• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RENNtech: als de standaard Ferrari niet voldoet

Auteur: Alwood, gepost 16 september 2008 om 23:10 – 15 Reacties

Snelle Frari

Stel je hebt een Ferrari. Het is niet heel ongewoon dat je dan na een jaar toch een beetje jeuk krijgt. Gaat het allemaal echt wel zo hard? Het rood begint te verbleken, er komen slijtplekken in het leer en het lijkt of de wagen niet meer zo hard wil als voorheen.

Niet een heel ongewone situatie voor Ferrari eigenaren. Zo bieden Novitec, Edo en Hamann allemaal de nodige modellen aangepast aan. In ieder geval lijkt Novitec gretig aftrek te vinden!

Renntech mag zich nu bij de gelukkigen voegen die een Ferrari sneller kunnen maken. Om te beginnen kan er net dat beetje meer vermogen uit de standaard blokken geperst worden. Voor een 355 is er bijvoorbeeld een update beschikbaar die het vermogen van 380 naar 410hp opkrikt. Voor meer recente modellen hebben ze ook een aanbod aan luchtfilters en uitlaten voor net dat beetje extra. Ze zetten gerust ook een nieuw interieur in de auto. Oud leer eruit en hippe alcantara bekleding erin en ook de standaard 360 is weer klaar voor Monaco.

Ook interessant!

  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Ferrari Portofino Mansory
    Mansory pakt de Ferrari Portofino aan
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, renntech, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Bentley S2 Veuve Clicquot: zonder bubbels
Volgend bericht: ASI Bentley Continental GTC – cabrio’s verdienen ook liefde »

Lees Interacties

Reacties

  1. timh zegt

    16 september 2008 om 23:14

    Dan moeten we daar toch maar es langs :)

    Login om te reageren
  2. Laurens zegt

    16 september 2008 om 23:16

    Ik neem aan dat in die wereld Novitec een betere/grotere naam heeft.. en naar mijn mening blijf je van zulke auto’s af.
    Edo, Hamann en RENNtech zijn niet ‘merkvast’ zoals Brabus of Alpina, houdt Novitec zich alléén met Ferrari bezig?

    Login om te reageren
  3. F430Rijder zegt

    16 september 2008 om 23:32

    Alpina kan je helemaal niet in dat rijtje noemen…

    Login om te reageren
  4. F430Rijder zegt

    16 september 2008 om 23:33

    Brabus is dan wel weer een tunert.

    Login om te reageren
  5. pipo zegt

    16 september 2008 om 23:41

    @laurens: novitec is begonnen als tuner voor fiat/alfa romeo. ze hebben hun naam in der tijd gemaakt met kleine fiatjes (uno dacht ik) met een knoert van een turbo uit te rusten en tegen zware bmw’s te laten racen (en te laten winnen). ook hebben ze wel eens af en toe een auto die niet in de fiat groep zat met tupperware uitgerust maar het bleven voornamelijk die merken die ze (meestal heel geslaagd) gingen upgraden. het programma voor ferrari is pas enkele jaren geleden opgericht en gaat onder de naam ‘novitec rosso’.

    Login om te reageren
  6. Stevenpoal zegt

    17 september 2008 om 08:35

    @ F430rijder

    Brabus is een fabrikant op zich, net als Alpina, Gemballa, Ruf, enz!!!

    Login om te reageren
  7. Incognito zegt

    17 september 2008 om 09:13

    Blijft een beetje ordinair, Alpina, Brabus etc.

    Login om te reageren
  8. Kimi en Felipe zegt

    17 september 2008 om 09:17

    Ik hoef de resultaten van die opleukbedrijfjes echt niet te zien. Dat is gewoon lelijk en doet pijn aan mijn Ferrari-hart. Jongens, doe dat bij een Golf, Astra of Civic maar blijf van de kunstwerken uit Maranello af. daar kan gewoon niets of niemand tegen op!!!!!!!!

    Login om te reageren
  9. papa zegt

    17 september 2008 om 09:21

    @ Autoblog

    tijd voor een road testje ;)

    Login om te reageren
  10. Jesper zegt

    17 september 2008 om 09:53

    @ pipo: Op Autojunk dook 2 dagen terug anders wel een Murcielage Novitec Rosso op ;)

    Login om te reageren
  11. Jesper zegt

    17 september 2008 om 09:53

    *Murcielago dus he ;)
    Het is nog vroeg :P

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    17 september 2008 om 10:55

    Hoe hoger de slurptax wordt, hoe aantrekkelijker om je auto te laten tunen :-)

    Koop een A label 5-serie met uitstoot 212 gram, turbo, intercooler, compressor en ga zo maar door erop tot je op 500 gram zit, en je “bespaart” (500-212)*125 = 36000 Euro. Daar moet een beetje tuner wel mee uit de voeten kunnen!

    Ik ga nu een bedrijf starten!

    Login om te reageren
  13. jorden zegt

    17 september 2008 om 13:12

    @ Laurens

    is het bij jou al mogelijk de M5 V10 in de 520i te plaatsen? :P
    Dat scheelt wel een hoop centen!

    Login om te reageren
  14. Laurens zegt

    17 september 2008 om 17:18

    @jorden:

    tuurlijk, voorlopig in de kofferbak :-) Lever de motor en voor 10K ben ik je man. Hou je 26K min aanschaf motor in je zak.

    Maar OT, ik denk dat er in de toekomst heel wat lease dieseltjes officieel via de dealer (en het leasebedrijf) gechipt zullen gaan worden. Kijken hoe de overheid daar weer op gaat reageren!

    Login om te reageren
  15. pipo zegt

    17 september 2008 om 23:17

    @jesper: kan goed zijn, zo hou ik het niet meer in het oog, zal zoiets zijn als hamann zeker, als het maar duur is en er zijn klanten voor dan sleutelen we eraan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North