• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renntech E63 AMG is de dikste station voor 53 mille

Auteur: willeme, gepost 2 april 2020 om 22:04 – 24 Reacties

Renntech E63 AMG

Hebben! De Renntech E63 AMG is dikste stationwagon van vandaag.

Deze Renntech E63 AMG Estate doet zo ongeveer alles goed. Ja, het is een dikke Duitser en die zijn bij voorbaat niet cool. Maar dat is niet het punt, een dikke Duitser moet blubberdik en moddervet zijn. Je wilt een vriendin als een Alfa Romeo, maar een Foie Gras als een Mercedes AMG.

S212

Natuurlijk is er van de huidige E63 AMG ook een Estate-versie mogelijk, maar ergens is die auto bijna te mooi. Deze oude (S212 voor intimi) heeft nog die ouderwetse, vierkante achterkant en biedt voornamelijk heel erg veel ruimte. Ook is het verrassingseffect net wat groter met zo’n vierkante kist zoals deze E-Klasse.

Renntech E63 AMG

Geen E63S

En voor een verrassingseffect zul je zorgen met deze Renntech E63 AMG, want deze E63 is niet helemaal standaard. Het eerste wat opvalt: het is een E63, geen E63S. Nu zijn de meeste hardware upgrades tussen een standaard of ‘S’-model niet zo heel erg groot. Sterker nog, als je gaat de auto gaat verbeteren middels tuning, maken die ‘S’-spulletjes toch niet zoveel uit.

Renntech E63 AMG

Renntech

In dit geval is de E63 getuned door de firma Renntech. Deze naam klinkt heel Duits, maar het bedrijf komt uit de Stuart, Florida. Je weet wel: de Verenigde Staten. Ze verschepen hun tuningsartikelen echter wereldwijd en de kwaliteit staat hoog aangeschreven. Logisch dat er meerdere Renntechs in Europa te vinden zijn. In dit geval zijn de downpipe, uitlaat en ECU aangepakt. Het resultaat is hilarisch: 730 trappelende paarden en 1.000 Nm aan trekkracht. Om de bak een kans te geven, is deze ook aangepast.

interieur

4Matic

Op de E63 AMG zonder S was 4Matic niet standaard, maar deze Renntech E63 AMG heeft wel het befaamde vierwielaandrijvingsysteem van Mercedes tot zijn beschikking. Handig, want met 730 pk zul je het nodig hebben. Volgens de verkoper is de auto erg snel: van 100 naar 200 km/u is in 6,6 seconden achter de rug. Op de 20″ wielen en de verlaging is het uiterlijk vrij standaard gehouden.

Renntech E63 AMG

Groen

Oh wacht, op de kleur nu. Deze Renntech E63 AMG is voorzien van een wrap. In plaats van matzwart of goud is er gekozen voor groen! Het staat de auto uitstekend. Mocht de kleur je bekend voorkomen, de kleur is ‘geïnspireerd’ op de groene lak die je kunt krijgen op de Audi RS4 en RS5. In het interieur is er een belangrijke modificatie uitgevoerd, het infotainmentsysteem heeft een upgrade gekregen en kan nu Android Auto weergeven.

Hout

Prijs

Dan de prijs. Die valt eigenlijk wel mee gezien de prestaties, zeldzaamheid, coolheid en hoeveelheid ruimte die deze Renntech E63 AMG biedt. Er moet namelijk precies 52.999 euro voor betaald worden. Veel goedkoper gaat 730 pk niet worden. Check hier de advertentie.

Ook interessant!

  • Mercedes E63 AMG Estate
    Is deze E63 AMG Estate de coolste station van Marktplaats?
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, e-klasse, e63, groen, Mercedes, s212, station, tuning, V8, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Toename aantal bedrijfswagens in Nederland
Volgend bericht: Milotec Kodiaq RS is lager en stoerder »

Lees Interacties

Reacties

  1. alloallo zegt

    2 april 2020 om 22:08

    Die velgen kunnen echt niet

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      2 april 2020 om 22:51

      @alloallo: die heb je zo verwisseld

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      3 april 2020 om 07:46

      @alloallo: mee eens. Dit ziet er in het zijaanzicht uit als een setje fietswielen. Deze auto schreeuwt werkelijk om een setje ‘Gullideckel’ velgen van AMG. En dan het liefst niet groter dan 18″.

      Login om te reageren
  2. Onehp zegt

    2 april 2020 om 22:32

    De beste versie, nog echt groot en praktisch, en toch de vierwielaandrijving. Mag wel iets discreter voor mijn smaak, maar dat los je zo op.

    Login om te reageren
  3. zeki88 zegt

    2 april 2020 om 23:11

    Die infotainment is ook niet origineel. Is zon ombouw mogelijk?

    Login om te reageren
    • matthijs_vangarderen zegt

      3 april 2020 om 00:24

      @zeki88: heel simpel. Genoeg te vinden op eBay en YouTube! ;)

      Login om te reageren
    • emping zegt

      3 april 2020 om 00:32

      @zeki88: yup staat in het artikel: In het interieur is er een belangrijke modificatie uitgevoerd, het infotainmentsysteem heeft een upgrade gekregen en kan nu Android Auto weergeven.

      Login om te reageren
  4. emping zegt

    3 april 2020 om 00:33

    Andere wrap, velgen en klaar. Inderdaad niet schokkend duur.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      3 april 2020 om 09:44

      Tot je hem naar België haalt ??
      Of Nederland ????????!

      Login om te reageren
  5. Paul58 zegt

    3 april 2020 om 01:04

    Leuk geschreven! Een grote kofferbak voor de labrador en genoeg PK’s voor een leuk dagje Beekse Bergen. Alles behalve mooi natuurlijk (persoonlijk smaak), maar wat een dikke Sjaak is dit! Als het een vrouw was; niet het knapste gezichtje maar wél een dikke reet en grote meloenen:)

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      3 april 2020 om 09:51

      Ik zou het een beetje anders omschrijven:
      Niet het mooiste smoeltje, een net te dikke kont, tieten die eigenlijk ook te dik zijn.
      Maar, wat kan ze allemachtig goed pijpen! ?

      Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        3 april 2020 om 11:45

        @tjorque: hehe ook mooi omschreven inderdaad;)

        Login om te reageren
  6. 9000cse zegt

    3 april 2020 om 04:43

    Mag ik overslaan? Als ik hiermee bij mijn klanten voorrijd raak ik ze echt kwijt. Natuurlijk mag iedereen hem vet, cool en weet ik wat vinden, maar voor dat geld koop ik toch echt iets anders. Werk gaat nou eenmaal vóór het vriendinnetje!

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      3 april 2020 om 09:09

      Dit valt toch wel mee? Gooi er andere velgen onder en de meeste mensen zien gewoon een saaie, station mercedes burgerbak.

      Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      3 april 2020 om 21:57

      @9000cse: Dan pak je het minder goed aan dan mijn baas…

      Die rijdt een badge-loze m550d naar klanten, en een M5 privé

      Login om te reageren
  7. monaco zegt

    3 april 2020 om 07:11

    53k? Als je een Duitser bent…

    Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      3 april 2020 om 08:10

      @monaco: tel er ca. 6k bij op en de cross-kabouter kan van jou zijn :)

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    3 april 2020 om 07:24

    Hij is fijn!

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      3 april 2020 om 23:01

      Het fijne is er door dit bij zowat elk artikel neer te plempen wel vanaf wat mij betreft.

      Login om te reageren
  9. Joel_D zegt

    3 april 2020 om 08:10

    S212 E 63 T modell MOPF heeft altijd 4-matic. Alleen de sedan had je met achterwielaandrijving, zonder S

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    3 april 2020 om 09:59

    Renntech klinkt duits omdat de eigenaar een Duitser is. Die z’n carriere begonnen is bij Mercedes AMG. Vandaar de know how en gerennomeerde naam! Heeft een aantal toffe projecten. Zijn 800pk CLS63 is nog getest door Matt Farah van The Smoking Tyre

    Login om te reageren
    • hartman zegt

      3 april 2020 om 15:52

      Toffe projecten inderdaad. De M120 V12 hebben zij gebouwd in een 7½ en zelfs in een 7,6 liter versie. Ruim voorbij de versies van AMG, Brabus en Carlsson dus.

      Login om te reageren
  11. daniel1975 zegt

    3 april 2020 om 22:40

    Gewoon stage 2 dus, maar wel een bak vermogen zeg!

    Login om te reageren
  12. brave zegt

    4 april 2020 om 11:36

    Wat ik me afvraag. Wat is in godsnaam de meerwaarde van zo’n rechtuit (12-uur) streepje op het stuur? Welke idioot heeft dat nodig om te weten of hij wel rechtdoor gaat. Naar mijn idee mag iedereen die zo’n streepje nodig heeft gelimiteerd worden op 60 Pk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North