• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest: Honda Civic Type R

Auteur: Wouter, gepost 4 juni 2007 om 11:00 – 113 Reacties

Honda Civic Type-R


De styling van de laatste generatie Honda Civic is op zijn minst verrassend te noemen. Niet verrassend was het dat er ook van deze generatie Civic een Type R verscheen. Tijd om heel veel en vaak belachelijk veel toeren te draaien in de Autoblog rijtest van deze week.

[ Eerst kijken dan lezen? Zie HIER het videoverslag van deze rijtest. ]

De grote attractie van de Civic Type R (of eigenlijk van alle snelle Honda’s) zijn de VTEC motoren (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System) ofwel variabele klepbesturing. Daarmee wordt het mogelijk zowel een prettige motorkarakteristiek bij lagere als bij hogere toerentallen te realiseren. Vanaf pakweg 5000 toeren wordt er geschakeld naar het andere nokkenasprofiel en dat gaat niet ongemerkt voorbij. Het motorgeluid neemt in intensiteit toe en ook is er een verandering merkbaar in trekkracht. In zekere zin is het te vergelijken met de turbo-boost functie van KITT.

Honda Civic Type-R

Het resultaat: de 2.0 liter viercilinder levert 201 pk en 193 nm en dit alles zonder de hulp van turbo’s en/ of compressors. Het topvermogen wordt gehaald bij 8000 toeren en oh boy dat is lekker. Het 2.0 liter blok draait met speels gemak dit soort toerentallen en gelukkig is Honda dan ook zo verstandig geweest schakellampjes in het dashboard op te nemen. Een serie gele lampjes licht op bij het naderen van de toerenbegrenzer en als ze allemaal branden wordt het tijd om te schakelen. Krijg je ooit de kans om in een Civic Type R te rijden, dan zul je die lampjes zeker te zien krijgen. De Type R klinkt namelijk fantastisch, zodat een ieder met het autohart op de juiste plaats niet anders kan dan de Type R keer op keer richting toerenbegrenzer te jagen.

Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R

Interieur
De eerste blik in het interieur stemt vrolijk. Honda heeft mooie materialen gebruikt, hoewel sommige metalen delen op tweede gezicht toch echt van plastic bleken te zijn. De voorpassagiers mogen zich nestelen in twee strakke kuipjes gedeeltelijk met rode stof zijn bekleed. Een groot minpunt zijn helaas de verstellingsmogelijkheden van de bestuurdersstoel. In plaats van een draaiknop voor de rugleuning is er een hendel waarmee de rugleuning vrij wordt gegeven waarna je met je rug de leuning naar de goede positie moet laten komen. Niet erg nauwkeurig en dus duurt het even voor de goede zitpositie is gevonden. De bestuurdersstoel kan bovendien niet ver genoeg naar achteren. Met mijn 1 meter 95 zat ik niet slecht, maar voor het lekkere had de stoel nog twee tandjes verder gemoeten. Die ruimte is er wel, maar de rails van de stoel zijn simpelweg niet langer.

Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R

Rijgedrag
Het onderstel is behoorlijk hard, heerlijk voor het betere bochtenwerk. Tijdens de eerste ritten op de snelweg begon het mij te ergeren, veel kilometers maken in een Type R leek me toen niet de beste optie. Maar na een dag in de Type R te hebben doorgebracht (om de spectaculaire video op te nemen in de haven van Antwerpen), had ik ’s-avonds de mogelijkheid om nog wat extra kilometers te maken. Vreemd genoeg stond het me totaal niet tegen weer achter het stuur plaats te nemen.

Honda Civic Type-R

Die strakke afstelling van het onderstel zorgt er wel voor dat je de Civic lekker fel de bocht in kan hoeken zonder veel bodyroll. Tijdens het schieten van de video mocht ik één zelfde ruime haakse bocht verschillende keren op snelheid nemen (it’s a dirty job). Daarbij viel op dat tijdens abrupter insturen met gas los, de achterkant best een stapje opzij wil doen.

Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R

De (Nederlandse) prijs voor dit pretpakket: 34.995 euro. Stevig, maar dan krijg je wel standaard xenon koplampen, 18” lichtmetalen velgen en divers ander klein grut. Mocht je geen behoefte hebben aan airco, xenon, mistlampen, een radio of cruise control, dan kun je de Race versie van de Type R bestellen. Die ontbeert al deze zaken, is daarmee 40 kg lichter en heeft bovendien een vriendelijker prijskaartje van 31.845 euro.

Honda Civic Type-R

Fotografie

Het beeldmateriaal in dit artikel is gemaakt door onszelf. Verwacht komende dagen echter een update met wat grotere formaten. Hier meer foto’s!

Ook interessant!

  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Video - deze Honda Civic is goed voor je conditie
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda, Rijtest, type-r, Video

Vorig bericht: « Broeikasgas ondergronds opslaan!
Volgend bericht: Gezocht: meest ranzige auto van Nederland en België »

Lees Interacties

Reacties

  1. Xemurai zegt

    4 juni 2007 om 11:08

    Heel mooi ding! Maar, hoeveel gaat die Race versie dan harder dan de gewone? :)

    Goed geschreven en gefilmd btw.! Complimenten!!

    Login om te reageren
  2. Sander zegt

    4 juni 2007 om 11:18

    Leuk filmpje! Ziet er netjes uit!
    Keep on the good work!

    Login om te reageren
  3. SjoerdV zegt

    4 juni 2007 om 11:25

    SUPERRRRRRRRRRRR

    Login om te reageren
  4. P@ zegt

    4 juni 2007 om 11:25

    LOL ik wilde net zeggen van wie die chick was op foto 3… om vervolgens onder aan te zien dat t Aimee is :’)

    Overigens wel een vette bak!

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    4 juni 2007 om 11:32

    wat een geweldige test!!! :D ontzettend leuk filmpje! beter kan niet!!!
    en dan komt nu het mooiste compliment :P
    Dit filmpje is écht minstens net zo goed als TopGear, ontzettend leuk om naar te kijken en dat zonder die lelijke kop van Jeremy ;)

    Aimee heeft echt een gave voor presenteren voor de camera! Heel erg knap hoe je dat doet, en samen met Wouter een heel succesvol test-duo. :)

    De auto heeft nog maar heel weinig toe te voegen bij zo’n leuke video :D :P

    Login om te reageren
  6. GuZ zegt

    4 juni 2007 om 11:32

    haha toff wijf! leuke test!

    Login om te reageren
  7. Silverarrow zegt

    4 juni 2007 om 11:33

    Van alle hot hatches is dit toch wel de strakste. Een lekkere VTEC motor en een super sportief design. Vind alleen het kleurtje iets minder, donkergrijs of zwart staat hem beter.
    Verders een mooi stukje, zowel video als artikel!

    Login om te reageren
  8. Danger zegt

    4 juni 2007 om 11:34

    Hij is apart gevormd. Ik ook :lol:

    Login om te reageren
  9. floryn zegt

    4 juni 2007 om 11:35

    leuk verslag maar wel een beetje een vreemde auto ik zou m niet kiezen liever een 130i

    Login om te reageren
  10. PieterA zegt

    4 juni 2007 om 11:36

    Hahaha, heerlijk met Aimee er terug bij! Doe zo verder zou ik zeggen, dit is echt geniaal.

    Login om te reageren
  11. henk zegt

    4 juni 2007 om 11:51

    whaha egt super dit.. leuk duo om auto’s te testen, en zo apart ben je niet gevormd hoor :p

    Login om te reageren
  12. Coen zegt

    4 juni 2007 om 11:51

    Zeg, wordt het niet eens tijd dat jullie es zendtijd gaan vragen bij de omroepen? Dit was geweldig!

    Login om te reageren
  13. bramwillemse zegt

    4 juni 2007 om 11:56

    leuk filmpje alvast, later vandaag lees ik de test.
    Doordat ie best lelijk is, maar wel apart wordt ie weer mooi, of iig interessant. En een Civic Type-R heeft toch de reputatie van de puurste hot hatch.
    Aimee blijkt weer een zeer goede toevoeging, goeie shit :P

    Login om te reageren
  14. Type-R zegt

    4 juni 2007 om 11:57

    Heerlijk zeg.

    Heb al es een civic 1.8 gereden en dát was al een geil ding.

    Login om te reageren
  15. Julian zegt

    4 juni 2007 om 12:03

    volgens mij word aimee hier nu ongeveer vaste medewerker of niet?

    nja kan ik niet over gaan klagen natuurlijk, moet alleen wel zeggen dat je een andere schrijfstijl hebt als sacha

    Login om te reageren
  16. Kristof zegt

    4 juni 2007 om 12:07

    Leuk dat Aimee mee doet… Leid ons af van de lelijke wagen… Naar het mooie.

    Login om te reageren
  17. Fej zegt

    4 juni 2007 om 12:07

    Zeer leuk (en toch nog informatief) filmpje! Aimee is een leuke aanvulling voor Autoblog

    Tip: Misschien dat jullie eens een wedstrijd (of vrijmiquiz) moeten organiseren, en de winnaar mag dan een rij-impressie doen samen met Aimee. Ideaal voor de vrijgezellen en de minder-gelukkig getrouwde mannen he ;-)

    Login om te reageren
  18. BaasTim zegt

    4 juni 2007 om 12:12

    Beetje schaars stuk over rijgedrag

    vrij oppervlakkig allemaal

    tip: betrek wat meer emotie in het verslag en uit je passie! ik lees er niet vanaf dat dit per se door een autoliefhebber getest is namelijk!

    Login om te reageren
  19. phantom zegt

    4 juni 2007 om 12:19

    Ze hadden gewoon het s2000 blok erin moeten doen, dan was hij helemaal HOT!

    Login om te reageren
  20. Faas zegt

    4 juni 2007 om 12:26

    I like the engine, of course, but the car isn’t that special! Geef mij Aimee maar:)

    Login om te reageren
  21. BaasTim zegt

    4 juni 2007 om 12:31

    @fej

    tip: tmf.nl

    Login om te reageren
  22. Rainier zegt

    4 juni 2007 om 12:38

    Inderdaad….die Aimee is heel apart gevormt!!
    Ik zeg nieuwe ultimate hot hatch test:
    -Mini Cooper S GP Works(want dit blijft toch de bruutste
    -Civic Type R
    -206 RC
    -Corsa OPC
    Wie gaat m winnen en waarom?

    Login om te reageren
  23. Tenck zegt

    4 juni 2007 om 12:39

    @ titel
    Type-R (met streepje) slaat op het oude model (2002-2005)
    Type R (zonder streepje) is de nieuwe.

    Ja het is muggenziften :).
    –edit: inderdaad ja, maar het is gefixt–

    Over de stoelen, dit zijn volgens de Premier stoelen die ook in de 30th Anniversary zaten. Ik vind zelf de originele stoelen in het oude model beter zitten, zijn iets breder en dat kan ik wel hebben met mijn 1.96. Die nieuwe stoelen pastte ik net niet in.

    Login om te reageren
  24. Gvo zegt

    4 juni 2007 om 12:44

    Mooi verslag en erg vet filmpje.

    Z/W foto’s vind ik er echter niet bij passen en van erg slechte kwaliteit.

    Login om te reageren
  25. martinus zegt

    4 juni 2007 om 12:45

    Beste mensen, kunnen jullie dat filmpje even laten zien bij de grote tv maatschappijen van het land misschein dat er dan eindelijk een fatsoenlijk nederlands autoprogramma komt…:)

    Login om te reageren
  26. Robin zegt

    4 juni 2007 om 12:46

    @Wouter (of iemand anders die het mogelijk weet)
    Ik kijk het filmpje een andere keer, maar verslag was netjes. Maar is hij nu beter of slechter dan de oude civic type-R?? Van horen zeggen blijkt die harder geveerd te zijn… meer hardcore dan deze versie.

    Login om te reageren
  27. Baronnetje zegt

    4 juni 2007 om 12:55

    35000 he?
    Hmm, toch maar Supra’tje importeren denk ik…

    Login om te reageren
  28. breinstein zegt

    4 juni 2007 om 13:08

    jammer dat ze hier het blok van de S2000 niet in gelepeld hebben.

    Login om te reageren
  29. joep zegt

    4 juni 2007 om 13:17

    ERg leuk filmpje! ze worden steeds professioneler! Verder vind ik het natuurlijk een super gave wagen, echt te stoer design gewoon!

    Login om te reageren
  30. Richard zegt

    4 juni 2007 om 13:19

    Klasse !! Jullie hebben precies laten zien waar het bij deze auto om gaat. En goed dat je ook de wat mindere punten laat horen.

    Ik rij er nu 2 maanden in en nog steeds heb ik een enorme grijns op mijn smoel elke keer als ik instap. Voor mij wegen de voordelen zeker op tegen de kleinere nadelen. Zicht naar achter is minder dan normaal, maar wees nou eerlijk in een auto als dit zal je dat aan je reet roesten (behalve als het een blauwe petten auto is natuurlijk).
    Hard afgeveerd. Op hobbelweggetjes merk je dat echt en zit het tegen het irritante aan. Maar als je daarna gewoon een stukje asfalt neemt met flink wat bochten ben je dat snel vergeten. De Bridgestone Potenza’s vreten zich werkelijk in het asfalt.

    Of je ‘m mooi vind doet niet ter zake. Das een kwestie van smaak. De directe tegenhangers vind ik allemaal een stuk lelijker, afgezien van de Golf GTI, maar die heeft weer een oersaai interieur.

    En Aimee mag best blijven hoor. Als jullie haar leren om ook harder dan 70 te gaan.

    Login om te reageren
  31. Solstice zegt

    4 juni 2007 om 13:36

    Weg met Michael Piel-arzic, Bavo Gallemiezen en Kalf Allard. Ik zeg Autoblog, Wouter en vooral Aimee op de nationale TeeVee!! ;-)

    Login om te reageren
  32. Tenck zegt

    4 juni 2007 om 13:44

    @ Richard

    Heb je al met die Potenza’s in de regen gereden? Ik weet niet of het te vergelijken is met het vorige model, maar ik ben niet tevreden over de Potenza’s als het regent. Als het droog is dan zijn ze wel fijn :).

    Login om te reageren
  33. floryn zegt

    4 juni 2007 om 13:55

    niks tv dit kan nog veel verder uitgewerkt worden zonder de bemoeizucht van deomroepen en het succes is er niet minder om alleen pleit ik wel voor langere video reportages

    Login om te reageren
  34. DAT zegt

    4 juni 2007 om 14:08

    Die schorre stem van Aimee; lekkerrrrrrrrr.

    Lijkt een beetje op die van ons aller Vicki !

    Super humor filmpje; apart gevormd….klassiek.

    Wouter; goeie bril !

    Login om te reageren
  35. Audi-100% zegt

    4 juni 2007 om 14:09

    Leuk filmpje, maar idd geen mooie auto, wel een lekker motor.
    Maar wat zegt aimee nou op 1:17.. “beetje die recterlip omhoog”…
    volgens mij heb jij die alleen en wouter niet lieverd… ;)

    Login om te reageren
  36. RubenBaeten zegt

    4 juni 2007 om 14:10

    @iedereen: Blij te lezen dat jullie het filmpje leuk vinden!

    @floryn: Idd is het een stuk relaxter werken op het internet, waar alles mag. Complete vrijheid moet je hebben als je echt leuke dingen wilt maken. Mochten we eens een omroep tegenkomen die ons dat kan en wil geven, wie weet… ;-)

    Tot die tijd, tell your friends to tune in to Autoblog! :-)

    Login om te reageren
  37. DAT zegt

    4 juni 2007 om 14:19

    @Ruben Baeten BNN ?

    Login om te reageren
  38. Jurgen zegt

    4 juni 2007 om 14:25

    Top fillempie, die humor is echt geniaal.

    Jammer dat jullie die schakellampjes niet lieten zien, daar was ik toch wel benieuwd naar.

    Zoiezo net als Floryn zegt, een iets langeere video met meer in car shots zou welkom zijn.

    Hoe groot is bijvoorbeeld de kofferbak, laat de motorkap eens openen en hoe zit het met de ruimte achterin, want ik had het gevoel dat Aimee een beetje opgekropt achterin moest zitten. Meer van dat soort dingen dus.

    Login om te reageren
  39. Richard zegt

    4 juni 2007 om 14:30

    @Tenck
    Ik merkte weinig nadelen in de regen tot nu toe. Maar in de regen ben ik geneigd toch wat minder vol te gaan, tenzij ik de ruimte heb. Zal het nog een keer proberen als ik binnenkort de kans krijg. Bezoekje Nurnburgring zit eraan te komen ;)

    Ik kan me voorstellen dat de Potenza’s met regen wat minder presteren, wat op zich niet zo vreemd is. Elk voordeel heeft z’n nadeel.

    De vorige Type-R stond om dit nadeel wel bekend. Ook omdat er veel meer torq-steering in zat dan in deze. De vermogenskromme is bij deze iets vlakker. Dus in de praktijk is het iets praktischer, waarop sommige weer zeggen dat dit het hardcore gedeelte van de auto eruit heeft gehaald.
    Misschien hebben ze gelijk, maar een auto blijft toch ook nog een middel om van A naar B te gaan. En een beetje praktischer kan dan toch geen kwaad.
    En er blijft hoe dan ook echt een grote bak plezier over. Het is het totaalplaatje wat het maakt, terwijl bij veel andere Hothatches alleen het vermogen, of de wegligging centraal staat. Het gaat mijn inziens om de juiste balans van alle aspecten. En daar staan de Golf GTI en de Type-R toch echt boven de rest.

    Login om te reageren
  40. Aston Martin Rapide zegt

    4 juni 2007 om 14:38

    Hartstikke leuke filmpje en zeker mooi gemaakt…mochten jullie van plan zijn om met een eigen programma te komen, zet dan aub ook NL ondertiteling bij voor doven, ben er namelijk ook een! Hahaha. (Nu hoeft dat niet, want ik lees natuurlijk ook de recensie.)

    Verder vind ik Type R zeker een brute bak. Bij standaard Civic vind ik de voorkant met veel chroom echt minder.

    Login om te reageren
  41. Aston Martin Rapide zegt

    4 juni 2007 om 14:42

    @ Richard….misschien toch ook de Audi S3 uitproberen? Misschien steekt het ook wel boven de rest uit.

    Login om te reageren
  42. floryn zegt

    4 juni 2007 om 14:43

    @Autobloggers

    Aston Martin Rapide heeft een punt!

    Login om te reageren
  43. luc zegt

    4 juni 2007 om 14:49

    @ aston, kun je ook liplezen, of is dat echt moeilijk?
    Wel jammer dat je geen ondertiteling hebt

    maarja, lekkere auto alleen het exterieur, de dop van de benzine ding vind ik mooier in dezelfde kleur, de spoiler achter vind ik ook niks

    Login om te reageren
  44. Tenck zegt

    4 juni 2007 om 14:57

    @ Richard

    In het oude model in de regen op Bridgestone’s en wielspin in z’n 3 is inderdaad niet zo heel erg fijn. Pas maar op dat je Type R niet op autojunk komt als je vol op de ring in de regen gaat ;).

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    4 juni 2007 om 15:07

    @floryn & rapide: zal eens kijken of we hier iets mee kunnen doen!

    Leuk dat iedereen enthousiast is over het filmpje.

    Login om te reageren
  46. Waus zegt

    4 juni 2007 om 15:13

    @ Wouter. Hoe doe je je rechterlip omhoog?

    Ik vind de de auto helemaal niet lelijk, vindt het eigelijk best mooi. Mooie scherpe lijnen en hippe uitstraling.

    Login om te reageren
  47. Richard zegt

    4 juni 2007 om 15:16

    @ Tenck
    Ik hoop het eigenlijk droog te houden op de ring, en dat de laatste 2 rondjes pas nat worden ;)

    @ Aston Martin Rapide
    Heb zelf de S3 nooit mogen proberen, maar wat ik vaak hoor is dat het verschil in prijs niet terugkomt in de hoeveelheid plezier. We hebben het wel over 10.000 euro meer dan de Type-R of GTI.

    Login om te reageren
  48. BugattiV zegt

    4 juni 2007 om 15:36

    Tekst is leuk en filmpje ook, maar om nu gelijk te praten over TVprogrammawaardig, nee. Het is nog te oppervlakkig en kort. Het presentatieduo is leuk, maar er mag wel iets meer over de auto vertelt worden zoals in het artikeltje, met de humor van het filmpje. Als laatste wilde ik nog zeggen dat het niet allemaal verstaanbaar was in de auto, komt waarschijnlijk door de luidruchtige auto. Hier moet echter wel rekenign worden gehouden met filmen. Voor de rest; ga zo door Autoblog!!!!!

    Login om te reageren
  49. DRU zegt

    4 juni 2007 om 15:37

    He gasten, het filmpje is leuk, echt. Iets meer gadgets laten zien, mag wel want die auto zit er vol mee, of niet?

    LOL turbo boost van Kitt.

    Foto’s zijn ok, maar die laatste laag contrast zwart wit foto’s hoeven echt niet. Dat voegt niets toe. Kijk, rood contrasteert natuurlijk enorm met de omgeving, dus je krijgt mooie foto’s. Maar rood omgetoverd naar zwart/wit is natuurlijk niet meer zo mooi. Dus alleen bij donkere auto’s of witte auto’s zwart wit foto’s maken.

    Login om te reageren
  50. Aston Martin Rapide zegt

    4 juni 2007 om 15:39

    @ Luc

    Liplezen kan ik prima, maar liplezen aan de hand van televisiebeelden is weer een ander verhaal he. Het is zeker mogelijk, maar dan is het zeker goed geconcentreerd opletten he.

    @ Richard

    Het is inderdaad zo dat we het over een andere prijsklasse hebben, maar het is en het blijft ook een hot hatch, de audi S3. Het is toch leuk om juist een antwoord te vinden op de vraag: is het wel 10.000 euro extra waard?? Misschien kun je dat zelf uitpruttelen voor je volgende recensie/filmpje. Ben ik zeker benieuwd naar.

    Login om te reageren
  51. N!SS@N zegt

    4 juni 2007 om 15:40

    Staat daar nou wat blonds op de 3de foto….
    Ow nee…. t ging om de auto hè….!

    Login om te reageren
  52. autoblogger zegt

    4 juni 2007 om 15:43

    @DRU & Gvo: Voor wat betreft de foto’s, dat komt helemaal goed!
    “Verwacht komende dagen echter een update met wat grotere formaten.“

    Login om te reageren
  53. Nick zegt

    4 juni 2007 om 15:44

    Altijd leuk zo’n Hondaatje, jammer dat hij nog steeds last heeft van één probleem:

    Veel toeren, weinig snelheid/acceleratie.

    Het enigste wat je een beetje krijgt van VTEC, is de snelheid sensatie door het overdreven geluid als de dubbele nokkenas (i-VTEC, he) aanslaat.

    Login om te reageren
  54. Markus zegt

    4 juni 2007 om 15:44

    Zelf vind ik dat het futuristische design verder had kunnen worden doorgevoerd… denk daarbij aan een driehoekig stuur, een driehoekige voorruit en natuurlijk driehoekige wielen. Beetje jammer van Honda, dat had beter gekund.

    Login om te reageren
  55. Nick zegt

    4 juni 2007 om 15:47

    Leuk filmpje trouweens. ;)

    Is toch wel een stukkie leuker geworden met Aimee erbij. ;)

    Login om te reageren
  56. Aston Martin Rapide zegt

    4 juni 2007 om 15:48

    @ Markus

    Driehoekige voorruit? Dan zie je er weinig meer van….

    Login om te reageren
  57. d_vdm zegt

    4 juni 2007 om 15:59

    Aimee=aanwinst!
    Als Wouter nu eens de voice-over doet, terwijl Aimee continu in beeld blijft…zou de test nog leuker maken hehehe ;)

    Login om te reageren
  58. J. zegt

    4 juni 2007 om 16:11

    Echt leuk gedaan, kan Autoblog niet eens een auto programma op de Nederlandse TV gaan verzorgen, want wat er nu is is gewoon pure bagger :p

    Login om te reageren
  59. Shenkie zegt

    4 juni 2007 om 16:14

    HEY die Aimee…da’s toch die chick van de toenmalige Alfa Romeo stand( op de autoRAI)…met dat geweldige filmpje?…

    – EDIT: onder welke steen ben jij vandaan gekropen… :P –

    Login om te reageren
  60. Richard zegt

    4 juni 2007 om 16:21

    @ Nick
    Geen acceleratie ????
    Weet niet waar je op doelt, maar als ik boven de 5500 toeren kom, voel ik echt een schop onderin mijn rug. Het is niet alleen het geluid, het gaat ook echt snel en er lijkt geen eind aan te komen.

    Misschien vergelijk je het met een dikke V8 of 3.0 TDI die bij 1500 toeren al de veters uit je schoenen trekt, maar dat is iets totaal anders.

    De ene VTEC is de andere niet. Honda maakt ook bergen VTEC auto’s waarbij de variabele timing juist bedoeld is voor minder verbruik. En in die auto’s zul je niet die schop krijgen bij hoge toeren.

    Login om te reageren
  61. Citrofiel zegt

    4 juni 2007 om 16:30

    @ Jurgen; Voor dat soort droge feitjes ga je maar naar AutoWeek! Hier is het gewoon relaxt kl*ten, de praktische kanten doen er niet toe! ;)

    Login om te reageren
  62. El Loco zegt

    4 juni 2007 om 16:31

    Erg leuk jongens, complimenten!

    Vandaag werd ik gewezen op de site Petrolhead en de daarbij behorende filmpjes, maar doe mij maar gewoon Autoblog, véél leuker. :)

    Login om te reageren
  63. El Loco zegt

    4 juni 2007 om 16:31

    Erg leuk jongens… + dame natuurlijk! Ook leuk.

    :P

    Login om te reageren
  64. Rogier zegt

    4 juni 2007 om 17:07

    Grappig filmpje, zeker met Aimee erbij, maar toch ook niet de schoonheid van de auto uit het oog verloren.

    Login om te reageren
  65. Chief_S5 zegt

    4 juni 2007 om 17:16

    Apart gevormd…, i like that :p . Oh ja, we hadden het over de auto hé? :)

    Login om te reageren
  66. M@rc zegt

    4 juni 2007 om 17:27

    Volgens Clarkson van TopGear is het nix meer:
    http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/jeremy_clarkson/article1839477.ece

    -edit: wat weet die er nou van?-

    Login om te reageren
  67. christian zegt

    4 juni 2007 om 17:37

    Prachtig‼‼‼‼‼‼‼‼‼

    Login om te reageren
  68. slk zegt

    4 juni 2007 om 17:39

    Echt een prachtige auto.Strak ontwerp en leuke details.Die motor is helemaal top.Samen met de c30 vind ik dit de mooiste hatch

    Login om te reageren
  69. El Loco zegt

    4 juni 2007 om 17:41

    Volgens Clarkson… Juist. Top Gear is een leuk programma om naar te kijken, maar soms zo subjectief dat je alleen maar kijkt voor de grappen. Dat is geen betrouwbare bron M@rc ;)

    Login om te reageren
  70. Wat_een_gezeik zegt

    4 juni 2007 om 17:43

    Aimee, wanneer kom je in een bikini op de film???

    Login om te reageren
  71. Herman zegt

    4 juni 2007 om 17:43

    leuk this eigenlijk gewoon het zelfde blok als dat van de S2000..alleen draait ie 1000rpm meer en 40pk meer, verder niks anders. owja..achterwiel aandrijving. heb een weekend lang in alle 2 mogen rijden, en ik vind het persoonlijk kwa rij gedrag moeilijk kiezen tussen die 2..

    Login om te reageren
  72. ZoomZoomZoom zegt

    4 juni 2007 om 17:58

    Doe mij maar de mazda3 mps met 260 pk!

    Login om te reageren
  73. Mr. R zegt

    4 juni 2007 om 18:05

    Goed filmpje zeg! Echt véél vlotter en prettiger dan de eerste filmpjes! Als deze leercurve zich zo doorzet zitten we straks écht op TopGear niveau! ;) Om de filmpjes nog beter te maken (er kan altijd wel íets beter): iets meer diepgang zou de filmpjes goed doen. Misschien meer een statement maken, á la TopGear. ‘Een snelle Civic heeft een beetje fout imago, het imago van de ‘petje-achterstevoren stoel-in-de-achterste-stand dikke-uitlaatpijp gasten’, maar is de auto zo goed dat je daar overheen kan stappen? Of heb je dan toch liever een wat beschaafdere GTI, Cupra of RS?’

    @Citrofiel (en Jurgen): Helemaal met je eens Citrofiel! Voor informatie over de kofferbakruimte moet je bij de vrinden van Autoweek.nl wezen of zelf lekker uitzoeken. Hier moet het vooral gaan om de emotie en het rijgedrag van de auto!

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    4 juni 2007 om 18:34

    LOL! :D

    Echt een heel gaaf filmpje!

    Een tip voor Aimee: Als je stoer wilt wegrijden zoals aan het begin van het filmpje. Hou dan altijd in je achterhoofd na de 1e versnelling komt een 2e versnelling. Anders gaat zo´n auto zo vreemd doen…. :)

    Maar eerlijk is eerlijk je bent eerder een aanwinst in deze filmpjes dan een afbraak. Of zoals een grote man ooit zei: “frall dor gaahn!”

    Over de auto zelf ben ik minder enthousiast. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. In 1e instantie heb je zoiets van: Gaaf!
    Maar vind ik het nou gaaf omdat het apart is? (En dat wilt niet zeggen dat ik hem mooi vind)
    Of vind ik het gaaf omdat ik het echt mooi vind. I still dunno!

    Login om te reageren
  75. speedlimit zegt

    4 juni 2007 om 19:26

    Vette bak alleen niet in deze rode kleur.

    Login om te reageren
  76. Oul@ zegt

    4 juni 2007 om 19:30

    @Wouter en Aimee:
    Beseffen jullie dat een vrouw alleen een rechterlip heeft. Wouter, dat je uberhaupt probeerde je rechterlip te krullen.
    En die relaxhouding die Aimee je probeerde aan te meten is de houding van Surinamers en Antillianen over 20 jaar in deze auto. :)
    Ik mag het zeggen maar laat niemand anders het durven, ima fok dem up!!!!!

    Mooie auto, staat hoog op m`n lijstje.

    Login om te reageren
  77. Kristof zegt

    4 juni 2007 om 19:38

    @ Wat een gezeik: Wat een gezeik man, bikini is net alsof je de wagen wil camoufleren… ;)

    Login om te reageren
  78. Tijmen zegt

    4 juni 2007 om 20:52

    hij zal wel erg lekker rijden, maar ik vind het toch nog steeds een lelijke bak. het enige mooie aan die auto zijn de uitlaten,die kunnen ermee door.

    Login om te reageren
  79. phantom zegt

    4 juni 2007 om 20:58

    Het design spreekt me wel aan vooral de bovenste foto, (even iets anders: zijn concurrent de mazda 3 mps heeft letterlijk 2 keer zoveel koppel, hoezo geowned)

    Login om te reageren
  80. dekster zegt

    4 juni 2007 om 21:21

    – EDIT: zou je wel willen hè, viespeuk –

    Login om te reageren
  81. Kevski Style zegt

    4 juni 2007 om 21:30

    Filmpje zelf is weer mooi geschoten. En ik moet eerlijk zeggen dat het commentaar ook steeds beter wordt. Gaat zeker de goede kant op!

    Overigens, mochten jullie nog eens een serieuze test willen gaan doen op een circuit, dan meld ik me aan. Als ervaring voer ik op dat ik tegenwoordig slalom wedstrijden rijdt, en op het circuit wedstrijden rijdt. Bovendien in het verleden ook kartwedstrijden gedaan, gedragraced (pak ik misschien ook wel weer op). Buiten dat natuurlijk gewoon tech-junkie en spare-time race-engineer. Ohja, en als ik niet op het circuit ben weet ik nog wel een plek om te testen. Hoogst illegaal, tikkeltje gevaarlijk (voor jezelf, niet voor anderen), maar wel ideaal om te testen.

    Overigens ben ik wel benieuwd of Aimee en Wouter nou een stelletje zijn of niet????

    Login om te reageren
  82. RubenBaeten zegt

    4 juni 2007 om 21:38

    @Kevski: Gewoon collega’s. Een beetje professionaliteit, je weet toch. :-P

    Login om te reageren
  83. Poekie Lauda zegt

    4 juni 2007 om 21:51

    Vette auto, originele styling, alleen een beetje weinig koppel onderin het toerengebied ;)

    De autoblog rijtesten worden steeds beter, nog even en ik hoef geen tv mee te kijken, ga zo door! :)

    Login om te reageren
  84. Kevski Style zegt

    4 juni 2007 om 21:55

    @ Ruben Baeten:

    Dat zei ik in het verleden ook op de werkvloer, maar ondertussen!!!!

    Login om te reageren
  85. w0o0dy zegt

    4 juni 2007 om 22:03

    @Ruben Baeten en Aimee en Wouter: Erg goed filmpje en ik kan wel lachen om de losse stijl van presenteren. Beetje jagen met zo’n Civic is wel leuk natuurlijk… Het uiterlijk is extreem modern en daarom zal niet iedereen er voro vallen… tja tijdloze schoonheid hoort wat mij betreft vooral bij vrouwen. Bij auto’s verwacht ik dat bij italiaanse auto’s maar verder …ach, dan is modern en hip ook wel leuk. Niemand die je Civic voor iets anders aan zal zien, maar je moet wel een beetje durven.

    De motor schijnt over het hele toerenbereik beter te trekken dan de oude en daarmee is de nieuwe ook net iets sneller dan de oude. Tuurlijk is het geen bruut geweld, deze motor is ontwikkeld om mooi lineair het vermogen op te bouwen. Dat het niet vreselijk hard lijkt te gaan is meer schijn.. de cijfers laten zien dat dit een serieus snelle Hot-hatch is.

    Al met al, toch wel een aanrader? Of is het comfort te minimaal?

    Login om te reageren
  86. dekster zegt

    4 juni 2007 om 22:07

    Hahaha, ik grapte maar eh jongens ;)

    Login om te reageren
  87. Herman zegt

    4 juni 2007 om 22:45

    ik kan je vertellen dat de auto lkkr stuitert, maar er valt ook lkkr mee te cruisen alleen zoals in het filmpje al werd gezegt, het vraagt naar jagen, heb nu al vaak mee gemaakt dat mensen ff een duimpje opstekken of een gebaar maken van TREK DAT GAS OPEN!!

    Login om te reageren
  88. Baffo Galama zegt

    5 juni 2007 om 12:14

    zeker goed gedaan!
    die Aimee is de toverformule om er echt iets leuks van te maken. Vooral haar antibejaardenrijstijlcursus vond ik zeer geslaagd. Ik heb nog wel steeds wat moeite met die zonnebril van Wouter..
    Waar blijven de eerste wallpapers met Aimee op de motorkap van bijv een CSL, 360 CS, 993 2S ?

    Login om te reageren
  89. Jurgen zegt

    5 juni 2007 om 13:34

    Mja ik vond de lokatie ook wel stukken beter als die ongeinspireerde dingen die Sacha deed (sorry Sacha hahaha)

    Haven is toch wel beter dan de bossen ofzo, daar zie je niets.

    Of doe het zoals Petrolhead.nl die kicken op tunnels.

    Login om te reageren
  90. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    5 juni 2007 om 15:09

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  91. Casa D y D zegt

    5 juni 2007 om 16:02

    Klasse impressie alweer. Filmpje is ook lachen, heel knap gefilmd trouwens, doe je echt goed Ruben. En Aimee, lieve meid hoor, maar helaas : te jong, te mager, te blond en vooral te blank. daa rgaat je kans op een rijke knappe jonge dertiger Aimee. Volgende keer beter!!! (nee, doe je goed in die filmpjes, is echt leuk zo)

    Login om te reageren
  92. dekster zegt

    5 juni 2007 om 17:56

    @Jurgen
    zijn de Locaties van sasha zo mis misschien? hoe specialer de locatie hoe sneller de politie ze herkent ;)

    tip voor autoblog: wees zo vaag mogelijk over je filmlocaties want je kan wel eens een fikse boete krijgen…

    Login om te reageren
  93. MikeSmid zegt

    5 juni 2007 om 18:06

    Stoere auto, alleen dat spoilertje is wat minder….

    Login om te reageren
  94. bmwF zegt

    5 juni 2007 om 21:11

    ik weet alleszins dat die aimee niet kan vertrekken, als je een burn wilt doen blijf die dan doen en niet een halve meter en dan inhouden, trekt op niets dan, maar zeer goed filmpje en mooie wagen die echte power uitstraalt. mooi

    Login om te reageren
  95. Djonko zegt

    6 juni 2007 om 00:36

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  96. Carrera R zegt

    6 juni 2007 om 14:33

    @Ruben Baeten en Aimee en Wouter

    echt een leuk filmpje echt met veel vermaak naar gekeken! Nu de volgende keer nog wat langer en wat meer over de auto en het is helemaal top!! Zie namelijk liever een filmpje dan dat ik de review lees! :)

    ga zo door

    Login om te reageren
  97. Jeroen zegt

    6 juni 2007 om 15:51

    Leuk filmpje :) Mijn complimenten.

    Over de auto, hij is appart gevormd (net zo als Aimee), het enige verschil is dat zij wel mooi is ;)

    Login om te reageren
  98. Joppiesaus zegt

    10 juni 2007 om 20:09

    Gelukkig hebben ze die lelijke grill weggehaald en zit er dus een opening zoals bij een normale auto.

    Login om te reageren
  99. johan zegt

    18 juni 2007 om 20:10

    ik zie mensen roepen, het is hetzelfde blok als s2000, dat dus zeker niet!!!

    veel mensen vragen zich af waarom honda het s2000 blok er niet in heeft gedaan, dat is heel simpel: de ruimte onder motorkap is ten opzichte van de s2000 te klein, waardoor de motor te weinig koeling krijgt ivm hoge toeren…dus het past gewoon niet!!!! en het kostenplaatje werkt ook mee…honda vindt dit goed genoeg voor de civic, het gaat ook om het totaalplaatje.

    en mensen die zeuren over geen trekkracht onderin bij VTEC motoren, dat klopt en dat zijn de oude versies. bij de type R modellen zit I-VTEC en dat zijn toch echt hele andere motoren en daarbij hebben ze gezorgd, vooral bij dit nieuwe model dat je in zijn 6e versnelling al rond de 2000 toeren ene groot gedeelte van het trekkracht vermogen tot je beschikking hebt.

    en over de potenza’s. jongens deze auto kan meer dan jullie er met je rijderskwaliteiten ooit uit kunnen halen :D

    Login om te reageren
  100. ronalt zegt

    18 juni 2007 om 20:27

    de natte droom van iedere sjonnie ;-)

    Login om te reageren
  101. ralph zegt

    18 juni 2007 om 20:38

    ach ja, blijkbaar kijk jij alleen nog naar autos op een poster die aan je muur hangen :D

    ik zie namelijk geen sjonnie in een auto van 35000 euro rijden. daar rijden alleen maar liefhebbers in van techniek!!!!!

    het is dan ook nog steeds een van de weinig favoriete auto’s van topgear, lekkere sjonnies zijn dat dan he…die rijden alleen maar in de dikste wagens ter wereld…..die trouwens ook vast wel op een van je posters staan :D

    dat zegt meer over die auto dan jouw loze opmerking :D

    Login om te reageren
  102. Pas zegt

    15 juli 2007 om 11:01

    Wat een lelijke bakkkkkkkk ! Ze moeten al die Honda Civics (+CRX`en) verbieden, je ziet al gelijk wat voor een volk erin rijdt. En dit straalt totaal niks uit, zijn zo langzaam als de pest. Ik zou het zelf echt NOOIT kopen, oftewel: je zult ze weer veel zien bij 100% tuning….erg jammer…

    Login om te reageren
  103. Erwin zegt

    15 juli 2007 om 23:12

    0-100 km/u

    Full options – 6,6 sec
    Lichtgewicht – 6,4 sec

    Zonder turbo’s!!!!!!!!

    Login om te reageren
  104. ralph zegt

    15 juli 2007 om 23:16

    hehe….en dan zeggen mensen niet snel ;-)….blaast als een gek en inderdaad dat ook nog eens zonder tussenkomst van een turbo….

    Login om te reageren
  105. abc zegt

    23 september 2007 om 16:03

    Wat mij altijd weer opvalt aan dit soort tests is de kritiekloze toon. Alles is altijd fantastisch. Hier een daar een klein minpuntje lijkt te moeten bevestigen dat er toch echt serieus werk van gemaakt is. Maar verder niets dan lof ongeacht merk of type. Ik geloof er geen snars van……..
    (o ja, deze Honda heeft een zicht door de achterruit van ongeveer 0,0, maar ja kniesoor die daar over valt)

    Login om te reageren
  106. autoblogger zegt

    23 september 2007 om 16:19

    @abc: heb je het filmpje wel gezien?!? Er wordt notabene volop aandacht geschonken aan dit “grote nadeel”…

    PS: “Alles is altijd fantastisch”? Op TV wel ja, daarom proberen wij het anders te doen. Lees (en kijk) eens even door ons archief en probeer het dan nog eens:
    http://www.autoblog.nl/archive/category/rij-impressies/
    http://www.autojunk.nl/feeds/generate/html/all/all/rijtest

    Login om te reageren
  107. kasper zegt

    13 december 2007 om 13:44

    nooit nemen. wat een slappe rammelbak. de carrosserie is absoluut niet opgewassen tegen het stugge onderstel. na een dag rijden mij doodgeergerd aan de diverse piepjes, kraakjes en schudden van de carrosserie. snel terug in mijn rotsvaste audi a3, 1.8t.
    Het was een favoriet van topgear, maar Clarkson is ook al op zijn woorden terug gekomen na er zelf in gereden te hebben. Vondt het helemaal niets.

    Login om te reageren
  108. johan zegt

    13 december 2007 om 16:39

    goh, jouw ervaringen staan haaks op wat er in de bladen en de autoprogramma’s wordt gezegd…. zeker een audi liefhebber en heb je nog nooit van objectiviteit gehoord.

    en bij de auto programma’s in engeland zijn tot nog toe ook lovend….het is een auto die meer kan dan menig bestuurder.

    Login om te reageren
  109. Atomic Wedgie zegt

    6 februari 2008 om 01:45

    Dat filmpje is gewoon waardeloos.

    Login om te reageren
  110. Type-R zegt

    26 maart 2008 om 13:23

    De Honda Civic type-R is een auto waarvan je zult zeggen: you love it of you hate it. Hij is ook gewoon nog een pure hot hatche net zoals vroeger zonder die directe injectie(waar van gezegt word dat die motoren als diesels beginnen te voelen). En nog een redelijk verbruik opleggen, dito prestaties! Dat dankzij V-tec:).
    Wie een autohart heeft koopt naar mijn gedacht die Type-R.

    Kraken? Zelf al in Civic 1.8 gereden, niks opgemerkt eigenlijk. De type-r zou normaal minder moeten kraken…

    Leuk filmpje trouwens! Heb er al veel na genoten, gewoon pure klasse!

    Login om te reageren
  111. wotevajjjj zegt

    16 april 2008 om 15:12

    deze vtec klinkt wel zoals een vtec ( elektronisch speelgoe voor kinderen -5 jaar) de oude civic was veeeeeeeel mooier en sneller
    het filmpje zou pas egt leuk zyn geweest als het met een leuke wagen was gdn

    Login om te reageren
  112. Rolf zegt

    11 augustus 2008 om 21:39

    Leuke review, maar zeker géén TopGear niveau.
    Wordt erg weinig over de technische aspecten van de auto gesproken.
    Wél leuk dat er een schone dame mee presenteert!

    Login om te reageren
  113. herman zegt

    16 september 2008 om 14:32

    Ik vind dit model echt super, ik ben dan wel jong en oude mensen van 30+ zullen vaak wel zeggen: lelijk. Majha de auto industrie gaat ook met zijn tijd mee. Je kan niet blijven haken.

    Dus.. geweldig design. Maar de prestaties voor een echte Type-R zijn er dan niet beter op geworden ten opzichte van de vorige type-R civic.

    Het interieur is ook zo geil hea… net alsof je in een vliegtuig zit. Zeer futuristisch.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North