de autoblogredactie zich hierdoor laat vangen. Toont hoezeer je een kritische blik hebt op de zaken…

    Login om te reageren
  39. Mairsil zegt

    14 september 2009 om 10:29

    @bakkerst
    Als je even de moeite neemt om naar de bron te kijken zie je de ongeknipte foto. Daar zie je nog andere sporen onder een andere hoek. Waarschijnlijk ging hij al zijwaarts, heeft de achterkant het water geraakt, en zijn toen de voorwielen (elk spoor is 1 voorwiel) los van de grond gekomen.

    Login om te reageren
  40. berry zegt

    14 september 2009 om 19:01

    NOGMAALS!:

    is een stunt!!!
    rene was geeneens in nederland!!
    die was op motorvacantie!!!
    is een stunt omdat ze de volgende race met de nieuwe trophy kappen/bodywork gaan rijden..

    Login om te reageren
  41. berry zegt

    15 september 2009 om 23:01

    lanaken ja, maar is gewoon een nederlander

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North