• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-Pack

Auteur: Alwood, gepost 14 augustus 2009 om 18:21 – 35 Reacties

Afbeelding Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-PackAfbeelding Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-PackAfbeelding Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-PackAfbeelding Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-PackAfbeelding Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-PackAfbeelding Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-PackAfbeelding Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-PackAfbeelding Revolutie: Ford Mustang GT krijgt extra scherp Track-Pack

Ford Mustang Trackpack in the works
Ja, daar zit je dan met je vooroordelen. Lekker American-Muscle bashen omdat ze ook auto’s maken die graag rechtdoor rijden. Wat was, is echter al een tijdje niet meer. Nu krijgt bovendien de Mustang een optioneel pakket om mee te rijden, op een CIRCUIT!

Niet alleen op film veroveren de Amerikanen langzaam aan de Nordschleife, de auto’s gaan écht heel hard de bocht om. Het parade-paardje is nog steeds de Corvette. De Z06 is misschien wel een van de meest toegewijde circuit-auto’s uit de VS. Nog steeds staat mij het filmpje bij waarin deze heel easy een Ferrari zoek rijdt. Nu weet ik dat de Ferrrari-rijder niet té ver kon gaan in verband met brandgevaar, maar toch!

Terug naar het onderwerp. Ford wil nu ook heel hard bochten om kunnen. Er is in het land van de eindeloze dragstrip een groeiende behoefte aan lekker stuurgedrag. Om deze reden komt er een optioneel pakket beschikbaar om de Mustang GT aan te scherpen. Ok, deze haalt het nog niet bij een Corvette, maar is een prima alternatief als het allemaal iets minder hard mag gaan. Er worden stuggere anti-roll bars gemonteerd, en stijvere demping. Naast het aangescherpte weggedrag krijgt de mustang met het Track-Pack betere remmen en 19″ velgen met Pirelli-plak-rubber. Het aankomende pakket krijgt daar bovenop een motorupgrade. Er wordt nog meer “umpf” uit de 5.0 “Coyote” V8 (DOHC, modern!) gehaald. Het huidige pakket, zonder extra motorvermogen kost $1500,-. (via caranddriver.com)

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor
  • Mustang Mach-E GT
    Mustang Mach-E GT is blauw V8-alternatief
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Maken of kraken, putdeksels onder een Rolls-Royce Dawn?
  • Koop de dikste station van Marktplaats (van een bekende eigenaar)
  • Deze Mercedes is speciaal voor huisjesmelkers
  • A1 en Q2 stoppen, maar er komt een nieuwe kleine Audi
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, tuning

Vorig bericht: « Abarth wil meer, 1050 pk powerboat-meer
Volgend bericht: De Veritas RS III gaat €342.000 kosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. AMG Powerrr zegt

    14 augustus 2009 om 18:24

    Ongekend. Dat ik ook nog eens mee mag maken dat een Ami goed rijd op het circuit. Oke, dat was natuurlijk een grapje! Maar wel onwijs dat ze een mooi pakket ontwikkelen er voor. Ik zeg: een 2010 GT500 KotR met zo’n pakket.

    Login om te reageren
  2. FuelMinded zegt

    14 augustus 2009 om 18:35

    En nog steeds heeft dit ding een starre achteras zonder gelimiteerd differentieel. Dus dit ding had nóg sneller kunnen zijn. Blijkbaar bieden Good Year, BF Goodrich etc. banden toch niet voldoende grip.

    Login om te reageren
  3. Beck zegt

    14 augustus 2009 om 18:44

    Als er ook een pakket komt met een beter aanvoelend interieur dan ben ik verkocht!

    Login om te reageren
  4. @Benz.. zegt

    14 augustus 2009 om 18:49

    ”Nu krijgt bovendien de Mustang een optioneel pakket om mee te rijden, op een CIRCUIT!”

    Alsof deze Mustang + bijbehorend pakket ineens een circuitmonster wordt?!

    Login om te reageren
  5. reggiane zegt

    14 augustus 2009 om 18:54

    Prachtige wagen.
    Waarom zijn die auto’s daar zo spotgoedkoop en hier onbetaalbaar? oneerlijk..

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    14 augustus 2009 om 18:54

    Nu de “affordable” klasse nog, mijn caliber is nog steeds een dweil in de bochten… oke nu staat ook wat hoger op de wielen als de gemiddelde middenklasser. :P

    Login om te reageren
  7. steven5163 zegt

    14 augustus 2009 om 18:54

    kijk dit vind ik nou lekker nieuws :D moet nog een paar jaartjes sparen maar dit karretje moet toch een keertje voor de deur komen :P

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    14 augustus 2009 om 18:58

    Er wordt niet meer “umpf” uit het 5.0 Coyote blok gehaald. Want dat is namelijk een compleet nieuwe V8 die vanaf modeljaar 2011 het huidige 4.6 V8 blok zal vervangen.
    http://news.pickuptrucks.com/2009/05/ford-exec-confirms-coyote-engine.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Boss_engine

    Login om te reageren
  9. Rob USA zegt

    14 augustus 2009 om 19:25

    @Benz: Nooit van de GT4 Mustang gehoord ??
    @Laue: $1500 niet affordable ??

    Idd weer fijn positief nieuws over een USA car.
    Ik probeer ook geregeld Autoblog over te halen om nog wat meer met de Camaro te doen , een rijtest bv maar steeds geen positieve reactie, dus nu is zelfs Fifth Gear ons voor, met een heeeel positieve Vicky!!
    http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=37214

    Login om te reageren
  10. VonStroke zegt

    14 augustus 2009 om 19:28

    @Laue: Had je maar een echte auto moeten kopen.

    Login om te reageren
  11. Rob USA zegt

    14 augustus 2009 om 19:29

    @Benz: Nooit van de GT4 Mustang gehoord ??
    @Laue: $1500 niet affordable ??

    Login om te reageren
  12. Rob USA zegt

    14 augustus 2009 om 19:30

    Sorry driedubbele post. :(

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    14 augustus 2009 om 19:32

    @Benz.., deze Mustang (die nu nog wordt getest) kan op een circuit een M3 bijhouden:

    Lap times? If the Ford folk are to be believed, the current 2010 Mustang GT with the Track Pack can run a 1:39.7 or so and the ’11 car with the super-sticky tires was lapping in the low 1:38s, or roughly on par with our 414-hp BMW M3.

    http://blog.caranddriver.com/2011-ford-mustang-gt-an-even-more-potent-track-pack-to-complement-the-400-hp-5-0-liter/

    Login om te reageren
  14. Wessee zegt

    14 augustus 2009 om 20:03

    Nu nog een alternatief voor die live rear axle…
    Het blijve wel lekkere wagens, die nieuwe Mustangs.

    Login om te reageren
  15. Gert Billegezicht zegt

    14 augustus 2009 om 20:20

    (deels) Meegespoten spiegels :D

    Login om te reageren
  16. six-trey zegt

    14 augustus 2009 om 20:32

    en iedereen maar klagen over die live rear axle, geloof me met een starre achteras kan je ook veel fun hebben :P en je moet niet zo verwend zijn kijk hoeveel hij kost en wat voor wagen je er voor hebt voor die prijs heb je een golf hier

    Login om te reageren
  17. Wessee zegt

    14 augustus 2009 om 20:42

    Ik zeur er niet over, het is juist een van de charmes van de Stang. Maar zo’n live rear axle brengt, zeker voor intensief bochtenwerk, een paar nadelen met zich mee.

    Login om te reageren
  18. Wessee zegt

    14 augustus 2009 om 20:43

    En natuurlijk altijd een Pony boven een Rabbit, in elk bedenkbare situatie.

    Login om te reageren
  19. Rob USA zegt

    14 augustus 2009 om 20:55

    As we speak nu op een oude Veronica Top Gear aflevering de Mustang 2005:
    Hammond noemde het rijden in de Mustang een “event”!
    En Clarkson zei: Deze Mustang laat zien waarom er een Coolbord is !
    En dan nog blijven hier mensen zeggen dat ik één van de ergste fan boys ben! :)

    Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    14 augustus 2009 om 20:57

    @Gert Blotebillengezicht: Dat is om hem optisch wat kleiner te doen laten lijken en het ziet er gelijk stoer uit met dat mat zwart.

    Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    14 augustus 2009 om 21:06

    Sinds wanneer heeft de ‘Stang een 5 liter met dubbele nokkenas? Ligt volgens toch echt gewoon een 4.6 pushrod in nog steeds.

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    14 augustus 2009 om 21:11

    @bozewolf ..
    ik denk dat ze dat jaren 90 blok weer hebben opgevist ..
    302 EFI blok .. ijzersterk ding ..

    Login om te reageren
  23. Wessee zegt

    14 augustus 2009 om 21:15

    @Bozewolf: goedkijken naar het MY. De 2010 heeft die 4.6 SOHC. De 2011 GT krijgt de 5.0 DOHC.

    Login om te reageren
  24. robbie zegt

    14 augustus 2009 om 21:39

    @bozewolf, lees mijn reacties maar ff, dan begrijp je de strekking van het artikel wat beter ;)

    Dit artikel is gebaseerd op een prototype van de Mustang die volgend jaar uit gaat komen. De buitenkant zal niet veranderen, maar de motoren zullen wel vervangen zijn. De 4.0 V6 zal vervangen worden door een 3.7 V6 Ecoboost (turbo) en de 4.6 V8 zal vervangen worden door een gloednieuwe 5.0 V8 met 408 pk.

    Deze nieuwe motoren zullen echter pas halverwege volgend jaar verschijnen als modeljaar 2011.

    Login om te reageren
  25. cardesigner@USA zegt

    14 augustus 2009 om 22:55

    USA bashers kennen de waarheid niet:

    Rondje “Ring”

    Dodge Viper SRT-10 ACR: 7:22.1
    Maserati MC12: 7:24.3
    Pagani Zonda F Clubsport: 7:24.7
    Ferrari Enzo Ferrari: 7:25.3
    Chrevolet Corvette ZR1: 7:26.4
    Nissan GT-R: 7:26.7
    Porsche Carrera GT: 7:28.71
    Porsche 911 GT2: 7:30.02

    Dus Amerikaans baanrecord, en zowel de Viper áls de Corvette zijn sneller dan de GT-R, Carrera GT, 911 GT2 enz…

    Conclusie: US-cars rule!

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    14 augustus 2009 om 23:04

    Aaah, nu zie ik het. Wist ik helemaal niet, dat de Mustang nieuwe motor krijgt. Tof. 5 liter 400pk klinkt heel goed.

    @ lincoln:

    Niet 1-2-3 op de hoogte van Mustang motorcodes, maar was dat “de” five-oh Mustang? Dat oerlelijke vierkante hok met een ietwat sukkelige 5 liter V8 die tot werkelijk hilarische prestaties kon werden geduwd met wat geld en handigheid?

    Is deze nieuwe vijf liter echt nieuw of een doorontwikkeling? De ouwe 5.0 was SOHC, de huidige motoren ook. Alleen de vorige generatie topmodellen kregen een DOHC blok, ook een 4.6.

    Sowieso ben ik zeer gecharmeerd van de vorige generatie SVT Cobra. Moderne motor, IRS, ze kunnen ’t wel, die Yanks. Had ook graag op de nieuwe Mustang onafhankelijke achterophanging gezien, ipv die starre achteras. Huidige Stang is af-standaard niet bepaald gezegend met strakke rij-eigenschappen.

    Maar met het geld dat je op een M3 bespaart breng je ‘em net zo makkelijk naar een tuner voor mooi onderstelletje.

    Login om te reageren
  27. 35i zegt

    14 augustus 2009 om 23:38

    -edit: doe eens normaal-

    Login om te reageren
  28. bozewolf zegt

    14 augustus 2009 om 23:42

    ^ Nee.

    Login om te reageren
  29. BJ zegt

    14 augustus 2009 om 23:50

    Damn, wat ben ik toch altijd jaloers als ik iets over de Mustang lees dat ze die daar bijna kunnen rijden voor de centen waar ik hier een GrandePunto Tjet Sport voor krijg…

    Login om te reageren
  30. @Benz.. zegt

    15 augustus 2009 om 11:02

    @Rob USA

    Is dat relevant?

    Nee, daar gaat het niet om.

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    15 augustus 2009 om 11:19

    vind dit trouwens verre van revolutie ..
    meer een evolutie ..

    of nee .. toch niet ..
    Ford gaat na 15 jaar lang het 281 blok (perfect soepel ding trouwens) ..
    over op hun ouwe formaat ..
    devolutie dus ..

    maar zal ongetwijfeld weer een super smeuig blok worden ..
    en met simpele ingrepen op te voeren naar absurde kracht ontwikkeling ..

    Login om te reageren
  32. Wessee zegt

    15 augustus 2009 om 11:35

    In feite vervangt de 5.0L Coyote de 5.4L Triton V8 dus hoezo devolutie?

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    15 augustus 2009 om 12:02

    @Wessee ..
    ik als Ford USA fanboy moet de hand in eigen boezem steken ..

    ik wil niet bekent staan .. oogklepper cq BMW-fanboy cq Alfist cq zielepoot ..

    Login om te reageren
  34. Wessee zegt

    15 augustus 2009 om 12:29

    :P
    Wij “USA fanboys” nemen het elkaar niet kwalijk. We moeten onze keuze al constant verdedigen. Dus elkaar helpen we alleen. ;)

    Login om te reageren
  35. BananaFlip zegt

    16 augustus 2009 om 14:32

    Die wieltjes zien er wel sexy uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North