• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest: Corvette Z06

Auteur: Wouter, gepost 26 november 2007 om 11:00 – 116 Reacties

Corvette Z06
512 pk, 1420 kg, alleen achterwielaandrijving. De weersomstandigheden: regen, regen en nog eens regen. Dit kon wel eens leuk worden.

Het idee achter de Z06 is eigenlijk vreselijk mooi. Voor het creëren van een gepeperde variant van bestaand model, kan worden volstaan door het toevoegen van wat pk’s en nm’s. De mannen van Corvette deden dit voor de Z06, maar daar bleef het niet bij.

Corvette Z06

Elke auto wordt sneller als er gewicht wordt bespaard. Niet alleen de topsnelheid en acceleratievermogen nemen toe, maar ook de bochtsnelheid en de remweg wordt juist korter. Een gouden recept dus, maar helaas is gewichtsbesparing duur en vaak niet eenvoudig uit te voeren.

Corvette Z06

Mooier dan Lotus oprichter Colin Chapman kunnen we het niet verwoorden: “To add speed, add lightness”. De Z06 werd dan ook samen ontwikkeld met zijn racebroer: de C6.R. Zo is het chassis van de reguliere Corvette C6 (de zesde generatie Vette dus) van staal, die van de Z06 is van aluminium. De voorspatborden zijn van carbon en de bodemplaat is gemaakt van een composiet van koolstofvezel en balsahout. Al deze maatregelen zorgen ervoor dat de Z06, ondanks grotere remmen, velgen en andere aanpassingen om met het grotere vermogen om te gaan, zo’n 60 kg lichter is dan de de reguliere C6.

Corvette Z06

Er is best wat in te brengen tegen het Amerikaanse gezegde “There is no substitute for cubic inches”. En dan stap je in een Corvette Z06. Met een zeven liter grote V8, die niets liever wil dan je met een ongelofelijke snelheid richting de horizon te slingeren. De mooiste belevenis is om met 1500 toeren in de tweede of derde versnelling het gas vol in te trappen. De Corvette schopt dan terug. Letterlijk, dit is geen oeh-de-buurman-vindt-zijn-tdi-zo-snel-schop. De Corvette schiet vooruit als de acht cilinders hun werk doen en het mooie is dat de versnelling alleen maar intenser wordt en aanhoudt tot er 7000 tpm op de klok staat.

Corvette Z06

De 7.0 liter LS7 V8 krachtbron uit de Z06 is de krachtigste die GM ooit (in serie) bouwde, maar we weten inmiddels ook dat er een nog snellere Corvette aankomt. Het maximum vermogen is 512 pk en het maximum koppel is 634 nm. Daarmee sprint de Z06 in 3,9 seconden naar de 100 en de topsnelheid is een indrukwekkende 319 km/u. Het LS7 blok is overigens verre van lowtech, dankzij titanium drijfstangen en –kleppen mag de V8 7000 toeren draaien. Dry-sump smering moet er voor zorgen dat ook bij fanatiek bochtenwerk de olie netjes blijft stromen. Mocht je behoefte hebben aan nog meer prestaties: er komt een nog snellere Corvette ZR-1 met rond de 620 pk.

Corvette Z06

Het lijkt een speeltje, maar het wende heel snel: de head-up display. In de Corvette heeft deze verschillende standen. In street mode wordt er normaal gesproken de snelheid, het toerental en de indicaties van de knipperlichten weergegeven. Gebruik je het navigatiesysteem dan verschijnen de pijlen op de voorruit en bij het bedienen van het audiosysteem wordt dat ook getoond op het head-up display. Er zijn echter ook twee race modes, waarin naast snelheid, het toerental, de olietemperatuur ook de zijdelingse G-krachten worden weergegeven. In alle eerlijkheid moet ik wel bekennen, dat bij echt geïnspireerd sturen ik niet meer op de G-krachtmeter loerde om te zien of ik weer een nieuw record had gevestigd.

Corvette Z06

Tijdens de schaarse momenten dat het niet regende en het wegdek enigszins was opgedroogd, kreeg ik een gevoel voor de immense hoeveelheid grip die de Z06 heeft. De Z06 rolt dan ook op gigantische banden: voor in de maat 275/35 op 18” lichtmetaal en achter 325/30 op 19” velgen. Voor een supercar (want dat is de Z06) is de wegligging reuze vriendelijk. Natuurlijk zijn er bakken overstuur op te roepen, maar de Z06 communiceert goed en het blijft allemaal prima onder controle. Met een snelle tegenstuuractie staat de neus van de Z06 weer de kant op zoals je hem wilt hebben. Onderstuur komt niet in het woordenboek van de Z06 voor. Duik te hard een bocht in en het treedt wel op, maar er is ook altijd het giga-koppel beschikbaar om het weer op te heffen.

Corvette Z06

Houd er wel rekening mee dat het een supercar is met bijbehorende prestaties. Om je een idee te geven: bij 150 km/u in de derde versnelling op nat wegdek volgas geven, betekent wielspin en het standaard ESP laat nog behoorlijk wat ruimte. We hebben de Z06 mee de Ardennen in genomen om op zoek te gaan naar leuke weggetjes. Ondanks dat dik 500 pk absoluut overkill was op de kletsnatte kronkelweggetjes, bleek de Z06 meer dan een leuke speelkameraad. Wel eentje die waarvoor ik, zeker gezien de weersomstandigheden, even de tijd nodig had om hem te leren kennen. Gelukkig zijn er in de Ardennen ook tunneltjes en bruggen, zodat we ook meer dan eens konden genieten van de oorlogsbrul van de dikke V8.

Corvette Z06

Het interieur van de Z06 is netjes, zonder overdreven goed afgewerkt te zijn. Hier zie je duidelijk de Amerikaanse afkomst, bij de Europese concurrentie zijn de materialen mooier en is de kwaliteitsbeleving groter. Ook het op de Z06 standaard DVD navigatie systeem is niet overdreven fraai, vooral de kaartweergave is wat karig. Toch zijn er ook mooie details in het interieur te vinden, kijk bijvoorbeeld eens naar de afbeelding op het ESP knopje. Dat zijn van die kleine dingen waar een mens blij van kan worden.

Corvette Z06

Dan de praktische aspecten: de Z06 heeft meer dan genoeg bagageruimte onder de glazen achterklep. De achterbak is overigens gewoon vanuit het interieur te bereiken. Handig als je broodtrommeltje in je tas zit en je honger krijgt achter het stuur. Minder fijn is de beperkte omvang van de brandstoftank: slechts 69 liter is deze groot. Overigens is de Z06 geen ongelofelijke zuipschuit. Natuurlijk kan het verbruik heel stevig zijn als de rijstijl ook die kenmerken heeft. Op de snelweg reden we 1 op 8 en dat was met de nodige tussensprints. Om het verbruik in te perken is de zesde versnelling overigens zo lang dat voor tussensprints onder de 180 je toch echt wil terugschakelen, ondanks het gigantische koppel van de 7 liter V8. De versnellingsbak vraagt overigens een ferme hand om te bedienen: echt mannenspul dus.

Corvette Z06

De Corvette Z06 staat in Nederland voor 123.990 en in Belgie voor 89.990 euro in de prijslijst. Welbeschouwd een hele bak met geld, maar voor de hoeveelheid performance is het echt een koopje. De vorige week geteste SLR is vier keer zo duur en is slechts 0,1 seconde sneller naar de 100. De Corvette Z06 is simpelweg het snelste wat je voor dit geld kunt kopen.

Na het offeren van enkele paraplu’s heeft Ruben regen en wind getrotseerd om enkele bewegende beelden te schieten. Ook is er nog een uitgebreide selectie van foto’s te vinden in de Corvette Z06 gallery.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

c6, Corvette, Rijtest, Video, z06

Vorig bericht: « Na de sedan, BRABUS C-Klasse Estate
Volgend bericht: Stapt HWA met Mercedes de F1 in? »

Lees Interacties

Reacties

  1. V-power zegt

    26 november 2007 om 11:04

    Prachtig dit mooi geluid!! een auto voor relatief weinig geld en toch meer dan aansprekende prestaties.

    Login om te reageren
  2. Kleine Techno zegt

    26 november 2007 om 11:08

    Net zoals je zegt, Corvette, jammer dat ze in the USA niet af kunnen werken, anders zou het een super alternatief zijn voor al die Supercars hier uit Europa….

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    26 november 2007 om 11:13

    Goed gereden met dat weer en wegdek. Het blijft inderdaad een monster wat iedereen een keer zou mee moeten maken.

    Login om te reageren
  4. Zoef zegt

    26 november 2007 om 11:18

    33.000 eurie extra belasting voor NL.

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    26 november 2007 om 11:18

    JA! ik heb het al eerder gezegd, maar die wil ik! Het (welbekende)youtube filmpje waarin deze wagen een F430 het snot voor de ogen rijdt heeft mij lang geleden al overtuigd. Daarbij gaat er niets boven het geluid van een lekkere V8 en is de uitstraling van (vooral de Z06) geweldig.

    een week geleden stond er een in het zwart voor “hotel de wereld” hier in wageningen en ik heb vaker een C6 gezien maar de Z06 ziet er een stuk lekkerder uit. De net wat grotere luchtvinnen aan de zijkant en het lager op de weg liggen maken hem perfect.

    Ontzettend leuk dat jullie hier een rijtest in hebben gedaan :D alleen de bumpersticker ‘porsche eat your heart out’ mist nog :twisted:

    Login om te reageren
  6. Rudy zegt

    26 november 2007 om 11:23

    Ik had het afgelopen donderdag dus wel goed blijkbaar :D.

    Login om te reageren
  7. Djivy zegt

    26 november 2007 om 11:23

    In mijn achtertuin komen spelen en niets laten weten… bloody b*st*rds!;)

    Login om te reageren
  8. august zegt

    26 november 2007 om 11:28

    ‘ongeloFelijke’, of ‘ongelooFlijke’, in ieder geval zonder ‘v’.
    –edit: gelukkig kunnen we beter rijden dan spellen–

    maar verder…

    :D :D

    Login om te reageren
  9. Oly zegt

    26 november 2007 om 11:29

    Doe mij maar 4 z06 inplaats van 1 slr mclaren

    Login om te reageren
  10. Barry330cd zegt

    26 november 2007 om 11:36

    Wat een prachtig artikel voor deze bij velen miskende supercar. Voor dit geld koop je nergens een snellere en zeker ook niet mooier. Een vergelijkbare Ferrari of Porsche kosten het dubbele. En dat het interieur dan iets minder mooi is afgewerkt ,so what! Deze supervette Vet zou ik graag eens willen besturen op het circuit. :)

    Login om te reageren
  11. Lout zegt

    26 november 2007 om 11:41

    Wat is het toch gemeen heerlijk om als nederlander in België te wonen :-p

    Login om te reageren
  12. Erik zegt

    26 november 2007 om 11:45

    die vent in die E39 M5 kan beter driften!

    Login om te reageren
  13. Rob zegt

    26 november 2007 om 11:46

    Leuke rijtest en wat krijg je een hoop ‘waar’ voor je geld bij deze auto!

    Login om te reageren
  14. Tribe zegt

    26 november 2007 om 11:54

    Nette, leuke rijtest! mooi verslag!

    maarre….stiekem foto’s/video’s van dat je dwars gaat met deze wagen?
    …niet gedaan? …no kidding… :P

    wij willen het zien! :P

    Login om te reageren
  15. Tribe zegt

    26 november 2007 om 11:55

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  16. BreinStein zegt

    26 november 2007 om 12:12

    leuke rijtest, al zou deze auto nooit bij mij op de oprit komen. ik vind hem te gewoon (alle corvettes). value for money zal hij zeker leveren.

    Login om te reageren
  17. Ejay zegt

    26 november 2007 om 12:13

    Het is weer maandagochten en dan word je telkens weer opgevrolijkt door de rijtest. Weer goede rijtest, jammer van de regen. Enige minpuntje is het wegdek icm de banden. Je hoort het motorgeluid amper en dat is heel erg jammer.

    Login om te reageren
  18. bramwillemse zegt

    26 november 2007 om 12:14

    woohoo, dat betekent dat ik een autoblog jaarboek heb gewonnen! :D

    Login om te reageren
  19. YK zegt

    26 november 2007 om 12:20

    @Erik,
    Ssssssssssst!!! Houd je mond dicht, straks heb je een woedende menigte met hooivorken en brandende toortsen voor je deur staan!!! :lol:

    Login om te reageren
  20. Turbopaultje zegt

    26 november 2007 om 12:28

    Mooie beelden en leuk geschreven tekst over de enige true sportscar from the USA ; een dikke Vette is part of the real stuff.

    Echter zo snel ben ik natuurlijk ook weer niet tevreden…….. Kunnen jullie geen onboard beelden realiseren ? Of op Spa een paar snellere rondjes draaien ……………..:-) ?

    Login om te reageren
  21. dekster (Union Fait La Force) zegt

    26 november 2007 om 12:32

    Mooie auto zo’n Z06, maar ik persoonlijk zou hem niet kopen omdat prestaties ook niet alles zijn.
    Verder zag ik ook dat jullie het vrije land hebben ontdekt, mooi eh, de ardennen en zo weinig flitspalen ;)

    P.S.Dat vuile achterpanneel, heeft wouter soms ff vast gezeten met de Z06?

    Login om te reageren
  22. Roy zegt

    26 november 2007 om 12:36

    Zucht, eerst aluminium, composiet en balsahout toepassen om de auto lichter te maken en vervolgens een blok beton van een motor erin zetten. Rare jongens die amerikanen.

    Login om te reageren
  23. tdj zegt

    26 november 2007 om 12:40

    Hele vette wagen, jammer dat hij d’r imho echt niet uitziet.

    Ik zou hem niet kopen maar lekker 2x zo veel uitgeven voor een even snelle wagen: de F430 ;)

    Login om te reageren
  24. vla zegt

    26 november 2007 om 12:47

    zo sympathiek dat jullie naar België gaan voor een rijtest!
    of is dat omdat het stormde in Nederland? ;)
    btw weer zéér verstandig gereden Wouter, 500+pk is idd niet niks
    maar liever de DB9 dan deze (iedereen zou dat wss doen) hij gaat mss ’trager’ maar het interieur is tenminste niet uit plastic gemaakt!

    Login om te reageren
  25. Jan C. zegt

    26 november 2007 om 12:47

    Niet supermooi, niet superafgewerkt, maar ook niet een superwagenprijs. ’t Is voor mij persoonlijk allemaal te veel net niet. Voor de rest: bruut, mooi stukje ook.

    Login om te reageren
  26. CasperH zegt

    26 november 2007 om 12:49

    Op Discovery zetten ze de laatste tijd Amerikaanse machines tegenover Europese machines. De Corvette kickte daarin op een circuit de Ferrari zijn ass. En niet een klein beetje, echt met iets van 7 seconden ofzo op een rondje van 1,5 minuut.

    Toch zou ik doorsparen voor de Ferrari, want dat slappe plastic (zowel binnen als buiten) op die Corvette kan ik niet uitstaan.

    Login om te reageren
  27. RubenBaeten zegt

    26 november 2007 om 12:55

    @plasticmensen: Dat is het verschil idd. Je kunt je er aan storen, maar je kunt ook bedenken dat er op die manier wel even een kleine ton ten opzichte van de concurrentie is uitgespaard.

    Ik vind het onderdeel van de charme van de auto, net als het lompe motorvermogen, de zware versnellingsbak en het aartsluie ESP. Fuck verfijning!

    Zet een lompe Tonka bulldozer tegenover een fijngebouwd modelautootje: welke is leuker om mee te spelen? :-)

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    26 november 2007 om 12:58

    Dit is een van de weinige Amerikanen die wel in m’n garage (als ik die zou hebben) zou mogen staan.
    Doe maar in ’t zwart. Heel fraai!

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    26 november 2007 om 12:59

    Zet een lompe Tonka bulldozer tegenover een fijngebouwd modelautootje: welke is leuker om mee te spelen?
    Het buurmeisje. :twisted:

    Login om te reageren
  30. Roy zegt

    26 november 2007 om 13:02

    @Casper

    Wat voor Ferrari hebben we het dan over? Ik denk dat deze auto echt niet tegen een 430 Scuderia op kan.

    Login om te reageren
  31. CasperH zegt

    26 november 2007 om 13:03

    @ Ruben; het verstand zegt me dat je gelijk hebt, maar gevoelsmatig…

    Login om te reageren
  32. RubenBaeten zegt

    26 november 2007 om 13:03

    @Klassiekerrally: Je hebt altijd bazin boven baas natuurlijk. :-)

    Login om te reageren
  33. Robin zegt

    26 november 2007 om 13:08

    Eerste fijne amerikaan dan?

    Login om te reageren
  34. CasperH zegt

    26 november 2007 om 13:08

    @ Roy; goed dat je dat aanhaalt. Na wat googlen blijkt dat een Z06 tegenover een 360 modena te zijn. Wat dan ook niet helemaal een eerlijk vergelijk lijkt te zijn.

    Login om te reageren
  35. Dana zegt

    26 november 2007 om 13:19

    HAHA!
    What the fuck is that? “Personal options for Autoblog”?

    Login om te reageren
  36. Floris zegt

    26 november 2007 om 13:22

    Heerlijk, al die vooroordelen in de reacties. De C5 Corvette was al een goed sturende sportwagen, en deze is bijzonder indrukwekkend. Voor het geld van een klein beetje aangeklede 911 Carrera heb je een supersportwagen. Ik snap dan niet dat, als echte auto enthousiastelingen (?), sommigen zich maar vooral blijven drukmaken over het interieur.

    En over de snelheid, Jan Magnussen reed een 7:42,9 in een Z06 over de ‘Ring in een poging van slechts 4 rondjes totaal. Daar is dus nog ruimte voor verbetering. (zet Walter Röhl achter het stuur en die tijd zakt nog wel met een paar seconden). Met zoveel snelheidspotentieel, wie loopt er dan nog te zeuren over een interieur wat van iets mindere kwaliteit is.

    Login om te reageren
  37. John zegt

    26 november 2007 om 13:22

    Nu heb ik een videoprobleem: het filmpje stopt na een minuutje ofzo steeds :(

    Zeker te druk op de server.

    Login om te reageren
  38. AppieFlappie zegt

    26 november 2007 om 13:37

    Hahah ja een Z06 tegenover een 360 Modena. 505 pk tegenover 400 pk. Goh dat de Corvette had gewonnen. Oneerlijke vergelijking :/

    Login om te reageren
  39. Tephlon zegt

    26 november 2007 om 13:42

    Redactie: Mist hier een woordje (of twee) in het netjes geschreven artikel:
    “Om het verbruik enigszins is de zesde versnelling overigens zo lang dat…”
    –edit: dank u, dit is inmiddels gefixt–

    Ik kijk het filmpje vanavond als ik thuis ben. :-)

    Login om te reageren
  40. RenesisHP zegt

    26 november 2007 om 13:50

    Deze auto maakt van die oergevoelens los, erg vermakelijk. :evil:

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    26 november 2007 om 14:02

    Correctie. (6)

    Login om te reageren
  42. Mairsil zegt

    26 november 2007 om 14:05

    Lollig karretje wel, zeker voor dat geld. Maar als ik van de Sint een auto-bon van 120.000 euro krijg wacht ik toch liever even op de nieuwe GT-R…

    Login om te reageren
  43. RScosworth zegt

    26 november 2007 om 14:13

    Voor de plasticnerds:
    Bekijk het eens van de andere kant; hoe zou je het vinden als je door dit spotgoedkope ding geklopt wordt in je 200k+ raspaardje. Dan kun je inderdaad gaan janken over het interieur maar dat is wel een hele schrale troost als je het mij vraagt.

    Het gaat hier niet om een huis tuin en keuken autotest. Dit ding hoort thuis op een circuit waar het geen reet uit maakt hoe duur je auto is of wat de kwaliteit van het interieur is. Daar heb je namelijk geen ruk aan wanneer je als laatste aan de finish komt. Deze auto is puur gemaakt om de rijke stinkers een flinke dosis maagzuur te bezorgen op het circuit. Dat idee verdient wat mij betreft alle lof van de wereld.

    Ik heb het filmpje nog niet bekeken, dat doe ik vanavond als ik thuiskom. Ik kijk er naar uit.

    Login om te reageren
  44. bramwillemse zegt

    26 november 2007 om 14:51

    Dit is niet alleen de eerste generatie Corvettes die ik écht mooi vind, maar ook de eerste generatie die ook goed schijnt te rijden. Ik zou het wel eens willen proberen!

    In ieder geval een goede review. Alleen jammer dat het zulk weer was anders had het wat spectaculairder beeldmateriaal opgeleverd (met Wouter achter het stuur toch altijd wel het geval). Maarja, mooi zijn de beelden wel, daar in de Ardennen.

    Login om te reageren
  45. rider zegt

    26 november 2007 om 15:02

    wat is het toch een heerlijke sportwagen. met relatief low tech toch zoveel soepel vermogen genereren is wel een vermelding waard. het is een beer van een wagen, zeker in het geel! gespierd zonder schreeuwerig of opzichtig te zijn en toch zie je dat er iets speciaals staat. iets met heel veel kracht. de toekomstige ZR-1 beloofd wat speciaals te worden. nogmaals 100pk meer met hetzelfde gewicht(?) dat beloofd een spectakel te worden. (340km/h(?) en 0-100 in 3,6sec(?)). nee ik ben welliswaar ferrari fan in hart en nieren maar ik vind dit ding gewoon heel erg geslaagd. gelukkig heeft dit model niet meer de uitstraling van een foute wagen (pooierbak?). maar komt hij nu als echte sportwagen over. doel bereikt, missie geslaagd.
    nu nog heel even wachten op de ZR-1.

    Login om te reageren
  46. D. zegt

    26 november 2007 om 15:18

    Haha, waarom trekt Wouter altijd zo een grappige kop als hij flink op het gas gaat staan? xD Ook bij de rijtest van de R8 viel het me al op. Voor de rest een prachtig filmpje en een typische Amerikaanse auto.

    Login om te reageren
  47. Racer X zegt

    26 november 2007 om 15:20

    Ik ben, ondanks dat ik een Porsche fanboy ben, een groot liefhebber van de C6 en dan de Z06 in het bijzonder. Ik zou als ik dat geld te besteden had meteen een Z06 aanschaffen, een sneller stuk gereedschap krijg je niet voor die centen. En daar komt bij dat er motorisch gezien nog een hoop ruimte voor verbetering is.

    Sommige reacties snap ik dan ook niet, so what dat het interieur het niet haalt bij Porsche of iets dergelijks. Het zal heus wel een mooi interieur zijn. Waardeloze cockpits worden door gerenommeerde merken niet meer gemaakt. Tijd om er als Carrera 2 rijder naar te kijken en over te zeiken heb je trouwens niet, dan is de Z06 allang tientallen meters voor hehehe.

    Login om te reageren
  48. CasperH zegt

    26 november 2007 om 15:21

    @ D.; volgens mij bevuilt hij zichzelf op dat moment ;)

    Login om te reageren
  49. Solstice zegt

    26 november 2007 om 15:22

    Heerlijke auto (goede kleur ook, meestal vind ik grijs maar niks, maar deze kan het heel goed hebben). Intelligenter dan een Viper, eigenlijk een Porsche (want dagelijks bruikbar etc.) zonder de hoge meerprijs. Voor wat betreft dat interieur/dashboard, je kunt het ook zo zien: het gaat om het rijden, en een duur, luxe dashboard met allerlei tierlantijnen leidt alleen maar af ;-) Bovendien is en blijft de Corvette op deze manier de goedkoopste superauto op de markt. Porsche 911’s hadden (hebben nog steeds?) een crisisdashboard, maar dan hoort het bij de charme van het merk. Terwijl 911’s nooit een koopje waren.

    Login om te reageren
  50. CSL zegt

    26 november 2007 om 15:24

    Wat een mooie auto, wat een mooie review en filmpje.
    Trouwens, wanner krijg ik mijn boekje op gestuurd? :)

    Login om te reageren
  51. Japie zegt

    26 november 2007 om 15:28

    Wat een G#ile BAK!

    Doe mij deze maar,….aan de kant speelgoed, designer, bakkies,..

    Login om te reageren
  52. jurrian zegt

    26 november 2007 om 15:34

    Wouter! Wat zou je liever voor je deur hebben staan, R8 of Z06?

    Login om te reageren
  53. D. zegt

    26 november 2007 om 15:35

    Haha lol @ casper. Dat zou erg goed kunnen.
    Wouter heeft deze Corvette ook een mooi ontworpen pookje? :P

    Login om te reageren
  54. bramwillemse zegt

    26 november 2007 om 15:40

    ps
    mag ik deze voorstellen als wallpaperdownload:

    Login om te reageren
  55. NLX zegt

    26 november 2007 om 15:41

    Voor de die-hard boomklever dus

    Login om te reageren
  56. PieterA zegt

    26 november 2007 om 15:47

    Haha, ik heb een jaarboek gewonnen denk ik :D

    Mooie test, beest van een wagen, ik mag hem wel. (dan in het zwart)

    Login om te reageren
  57. thom zegt

    26 november 2007 om 15:53

    Leuke rij indruk!
    Ik vind het erg leuk dat Autoblog steeds meer rij testen heeft!
    Goed zo jongens!

    Login om te reageren
  58. Jeffrey zegt

    26 november 2007 om 16:28

    Superbedankt autoblog eindelijk mijn ultieme droomauto aanbod gebracht. Wat een prachtige en toffe auto is het zo vettt. Zelf heb ik met de vorige C5 Z06 een stukje mogen rijden en wat is er een groot verschil tussen de C5 en Z06 dat zal dit type C6 ook wel zijn, maar het blijven heerlijke comfortabele scheurijzers.

    Top filmpje met een prachtige omgeving.

    Zou de foto van Bram S.v.p op wallpaper formaat mogelijk zijn.

    Alvast bedankt. !

    Login om te reageren
  59. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    26 november 2007 om 17:01

    Geniaal :D
    wat een geweldige auto toch :).
    Sinds ik meegereden heb in een gewone C6, ben ik helemaal verliefd op die auto. En vooral op de Z06, nog dikker en mooier.
    Als ik dat geluid weer hoor, dan neem ik de afwerking voor lief..

    Login om te reageren
  60. Wouter zegt

    26 november 2007 om 17:08

    “Dat vuile achterpanneel, heeft wouter soms ff vast gezeten met de Z06?”

    LOL, nee. Maar zoiets gaan we nog wel eens doen. ;-)

    @D. en Casper: LOL!

    @Jurrian: Z06 denk ik.

    @Erik: jep. Ik ben nog steeds geen driftheld op de openbare weg. :-)

    Login om te reageren
  61. Testarossa zegt

    26 november 2007 om 17:10

    Ik vindt dit zo’n leuke auto. Echt een geweldig ding. De concurentie is veel verfijnder en dit juist gewoon een en al muscle, wat juist z’n charme is

    Login om te reageren
  62. C6.R zegt

    26 november 2007 om 17:22

    Mooie review van mijn droomauto!

    Fijn ook dat er weer heel wat anti-amerikaanse vooroordelen onderuit gehaald worden ivm verbruik, niet door een bocht kunnen en “7 liter maar slechts 500 pk” gezeur.

    Login om te reageren
  63. Poekie Lauda zegt

    26 november 2007 om 17:27

    De Z06 mag dan net zo snel zijn als een F430 of 911 Turbo en veel minder kosten, maar ik denk niet dat ik met dat interieur en dat design kan leven. Toch maar door sparen :P

    Login om te reageren
  64. Racer X zegt

    26 november 2007 om 17:32

    Deze wil ik jullie niet onthouden:

    http://youtube.com/watch?v=Lueevd_fLow&feature=related

    Login om te reageren
  65. Valleyman zegt

    26 november 2007 om 17:36

    Deze wagen heeft bijna geen concurrentie.
    De Viper en de Ford GT ja, die G8 misschien, maar met Euro-crap vergelijken kan je niet doen.
    Een Benz is een kapperswagen vergeleken bij dat beest en een Aston nog juist geschikt om de bomma mee naar huis te doen.
    Die Vette straalt muscle uit en is niet bedoeld om voor club Noxx te parkeren en iedereen je o-zo-mooie interieur te laten bewonderen maar om op de baan te zijn tegen snelheden te hoog om nog een halve blik op je interieur te werpen.

    Login om te reageren
  66. Floris zegt

    26 november 2007 om 17:37

    Poekie, je doet nu net alsof in de Corvette een dashboard van een Fiat Panda uit 1983 zit. Het is misschien niet zo fancy als een Ferrari, zo slecht is het allemaal ook weer niet.

    Login om te reageren
  67. Dink zegt

    26 november 2007 om 17:41

    Ik reed afgelopen maand een rondje ‘Ring mee in deze Lingenfelter met hot cam, Peske’s en hippe ECU: 570 paardjes en 8:26 . . . All I could say was Holy Feck! Eerste keer in een Corvette en eerste keer op een track.

    Login om te reageren
  68. SXKLSVEN zegt

    26 november 2007 om 18:11

    WOW MOOI !!!!

    Login om te reageren
  69. Snoepie zegt

    26 november 2007 om 18:22

    Tja jongensjongens toch… kijk deze prestatieszijnhetzelfde,en misschien wel beter.
    Waarom meer betalenvoor de lucht ? dat prijsverschil weet ik wel met andere leuke dingenop te lossen ;)
    filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=TAyx3gwqXn0

    Login om te reageren
  70. RenJie zegt

    26 november 2007 om 18:22

    komt er nog een keer zo’n actie waarbij je het jaarboek kan winnen met het raden van de rijtestauto?

    ik heb hier al eentje liggen.. maar een gewonnen jaarboek is weer eens wat anders :)

    Login om te reageren
  71. bob zegt

    26 november 2007 om 18:40

    38 duizend dollar voor ee nieuwe Corvette in de VS.

    Login om te reageren
  72. Rob USA zegt

    26 november 2007 om 18:44

    @Dink +1
    Het blijft gewoon een heerlijke auto en dan te bedenken dat hij in de States
    50.000 euri kost! :) Wat een heerlijk autoland toch!!

    Login om te reageren
  73. lincoln zegt

    26 november 2007 om 18:46

    leuke reportage ..
    en heeeeel leuk voor GM om toch nog iets te hebben om trots op te zijn ..
    een rijdende hufter als prijsvechter ..

    Login om te reageren
  74. bran zegt

    26 november 2007 om 18:55

    beter dan porno :p

    Login om te reageren
  75. Guan zegt

    26 november 2007 om 19:01

    Mist wat!: Om het verbruik enigszins ……. is de zesde versnelling..

    Vul in: te beperken.

    Mooie test verders!

    Login om te reageren
  76. autoblogger zegt

    26 november 2007 om 19:59

    @CSL: we hebben je proberen te mailen, maar heb nog steeds geen antwoord..

    Login om te reageren
  77. citrofiel evil twin zegt

    26 november 2007 om 20:11

    Ok nu ben ik echt jaloers! ;)
    Als ik de 7.0 liter LS7 V8 hoor krijg ik al kippenvel.

    Login om te reageren
  78. autogek zegt

    26 november 2007 om 20:16

    zeer mooie auto’s en foto’s. superprestaties en is nog rel. betaalbaar ook

    Login om te reageren
  79. Laurens zegt

    26 november 2007 om 21:11

    Het verbruik valt me echt mee.. OT: zeker vergeleken met een splinternieuwe Golf GTI die op de snelweg net de 1 op 10 haalt! Ben ik nou naief of is dat gewoon veel voor zo’n auto..?

    Login om te reageren
  80. bramwillemse zegt

    26 november 2007 om 21:16

    Zoals ik al eerder liet merken door één wallpaper aan te vragen, vind ik de fotografie weer erg goed. Dit is volgens mij iets waar jullie je allemaal wel mee bezig houden, toch?
    Mijn complimenten daarvoor :)

    Login om te reageren
  81. Mneertje V8 zegt

    26 november 2007 om 21:39

    @ROB USA

    Ben het met je eens dat Amerika een heerlijk autoland is.:)
    Echter…..de meeste Amerikaanse auto’s van tegenwoordig zijn allang niet meer zo blits en bruut als vroeger (jaren 60/70)….
    Maar het goede bij de Corvette(en met name bij de Z06) is dat ze de musclecar-achtige vormen van de vorige generatie corvettes goed hebben laten terugkomen.
    Daarom is het ook gewoon een dijk van een auto en ook een rasechte musclecar met een heerlijk 7liter V8!!:)

    (Sorry, dit moest ik even kwijt..)

    Login om te reageren
  82. Mneertje V8 zegt

    26 november 2007 om 21:41

    Weet iemand trouwens hoe het kan dat de smily’s het bij mij niet doen???!

    Login om te reageren
  83. Citrofiel zegt

    26 november 2007 om 21:43

    @ Mneertje. Je moet voor en na de smiley minimaal één spatie houden.

    Login om te reageren
  84. Mneertje V8 zegt

    26 november 2007 om 21:43

    @ Racer X

    Leuk filmpje…
    Geweldig wat voor geluid daar van af komt!!!:)
    Is het trouwens een standaard Corvette??!
    Klonk namelijk alsof er een ander uitlaatsysteem onder zat.

    Login om te reageren
  85. Mneertje V8 zegt

    26 november 2007 om 21:44

    @Citrofiel

    Bedankt man!! :)

    Login om te reageren
  86. C6.R zegt

    26 november 2007 om 21:50

    @ Dink: eh, ik ook? :D

    Login om te reageren
  87. CSL zegt

    26 november 2007 om 22:01

    -edit: dan proberen we het nog een keer-

    Login om te reageren
  88. DB zegt

    26 november 2007 om 22:17

    De door Autoblog gereden Z06 is van voor tot achter origineel. Dus ook de uitlaat. Doordat er vlinderkleppen in de uitlaat open gaan bij 4200toeren klinkt hij vanaf dat toerental nog een tandje ruiger. Kies je voor ‘competitive mode’ (die knop op de tunnel waarmee je TC en ESP kunt bedienen) dan gaan de kleppen nog een fractie eerder open: vanaf 3850 tpm. En wat het interieur betreft; houdt de C6 in de gaten, daar zijn aanpassingen te verwachten.
    Dick B

    Login om te reageren
  89. Nick zegt

    26 november 2007 om 22:47

    En nu nog OHC i.p.v. OHV, en dan gaat ‘ie nog sneller!

    Login om te reageren
  90. Rick dos zegt

    26 november 2007 om 23:27

    Zozo, beetje Top Gearish introotje….netjes hoor!

    Deze auto is voor mij vlees noch vis.

    Maar dat komt meer door mijn gradaties in auto’s.

    Hier wordt vaak geroepen: Deze auto geeft meer bang for your buck! To be honest I really don’t give a fudge! En ik denk velen met mij.

    Laten we eens eerlijk zijn. Als je 132.000 eurie kan uitgeven aan een auto, ben je dan echt bezig met de value for money vraagstuk? Nee toch? Als je zoveel geld uitgeef aan een auto, dan geef je dat toch liever aan zoveel andere auto’s uit? Ik persoonlijk kijk dan naar een Porsche 911, Maserati GT, Maserati Quattroporte, BMW hell I’ll even look at second hand Ferrari’s. Maar niet deze auto.

    En waarom dan? Je kan toch roepen dat je sneller op de honderd zit en een hogere topsnelheid hebt? Ja, maar gelijk na die uitspraken is er voor mij de lol er vanaf. Want zeg nou eerlijk, wat heeft deze auto me dan nog meer te bieden? Een schermpje dat zegt “personal options for…” in een display dat net het Casio gehalte ontstijgt? Of een ESP knopje die ze net voor 50 cent bij Halfords hebben gekocht?

    Als je dan weer het “value for money” vraagstuk erbij pakt en je kijkt niet alleen naar de specs maar naar het totaal plaatje. Kun je dan nog écht zeggen dat het value for money is?

    Login om te reageren
  91. Dink zegt

    26 november 2007 om 23:29

    @Rob USA: 2 Dollar voor een Gallon peut!

    De Z06 klinkt trouwens niet als een old skool 7 liter. En voelt al helemaal niet zo aan. Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen 5 liter, maar dan kloppen de prestaties niet. Dat ding sleurt me een partij heftig!
    Check http://www.auto-journals.com/
    De Vette van m’n gepostte plaatjes ;)

    Login om te reageren
  92. RubenBaeten zegt

    27 november 2007 om 00:07

    @Rick dos: Zelden lees ik comments die meer bewijs geven dat smaken verschillen. ;-)

    Login om te reageren
  93. Wouter zegt

    27 november 2007 om 00:12

    “En waarom dan?”

    Ga er eens in rijden. Serieus, het is een belevenis.

    “Kun je dan nog écht zeggen dat het value for money is?”

    Neen. Een 2ehands Kia Picanto is value for money. Maar voor een supercar is dit de goedkoopste. Of andersom geredeneerd: voor dit geld kun je niet iets snellers vinden. Bovendien is het een bijzonder onderhoudende auto, je kunt er echt lol mee hebben. Of je vervolgens een 911 kiest of een Corvette is vooral een kwestie van smaak.

    @DB: competitive mode voelde onder deze omstandigheden meer aan als Suicide Mode. :-)

    Login om te reageren
  94. Laurens zegt

    27 november 2007 om 01:01

    At the bottom line.. Ieder z’n meug. True, de Amerikanenn blinken over het algemeen niet uit in afwerking. Maar zoals gezegd, ‘Zhe Americans’ hebben weer een andere charme. In the Z06 is dat vooral die motor en de hele belevenis..
    Rick Dos gaat voor de Italianen of Duitsers, kan ik inkomen :) Rob USA en Mneertje V8 zullen denk ik toch voor die Vette gaan ;) Enfin, voor alle discussies in de toekomst over op autoblog die gaan over; Italiaans versus Duits, Amerikaans versus Europees, Audi vs BMW vs MB, en zo maar even door… Smaken verschillen en heb daar dan ook respect voor! End of story!

    ‘T is tegen beter weten in.. Maar als we maar lang genoeg blijven proberen (a)

    Login om te reageren
  95. Davidov zegt

    27 november 2007 om 02:48

    Wat hamert die V8 lekker zeg….op youtube zag ik net trouwens ook een filmpje waar een Gallardo het nakijken heeft :)

    http://www.youtube.com/watch?v=6nSenMmqKh4&feature=related

    Login om te reageren
  96. Dimi zegt

    27 november 2007 om 08:10

    Als je zo testen doet met zo een auto !!!! Zet er dan een iemand in die kan rijden ??

    Login om te reageren
  97. RubenBaeten zegt

    27 november 2007 om 10:49

    @Dimi: Jou bijvoorbeeld? Met 512 pk in de regen? Moeten we je begrafenis ook meteen regelen?

    Login om te reageren
  98. Alwood zegt

    27 november 2007 om 11:06

    @Rick dos
    daar mis je wel weer een belangrijk punt van de Z06… want het zijn niet alleen de cijfertjes op papier die tellen.

    een andere reden om de Z06 te kiezen kan bijvoorbeeld zijn dat er geen enkele wagen is die zo makkelijk weg rijdt. Of dat er geen andere supercar is die met zo’n rustig toerental over de snelweg cruised. Ook geeft deze V8 een flink lekkerder geluid dan een porsche.
    Alleen een maserati staat daar dan weer wat los van :P die klinken nog allemachtig veel lekkerder… en de sensatie… en de passie ;)

    toch is het tov de vette te vaak een kwestie van “wat de boer nie kent…”

    Login om te reageren
  99. CSL zegt

    27 november 2007 om 19:05

    Klopt het dat de Z06 gebruik maakt van bladveren achter? Netzoiets als bestelbusjes?

    Login om te reageren
  100. RubenBaeten zegt

    27 november 2007 om 20:04

    @CSL: Dat is te kort door de bocht.

    Login om te reageren
  101. Rick dos zegt

    27 november 2007 om 21:07

    @Ruben Baeten

    Dan heb je in ieder geval begrijpend gelezen. ;) Het was inderdaad mijn mening en mijn smaak die ik verkondigde met een verduidelijking van wat mijn motivering is/was. ;)

    Maar toch, mijn gelijk haal ik eigenlijk ook uit de verkoop aantallen…

    @wouter

    Dat het rijden met deze auto een belevenis is, stel ik ook niet ter discussie. De vraag alleen is, ben je na 6 maanden nog tevreden met je aankoop? En daar durf ik ernstig aan te twijfelen.

    “Maar voor een supercar is dit de goedkoopste. Of andersom geredeneerd: voor dit geld kun je niet iets snellers vinden.”

    Dussss…..value for money. En dat is leuk, maar dat is niet waar ik aan denk als ik 132.000 euro te besteden heb.

    Zie het zo. Waarom koop je een sportauto? Kun je veel standaard antwoorden afgaan voor de kick is er één van. Maar is de echte reden dat je een sportauto koopt niet dat je jezelf lekker wil verwennen. Je hebt succes in het leven, je hebt genoeg geld om een leuke auto te kopen, is dit dan de eerste auto waar je aan denkt? Als het gaat om “verwennen”? Vlieg ik met een budget airline of vlieg ik met bijv. KLM. Neem ik een 3 sterren hotel of neem ik een 5 sterren hotel. Neem ik een topmodel Casio of neem ik de Rolex? Als ik me zelf wil verwennen.

    @Laurens

    Het is toch juist leuk om dit soort discussies te hebben…

    @Alwood

    Is dat echt een criteria? Of de auto wel of niet makkelijk wegrijdt?

    Login om te reageren
  102. CSL zegt

    27 november 2007 om 22:07

    Jongens check trouwens deze Z06:
    http://www.supercars.net/cars/3977.html
    John Lingenfelter

    Login om te reageren
  103. Alwood zegt

    27 november 2007 om 23:05

    @Rick dos
    nou… die komma heeft nu wel pijn in zijn gaatje idd…

    Het is toch niet prettig om een auto te bezitten die iedere keer bij het stoplicht de halve koppeling wegvreet dachtikzo. Daarbij zegt het soepel wegrijden wat over het koppel bij lage toeren en hoe vlak en vroeg die koppelkromme begint… En dat zegt weer wat over de gehele souplesse van de auto bij het rijden.

    Het met lage toeren en desnoods zware versnelling wegrijden is dus alleen maar een testje. Kan de auto zoiets alleen met veel gasgeven dan zit er helemaal geen kracht onderin elke versnelling wat het rijden langzamer en vervelender maakt.

    Login om te reageren
  104. Rick dos zegt

    27 november 2007 om 23:09

    “Het is toch niet prettig om een auto te bezitten die iedere keer bij het stoplicht de halve koppeling wegvreet dachtikzo.”

    Nee, maar zitten we nu niet van een mug een olifant te maken?

    Login om te reageren
  105. Jurgen zegt

    28 november 2007 om 00:57

    Saai fillempie, ben ik anders gewend.
    Normaliter weet Autoblog mij toch meer te overtuigen om een betreffende auto te kopen.

    7 Liter V8 met deze brandstofprijzen, echt te ziek.

    Login om te reageren
  106. Wouter zegt

    28 november 2007 om 11:41

    “Maar is de echte reden dat je een sportauto koopt niet dat je jezelf lekker wil verwennen. Je hebt succes in het leven, je hebt genoeg geld om een leuke auto te kopen, is dit dan de eerste auto waar je aan denkt? ”

    Grappig was dit wel de enige auto waar ik van voorbijgangers (goed scholieren dat wel) opmerkingen over geld kreeg. Een ervan: “Sooo, jij bent zeker miljonair!”

    Login om te reageren
  107. CSL zegt

    28 november 2007 om 13:57

    @wouter
    Deze of de M3 full option?

    Login om te reageren
  108. Rick dos zegt

    28 november 2007 om 18:50

    @wouter

    Even een gewetensvraagje (of niet natuurlijk, het is maar hoe je het bekijkt ;) )

    Maar als jij voor de keuze zou staan en je hebt zo´n bedrag uit te geven aan een auto. En je hebt natuurlijk wel wat meer geld op de bank staan om ook daadwerkelijk deze auto te kunnen rijden (onderhoud, benzine, verzekering etc.) en nog net eten te kunnen kopen…. ;)

    Zou dit dan een eerste optie zijn? Zou het uberhaupt een reeele optie zijn?

    Login om te reageren
  109. Sjon zegt

    29 november 2007 om 16:29

    Waarom wordt in het filmpje elke keer C06 gezegd?

    Z als in Zette/Zet is de uitspraak, niet Zie/Cie :)

    Maar buiten dat, erg leuk filmpje weer!

    Login om te reageren
  110. RubenBaeten zegt

    29 november 2007 om 16:45

    @Sjon: Mis. Amerikanen spreken de Z uit als “zee”, niet als “zed”.

    Login om te reageren
  111. Sjon zegt

    29 november 2007 om 21:33

    ok lekker verwarrend, maar zeg het dan op zn Nederlands of in het Engels, want Amerikanen zijn raar ;)

    Login om te reageren
  112. Racer X zegt

    2 december 2007 om 17:33

    @ Mneertje V8

    Er zit een Borla race uitlaatsysteem onder.

    Login om te reageren
  113. hanz06 zegt

    3 december 2007 om 12:17

    Grappig om deze reacties te lezen.
    Ik merk echter wel dat de meesten er geen 1 bezitten en/of er in meegereden hebben.
    Ik lees bv al een opmerking in de trant van,” maken ze de auto zo licht ,gooien ze er zo`n zwaar motorblok in”.
    Dan heb ik nieuws want de motor weegt rond de 190 kg en dat is volgens mij al lichter dan de v8 uit de nieuwe m3.
    Hij zou niet zuinig zijn, op het circuit klopt dat wel.
    Maar als ik 140 in zijn 6 rijd dan verbruik ik 1 op 14, maar gemiddeld alles door elkaar 1 op 7,5.
    Kan ook eigenlijk niet anders want de motor draaid dan 1500 toeren.(bij 200 is dat 2400 toeren)
    Iedereen die bij mij in de auto stapt hoor ik nooit over dat het interieur er goodkoop uitziet.
    Het dashbord is inderdaad niet van leer, maar ik vind dat niet erg.
    De wagen rammeld niet en ik heb er nog geen 1 keer commentaar op gekregen en dat kan een kennis van me met zijn mercedes niet zeggen.
    Koppeling vreten heb ik bij deze wagen nog nooit van gehoord en het pedaal gaat heel licht.
    Dus waar deze “top-gear”verhalen vandaan komen is mij een raadsel.
    De reden dat ik voor deze wagen gekozen heb is dat je voor een Redelijk bedrag 500 pk hebt.
    Een Porsche kost 20 duizend meer en dan heb je 340 pk (maar wel een leren dash)en die zie je bij bosjes rijden.
    Menig Porsche rijder die met mij is mee gereden begon ineens heel anders over de corvette te denken en over de super wegligging van het apparaat.
    Hij was met de standaard Run-flat banden bijna alle sportwagens op de nurburg ring te snel af.
    Bij komen voordeel is ook nog eens dat als je een keer op vakantie wil je gewoon 4 koffers achterin kwijt kan.
    Op zijn tijd is dat ook wel makkelijk.
    Eerst ff knallen op de nurburgring en daarna door naar italie op vakantie…
    Met de Corvette kan het allemaal..

    Grtz,Hans

    Login om te reageren
  114. SandG zegt

    15 december 2007 om 21:36

    Héél toevallig heb ik precies in deze auto gezeten, met hetzelfde kenteken.

    Het geluid: Onvoorstelbaar

    Login om te reageren
  115. Frank zegt

    18 januari 2008 om 15:34

    quote:
    SandG schrijft,
    15 December 2007 om 21:36

    Héél toevallig heb ik precies in deze auto gezeten, met hetzelfde kenteken.

    Deze auto staat inderdaad nu te koop bij Nefkens (Amersfoort) met nog veel meer andere corvette’s. 32000 km op de teller voor net geen 100k…… ik ga maar eens informeren wat ze voor mijn TT nog willen hebben..

    Login om te reageren
  116. Polygoon zegt

    13 juni 2009 om 16:51

    Ik schaam me gewoon voor de staat van het Belgische wegdek.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North