• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Twingo Sport Concept

Auteur: Wouter, gepost 28 september 2006 om 12:33 – 27 Reacties

Renault Twingo Concept


De stokoude, maar toch nog niet bejaarde, Renault Twingo zal toch eens vervangen moeten worden. Om ons vast in de stemming te krijgen showt Renault in Parijs de Twingo Concept.

Niet alle features van de Twingo Concept zullen uiteindelijk het productiestadium voor de nieuwe Twingo, maar het geeft wel de richting aan waar Renault naar toe beweegt. De familieband met de Renault Clio is goed te zien, maar de Twingo krijgt duidelijk een eigen smoeltje.

De driedeurs Twingo Concept wordt aangedreven door een 1.2 liter turbo die 100 pk en 145 nm levert, wellicht zien we die straks terug in een Twingo RS.

Andere leuke items zijn het panoramische glazen dak, de vier kuipstoelen in het interieur, de USB aansluiting in de middenconsole en de TV. Nog leuker is de aanwezigheid van een PC met internet aansluiting, dus eindelijk hebben we wat te doen in file.

Renault Twingo Concept
Renault Twingo Concept
Renault Twingo Concept

En wat foto’s uit de persmap:

Renault Twingo Concept
Renault Twingo Concept
Renault Twingo Concept
Renault Twingo Concept

Ook interessant!

  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Parijs-2006, Renault, twingo

Vorig bericht: « De babes van Parijs – deel 1
Volgend bericht: De Mercedes CL63 AMG in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    28 september 2006 om 12:39

    1600 cc hoogtoeren motortje erin en je hebt de perfecte auto voor een 1600cup rallywagen…..

    Best een leuk ding, maar net iets teveel Arosa/Lupo naar mijn idee. Maar mijn vriendin zou ik best in zoiets willen laten rondrijden.

    Login om te reageren
  2. TomRS6 zegt

    28 september 2006 om 13:03

    Leuke wagen voor je vriendin

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    28 september 2006 om 13:15

    Dat ding mag zeker een keer vervangen worden. Leuk autootje. Alleen een te hoog Citroen C1 gehalte. Niet?!

    Login om te reageren
  4. Florijn zegt

    28 september 2006 om 13:33

    super gaaf weer even een strak design op de mini markt ipv c1 107 en andere vrouwelijke auto’s

    Login om te reageren
  5. Rimmert zegt

    28 september 2006 om 13:34

    Rick, ben je niet in de war met de citroen C2? Daar vind ik h’m nl. meer op lijken. Maar ik zeg leuk scheurbakkie voor studenten?

    Login om te reageren
  6. mvagusta zegt

    28 september 2006 om 13:34

    Rick dos… Bedoel je niet C2? Dat klopt wel, maar in deze kleine klasse vind ik dit wel de mooiste hoor! Renault is goed bezig!

    Login om te reageren
  7. mvagusta zegt

    28 september 2006 om 13:35

    Rick dos… Bedoel je niet de C2?

    Wel de mooiste / stoertste auto is zijn klasse! Renault is goed bezig!

    Login om te reageren
  8. Stan zegt

    28 september 2006 om 13:37

    Vind het een strak autotje. Stijl van de voorbumper is gejat van de nieuwe Evo. Wel mooi overigens.

    Login om te reageren
  9. mvagusta zegt

    28 september 2006 om 13:37

    kunnen julie die eerste reactie niet verwijderen? Eerst geeft hij geen reactie aan en dan plotseling weer wel! :(

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    28 september 2006 om 13:40

    @Rimmert
    @mvagusta
    Als ik zeg dat het een tikfout is geloven jullie me dan? ;)

    Login om te reageren
  11. mvagusta zegt

    28 september 2006 om 13:41

    Nee… Rick…

    Volgens mij heb je gewoon geen verstand van zaken! :)
    Ik vergeef je ’tikfout’! :) :)

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    28 september 2006 om 13:43

    @mvagusta
    Ssssst! niet zo hard anders horen anderen het nog! :)

    Bedankt he! ;)

    Login om te reageren
  13. slk55 amg zegt

    28 september 2006 om 14:12

    ziet er mooi uit, en ik zie duidelijke renault kenmerken, hij heeft wel wat weg van een gekrompen 3-deurs modus. Hier nog twee plaatjes van het interieur:
    http://www.autoweek.nl/images/800/b/84b5091c4b1a3cc4411a5113986478cb.jpg
    http://www.autoweek.nl/images/800/9/c0763b309ccf431fcf07b8ada4bd8389.jpg

    Login om te reageren
  14. pb zegt

    28 september 2006 om 15:23

    zo maak je een nieuwe renault….neem een citroen en verander een paar details en plaatwerken en plak er ‘Renault’ op en voilá! ;-)

    maar ziet er wel stoer uit deze!

    Login om te reageren
  15. Bas zegt

    28 september 2006 om 17:26

    Braak wat lelijk:\

    Login om te reageren
  16. SaxoVTS zegt

    28 september 2006 om 21:09

    Erg vet..
    @PB: dus jij wilt beweren dat Renault een merk is dat veel kopieert? :)

    Login om te reageren
  17. Dink zegt

    28 september 2006 om 21:20

    Wat een lekker dingetje weer. Niet te geloven dat de huidige Twingo’s er nog steeds niet ouderwets uitzien. Knap van Renault.

    Login om te reageren
  18. Mr. R zegt

    29 september 2006 om 00:25

    Leuk ding, maar zoals w0o0dy al zei, hij heeft het Arosa/Lupo-effect: het oogt smal en hoog. Wellicht door de gladde zijkant met veel raam, zonder veel lijnenspel? De C1-drieling heeft dat veel minder sterk.

    Het wordt zowieso een spannende strijd in de klasse van kleine auto’s: de C1-drieling is leuk, de nieuwe Twingo komt, de Fox is degelijk en wellicht het klapstuk: de nieuwe Fiat 500 volgend jaar.

    Login om te reageren
  19. deepep zegt

    29 september 2006 om 03:18

    Tis net een Smart Fofour.. begint al bij de daklijn.

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    29 september 2006 om 17:34

    Absoluut een C2 qua vorm. (misschien wel daardoor) Toch een leuk wagentje! Al ben ik bang dat de standaardversie er een stuk goedkoper, saaier en vrouwelijker uit zal zien.

    Login om te reageren
  21. Marc Adamo zegt

    24 december 2006 om 13:41

    Leuke twingo, alleen had ik 3 jaar geleden al een Renault twingo turbo. Ik had een Renault Twingo 1.2 l waar ik een door een professionele tuningbedrijf een turbo aan had laten koppelen.
    Andere geheel rvs uitlaat met grotere diameter van laser en speciale radiateur en oliekoeler. Ook 100 pk en aan de buitenkant niet te zien dat het om een vlotte twingo ging. Je had de sportieve autorijders al achter hun oor krabbend moeten zien. Heb de twingo ingeruild bij de Renaultdealer voor een station i.v.m. geboorte zoon. Heb de twingo nooit meer gezien maar nou weet ik waar hij is gebleven.

    Login om te reageren
  22. mark zegt

    5 januari 2007 om 19:22

    vette bak hoor :)

    al iets bekend over de prijs??

    Login om te reageren
  23. SugarFree zegt

    21 februari 2007 om 12:48

    Leuk! goed gedaan!

    Login om te reageren
  24. Hubert zegt

    21 februari 2007 om 12:59

    Het panoramisch dak blijft, de rest is wegbezuinigd.

    Login om te reageren
  25. Patrick zegt

    29 augustus 2007 om 23:28

    Over smaak valt niet te twisten, dat lees je hier wel. Ik werk bij het Nederlandse bedrijf dat het glazen panoramadak heeft ontworpen en levert aan Renault. Het hele project heeft wat vertraging opgelopen doordat de neus en achterzijde opnieuw zijn gedesigned tijdens het project, zag er echt afschuwelijk uit. Nu vindt ik het een aardige auto, het dak voegt aan deze auto ook echt iets toe, maakt hem nog mooier en geeft een enorm ruimtelijk gevoel… Dat alle kleine auto’s op elkaar lijken is bijna niet te voorkomen, fabriekanten doen er alles aan om zich te onderscheiden. Je hebt een hoop beperkingen, wielbasis bijvoorbeeld (zover mogelijk uit elkaar) neus moet rond zijn en flexibel (voetganger opvangen) Achterzijde kan niet teveel rond aflopen, anders kun je er niet meer zitten… tja begin zelf eens te tekenen met die beperkingen 10 tegen 1 dat je halverwege denkt : dit lijkt wel een…..

    Login om te reageren
  26. Sara zegt

    6 oktober 2007 om 21:58

    Ben ik dolgelukkig dat hij niet zo geworden is. Heb me de Nieuwe Twingo besteld, maar als hij er zo uitzag had ik dat nooit gedaan…

    Login om te reageren
  27. wam zegt

    31 januari 2010 om 12:48

    Ik heb een twingo dynamique besteld, omt volgende maand.Nu twijfel ik wel erg over de motor kan hem laten tunen tot 86pk voor 500euro.Maar is het ook mogelijk om achteraf een turbo te plaatsen, en wat kost dat?
    Verder vind ik het een geweldige auto en rijd die ook goed.
    En ja de rs werd te duur.

    groet Wam

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North