• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault schorst drie managers wegens spionage

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 januari 2011 om 16:21 – 21 Reacties

espionage!

Stront aan de knikker bij Renault. Waren ze in Frankrijk net bekomen van al die werknemers die en masse van de daken sprongen, komt het volgende probleempje kijken. De fabrikant heeft namelijk een drietal werknemers op non-actief gesteld, omdat ze verdacht worden van industriële spionage in Renaults EV-tak.

Dat het hier niet om een akkefietje gaat wordt duidelijk door een bron die mee heeft gedeeld dat de betrokkenen op heterdaad zijn betrapt. Dat dit Renault overkomt is bijzonder zuur, het bedrijf zet zwaar in op elektrisch rijden en investeert samen met partner Nissan zo’n 4 miljard euro in zijn elektrische activiteiten.

Nissan begint binnenkort in Nederland met de levering van de Leaf, en van de hand van Renault hebben we inmiddels een elektrische Kangoo, Twizy, Zoe, en Fluence gezien. Dit zijn overigens nog concepten, maar behalve de Zoe staan ze allemaal op de planning om dit jaar in productie te gaan.

Het onderzoek schijnt al sinds augustus te lopen, en het is niet ondenkbaar dat de werknemers in een vooraf opgezette fuik zijn gelopen. Als dit het geval is zijn voor hen de (spreekwoordelijke) rapen flink gaar. (via Automotive News)

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Renault is ambitieus
    Renault is ambitieus, vervroegt EV-transitie zélf
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, fraude, Renault

Vorig bericht: « Nederlander importeert meer en zuinigere wagens
Volgend bericht: ‘Mercedes ontwikkelt Megacity-concurrent’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. laurensje zegt

    5 januari 2011 om 16:23

    Ik las ergens dat juist Fransozen erg goed zijn in spionage… koekje van eigen deeg?

    Login om te reageren
  2. philippe zegt

    5 januari 2011 om 16:35

    De vraag is dan; Welke concurrent heeft deze mannen dan ingehuurd?

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      5 januari 2011 om 16:47

      @philippe: PSA?

      Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      5 januari 2011 om 17:15

      @philippe: Een van de Chinese “autobouwers”?

      Login om te reageren
      • albertvl zegt

        5 januari 2011 om 20:54

        @Northwestern: ik denk dat vriend Victor Muller hier meer van weet

        Login om te reageren
        • MichaelvdBroek zegt

          6 januari 2011 om 13:44

          @albertvl: haha :D

          Login om te reageren
  3. norge zegt

    5 januari 2011 om 16:37

    Voor een miljoen verkoop ik ook al mijn kennis ;)

    Login om te reageren
    • robert-123 zegt

      5 januari 2011 om 16:48

      @norge: moet je wel wat weten (;

      Login om te reageren
      • norge zegt

        5 januari 2011 om 18:15

        @robert–123: Heb nog geen aanbod gehad nee :(

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 januari 2011 om 18:22

        @robert–123: dat weet @Norge wel…maar degene die hem gaat inhuren niet ;-)

        Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    5 januari 2011 om 16:38

    Als ze al een poosje bezig zijn geweest zullen ze er financieel ook wel flink op vooruit gegaan zijn.

    Login om te reageren
  5. Raikkonen zegt

    5 januari 2011 om 17:33

    tja die fransen zijn toch niet echt slim net belgen. maarja zo zie je ook het geval uit de formule 1 met Alonso in Singapore.

    Login om te reageren
    • philippe zegt

      5 januari 2011 om 19:31

      @Raikkonen: En jij wil met deze reactie bewijzen dat je Frans bent?

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      5 januari 2011 om 21:27

      @Raikkonen: Ah, yes, want elk land heeft één collectief IQ dat voor de hele bevolking telt….

      Maar er is nog 1 ding dommer dan Fransen…mensen met “Raikkonen” als nickname op internet. Niets is dommer dan hen.

      Toch?

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    5 januari 2011 om 17:55

    Managers? Wat weten die nou?

    Login om te reageren
    • Macready zegt

      5 januari 2011 om 18:36

      @mashell:
      Gaat er niet om wat ze weten, maar waar ze toegang tot hebben.

      Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    5 januari 2011 om 18:21

    Oké…spionage bij Rrrrenault…waar niemand wat aan heeft ! :lol:

    Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      6 januari 2011 om 13:45

      @Megakix: mee eens, de normale benzine-diesel motoren hebben al genoeg storingen, moet je nagaan als ze electrisch worden! mag je blij wezen als je nog kan rijden inplaats van alleen naar kijken omdat die het niet doet :D

      Login om te reageren
  8. Joh zegt

    6 januari 2011 om 12:21

    Zo te horen weten ons de oosterburen hier meer van.

    Login om te reageren
  9. jens zegt

    6 januari 2011 om 22:10

    Ik stel mij alleen de vraag … Elektrische wagens…
    Is dit praktisch wel haalbaar?
    Gaan de elektriciteitsprijzen dan niet de pan uit swingen dan …

    Stel: Diesel 40 liter per tankbeurt = 40 liter x 45 Megajoule/ liter = 1800 MJ

    Hiervan wordt slechts 30% nuttig gebruikt (rendement diesel +- 30%). Dus 30% van 1800 MJ = 600MJ voor een autonomie van laat ons zeggen 600 km per week. Op jaarbasis wordt dit:

    600 MJ/ week x 52 weken = 31200 Mj per jaar en per wagen

    Stel dat morgen slechts 10% van alle wagens elektrisch gaan rijden. In Belgie betekend dit dus:
    10% van 5000 000 = 500 000 wagens.

    500 000 wagens x 31200 Mj per auto per jaar = 15,6 E9 Mj = 4322 GWh

    Een elektrische auto met een rendement van 50% vraagt dus dubbel zoveel energie of:

    8664 GWh

    Een kerncentrale van 1000 MW levert op 1 jaar:

    1 GW x 24 uur/dag x 365 dagen/ jaar = 8760 GWh

    Dit betekent dus dat er zomaar een kerncentrale van 1GW bij moet komen om de vraag te kunnen beantwoorden. Verder stelt zich ook het probleem dat iedereen zijn wagen snachts even aan het net koppelt om te laden.
    Piekmomenten op het net die niet te schatten zijn.

    Ik denk niet dat dit realiseerbaar is en dat het bij dromen zal blijven.

    Bijkomend, het economische aspect:

    Een elektrische wagen vraagt 1200 MJ / 600 km.

    1200 MJ = 333 KWh

    Dit betekent een met de huidige prijzen een kostprijs van:

    333 KWh x 0,15 euro/KWh = 50 euro per 600 km

    Lijkt aantrekkelijk, maar … Aangezien de vraag naar elektriciteit enorm zal stijgen met deze elektrische wagens, zal de prijs dus zeker niet bij 0,15 euro/KWh blijven en zullen we allen moeten ophoesten.

    Login om te reageren
  10. binkie zegt

    6 januari 2011 om 22:55

    Geen zorgen. Met de huidige kwaliteit van hun elektronica wordt het toch nooit wat. Heb gisteren weer een dame in een stilgevallen Laguna helpen duwen.. :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North