• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest en Video: Mercedes C63 AMG

Auteur: Wouter, gepost 7 april 2008 om 16:00 – 135 Reacties

Mercedes C63 AMG
De laatste generatie C-klasse is al vermakelijk en AMG heeft zich bijzonder veel moeite getroost om van de C63 een bijzondere auto te maken. En jup dat is gelukt.

De hardcore rijliefhebber had (let op de verleden tijd hier) altijd wel iets om de AMG modellen af te serveren: standaard automatische versnellingsbakken, niet uitschakelbare ESP-systemen, wel veel snelheid, maar wat minder finesse en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Over imago en styling kun je twisten, maar dit soort auto’s helpt de discussie aan de borreltafel in ieder geval niet.

Mercedes C63 AMG

Qua vermogen slaat Mercedes alvast een homerun met de C63, want de C63 geeft de gedoodverfde concurrenten M3 en RS4 (beiden 420 pk) klop. Vanwege de modellenhierarchie is het aantal pk’s licht teruggeschroefd, maar met 457 pk en 600 Nm is er geen enkele reden tot klagen. Overigens; dat de heetste C-klasse geen C62 AMG heet is vanwege het historische besef van de Mercedes marketeers. De 63 aanduiding voor de 6,2 liter motor is een verwijzing naar de legendarische 300SEL 6.3.

Mercedes C63 AMG

Standaard is de C63 AMG begrensd op 250 km/u, maar optioneel kan dat worden verhoogd naar 280 km/u. Dit is onderdeel van het AMG Driver’s Package wat inhoudt dat je ook een AMG Training aan de AMG Driving Academy krijgt. Het enige issue is de prijs die Mercedes er voor vraagt: € 4.355. Whoops.

Mercedes C63 AMG

Zelfs op de Duitse autobahn zijn dit soort topsnelheden vaak niet meer zo snel te bereiken en dus is het belangrijker hoe de C63 zich houdt op de sprint. Van nul tot 100 heeft de C63 slechts 4,5 tel nodig en ook in de tussensprints is de C63 heer en meester. Het monsterlijke koppel piekt pas bij 5000 tpm op 600 nm, maar tussen 2000 en 6250 tpm is altijd minimaal 500 nm beschikbaar. Toch geeft Mercedes de C63 een zeventraps “AMG Speedshift Plus 7G-Tronic” automaat mee, strikt genomen kan dit blok ook uit de voeten met minder versnellingen. Uiteindelijk varen verbruik en acceleratie wel bij de overdaad aan versnellingen, maar het heeft ook inherente nadelen. Bij tussensprints op de snelweg moet de bak vaak een aantal trappen terugschakelen en hoewel Mercedes erg trots is op de verkorte schakeltijden, kost dit altijd weer een momentje. Gelukkig kan de bak ook volledig manueel bediend worden met de pook of de flippers achter het stuur. Daarbij is AMG zo vriendelijk geweest om dan echt alles aan de man (m/v) achter het stuur over te laten: opschakelen moet je zelf doen en anders hakt de toerenbegrenzer er vrolijk in.

Mercedes C63 AMG

Laten we even doorgaan in onze lofzang: wat is ie vet he? Het front is veel dikker geworden door powerdomes op de motorkap, meer (lucht)gaten dan edammer kaas, vergrote spoorbreedte voor en bredere wielkasten voor. De achterkant roept herinneringen op aan dikke speedboten: optisch lijkt het geheel schuin af te lopen door de zwarte diffuser met drie vinnen en de vier (iets uitstekende) uitlaten. Een kleine achterspoilertje lijkt met name bedoeld voor de aerodynamica, zo onopvallend is deze op het kofferdeksel gemonteerd.

Mercedes C63 AMG

Het ESP dat kan inderdaad helemaal uit: simpelweg het langer inhouden van de de ESP knop volstaat. Uit is dan ook echt uit. Gelukkig voor de mindere goden kent de ESP ook een standje Sport, waarbij het vangnet een beetje meeveert. Wil je een beetje overstuur, dan krijg je een beetje overstuur. Maar achterstevoren gaan of de banden volledig oproken dat laat het ESP in de Sportstand niet toe.

Mercedes C63 AMG

Bij het zoeken naar de grenzen ontdek je een bijzonder goed uitgebalanceerd chassis: mede dankzij die verbrede spoorbreedte voor ligt onderstuur heel ver weg en besturing en onderstel houden de bestuurder perfect op de hoogte van hoe de vlag er bij hangt. Het onderstel is overigens hard en nee AMG laat je niet kiezen. Vering en demping is niet instelbaar, de setup die AMG heeft gekozen moet voldoen voor al de wensen van de C63 eigenaar. Je kunt overigens kiezen voor nog harder middels het AMG Performance Package (€ 6.290). Dit pakket is vanaf mei 2008 bestelbaar en bevat de volgende zaken:

AMG performance stuurwiel met nappaleder en Alcantara
Verzwaard AMG-remsysteem
AMG Performance onderstel met straffere voorasvering
AMG-sperdifferentieel, asymetrisch en mechanisch, met een sperfactor van 40%

Mercedes C63 AMG

Standaard heeft de C63 geen sperdifferentieel, maar ik miste het geen moment en ook onze driftvriend Paul Vlasblom heb ik niet horen klagen. Waar je ons ook niet over hoort klagen zijn de stoelen. In de C63 zijn heerlijke kuipjes die je lichaam netjes op zijn plek houden. Ze zijn eerder hard comfortabel dan weldadig zacht voor het lichaam, maar dat past natuurlijk wel bij de C63. Ook passend is de boordcomputer met een speciale AMG menu met drie opties: “Warm up”, “Set up” en “Race”. In de warm up stand geeft het display o zo belangrijke informatie vrij over de temperatuur van koelwater en olie. In de race stand is een racetimer beschikbaar om je rondetijden vast te leggen, handig tijdens de wekelijkse boodschappenrun.

Mercedes C63 AMG

Nu we het toch over geld uitgeven hebben: de C63 is geen goedkope auto. Maar met een prijs vanaf 100.436 euro zit de snelle Mercedes qua prijs aardig in de buurt van de concurrenten. Op de testauto zat voor net geen 30 mille aan opties waaronder het genoemde AMG Drivers Package en zaken als AMG vloermatten (128 euro), Intelligent Light System (1976 euro), Harman Kardon geluidssysteem (1120 euro) en AMG Carbon sierdelen in het interieur (3064 euro). De vergelijking met de gedoodverfde concurrent kan de C63 AMG zonder meer aan.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, Mercedes, paul-vlasblom, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Wrak van het jaar: Mitsubishi Colt
Volgend bericht: Video: Zo klinkt een Lamborghini LM002 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Audio-Online zegt

    7 april 2008 om 16:02

    Aha, deze rijtest zal ik al de hele tijd op de wachten.
    Dikke bak hoor, ik ben benieuwd!

    Login om te reageren
  2. f1l1p zegt

    7 april 2008 om 16:05

    JAAAAAAAAA! :P

    Login om te reageren
  3. JP zegt

    7 april 2008 om 16:07

    yessssss!! Dikke bak staat erg hoog op mijn lijstje :P
    ga ff genieten van het geluid :P

    Login om te reageren
  4. No Time zegt

    7 april 2008 om 16:11

    Mooi filmpje!! Gave omgeving en een dikke bak. Ik zou denk ik toch een RS4 willen, maar dit is wel cooler dan een M3 sedan.

    Login om te reageren
  5. Benjamin1 zegt

    7 april 2008 om 16:14

    WAUW, dat geluid :shock: !!!! Zag ik daar nou stukjes canvas hangen toen jullie wegreden op het einde. Jezus wat kan die Paul Vlasblom driften, het hele circuittje zag blauw :P Goed idee trouwens om naar Duitsland te rijden, kan je tenminste knallen met deze auto.

    Ga zo door Autoblog, dit zijn de ECHTE rijtesten :D

    Login om te reageren
  6. Audio-Online zegt

    7 april 2008 om 16:15

    Ruige rijtest hoor.
    Heeft iemand enig idee waarom er kogelgaten in dat verkeersbord zaten?

    Login om te reageren
  7. Jos zegt

    7 april 2008 om 16:16

    Lekker high res filmpje.
    Bedankt :)

    Login om te reageren
  8. VonStroke zegt

    7 april 2008 om 16:17

    Hahaha, wat een rookgordijn. Kan Mercedes (Nederland) daar ook zo mee lachen? :P

    Login om te reageren
  9. CasperH zegt

    7 april 2008 om 16:17

    Heeft er iemand enig idee waarom je verdomme nog extra moet betalen voor de AMG matten? Ongelooflijk… Wel dik ding :)

    Login om te reageren
  10. freekzorrosaurius zegt

    7 april 2008 om 16:18

    au @ die bandjes. Zullen ze blij mee zijn als je hem terug komt brengen.

    Login om te reageren
  11. z1p zegt

    7 april 2008 om 16:18

    Megaaaaaaa!!

    Die bandjes kon je wel weer vervangen heb ik zo het idee:P

    Had alleen kippenvel… van dat monsterlijke geluid en die piepende bandjes

    Login om te reageren
  12. Carrera R zegt

    7 april 2008 om 16:24

    Leuke test,

    wat ik me afvroef is waar jullie de bospaden shots hebben gemaakt..? Waar in Duitsland?

    Login om te reageren
  13. Stef_4 zegt

    7 april 2008 om 16:24

    tijd voor een nieuw setje..maarja
    er zijn ergere dingen als dit soort auto’s

    Login om te reageren
  14. Dana zegt

    7 april 2008 om 16:25

    JAAHAAAHAAAAA,
    zo zien we ze graag…:)
    En toch wel een beetje verwonderd over de erg hoge score, ook ten opzichte van de M3! Is Mercedes dan toch helemaal terug?????

    Login om te reageren
  15. Carrera R zegt

    7 april 2008 om 16:25

    Goed laat maar ik had het filmpje voor de helft gezien..:)

    Login om te reageren
  16. Dutch Dude zegt

    7 april 2008 om 16:26

    Doet die paul weer best netjes :D

    Login om te reageren
  17. RV zegt

    7 april 2008 om 16:26

    Helemaal goed deze auto, deze altijd voor de M3!

    Login om te reageren
  18. Daniel zegt

    7 april 2008 om 16:26

    Had een rs4 voor mijn verjaardag gevraagd maar bij nader inzien zie ik ook wel graag deze c63 op mijn oprit verschijnen:P

    Dus nu maar hopen dat de loterij ons iets goeds brengt!

    Login om te reageren
  19. loonie zegt

    7 april 2008 om 16:28

    wat een vette bak die c63 , en super geil filmpje!!! gewoon porno!! je mag die auto direct op mijn oprit zetten !

    Login om te reageren
  20. Kleemann S50KS8 zegt

    7 april 2008 om 16:30

    Heerlijk, Lekker, Prachtig!

    Voor ’t eerst sinds lange tijd heeft Mercedes-Benz weer een lekker “gooi en smijt” auto. Compact en licht genoeg om bochtige parcours aan te kunnen. En toch kenmerkende Mercedes looks, luxe, afwerking en feel…

    In een woord geweldig!

    Login om te reageren
  21. K-kalkan zegt

    7 april 2008 om 16:36

    Wat is dat toch geil …. Als ik ooit een sport sedan neem, dan wordt het wel moeilijk kiezen tussen de M3 en de AMG :P
    Maarja, als je al die opties ziet… 30 mille is neit weinig ! Als je deze auto en de m3 full opties neemt, dan is de m3 volgens mij alsnog veruit goedkoper ;)

    Login om te reageren
  22. Solstice zegt

    7 april 2008 om 16:42

    Fuckaduck… nou wil ik een M3 én een C63. ;-) Wat een geluid!

    Login om te reageren
  23. Alessandro zegt

    7 april 2008 om 16:42

    YES, Mercedes is back en hoe.
    Gelukkig is er weer een duidelijke koning.
    MB rules………….

    Login om te reageren
  24. Alwood zegt

    7 april 2008 om 16:48

    killer voor die achterbanduh! omg wtf :P nu mogen jullie er nooit meer een mee xD
    Ik ben zelf nog een veel groter fan van alleen al het uitlaatgeluid van de M3… maar ik kan écht niet ontkennen wat voor een brute wagen deze C63 is! Eigenlijk niks over gehoord, maar hoe precies stuurt dat nou itt een beemwee? Moet haast wel goed zijn, bescheiden afmetingen, keihard onderstel en leuke velgjes. Maar JC kreeg hem het bochtje maar niet om.

    Login om te reageren
  25. Auke zegt

    7 april 2008 om 16:51

    heeeeeeeeerlijk ! echt zooo’n gave bak ! !

    rijtest ook weer super !

    Login om te reageren
  26. LilJeezy zegt

    7 april 2008 om 16:51

    is het nog gelukt om 280 te rijden???

    Login om te reageren
  27. jamesBROWN zegt

    7 april 2008 om 16:54

    Dat nog niemand iets heeft gezegd over die verdomde vrachtwagens altijd… :P

    Login om te reageren
  28. Stephan zegt

    7 april 2008 om 16:55

    Doet u maar een nieuw setje achterbanden.

    Voor Mercedes Nederland is dit goede reclame, dat setje banden doet er niet toe, en zééker geen pijn in de portemonnee :p.

    Login om te reageren
  29. Breinstein zegt

    7 april 2008 om 17:00

    dit filmpje bevestigd wat ik altijd al dacht. eat your heart out M3!

    Login om te reageren
  30. Jurjen zegt

    7 april 2008 om 17:01

    Music: AMG

    En zo hoort het ook. Super!

    Login om te reageren
  31. P1et zegt

    7 april 2008 om 17:06

    Echt super rij test, lekker lang, prima!! :D

    En setje nieuwe achterbandjes is wel nodig lijkt me

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    7 april 2008 om 17:13

    JUMMIE :D En nou een vergelijkingstest met de M sedan en de AMG tegelijk!

    Login om te reageren
  33. Bart v K zegt

    7 april 2008 om 17:13

    Hele vette test en terecht dat jullie dat in Germany doen! Ik was ook nooit zo Mercedes minded maar begin nu toch ook aardig om te komen :p

    Login om te reageren
  34. gekke turbo zegt

    7 april 2008 om 17:14

    @ autoblog kunnen jullie niet een keer een testje regelen met de IS-F??

    heb hem al live op straat gezien, moet dus geen probleem zijn dacht ik. dan kunnen jullie het een beetje vergelijken met de duitse concurrenten.

    OT: dat geluid…… hoe krijgen ze dat toch voor elkaar; zo krachtig en toch zo chique

    Login om te reageren
  35. Arnould zegt

    7 april 2008 om 17:15

    ik denk dat ik tog liever een m3 coupé zou willen :D die vind ik namelijk een pak mooier

    Login om te reageren
  36. Rob zegt

    7 april 2008 om 17:18

    hmmmmm mijn lievelings auto op dit moment, precies wat ik zou kopen als ik het geld ervoor had :D ik vind wel dat paul hem flink mishandelt:P

    Login om te reageren
  37. Tom# zegt

    7 april 2008 om 17:18

    ik ben vanavond wel thuis.
    Zo ff nieuwe bandjes halen en dan zie hem vanavond? Bel ff hoelaat je hem ongeveer langs komt brengen :P

    Login om te reageren
  38. StormRAM zegt

    7 april 2008 om 17:30

    LOL, zoals in de teaser al was aangekondigt: music by AMG :lol: goede, leuke en zeer interessante en vermakelijke rijtest!

    Ben toch stiekum ook wel benieuwd naar de reactie van Mercedes Nederland over de opgerookte achterbanden :P wel heel vet overigens dat jullie dat gewoon doen (h)

    Login om te reageren
  39. Yannick zegt

    7 april 2008 om 17:33

    Heerlijke auto, zalige video! Maar ben toch meer voor de BMW M3 :-)

    Login om te reageren
  40. Christiaan zegt

    7 april 2008 om 17:37

    Wat een vette bak!
    Als ik genoeg geld zou hebben, zou het wel moeilijk kiezen zijn tussen deze en de M3.

    Login om te reageren
  41. Fabian zegt

    7 april 2008 om 17:41

    De video’s worden steeds beter :D!!! Prima review, strak camerawerk. Eerder gebeurde het nog vaak, als de camera de auto op zich af kreeg, dat de camera na-twijfelde bij het volgen. Nu eindelijk een rustig beeld van een Beest van een wagen.

    Chapeau!

    Login om te reageren
  42. joost zegt

    7 april 2008 om 17:43

    Op 4 min. 35 sec. Die duitser met die opel houd je wel aardig bij he!

    Lekker filmpje weer!

    Login om te reageren
  43. m5 zegt

    7 april 2008 om 17:43

    als nu alle klaplopers het geld overmaken wat ik nog te goed heb ren ik op mijn blote voetjes naar de mercedes dealer echt waar wat een auto ;)

    Login om te reageren
  44. Kelthas zegt

    7 april 2008 om 17:44

    En hoe blij waren ze met de achterbanden?

    Login om te reageren
  45. joost zegt

    7 april 2008 om 17:48

    @ Ruben

    Wat voor noemenswaardige optie’s kun je nog meer krijgen op deze amg?

    Login om te reageren
  46. robin zegt

    7 april 2008 om 17:50

    lekker hoor autoblog
    mooi gedaan!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  47. AMG zegt

    7 april 2008 om 18:03

    GEWELDIG!!!! Wat een wagen. Mooi verhaal en foto’s. Mijn complimenten.

    Login om te reageren
  48. Joost zegt

    7 april 2008 om 18:04

    Wauw! Ik was eerst fan van BMW en totaal niet van Mercedes, maar ik vind deze auto echt veel gaver, mooier, beter klinkend en gruwelijker rijdend dan de m3!

    Login om te reageren
  49. Fout zegt

    7 april 2008 om 18:06

    Super filmpje! Proficiat!
    Je ziet trouwens dat Ruben echt wel het geluid weet te apprecieren en dat bijgevolg mooi in het filmpje naar voor brengt.
    Toch wel een knappe prestatie van Mercedes, super geluid, al vind ik dat ze ‘m wel met een manuele 6-bak mogen aanbieden.
    Kleine sidenote: deze zou ik zo, nemen, in berline (en in het wit!!) terwijl de M3 nog mooier zal zijn als touring, of coupé, niet als berline dus.

    Login om te reageren
  50. Pordon zegt

    7 april 2008 om 18:08

    WAAJOW:O “kwijl kwijl” moeilijk kiezen tussen een M3 en dit? No Way… Die keuze is makkelijk gemaakt: C63 AMG… heb ik niet eens een hele seconde voor nodig om dat te beslissen. Als je in de prijszone aan het shoppen bent hou je je daar niet zoveel meer mee bezig welke duurder is.

    Login om te reageren
  51. Benji zegt

    7 april 2008 om 18:16

    prachtig!

    vooral leuk als je 260 rijdt en een bord passeerd van 120 :p

    Login om te reageren
  52. Cupracer zegt

    7 april 2008 om 18:22

    heel mooi filmpje van gemaakt, echt chapeau

    Login om te reageren
  53. Gijs zegt

    7 april 2008 om 18:27

    Prachtig ! Knappe montage knappe wagen prima review !

    Ik vroeg me alleen plots af . Waarom deed Wouter deze review(niets tegen wouter helemaaal niet) . Ik meende dat autoblog een gerenomeerde mercedes kenner in zijn rangen had of heeft zitten?? (ik ben de naam even kwijt).

    Login om te reageren
  54. Bertuss zegt

    7 april 2008 om 18:39

    Als eerste … mooie review en super auto !

    Wel lache dat kuchje na het driften … hahahah

    Login om te reageren
  55. PAganI zegt

    7 april 2008 om 18:44

    Prachtig filmpje! Deze MB is gewoonweg véél te bruut !! Deze verkies is elke moment boven een M3 of RS model . Dat geluid is gewoonweg monsterlijk !! En het zal wel zeer deftig rijden ook .. dit is mijn droomauto !

    Login om te reageren
  56. CSL zegt

    7 april 2008 om 18:46

    Mercedes is beetje terug met deze auto. Leuk gedaan.
    Maar zo hard geveerd met zoveel vermogen en acceleratie maar toch trager dan M3 op het Circuit!
    Ik denk dat die een 100% LSD goed kan gebruiken.
    Gelukkig gaat die wel iets over de 7000 toeren. Natuurlijk niet te vergelijken met een M3 met zo’n 8500 toeren maar echt een leuke auto die C63 AMG(. Voor dagelijks gebruik zeker een dikke 9.5. De prijs valt ook wel een beetje mee. De betere gebalanceerde M3 sedan zal ook rond de 98.000 zitten met een automaat. Maar die is eerder een Ferrari 360 met een body van een Sedan.

    Login om te reageren
  57. Ollie zegt

    7 april 2008 om 18:49

    Tjeeee, wat een rijtest!!! Wat super omgeving, wagen en geluid zeg! Zeker dat einde dat je nog even het geluid laat horen bij de aftiteling is gewoon prachtig, waardige sluiting!!

    Login om te reageren
  58. autogier zegt

    7 april 2008 om 18:58

    heerlijk wat een auto

    Login om te reageren
  59. RA999 zegt

    7 april 2008 om 19:02

    @ Gijs
    Je bedoelt zeker Sacha? Die komt z’n bed niet meer uit voor

    Login om te reageren
  60. Rob USA zegt

    7 april 2008 om 19:09

    Volgens specs en filmpje heerlijke motor en wegligging maar helaas kan mij de verpakking niet bekoren. Beetje opel astra met spoiler pakket van de voorkant. En ik blijf erbij dat je pas 4 uitlaten ergens op mag gooien BOVEN de 500 pk! Geluid vind ik redelijk, ben meer gecharmeerd van de USA V8 sound . Dat is nog wat rauwer/voller/bruter IMO.

    Login om te reageren
  61. Melvivio zegt

    7 april 2008 om 19:10

    … Maar ik rook niet !

    Goeiendagschotel wat een ding :P

    Login om te reageren
  62. E420 zegt

    7 april 2008 om 19:15

    @ CSL

    Waarom zie ik bij jou altijd de mooiste verhalen over de m3 maar nooit feiten?
    Als je zulke dingen zegt laat dan ook zien dat die sneller op het circuit is, maar niet van 1 circuit maar van meerdere.

    Login om te reageren
  63. hendrik zegt

    7 april 2008 om 19:18

    Complimenten voor deze rijtest.
    En laat in het vervolgs de muziek altijd maar weg, Want deze klinkt me echt als muziek in de oren.

    Login om te reageren
  64. xaray zegt

    7 april 2008 om 19:20

    zaliig was eerder voor RS4 maar na dit gezien te hebben C63 AMG
    ps: ik heb het totaal niet op MB’s

    Login om te reageren
  65. Jerro zegt

    7 april 2008 om 19:24

    Heren, wat een GEWELDIGE bak zeg! PRACHTIGE rijtest ook, super gedaan.
    Dat geluid helemaal aan het einde, volgens mij door een tunneltje, wat lekker zeg!
    Zo’n rijtest mag je elke dag wel doen,…;)

    Login om te reageren
  66. K-Kalkan zegt

    7 april 2008 om 19:39

    @ Gijs; Hij heeft al een slr (Van de zaak toch :P ??), dus waarom een ‘kleintje’ rijden als je al in je droomauto hebt gereden ;)

    Maar wat een rijtest, echt geweldig :D!

    Login om te reageren
  67. AssyrianWarrior zegt

    7 april 2008 om 19:42

    ik mis rickdoss hier….rick where ya at boy?? speak your mind

    Login om te reageren
  68. Raul8711 zegt

    7 april 2008 om 19:43

    Wat een top-film!! En wat een rijtest, helemaal geweldig!!
    Hier zie ik heel graag meer van, super kwaliteit!!

    Login om te reageren
  69. loonie zegt

    7 april 2008 om 19:46

    @e420

    Er zijn altijd mensen die niet willen toegeven bij sommige stellingen

    Login om te reageren
  70. Tombnolz zegt

    7 april 2008 om 19:50

    Mja, ik krijg het filmpje maar niet volledig bekeken. FF geduld hebben, Tombnolz!!!!!

    Login om te reageren
  71. M-bart zegt

    7 april 2008 om 20:01

    joepie nu verlang ik er nog meer naar ….. nog 5 weken en de mijne staat voor de deur :-)

    Login om te reageren
  72. bramwillemse zegt

    7 april 2008 om 20:04

    holy shit wat een driftwerk!!!! haha echt belachelijk..

    PRachtige auto, maar wat ik van verschillende programma’s en magazines begrijp is dat ie door de bocht (en over een circuit) uiteindelijk niet sneller is dan een m3.

    Maarja, moet zeggen dat ik ‘m mooier vind en errg veel mooier vind klinken dan de E92 M3.. Dus geheel terechte uitslag lijkt me :)

    Props voor weer een bijzonder sterk filmpje!

    Login om te reageren
  73. Chief_S5 zegt

    7 april 2008 om 20:09

    Goed werk van AMG. De wagen ziet er nu een stuk beter uit. Ook een mooi geluidje. Maar het blijft een echte driftwagen en een auto die rechtuit machtig is. Maar gecontrolleerd de bocht om met een hoge snelheid lijkt me onmogelijk zonder ESP en de rest. Dat is nou weer iets waar de M3 en RS4 weer uitblinkt, en ook nog eens een potje kunnen driften. Mijn reden dat deze dus afvalt. En hij is ook te opzichtig. Dan zou je de M3 tegen de RS4 krijgen, en dan begin ik aan een compleet ander verhaal.

    Camerawerk: Ruben, super. ;)

    Wouter: Doe die zonnebril af..! Is wel zo beleefd vind ik. Voor de rest goed gedaan. ;)

    Oh ja, auto’s die ik nog eens graag als test zou willen zien..: S60 R, IS-F, Mazda 6, Mondeo, RS6, Veyron (oh boy..), en misschien nog wel wat meer.. :)

    Ik kijk weer uit naar jullie volgende test..!

    Login om te reageren
  74. Joske zegt

    7 april 2008 om 20:13

    Hej Wouter is dat je nieuw record 260 @ de 120, of begon die 120 zone pas net bij dat bordje? ;)

    Login om te reageren
  75. Casper zegt

    7 april 2008 om 20:17

    Mooie bak en leuk filmpje!

    Welk merk/type zonnebril heb jij op in dat filmpje Wouter?

    Login om te reageren
  76. w0o0dy zegt

    7 april 2008 om 20:18

    Super filmpje en lachen dat Paul ff los mocht…. ik denk dat Mercedes wel een handvol banden wil schokken voor dit soort reclame. Strakke bak, maar misschien moet Mercedes overwegen het Driver pack ook optioneel zonder de extra stevige veren/dempers te leveren…. of het differentieel als losse optie…

    Login om te reageren
  77. Rogue zegt

    7 april 2008 om 20:40

    Eén van de lekkerste autotesten op Autoblog éver! Geweldig mannen, hulde!

    Login om te reageren
  78. Dennis zegt

    7 april 2008 om 20:44

    Zo te lezen zijn er na het zien van dit filmpje een hoop zielen bekeerd. Helemaal terecht als je het mij vraagt.

    De vergelijking met de M3 is al herhaaldelijk gemaakt en het zijn beide hele vette auto’s waar ik vooralsnog alleen maar van kan dromen, maar ik zie de M3 als de elegante Popeye die helaas zijn blikje spinazie even niet bij de hand heeft en de C63 is de onbeschofte Brutus.

    Brutus: “Come on Popeye…, try me! Let me have it!”

    P.S. Denk de spinazie even weg, anders gaat mijn vergelijking niet op.

    Login om te reageren
  79. sacha zegt

    7 april 2008 om 20:45

    (bijna?) Alle onderdelen van het performance package zijn los verkrijgbaar. De 40% LSD i.i.g. zeker.

    Login om te reageren
  80. w0o0dy zegt

    7 april 2008 om 20:49

    @sacha: Nuttige info!
    Zo…. hebben we nu genoeg reclame voor MB nederland gemaakt? ;)

    Login om te reageren
  81. Benjamin1 zegt

    7 april 2008 om 20:53

    @ CSL

    Goh CSL is echt BMW lover in hart en nieren, waarschijnlijk rijdt ie zelf ook bmw, 3 serie, 316i…… bj 1996 :P. Houdt toch op man, M3 is kick, C63 is ook kick, en dat gezeik van een 360 modena met een sedan body is een belediging voor het merk met het steigerende paard Op deze uitspraak staat de doodstraf. ik zeg: IP BAN :P

    Login om te reageren
  82. lincoln zegt

    7 april 2008 om 21:00

    30.000 euro aan opties !!
    hoe word dat ding geleverd zonder opties dan ??

    Login om te reageren
  83. Silverarrow zegt

    7 april 2008 om 21:11

    Ongelofelijk, wat een mega vette auto. Dat geluid is ongeëvenaard :D .
    M3 eat your heart out.

    Een stuk waar geen snelheidslimieten gelden: via de A12 de grens over. Die snelweg noemen ze ook wel de “oberhausen straight”. Zijn nu alleen wel tijdelijk wegwerkzaamheden aan de gang, als ik me niet vergis, dus hadden jullie in dit geval weinig aan gehad.

    Login om te reageren
  84. majinstar zegt

    7 april 2008 om 21:11

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  85. GJ zegt

    7 april 2008 om 21:15

    Messerschmitts galore! Wat een geluid!

    Overigens heb ik wel eens begrepen van mensen die een kijkje in de keuken van AMG hebben mogen nemen dat i.p. alles mogelijk is. Dus ook een handbak zo je dat zo willen.

    Groet
    GJ

    Login om te reageren
  86. majinstar zegt

    7 april 2008 om 21:22

    Kunnen de mercedes liefhebbers niet een beetje tegen harde kritiek ???

    Al met al blijft het een waardeloos prul dingetje.
    –edit: probeer het eens te onderbouwen–

    Login om te reageren
  87. M Freak zegt

    7 april 2008 om 21:25

    Die foto waar Vlasblom zijn duim opsteekt, zouden we die in wallpaper mogen? Asjebliefd? Zou het mogen, ja?
    :D

    Login om te reageren
  88. Appii zegt

    7 april 2008 om 21:27

    waar is rick dos gebleven??? hahahha.. was benieuwd naar zijn reactie..hahah

    Login om te reageren
  89. Marc zegt

    7 april 2008 om 21:33

    Misschien ben ik de enige die het oproken van die prachtige platte banden zo’n zinloze actie vindt?

    Login om te reageren
  90. RA999 zegt

    7 april 2008 om 21:40

    @ Appii
    Ik kan me zo bedenken dat hij een leven heeft ;)
    Of hij is de deur van z’n X5 aan het dichtslaan tegen z’n hooft omdat hij deze auto stiekem leuker vindt dan de M3 :P

    Login om te reageren
  91. sacha zegt

    7 april 2008 om 21:43

    @Marc: Ik ben bang van wel.

    Login om te reageren
  92. Summer Sky zegt

    7 april 2008 om 21:46

    Op filmpjes geef ik zelden commentaar, maar hier breek ik de regel: TOP! Lekker bijna elke seconde van ’t flimpje die V8 te horen, waar zie je dat nou nog?! Meestal wordt er een willekeurig deuntje doorheen gejengeld, maar HIER gaat het om! grommende V8!

    Login om te reageren
  93. Benny1 zegt

    7 april 2008 om 22:17

    Een V8 met vele liters inhoud…. heerlijk :)

    Login om te reageren
  94. DeletedItem zegt

    7 april 2008 om 22:22

    Music – AMG …. whahaha humor. Ik geloof dat ik nu mijn speakers opgeblazen heb, oeps…

    Thanks Paul / Ruben / Wouter! Toppie! Dit is zeker een goed alternatief voor het stoppen met roken!

    Login om te reageren
  95. CSL zegt

    7 april 2008 om 22:29

    Waarom kunnen mensen het niet hebben dat de nieuwe comfortable een beetje lompe M3 sneller is op het Circuit dan deze Hardcore Benz!!
    Ik bedoel alleen al op die circuit van Topgear wist hij 4sec te pakken op 1 rondje!

    Login om te reageren
  96. CSL zegt

    7 april 2008 om 22:37

    @Benjamin
    Dan zou je die doodstrak als eerst aan Topgaar geven die zeiden van ” Mocht Ferrari willen dat ze zo’n 4liter blok in hun gamma hadden”
    Trouwens een F360 stelt ook niet veel meer voor. Een beetje RS4 of een M3 CSL geeft hem het nakijken op het Circuit ;)

    Login om te reageren
  97. w0o0dy zegt

    7 april 2008 om 22:38

    Even wat feiten als voer voor de discussie:
    Track M3 (E92) VS C63 AMG
    Hockenheim Short M3 (E92) 1:15.40 C63 AMG 1:15.2
    Vairano Handling Course M3 (E92)1:20.910 C63 AMG 1:21.641
    Bedford Autodr West Circuit M3 (E92) 1:26.60 C63 AMG 1:29.50
    Autozeitung test track M3 (E92)1:40.1 C63 AMG 1:40.0

    Login om te reageren
  98. CSL zegt

    7 april 2008 om 22:56

    @w0o0dy
    Als je het doet, doe het dan goed ;)

    Hockenheim, short track:
    M3 e92 1:14.3
    M3 E90 1:15.2

    Autozeitung test track:
    BMW M3 Sedan (E90) 1:38.7

    Vairano Handling Course M3 (E92)
    BMW M3 Sedan (E90) 1:20.276

    http://www.fastestlaps.com/track24.html
    http://www.fastestlaps.com/track8.html
    http://www.fastestlaps.com/track7.html

    Login om te reageren
  99. Stefan Huisman zegt

    7 april 2008 om 23:03

    @ autoblog, blijf lekker die autoreviews zelf doen en haal die Paul er niet bij… Liever het kritische van autoblog dan het geslijm van Paul over de driftauto’s.

    (overigens, niks tegen Paul, van die “special” over de supercharger is dan wel weer leuk!)

    Login om te reageren
  100. Pieter zegt

    7 april 2008 om 23:09

    ik heb over het algemeen een relatief grote hekel aan mercedes, maar de nieuwe styling is prachtig, dit is mijn (reele) droombak..in het wit graag. De M3 is strak, maar dit is ronduit bruut.

    Login om te reageren
  101. Teknak zegt

    7 april 2008 om 23:41

    duizend keer beter dit. eindelijk eens een filmpje zonder muziek. super, ga zo door

    Login om te reageren
  102. Koenamg zegt

    7 april 2008 om 23:55

    Monsterlijk, geweldig, über, enz…

    Login om te reageren
  103. Johan zegt

    8 april 2008 om 00:58

    Superfilmpje en superauto!

    Login om te reageren
  104. Tombnolz zegt

    8 april 2008 om 01:27

    EINDELIJK heb ik het filmpje helemaal kunnen bekijken!

    Héél knap gedaan alweer, tof dat Paultje er weer bij was ook. Hij biedt wel degelijk meerwaarder. Maar ik zie Wouter ook wel graag bezig hoor.

    Wat dat geluid betreft: het lijkt alsof dat blok nooit meer dan 4.000 toeren draait en da ’s toch wel wat jammer. Ik hoor graag geschreeuw alsof de motor gemarteld wordt. ’t Is me wat te Amerikaans klinken…

    Login om te reageren
  105. IlCuoreSportivo zegt

    8 april 2008 om 08:43

    E420:

    De M3 is idd veel beter op het circuit, de mercedes is een beest, hij wel altijd dwars, terwijl de bmw strak door de bocht gaat.
    Kijk maar eens naar het filmpje van topgear op youtube, een vergelijking van de twee en nog iets geloof ik.

    CSL:

    Toch zou ik voor de mercedes gaan,
    hetgeen wilt zeggen dat ik de bmw helemaal geen verklede ferrari 360 vind.
    De mercedes is veel cooler alleszins. Het zal ook wel een zelfzame wagen blijven owv het ruwe karakter, nu niet bepaald iets dat het clienteel daar gewend is.

    Login om te reageren
  106. Bart_V zegt

    8 april 2008 om 09:23

    @ IlCuoreSportivo

    even de aanvulling op IlCuoreSportivo daar zit de RS4 bij

    verder is te zien in de revieuw bij TG dat de merc een lomp en moeilijk controleerbaar is t.o.v. de m3 (kan wel mooie drifts maken is hier weer bewezen) en dat doen ze ook met een test.
    ze leggen een appel in de bocht en die moeten ze raken tijdens het driften.
    welke aflevering het is weet ik niet meer zeker maar ik dacht S10 E10.

    Verder wou ik die gezichten wel eens zien van mercedes nederland hoe jullie die achterbanden opgerookt hebben. ik vind het een top revieuw en Paul mag van mij vaker komen. (sommige zullen niet met mij eens zijn) ik heb niets tegen Ruben hij maakt er altijd iets mooi van.

    Login om te reageren
  107. GerreLekker zegt

    8 april 2008 om 09:35

    Ik moet ook denken aan het filmpje van TopGear EN Fifth gear. De C63 heeft een raket van een motor, maar wat ben je er mee als je het niet gecontroleerd op de weg krijgt?

    De C63 was maar zo snel als de oudere, 4WD Audi RS4 en beiden waren 4 sec trager op 1 rondje rond de track dan de M3.

    Als het aan mij lag: RS4, dan de M3 en als laatste de C63.

    “The cheesy, glitsy (James May), glitter disco ball (Richard Hammond), it has got a proper engine though…”

    Login om te reageren
  108. Thijs van Wijk zegt

    8 april 2008 om 10:32

    Wauw. Dit is kwaliteits werk jongens. Heerlijk stuk filmwerk!

    Login om te reageren
  109. Endlezz zegt

    8 april 2008 om 10:35

    Ik ben normaal geen Mercedesliefhebber maar van zo’n bak wordt m’n hart toch weer warm. Als ik binnen enkele jaren genoeg geld mocht hebben, dan klop ik toch even bij AMG aan ;)

    Login om te reageren
  110. joost zegt

    8 april 2008 om 11:16

    Hier een vergelijkingstest filmpje van de m3 vs. de mercedes c 63 amg.
    http://www.youtube.com/watch?v=nxH4sjH3hw4

    Ik ben zelf een bmw fan, maar het geluid (begin filmpje) van de amg klinkt toch wel een stuk beter hoor!

    Login om te reageren
  111. Westleah zegt

    8 april 2008 om 11:20

    Doe mij maar de m3. En hier de top gear filmpjes:

    http://nl.youtube.com/watch?v=usQi1peqQOs
    http://nl.youtube.com/watch?v=g5nzEax87lw

    Helaas deel 3 niet kunnen vinden…

    Login om te reageren
  112. SeanD zegt

    8 april 2008 om 13:32

    Heren proficiat! Wederom heerlijk materiaal om naar te kijken.

    Alleen ik hoor iedereen over geld…. ???

    Stel: Je hebt het geld om een +/- €130.000 uit te geven aan een vierdeurs sedan. Waar je met z’n vieren niet eens comfortabel in kan reizen(tenminste neem niet aan dat er achter Wouter nog iemand kon zitten) dan maakt 30k aan optie toch helemaal niets uit…!! Die mensen denken niet wow carbonstripjes €3000, die denken ooh lachuh die stripjes doe er ook maar bij…

    Login om te reageren
  113. VeyronLover zegt

    8 april 2008 om 13:38

    Wat een beestige bak! Mooie rijtest en vette drifts, music: AMG :-D

    Meer van dat lekkers, en BMW is verslagen! :-)

    Login om te reageren
  114. Mark zegt

    8 april 2008 om 13:55

    “Kippenvel”

    wat een geluid en wat een heerlijke drift van Paul Vlasblom.

    Heerlijk

    Login om te reageren
  115. Racer X zegt

    8 april 2008 om 14:40

    Dikke bak! Leuk dat jullie Paul een paar rondjes laten jagen voor mooi beeldmateriaal.

    Voor mij boven alles een E46 M3 CSL. Dat blijft een heerlijke rijmachine. Ik verkies een E92 M3 Coupé boven de C63 AMG, maar voor wat betreft de E90 M3 sedan vs C63 zou ik ’t niet weten. De RS4 valt bij voorbaat af. Liever achterwielaandrijving aub…

    Login om te reageren
  116. Mathijs zegt

    8 april 2008 om 16:21

    @Gijs:
    Ben blij dat Sacha de tests niet meer doet, het is veel beter dat hij zich op de achtergrond houdt. Wouter krijgt echt een dikke 10 voor presenteren, rijden , helemaal goed die gozer.

    ook geinig die vlasblom erbij. (is de volgende stap zoals topgear&fifth gear een circuittest?)

    verdomd leuke rijtest, ga zo door autoblog.

    Login om te reageren
  117. CSL zegt

    8 april 2008 om 17:35

    @IlCuoreSportivo
    Uiteraard is het een kwestie van smaak.
    Iemand die BMW kennis heeft en een BMW wil dan gaat die maar voor de M3. En dat geldt ook voor de C63amg. En eigenlijk voor alle modellen van deze merken.
    Maar zoals Wouter het al zegt: De AMG is meer een Motor met daar om heen een auto. Terwijl de M-modellen een completere en beter gebalanceerde auto’s zijn en dat zul je tijdens rijden direct merken.
    Het punt is echter wel dat Mercedes met deze c63 de grenzen voor zich heeft verlengt.

    Login om te reageren
  118. Citrofiel zegt

    8 april 2008 om 18:11

    In het geval dat ik een van de drie zou moeten kiezen, zou ik hiervoor voor de C zijn gegaan. Na deze test, laat maar. Veel te sportief geworden. :lol: (ik zei toch, zou moeten, ik zou het nooit doen) Dan zou het de outsider STS of CTS worden, denk ik. Of waarom moeilijk doen. Gewoon een C6. Hmm. Ik dwaal nu wel erg ver af, niet?

    O ja, een tip voor het filmpje. In het geval dat jullie Paul er nog vaker bij halen, zouden jullie hem dan willen vragen wat duidelijker te spreken? Vooral samen met het driften was het soms niet erg goed verstaanbaar.
    Trouwens, fantastisch dat de Mercedes wint van de BMW met driften (volgens Paul dan). Toch hét onderdeel waar je zou verwachten dat de BMW wint. :D

    Login om te reageren
  119. Appii zegt

    8 april 2008 om 18:45

    ik had ook wel graag gewild dat paul de mercedes eens op die weggetjes onder handen zou nemen waar de M3 sedan werd getest door hem. kijken of de c63 ook zo precies stuurt. ben bang dat hij de stoep raakt dan.

    Login om te reageren
  120. SyriX zegt

    8 april 2008 om 20:51

    leuke zonnebrillen :P

    Login om te reageren
  121. w0o0dy zegt

    8 april 2008 om 20:58

    @CSL: de tijden die ik heb geplakt kwamen ook van Fastestlaps….

    Login om te reageren
  122. CSL zegt

    8 april 2008 om 21:12

    @w0o0dy
    ik zou zeggen kijk opnieuw, niet zomaar knippen en plakken ;)

    Login om te reageren
  123. w0o0dy zegt

    8 april 2008 om 21:20

    Ik heb gewoon de tijden genomen die je krijgt als je een vergelijking opvraagt…. niet de snelste tijd opgezocht. Misschien moet je dat bij fastestlaps aankaarten….

    Login om te reageren
  124. Rob USA zegt

    8 april 2008 om 21:45

    Nog ff iets kleins misschien… Waarom toch die 0,1 liter meer motorinhoud pikken op de aanduidingen???Dat vind ik een beetje nep, zeker omdat het excuus is omdat die 6.3 een legendarische motor was!
    Ik heb zelf nog een USA oldtimer met een 6.6L V8 en ik ga daar toch ook geen 7.2 L V8 opzetten alleen omdat dat de legendarische 454 big block was!!
    Dus voor mij blijft het gewoon de C62 amg niet meer en niet minder!

    Login om te reageren
  125. CSL zegt

    8 april 2008 om 23:31

    @w0o0dy
    haha, mischien wel.

    Login om te reageren
  126. Davidov zegt

    9 april 2008 om 04:37

    Tering wat hamert die C63 lekker, bijna SLR-achtig :P
    En leuk voor Ruben Baeten om te filmen naast Vlasblom 8)

    Login om te reageren
  127. Joost zegt

    9 april 2008 om 12:00

    Superstuk. Vooral dat Paul weer een auto test is echt top. Dan zie je tenminste echt wat je met een auto kan dan alleen maar hard voorruit!
    Driftwerk is echt super!

    Login om te reageren
  128. dekster zegt

    9 april 2008 om 17:33

    Is dat de tractie controle die ik constant hoor in “rijden in de duitste bossen” deel?

    Login om te reageren
  129. Frits3000 zegt

    10 april 2008 om 10:08

    spoorbreedte verbreed met 3,3 mm? nou en??

    -edit: en wat wil je hiermee toevoegen jongen?-

    Login om te reageren
  130. mile zegt

    11 april 2008 om 20:12

    nu nog wachten op een black-series ervan en dan is het de vervanger van de clk dtm !!!!!

    Prachtig filmpje doe zo voort

    Login om te reageren
  131. BananaFlip zegt

    17 februari 2009 om 09:42

    Leuk autootje.
    Lekker sportief maar toch ook nog die Duitse stijl in een auto.
    Maar na wat Paultje ermee heeft gedaan, mogen er wel weer nieuwe sloffen onder ;)

    Login om te reageren
  132. SjonnieKroket zegt

    27 april 2009 om 16:19

    Liever een ster in de voorruit….

    Login om te reageren
  133. Deutschland_uber_alles zegt

    22 augustus 2009 om 21:27

    Ga binnenkort emigreren naar Canada daar kost deze auto:

    2010 C63 AMG Sedan – Starting at $63,500 (=40.000 EUR)

    Login om te reageren
  134. Pordon zegt

    10 mei 2010 om 16:28

    Heerlijke auto, je zal er morgen maar 1 meekrijgen!:D

    Login om te reageren
  135. boombastick zegt

    17 januari 2012 om 10:47

    Wat een bak, zet maar voor de deur neer ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North