• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renders van de McLaren F1-opvolger

Auteur: ricardo, gepost 8 mei 2012 om 12:02 – 53 Reacties

Het is geen geheim meer dat McLaren aan een opvolger van de iconische F1 werkt, de driezitter die zelfs de Groen7-redactie naar benzinedampen doet verlangen. Maar we zijn inmiddels twintig jaar verder sinds de introductie van deze superbolide, hoog tijd voor McLaren om een nieuwe supercar af te leveren.

Photoshopper iacoski heeft op basis van recente spyshots een stapeltje renders afgeleverd van zijn visie op de supercar die in 2014 op de markt komt (als het meezit). Het is duidelijk te zien dat er familiebanden zijn met de braaf ogende MP4-12C, en daar kon de P12 -zoals de F1-opvolger intern wordt aangeduid- nog wel eens op verschillen. Eindbaas Ron Dennis heeft immers al aangegeven dat het design een stuk agressiever zal overkomen dan de McLaren met strijkijzerbenaming.

In het midden komt de zelfontwikkelde V8 te liggen die de 800 pk grens moet passeren. Verder wordt er gespeculeerd over een Formule1-achtig Kinetic Energy Recovery System, Kort gezegd: KERS. De 0-naar-100 sprint moet in minder dan 3 seconden verlopen en de topsnelheid zou van ondergeschikt belang zijn. Dat is immers niet meer van deze tijd, aldus Ron. (via Motorauthority)

HIER, kunnen we weer even vooruit qua speculatieve photoshopplaatjes. We zijn benieuwd hoe ze op jullie netvlies liggen.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Meer dan 12 miljoen euro voor deze McLaren F1?!
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

f1, McLaren, p12, photoshop, Supercars

Vorig bericht: « Michael Schumacher is op één na rijkste sporter
Volgend bericht: Gilles Villeneuve: vandaag is het dertig jaar geleden »

Lees Interacties

Reacties

  1. earschot96 zegt

    8 mei 2012 om 12:04

    lijkt me een mp 4-12 c met een facelift

    Login om te reageren
  2. littleturbo96 zegt

    8 mei 2012 om 12:05

    het lijkt op een mp4-12c met viagra

    Login om te reageren
  3. earschot96 zegt

    8 mei 2012 om 12:05

    precies, jij snapt het littleturbo!!!

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    8 mei 2012 om 12:06

    Ik vind hem iets te veel op de MP4-12C lijken en die vind ik nou net wat te braaf. Hopelijk komen ze weer met een mijlpaal zoals de F1. Kijk nog vaak het item van Top Gear waar Hammond de Veyron Naast de F1 zet. De F1 is nog steeds sneller weg. Echt een ongelofelijke auto.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      8 mei 2012 om 12:11

      @E34M5Touring: http://www.youtube.com/watch?v=JdVZU96gkDM

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 mei 2012 om 12:12

        @E34M5Touring: Inderdaad, enough said.

        Login om te reageren
      • raphael zegt

        8 mei 2012 om 12:21

        @E34M5Touring: Ok dat filmpje van Top Gear is echt bullshit. Hammond heeft al tig keer gezegd dat ze de launch control van de Veyron niet hadden gebruikt omdat hij anders veel te dik zou winnen. Je moet niet alles geloven wat je ziet.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          8 mei 2012 om 12:26

          @raphael: Ja maar zo heb jij weer wat af te zeiken…… Nep of echt blijft een mooi filmpje.

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            8 mei 2012 om 12:49

            @E34M5Touring: Wat is dat nou voor opmerking? Is ook een mooi filmpje, daar gaat het niet om. Ik kan in een Kia Picanto ook sneller weg zijn..

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              8 mei 2012 om 13:20

              @raphael: Had die Mclaren launch control??

              Login om te reageren
              • raphael zegt

                8 mei 2012 om 13:42

                @kaasboerin: Nee natuurlijk niet, hand-oog-voet coordinatietraining misschien ;-)

              • kaasboerin zegt

                8 mei 2012 om 13:53

                @raphael: Yep.. Dus..

              • raphael zegt

                8 mei 2012 om 14:02

                @kaasboerin: Dus? Dat hoort toch gewoon bij huidige vooruitgang. Is gewoon een onderdeel van huidige auto’s waardoor ze sneller zijn. Of moet de Veyron ook z’n 4WD uitzetten, en moet ie langzamer schakelen omdat ie een doubleclutch variant heeft? Om het ‘eerlijker’ te maken? Haha doe normaal. Ik heb al veel kansloze fanboy argumenten gehoord en deze spant de kroon!

              • kaasboerin zegt

                8 mei 2012 om 14:07

                @raphael: Bij de vooruitgang ja, je zegt het zelf al.. Eerlijker als ‘ie al die technische hoogstandjes uitzet. Dan pas heb je iets wat neigt een eerlijke ‘race’. Fanboy reactie? Tuurlijk, lekker makkelijk ’t daar op te schuiven. Allebei de auto’s bewonder ik.

              • raphael zegt

                8 mei 2012 om 14:46

                Waarom zou je een ‘eerlijke’ stijd willen? Het hele doel van die dragrace was om te kijken wie sneller is. Nu verdoezel je de werkelijkheid door het kunstmatig spannend te maken, daarmee negeer je de oorspronkelijke reden voor de dragrace. Je hebt realiteit en je hebt spannende tv, weet die twee uit elkaar te houden.

                De werkelijkheid is dat de McLaren naar de 100 0.7sec meer nodig heeft. Naar de 200 2.7sec. en naar de 300 7.4sec. Je kunt de McLaren laten optrekken tot 180km/h en nog wint de Veyron het sprintje naar de 300. Zoveel sneller is hij. Het is een andere ‘league’. Dat TopGear dat voor spanning anders doet voorkomen wil niet zeggen dat het ook zo is. Al moet er aangemerkt worden dat de Veyron ook langzamer was vanwege de hoge temperaturen in het middenoosten en het daarbij afnemende luchtvolume voor de turbo’s.

                Beide zijn fantastische auto’s, heel anders, ander doel, andere eigenschappen. En ja de race was leuk om te zien, maar het ‘probleem’ is dat met name jonge mensen het al gauw als wetenschap beschouwen. Daarom was het ook goed van Hammond om te zeggen dat het niet helemaal eerlijk was omdat ze geen launch control gebruikten bij de Veyron.

              • maxx1 zegt

                8 mei 2012 om 15:58

                @kaasboerin: Launch control is iets van de afgelopen 2 jaar!

            • E34M5Touring zegt

              8 mei 2012 om 14:05

              @raphael: De strijd eerlijker maken is volgens jou bullshit. Door dat voordeel weg te nemen maak je de strijd competitiever. En dus nauwkeuriger. Kijk zo kan je er ook naar kijken zonder altijd maar negatief te doen.

              Login om te reageren
              • raphael zegt

                8 mei 2012 om 15:29

                @E34M5Touring: Right.. door de auto te manipuleren maak je het nauwkeuriger… slaap lekker!

              • E34M5Touring zegt

                8 mei 2012 om 15:42

                @raphael: Ok tnxs good luck with the vinegar.

              • SCscreamGT2 zegt

                8 mei 2012 om 21:23

                @raphael: 1 Het is gewoon oud tegen nieuw. Slecht tegen beter. Ik vind de race dan ook een beetje overbodig.

              • SCscreamGT2 zegt

                8 mei 2012 om 21:24

                @SCscreamGT2: * 1

              • darkpluisje zegt

                8 mei 2012 om 16:53

                @E34M5Touring: Ja maar voordeel wegnemen zorgt voor technologische stilstand en is het geen race meer, dan is het namelijk een vergelijking tussen 2 gelijken…
                Want dan zou de veyron ook de helft van de cilinders uit moeten schakelen, op dezelfde banden rijden, zelfde wegen enz. tot je 2 F1’s hebt… En tja dan is het een kwestie van bestuurder…
                Het slaat dus nergens op om alles maar uit te schakelen, als je eerlijk oud tegen nieuw wil testen dan moet je dat doen met allebei hun volle potentie.. Dat je daarna opnieuw de race zou kunnen doen waarbij je het puur af laat hangen van het motorische gedeelte is een 2e.. Maar ook dat is oneerlijk omdat de veyron is ontwikkeld met de elektrische systemen in gedachte waardoor hij met alle systemen uit waarschijnlijk altijd in het nadeel zou zijn.

    • sel777 zegt

      8 mei 2012 om 12:19

      @E34M5Touring: McLaren F1 was standaard ook braaf (afgezien van de GTR versie), dus dit is mooi in lijn met het verleden.

      Login om te reageren
    • macready zegt

      8 mei 2012 om 12:20

      @E34M5Touring:
      …om het spannend te houden voor de kijker, het blijft TG hè. ;)
      In vrijwel alle metingen gedaan door welke bron dan ook, maakt een Veyron gehakt van de F1, ook en met name zelfs de eertste meters. Niet in het minst vanwege 4WD.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 mei 2012 om 12:29

        @macready: Het zal allemaal best. Ik vind het een eindbazen filmpje, 2 auto’s en dan 1601 pk op de mat en bijna 2000nm. Dat zijn 10 Golfjes aan motorvermogen verdeeld over 2 auto’s.

        Login om te reageren
  5. Dev zegt

    8 mei 2012 om 12:09

    We hebben momenteel een heel forum aan photoshoppers (waar Iacoski ook lid van is) aan het werk gezet om de nieuwe F1 te ontwerpen. Misschien is het iets voor een toekomstig itempje op autoblog?

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      8 mei 2012 om 12:12

      @Dev: Jep, wie weet. Heb je een linkje toevallig?

      Login om te reageren
      • Dev zegt

        8 mei 2012 om 12:25

        @ricardo: Ja je weet ooit niet met adverteren van andere sites. Dus maar even op veilig gespeeld. We bevinden ons @ http://www.autemo.com

        Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      8 mei 2012 om 12:17

      @Dev: ff linken dat zou ook wel aardig zijn ;) (van jou)

      Login om te reageren
  6. bartjuh zegt

    8 mei 2012 om 12:11

    Hij is wel mooier als die andere. Maar lijkt er wel erg op. Ik vind het alleen jammer dat het de opvolger van de f1 wordt en niet gewoon een nieuw model. Aangezien ze hem toch niet zo alles overheersend als de oude f1 gaan maken.

    Login om te reageren
  7. kaasboerin zegt

    8 mei 2012 om 12:12

    Hmm, dit zou teveel lijken op de MP4. Ik hoop écht dat deze in de buurt komt van de o’ zo legendarische F1.. Wat een krankzinnige machine is dat toch.

    Login om te reageren
    • stnectaire zegt

      8 mei 2012 om 13:09

      @kaasboerin: Waarom is iedereen toch zo negatief over de MP4-12C. Bij ons in de wijk staan er een aantal die als dagelijks vervoer gebruikt worden. Het geluid wat er uit komt is werkelijk indrukwekkend: roffelend in de uitlaat en plofjes bij het terugschakelen. Moderne Ferrari’s hoor je nauwelijks meer bij stadsverkeer snelheden. Een Maserati klinkt vaak mooier.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 mei 2012 om 13:17

        @stnectaire: Leuk allemaal dat geluid, maar de F1 is een legende. Niet dat ik de MP4 niks vind, dat is óók een prachtig staaltje techniek, maar er zijn zeer hoge verwachtingen, de opvolger van de F1..

        Login om te reageren
      • akrapovic zegt

        8 mei 2012 om 13:21

        @stnectaire: nou ik vind het geluid van die auto juist tegenvallen.. Neem daar het anonieme design bij en wat heb je dan? Juist, een sportwagen die alleen maar kan imponeren op papier

        Login om te reageren
  8. Polo90 zegt

    8 mei 2012 om 12:19

    Hij lijkt echt VEEEEEL te veel op de MP4-12 C !!!

    Login om te reageren
  9. raphael zegt

    8 mei 2012 om 12:23

    Dit kan toch alleen tegenvallen? McLaren komt met een V8 met turbo’s die rond de 800 pk heeft en misschien KERS aanboord.

    Ferrari komt met een naturally aspirated V12 die ruim 920pk levert, met zekerheid KERS aan boord heeft en rond de 1000kg moet wegen. Come on! Dan is de keuze toch heel snel gemaakt.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      8 mei 2012 om 12:27

      @raphael: En jij gelooft dat die Ferrari rond de 1000 kg gaat wegen met 920pk? Niet dus, of hij moet flink minder vermogen krijgen.

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        8 mei 2012 om 12:54

        @gerard1710: Niet dus? Vermogen is niet evenredig gelinkt aan gewicht hoor. 20pk haal je zo uit het ECU zonder een gram gewicht toe te voegen. En nee misschien gaat ie geen 1000kg wegen maar dat is het streefgewicht van Ferrari. Niet voor niets heet het het Millechili project.
        En zo heel gek is het helemaal niet. De FXX heeft 800pk en weegt 1.155kg, en dat is een auto van alweer 7 jaar geleden. Met de huidige studie van het millechili zou dat best 1100kg en 920pk kunnen zijn. Weet jij veel.

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          8 mei 2012 om 14:32

          @raphael: ‘Streefgewicht’ zegt dus helemaal niets. Dat ding gaat, let op mijn woorden, minimaal 1250kg wegen.

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            8 mei 2012 om 15:31

            @gerard1710: Zal best kunnen, maar ik zou niet vreemd opkijken als het 1100kg zou worden. Maar dat is het punt ook niet. Het punt is hij wordt lichter, krachtiger dan de McLaren en dat zonder turbo’s.. en het is een Ferrari, dus waarom zou je dan nog voor de Macca gaan?

            Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          8 mei 2012 om 16:00

          @raphael: Dat gewicht is best mogelijk, maar dat gewicht met dat vermogen is geen goede combinatie. 920 pk met 1000 kg is een fabeltje… Niet in de hand te houden (2WD)

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            8 mei 2012 om 16:51

            @maxx1: Ach met de huidige TC’s en stabiliteitscontrole’s is veel mogelijk, al helemaal bij Ferrari.

            Login om te reageren
            • mrs250 zegt

              8 mei 2012 om 19:46

              @raphael: maar een auto die op die manier op de weg gehouden moet worden is nooit sneller dan een waar het in de basis al goed zit… Electronica kan niks veranderen aan Newtons wetten, het kan er hoogstens voor zorgen dat je wat makkelijker in dat grensgebied kunt rijden.

              Login om te reageren
  10. macready zegt

    8 mei 2012 om 12:30

    Tenzij hij 4WD krijgt, zal de surplus aan extra vermogen t.o.v. MP4-12C pas echt bruikbaar zijn boven de 200km/u.

    Login om te reageren
  11. bonkers zegt

    8 mei 2012 om 13:32

    Lijkt te veel op de mp4-12c. Doe vind ik al niet mooi, dus gelukkig maar dat dit slechts een shop is. Een v12 achterin had trouwens leuker geweest.

    Login om te reageren
  12. jrmpower24 zegt

    8 mei 2012 om 13:56

    ben echt benieuwd!

    Login om te reageren
  13. Supreem zegt

    8 mei 2012 om 14:51

    De rendering van de nieuwe F1 in Car Magazine een paar maand terug was veel mooier dan deze. Meer heb ik hier eigenlijk niet aan toe te voegen.

    Login om te reageren
  14. midasracer zegt

    8 mei 2012 om 16:50

    Nee wat een gruwelijke photoshops. De neus is zo ontzettend lelijk van de MP4. Ik kan me niet voorstellen dat die op een nieuwe F1 terugkomt.

    Login om te reageren
  15. 240sx zegt

    8 mei 2012 om 17:22

    Oke, en nu een shopje met Gulf-kleuren :)

    Login om te reageren
  16. agera zegt

    8 mei 2012 om 17:49

    Ook al een shopje van de achterkant? zolang deze auto niet de achterkant krijgt van de MP4-12C vind ik het best. Wat een spuuglelijk bips heeft de MP4.

    De strijd van 2012 McLaren P12 vs Ferrari F70 :P

    Login om te reageren
  17. jordy14 zegt

    8 mei 2012 om 20:22

    Hij mag er van mij nog wel wat bruter uitzien.

    Login om te reageren
  18. vale46 zegt

    8 mei 2012 om 20:39

    Ik vind hem op het eerste zicht wat weg hebben van de Pagani Huayra als je de typische Pagani-elementen wegdenkt toch.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    8 mei 2012 om 23:48

    McLaren haalt zich wat op de hals met deze wagen. De voorganger was een legende. Net als Ferrari de F40 nooit heeft weten te overtreffen (nou misschien als Maserati MC12) is dit een eigenlijk bij voorbaat al een kansloos project. Waar de F1 nog simpel was (dikke BMW V12, geen electronica, bergen karakter) moet de huidige op Veyron niveau komen en dus vele malen ingewikkelder. Ik ben benieuwd wat ze er van bakken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North