• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geld

Auteur: Dizono, gepost 11 maart 2016 om 16:00 – 51 Reacties

Afbeelding Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geldAfbeelding Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geldAfbeelding Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geldAfbeelding Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geldAfbeelding Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geldAfbeelding Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geldAfbeelding Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geldAfbeelding Rij deze Bentley Flying Spur W12 voor Golf GTE-geld

Bentley Continental Flying Spur
De eerste Conti’s kregen nogal eens het commentaar hele dure Volkswagens te zijn. Nou, dat valt in dit geval best mee, deze Flying Spur is namelijk helemaal niet zo’n dure Volkswagen.

Dat commentaar kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen, onderhuids deelt deze Continental Flying Spur nogal wat techniek met de Phaeton en ook het stuur en enkele bedieningsorganen lijken zo uit de VW-rekken te komen. Puntjes waar je kritiek op kunt hebben bij een auto met een vanafprijs van drie ton, maar waar je voor een krappe veertig mille niet over moet zeuren.

Da’s namelijk het bedrag dat deze op het oog nog zeer nette Continental Flying Spur met 6.0 W12 moet opleveren. Dat is ongeveer evenveel als je kwijt bent aan een Golf GTE met een setje luxe vloermatten. Die Golf is dan wel elf jaar nieuwer en heeft ook geen 211.761 kilometer op de klok staan. Zuiniger is de GTE ook, al kom je met de Bentley veel makkelijker in de buurt van de fabrieksopgave. Always look at the bright side.

Om al die nieuwrijders vannacht badend in het zweet wakker te laten worden nog even wat specs van de auto die ze ook hadden kunnen rijden: 560 pk, 0-100 in 5.2 seconden en een top van 312 kilometer per uur. En dat op heerlijke cognackleurige lederen zetels met masagefunctie voor en achter. Bieden onder de vraagprijs kan én mag hierrrr.

Ook interessant!

  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • Dit maakt de Bentley Flying Spur veel meer premium dan jouw auto!
    Dit maakt de Bentley Flying Spur veel meer premium dan jouw auto!
  • Deze Bentley Flying Spur is speciaal voor boomknuffelaars
  • Bentley komt met toffe optie voor rijke opa's
    Bentley komt met toffe optie voor rijke opa's

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, flying-spur, marktplaats, occasion, w12

Vorig bericht: « Krijg hartkloppingen van de Manhart MHX6 700
Volgend bericht: Mercedes: Hamilton en Rosberg mogen vechten om titel »

Lees Interacties

Reacties

  1. kimhung zegt

    11 maart 2016 om 16:04

    Nee doe maar liever de Pheaton.

    Login om te reageren
    • legion1349 zegt

      11 maart 2016 om 16:18

      @kimhung: 4 phaetons

      Login om te reageren
    • ko3n zegt

      11 maart 2016 om 16:18

      @kimhung: ben je nog 4xgoedkoper uit ook

      Login om te reageren
  2. baasbenz zegt

    11 maart 2016 om 16:06

    Best wel mooi oud geworden die Flying Spur. Ik zou echter kiezen voor een continental GT. daar zijn genoeg van te vinden voor dat geld. Ben benieuwd wat de onderhoudskosten zijn van een Bentley met 2 ton op de teller.

    Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      11 maart 2016 om 21:02

      @baasbenz: genoeg… nee zeker wel 1000 a 1500 voor een beurt als je kijkt dat hij technisch veel deelt met de a8 en pheaton. En het een bentley is.
      Ik heb een BMW 750i e38 v12 in onderhoud en die is ook gewoon 800 kwijt aan een beurt omdat het allemaal groot is en veel.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        12 maart 2016 om 04:57

        @bmwm3gtr: als hij in de Youngtimer regeling komt zijn de kosten wel te dragen. Zou wel €2K uitgeven aan een LPG installatie.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        12 maart 2016 om 10:29

        @bmwm3gtr: eigenlijk is dat raar. Ja misschien gaat er wat meer olie in en is de distributieketting een stukje langer. En als er eens bougies vervangen moeten worden dan zijn het er een paar meer. Maar dat zou geen veel hogere kosten moeten veroorzaken. Men hanteert gewoon de regel: was ooit dure auto dus zijn de onderhoudskosten ook hoog.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          12 maart 2016 om 11:06

          @mashell: Mja, daar zit wat in. Kijk bijvoorbeeld eens naar de prijsverschillen tussen banden. Banden worden érg rap duurder naarmate ze groter / lager zijn (en ik rijd lekker 175/80/14. Kosten 1/3 van da 195/60/15 die ik gewend was).
          Maar volgens mij is de grootste factor aantallen. Oliefilters voor een 1.6je liggen maar een paar dagen in je winkel, of koop je per pallet in. Als de klant nét deze keer zijn beurtje elders doet, ligt een filter voor dit exemplaar jaren stof te vangen in je opslag.
          En dat verhaal geldt dubbel zo sterk voor de fabrikant.

          Login om te reageren
    • kevin82 zegt

      11 maart 2016 om 23:33

      @baasbenz: helemaal waar. Daar zat ik ook meteen aan te denken. Daarnaast vindt je deze met km standen die de helft zijn.

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        12 maart 2016 om 20:29

        @kevin82: ik had 20 jaar geleden als eerste auto een Mazda 626 coupe, knipperlicht kapot gereden, voor een sedan was ie nog geen 40 gulden, en voor de coupe……bijna identiek…..220 gulden……vergeet ik nooit meer.

        Login om te reageren
  3. e36thuglife zegt

    11 maart 2016 om 16:07

    als je samen met 3 matties allemaal 10 doezoe regelt ben je king tingeling

    Login om te reageren
    • sbelali zegt

      11 maart 2016 om 17:30

      @e36thuglife: en nu in het Nederlands.

      Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      11 maart 2016 om 17:43

      @e36thuglife: jij neemt dat “thuglife” wel erg serieus he?

      Login om te reageren
    • joostvis zegt

      11 maart 2016 om 18:46

      @e36thuglife: hahahaha

      Login om te reageren
    • kapitein zegt

      11 maart 2016 om 18:51

      @e36thuglife: Beste autoblog troll in tijden..

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      12 maart 2016 om 06:30

      @e36thuglife: helemaal gelijk. Je kan de golddiggers op de achterbank uit elkaar trekken.

      Login om te reageren
  4. mercedesclk350 zegt

    11 maart 2016 om 16:08

    Als ik geld zou geven voor een auto van dit kaliber en bouwjaar dan heb ik nog liever een Phaeton. Nee wacht, een S-Klasse.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      11 maart 2016 om 16:38

      @mercedesclk350: Absoluut mee eens. Of eigenlijk nog liever een CL. Man wat is zo’n CL mooi.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    11 maart 2016 om 16:18

    Ach ja, je hebt vooral lef als je het doet.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      11 maart 2016 om 16:22

      @dutchdriftking: Zo slecht zijn die dingen toch niet? Maatje van me had een Conti GT en die was echt nooit stuk. En daar werd veel en intensief mee gereden. Vrat wel banden en remmen.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 maart 2016 om 16:37

        @E34M5Touring: klopt. Maar alleen regulier onderhoud aan zo`n tank kost een vermogen. Je laat het tenslotte niet bij een beunhaas doen.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 maart 2016 om 22:01

      @dutchdriftking: valt mee, bent vooral semi-oliesjeik in onderhoud.

      Login om te reageren
  6. rolov zegt

    11 maart 2016 om 16:18

    Binnenkort ergens in de getto

    Login om te reageren
  7. 47cars zegt

    11 maart 2016 om 16:23

    Denk alleen niet dat iemand die in de markt is om een GTE te kopen, een bentley kan onderhouden met deze km-stand;)

    Login om te reageren
  8. jag120xk zegt

    11 maart 2016 om 16:26

    Lijkt me heeeeel betrouwbaar bedrijf. Te Koop/ Verkocht bord zit al op de muur. Garantie tot op de hoek dus! (of een interessante onderhandelingspositie als koper)

    Login om te reageren
    • agdesigns zegt

      11 maart 2016 om 19:38

      @jag120xk: onze stond na 500km stil helaas

      Login om te reageren
      • agdesigns zegt

        11 maart 2016 om 19:39

        @agdesigns: by deze garage uiteraard

        Login om te reageren
  9. EdGaR zegt

    11 maart 2016 om 16:27

    Wat ziet het interieur er na 2 ton er nog nog strak uit zeg!

    Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      11 maart 2016 om 20:24

      @edgar: in ieder geval een teken dat er door de vorige eigena(a)r(en) goed voor is gezorgd!

      Login om te reageren
  10. niekie1999 zegt

    11 maart 2016 om 16:35

    aangezien het een automaat en de flying spur versie is er waarschijnlijk rustig mee gereden, dus zo erg is die 2 ton niet.

    Login om te reageren
  11. phaeton zegt

    11 maart 2016 om 16:44

    De stand van 211k valt mij nog mee eerlijk gezegd. Je kunt je er met zo’n soepele zes liter nauwelijks een buil aan vallen, indien je het onderhoud kunt betalen.

    Login om te reageren
  12. henk123456 zegt

    11 maart 2016 om 16:46

    Ik zou lekker voor deze gaan http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bentley/m1027401237-bentley-arnage-t-6-8-v8-bj-2002-automaat.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=85376

    Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      11 maart 2016 om 17:00

      @henk123456: wow ja helemaal mee eens! Mooiste en chiqueste bentley ooit! Droom wagen!

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 maart 2016 om 17:03

      @henk123456: me too! Veel stijlvoller…

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      11 maart 2016 om 17:17

      @henk123456: absoluut.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      12 maart 2016 om 13:11

      @henk123456:
      Die lachwekkende karikatuur op de Bentley T-series???
      Dat nooit. Afschuwelijk ding.

      Login om te reageren
  13. wimbraber zegt

    11 maart 2016 om 16:48

    Zo dat interieur ziet er echt nog heel netjes uit voor 210k kilometers!

    Login om te reageren
  14. alcantara zegt

    11 maart 2016 om 16:58

    Klinkt te mooi om waar te zijn, belasting, brandstof en onderhoudskosten zijn ook allemaal hetzelfde als bij de Golf GTE?

    Login om te reageren
  15. cvoo zegt

    11 maart 2016 om 17:19

    Moeten ze wel eerst die schade linksachter herstellen, daar wordt dan weer niets over gezegd in de advertentie…Om dat netjes te doen wordt dat toch een nieuwe achterbumper en nieuw eindpijpje van de auspuff. Zal niet goedkoop zijn gok ik!

    Login om te reageren
  16. reistje zegt

    11 maart 2016 om 17:49

    Ik blijf dat hele techniek en onderdelen uitlenen in de VAG groep toch een lastig iets vinden. Dat doen ze al een eeuwigheid om een simpel voorbeeld te noemen de Porsche 924, Audi 100 en Golf 2 hebben de zelfde deurhendels.

    Bij deurhendels is dat natuurlijk nog niet echt een probleem maar als je de Phaeton en de Bentley met elkaar vergelijkt is de overeenkomst toch wel pijnlijk groot. De basisvorm van de auto’s lijkt erg op elkaar. De aandrijflijn schilt is gewoon de gedeelde VAG aandrijflijn. Het interieur is iets anders maar tegelijkertijd ook het zelfde. Zo zie je dat alle knoppen overeenkomen al zijn ze dan van iets ander materiaal en soms 5cm verplaatst.

    Het voordeel voor Bentley is dat de kwaliteit waarschijnlijk hoger is dan als ze zelf voor hun kleine-oplage dingen moesten maken. Maar tegelijkertijd is die superspeciale Bentley dus niet zo speciaal, al kost hij wel 120.000euro duurder ten opzichte van een W12 Phaeton lang.

    Login om te reageren
    • miezemiez zegt

      11 maart 2016 om 18:07

      @reistje: Dat heb ik nou ook met Seat en Audi

      Login om te reageren
  17. michaelcorleone zegt

    11 maart 2016 om 19:09

    De Bentley toen nog Continental Flying Spur vind ik nog steeds een zeer mooie auto, lekker clean en simpel. Maar de onderhoudskosten en andere kosten zullen dermate goog zijn dat het op den duur een peperdure hobby gaat worden.

    Ik heb wel een liefde voor grote sedans, over een tijdje gaat er een komen maar dan deze;
    http://www.netcarshow.com/lexus/2008-ls_600h_l/800×600/wallpaper_09.htm
    http://www.netcarshow.com/lexus/2008-ls_600h_l/800×600/wallpaper_01.htm

    Login om te reageren
  18. 3246cm252kw zegt

    11 maart 2016 om 19:22

    Ook geen bizarre afschrijving ofzo nog geen € 18.500,– per jaar… Minder dan bij een 7

    Login om te reageren
  19. madvillain zegt

    11 maart 2016 om 19:52

    Zijn vader rijdt nu een nieuwe Mulsanne, dit is volgens mij 1 van zijn vorige wagens.

    Login om te reageren
  20. thomasthomas zegt

    11 maart 2016 om 20:23

    De tijd gaat snel. Wat ziet zo’n interieur er al weer verouderd uit (ondanks dat het er netjes uitziet). Toch wel een leuke auto, rijd heerlijk.

    Login om te reageren
  21. davelepeef zegt

    11 maart 2016 om 21:06

    Wat een ongelofelijk lelijke navi/audio unit. Bizar! In deze klasse… *schud hoofd*

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 maart 2016 om 10:33

      @davelepeef: het is dan ook een wagen van 2005. Toen had de Golf ook net 2 jaar de RNS510. De Phaeton en Bentley moesten nog wachten tot de RNS810 klaar was.

      Login om te reageren
  22. fit4fun zegt

    11 maart 2016 om 22:41

    Pheaton lijkt me een stuk discreter, minder duur en een geringer risico op diefstal of car / home jacking…

    Login om te reageren
  23. fconderkantlat zegt

    11 maart 2016 om 23:28

    voor 211k kilometer ziet het leer van de stoelen en stuurwiel verdomde picobello uit

    Login om te reageren
  24. pinut187 zegt

    12 maart 2016 om 09:26

    Vind de prijs erg meevallen..

    Login om te reageren
  25. mpowerm3 zegt

    14 maart 2016 om 00:21

    Is van Pouw geweest volgens mij

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North