• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rinspeed “X-treme” op basis van Porsche 957 Cayenne

Auteur: autoblogger, gepost 7 januari 2008 om 15:58 – 28 Reacties

Rinspeed Cayenne Extreme


Het Zwitserse Rinspeed toont de eerste beelden van hun project op basis van de gefacelifte Cayenne: Rinspeed “X-treme”. Deze keer geen exotische concepten of onrealitische cabrio’s, Rinspeed gaat mainstream met een sporty and dynamic aerodynamics package.

Rinspeed legt naar wens 23-inch onder je Cayenne, speciaal geschikt gemaakt voor snelheden van 300 km/u. Dat is redelijk handig, want de SUV van Porsche krijgt een kuurtje naar 600 pk.

Rinspeed Cayenne Extreme
Rinspeed Cayenne Extreme

The complete new frontskirt/bumper impresses by its aggressive and distinctive visual appearance. Bigger air-intakes with fins as well as a front splitter with its own brake aeration award the Rinspeed X-treme a proprietary and typical look. Beefy wheel arches let the sporty SUV appear to be much wider and more dynamic. The side skirts fit elegantly into the existing side lines and connect homogenously the wide wheel arches. The rear skirt has received a difusor which diminishes the down force significantly. The two rear chrome exhaust tips are the high-light of the back end. The sporty exhaust system clearly suggests the ample power under the hood. The X-treme will bring up to 600 hp on the road.

The contact to the road is ensures by the enormous wheel-tire-combination in the typical Rinspeed design. The biggest available version is of the size of 11×23 inches. The 315/25-23 tires are especially approved for speeds of the 300 km/h. The air suspension is customized with an electronic module which lowers the SUV by 35 mm – the whole range covers 110 mm .

Exclusive leather interiors as well as customizing options as individual bucket seating, home entertainment systems and many other items round up the diversified program.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, rinspeed, tuning

Vorig bericht: « BF-Performance Lambo wallpaper
Volgend bericht: Rijtest: BMW 135i Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    7 januari 2008 om 16:10

    Netjes gedaan van ze, alleen is 23 inch ff too much :lol:

    Login om te reageren
  2. JeffreyG zegt

    7 januari 2008 om 16:11

    Niks is fout voor een foute wagen, dus dit kan hartstikke goed! Alleen jammer van de velgen, maarja dat is Rinspeed! ;)

    Login om te reageren
  3. Michiel zegt

    7 januari 2008 om 16:14

    WOW dat is dus echt wel heeel mooi gedaan!!
    Echt klasse, zulke auto verfraaiing kan ik waarderen!

    Login om te reageren
  4. Rob zegt

    7 januari 2008 om 16:15

    Hmm, lekkere dikke bak om mee op wintersport te gaan! (-:

    Login om te reageren
  5. Juppe zegt

    7 januari 2008 om 16:22

    The rear skirt has received a difusor which diminishes the down force significantly.
    En dat is goed voor ….. ?

    Wat een lelijk ding, zeker iets te compenseren? ;)

    Login om te reageren
  6. Thomas. zegt

    7 januari 2008 om 16:22

    Hoerensloep…
    Verder geen woorden aan vuil maken.

    Login om te reageren
  7. 335d zegt

    7 januari 2008 om 16:27

    Als ik ooit zo´n bak zie rijden dan kijk ik niet raar op als er een foute rus met een koffertje polonium uitstapt….

    Login om te reageren
  8. frasker zegt

    7 januari 2008 om 16:48

    Het ziet er meer sportiever uit dan de orginele Cayenne, maar ik weet niet of dat het mooier of lelijker maakt. (ik denk er over na)

    Login om te reageren
  9. Marc zegt

    7 januari 2008 om 16:56

    Heb nog wel een oprit waar hij geparkeerd mag worden.. De velgen mogen eigenlijk wel een inchje of wat kleiner..

    I like..

    Login om te reageren
  10. knor zegt

    7 januari 2008 om 17:01

    Very NICE!!!

    Net zo mooi als een Gemballa!!

    Login om te reageren
  11. Solstice zegt

    7 januari 2008 om 17:04

    Rinspeed is volgens mij één van de weinige tuners wie het woordje ‘verhouding’ iets zegt. Techart/Gemballa enz. watch and learn. ;-)

    Login om te reageren
  12. CitroenFan zegt

    7 januari 2008 om 17:15

    Ik vind um best cool eigenlijk! En normaal vind ik dat niet van tuning… Maar dit is een uitzondering! Hij ziet er lekker dik en breed uit! En daar kunnen inderdaad andere tuners wel van leren. ps: Doe maar 21/22 inch! 23” to much.

    Login om te reageren
  13. SC.DNM.1995 zegt

    7 januari 2008 om 17:26

    Dit is dus een van de enige tuners die ik waardeer. Hier zou ik wel wat harder voor gaan werken, en deze kopen in plaats van een standaard Cayenne. 23″ is in mijn ogen, zoals al gezegd, net iets te groot, en ik zou er 21″ onder leggen. Net of 21″ niks is. Deze mag me wel een keer voorbij komen stormen op de autobaan, ben benieuwd wat voor sound erin zit. Kortom een van de mooiste Cayenne’s!

    Login om te reageren
  14. remy zegt

    7 januari 2008 om 17:55

    waar staat die 957 voor? is dat net zoiets als 997 voor de 911?

    Login om te reageren
  15. 59-LK-TH (peugeot 307 sw) zegt

    7 januari 2008 om 18:23

    Is dit echt een Rinspeed?

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    7 januari 2008 om 18:29

    bij gebrek aan een panamera toch wel leuk ;) hebben ze nog best stayliss gedaan :P voorzover mogelijk op een suf.

    Login om te reageren
  17. Boyt zegt

    7 januari 2008 om 18:38

    Ik rij zelf ook zo’n wagen maar dan de oude versie!
    Hij ziet er beter uit en ik heb de velgen al besteld!

    Login om te reageren
  18. Tom# zegt

    7 januari 2008 om 18:44

    Mwa vind hem niet echt mooi, maar rimspeed gaat vooruit :P
    Vind die bandenmaat btw. zkkr niet slecht! Staat hem goed!

    Login om te reageren
  19. Mustang zegt

    7 januari 2008 om 20:02

    Ik vind het zo met tuners.. komen toch bijna niet voor op de weg dus waarom postte ze het hier dan?(A)

    Login om te reageren
  20. Top zegt

    7 januari 2008 om 20:10

    Deze auto heb ik op de beurs in Essen gezien. Zeer mooie wagen, en vooral die wielen maken het helemaal af.

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    7 januari 2008 om 20:19

    Welja, trek een Porsche 911 GT3 frontspoiler uit verhouding en plak hem op de Cayenne….

    Login om te reageren
  22. willie zegt

    7 januari 2008 om 20:55

    en OF er te twisten valt over smaak! wat een godsongelooflijke lelijke bak. de heren van rinspeed hebben een prestatie van formaat geleverd om de standaard al spuuglelijke cayenne nog wanstaltiger te maken. Hulde!

    Login om te reageren
  23. Willem zegt

    7 januari 2008 om 22:09

    die zij grills; moet da echt zo? of will je het misschien quasie vorm of een ecallade gaan lijken?

    Login om te reageren
  24. 335d zegt

    7 januari 2008 om 22:42

    @willie

    Gelukkig toch nog één iemand waar ik mee kan praten….

    Maar eerlijkheid gebied te zeggen, je hebt wel ruimte zat om al je gestolen bankok-rolexen ergens op te bergen!

    Login om te reageren
  25. Davidov zegt

    7 januari 2008 om 23:52

    Vet apparaat hoor, zijn de koplampen aangepast? Hij kijkt zo lekker boos :)

    Login om te reageren
  26. Karel zegt

    8 januari 2008 om 23:54

    pfff… de eerste beelden ;)
    Stond gewoon op de Motorshow Essen 2007 hoor!
    –edit: ja, maar nu is het officieel;)–

    Login om te reageren
  27. Django zegt

    10 januari 2008 om 22:12

    Geile slee. Ik zou hem alleen hoger laten leggen i.p.v. verlagen.
    En om de voorkant niet te ontsieren, laat ik de kentekenplaat er af of leg hem op het dashboard… Hij zou sowieso wegwaaien als ik met 300 over de autobahn slof.

    Login om te reageren
  28. k-style zegt

    28 juni 2009 om 11:35

    de eerste en de enige mooie (getunede) cayenne die ik heb gezien op auto blog!!!! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North