Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geld

Auteur: , 51 Reacties

De eerste Conti's kregen nogal eens het commentaar hele dure Volkswagens te zijn. Nou, dat valt in dit geval best mee, deze Flying Spur is namelijk helemaal niet zo'n dure Volkswagen.

Dat commentaar kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen, onderhuids deelt deze Continental Flying Spur nogal wat techniek met de Phaeton en ook het stuur en enkele bedieningsorganen lijken zo uit de VW-rekken te komen. Puntjes waar je kritiek op kunt hebben bij een auto met een vanafprijs van drie ton, maar waar je voor een krappe veertig mille niet over moet zeuren.

Da’s namelijk het bedrag dat deze op het oog nog zeer nette Continental Flying Spur met 6.0 W12 moet opleveren. Dat is ongeveer evenveel als je kwijt bent aan een Golf GTE met een setje luxe vloermatten. Die Golf is dan wel elf jaar nieuwer en heeft ook geen 211.761 kilometer op de klok staan. Zuiniger is de GTE ook, al kom je met de Bentley veel makkelijker in de buurt van de fabrieksopgave. Always look at the bright side.

Om al die nieuwrijders vannacht badend in het zweet wakker te laten worden nog even wat specs van de auto die ze ook hadden kunnen rijden: 560 pk, 0-100 in 5.2 seconden en een top van 312 kilometer per uur. En dat op heerlijke cognackleurige lederen zetels met masagefunctie voor en achter. Bieden onder de vraagprijs kan én mag hierrrr.



51 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Nee doe maar liever de Pheaton.
@kimhung: 4 phaetons
@kimhung: ben je nog 4xgoedkoper uit ook
Best wel mooi oud geworden die Flying Spur. Ik zou echter kiezen voor een continental GT. daar zijn genoeg van te vinden voor dat geld. Ben benieuwd wat de onderhoudskosten zijn van een Bentley met 2 ton op de teller.
@baasbenz: genoeg… nee zeker wel 1000 a 1500 voor een beurt als je kijkt dat hij technisch veel deelt met de a8 en pheaton. En het een bentley is.
Ik heb een BMW 750i e38 v12 in onderhoud en die is ook gewoon 800 kwijt aan een beurt omdat het allemaal groot is en veel.
@bmwm3gtr: als hij in de Youngtimer regeling komt zijn de kosten wel te dragen. Zou wel €2K uitgeven aan een LPG installatie.
@bmwm3gtr: eigenlijk is dat raar. Ja misschien gaat er wat meer olie in en is de distributieketting een stukje langer. En als er eens bougies vervangen moeten worden dan zijn het er een paar meer. Maar dat zou geen veel hogere kosten moeten veroorzaken. Men hanteert gewoon de regel: was ooit dure auto dus zijn de onderhoudskosten ook hoog.
@mashell: Mja, daar zit wat in. Kijk bijvoorbeeld eens naar de prijsverschillen tussen banden. Banden worden érg rap duurder naarmate ze groter / lager zijn (en ik rijd lekker 175/80/14. Kosten 1/3 van da 195/60/15 die ik gewend was).
Maar volgens mij is de grootste factor aantallen. Oliefilters voor een 1.6je liggen maar een paar dagen in je winkel, of koop je per pallet in. Als de klant nét deze keer zijn beurtje elders doet, ligt een filter voor dit exemplaar jaren stof te vangen in je opslag.
En dat verhaal geldt dubbel zo sterk voor de fabrikant.
@baasbenz: helemaal waar. Daar zat ik ook meteen aan te denken. Daarnaast vindt je deze met km standen die de helft zijn.
@kevin82: ik had 20 jaar geleden als eerste auto een Mazda 626 coupe, knipperlicht kapot gereden, voor een sedan was ie nog geen 40 gulden, en voor de coupe……bijna identiek…..220 gulden……vergeet ik nooit meer.
als je samen met 3 matties allemaal 10 doezoe regelt ben je king tingeling
@e36thuglife: en nu in het Nederlands.
@e36thuglife: jij neemt dat “thuglife” wel erg serieus he?
@e36thuglife: hahahaha
@e36thuglife: Beste autoblog troll in tijden..
@e36thuglife: helemaal gelijk. Je kan de golddiggers op de achterbank uit elkaar trekken.
Als ik geld zou geven voor een auto van dit kaliber en bouwjaar dan heb ik nog liever een Phaeton. Nee wacht, een S-Klasse.
@mercedesclk350: Absoluut mee eens. Of eigenlijk nog liever een CL. Man wat is zo’n CL mooi.
Ach ja, je hebt vooral lef als je het doet.
@dutchdriftking: Zo slecht zijn die dingen toch niet? Maatje van me had een Conti GT en die was echt nooit stuk. En daar werd veel en intensief mee gereden. Vrat wel banden en remmen.
@E34M5Touring: klopt. Maar alleen regulier onderhoud aan zo`n tank kost een vermogen. Je laat het tenslotte niet bij een beunhaas doen.
@dutchdriftking: valt mee, bent vooral semi-oliesjeik in onderhoud.
Binnenkort ergens in de getto
Denk alleen niet dat iemand die in de markt is om een GTE te kopen, een bentley kan onderhouden met deze km-stand;)
Lijkt me heeeeel betrouwbaar bedrijf. Te Koop/ Verkocht bord zit al op de muur. Garantie tot op de hoek dus! (of een interessante onderhandelingspositie als koper)
@jag120xk: onze stond na 500km stil helaas
@agdesigns: by deze garage uiteraard
Wat ziet het interieur er na 2 ton er nog nog strak uit zeg!
@edgar: in ieder geval een teken dat er door de vorige eigena(a)r(en) goed voor is gezorgd!
aangezien het een automaat en de flying spur versie is er waarschijnlijk rustig mee gereden, dus zo erg is die 2 ton niet.
De stand van 211k valt mij nog mee eerlijk gezegd. Je kunt je er met zo’n soepele zes liter nauwelijks een buil aan vallen, indien je het onderhoud kunt betalen.
Ik zou lekker voor deze gaan http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bentley/m1027401237-bentley-arnage-t-6-8-v8-bj-2002-automaat.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=85376
@henk123456: wow ja helemaal mee eens! Mooiste en chiqueste bentley ooit! Droom wagen!
@henk123456: me too! Veel stijlvoller…
@henk123456: absoluut.
@henk123456:
Die lachwekkende karikatuur op de Bentley T-series???
Dat nooit. Afschuwelijk ding.
Zo dat interieur ziet er echt nog heel netjes uit voor 210k kilometers!
Klinkt te mooi om waar te zijn, belasting, brandstof en onderhoudskosten zijn ook allemaal hetzelfde als bij de Golf GTE?
Moeten ze wel eerst die schade linksachter herstellen, daar wordt dan weer niets over gezegd in de advertentie…Om dat netjes te doen wordt dat toch een nieuwe achterbumper en nieuw eindpijpje van de auspuff. Zal niet goedkoop zijn gok ik!
Ik blijf dat hele techniek en onderdelen uitlenen in de VAG groep toch een lastig iets vinden. Dat doen ze al een eeuwigheid om een simpel voorbeeld te noemen de Porsche 924, Audi 100 en Golf 2 hebben de zelfde deurhendels.

Bij deurhendels is dat natuurlijk nog niet echt een probleem maar als je de Phaeton en de Bentley met elkaar vergelijkt is de overeenkomst toch wel pijnlijk groot. De basisvorm van de auto’s lijkt erg op elkaar. De aandrijflijn schilt is gewoon de gedeelde VAG aandrijflijn. Het interieur is iets anders maar tegelijkertijd ook het zelfde. Zo zie je dat alle knoppen overeenkomen al zijn ze dan van iets ander materiaal en soms 5cm verplaatst.

Het voordeel voor Bentley is dat de kwaliteit waarschijnlijk hoger is dan als ze zelf voor hun kleine-oplage dingen moesten maken. Maar tegelijkertijd is die superspeciale Bentley dus niet zo speciaal, al kost hij wel 120.000euro duurder ten opzichte van een W12 Phaeton lang.
@reistje: Dat heb ik nou ook met Seat en Audi
De Bentley toen nog Continental Flying Spur vind ik nog steeds een zeer mooie auto, lekker clean en simpel. Maar de onderhoudskosten en andere kosten zullen dermate goog zijn dat het op den duur een peperdure hobby gaat worden.

Ik heb wel een liefde voor grote sedans, over een tijdje gaat er een komen maar dan deze;
http://www.netcarshow.com/lexus/2008-ls_600h_l/800×600/wallpaper_09.htm
http://www.netcarshow.com/lexus/2008-ls_600h_l/800×600/wallpaper_01.htm
Ook geen bizarre afschrijving ofzo nog geen € 18.500,– per jaar… Minder dan bij een 7
Zijn vader rijdt nu een nieuwe Mulsanne, dit is volgens mij 1 van zijn vorige wagens.
De tijd gaat snel. Wat ziet zo’n interieur er al weer verouderd uit (ondanks dat het er netjes uitziet). Toch wel een leuke auto, rijd heerlijk.
Wat een ongelofelijk lelijke navi/audio unit. Bizar! In deze klasse… *schud hoofd*
@davelepeef: het is dan ook een wagen van 2005. Toen had de Golf ook net 2 jaar de RNS510. De Phaeton en Bentley moesten nog wachten tot de RNS810 klaar was.
Pheaton lijkt me een stuk discreter, minder duur en een geringer risico op diefstal of car / home jacking…
voor 211k kilometer ziet het leer van de stoelen en stuurwiel verdomde picobello uit
Vind de prijs erg meevallen..
Is van Pouw geweest volgens mij

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).